Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tuli nenään niin houkutteleva kahvin tuoksu, että silmät kiinni olisin osannut tänne tulla.
    Kyllä kahvi tekeekin hyvää, kun tuolta 4,4-asteisesta aamusta sisälle tulee. Aurinko sentään paistaa, joten kai tämä vielä kesää on.

Mitenkähän minulla on sellainen kutina, että kohta ovat edessä PERINTEISET neitsytjuhlaviikot? Eikös meillä viime vuonnakin ollut komeat kekkerit? Ja toisavuonnakin? Vai olenko nähnyt unta?

Ah ja voi, Meri-kukka! Siinä sitä olisikin laivan tason kohennusta, kun me kaksi poninhäntää olisimme seilanneet Tukholmaan! Sinä olisit lady ja minä madame! Ties vaikka meistä olisi tullut julkkuja, eikä mitään turhia julkkiksia. Olisimme hankkineet kahden istuttavan keinutuolin ja jakaneet siinä istuen asiantuntija- lausuntoja ihmisille, jotka eivät tiedä, pitääkö erota vai karata, mennä yhteen, kahteen tai kolmanteen ja uskaltaako miehen laskea kavereitten kanssa etelään.
    Taiteilijanimiksemme voisimme ottaa Meri-Venla ja Kukkastiina.
    Mutta asujen valinta tosin olisi ongelma. Sinä voisit valita ne, kun näistä nykyvaatteista minä en ymmärrä mitään. Olen kaiken kesää luullut, että tuo tai tämä on yöpaita tai alushame, mutta vaatteet ovatkin osoittautuneet leningeiksi. Eräänä päivänä näin jossakin lehdessä oikein sievän kesämekon, jonka hankkimista voisin itsekin ajatella. Kumma kyllä, se olikin yöpaita.

Jesses! Kello tulee kahdeksaa! Mihinkähän tämäkin aamu on livahtanut?
    Koko aamun olen vahdannut kelloa, kun puoli yhdeksältä on pakko soittaa yhteen potilastoimistoon, että pääsemme päättämään, mihin rakoon se tuleva reissumme mahtuu.

Oikein hyvää matkaa Ruotsin-risteilijöille ja kaikkea hyvää kaikille muille ynnä kiitos kahvista!
  2. Tuli mieleeni keikauskakku. Se on myös tosi hyvää. Siihen saa vieläkin aineet, mutta mitä niitten puuttuvien rex-keksien tilalla voi käyttää?
    Eipä sillä, näillä helteillä ei ole ollut intoa edes korvapuustien leipomiseen. Hyvä, jos olen omat korvani jaksanut kantaa.

Viime yö meni taas vaelteluun. Sammutin lukulamppuni, jottei valo häiritsisi petikaveria. Minuakin oli väsyttävinään, mutta heti pimeän tultua olin täysin virkeä.
    Jossakin vaiheessa hiippailin toiseen huoneeseen lukemaan, mutta eipä vain uni tullut. Aamuneljältä löysin itseni parvekkeelta tähtiä laskemasta. Kirja oli luettu, enkä uutta viitsinyt aloittaa.
    Olisikohan pitänyt valmistua kuppariksi, kun yökaudet kuppaan pystyssä?

Nyt pitäisi tehdä yhteenveto Mr G:n ja omista aikatauluista, jotta voisimme jossakin välissä piipahtaa pariksi päiväksi Tallinnaan. Olen kyllä löytänyt syyskuun lopusta edullisen Pietarin-matkan, mutta vakituinen matkatoveri ei katso aiheelliseksi muuttaa kohdetta, vaikka esitteen mukaan ohjelmaa olisi riittävästi ja korketasoista.
    Mikään ei estäisi yksinkään lähtemästä, eikä siitä avioeroa seuraisi, mutta eipä sitä ole yhteisten matkojenkaan seurauksena tullut.

Todennäköisesti Tallinna houkuttelee siitä syystä, että Mr G. on kyllästynyt seuraamaan nutturani kasvatusta, ja minulla on suosikkikarvari siellä Suomenlahden etelärannalla.
    En jaksa joka päivä näpertää nutturaa, ja leikin joko Ojalan uuniluutaa tai sitten olen poninhäntämummo! Kumpikaan vaihtoehto ei ole eritysen elegantti.
    Olen kyllä lohduttanut itseäni sanomalla, että ainakin olen persoonallisen näköinen ja
    että synkkinä päivinä voin harrastaa kuntourheilua juoksemalla kovaa peilien ohi.

Olen taas tässä paljastanut sieluni syvimmät ajatukset kaikkien luettavaksi, mutta siitä huolimatta en ole ympäristölle enkä edes itselleni vaarallinen.
    Tavataan siis pelottomasti täällä seitsemänkymppisten leppoisan kahvipöydän äärellä!
  3. Taivas on taivaansininen ilman ainuttakaan pilveä. Lämpömittari näyttää auringon puolella jo lähes kahtakymmentä astetta. Puoli kahdeksalta oli vain 13,3.
    Varmaankin ihan riittävän lämmin päivä tästäkin sukeutuu.

Kuuntelin kolmoselta Eviran eli elintarvikeviraston johtajan haastattelua. Mielestäni se muistutti kovin paljon ristikuulustelua. Karhuvaara vaikutti lähes vihaiselta, mutta haastateltava oli erittäin rauhallinen ja asiallinen. Sananmuotoa en muista, mutta toimittaja mainitsi jotakin siihen suuntaan, ettei Suomessa ole pitkiin aikoihin käytetty elintarvikkeissa mitään ylimääräistä vaan että meillä elintarvikkeet ovat puhtaita.
    Olen muistavinani, ettei siitä miesvuosia ole, kun kohistiin siitä, että eläinten rehuihin lisättiin varmuuden vuoksi (!?!) antibiootteja. Sieltä ne siirtyivät ihmisiin, jotka siten tulevat immuuneiksi antibiooteille!

Mitäs muuten tykkäätte näistä uusista valtion virastojen ja laitosten nimistä?
    Evira ja Kela ovat luontevia lyhenteitä, ja ne vielä asiayhteydestä ymmärtää, mutta mitä ja miksi ovat nämä itellat ja muut "patellat"? Mistähän löytyy esim. Valtion painatuskeskus? Se taitaa nykyisin olla Edita.
    Epäilen, että nämä uudistukset on tehty yhtiöittämistä ja sitä tietä pörssiin menoa varten.

Ja nyt lakkaan epäilemästä ja palaan taaksepäin. Terveisiä kovasti Hintriikalle, että kyllä se niin oli ja on, että ukonilmalla viili juoksettuu. Koska suomalainen ei usko ennen kuin kokeilee, olen kokeillut ja nyt uskon.

Suvista päivää toivotellen: Vs
  4. ...ja laulava Venus!
    Minkälainen avioliitto tai avoliitto sellainen on, että siitä puuttuu molemminpuolinen luottamus? Sehän on rakkauden ja lasten ohella yksi liiton tärkeimmistä koossa pitävistä voimista!

Ei toista ihmistä voi sitoa sukkanauhalla sängynjalkaan. Jos näin menetellään, on toinen tyranni ja toinen alistuva nössö. Kumpikin puoliso on oma yksilönsä, ja kummallakin on oikeus omiin menoihinsa.
    Meillä on pitkän yhteiselomme aikananollut lukuisia opinto-, konferenssi- ja työmatkoja, joille ei ole voinut ottaa puolisoa mukaan, ja aina lähteminen on ollut itsestään selvää. Ei siihen ole tarvinnut kahta viikkoa etukäteen anoa kirjallisesti lupaa.

Vuosilomat sen sijaan olemme viettäneet yhdessä siitä syystä, että viihdymme yhdessä.
    Kun lapset olivat siinä iässä että vielä lähtivät meidän kanssamme, kiertelimme pitkin ja poikin kotimaata.
    Muutaman kerran olin muksun kanssa ulkomaillakin, ja vaihteeksi oli mielenkiintoista tutustua ennestään tuttuihin kaupunkeihin lapsen näkökulmasta.

Kun vielä olin työikäinen, sain minä ja eräs työtoverini eronneitten rouvien säälin ja halveksunnan osaksemme siitä syystä, että kumpikin lomailimme miehemme kanssa. Joskus teki mieleni sanoa jotakin terävää, mutta jätin sanomatta.
    Matkustelemme vieläkin yhdessä, ja aina sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, jota sitten vuosien varrella muistelemme. Lähes 54 vuoden avioliittokokemuksella uskallan sanoa, että ainakin meillä tämä luottamukseen perustuva erikseen ja yhdessä -systeemi on toiminut ja toimii edelleen.