Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

1995

1. Kyllä suurin kulu autossa on bensakustannukset. Jos bonuksia on, ei tavallinen liikennevakuutuskaan paljoa maksa vuoden bensoihin verrattuna.

Vaikeaa olisi löytää auto, joka on museorekisteriin kelpaavassa kunnossa. Halpa sellainen auto ei yleensä ole. Ainakaan minun mittapuullani. Kyllä sen museoauton ostohinnassa maksaa jo monet tavalliset liikennevakuutukset.
  2. 0, mies, 32.
  3. Huomasin että olet nainen. Jos olisit mies, elämästäsi tod.näk. puuttuisi yksi asia: se parisuhde.

Miehille kelpaa kyllä nainen, joka ei käy töissä. Päinvastoin se ei sitten olekaan niin.

Minäkään en ole töissä eikä ole koulutusta. Olen myöskin jo eläkkeellä masennuksen vuoksi.
    Tosin eroan kyllä sinusta siinä, että olen raitis, en käy ravintoloissa, eikä minulla ole ystäviäkään. En tosin paljon ihmisistä piittaakaan.

Tiedän olevani yhteiskunnan rasite. Mutta toisaalta, joudun maksamaan "helposta" elämästäni myös sen hinnan, ettei minun tarvitse ajatellakaan kelpaavani koskaan parisuhteeseen. Se taas aiheuttaa sen, etten paljon jaksa ajatellakaan tekeväni tämän yhteiskunnan hyväksi mitään. Oikeastaan ajattelen vähän niinkin, että parisuhteessa elävät henkisesti hyvinvoivat ihmiset saavatkin elättää työnteollaan minun kaltaiseni yksinäisen. Heillä on kuitenkin jotain, mitä minä en koskaan saavuta. Ja heitä on selvästi enemmän kuin minun kaltaisiani, joten ei se heille liian kalliiksi tule.

Sekin, että sellainen työ mitä "tyhmä" ihminen osaisi, sitä ei ole enää nykyään, se ei tuottaisi eikä siitä makseta mitään, sille ei yksilö voi mitään. Minusta sekin on siis väärin, jos esim. "tyhmää", mitään osaamatonta ihmistä syyllistetään siitä että hän ei hyödytä yhteiskuntaa. Minkäs sillekään voi, jos esim. on vain ilmaista työtä muttei palkanmaksajaa? Kyllähän sitä aina itseään ilmaiseksi voi rääkätä. Mutta rahaakin on jostain saatava, ja siksi on oltava yhteiskunnan elättinä.

Kaikki eivät voi olla tuottavia ihmisiä. Ihmisiä on liikaa jotta asia voisi olla niin.