Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Itse kuulun suuria ikäluokkia vanhempaan sukupolveen, mutta en edusta yleistä mielipidettä. Esitän vain oman käsitykseni.
    Anoppi-miniä -suhde alkaa siitä, että äiti ymmärtää poikansa ottavan vaimon itselleen eikä äidille.
    Tämä sulkee pois mahdollisen kissanhännävedon siitä, onko poika edelleen äidin poika vai vaimonsa mies.
    Koti ja erityisesti äiti on antanut pojalle elämän eväät, joista tärkein on se, että ihmisen on pystyttävä itse tekemään valintansa ja kantamaan siitä vastuu. Siis myös yhdessä vaimonsa kanssa vastaamaan lastensa kasvatuksesta.
    Kulunut, mutta hyvä vertaus avioliitosta on se,että kaksi särmikästä kiveä hioo toisiaan, ei murskaa. Tällöin muodostuu onnellinen perhe.
    Sama vertaus pätee myös anopin ja miniän suhteeseen silloin, kun kysymyksessä on kaksi ns. "normaalia" ihmistä.
    Tältä pohjalta lähtee myös isovanhempien ja lastenlasten suhde. He ovat vanhempiensa lapsia, mutta isovanhempien aarteita, joita mummu ja vaari saavat sekä hemmotella että pitää aisoissa mummulan sääntöjen mukaan.
    Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, ettei kenelläkään ole oikeus saada kunnioitusta vain ikänsä perusteella. Jokaisen on omalla elämällään ansaittava kunnioitus.

En koskaan unohda sitä, mitä tuleva anoppini sanoi nuorimmalle pojalleen, kun tämä vei jännityksestä ja pelosta jäykän kihlattunsa ensi kertaa näytille: - Muista sitten, että olet kiltti tälle tytölle, kun hän on niin pienikin.
  2. Koettakaapa sanoa sama englanniksi oikein sillä kunnon leveällä ällällä! Sehän on tyly mälähdys.
    Ruotsiksi se on niin kapea ja terävä että kuulostaa suorastaan ivalliselta. Kovin paljon hellyyttä ei lauseessa ole saksaksikaan, intohimoa ehkä, kun rakastuntut puhaltaa ensimmäisen ja viimeisen sanan lopuksi haa-kirjaimen koko keuhkojensa voimalla. Venäjänkielinen rakkaudentunnustus on pehmeä ja pyöreä kuin vauvalle lepertelisi.
    Romanian ´jeutejubesk´it ja unkarin ´särätläk´it ovat niin omaa luokkaansa, että takuulla ainakin minulla olisi naurussa pidättelemistä.
    Suomeksi nuo kolme sanaa voi sanoa eri sävyin lapselle, äidille, rakastetulle, ystävälle ja jopa sarkastisesti vihamiehelle.
    Olen onnellinen, että äidinkieleni on näin monimuotoinen ja -vivahteinen ja että voin purkaa ajatuksiani sitä kirjoittamalla.
    Kunnioittevan työn ovat tehneet niin Agricola kuin fennofiilit ja -maanitkit sekä tietysti myös se Venäjän keisari, joka arvosti kansalaisten oikeutta heidän omaan kieleensä.