Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ahvennainen
profiilit
ahvennainen
ahvennainen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
11
Kommenttia
1416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luepa+perustuslain+17+§.
26.06.2017 15:49
Minua+aina+syytetään+siitä,+että+joku+maksaa+kirjoittelustani.+Senttiäkään+en+ole+saanut,+en+sen+paremmin+lahjakorttejakaan.+Tosin+en+ottaisi+vastaankaan.+Mutta+nyt+nettifenno+kertoo+itse+saavansa+korvauksia+kirjoituksistaan.++Heille+se+ilmeisesti+on+ihan+ok.
26.06.2017 13:27
Men+varken+finska+eller+svenska+är+"främmande+språk",+som+"liian+raskasta"+påstår.
22.06.2017 13:50
Mitähän+vierasta+kieltä+Anna-Maja+on+käyttänyt?+Englantia?+Sitähän+kaikki+Suomessa+(fennon+mukaan)+osaavat.+Ja+mitä+ihmeeen+etuoikeuksia+hän+on+mahtanut+vaatia?
22.06.2017 13:35
Onneksi+täällä+Ahvenanmaalla+ei+lueta+MV-lehteä+eikä+ihmisillä+ole+aavistustakaan+kuka+on+Ilja+Janitskin.
22.06.2017 12:58
Itse+asiassa+suomenruotsalaiset+ovat+isänmaalllisempie+kuin+fennot.+Kaikki+tuntemani+suomenruotsalaiset+kannattavat+urheilussa+Suomea+(suomalaisia+kun+ovat)+eikä+heidän+mieleensäkään+tulisi+lahjoitaa+osia+isänmaastaan+(Ahvenanmaa)+milloin+Ruotsille,+milloin+Venäjälle.+Ovat+nimittäin+ylpeitä+isänmaastaan.
08.05.2017 07:40
Peustuslaissahan+maiitaan+että+venäjä+on+suomen+virallinen+kieli.+Ai+ei+vai???
08.05.2017 07:35
Eli+esim.Itä-Suomen+yliopistossa+on+opetusta+ruotsiksi?+Oletko+ihan+tosissasi?
05.05.2017 15:09
Kun+nyt+Ahvenanman+palstalle+kirjoitat,+niin+täytyy+mainita,+että+kielilisiä+ei+Ahvenanmaalla+makseta.+Ruotsin+kielen+taito+vaaditaan,+muista+kielistä+(ei+siis+suomestakaan)+ei+saa+mitään+lisiä.
18.04.2017 05:34
Ruotsinkielisten+kiintiöön+pääset,+jos+olet+suorittanut+koulusi+ruotsiksi.+Pelkkä+äidinkielen+muuttaminen+ei+riitä.
02.03.2017 15:09
Usein+tuohon+"eksoottisuuteen"+(positiivisessa+mielessä+)+törmaa+ruotsalaisissa+dekkareissa.+Tuskin+niissä+tarvitsee+olla+kohtelias.
11.02.2017 10:43
En+ole+koskaan+saanut+tuollaista+käsitystä+missään+muualla+kuin+tällä+palstalla?+Yleensä+ruotsalaiset+pitävät+suomenruotsia+vähän+"eksoottisena".+Tuo+minun+edellinen+kirjoitus+on+vähän+vastaus+niillekin,+jotka+väittävät+että+suomenruotsia+ei+Ruotsissa+ei+muka+ymmärretä.+Ongelmia+ymmärtämisessä+on+siis+ihan+riikinruotsalaisillakin.
11.02.2017 09:50
Kanske+inte+riktigt+hör+hit,+men+jag+var+på+ett+möte+i+Stockholm.+Där+var+en+expert+från+Malmö+och+hon+sade+flera+gånger+"+jag+pratar+skånska,+jag+hoppas+ni+förstår+vad+jag+säger,+jag+försöker+prata+långsamt".+Hon+verkade+faktiskt+vara+riktig+orolig+att+vi+inte+förstår+skånska.+Så+rikssvenskar+kan+också+tycka+att+de+pratar"annorlunda".
11.02.2017 08:30
Sitten+pitäisi+käydä+läpi+kaikki+Suomen+kunnat/maakunnat+ja+myydä+pois+kaikki,+jotka+saavat+enemmän+takaisin+kuin+maksavat+(taitaisi+jäädä+Ahvenanmaa+tosin+myymättä).
Täällä+valitetaan+sitä,+miten+ahvenanmaalaiset+eivät+pidä+itseään+suomalaisina+(mitä+ei+pidä+paikkansa),+mutta+täällä+koko+ajan+kirjoitetaaan,+että+meistä+on+vain+haittaa+ja+että+olemme+täysin+hyödyttömiä.+Eli+meitä+ei+edes+haluta+suomalaisiksi.
01.01.2017 15:02
Tällä+palstalla+on+kummallisia+ihmisiä.+Pitävät+it
seään+isänmaallisina,+mutta+koko+ajan+ovat+myymässä+tai+lahjoittamassa+osaa++isanmaastaan+pois.
01.01.2017 14:14
En+ole+mitenkään+mitään+bättre+folkia+ja++ihan+todellisuudessa+elän+(tässä+ammatissa+se+todellisuus,+joka+ei+ole+kovin+ruusuinen,+on+aina+läsnä).+Olen+ylpeä+äidinkielestäni,+joka+on+suomi,+mutta+kunnioitan+myös+kotipaikkani+kieltä,+joka+on+ruotsi.+Mitähän+alhaista+siinä+on?
27.12.2016 10:47
Taidat+itse+elää+jossain+mielikuvitusmaailmassa.+Tunnen+paljon+suomenruotsalaisia+ja+tuollaista+asennetta+en+ole+koskaan+tavannut.+Mikähän+sinä+olet+unelmissasi?
27.12.2016 08:21
Nettifennon+skriver+ofta+om+sådant+som+har+hänt+eller+händer+i+Sverige+eller+om+svenskar+(t.ex.+om+Zlatan).+Men+eftersom+de+skriver+på+finska,+tycker+de+väl+att+de+får+skriva+vad+som+helst+fast.+Och+sedan+tycker+de+att+allt+som+har+med+svenska+eller+Sverige+att+göra,+hör+hit.
11.12.2016 06:24
Speciellt+när+ålänningarna+var+med+och+det+var+bara+svenska+Yle+som+inte+visade+dem,+finska+Yle+(som+nettifennon+troligtvis+tittar+på)+visade+och+presenterade+dom.
08.12.2016 08:39
Kyllä+siellä+ahvenamaalaisia+oli+maaneuvos+Katrin+Sjögrenin+johdolla.+Jostain+syystä+heitä+ei+vain+mainittu+nimeltä.
07.12.2016 06:00
3 / 71