Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos naisille olisi "ilmaa", silloinhan olisikin tarpeellinen, koska ilmaa tarvitaan.
Mutta jos ja kun mies on naisille vain "tyhjiö".
27.01.2011 18:32
Itse asiassa ne päästöt olikin kyllä pienet, mutta kulutus silti suuri, eli käyttökierrosalueen ongelma se selvästi olikin. Voi olla, että liittyy näihin kaksikurkkuisen alipainesysteemeihin. Toisaalta tämä kertoo siitä, että pienipäästöinen auto ei välttämättä ole ekologinen, jos se tuhlaa kuitenkin bensaa ajaessa. Tuo 8 litran kulutus on arvio siitä, kun bensa loppui kesken (mittari ei pelaa oikein) ja laskin siitä kun olin tankannut. Voi olla vääräkin arvio.
En ole sen kummemmin purkanut näitä, kun on ollut useampia kaasuttimia vaihdettavaksi, ja toisaalta rikkinäisiä osia ei kuitenkaan voi uusia, kun ei niitä saa. Ainoastaan itse tehtävissä olevat tiivisteet voi vaihtaa. Eikä toisaalta minulla ole tätä teknisen teoriapuolen ymmärrystäkään riittävästi, mikä tuossakin taas tuli esille.
25.01.2011 21:48
Kaikki sellaiset naiset jotka ovat ihastuttavia, ovat jo varattuja. Tai sitten homma ei muuten vain käy.
Parturiin ihastuminen ei sentään taida olla "rikos", toisin kuin esim. ammatinvalintapsykologiin ihastuminen on....
25.01.2011 04:29
Kuuden tunnin kestävyyskisaahan on ajettu jo vuosia:
http://www.mopoendurance.com/endurance/
Mutta minäkin joskus aikoinaan olen ajatellut, että miksi lyhyempiä kisoja ei ajeta? Tuo kestävyyskisa on oma lajityyppinsä, joka ei sovi kaikille, ainakin minä pitäisin tuontyyppistä kisaa liian pitkänä. Lisäksi siinä on oltava muitakin kuskeja tiimissä kuin yksi, mikä sekään ei välttämättä innosta. Yksin ajettu lyhyempi kisa olisi lajityyppinä järkevä.
25.01.2011 04:12
Kyllähän niitä on vaikka millä mitalla ja euroopassa ja japanissa tehtyjä. Pitäisi ensin rajata hintaluokka ja ikäryhmä.
Ja kulutus on myös kuntokysymys.
Ranskalaisista kai nyt ennen Citroen AX:ää luulisi jo Peugeot 205 yleisempänä tulevan mieleen? Entäs näiden seuraajat? Ne tosin ovat jo ruiskukauden autoja sitten. Ainakin minä olen vielä pysytellyt kaasutinkoneisissa.
Aivan kaikkein pienikoneisimmat autot tosin eivät ole olleet aivan taloudellisuuden huippuja, pieni kone joutuu sen verran koville maantieajossa.
Minulla on ajossa nyt 800-kuutioinen suzuki alto 80-luvulta, markkinoiden pienin automalli silloin. Bensaa se ei maantiellä kuitenkaan vie sen vähempää kuin oman aikansa 1,3-litraisetkaan. Auton kulutuksessa on tietty alaraja ilmanvastuksen yms. vuoksi, liian pieni kone tekee autosta vain alitehoisen, mikä lisää kulutusta. Lisäksi pienen koneen kanssa on oltava tiheät välitykset. Suzukissa nyt on kohtuullinen suorituskyky 40-heppaisenakin, sataa pystyy ajamaan, mutta varsinainen talousihme se ei ollut enää 80-luvun tasolla mitaten. Viime kesänä helteillä Alto vei aika vähän, tuskin kuitenkaan alle 5 litran. Se on raja, johon minun on vaikea päästä millään autolla. Ja japanilaiset kaasuttimethan ovat kirottuja varaosien saannin kannalta.
Noin 1300-kuutioiset pikkuautot ovat kai suorituskyky/kulutus suhteeltaan olleet parhaita. Liikkuvat jo riittävän hyvin, etteivät siksi tarvitse bensaa niin paljon.
80-luvun puolivälissä 1300-kuutioinen suzuki swift oli huippua suorituskyky/kulutusvertailussa uutena ja litrainenkin kulutti vähän. Oli aina 5 vaihdetta halvimmassakin versiossa, se oli järkevää varustelua. Minulla on sellaisiakin kaksi, mutta koriltaan ja vähitellen teknisestikin alkavat olla jo mennyttä nämä mallit. Joitain vähän ajettuja vielä saattaa löytää. Omani ovat paljon ajettuja ja hitsaamistakin on jo ollut. Toinen swifteistäni kulutti välillä jopa 8 litraa, kun oli kaasuttimen säädöt perseellään. Ja kun jotkut "korjaavat" ilmeisesti autoa päästömittaukseen vain ruuvailemalla seosruuvia, mitään oikeita korjauksia ei tehdä. Sillä lailla näköjään saa pikkuautonkin janoiseksi.
On oikeastaan sama, onko se taloudellinen auto pikkuauto, vai kevyt perheauto. Mutta kunto ratkaisee. Kulutus voi helposti nousta, jos kaikki ei ole kunnossa.
25.01.2011 03:57
Ei ole tuo malli koriltaan kasipuolikas vaan kuussatanen. Moottori suurennettu noissa viimeisissä jugoslaviamalleissa kasipuolikkaaksi.
Fiat 600 moottorihan oli jo 770-kuutioinen aikanaan jo 60-luvulta lähtien.
21.01.2011 04:58
Kyllä venäjällä naisetkin tappamaan opetetaan, viime maailmansodassakin varmaan jo siihen naisiakin käytettiin, mutta koskahan nähdään ensimmäisen kerran se, että venäjälläkin olisi nainen presidenttinä ja pääministerinä?
18.01.2011 22:55
Kaikki nykyautot ovat maailman rumimpia autoja.
16.01.2011 01:42
Mies joutuu ajamaan parran, koska parta tuntuu epämiellyttävältä. ainakin minä ajan sen siksi. Naisten ei tarvitse. Minusta tuossa on päinvastoin yksi juttu, jossa naisen elämä on helpompaa.
Sen sijaan kaikki tuo mitä luettelet, mitä nainen tekee ulkonäön ehostukseksi, on turhaa. Nainen tekee sen vain itsensä vuoksi, oman peilikuvansa vuoksi. Miesten takia ne eivät ole tarpeen.
Minä ihmettelen, miten naisilla voi riittää energiaa nysvätä päivittäin turhan takia omaa naamavärkkiään, esim. meikkaus esimerkkinä. Minä tuskin jaksaisin naisenakaan nysvätä naamaani koko ajan.
Ehostus ei tee kauniiksi, jos sitä ei muuten ole. Eli lähtökohtaisesti ulkonäön ehostus on turhaa. Jos sanotaan, että joku "ei ole kaunis ilman meikkiä", niin silloin hän yksinkertaisesti sitten ei ole kaunis. Meikki ei tee sitä kauneutta tyhjästä.
Kaunis on kaunis myös ilman meikkiä.
14.01.2011 22:54
Joskus oli tuulilasissa juttu, jossa parkkipaikalla rosvojen puuhiin puuttunut mies oli puukotettu. Oli huumehörhöllä veitsi taskussa...siinäkin tapauksessa varas väitti oikeudessa vain puolustaneensa itseään, mutta häntä ei sentään uskottu.
Eli vaarallisia ovat. Samassa lehdessä haastateltiin myös erästä satoja autoja varastanutta varasta, joka oli sitä mieltä, että kannattaa mieluummin soittaa poliisille kuin puuttua aseistautuneiden arvaamattomien tyyppien touhuihin, vaikka itse olikin juossut joitain vihaisia autonomistajia karkuun.
14.01.2011 04:25
En ole minäkään kuullut rukarista. Ruuvarista vain. Minä olen maalainen. Ehkä se ruuvari voi tarkoittaa myös sen käyttäjää, mutta rukarista en ole kuullutkaan.
Toisaalta täälläpäin se ei muutenkaan ole meisseli, vaan mensseli....
14.01.2011 04:14
Esim. jarruvikainen auto ei taatusti mene läpi. Hylkäyksen aiheuttaa esim. liian tehoton käsijarru (siis vain trafin mielestä liian tehoton, muttei käytännössä), joka ei vaikuta ajoturvallisuuteen mitään. Silti siitä hylätään, aivan turhaan.
Joo, kyllähän tämäkin uutisissa esitetty ns. "tutkimus" taas tähtää siihen, että vanhojen autojen omistajia pitäisi ruveta vainoamaan ja hylätä kaikki liian vanhat autot, vaikkei mitään vikaakaan olisi....
Se ei vain muutu miksikään, että kaikille ei sitä rahaa uuden ostamiseen tule. Ei vaikka ministerit ja trafi kuinka paljon paskaa puhuisivat.
14.01.2011 03:57
Kyllä ulkonäkö on naisessa tärkeämpi asia kuin nuoruus.
12.01.2011 20:09
"Joskus olen työpaikan pihassa havahtunut, että miten jo täällä olen ja ei kait ketään ole alle jäänyt jne.. "
JOS olet autolla ajanut, etkä muista ajaneesi, suosittelen autoilusta luopumista.
11.01.2011 21:16
Minua ihmetyttää nämä kaikki paskavastaukset mitä tähän ketjuun on tullut. Siis nämä hiustenvärjääjien kommentit, joiden mielestä kosmeettisilla myrkyillä ei mitenkään voi olla mitään terveysvaikutuksia?
Miksi muka ei? Mitenkähän niitä on testattu vai onko testattu?
Minun mielestäni hiuksia ei tarvitse värjätä. Ehkä, jos on harmaantuneet suhteellisen nuorena, mutta sitä en ymmärrä, että tumma vaalennetaan ja vaalea tummennetaan. Mitä järkeä siinä on? Miksei ihminen voi olla sitä mitä hän on oikeasti?
11.01.2011 21:15
Moni laittaa vilkun päälle vasta jo aloitettuaan jarrutuksen, eli täysin väärin päin.
10.01.2011 22:06
Pelkästä toisen nimellä esiintymisestä ei voi tehdä poliisijuttua. Ainoastaan kunnianloukkauksesta.
10.01.2011 19:16
Mistä tiedät, että se on "väärennös"? Onko siellä sinun kuvasi? Jos kyseessä on vain samalla nimellä tehty profiili, samannimisiä henkilöitähän on.
10.01.2011 19:15
Silloin ei tarvitse pyörittää, jos autossa ei muutenkaan ole miljoonamittari.
06.01.2011 21:32
Oven välistä se on laitettava jos ei sisätilan pistoketta ole. Ei se ovi sitä mitenkään litistä, jos sitä ovea ei täysillä lyödä kiinni sen johdon päälle, vaan jätetään raolleen.
06.01.2011 21:27
65 / 100