Vapaa kuvaus

Ei ny niin kauhiasti purista. 'kaikkehen tottuu, paitsi puukkoohin selijäs ja siihenkin tottuu jos makaa vattallansa' Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

501

Kommenttia

16171

1. mä en tiiä missä 'piireissä' sä liikut, mut mun tuttavapiiristä en tiedä yhtään miestä joka tuollasta harrastas. Tai, tarkemmin ajateltuna. Yks puolituttu mies saattaa olla sellanen jolta tuota tautia löytyy.
  2. (?)

:)
  3. Tai sitte mä selitin liikaa näkemyksiäni ja siitä saa kuvitelman, että älykkyys olis mulle joku merkityksellinen asia. Muttaku se ei ole, mä vain väheksyn sitä ja en oikein tiedä, että itkeäkö vai nauraako(vartauskuvallisesti) sellasille ihmisille, jotka sitä älykkyyttä arvossa pitävät.

Ku, emmä voi uskoa, että ihminen tosiasiallisesti niin tyhmä on, että se kuvittelee älykkyyden omaamisella ja sen korostamisella kaiken mahdollistamisen. Tai, että älykkyydellä tai sen mahdollisella puuttumisella voidaan selittää toisten suhtautumista asioihin, toisiin ihmisiin ja ihmisen käyttäytymistä, sekä toimintatapoja eri tilanteissa.

Eli, se älykkyys ei herätä mussa mitään muita tunteita kuin lievää ärsytystä ja sekin johtuu vain mun uskosta, että kuvittelen ja haluan uskoa ihmisten viisauteen. Ja mä haluan erottaa nää kaks asiaa toisistaan. Ku, mä pidän oikeesti tyhmänä sellasta ihmistä joka sekottaa asiat keskenään, kuten tässä esimerkissä älykkyyden ja viisauden.

Mä selitän vieläkin lisää. Eli, älykkyys ei poissulje viisautta, mutta älykkyys ei ole viisauden omaamisen edellytys. Ja viisastuakseen ihminen tarvitsee sydäntä ja tunteita, ei älykkyyttä.

Joten vastaus sun kysymykseen. Suhtaudun niin neutraalisti älykkyyteen, ettei mulla ole mitään mielenkiintoa olla älykkyyttä korostavien ihmisten kanssa tekemisissä.

Tietty tässä on sellanenkin vaihtoehto olemassa, että sulle se älykkyys on sellanen kova juttu ja ku mulle sillä älykkyydellä ei ihmisyydessä taas ole mitään merkitystä, ni me ei oikein ymmärretä toisiamme. Ja siks tää menee tälläseksi selittelyksi ja ymmärtämättömyys vain kenties kasvaa.