Vapaa kuvaus

Hellurei

Aloituksia

209

Kommenttia

1207

1. BB2 tulee varmasti ja tarkoitushan olisi että ideaa voisi käyttää kaikilla Suomi24:n suosituilla palstoilla. Ongelma ei ole ainoastaan tällä palstalla.
  2. Olipa tässä aikaa niin naputtelin tuon biisin sanat. Sanat on poimittu nauhalta kuuntelemalla joten virheitä niissä on varmasti, koska joka kohtaa ei oltu niin selkeästi laulettu. Varsinkin kahteen ensimmäiseen säkeeseen ja Terhin säkeeseen jäi epäselvä kohta.

AnTiTePe: 13½ viikkoa

Jani oli kääntäjä Helsingistä
    tiesi juttuja vaikka mistä
    lähti talosta turhan aikaisin
    oli on kai talosta taitavin.

Irokeesin sai Antti S täällä
    lähtenyt ei pois nahka-asu päällä
    Innolla panttasi siellä aina riitti
    monesta esineestä löytyi biitti

Talossa oli yksi maisteri
    Ripsa-Iina kahvia maisteli
    Jalkapuussa joutui kärsimään tovin
    tansseista tykkäsi Iina niin kovin.

Bileissä ratsasti Hanna täällä
    joskus se paini myös Iinan päällä.
    Naimisiin meni niin iloisin mielin
    Hanna meistä kaikista pienin.

Punainen tukka ja välillä huoli,
    huilui soitti tyttö nuori.
    Ominpäin Kati talosta lähti,
    kenties nyt jo laulajatähti.

Äitihahmo Minnasta tuli,
    ehdoton oli paras leipuri.
    Tykkäsi näprätä teippiä,
    ja kaikkien karvoja nyppiä.

Timo opetti laskeen kahdeksaan,
    niin että kävellessä tanssitaan.
    Vuolija Timppa Hanna nai,
    joka ruokapaiston Minna sai.

Mika aamulenkillä avasi
    keittiössä hulluna ravasi.
    Maanantaisin ajettiin sille kalju,
    Ei ilman mimmejä kiinnostanut palju.

Aina voi Tiina laulaa laulun,
    joillekkin aiheuttaa hirviän kauhun.
    Herkkukeinulla saavat ne kyytiä
    prinsessatikuille varmaa myyntiä.

Terhi tehoilee reippaana talossa,
    mahtaako olla mikrofoni elossa.
    Helmet kaulassa saunassa,
    aina tykkää laulailla.

Antti A on aika kettu,
    huumorilla varustettu
    Hipiksi sitä voipi luulla,
    Sveitsiltä ei mielipidettä kuulla.

Kun kello kymmenen lyö,
    alkaa Pertun show-yö.
    Isä Pernoo osaa rakentaa,
    helposti myös nukahtaa.

Tämä on laulu meidän talosta,
    jäljellä neljä onnekasta.
    Meillä on ollu tosi mukavaa,
    innolla ootetaan kotimatkaa.
  3. Joskus keväällä yöllä olin Helsingin rautatieaseman taksijonossa ja aloin juttelemaan edessäni olevan seurueen ulkomaalaisen henkilön kanssa (Ranskalainen mies). Sellaista kevyttä keskustelua pienessä tuiskeessa jotta aika kuluisi. Keskustelu kääntyi mm suomalaisten juomatapoihin ja lopulta sen vertaamiseen onko parempi juoda kuin poltella maria. Hänen mukaansa olisi parempi poltella koska viina tekee suomalaisista agressiivisia koheltajia, ja minä perustelin viinan puolesta perusteena että pilvi johtaa kovempiin aineisiin ja laajemmin käytettynä olisi yhtä haitallista kuin alkoholikin (olen siis erittäin huumevastainen).

Kuinka ollakkaan keskustelua sivusta seurannut seurueen suomalainen mies sitten yks kaks alkoi minulle varsin agressiivisesti paheksumaan kankeaa englannin lausuntaani (joka mielestäni ei nyt kuitenkaan ihan niin kankeaa ole, vaikka on myönnettävä että miehen itsensä lausuma englanti oli sujuvampaa). Hän ilmeisesti luuli minua korkeasti koulutetuksi koska minulla sattui olemaan ykköset päällä, ja kiroili että mikä siinä on että ei osata lausua englantia, vaikka hänkin amiksena osaa paremmin (jotenkin noin sen juuri ilmaisi). Käytös oli sen mukaista että se oli sellaista perinteistä suomalaiskansallista "taksijono haastamista". Eipä tarvinnut kaukaa hakea siis mistä vieraalle oli tullut mielikuva suomaisten juomatavoista ja käyttäytymisestä...

Pointti tässä tarinassa oli se että kävin ihan sujuvahkoa keskustelua mielenkiintoisesta aiheesta kun joku tampio sitten puuttuu siihen täysin irrelevantilla aiheella, kun ei osaa muuten osallistua.

Ihmeellistä peeloilua tämänkin kirjoittajan teksti, mutta on kyllä kopioitu aikaisemmista viesteistä, koska muistan tuon väärän lausuntaohjeen reality sanalle.
    -Reality (todellisuus tms) lausutaan riälöti
    -Relations (suhteet tms) lausutaan rileissöns
  4. Kun noin paljon on "julkisuudessa" niin on väistämätön ilmiö että nousee julkkikseksi. Ihan vain senkin takia koska aihe on helppo kahvipöytäkeskustelu-aihe. Kuka muu olisi ollut televisiossa niin paljon kuin nyt talon viimeset asukkaat? No tietenkin kaikenlaiset politiikot, ja juontajat, mutta he ovatkin julkkiksia myös. Tärkeä ero on siinä että viihde kiinnostaa useampia enemmän kuin politiikka. Uutistenlukijoistakin tulee julkkiksia vaikka eivät koskaan sano mitään omia mielipiteitään ja muutenkin esiintyvät neutraalisti.