Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Todella mielenkiintoinen kysymys. Piti oikein ruveta syväluotaamaan itseään. Alkuun vähän ujostelin, mutta oma ikäluokka tempasi pian mukaansa ihan rekisteröitymiseen asti. Naputtelin sormenpäät hellinä kannanottojani vähän sinne sun tänne.
    Alkuinnostuksen jälkeen tahti on harventunut, ja vaikka nopealukuisena käynkin kirjoitukset läpi, en joka aiheeseen mene mukaan. Aihevalintani ei riipu siitä, onko jokin kommentti saman- tai erimielinen. Kunhan kirjoitus ei ole pelkkää saman jankuttamista, olen valmis kannustamaan tai pistämään hanttiin.

Niin kuin elävässä elämässä, myöskään tässä ikäryhmässä ihmiset eivät ole samanlaisia. Siksi en ymmärräkään, miksi miltei päivittäin hyökätään erään vakiopalstan kimppuun. Siellä kirjoittavat ihmiset ovat löytäneet toisensa ja ahkeran "emännän", joka pyrkii vastaamaan kaikille. Tämä sopii heille, eikä sinne ole pakko mennä, jos tuntee olevansa ulkopuolinen. Näitä aiheitahan riittää vaikka muille jakaa.
    Murrepalsta on myös toisinaan hampaissa. Sielläkin keskustelu lainehtii laidasta laitaan, ja hyvä niin. Olen kynsin ja hampain valmis puolustamaan murrepalstaa sen kaikessa monimuotoisuudessa. Eräänlaista kansankulttuuriahan se on ja siinä mielessä rikkaus. Rikastuisi entisestäänkin, jos "meän kieltä" tai eteläpohjalaisia murteita osaavia olisi useammin mukana!

Pohdintani on venähtänyt varsinaisen aiheen yli ja liian pitkäksi. Viimeksi mainitun suhteen 70+ ei siis ole minua muuttanut. Tuskin muutenkaan.
    Jos aihetta on ollut, olen sanonut silmityksin ja selvittänyt asiat edessä enkä selän takana.
    Se ei ole estänyt minua omimasta ja noudattamasta sanontaa "elää ja antaa elää".
  2. Jotkin sivistyssanat tarttuvat vaatteisiin, eikä sille voi mitään. En kuitenkaan koskaan ole sulattanut sellaista, että tullaan johonkin tilaisuuteen tärkeilemään sivistyssanoilla, joita ei aina edes osata. Kun joku puhuu kongreettisesta ja akressiivisuudesta, tulen miltei konkreettisesti aggressiiviseksi.

Eräässä kerhossa oli miltei vakinaisena alustajana pätemisen tarvetta potenut tyyppi, jota me porukan naiset opimme syvästi inhoamaan. Mikä ikävintä, alustajaamme kyllästynyt väki alkoi vähetä.
    Hän oli kuitenkin V.I.P. eli Hyvin Tärkeä Henkilö ja joillekin jopa Hyvä Veli, eikä häntä voinut sivuuttaa, vaikka varsinkin me naiset yritimme esittää, että vaihteeksi saisimme jonkun toisen alustajan.
    Minua ei tarvinnut kauan yllyttää, kun erääseen tilaisuuteen valmistin sivistyssanakirjaa opiskellen puheenvuoron, jonka pyysin heti alustuksen jälkeen. Etukäteen oli sovittu, ettei kenenkään ilmekään saa värähtää, mutta loppujen lopuksi meitä oli vain kaksi totista, alustaja ja minä. (Se toinen Hyvä Veli joutui kesken kaiken poistumaan tärkeälle asialle, ja osa miehistä lähti tupakkatauolle.)

Seuraavaan tilaisuuteen tämä sivistyssanaileva kaikkien alojen asiantuntija oli menettänyt äänensä, joten meillä oli toinen alustaja. Siitä olikin helppo siirtyä vaihtelevien alustajien käyttöön. Kuulijakuntakin alkoi taas lisääntyä, mihin V.I.P:llä oli oma osuutensa. Hän nimittäin mainosti ympäri paikkakuntaa, että se eräs rouvahan on mennyt täysin sekopäiseksi. Tottahan kaikkien kiinnostuneitten oli paikallinen kaheli nähtävä!
  3. Kun on olemassa 7 seinähullua, niin pitäisi meidän panna paremmaksi; ainakin 70 kylähullua ja plussat päälle!
    Jo jäseneksi hyväksyminen on niin suuri tunnustus ja kannustus, että rupeaisin vaikka pähkähulluksi, mutta sen tittelin omistaa kai Prinsessa Armaadan kippari.
    Odottelen innolla jäsenanomuksia,nimiehdotuksia ja toimintasuunnitelmaa!