Tunsin itseni ikälopuksi..

vanhus?

Olen 34-vuotias, todella nuoren näköinen ja oloinen nainen. En mitenkään korosta tätä (en ole teinimäinen tai pukeudu "nuorekkaasti"), mutta olen vain pienikokoinen ja tyttömäinen olemukseltani ja siksi usein ihmiset hämääntyvät.

Olin treffeillä 27-vuotiaan miehen kanssa, jonka olen tuntenut jonkin aikaa jo. Ikä ei ole koskaan tullut puheeksi, koska olemme viihtyneet yhdessä ja ikäeroa ei ole huomannut. Siksipä suostuin treffeillekin ikäerosta huolimatta, vaikka en yleensä nuoria miehiä katsele..(Luulin, että hän tiesi ikäni, koska en ole asiaa koskaan "salaillut")

Kun hänelle selvisi ikäni, hän järkyttyi selvästi :( Sen jälkeen on ollut seurassani vaivaantunut, ja emme enää voi olla vapautuneesti toistemme seurassa kuten ennen.

Tulipa ikävä mieli. En ole koskaan yrittänyt olla ikäistäni nuorempi, enkä tosiaankaan ole mikään puuma. En etsi epätoivoisesti miestä, enkä lapsille isää tms. Menin treffeille ihan vilpittömin mielin mukavan ihmisen kanssa, ja vähän järkyttää se, että hän ei halua enää olla kanssani edes ns.ystävä kun olen niin "vanha"..

En kaipaa dissausta tai morkkausta, ja opin läksyni (katselen jatkossa vain ikäisiäni tai vanhempia), mutta kertokaa minulle onko 33- vuotias mukava nainen niin mennyttä kalua, että ei voi edes ystävänä katsella?

209

19284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeevee

      Mikähän kommenti tuo oli???
      Siis se vastaus sinulle.
      Siis tuo sinun kokemus oli valitettava
      Mutta ei sinun syysi ole joten ei voi mitään jos näin ajattelee. Varmaan miehillä on yleiseimmin tuo ikärajoite kuin naisilla. Hän odotti jotain muuta sinulta ja en kyllä hirveästi mainostaisi häntä ystäväksesi jos noin toimii.
      Kyllä sen pitäisi pystyä parempaan. Joten ehkä oli hyvä näin että huomasit sen ajoissa.
      En minä kyllä menisi itseäsi muuttamaan, mutta kai sitä tietenkin jotain voi oppia.
      Ei tuo ikäero ollut edes kovin suuri, hän se menetti etkä sinä.
      Et tosiaankaan ole mennyttä kalua, nythän vasta olet alussa.
      Minä toivon ettet masentuisi moisesta vaan huomaisit millaisia ihmisiä ympärilläsi on myös.

      • ja mä oon nuori.

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.


      • etolevanha
        ja mä oon nuori. kirjoitti:

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.

        eksyit aika paljon aiheesta


      • Ikä oikein
        ja mä oon nuori. kirjoitti:

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.

        Nyt kertoessaan hän on 34 v, tapahtuman aikaan hän oli 33 v. Teet siis vähän hätiköityjä johtopäätöksiä. Sinulla taitaa olla niitä 'psyykkisiä häiriöitä'.


      • ahihihhihihhhi
        Ikä oikein kirjoitti:

        Nyt kertoessaan hän on 34 v, tapahtuman aikaan hän oli 33 v. Teet siis vähän hätiköityjä johtopäätöksiä. Sinulla taitaa olla niitä 'psyykkisiä häiriöitä'.

        Typo.


      • ja mä oon nuori. kirjoitti:

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.

        Kyllä ulkonäkö on naisessa tärkeämpi asia kuin nuoruus.


      • mulatti33

      • _Charlene_

        Olipas se kaveri lapsellinen, kehittymätön tai sitten hänellä on jokin ongelma itsensä kanssa. Minulla ja miehelläni on ikäeroa 20 vuotta ja naimisissa ollaan oltu jo 17 vuotta, eikä kaduta kumpaakaan ja yhäkin tullaan hyvin toimeen. Sama juttu on ollut aina minullakin, että näytän ikäistäni paljon nuoremmalta ja niin on aina ollut. Aina ne poijjaat ovat perässä juosseet jo pienestä saakka ja minä tietysti mennyt karkuun hullun lailla :D vaan yksi sitten sai kiinni lopulta ja en tohinnut ottaa häntä ensin ollenkaan vakavasti vaan pitää vaan ihan ystävänä, mutta yhteen mentiin ja naimisiin hänen tahdostaan ja en sitten ole mikään rikas nainen, että sen takia olisi halunnut mennä. Vaan tuommonen ikäero, että sinä olet vasta siis VASTA! 33.v ja tämä sun kaveris on 27, niin se ei ole ikäero eikä mikään. Kaverilla on aivojen paikalla "herne". Toivotan sulle matkallesi, kyllä se oikea mieskin sieltä löytyy, joka arvostaa naista eikä tuijota jotakin ikää pelkästään!


      • _Charlene_
        _Charlene_ kirjoitti:

        Olipas se kaveri lapsellinen, kehittymätön tai sitten hänellä on jokin ongelma itsensä kanssa. Minulla ja miehelläni on ikäeroa 20 vuotta ja naimisissa ollaan oltu jo 17 vuotta, eikä kaduta kumpaakaan ja yhäkin tullaan hyvin toimeen. Sama juttu on ollut aina minullakin, että näytän ikäistäni paljon nuoremmalta ja niin on aina ollut. Aina ne poijjaat ovat perässä juosseet jo pienestä saakka ja minä tietysti mennyt karkuun hullun lailla :D vaan yksi sitten sai kiinni lopulta ja en tohinnut ottaa häntä ensin ollenkaan vakavasti vaan pitää vaan ihan ystävänä, mutta yhteen mentiin ja naimisiin hänen tahdostaan ja en sitten ole mikään rikas nainen, että sen takia olisi halunnut mennä. Vaan tuommonen ikäero, että sinä olet vasta siis VASTA! 33.v ja tämä sun kaveris on 27, niin se ei ole ikäero eikä mikään. Kaverilla on aivojen paikalla "herne". Toivotan sulle matkallesi, kyllä se oikea mieskin sieltä löytyy, joka arvostaa naista eikä tuijota jotakin ikää pelkästään!

        ...


      • "ikäloppu 33v"

        Onkohan taas tyhmä provo kyseessä? Ei ikä voi noin vaihdella. En ole ikinä joutyunut miehen jättämäksi kun olen kertonut ikäni vaikka muakin luullaan nuoremmaksi. Miehiä kiinnostaa ulkonäkö ja seksi. Vanhalla naisella on kokemusta. ;)


      • elämä opettaa
        M1978 kirjoitti:

        Kyllä ulkonäkö on naisessa tärkeämpi asia kuin nuoruus.

        Mitäpä korea kroppa ja naama auttaa, jos aivojen tilalla on pippuri ja sydämen kohdalla musta-aukko ?
        Lycka till vaan naisen löytämiseen ja onnelliseen parisuhteeseen.


      • kjkujniuh
        ja mä oon nuori. kirjoitti:

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.

        Notoi aloitushan on ylläpidon edustajien laatima: oletteko täyspäisistä foorumilukijoista kukaan huomannut sellaista seikkaa, että toi aloitus oli nostatettu erusivulle JOHDATUSTEKSTILLÄ, jossa ei ollut SANAAKAAN yhteneväistä ton ketjun aloittaneen tekstiin. En usko, että tällä Suomi24- foorumilla etusivuille ja ingressiin nostettuja keskusteluja pääsee sanelemaan kukaan muu, kuin ylläpidon valtuudet omaava. Mikä tarkoittais, että "ylläpito" tällä saitilla, jossa osa palvelun käyttäjistä esiintyy myös henkilöinä, on precis = taviskäyttäjistä muodostettua. Miettikää vaikka sitä...

        Joo mustakin oli outoa, että toi aloittaja sanoi ensin olevansa 34- vee ja sitten 33- vee. Näitä ns. provojahan on tällä foorumilla nähty, hoh hoijaa... Ja outoa, että se anonyymina luonnehti mukamas "ulkonäköään" niinkin tarkasti - tuskin tarpeellista suurelle tuntemattomalle lukijayleisölle eritellä, että minkä näköinen joku naamatta yleisölleen esiintyvä tarkalleen on... Mut vielä oudompaa on se, ettei tätä sairasta keskustelua ja esim. tota sun viestiäsi ole poistatettu, koska näyttää, että sä mustamaalaat. Otsikointi viittaa siihen.

        Hoh hoijaa.


      • bluemari
        ja mä oon nuori. kirjoitti:

        mutta tekstin lopussa 33. Hänellä on psyykkisiä häiriöitä. Aloittajalla siis. Ihan sama minkä näköinen harppu, ikä ratkaisee. Ei oo ollu rehellinen.

        Et tietenkään(sana, jota ei juurikaan pitäisi käyttää, mutta tässä rehellisesti voi)ole liian vanha. Molempia sukupuolia koskien: jos asiat sinussa tulevat menemään kuten pitäisi, iän karttuessa sen kuin paranet. Enkä tosiaankaan sano tätä vain lämpimikseni, vaan tarkoitan sanatarkasti. Puhun kokemuksesta. Jos itseni pitäisi määritellä ihannemies iän mukaan(mikä on helvetin tyhmä ominaisuus sisällyttää ihannekumppanikuvitelmiin), ka olis about 80v, kokemuksellani. Silti viimeisin exäni oli vain 10v. minua vanhempi(ja monessa täysi lapsi minuun verrattuna, vaikka edelleen 'paras' tietämäni mies). Toisaalta jotkut onneksi kypsyvät henkisesti jo nuoremmalla iällä ja heitä voi pitää varteenotettavina matkakumppaneina jo jopa alle 20-vuotiaina, eli tarkoitukseni ei ole myöskään harjoittaa rasismia nuorta ikää kohtaan. Eikä mitään biologista ikää kohtaan.
        Jos ihminen on sisältä eläintä korkeampi, ei iällä ole tällasissa asioissa väliä sen parinkympin jälkeen tai viimeistään mielestäni n. 27 ikävuoden jälkeen.


    • hupsis helinä

      Mies ei ymmärrä minkälainen helmi oletkaan! nainen parhaassa iässä...miehet pelkää tossa iässä että nainen haluaa jo heti kättelyssä vakiintua.. vaikka siitä ei ole kyse..uutta matoa koukkuun ja on miehen moka jos ei tajua...

    • luuskako jo

      Tiedän miltä susta tuntuu. Mä olen 36-vuotias nainen ja näytän paljon ikäistäni nuoremmalta. Rypytön, lyhyt, hoikka. Tän ikäiset suomalaiset naiset usein tanakoita ja tätimäisiä. Ja miehet luulevat paljon nuoremmaksi, kymmenenkin vuotta nuoremmat miehet lähestyvät usein - ja kyllä se sattuu, se heidän reaktionsa, kun kerron ikäni.

      En ole minäkään nuorempaa etsimässä. Joskus olen miettinyt, että mitähän pitäisi tehdä, jotta huomattavasti nuoremmat miehet eivät lähestyisi. Kun se tosiaan sattuu se miesten ikäkriittisyys.

      No, ongelmani oli suurempi ainakin noin 25-ikäiseksi asti; silloin minua pidettiin aina alaikäisenä ja eihän kukaan normaali mies minua lähestynyt.

      Ihmiset ovat niin eri näköisiä ja vanhenevat eri tahtia. Se mies oli ääliö, joka sut lemppasi "ikäloppuna". Ikävän monet miehet missaavat onnensa milloin minkin pikkumaisen ääliömäisyyden takia. Kuten että "liian vanha", "liian lihava", "ei ole tarpeeksi kaunis, saan kyllä paremman" jne.

      • ei ongelmaa

        Itse olen 31v. ja kai nuoren näköinen. Torjun kaikki nuorempien miesye iskuyritykset, sillä he eivät mitenkään ole vielä riittävän aikuisia makuuni. Älä murehdi nuorten miesten reaktioita, kun olet its ejo sen ikäinne, että voit saada rauhoittuvan aikuisen miehen.


      • tuollainenkin.

        mutta kun en ketää n saa, tyydyn naimaan thai-hieronnassa niitä parikymppisiä pimuja silloin kun varat antavat myöten, ja jokaisen nainnin jälkeen voi olla viikon ihan tyytyväisenä ja pussit tyhjänä.


      • juuppis84

        hei. itse olen 26v, kohta 27!.. ja edelleen kysytään papereita. varmaan pitäisi ottaa kohteliaisuutena, ja meikata enempi. varmaan pituus/lyhyys vaikuttaa eniten. ei vaan tunnu edes 26v vanhalta henkisesti. siskot saanu lapsia, niissä ollu ihan tarpeeks hoitamista. välil ehkä vauvakuume, mut voi olla myös ikävää niitä siskojen lapsia kohtaan. kohta kummikin.


      • Viriili 30:n

        siis suurin osa tuossa vähän alta 40:n.
        Alkaa naamassa näkymään jos ei pidä liikunnallisesti itsestään huolta.


      • nuorennäköinen
        Viriili 30:n kirjoitti:

        siis suurin osa tuossa vähän alta 40:n.
        Alkaa naamassa näkymään jos ei pidä liikunnallisesti itsestään huolta.

        niin naiset kuin miehetkin vanhenevat kokoajan,kukiin omaan tahtiinsa. esim minä olen 29 v nainen ja vieläkin kysytään papereita.kaiken huippu oli kun syksyllä kävin lottoa tekemässä niin kioskin täti kyseli papereita.en kyllä kovin paljon arkena meikkaile,enkä pukeudu kai sit niin "aikuismaisesti" (perus asu farkut ja huppari)mutta kai sitä vaan on semmonen babyface,kun just koulun penkiltä päässeet pojat kyselevät treffeille. minua, 29 v naista, 2,5 vuotiaan pojan äitiä. =D hymyilyttää lähinnä


      • Nainen 44
        ei ongelmaa kirjoitti:

        Itse olen 31v. ja kai nuoren näköinen. Torjun kaikki nuorempien miesye iskuyritykset, sillä he eivät mitenkään ole vielä riittävän aikuisia makuuni. Älä murehdi nuorten miesten reaktioita, kun olet its ejo sen ikäinne, että voit saada rauhoittuvan aikuisen miehen.

        MIten 30- 40 vuotiaat naiset joutuu kertomaan että ovat nuoren näköisiä sillä hehän ovat vielä NUORIA ?
        Minun mielestäni tietenkin.
        Minä olen 44 ja olen itseni näköinen =) Aina olen ollut. Ikä kyllä tuo uskottavuutta juttuihin sen olen huomannut mutta miesrintamalla olen aina kokenut olevani nainen parhaassa iässä. 35 vuotiaana seurustelin 25 vuotiaan miehen kanssa jonka elämänasenne oli kyllä vanhempi kuin omani. Minä taisin olla se lapsellisempi osapuoli muutenkin kuin vain sen vuoksi että minulla oli lapsia? No nykyään elän avoliitossa itseäni vain vuoden nuoremman kanssa ja ikä todellakin on vain numeroita. Uskon kyllä näyttäväni tänä päivänä parikymppisen silmissä ikälopulta mutta kuuskymppiset näkevät minut varmasti nuorena tytönhupakkona =).
        Pitäiskö tässä haluta jotakin muuta vielä? 5 lasta josta kaksi on aikuista ja kolme viimeistäkin 10-17 v niin tässähän vaan nuorenee mieleltään koko ajan. Paras ikä taas nyt.


    • 10

      Sehän on vaan positiivista, että oot niin hyvässä kunnossa, että näytät reilusti nuoremmalta. Kaikkiahan ei voi miellyttää, joten on ihan normaalia, että treffit eivät johda jatkoon. Jos mies ei halua olla edes ystäväsi, niin minkäs sille mahtaa. Ei se niin hirveen fiksu tyyppi sit tainnut ollakaan.

    • Arvailen vain

      En tiedä tuosta, mutta olen just kolmekymppisenä miehenä tuntenut joskus päälle parikymppisen naisen kanssa treffeillä että vaikka näytän nuoremmalta kuin olen että ajatusmaailmaltani yms. olen ns." vanha pieru". :D

      En ihan ymmärrä mitä hän sinussa säikähti.

      Liittyiskö se sitten siihen että hän on varautunut ylipäätään itseään vanhempia lapsen omaavia naisia kohtaan?

      Ehkä hän ajattelinettä sinä olet hänestä kiinnostunut ja halusi tehdä selväksi ettei ole kiinnostunut joten torjuu myös ne ystävyys yritykset?

    • Ole vain oma itsesi, se mitä olet sielultasi ja sydämeltäsi. Se on tärkeintä, ei ulkoiset asiat tai toisen mielipide siitä ketä olet. Ja, niin: hengittäminen riittää ;)
      Mukavaa kevättä ja kesää sulle.

    • 33v mies

      Kolmekymppinen on jo matkalla kohti taantumusta..
      Jotain vikaa jos ei ole perhettä ja lapsia, taloa ja maasturia.

      (400k€ lainaa ja debressiota) =))))

      • Saapi nauraa...

        Ootahan vain ,kun ikää tulee lisää ( 50-60 ) alkaa nuoria miehiä jostain syystä kiinnostamaan nämä ikäimmet !
        Ei meinaa eroon päästä !


      • jiijiikooo

        Kyllä itsellänikin oli iso pettymys kun kävin treffeillä lähes 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja kemiat pelasivat hyvin yhteen, mutta ikäero kalvoi neitiä niin paljon ettei hommasta tullut mitään. Upea nainen ja ymmärrän kyllä hänen valinnan. Mutta tosiasiat on tosiasioita ja niiden kanssa pitää elää. Kyllä itsekin nikottelisin varmasti 10 vuotta vanhemman naisen treffipyynnöistä olipa hän miten nuorekas tahansa.


      • ja paljon
        Saapi nauraa... kirjoitti:

        Ootahan vain ,kun ikää tulee lisää ( 50-60 ) alkaa nuoria miehiä jostain syystä kiinnostamaan nämä ikäimmet !
        Ei meinaa eroon päästä !

        Ei ole ainakaan seksi mielessä niilä pojilla.


      • .............
        jiijiikooo kirjoitti:

        Kyllä itsellänikin oli iso pettymys kun kävin treffeillä lähes 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja kemiat pelasivat hyvin yhteen, mutta ikäero kalvoi neitiä niin paljon ettei hommasta tullut mitään. Upea nainen ja ymmärrän kyllä hänen valinnan. Mutta tosiasiat on tosiasioita ja niiden kanssa pitää elää. Kyllä itsekin nikottelisin varmasti 10 vuotta vanhemman naisen treffipyynnöistä olipa hän miten nuorekas tahansa.

        Mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa? Mitä helvetin nikottelemista siinä iässä on? Jos muija vaikka näyttää saatanan hyvältä, on mukava, magee ja upee ja hyvin halukas heilumaan minun kanssani, niin ei todellakaan haittaa, vaikka olisi kuinka vanha. Mutta että kymmenen vuotta vanhempi ja heti nousee seinä vastaan? Ihme touhua.


      • Olen kuusikymppi-
        ja paljon kirjoitti:

        Ei ole ainakaan seksi mielessä niilä pojilla.

        nen ja olen nainut vähintään kerran päivässä kaksikymppisestä alkaen ja jatkan edelleen. Miksei kuusikymppinen muka kaipaisi seksiä?


    • höpsistä sulle!

      No oletpas vähän huono itsetuntoinen, taitaa se ikä olla sittenkin ongelma! Itse olen saman ikäinen ja minulla on todellakin miespuolisia tuttuja ja kavereita myös parikymppisissä, enkä ota minkäänlaista ongelmaa siitä, mitä he luulevat tai ovat luulematta, olen vain oma itseni. Kyllä, kaikki eivät halua olla kaikkien kavereita, tämä muuten pätee myös naisiin, nyt olet vaan pettynyt, koska olit ilmeisesti vähän ihastunut. Koska treffeille ei mennä toivomaan ystävyyttä. Kyllä meistä jokainen varmaan tuntee jonkun, jonka mielestä aina 10 vuotta vanhemmat ovat ikäloppuja, eikö totta?! :D Itse ainakin tunnen. Mutta en ole koskaan ottanut itseeni. Aivan sama. Minulla on ollut kavereita 20-65 vuotta ikähaarukalla ja aijon pitää tyylini jatkossakin, se on virkistävää ja kivaa. Olen tapaillut miehiä ikähaarukalla yli 20 - alle 50 vuotta ja aijon pitää senkin jatkossa, minua ei vaan numerot kiinnosta pätkän vertaa. Näytän ikäistäni huomattavasti nuoremmalta, tiedän, ikävä kyllä se haijastuu työuskottavuuden puutteena ensin (kunnes tutustuu) ja ennakkoluuloina (että olen tyhmä tms.) mikä toisaalta on aika perseestä nuoria kohtaan: näin ne ihmiset suhtautuu semmoisiin 23-vuotiasiin, minkä ikäisenä minua poikkeuksetta pidetään. Törkeää. Mutta semmoista se on, pysyy realistisempana. Omaa ikääni en meinaa muistaa millään, mutta onneksi synttärit on joka vuosi!

      Minä sanoisin suoraan miehelle asiasta, että mikä vittu siinä on, että ensin ollaan muka ystävä ja sitten kas kummaa, kun ei seksi kiinnosta yli 3kymppisen kanssa, ettei nuorta pimppiä olekaan tiedossa, niin ei voi olla edes ystävä: tokkopa olet ystävä ollutkaan. Ja kyllä, ihan kuule suoraan ja anteeksi pyytelemättä lämisin päin naamaa, koska en mä ole mikään velvollinen pyytelemään anteeksi ikääni, en mä ole mikään ikäloppu ja joo, ei tarttekaan olla seurustelemassa, jos se ikä on se juttu, mutta toi on epäkohteliasta, ja loukkaavaa ja mä kyllä tekisin sen selväksi. Että sopii miettiä, miten itseään haluaisi kohdeltavan: ihmisenä vai numeroina. Sen jälkeen muistuttaisin myös siitä, että en ole itse väheksynyt hänen kokemattomuuttaan ja lapsellisuuttaan... On turha kuvitella, että joku ulkokultainen asia olisi valtti. Ja kyllä, kannattaisi sanoa ja ottaa oma itsekunnioituksensaa takaisin, nyt sä ikäänkuin nöyristelet jonkun jätkän jaloissa, että voi, voi kun mä olen tämän ikäinen! Senhän piti olla sun ystävä ja nyt se halveeraa sua sun iän takia?! Joskus saa rukkaset ja se on ihan ok, mutta jos välttelee kokonaan iän takia, kun on ensin esittänyt kaveria... Joo, pitäs pystyä parempaan, 27-vuotias on jo aikuinen mies ja jos ei vielä ole kasvanut niin on korkea aika. Ei se mikään nuori poika enää ole.

      No, mutta sitten vaan yli asiasta. Jotkut tykkää äidistä ja toiset tyttäristä, joilleen kaikki käy, ihan nuoresta vanhaan. Kaikkia ei saa eikä voi miellyttää. Se sattuu ja vituttaa, mutta jos jollekin ikä ja numerot on se juttu, niin sitten on. Joillekin se on ulkonäkö, joillekin ammatti. Joillekin joku muu, ja kyllä, joittenkin kanssa sopii kaveriksi mutta suhde ei vaan toimikaan. Semmosta se on.
      Mutta mä en todellakaan katsele minkään iän perusteella edelleenkään, ja mun perusteetkin on samat kun etsiessäni puolisoksi sopivaa miestä 23-vuotiaana: mä todellakin haluan vakavan ja pysyvän suhteen rakennusta ja lapsia ja todellakin etsin edelleen (syntymättömille) lapsilleni hyvää isää. Todellakaan en ala sitä pyytelemään anteeksi, jos etsii pimppiä kokeiltavaksi ja jotain seukkailua seikkailun vuoksi, niin onnea matkaan, mua ei kiinnostanut 23-vuotiaana eikä kiinnosta 33-vuotiaanakaan. Eikä se musta epätoivoista tee: puolison ja lasten toivominen on ihan luonnollista!
      Tottakai mä toivon, että mulla kävisi onni, ennenkuin olen liian vanha, mutta toisaalta, jos ei, niin ei kaikille ole lapsia tarkoitettukaan, joten en mä siitäkään stressaa, rakkauden taas voi löytää vaikka minkä ikäisenä. Jotkut löytää elämänsä rakkauden vasta vanhoina. Mulla on kaikkea muuta ja onneksi, kaiken ikäisiä ystäviä, joita ei tunnu numerot liikuttavan yhtään tippaa, niin naisissa kun miehissäkin :)

      Joten nyt pää pystyyn ja lopetat sen ikäkriisin heti alkuunsa, se mies oli sua kohtaan törkeä ja lapsellinen ja sä olet sen verran iso nainen jo, että osaat kyllä itse tietää kuka olet, oletko ikäloppu vai et, ja kunhan toivut tuosta ihastuksen menetyksestä, huomaat, ettei se nyt niin vakavaa ollutkaan ja elämää on tässä kolmen kympin jälkeenkin, edelleen, kuten ennenkin!

      • Libom

        Väliäkö ijällä, kunhan muna on kova ja sitä on riittämiin!


    • Mies 34

      Ikähän on vaan numeroita millä ei ole mitään merkitystä jos toisen seurassa on hyvä ja mukava olla. Tosin tässä tapauksessa sanoisin sinua puumaksi koska tuo mies on ainakin henkisesti täysi lapsi..

    • 43

      Mies oli selvästi keskenkasvuinen. Ei sinun kannata mieltäsi pahoittaa jonkun toisen puutteista. Itse olen yli 40-vuotias nainen, en pidä itseäni edelleenkään liian vanhana. Löydät parempia treffikumppaneita, tsemppiä!

    • >45v vanhus :)

      sinunlainen neiti-ihminen kelpais koska tahansa! Niin, että et tosiaankaan ole vanha, paitsi ehkä teinien mielestä.

      • Viivi.

        veikkaisin.


    • valkeakani

      Minun kokemuskseni mukaan (ei nyt kovin kummoinen kokemus, mutta kuitenkin) miehet tuntuu olevan ikäkriittisempiä kuin naiset. Olen täällä treffipalstalla lähestynyt itseäni nuorempia miehiä ja harva vastaa, koska näkee ikäni jo tuolta profiilista. Ravintiolassa tai "livenä" ei sellaista torjuntaa ole tullut, koska ilmeisesti myös mun olemukseni on nuorekkaampi, koska kaikki on luullut mua järjestään nuoremmaksi kuin olen eikä iästä välttämättä ole tullut puhetta. Lähestyn nuorempia miehiä siksi, että he puhuvat yleensä enemmän samoista asioista kuin minä, musasta, moottoreista, festareista jne, kuin vanhemmat miehet.

      Miehet tuntuu etsivän yleisesti itseään nuorempaa naista ja ikähaarukka tuntuu kasvavan vanhemmiten, sillä eniten yhteydenottoja olen saanut yli 50-60 vuotiailta miehiltä, eli 15-25v. itseäni vanhemmilta.

      On jotenkin hupaisaa, kun jotkut nuoret miehet tilittää katkerina ja loukkaantuneina, kun vanhat "puumat" tulee jutteleen ja sitten meidän naisten kuitenkin pitäis olla ihan otettuja vastaavasta tilanteesta, joissa meille tulee "isämme ikäisiä" miehiä jutteleen.

      Mä antaisin kyllä piut paut iälle ja katsoisin vaan sitä, kenen kanssa juttu luistaa parhaiten, iästä riippumatta.

      • 46v-mies

        34v-nainenhan niin nuori vielä, että tämän ikäinen mies edes voi uneksia 34v ikäisestä naisesta.


      • 50 v-mies
        46v-mies kirjoitti:

        34v-nainenhan niin nuori vielä, että tämän ikäinen mies edes voi uneksia 34v ikäisestä naisesta.

        No aatteleppa iha ite. Minä 50 vuotias....mitäs voisin uneksia...vanhainkotiako ??? :-))
        Vielähän 46v saa 34 :sta.............


      • tyranosaurus

        Minulla on ystäviä 30-70 vuotiaisiin. En koskaan ole miettinyt heidän ikäänsä. Muille se se onkin vaikeampaa. Joskus piruilevat kyllä olitkos tyttäresi kanssa liikkeellä. Yleensä ikään kiinnitetään liikaa huomiota. Jos toisesta pitää ei se haittaan. Toki on suurella ikäerollä tietenkin omat vaikutuksensa varsinkin suomessa monissa muissa maissa siihen ei kiinnitetä huomiota. Nainen on nainen oli hänen ikänsä mikä tahansa. Jokaiselle nu vuodet karttuu niin kauan kuin elää. Paljon muihinkin asioihin kiinnitetään kuten onko laiha tai lihava, missityyppiä tai ei. Mutta jos toisesta tykkää niin ei niillä väliksi. Toiset vaan hakee näyttelyesinettä huomion herättämiseksi.


    • 30V

      Nainen parhaassa iässä...!!=) Itse olen kohta 31 vuotias mies ja katselen melkeimpä aina itteäni vanhempia naisia....En vaan tiedä mikä teissä viehättää.... Oli vaan hyvä että pääsit siitä miehestä eroon, se ei ymmärtänyt sinun ja kauniin naisen "päälle" mitään....!!!!

    • Taisi olla vaan väärä ihminen kyseessä. Todella ikävää kyllä :( ei ole kyllä yhtään sun vika. Itsekkin olen 22v ja mulla on yli kolmekymppinen kaveri jonka kans ei tunnu yhtään vaivaantuneelta. Lisäks muitakin vanhempian tuttuja joiden kanssa tulee joskus kuulumisia vaihdettua. Lähdetäänkö treffeil niin ravistan sun paskat fiilikset mäkeen :)

    • Teppo Turnipsi

      Siis mitä muuta kyseinen sana tarkoittaa kuin kissaeläintä?

      Kirjoitusta kommentoidakseni sanoisin, että itse taas en tapaile itseäni nuorempia naisia lainkaan. Pidän vanhemmasta laadusta. Ovat useammin henkisesti kypsempiä kuin nuoremmat.

      • asdfghjklsdfghj

        yli 40 vuotias nainen, joka seurustelee itseään vähintään 10 vuotta nuoremman miehen kanssa.


      • Teppo Turnipsi
        asdfghjklsdfghj kirjoitti:

        yli 40 vuotias nainen, joka seurustelee itseään vähintään 10 vuotta nuoremman miehen kanssa.

        Taas tiedän enemmän. Kannatti herätä tänään :)


    • hgdf

      nuorelle "pojalle". Sinulla on ikää enemmän,, ja vaikutat fiksulta muutenkin, niin kuinka et ymmärrä että vielä noinkin nuorta poikaa voi pelottaa ikäsi! hän saattaa ajatella, että pidät häntä jotenkin pikkupoikana... ja vilpittömästi saattaa ihmetellä miksi olet hänestä kiinnostunut.

      Tai sitten se tosiseikka, että jos tuo "poika" haluaa joskus lapsia, niin noin kärjistetysti ne olisi tehtävä melkeinpä heti, jos sinun kanssa niitä aikoo! ehkä poika on ajatellut hankkivansa lapsia vasta vaikka 10 v päästä.

      tuossa pari asiaa, mitkä tuli mieleen. ei sinussa varmaankaan mitään vikaa muuten ole, mutta koeta nyt hieman asettua tuon pojan asemaan.

    • No toi kuulostaa kyllä aika kummalliselta. Jos tuo "poju" tuosta järkyttyi niin eipä se kaverisi ollutkaan.
      Tyhmä mies, unohda se ja keskity muuhun.Kaveri vaikuttaa olevan ihan lapsi vielä. kas kun ei suuttunut
      kenkiesi väristä...

      • Oli puunainen

        Vaan eihän sirkkaneidon rinta koskaan ikää tunne.


      • iimauri

        Riippuu iästä tai ei.. Siihen on helppo kriisissä tarttua, tai ulkopuolisten loukata. Miten me kukin vanhenemme, sekin määrittelee onnistumisen, samanikäistenkin.


      • lyylitäti

        sitoutumiskamoisena pelästyi lapsenteko iässä olevaa naista...

        toiset nuoremmat miehet taas hakevat vanhemmasta naisista kokemusta elämästä yleensä ja mutkattomammasta seksisistä...

        tosi kurjaa ja kakaramaista kohtelua jokatapauksessa -sivystyneemminkin voisi toimia


    • jörrö

      jää turha illuusio pois.

    • Toisille ikä on pelkkiä numeroita, mutta toisille ei.
      Harmi, että tuollaista tapahtui.

    • Mies 74

      Tässä oma vastaava ongelmani:

      Olen 36 v mies ja erittäin lapsenkasvoinen. Ei siis pyörä pullero, vaan solakka ja siisti mutta silti näytän ikäistäni 15 vuotta nuoremmalta. En ole mikään finninaama ja pukeudun kuten ikäiseni ja ihan jopa muodikkaasti ja tyylikkäästi.

      No! Erikoisinta tässä on nyt se, että nuoruutta ihannoidaan ja itketään kun tulee sitä ja tätä ja alkaa näyttää vanhalta ja blaa blaa blaaa! Siis voi vittu sanon minä! Se se vasta kirous onkin kun sitten oikeasti näyttääkin paljon nuoremmalta kuin on!

      Ikäiseni naiset haluavat aina "aikuisemmalta" näyttävän miehen ja parikymppisille olen sitten jo ihan vanha ikäloppu äijä!!!


      Voiskos tähän saada nyt arvon naisilta vähän kommenttia, mitä tässä pitäisi tehdä!?!?

      Käytöstä ja huumoria ovat kaikki kehuneet ja luonne on kuulemma ihan ihana, mutta kun vaan näytän niin beibifeissiltä, ettei vajaa nelikymppinen nainen voi suhtautua minuun vakavasti!

      Voi hyvät hyssykät! Pitäisi varmaan olla oikeasti 20 v ja näyttää nelikymppiseltä, mutta eikö se ole juuri kaikkea ihannetta ja logiikkaa vastaan?!?!

      • Partojen ystävä

        Siis ihan tosiaan - anna parran kasvaa (jos suostuu kasvamaan - tietty) ja
        huomaat nopeasti vaikutuksen.
        Ja partahan on ihana!


      • Mies 74
        Partojen ystävä kirjoitti:

        Siis ihan tosiaan - anna parran kasvaa (jos suostuu kasvamaan - tietty) ja
        huomaat nopeasti vaikutuksen.
        Ja partahan on ihana!

        tähän asti palaute on ollut enemmän sellaista, että pienikin sänki kuulemma raapii ja tuntuu inhottavalta...:(


      • atula

        Minuakin kehutaan usein, että olen niin nuoren näköinen, mutta minunkin mielestäni kolikolla on kaksi puolta.


      • pieni sänki
        Mies 74 kirjoitti:

        tähän asti palaute on ollut enemmän sellaista, että pienikin sänki kuulemma raapii ja tuntuu inhottavalta...:(

        raapii, sehän on käytännössä piikkejä. Parta on pehmeää karvaa, ei mitään piikkejä. Eli kasvata joku tyylikkään mallinen parta, ei piikikästä sänkeä.


      • -

        "Voi hyvät hyssykät! Pitäisi varmaan olla oikeasti 20 v ja näyttää nelikymppiseltä, mutta eikö se ole juuri kaikkea ihannetta ja logiikkaa vastaan?!?!"

        Ei katsos kun jos on 20 vuotias niin sinut hyväksytään 20 vuotiaiden joukkoon. Jos kuitenkin näytät ikälopulta niin kenties siinä viehättää se että nainen voi alkaa unelmoimaan perinnönjaosta.


    • Kapteeni Sika

      Älä tuollaisesta masennu.Ole hyvilläs ettei tule pedofiili syytettä.Olet Aikuinen nainen parhaassa iässä.Ansaitset osaksesi kunnioitusta.Löydät kyllä vielä sen oikean ,joka sinua aidosti rakastaa.Ainakin toivon sitä. Hyvää jatkoa.

    • dinah2008

      Ansaitset parempaa seuraa.
      Näkihän sen millä "tasolla" kaveri liikkuu.....

      • Lasse 48v

        "Näkihän sen millä "tasolla" kaveri liikkuu..... "

        Joo.
        Se tykkää nuoremmasta tai vielä vanhemmasta.


    • kutvonen13

      mä kuvaisin sua onnekkaaksi että vihdoinkin ennen kun tuli pahempaa vahinkoa tuli ilmi ko kundin heikko luonne! Ei muuta ku selkää suoraks ja nenä vähän koholla kohti uusia seikkailuja :-)

    • kabdkavd

      NAINEN PARHAASSA IÄSSÄ OLET GRRRRR:)
      T.27w mies..

      • heh.

        " ammatti-ihminen" vastaamassa!!


    • ahtonenj

      no et todellakaan ole vanha vaan nainen parhaassa iässä ja jos ei kaveri sitä tajunnu niin oli aihetta menettää sut.....;)

    • Sepe 54 v.

      Miksi menit treffeille nuorukaisen kanssa?
      Olisit tullut vaikka kanssani niin saisit olla nuorten kirjoissa vielä kymmenkunta vuotta.

    • 44v ja nuorekas

      Minä 44v mies voin vain nähdä unta sinunlaisesta naisesta..

    • eltoro67

      No problem...Piristän sua ilomielin... Ota yhteyttä jos olet tästä Helsingistä... Miehillä ja pojilla on iso ero....;0)......

      M. F.

    • ei sinussa ole vikaa etkä ole vanhakaan. :) ongelma on hänen jos ei pystynyt ikäeroa sulattaan. :) mut älä sää siitä välittäne eikä sen takia kannata olla kahtomatta vaik vähäsen nuorempiakin. :) kaikki ei vaan pysty siihen että nainen ois vanhempi mut parempi että tuli nyt moinen ilmi kuin myöhemmin. :) esim itseäni ei kyl häiritsene että jos nainen olisikin itseäni hieman vanhempi tai nuorempi. :)

    • kaverini on 24v mies ja seurustelee 32 vuotiaan naisen kanssa, seurustelleet jo n.4vuotta. nainen on myös usein miehen kavereiden kanssa (myös minun) istumassa iltaa ja viettämässä muutenkin aikaa. itse olen 26v miehen alku enkä näe ikä erossa mitään ihmeellistä ongelmaa. jos kaksi ihmistä tulee hyvin toimeen keskenään niin en antaisi iän olla ratkaiseva tekijä suhteen jatkuvuudelle....

    • Sika muttei rikas

      Olen 45-vuotias mies ja kun näin kuvasi Suomi24:n etusivulla niin oli pakko lukea kirjoituksesi.
      Kaunis nahkatakkinen nainen, kyllä minulle kelpaisit vaikka heti.
      Mulla taas yksi toinen asia.
      Seurustelin netissä yhden naisen kanssa ja pidin hänestä kovasti, myös hän kertoi rakastavansa minua yms.
      Mutta sitten kerran hän kysyi missä asun. Kerroin asuvani vuokralla.
      Hän kertoi että haluaa miehen jolla on omakotitalo ja varakkuutta.
      Juttu kuihtui pois, kun en enää riittänyt hänelle, tai rahani eivät riittäneet.
      Uskon, että miehet haluaa itseään nuoremman naisen ja naiset taas itseään varakkaamman miehen.
      Jos nämä reuna ehdot täyttyvät, on kumpikin valmis suhteeseen ja vaikka naimisiin.

      Parin muodostuksella ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä.
      Nyt olen masentunut ja ilman itsetuntoa, en usko, että kukaan haluaisi olla kanssani,,,
      Päivät menee juodessa tai nukkuessa, öisin katson televisiota, en viitsi mennä lenkille, töitä en edes etsi tai kysele. Aikaisemmin olin yritteliäs ja ahkera, erottuani joudun maksamaan elatustukea joka kuukausi,ei ole varaa ostaa omakotitaloja. Tieto siitä etten kelpaa naisille ilman omakotitaloa ja siitä etten koskaan sitä pysty ostamaan, aiheuttaa näköalattomuutta

      • järki käteen

        "Olen 45-vuotias mies ja kun näin kuvasi Suomi24:n etusivulla niin oli pakko lukea kirjoituksesi.
        Kaunis nahkatakkinen nainen, kyllä minulle kelpaisit vaikka heti."

        HALOO. Suomi24:n kuvat harvemmin edes liittyy aiheeseen.
        Ei tasan ole ap:n kuva, kun ei itse sitä pysty siihen laittamaan. Jollei ole tarjoitellut sitä Suomi24:n postiin ja samalla ehdotellut, että hänen juttunsa nostetaan etusivulle.

        Vähän nyt kriittisyyttä sen suhteen, mitä missäkin näkee.


      • ,,.,,.
        järki käteen kirjoitti:

        "Olen 45-vuotias mies ja kun näin kuvasi Suomi24:n etusivulla niin oli pakko lukea kirjoituksesi.
        Kaunis nahkatakkinen nainen, kyllä minulle kelpaisit vaikka heti."

        HALOO. Suomi24:n kuvat harvemmin edes liittyy aiheeseen.
        Ei tasan ole ap:n kuva, kun ei itse sitä pysty siihen laittamaan. Jollei ole tarjoitellut sitä Suomi24:n postiin ja samalla ehdotellut, että hänen juttunsa nostetaan etusivulle.

        Vähän nyt kriittisyyttä sen suhteen, mitä missäkin näkee.

        Mistä näitä riittää!!! 50 kymppiset äijät täällä pojittelee, niillä onkin niin paljon annettavaa. Elämän kokemusta buahaa!!


      • Esther

        Sinä sika mutta et rikas: satuit varmaan yksiin ihmisen kanssa, jonka arvot ovat vähän niin ja näin. Voisin kuvitella, että nainen oli sinua jonkin verran nuorempi ja luultavasti ei ollut vielä kokenut pitkää parisuhdetta, aika lapsekkaan kuvan sain hänestä kirjoittamasi perusteella. Hän oli elämässään kovin eri vaiheessa kuin sinä. Ehkä tuota kokemusta ei kannata painottaa liikaa. Olet jo muutenkin kovilla, ja sellaista elämä välillä on. Uskon että olet hyvä tyyppi, sillä pystyit kirjoittamaan tilanteestasi rehellisesti ja analysoimaan sen hyvin. Nyt kannattaa vaan nostaa taas nenä tuulta kohti - aloita vaikka sillä, että menet lenkille ja käyt kirjastossa. Sitten kannattaa tietysti siistiytyä ja alkaa katsella ympärilleen, kaikki naiset eivät kalastele omaisuutta. Puhun omasta kokemuksestani. Tapasin mieheni, jonka kanssa olemme olleet naimisissa jo lähes kaksikymmentä vuotta, tilanteessa, jossa hän oli työtön ja rahaton. Nyt meillä on molemmilla työtä, omakotitalo ja lapset. Yritimme ja yritämme edelleen tätä elämä oy:tä yhdessä. Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi;) älä unohda ystäviäsi, he kaipaavat sinua varmasti


      • parasta aikaa
        ,,.,,. kirjoitti:

        Mistä näitä riittää!!! 50 kymppiset äijät täällä pojittelee, niillä onkin niin paljon annettavaa. Elämän kokemusta buahaa!!

        Niinpä niin. Olen nainen 50 . Kyllä. Usko pois :DD
        Ja onnellinen iästäni! Niihin vuosiin mahtuu paljon..
        ja annankin arvoa jo näin :D kypsässä iässä miehelle
        joka on MIES eikä pojankloppi!
        Mutta enpä alkaisi minäkään kuten ei poitsukaan
        parikymppinen samojen vällyjen alla pelleilemään.
        Siihen leikkiin tarvitaan aikuista :/...:D
        ..ikä on numeroita joihin voi itse vaikuttaa todella paljon!
        Tämä vanheneminen kuuluu meidän kaikkien elämänkaareen
        ..tupakka ja alko...ei sovi meille naisille. Anteeks vain kanssasisaret
        ja hyvää vuotta 2011 kaikille. Vanhoille ja nuorille :DD


    • Suvikki74

      ja iskemään tulevat ovat yli 10 vuotta nuorempia miehiä. Mulla alkaa tökkimään ikäero kumpaankin suuntaan.
      Passeli on 5 vuotta, mutta yleensä kuitenkin mua nuorempia. Ei ole ollut mitään ongelmaa tutustua. Päinvastoin on ollut vaikea päästä eroon. Sulle sattui mätämuna. Persoonalla ja asenteella loppupelissä merkitystä. Jotkut viehättää vaikka eivät sopisikaan yleiseen kauneusihanteeseen tai ikähaarukkaan.
      Mua on kutsuttu valehtelijaksi että lisäisin 10-15v. oikeaan ikääni, sekin loukkaa. Onneksi on passi. ;)

    • kihikhj

      Kuka mulkku ylläpidosta ton aloituksen kirjoitti? Tossa tekstissä ei ole mitään sen etusivulle nostetun johdatuksen sisällön kanssa yhtenäistä tekstiä... Ja ettekö amikset JO voi tajuta, että osoittaa sivistymättömyyttä puhua "puumista"??! Se on nyt jo pikkusen liian väsynyt sana, se "puuma". Kukaan normaalijärkinen ei käytä sitä(kään) verbaalisessa ilmaisussa muka luonnollisena tai normaalina. Törkeää muutenkin rinnastaa naiset joihonkin eläimiin.

    • dajkfkldjslf

      No olet tavannut sitten varmaan lapsen asteelle jääneen 27vuotiaan. Eihän numerot kerro koko "ikää", enemmänkin elämänkokemus ja "kumppanisi" ei nyt aivan ole vielä tätä ymmärtänyt. On varmasti ihmisiä 50v vaikkapa ns. peräkammarin poikia, jotka ovat asuneet ikänsä vanhempiensa huomassa, miten tällaiset ihmiset tietäisivät/ymmärtäisivät 30v yh-äitiä, jotka kantavat yksin huolet itsestään lapsistaan!

      Et varmasti menettänyt mitää!

      Olet varmastikin pian tulossa naisen parhaimpaan ikään. Minun mielestä nainen on silloin "parhaassa iässä" kun lapset tulevat siihen ikään että nainen pystyy laittamaan itsensä etusijalle lasten sijaan eli tyyliin kun lapset ovat aikuisia (lasten murrosikä on aika kuluttavaa/raastavaa aikaa vanhemmille).

      • kuhjhubyu

        Jaa mä taas ymmärrän hyvin, jollei joku halua mitään "vanhempaa naista". Mä olen itse päälle kolmikymppinen nainen, ja tiedän kymmenen vuoden kuluttua olevani täysi kurppa, mutta en mä mitään kakaroita tapailisikaan. Ja hei toi ylläpito syyllistyi sitten kunnianloukkaukseen, jos se keksi ton aloitustekstin kirjoittajalle mielipiteitä päästään: en tiedä, että mitkä amisdatanomit tätäkin saittia kenties pyörittää, mutta ei ole sallittua johdatella suurta yleisöä keskustelun aiheisiin valitsemalla esim. summamutikalla jokin taviskirjoitus etusivulle ingeressiin, tekstin kirjoittajan puolesta ja tämän lupaa kysymättä tai saatika vielä omavaltaisesti valita kirjoitukseen jokin julkinen "näkökulma". Epäilen kyllä, että suomi24:n työntekijät ovat niin ton aloituksen takana, kuin muustakin propagandasta vastuussa... Edesvastuuttomia kärjistyksessään.


    • eeva.lempiainen

      Et todellakaan ole vanha. Älä välitä sellaisista ihmisistä jotka ovat noin pikkumaisia. Anna palaa.

      • joouuppooo

        kun pääsette siihen vaiheeseen että on housut pois jaloista käännä nainen ympäri niin näet ajetut kilometrit kannikoista,alkaa meinaan oleen tummaa läskiä...


    • valinnan varaa

      Siis mies oli 7 vuotta sinua nuorempi. En kyllä itsekään alkaisi seurustelemaan 7 vuotta vanhemman naisen kanssa. Miehet mieluummin yleensäkin valitsevat hieman itseään nuoremman vakikumppaniksi. Poikkeuksia toki on. Eräs kaverini avioitui 20 vuotiaana 47 vuotiaan mummon kanssa.

    • Aikuinen nainen :)

      Hei!
      Jostain syystä ihmiset, jotka itse lähestyvät täysiä kymmeniä, kokevat, että eivät voi olla tekemisissä itseään vanhempien ja täydet kymmenet jo täyttäneiden kanssa. Kyse on siis tämän miehen omasta ikäkriisistä ja ajattelun lapsellisuudesta. Jos hän olisi 31 ja sinä 38, ehkä iälläsi ei olisi ollut merkitystä enää... Joka tapauksessa kymmenen vuoden kuluttua nämä 'nuoret miehet' janaoavat seuraasi, joten odottele rauhassa. Huvittavaa on, että 39 -vuotias ei halua seurustella 42 vuotiaan kanssa mutta muutaman vuoden kuluttua iällä ei taas olekkaan mitään väliä :)

      Ihmiset ovat siis melko kehittymättömiä ja ajattelukyvyttömiä. ÄO ei voi olla kovin korkea tuollaisilla ihmisisllä :) Tsemppiä Sinulle ja kärsivällisyyttä puolison etsinnässä :)

    • 32v vanhakääpä.

      ethän sinä vanha ole sinänsä, mutta olet ehkä vanha sille pojalle

      -en itsekkään olisi 27-vuotiaana ajatellutkaan alkavani seurustelemaan 34-vuotiaan kanssa, olisimme olleet aivan eriaaltopituuksilla.

      itse haluan jonkinverran nuoremman tai samanikäisen naisen, juuri sen takia jotta koen olevani enemmän samanlaisessa elämäntilanteessa, samoilla aaltopituuksilla ,ehkä naiset sitten aikuistuvat aikaisemmin, en tiedä.

      Mutta tuota en ymmärrä jotta ei voi olla enää edes ystävä, niin se osoittaa tuon "pojan" lapsellisuudesta.

      • ei kai

        Ei sitä iästä tiedä onko eri aaltopituuksilla vai ei!!! Minulla on kavereina sekä runsaasti vanhempia että nuorempia ja kaikkia meitä yhdistää sama aaltopituus, eihän muuten niin tiiviisti yhdessä viihdyttäisikään. Samoin parikymppisenä itselläni oli vanhempi miesystävä ja oltiin kuin kaks marjaa, eli iästä ei ole kiinni vaan persoonasta!

        Tulen kyllä monenikäisten kanssa juttuun ja tälläkin hetkellä suuri osa ystävistä on 20-25 eli 10 vuotta ja enemmän nuorempia. Ollaan samalla aaltopituudella enkä ole ympärilläni muutenkaan huomannut että ikä olisi etenkään ystävyyssuhteissa rasite ja näyttääpi siltä että vähenevässä määrin myös parisuhteissa, joskaan eihän se nyt mikään normi ole sitä en väitä. Isänikin on jo ollut äitiäni jonkun verran nuorempi. Vanhempien ystävieni kanssa olen hieman vähemmän tekemisissä koska ei sillä tavalla ole mitään yhteistä kuin nuorempien kanssa. Vaikka luulihan tuo väliaikaisen vuokrakämppäni vuokranantajakin että olen 20vee opiskelija...ulkonäkökin voi pettää.


      • sama kääpä
        ei kai kirjoitti:

        Ei sitä iästä tiedä onko eri aaltopituuksilla vai ei!!! Minulla on kavereina sekä runsaasti vanhempia että nuorempia ja kaikkia meitä yhdistää sama aaltopituus, eihän muuten niin tiiviisti yhdessä viihdyttäisikään. Samoin parikymppisenä itselläni oli vanhempi miesystävä ja oltiin kuin kaks marjaa, eli iästä ei ole kiinni vaan persoonasta!

        Tulen kyllä monenikäisten kanssa juttuun ja tälläkin hetkellä suuri osa ystävistä on 20-25 eli 10 vuotta ja enemmän nuorempia. Ollaan samalla aaltopituudella enkä ole ympärilläni muutenkaan huomannut että ikä olisi etenkään ystävyyssuhteissa rasite ja näyttääpi siltä että vähenevässä määrin myös parisuhteissa, joskaan eihän se nyt mikään normi ole sitä en väitä. Isänikin on jo ollut äitiäni jonkun verran nuorempi. Vanhempien ystävieni kanssa olen hieman vähemmän tekemisissä koska ei sillä tavalla ole mitään yhteistä kuin nuorempien kanssa. Vaikka luulihan tuo väliaikaisen vuokrakämppäni vuokranantajakin että olen 20vee opiskelija...ulkonäkökin voi pettää.

        tietenkin noin ystävä mielessä on eriasia, mutta seurustelu asioissa on toinen, monet jo yli 30v naiset haluavat vakiintua ja perustaa perheen, mitä ei välttämättä halua vielä nuorempi mies.

        ja naisilla on vielä tässä asiassa biologiset kellot jotka alkavat soittelemaan.


    • m40-nuorikans

      ..siis todella tollo ja tietämätön.

      Sanoinko jo, että se jäppinen oli TOLLO!

    • Sikaniska--

      Hankit oman ikäistäsi seuraa niin ei ongelmia. Taidat vain hakea nuorta pukkia tyydyttämään tussusi.

    • 35v

      en ymmärrä sitä joka takertuu ikään. eikö se ole luonne tärkee?

    • HELLYS

      Se mies on täysi hölmö. Jos olisi ollut rakkautta,ei ikä olisi vaikuttanut. Sinähän olet nuori nainen. Kyllä vielä löydät oikean rakkauden. Kaikkea hyvää sinulle.!

    • tyttelis

      Ethän tosissaan loukkaantunut YHDEN miehen kommentista? Se ei ainakaan kannata! Ok, ymmärrän, että moni mies ei halua seurustella esim. vanhemman naisen kanssa, mutta että ei kelpaa EDES ystäväksi? Se kertoo siitä miehestä aika paljon, ja karua kertomaa. Jos ystävyydellekin pitää olla ikäraja niin todellakin huhhuh. Minun ystäväni monetkin ovat minua 10 vuotta vanhempia enkä ole edes ajatellut asiaa tuolta kantilta. Sinuna en edes surisi tuota saamaasi kommenttia/kohtelua YHTÄÄN.

      Itse täytin juuri 36 eikä peilistä katso sen näköinen nainen, ja välillä sitä itsekin "säikähtää" että noinko sitä on jo ikää kun ei siltä tunnu eikä näytä. Ei säikähdä miehet numeroa, ei yksikään, päinvastoin, iän kuultuaan eivät siltikään jätä rauhaan ja kyse heidän puoleltaan ihan seurustelun halusta, itse en vain tällä hetkellä halua parisuhdetta, en nuorempaan enkä vanhempaankaan. En kyllä niin välitä runsaasti nuoremmista, mutta jaloissapa nuo pyörivät. VAikka hyvähän se kai niinkin, parempi sekin kuin ei ketään perään vilkaisisi...

    • heikki 81

      itse olen 29 ja nainen 39 että ei tuo ikäero niin haittaa

    • Mies 34v

      Yli 30v naiset ovat jo aika kulahtaneita, riippuen tietty tapauksesta.
      Mutta naisten bieloginen kello tikittää ja hedelmällisyyskin katoaa yli 30v.
      Kun nainen on noin 10v nuorempi silloin on hyvä suhde ja tutkimustenkin mukaan avioliitot onnelisimpia ja pitkäikäisimpiä kun mies on ainakin yli 10v vanhempi!
      Eli 30 naisen kannattaa katsella yli 40v miehiä. Ellei sitten puumaksi halua ja ala deitailla alle 20v kundeja.
      Onnea vaan kaikille rupsahtaneille yli 30v naisille.

      • ??

        Miten niin kulahtaneita? Mä ainakin näytän nyt nuoremmalta, kuin 16-vuotiaana, lukuunottamatta tupakan kellastamia hampaita ja tupakkaihoa, koska teininä meikkasin kuin sirkuspelle ja silloin kampaustyylitkin oli ainoastaan jotakin kyläkampaamopuoskarin "Krystlea" tai kauhuleffojen "käristyy permanenttiaineilla pää" - föönausta....

        Ja mikä sairas "biologinen kello"? Tuo on ehkä kenties jopa kipein käsite, mihin missään(!) olen törmännyt: "biologinen kello". Ihme, jollei sekin ole Hitler- sedän tai muiden kompurajalka- göbbelsien aikaansaannosta. Yhh...


      • tasa-arvo

        Tutkimuksen mukaan nainen ei tule onnelliseksi paljoa itseään vanhemman miehen kanssa. Ei nuoria naisia vanhat miehet kiinnosta pakosti. Saat elää unelmissasi tietenkin.


      • ....

        Viimesiimpien tutkimusten mukaan naisten keski-iikä laskee, jos mies on yli neljä vuotta vanhempi. Parempi kenelle...


      • uhuhihuh
        tasa-arvo kirjoitti:

        Tutkimuksen mukaan nainen ei tule onnelliseksi paljoa itseään vanhemman miehen kanssa. Ei nuoria naisia vanhat miehet kiinnosta pakosti. Saat elää unelmissasi tietenkin.

        Ja sit vanhoja naisia ei kiinnosta nuoret miehet, minkä myös unohdit. Toisin kuin vaikkapa sinä, en esimerkiksi minä koskaan vetoaisi mihinkään "tutkimuksiin" ilman faktapohjaa missään julkisilla nettipalstoilla edes anonyymisti ja tämä johtuu siitä, että mä esimerkiksi olen akateeminen, jolle todella on opetettu, että mitä sekin sana "tutkimus" tarkoittaa. En siis viittaa tutkimuksiin, mutta veikkaan, että alemman koulutustason naiset ovat usein kiinnostuneempia vaikkapa nuoristakin miehistä seurustelukumppaneina, kuin vakaan urakehyksen omaavat naiset. En omaa tietopohjaa, mutta kaikki big- brotherit ja roskasontalehdet ja muu trailer park-sälä vahvistaa näkemystä. Deittalussakin " estänee" sosiaalinen viitekehys: esimerkiksi mä en koskaan voisi tapailla vaikkapa mitään pornotähteä tai roskajulkaisutoimittajaa, kosa mun arvot ovat erilaiset. En voisi myöskään seurustella uskonnollisen fanaatikon kanssa, en tapailla todella rikasta koska olen tavis, enkä myöskään mitään tyyppiä, jolle on normaalia rikkoa vaikkapa mitään lakeja,koska mun sosiaaliluokan kasvatetut ihmiset on rehellisiä, yhteiskuntaa koossa pitävimpiä kivijalkoja.

        Nelkyt-vuotiaskin mies on kuitenkin nuori, tosi nuori, eli aikamoista ikärasismia leimata neljäkymmentä- vuotias ikälopuksi.


      • ....
        ?? kirjoitti:

        Miten niin kulahtaneita? Mä ainakin näytän nyt nuoremmalta, kuin 16-vuotiaana, lukuunottamatta tupakan kellastamia hampaita ja tupakkaihoa, koska teininä meikkasin kuin sirkuspelle ja silloin kampaustyylitkin oli ainoastaan jotakin kyläkampaamopuoskarin "Krystlea" tai kauhuleffojen "käristyy permanenttiaineilla pää" - föönausta....

        Ja mikä sairas "biologinen kello"? Tuo on ehkä kenties jopa kipein käsite, mihin missään(!) olen törmännyt: "biologinen kello". Ihme, jollei sekin ole Hitler- sedän tai muiden kompurajalka- göbbelsien aikaansaannosta. Yhh...

        Keltaisiin hampaisiin auttaa muuten käynti hammashygienistillä. Ei niistä nykyään enää tarvitse kärsiä.


      • zlkjrfg
        .... kirjoitti:

        Keltaisiin hampaisiin auttaa muuten käynti hammashygienistillä. Ei niistä nykyään enää tarvitse kärsiä.

        No ei ne mulla erityisen keltaiset ole, enkä muutenkaan ole mikään kurre- orava, joka olisi tarvinnut penikkana joitakin hammasrautoja bond- psykopaatin hymyn korjaamiseen, eli älä sä musta huoli...

        Se mikä musta on tylsämielistä, oli että mun yksi viesti ei lähtenyt tähän ketjuun. Puhuin siinä siitä, etten koskaan seurustelisi kenenkään kanssa rahasta ja että esim. julkkis Mika Häkkisellä on musta niin tylsämeilinen katse, etten seurustelisi ainakaan sen kanssa edes pakosta ja maksusta.:D Siitäkään hitsarista ei takuulla kirjoiteltaisi iltapäivälehtiin ylistäviä juttuja, jollei sillä olisi RAHAA.:DDD Tuntenut pinnallisesti pari senkin kaveria ja ne ainakin oli niin yksinkertaisia, että jos häkkinenkin olis samanlainen tomppeli, ei käy kateeksi sitä mitä lie "kromatovaa"... Tyksiä ihmisiä, tylsiä juttuja.


      • ...
        uhuhihuh kirjoitti:

        Ja sit vanhoja naisia ei kiinnosta nuoret miehet, minkä myös unohdit. Toisin kuin vaikkapa sinä, en esimerkiksi minä koskaan vetoaisi mihinkään "tutkimuksiin" ilman faktapohjaa missään julkisilla nettipalstoilla edes anonyymisti ja tämä johtuu siitä, että mä esimerkiksi olen akateeminen, jolle todella on opetettu, että mitä sekin sana "tutkimus" tarkoittaa. En siis viittaa tutkimuksiin, mutta veikkaan, että alemman koulutustason naiset ovat usein kiinnostuneempia vaikkapa nuoristakin miehistä seurustelukumppaneina, kuin vakaan urakehyksen omaavat naiset. En omaa tietopohjaa, mutta kaikki big- brotherit ja roskasontalehdet ja muu trailer park-sälä vahvistaa näkemystä. Deittalussakin " estänee" sosiaalinen viitekehys: esimerkiksi mä en koskaan voisi tapailla vaikkapa mitään pornotähteä tai roskajulkaisutoimittajaa, kosa mun arvot ovat erilaiset. En voisi myöskään seurustella uskonnollisen fanaatikon kanssa, en tapailla todella rikasta koska olen tavis, enkä myöskään mitään tyyppiä, jolle on normaalia rikkoa vaikkapa mitään lakeja,koska mun sosiaaliluokan kasvatetut ihmiset on rehellisiä, yhteiskuntaa koossa pitävimpiä kivijalkoja.

        Nelkyt-vuotiaskin mies on kuitenkin nuori, tosi nuori, eli aikamoista ikärasismia leimata neljäkymmentä- vuotias ikälopuksi.

        Eipä tuolla miehelläkään ollut faktapohjaa tutkimukseen jonka oli lukenut... ihan hyvin voi siksi lukemansa laittaa ilman linkkiä. Samassa tutkimuksessa (tai sitten eri) tietääkseni oli se mikä tekee naisen onnelliseksi ja se ei ollut iso ikäero. Miehille väitettiin sen olevan nuorempi nainen, kuitenkaan tutkimuksia ei kannata uskoa aina. Vastavuoroisesti siis vastaus oli tämä! Ajattelet olevasi hyvä ihminen akateemisuuden perusteella, mutta viittaat naisten alemman tason koulutukseen. Avarra mieltäsi koska jokainen uskova ei ole fanaatikko... Älä luokittele sosiaaliluokkiin ihmisiä kiitos.

        Ehkä meistä joskus jokainen tapauksen mukaan, vastaa toisen kirjoitukseen... katso mitä mies kirjoitti provosoivasti ja siksi siihen vastattiin samalla tavalla! Yleensä se on ihmisestä kiinni kiinnostaako, mutta jos mies etsii vain nuorempaa ei naisen tarvitse myös ottaa vanhempaa. Tasa-arvo. Kirjoittaja kaiketi halusi vain 10 vuotta nuorempaa, eikö sekin ole ikärasismia jos siihen asiaan on pakko mennä.


    • dii-pa-daa-pa

      Mitä tuohon "ystävyyteen" tulee...... se ei ilmeisesti ollut miehen tähtäin....

      No, miettikää sitä kun olitte itse parikymppisiä ja kuvittelitte jotain 3-kympin ylittänyttä, kyllä ne vaan ikäloppuja olivat. Itse olen 38, ja tunnenkin olevani ikäloppu. Ja mitä pahaa siinä on, niin sen pitääkin mennä, kukaan ei ole ikuisesti nuori, ja HEI kuka edes haluaisi olla...

      Toisaalta yksi kavereistani 40 v. ja seurustelee vakavasti jo viidettä vuotta 28-vuotiaan kundin kanssa. Tätä ennen oli "ystävä" monen yli 10 vuotta nuoremman kanssa. Että onhan toki poikkeuksia, mutta harvassahan ovat. Moni nuorempi mies saattaa myös haluta lapsia, ja siksi yhteiselo mahoontuvaan naisen kanssa ei varmasti kiinnosta. Siitä ei irtoa mitään....

    • kirjottele mulle voitais tulla juttuun..'

    • Pasi K.

      Huh ite oon 34 v mies ja olisin todella iloinen jos joku oman ikäinen tai edes 25-45v nainen olis kiinnostunut. Kumma kyllä ainoastaan hirmu puumat 50 yrittää iskeä mua tai jopa ehdottelee suoraan kämpille lähtemistä.

      Omista kokemuksista tuntuu että 25-45 naisilla on liian kiire "uran" parissa ettei aikaa likene miehille tai perheen perustamiselle.

      • jkdfkhjuf

        Olen 51 v nainen, mieheni on 38 v. Yhdessä asuttu 4 v ja hyvin menee. Mies sanoi alussa,että ikä on vaan numeroita.Älkää eläkö miten muut haluaa, vaan niinkuin itse haluatte. Meillä on vaan yksi elämä.


    • mietin vaan

      Jos mies ei ollut elämäsi mies, niin asia ei ehkä olekaan ongelma.

    • epäkorrekti totuus

      Ihmisillä on oikeus valita niin seurustelukumppanit kuin ystävätkin juuri niistä syistä kuin haluavat, olivatpa nämä syyt miten poliittisesti epäkorrekteja tahansa. Itse en osaa samaistua miehen käytökseen, mutta me ihmiset olemme erilaisia ja syystä tai toisesta tämä on hänelle tärkeä asia. Siksi hänen ratkaisuaankin on kunnioitettava.

      Luulisin kuitenkin, ettei hänen ajattelutapansa ole kovin yleinen, ja avausviestin perusteella aloittaja on paitsi kaunis myös ystävällisen oloinen henkilö, joten tuskin hän joutuu ilman seuraa olemaan

    • MIMMI.

      Haikaile vaan,
      minä olen 54 ja muhun ihastu nuori poikamies 38V.

      Ja lauleli taxissa on nainen viisikymppinen.. APUA.

    • "Statusta"

      Miehet tuntuvat ajattelevan, että mitä nuorempi nainen sen parempi. Miksi? Syitä on monia.

      -Ulkonäkö
      -Kokemattomuus
      -Naivius
      -Nuori nainen on taloudellisesti heikommilla
      -Nuorella naisella on ehtinyt olla vähemmän kumppaneita eli on vähemmän vertailupohjaa
      -Pitää tehdä vaikutus muihin miehiin

      Ihan kaikella ystävällisyydellä: miehet nyt vain ovat jonkin verran yksinkertaisempia. Heille on todella tärkeää muiden ihailu ja arvostus ja sitä he saavat onnistumalla pyydystämään itselleen mahdollisimman nuoren ja kauniin naisen - älystä ei niin väliä. Moni mieltää, että nuori on yhtä kuin kaunis. Jos nainen on ikäänsä nuoremman näköinen, niin onhan noita syitä miksi hän ei siltikään "kelpaa". Kriittistä naista harva mies jaksaa ja moni liitto kariutuu kun nainen "nalkuttaa". No, ikä tuppaa tuomaan kokemusta, joten on oletettavaa, että nuorempi on hieman yksinkertaisempi -> "nalkuttaa" vähemmän eikä vielä osaa vaatia (kunnollista kohtelua). Liitot, joissa nainen tienaa enemmän, päätyvät muita useammin eroon, varmaankin siksi, että silloin miesten itsetunto joutuu liian koville.

      Nuori, kokematon ja pienituloinen nainen on helpompi saada vakuuttumaan miehen erinomaisuudesta. Hieman vanhempi kokeneempana tietää miesten metkut eikä ole niin helposti höynäytettävissä. Nuori nainen ei heti ala painostaa lasten tekoon (saa rauhassa rellestää vällyjen välissä ilman pelkoa äkkinäisistä sitoutumisvaatimuksista) tai jos mies toivoo perhettä, on lasten saaminen todennäköisemmin helpompaa.

      Tästä on ihan tutkimuksiakin, että miesten mielestä nainen saa olla tyhmä, mutta ei ruma tai lihava. Edelleen tutkimukset osoittavat, että miehet arvioivat itsensä komeammiksi, laihemmiksi ja älykkäämmiksi kuin ovat (naiset taas aliarvioivat itseään) ja eihän se käy, että joku nainen kertoo (kokemuksen perusteella) ettei se asia nyt ihan niin ole... Naiset puolestaan etsivät älykästä miestä, ulkonäkö ei niinkään ole ratkaisevaa.

      Nuoren naisen kanssa mies voi tuntea olevansa Mies. Häntä ihaillaan ja hänestä ollaan riippuvaisia. Monen pitää päteä kavereiden keskuudessa ja onhan se hienoa, jos onnistuu saamaan tiukan pakkauksen, jonka muutkin haluaisivat omakseen - kulttuuri kun arvostaa sitä ulkonäköä ennen kaikkea. Nainen on osa miehen statusta eli hän myös pönkittää miehen asemaa.

      Onneksi on fiksujakin miehiä, jotka ovat kypsiä tasaveroiseen suhteeseen naisen kanssa ja osaavat ottaa heidät huomioon kokonaisina ihmisinä, eivät vain objekteina.

      • YLEISTÄ on

        Työpaikallani useat alle kolmikymppiset sinkkumiehet metsästävät nuoria (ainakin yli 5v. nuorempia) eikä oman ikäiset kelpaa. Ovat kuulemma rupsahtaneita! Siis: alle kolmikymppinenkin on jo rupsahtanut!!!

        Toivottavasti näille ikään tuijottajille sitten jossain vaiheessa elämää valkenee kuinka paljon ovat menettäneet, kun ovat olleet pelkän ulkokuoren perässä. Tosin luulen etteivät tämän tyyppiset pölhöt ikinä opi, mitä oikea syvällinen ihmissuhde voisi olla ja kuinka paljon enemmän siitä voi saada kokonaisvaltaisesti elämäänsä sisältöä verrattuna tuollaiseen pintaliitoon.


    • Hei!
      Minä olen nyt 58 mutta viime vuonna 57. Mulla oli 4 kuukautta 33 vuoden ikäinen miesystävä ja olisi varmaan vieläkin, ellen olisi itse pannut sudhetta poikki. Olin toisaalta hölmö, kun annoin ympäristön vaikuttaa suhteeseemme, koska meillä oli kivaa, mutta toisaalta oli sellaisia asioita, joiden takia itse en halunnut suhdetta jatkaa. Olen kohtalaisen nuorekas (sanovat ainakin 10 vuotta ikääni nuoremman näköiseksi, mutta silti olen kohta jäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle) ja mies oli toooosi hyvännäköinen, eikä millään tavalla käyttänyt minua hyväkseen, sanottakoon sekin. Eli minun tapauksessani ei iällä ollut väliä.
      Helen

    • Jos ikä ei näy ja tunnu, niin sitä ei ole ja PISTE! Itse ainakin haluisin mielummin 34 vuotiaan joka nätti ja asiat kunnossa. Tuntuu että jotku "nuoret" omaa sen oikeen asennevamman!

    • fis18

      no hei.idiootteja on miehissä ja naisissa.tää nyt on vaan hölmö ja se on vaan hyvä sulle kun se selvis
      näin aikasessa vaiheessa.vaikka se onkin 27v,kyllä toi on aikamoista kypsymättömyyttä.kaikkee hyvää
      sulle.

    • Reipas Poikamies

      Ikä on kuule vain numero.

      Tosi mies ei muutamasta hassusta vuodesta ikäeroa piittaa jos muuten mätsää naisen kanssa ;)

      "että hän ei halua enää olla kanssani edes ns.ystävä kun olen niin "vanha"."
      Surkea looseri olikin tuo miehesi.

    • kyllä kelpaisi

      tuollainen 33-vuotiat, pitäisin kuin kukkaa kämmenellä.

    • Olipa sekavaa taas

      Lähes kaikki tässä viestiketjussa tuntuu jollainlailla morkkaavan 27- vuotiasta miestä kun tätä ei kiinnostanut 5 vuotta vanhempi nainen. Mies oli kuulemma lapsellinen, ei ymmärtänyt hyvän päälle yms.

      Minun mielestä mies taas osoitti harvinaista suoraselkäisyyttä kun ei lähtenyt säälipillun perässä jatkamaan suhdetta. Totta kai ne, joilla ei ole varaa valita niin naukuvat sitä "ikä on vain numeroita"- paskaa, mutta joidenkin ei ole pakko panna kaikkea liikkuvaa.

      Ensinnäkin kun itse olin 27- vuotias niin mieluummin ajattelin itseni "kaksvitosena" kuin "kolmikymppisenä", joka tasan tarkkaan on lähes jokaiselle jonkinlainen "kynnysikä" aikuisten ja nuoruusaikuisuuden välillä. Eli mies ajatteli naisen "kolmevitosena", olkoonkin, että on nuorekkaan näköinen mutta miehen silmissä huuhkaja auttamattomasti. Kun itse kolmekymppisenä seurustelin vähän aikaa vajaa 40- vuotiaan naisen kanssa niin suhde kaatui siihen, että nainen oli mielestäni huuhkaja, olkoonkin että oli nuorekas. Toisaalta se nuorekkuus just vitutti pitkän päälle kun nelikymppinen huuhkaja letittää tukkansa teinileteille.

      Joillekin, ei kaikille, hyvännäköinen nainen/mies on suunnilleen samanikäinen kuin itse on. Mua ei ainakaan kiinnosta monta vuotta vahemmat toisaalta ei nuoremmatkaan. Joku kaverisuhde on eri asia, mutta ei tulis mieleenkään nyt nelikymppisenä pyöriä 50vuotiaan tai 20 vuotiaan naisen kanssa.

    • Misbehaving

      Olet ehkä kertonut luottamuksellisesti "vanhoista" miessuhteistasi. Miestä vaivaa paljon jos nainen on pitänyt rimaa liian matalalla. Ukkkomies jne...Hän on ehkä sanonut, et jokaisella on menneisyys jne. Mutta se "haamu" vaivaa......Ikä on sitten helppo tekosyy.

    • toinen ikäneito.....

      Yhdelle merkkaa pankkitilin saldo, toiselle asuinpaikka. kolmannelle "sen koko", neljännelle kurvit ja joillekin ikä... Mikä pointti oli tässä vuodatuksessa? Etkö ole ennen saanut "pakkeja"? Jos ulkonäköä riittää, löydät kyllä mieleisesi miehen. Yhdestä pettymyksestä ei kannata lannistua, kun tarjolla tuhansia muita helmiä.

      • kevättä kohti

        Tuo on niiin totta. Painvalinta on yleensä melko alitajuista hommaa, tietysti laskelmoijia mahtuu joukkoon eli kriteerit ovat moninaiset ja se on vaan hyväksyttävä.Pakeista ei tosiaankaan kannata vetää hernettä nenään vaan ajatella juuri kuten ikäneto: uusia ratikoita tulee, jos yksi menee ohi.Tsemppiä.


    • kysy-jä

      Menetitkö jotain,jos joku kelaa noin?

      • JuusoR89

        Eihän tuossa oo ikäerroo ollu paljo mitään ! nyt on jätkä hätiköiny


    • Been there seen that

      Siis 34 tapaa 27 miehen - anteeks? noin pieni ikä ero - syy ei varmaankaa ole iässä. Siihen on hyvä vedota - ja jos tuon ikäinen on puuma niin.... Missä on ongelma? Liian pienet piirit? Oikea ihastuminen ei katso vaikka ikä eroa olisi yli 20 v.

      • -JP76-

        Pää pystyyn... Hän ei ollut sun arvoisesi..


      • Itsekin huuhkaja

        Tottakai viisi vuotta voi olla nuoremmalle liian suuri ikäero. Yleensä ne on vanhoja harppuja, jotka yrittää mitätöidä ikäeron. Tottakai vanhana asialla ei ole sillee merkitystä, mutta nuoremmillepa sillä on merkitystä. Että kun taas tekee mieli morkata aloittajan mainitsemaa miestä niin ajatelkaa vähän ensin.


    • Mulle kelpais vanhempikin nainen, kunhan naisen tilillä on reilusti katetta ja pystyy hyväksymään, että miehensä tilillä sitä on huomattavasti vähemmän - ikä on vain numeroita, raha ratkaisee.

    • 10 v ikäero ok

      Jos olet 33v niin olet nainen parhaassa iässä :)

      On miehiä ja naisia jotka haluaa kumppaniltaa erilaisia asioita ja elämänkokemus on yksi. Minua lähestyy selvästi nuoremmat naiset enkä koe sitä pahana ja jokainen tekee niin kuin hyvälle tuntuu. Eri kulttuureissa on vielä omat traditiot ja 'perinteisesti' mies on vanhempi. Joten ehkä tämä poikanen huomasi ettei ole sinulle tarpeeksi kypsä jne?

      Ota tuo asia pelkäastään kohteliaisuutena jos et ole enää pikku tyttönen vaan nainen :)

      Itseäni hieman hämmästyttää miten 20 v nuoremmat tytöt kuolaa perään ja haluaa olla seurassani. Siihen tietysti vaikuttaa miehinen kokemus ja itsevarmuus mutta samalla huomaan että he eivät ole vielä naisia vaan kiukuttelevia pikkutyttöjä. Yksi asia joka ei ehkä tähän kuulu on, että naisista tulee naisia vasta kun lapsia saavat :) Vasta sen jälkeen ymmärtävät että elämässä pitää antaa että saa.

      Nokka pystyyn nainen!

      • Uskoisin, että ne on sun perässä, kun ajat hienol autol ja sulla on paljon rahaa, kun taas heidän ikäisensä miehet ovat työttömiä tyhjätaskuja - raha ratkaisee.


    • jorantanen

      34 ei ainakaan omasta mielestä ole viellä vanha se riippuu iha siitä ihmisestä eikä siitä iästä. veisin sut ittekki vaika treffeille iha vakavassakin miälessä... tosin luulen että sulla ois se ongelma mun iän kanssa ku oon vast 24 enkä ikinä kasva aikuseks xDD

    • itse seurustelen 28v.miehen kanssa olen itse 46v.muille ongelma ei meille.kummallakin on saman ikäiset lapset hyvin toimeen tullaan.älä lannistu!

    • SINULLE "VANHUS" sanon että ikä on pelkkä pieni sarja numeroita joihin ei kannata tuijottaa...
      SINUN ikäsi - 34 vuotta - ... olet NAINEN PARHAASSA IÄSSÄ...
      SINUN kanssasi ois ihana saada olla yhdessä ja nauttia hellyydestä kaikin tavoin... niin henkisesti kuin fyysisestikin... jos SINUA kiinnostaa...

    • Itsehän olen 23 vuotias ja yrittänyt saada suhdetta aluilleen 34 vuotiaan kanssa. Kaikki ei ole yhtä pinnallisia kuin kyseinen heppu jonka henkinen ikä tuon perusteella taitaa olla hädintuskin 18...

    • Yh-isä -67

      Äläpä tuollaista poikasta sure, oli liian nuori (henkisesti). Ei tämä maallinen ikä mitään vaikuta vain se miten tulee toisen kanssa toimeen ja pitää toisesta, minullakin 10 vuotta vanhempi naisystävä ja hyvin menee vaikka hän poteekin siitä että olen niin "nuori".

      Eli unohda koko poikanen ja katse eteenpäin, kyllä tulee vielä sellainenkin etee joka on arvoisesi

    • SINULLE "VANHUS" haluaa antaa iloa, onnea ja nautintoja kokonaisesti naista kunnioittava ja kaikin tavoin haluava hellä ja herkkä, hellät vaativat kuuman kiihkeät huulet omistava kalat -mies...
      Odotan viestiäsi osoitteessa: [email protected]

      • waltte

        Kyllä ikä on vain ja ainoastaan numeroja paperilla. Ihminen on just niin nuori/vanha kuin tuntee olevansa.


      • waltte kirjoitti:

        Kyllä ikä on vain ja ainoastaan numeroja paperilla. Ihminen on just niin nuori/vanha kuin tuntee olevansa.

        Ei 33/34 vuotias mikään vanha ole missään vaiheessa... minä ainakin ilahtuisin jos sen ikäinen nainen huolisi minut kaverikseen ja kanssansa kaikin tavoin seurustelemaan...


    • Ikäloppu

      en aikaisemmin ole törmännyt tälläiseen ikä keskusteluun kuin nykyään. Minulle ei ole koskaan ollut kenenkään ikä esteenä olemaan kanssa käymisessä ihmisen kanssa. Onko nykynuorisolla jotenkin heikompi itsetunto kuin ennen, koska jotkut eivät puhu muusta kuin siitä. että kuinka vanha joku on.
      En oikeen ymmärrä, mikä logiikka tässä jutussa oikeen on. Eikö ihminen ole enemmän kuin pelkkä ikä?

    • sepetre69

      mikä se sun oikea ikäsi on ...olisko 43v

    • MINULLA on sumi palstalla ilmoitus ja kuva, mua pyytää reffeille 27 v alkaen ,miehet ja kehuvat maasta taivaaseen.mutta en niin nuorien kanssa lähde, olen itse 65v ja nuorekas typy, älä sinä murehdi tyhmiä miehiä olet niin nuori vielä löydät kyllä ihanan kaverin ja varmaan nättikin olet. t. Hely

    • Mulla ja avopuolisollani on 5 vuotta ikäeroa puolisoni hyväksi. Olen 32v mies ja puolisoni on 37v nainen. Ollaan oltu yjdessä nyt 1.5 vuotta eikä ikäero ole tullut esteeksi. Alussa hän kyllä sanoi, että olen liian nuori hänelle mutta mielipide vaihtui kun alettiin tuntea toisiamme paremmin. Meillä molemmilla on 4 lasta aikaisemmista suhteista ja se voi vaikuttaa asiaan todella paljon. Mun mielestä ikä on vain numeroita joihin ei pidä aikuisiällä katsoa.

      Jos se mies väitti sua vanhaksi liian vanhaksi niin sillä viiraa korvien välissä pahasti, tai sit se vain haluaa nuorempia naisia joiden kanssa olla. Taitaa olla vielä sitourumispelkoinen kaiken lisäksi :)

    • kaikki tyylillään

      Aika tavallistahan se on, että nainen on itseään hieman vanhemman miehen kanssa suhteessa.
      Varmaan moni mieskin tavoittelee tuota melko yleisesti normaaliksi miellettyä asetelmaa.
      Mutta silti pikkasen ihmetyttää koko tapaus. Luulisi sen olevan huomattavasti tärkeämpää, että viihtyy toisen kanssa ja tuntee olonsa hyväksi valittunsa lähellä. Ainakin jos toinen osapuoli tavoittelee kestävää suhdetta.
      Tähän ehkä liittyy osaltaan se tosiasia, että suurin osa suomalaisista nuorista miehistä on nykyään enemmän irtosuhteiden kuin vakiintumisen perässä.
      Tuttujen kautta ja omasta lähipiiristäkin on kuulunut ihmeen paljon juttuja siitä, kuinka kivan näköiset, nuoret ja kaikin puolin edustuskelpoisetkaan tytöt eivät löydä millään kumppania. Seksiseuraa kyllä on tyrkyllä joka puolella.

    • kaikenlaisa sitä onk

      Eiköhän tuo kerro enemmänkin treffikumpanistasi jotain, joten ole tyytyväien että pääsit eroon hänestä.

    • mk

      Koska itse alle 30 kymppisenä olivat ne 40 kymppiset naiset parhaita ainakin seksin suhteen kun tietävät mitä haluavat eikä tartte esittää mitään. Se voi klopin pelästyttää ett sinulla on lapsia mutta kun tuo ikäero on noin pieni niin silla ei ole mitään merkitystä ja jos se poika vaimoa etsi niin eikä pelkkääseksiä niin sekin voi pikkupojan pelästyttää kun ei tiedä 27v mitä haluaa.

      • se sun kaveris on tollo tuo on parhaan naisen ikä t:28v


      • woman 475

        Olin pukeutunut aivan aikuismaisesti, ja tyylikkäästi. No, ei haitannut!


      • 90685
        woman 475 kirjoitti:

        Olin pukeutunut aivan aikuismaisesti, ja tyylikkäästi. No, ei haitannut!

        välttämättä yrittänyt 27-vuotiasta...Tai on se kyllä aika rajoilla, vaikka mies olisi kuinka komea. Suhteesta tulisi hyvin epävarma, ja saisi aina olla vertaamassa omaa vanhenevaa ulkonäköään 22-vuotiaisten nuorten naisten ulkonäköön. Se toisi huonon mielen.


      • Lapseton 31v

        Missä ap on sanonut, että hänellä olisi lapsia? Minä käsitän tuon "en etsi epätoivoisesti miestä, enkä lapsille isää tms" niin, että kyse on niistä mahdollisesti tulevista lapsista - jotkut kun olettavat, että kaikilla 3-kymppisillä naisilla on hirveä vauvakuume, ja he vain ovat etsimässä TULEVILLE lapsilleen isää, ketä tahansa miestä jonka saavat loukutettua.


    • Hei, ei siitä kannata masentua, jos joku pojan kolli ei ymmärrä naisen päälle, jahtaa kait rippikouluikäisiä.
      Minun mielestäni nainen puhkeaa vasta kukkaan ja luo kauneinta loistetta ja naisellisuutta ympärilleen, kun kolmenkympin ikä täyttyy.

    • "maarit"

      Et todellakaan ole liian vanha. En ymmärrä miksi ihmiset ajattelevat melkein aina että miehen pitää olla samanikäinen ja tai viel parempi vanhempi kuin nainen...en ymmärrä. Olen 40-vuotias ja seurustelen 28- vuotiaan miehen kanssa... Olemme ystäväpiirissä puhuneet just samoista asioista...se on vaan niin juurtunut ihmisten "aivoihin" että miehen pitää olla vanhempi kuin nainen. Olen kyllä itsekin suht hyvin säilyny ;) ja pidän ehkä sellaisia vaatteita että nuoremmatkin miehet katselevat perään. Mutta minä tykkään itsestäni ja haluan näyttää hyvälle, seksikkäälle itseni ja muiden iloksi. Me eletään vain tämä yksi elämä, joten nautitaan nyt siitä ;)

    • ........uskomatonta

      Saattaa se jonkun ikä loppua jo aikaisemminkin mutta että kolmekymppinen ikäloppu.........hah haa. Omituisinta mitä olen kuullut on, kun eräs mies kertoi että hänen vaimoa vaivaa se että hän on viikon miestään vanhempi. Voiko ihmiset ollakin näin traumaattisia.

    • No voi voi :(
      Itsellä samanlaisia kokemuksia ja kavereilla myös.
      Mutta että iän takia? Tuo on jo hurjaa mut mahdollista tietty ja valitettavaa tietenki.

      Kuulun siis itsekki tollasiin ihmisiin että vaikka ois ollu hyväki ystävä jonku kans mut jos huomaan ajan myötä ettei meissä olekkaa mitään samaa vaikka ystävyyden alussa kaikki ois menny tosi hienosti, niin kiinnostus yksinkertaisesti lopahtaa.

      Tuo tapahtuu pitkän ajan kuluessa eli ei niin että olis yks tietty asia mikä mua vaivaa ja sen takia vois heti lopettaa ystävyyden vaan ensin joku päivä huomaat ettei teillä ole yhteisiä harrastuksia toinen päivä huomaat että ette pidä edes samasta musasta, kolmas päivä huomaat että näätte molemmat maailman ihan eri tavalla jne. ja sit pikku hiljaa into koko ihmistä kohtaan alkaa loppuun.

    • Salamanteri73

      itse olen 38 vuotias mies enkä kuvittele että olisin liian vanha tai mitään. Jokainen voi ikään katsomatta löytää kumppanin siinäkin tapauksessa että ikäeroa olisi enemmänkin. Itse uskon näin ja uskon myös itsekin löytäväni sen oikean vaikka olisin minkä ikäinen.

    • Eihän sun ikäset ole ns. mennyttä kalua ^^

    • ikä = nro

      Täytän tänä vuonna 27v. Olen mies ja jo parikymmpisestä asti ollut sitä mieltä ettei 35v vielä vanha ole. Kaveripiirissäni on ainakin yksi erittäin nuorekas kolmevitonen ja olen aikoinani itsekin heilastellut itseäni jonkin verran vanhempia naisia.

    • emjei

      minulla on ollut 34 vuotias nainen ja itse olen 25 ja ero tuli ihan poismuuton takia muuten olisin vielä kyseisen naisen kanssa

    • Olen samanikäinen kuin aloittaja, toista sukupuolta.
      Koska iällä ei ole merkitystä, no ainakaan noin pienellä erolla.
      Ja noi ulkonäkö kommentit voi taas jättää omaan arvoonsa, koska jos joku ihminen tuntuu "oikealta", niin ulkonäkö, ikä, ammatti yms. ovat täysin sivuseikkoja. Itse olen väsynyt pinnallisiin ihmisiin, jotka etsivät seuraa edellä mainituin kriteerein.
      Jos vaikuttaa, voi myös unohtaa.

    • toisille annettu lah

      Hih minulla on sama tilanne olen 43 v mutta fyysisesti ja henkisesti 30 , mitä tehdä .
      Minä kanssa olen todella nuorekas ja pukeudun nuorekkaasti , olen myös tyttömäinen .

      • Vessas työskentelevä

        Jos 25-26 ikäinen mies etsii naista, että perustaa perheen niin kyllä 3x nainen on auttamattomasti ikäloppu.

        Ei se nuorimies tarvitsi runkkausalustaa vaan ikäisensä naisen joka on valmis perheen perustamiseen.

        10 vuotta vanhempi nainen näyttää jo miehen ollessa 50:nen ryttyiseltä vanhalta eukolta, jota ei ylpeydellä esittele ystävilleen. Työvesikin on muuttunut valkovuodoksi siinä iässä ja täällä esitellään ylpeänä, kuinka vielä siinä iässä sexi maistuu. NARSISTINEN yksilö.


    • Jos mies on seitsemän vuotta naista nuorempi niin sitten on.
      Olen kyllä huomannut tallaisten parien kohdalla muistetaan aina mainita ettei se haittaa jos mies on nuorempi. Mutta jos nainen on samat seitsemän vuotta nuorempi kukaan ei puhu mitään kun se on normaalia.
      Kannattaisi sinun etsiä 40-50vuotiaita miehiä. Pysyisit normissa, etkä poikkeaisi muista. Tai sitten etsiä se tosi rakkaus jolloin ikäero ei teitä kiinnosta.
      -
      Miksi hääkuvissa mies on aina pitempi?
      Mikä ikäero on sopiva seurusteluun?
      Mikä ikäero on sopiva ystävyyteen?

    • Kohtasit vain vääränlaisen miehen, ei pidä jäädä suremaan tuollaista. Miehen vika, jos et hänelle kelpaa tuollaisen asian suhteen! Uusia miehiä tulee kyllä.

      Löysimme toisemme Suomi24:n treffeistä, meillä asetelma vain on toisinpäin: olen 25-vuotias ja mieheni on minua 12 vuotta vanhempi. Kävin myös silloin sinkkuaikoina katsomassa itseäni 12v vanhempien miesten profiileja, ja jotkut sanoivat suoraan, että olen liian nuori. Oli tietysti niitäkin, jotka eivät välittäneet iästä. Ja yksi mies sanoi ensin, että olen liian nuori, mutta parin päivän päästä laittoi viestiä, että kiinnostaisi sittenkin! Mutta silloin oli liian myöhäistä, sillä kirjoittelimme mieheni kanssa jo.. :)
      Kun mieheni laittoi minulle silloin ensimmäisen viestin, minun oli pakko vastauksessani kysyä häneltä, että haittaako kun olen niin nuori. Mies vastasi, että eihän hän olisi minulle kirjoittanut, jos ikäero haittaisi. Eikä ole näiden kahden vuoden aikana haitannutkaan.

      Jos yksi mokaa, niin älä rankaise kaikkia :) eli eivät kaikki välitä iästä. Itsellenikin tuli epävarmuus monen torjumisen jälkeen, eli ymmärrän kyllä tunteesi, mutta epäonnistumisien jälkeen löytyi se "helmi". Tsemppiä!

    • wamic

      Mitä vittua tarkoittaa dissaaminen? Taidat olla oikea pissis.

    • Noitanen81

      Noh, jos yrität pokailla 27-vuotiasta niin todellakin olet ikäloppu. Itse en voisi edes katsella itseäni nuorempia miehiä,olen 29. Pysy ikäisissäsi tai mieluummin jopa vähän vanhemmissa niin eiköhän kysyntä ja tarjonta kohtaa, ja unohda parikymppiset klopit jotka ovat vielä kypsymättömiäkin.

    • Ei-rajoittunut

      Olipa rajoittunut mies ajatusmaailmaltaan! Mikä ikäero tuo nyt on? Ei mikään! Herää kysymys, missä muissa asioissa se mies on noin umpoitunut, kakara! Löydät varmasti paremman. Sitä paitsi olet itsekin vielä nuori, mitä parjhaassa iässä. Myöhemmällä iällä onlisi parasta, että mies onkin naista nuormepi, sillä miehet vanhenevat (ja naisia nopeammin. Ihan oikeasti!

    • masa 49

      Moikka!
      Jos olet ko kaverin mielestä vanha, olet minun silmissä nuori tyttö.
      Eli unohda koko kaveri ja asia, hän ei ollu sinua varten. Raukkauden löydät varmasti, se ei löydy etsimällä, mutta jonain päivänä siihen törmäät. Mies 62 v.

    • 12+18

      ...jos on 27, niin ystävät voi olla max. 27v.

      Sinun onnesi, että asia selvisi tässä vaiheessa ja noin selvästi. Mies oli epäkypsä.

      Luulen, että miehet ovat naisia huonompia arvioimaan ikää. Mutta ei se silti huonoa käytöstä selitä.

      Mitä tästä opimme... Jos vielä jostain syystä lähdet treffeille nuoren miehen kanssa, niin mainitse jo alkuvaiheessa ikäsi.

      Better luck next time!

    • Vasara ja nauloja

      Höpö höpö tuommoisille "pojille"! Naiset alkaa vasta olla parhaimmillaan juurikin tuossa iässä ja siitä eteen päin!

      Tsemppiä sulle ja hyviä jatkoja! Löydät kyllä jonkun, joka osaa ikääsi ja elämänkokemustasi arvostaa. Tai sanotaan niin päin, että kyllä sinut joku löytää!

    • pappa neuvoo

      Kumpanennii outta vielä pentuhuimii. Nii 27 pojankoltiaine ku 33/34 tytöhupakkohi. Tuossa vaiheessa se tua 6 - 7 vuotta suattaa merkata paljonnii van sittä ko ikee tuloo enempi ni ei sen enee nii oo väliä. Lasteni äiti ol 5 vuotta nuorempi ko mie ja häne seuraava ukko ol 10 vuotta vanahempi ko mie. Jotta 15 vuue ikäero heilä. Ite oun sitä mieltä notta. vanahempoo en kahtele (oun hetken kokeilu sitähi) enkä hyvi paljo nuorempookaa. Semmone 5 - 7 nuorempi vielä hätäseltää mänettelöö van enemp on jo liikoo. Mieluite kuitennii meleki sama ikäne. Van ikä ei sinällää ou se ratkaeva tekijä josko muute suhe toimii. Van sitä minen ymmärrä notta. se toine osapuol on hätäseltää puolet omasta iästä josko sitäkää. Sillo ollaa nii pal eri mualimoista nottei mitää yhteistä. Paitsi jomma kumma rahat. No nyt joku sanoo notta. minoun tyypilline mies ja määtiiä piloon omat mahollisuuten ja elämän rakkaus jiäp löytymäti. Mistee sen etukätee tietää jiäpkö. Voip se elämän rakkaus löytyy meleki sama ikäsistähi. Ja kai ie sittä oun tyypilline mies - naine mie en ainakaa ou ja tietäksen meitei muulaisii ou ies olemasa paitsi tietty ne friikit joila on molempiin ominaisuuet / taipumukset.

    • On yksittäistapaus. Ei, kyllä tuolla tavoin käyttäytyviä ihmisiä on useampia, mutta tuollainen käytöshän on ihan naurettavaa. Ymmärrän senkin jos hänellä on jotain ikäeroa vastaan, mutta etteikö voisi olla edes ystävä. Hänellä on selvästikin itsellään jotain ongelmiä joten turha ottaa nokkiinsa =)

    • n22v..

      Nyt on pakko kirjoittaa vaikka yleensä en näihin kirjoittelekaan. Oon itte vasta 22 v, työkaverini on
      34v mies, luulin häntä max. 25 vuotiaaksi, eikä meitä tuo ikäero haittaa.. Ihminen on sen ikäinen mille näyttää, millaiseksi itsensä tuntee, ei ne numerot paljon paina... Ja siis 27v.. eihän siihen väliin ois niin hirveesti vuosia jäänyt... Eli et todellakaan oo ikäloppu, nauti siitä et oot nuoren näköinen! =) Mies se tyhmä oli joka lähti karkuun :)

    • -hyviä uutisia-
      • elä ja anna eläää

        Onnittelut Katrille ja valitulleen. Tää on suuren maailman meininkiä, hyvä juttu.Pikkusielut ja ikärasistit voivat kärventyä koloihinsa niin paheksumaan, myötähäpeämään ja ym. ylimielistä soopaa.


    • puumako?

      Ja avomieheni täyttää juuri 28v. Me ollaan oltu yhdessä 5 vuotta josta 3 avoliitossa. Silloin kun tavattiin, hän oli 22 ja minä 29, alussa ikäero oli vähän hämmentävä kun en ollut tottunut niin paljon nuorempaan miesseuraan.

      Ajan myöstä ikäero kuitenkin suhteessa "pienenee" koko ajan eikä se nyt tunnu oikein miltään kun ollaan kumpikin kolmen kympin molemmilla puolilla, aikuisia työssäkäyviä ihmsiä. Sikäli samassa elämäntilanteessa siis. Asia voisi olla eri jos toinen vaikka viettäisi vielä villiä opiskelijaelämää kovasti bilettäen.

      Lasten teko on ainoa mitä pitää miettiä, että hankitaanko vai ei koska ikäisilläni naisilla ei ihan kauheasti aikaa enää ole. Minulla on kuitenkin jo yksi lapsi joten itselläni ei maailma siihen kaadu jos en toista saa. Olen kuitenkin valmis prosessiin jos kumppani haluaa.

      Moni 27 vuotias mies voi pelätä juuri tuota asiaa, että päälle kolmekymppinen nainen, jos sillä ei ole vielä lapsia entuudestaan, todennäköisesti haluaa niitä pian. Ja jos näin on, että tämä vanhempi osapuoli haluaa pian lapsia ja jos nuorempi osapuoli ei ole vielä valmis niin alkuasetelma on tosi hankala ja aiheuttaa varmasti suhteeseen konflikteja. Tämmöisiä asioita on järkevää miettiä jo ennen kuin seurustelusta tulee yhtään vakavampaa.

      Ehkä aloittajan mainitsema mies oli juuri tällaisessa tilanteessa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki alle kolmekymppiset miehet ajattelisivat samoin. Ihmiset kehittyvät henkisesti hyvin eri tahtiin ja suhtautuminen lasten saantiin vaihtelee samankin ikäisillä tosi paljon.

    • Ikä on vain numeroita mikä ei ilmoita ihmisestä yhtään mitään, ehkä sen että on elänyt niin monta vuotta. Ihminen on niin nuori tai vanha kuin tuntee olevansa. Monet elävät vuosien mukaan mikä on aivan hirveätä ! Aivan hyvin voi vanhoilla päivilläänkin olla kuin "pikku tyttö" jos siltä tuntuu.
      Idioottimiehen tapasit, ikävää sinulle jos vielä joudut hänen kanssaan tekemisiin.
      Itse olen ollut nuorenpien ja vanhempienkin naisten kanssa. Kukaan heistä ei ole ollut oikein ikäisensä oloinen vaan niinkuin on tuntenut olevansa ja se on hienoa.
      Katso kohti uutta tulevaa siellä se on ihana mies sinua odottamassa !

    • 122112adhdd

      Tämä 27v mies ihan selkeästi hakee elämänkumppania ja te naisethan tunnetusti rupsahdatte paljon meitä miehiä aiemmin. Vanhan kansan mukaan naisen kuuluukin olla reilusti nuorempi eli miehen ikä jaettua kahdella plus seitsemän vuotta olisi kohdallaan. Tällä kaavalla olet vain 12v liian vanha, "neitiseni"! =)
      Sinulle sopii siis sellainen 50v urheilullinen mies joka on tyytyväinen saadessaan vähän tuoreempaa tavaraa.

      Katse pois lastentarhasta ja maasta ja kohti uusia haasteita.

      • Moliina

        27-vuotias ei ole poika sen enempää kuin 25-vuotias on tyttö. Eikä kolmekymppinenkään missään tapauksessa ole enää mikään "tuore". Yli viiskymppiset pitäis lailla kieltää, etenkin miehet.


      • nauraa tikahtuakseen

        Toi läppä on alunperin jostain 50-luvun parisuhdeoppaasta. Tuuppa tälle vuosituhannelle hopi hopi!


    • Ei ikärasismille!

      Mutta olen jo 45 vuotias :((

    • kkkkkkkkkkkn

      Ei varmaankaan tuo ikäeron suurus ole se onglema, vaan se, että kaveri on juuri 27 v. Biletetty on sen minkä tarvitsee ja nyt olisi aika vakiintua ja perustaa perhettä. Kaipa miehillekin sellainen vanhapoikapelko ja perheenperustamiskuume jossain vaiheessa iskee. Ja sitten osa miehistä haaveilee varmasti niistä lapsistakin. Nyt kun se kaveri laskee, että ensin seurustellaan ja katsellaan sopivuuttaa, kihlataan ja naidaan ja etsitään sopivaa asuntoa, siinä aikaa hujahtaa n. 2-4 vuotta. Sitten alkais olla sopiva lapsentekovaihe. Lapsiakaan ei aina heti saa sormia napsauttamalla, vaan yrittämisessä (mikä sinäänsä voi olla hauskaakin puuhaa) voi mennä vuosikin (huomaa myös, että naisen hedelmällisyys putoaa nopeasti yli 30 v.) ja odotusaikakin on 9 kuukautta. Tämä tarkoittaa, että käytännössä teidän suhteessa ensimmäinen lapsi pyllähtäisi maailmaan aikaisintaan tuossa 3-4 vuoden päästä ja sekin tarkoittaa, että kaikki on edennyt suhteessa ja lasten saannissa normaalilla aikataululla. No tuohan tietysti tarkoittaa edellen, että olisit ensimmäisen lapsen syntyessä tommoset 38 vuotta ja miehellähän voi olla toiveissa vaikka kolmekin lasta.

      Eli veikkaan, että kaveri on perustamassa perhettä ja etsimässä äitiä lapsilleen ja siihen alat olla liian vanha noin nuoren miehen kanssa. Tämä kaveri sitten pelästyi, että alat toivomaan jotain suhdetta tai kuvittelemaan liikaa noiden treffien perusteella. Hän haluaa nyt tehdä selväksi, että sellaista ei ole tulossa ja pitää sinuun siksi etäisyyttä. Lisäksi osa ystävyydestä on voinut alun alkaenkin olla enemmänkin ihastusta kuin ystävyyttä. Ja nyt kun et sovikaan kumppniksi, se ihastuskin on sitä myötä ohi. Osa ihmisistä ei pysty olemaan aidosti pelkästään ystäviä vastakkaisen suokupuolen edustajan kanssa.

      Tylyä, mutta tämmöisiäkin tiedostamattomia ja tiedostettuja ajatuksia saattaa olla kaiken takana.

    • seniorijuristi

      Hei, vanhus?;
      luin viestisi ja kiinnostuin sinusta. Jos sinulle on käynyt noin ikävästi, niin kerron vilpittömästi, että minua kiinnostaisi TOSITARKOITUKSELLA tutustua juuri sinun ikäiseesi nuoreen ja valokuvan perusteella viehättävään naiseen.
      Voisitko kertoa itsestäsi vähän keski-ikäiselle helsinkiläiselle, akateemisen koulutuksen saaneelle valtion virkamiehelle. Olisi kiinnostavaa tietää, millä paikkakunnalla olet. Aletaan meilailla, kerrotaan itsestämme toisillemme ja tutustutaan, katsotaan, milloin tavataan ja johtaako se eteen päin. Olen sinusta oikeasti kiinnostunut.
      Voit lähettää minulle meiliä osoitteeseeni: [email protected]
      ja voit olla varma, että vastaan, valokuvien kera.

      Ystävällisin terveisin

    • 19v

      kun ihmiset pitävät toisistaan. Itsekkin olen 19v ja seurustelen 26v naisen kanssa. Eikä mitään ongelmia. Kun ihmiset rakastuu ne vain rakastuu, eikä pikkujutuilla ole enää merkitystä. Eli hyvä vaan tossa jutussa et lähti ku ei ollut selvästi sellainen ihminen kenet ansaitset. Ihminen ansaitsee juuri sellaisen parin kun haluaa, ei enempää eikä vähempää.

    • TOSI IHANAA OIS jos ja kun SINÄ 33/34 vuotias SULOINEN KAUNOTAR alkaisit kanssani yhdessä olosta kaikin tavoin nauttimaan... SINÄ olet vielä NUORI ja parhaassa iässä oleva NAINEN... SINUN kanssasi ainakin minusta olisi nautinnollista seurustella ja saada makeita nautintoja koko vartaloa kivasti värisyttäen...

    • gaia -74

      Mies on vain sinua seitsemän vuotta nuorempi ja hakee joko itsensä ikäistä tai nuorempaa seurusteluseuraa. Monet miehet kavahtavat monta vuotta itseään vanhempia naisia jos yhtään kaveruutta pidemmälle mennään.

      Minä luulen, että päälle kolmekymppisissä naisissa alkaa pelottamaan jo sekin, että todennäköisesti sen ikäinen nainen haluaa vakavan suhteen jossa esim. lasten teko pitäisi tulla ajankohtaisesti ihan parin vuoden kuluttua. Ainakin biologinen kello rupeaa useimmilla kumajamaan jo aika kovaa siinä 35 vuotiaana viimeistään. Ehkä kyseinen mies haluaa ihan rauhassa olla, tutustua ja seurustella eikä edes ajatella sen pidemmälle nyt. Ehkä hän ei halua ottaa sitä riskiä, että alkaa kanssasi seurustelemaan ja löytää itsensä kahden vuoden kuluttua tilanteessa, jossa häntä huvittaisi vieläkin olla vaan ja katsella mutta sinä haluat ruveta perhettä perustamaan heti. Ei silloin kumpaakaan teistä voisi syyttää. Ei ole mikään ihme, jos haluaa seurustella usean vuodenkin ennen vakiintumista, ja toisaalta ei ole mikään ihme, että yli 35 vuotias nainen kokee ettei hänellä ole enää aikaa odottaa, vaan lapsia pitää alkaa tekemään nyt jos niitä haluaa saada. Miehen oman ikäisellä tai sitä nuoremmalla naisella ei ainakaan ikänsä puolesta vielä pitäisi olla niin kiirettä.

    • miksi munata?

      et todellakaan, itse olen 51v mies ja 33v nainen pommittaa jatkuvasti, toisaalta tuntuu hyvältä, mutta molemilla omat puolisot. sinä rupeat olemaan parhaimmillasi.

    • Elventhor

      Kelpais. Ja olen 24. :) Aika vähän väliä iällä, elämäntilanteella saattais olla jos toinen olis vielä esim. opiskelutouhuissa tms. mukana.

    • Juuhh

      Oo nyt sit 33v tai 34v, niin kyllä kelpaisit ;-) Eihän tuo ole vielä ikä eikä mikään. Se on vaan mielenkiintoista kysyä, että kelpaisko sulle kuinka paljon itseäsi vanhempi mies ???

    • Ei-puuma, vaikka

      Nyt on korkea aika hyvästellä tabu nimeltään ikäero, kun on kyseessä aikuisten ihmisten välinen rakkaus tai ystävyys!
      Onneksi ei enää kyseenalaisteta tai katsota kieroon rakkautta mustan ja valkoisen välillä; rakkautta samaa sukupuolta olevien välillä; rakkautta "vääränsuuntaisen" pituuseron omaavan parin välillä jne.

      Tuo ikäero taitaa olla viimeinen tabu, joka vielä sinnittelee ja johon liittyy eniten ennakkoluuloja. Onneksi ne ovat vähenemässä eikä kukaan ole meille henkilökohtaisesti kommentoinut suhteemme (3 vuotta seurustelua) sopivuutta, vaikka ikäeroa on 20 vuotta. Naisen "hyväksi" :-).

    • ???

      Kun tosa alkusivulla on kuvia joista aukee nää keskustelut. Liittyykö nä kuvat oikeesti näihin juttuihin vai onko ne vaan joku ylläpito vaan valinnut? Kiitoksia etukäteen. v: 33v ei ole mitään mennyttä kalua.

    • ikäikälisääää

      Ikä on aina muutakin kuin pelkkiä numeroita. Tietenkin terveys ja ulkonäkö vaihtelee ihmisillä paljon ihan kaikissa ikäryhmissä ja se on ihan oma lukunsa.
      Tietyn näköiset miehet pysyvät aika paljon saman näköisenä koko nuoremman keski-ikänsä 25-45, mutta kyllä hekin siis yhtälailla vanhenevat ja kyllä se päällepäinkin aina vähän näkyy. Naisetkin voivat pysyä aika lailla saman näköisinä jossain 25-35 ikävuosien välillä, mutta kyllä he samalla tavalla silti vanhenevat.
      Tietytyissä ikävaiheissa on sitten vielä suurempi merkitys iällä. Naisen kohdalla esim. juuri sillä onko 26 vuotias vai 36 vuotias on todella iso merkitys esim. jo lapsen saamistakin ajatellen. Slilä taasen josko nainen on vaikkapa 40 tai 50 ei ihan niin suurta merkitystä enää olekkaan, jos tuo lapsen saamisen mahdollisuuskin on jo jokatapauksessa poissuljettu asia.

      Kyllähän meillä esim. deittisaiteilla viiden kympin molemmin puolin olevat naiset asettavat profiileissaan etsimänsä miessuran ikävaatimuksen niin, että se on jotain 5 vuotta itseään nuorempi tai korkeintaan 2-3 vuotta itseään vanhempi. Eli itseään nuoremman miehen seuraa nämäkin naiset yleensä hakevat. Tuskin he kovin helposti kuitenkaan tällaista itseään nuorremman miehen seuraa onnistuvat saamaan, ja jos onnistuvatkin niin kyllä tasosta pitää sitten tinkiä aika paljon.

    • Rakkautta kehiin

      Seitsemän ja kolmevuotiaan ero on iso.
      Kolmekymmentä ja kaksikymmentävuotiaan ero on iso.
      Kuusiymmentä ja viisikymmentävuotiaan ero on pieni. Siinä iässä fyysinen ja henkinen kunto voi olla niin päin että se viisikympinen on huonompi molemmissa.
      Poikaystäväsi ei vielä ymmärrä sitä. Ymmärtäminen kasvaa kokoemuksen myötä.
      Usein olisi parempi, että nainen olisi muutaman vuoden vanhempi.
      Miehet kuitenkin kuolevat todennäköisesti aiemmin, koska heidän sydäntää kuormittaa stressi pahemmin ja ovat muutenkin kovempia stressin kantajia vastoin yleistä käsitystä.

    • kommentoia

      Mun iät on 18-40 tai no mitä iteasiassa rajoilla eihän sillä mitään merkitystä oo sehän riipuu siitä onko mies/nainen mielyttävä ei ikä mikään este oo sillä ukolla ei ollu mitää makuu :0

    • palle-palle

      Surullista huomata, että moisia ihmisiä vielä olemassa, joille ei ihminen kelpaa ihmisenä vaan tärkeämpää täysin epäolennaiset tekijät. Elämänkokemusta pitäisi ajatella positiiviselta kantilta, Varmasti se harmitti aluksi, mutta nyt voit ajatella asiaa jo niin, että tämän "miehen" henkinen kapasiteetti on käytetty jo loppuun. Sinun ei tarvitse katsella kakaroita, koska Sinä olet itse nainen parhaassa iässä. Itselleni käynyt samanlainen kokemus, koska olen aina ollut urheilullinen ja elämänmyönteinen, siihen yhdistettynä charmantti ulkonäkö:), niin kiinnostus vastakkaisen sukupuolen edustajilta ollut hyvä. Mutta kun eräs nainen sai tietää minun olevan jo 45v, niin hän pakeni tilanteesta aika nopeasti. En salaile ikääni, en värjäile harmaita hiuksiani tai yritä olla nuorekkaasti nuorekas, vain oma itseni. Mutta tiedän, että kyllä sinä löydät itsellesi vielä paljon rakkautta kun vain jaksat odottaa.. Jotenkin tämä maailman kaikki järjetön meno on menossa huonompaan suuntaan ja ihmisten vaikea kohdata toisiaan aidosti.

    • my habit's people

      Olet kuusi vuotta minua vanhempi ja voisin erittäin hyvin sen puoleen hyväksyä sinut niin elämänkumppanikseni kuin ystäväksenikin. Mulle ei oo ollu ongelma syleillä poski poskea vasten itseäni 23 vuotta vanhempaa naistakaan julkisella paikalla. :)

    • body boy

      Nainen parhaassa iässä.njam!

    • Ikäeroja!

      "Onneksi ei enää kyseenalaisteta tai katsota kieroon rakkautta mustan ja valkoisen välillä; rakkautta samaa sukupuolta olevien välillä; rakkautta "vääränsuuntaisen" pituuseron omaavan parin välillä jne."

      Totta

      "Tuo ikäero taitaa olla viimeinen tabu, joka vielä sinnittelee ja johon liittyy eniten ennakkoluuloja."

      Tämäkin ikävä kyllä totta.

      "Onneksi ne ovat vähenemässä eikä kukaan ole meille henkilökohtaisesti kommentoinut suhteemme (3 vuotta seurustelua) sopivuutta, vaikka ikäeroa on 20 vuotta. Naisen "hyväksi" :-). "

      Suunnilleen sama ikäero meillä, mutta me olemme joutuneet kärsimään suhteemme takia suunnattomia kärsimyksiä jotka edelleen jatkuvat. Meitä on jopa poliisi kuulustellut samaan malliin kuin ennen homo tai aviorikos jutuissa. Mieheni oli seurustelun alkaessa nippanappa alle 18-vuotias, josta syystä "siveyspoliisi" yritti saada minulle syytettä seksin ostamisesta "lapselta". Suhteemme alkoi mieheni aloitteesta. Hän otti minuun yhteyttä. Olimme tavanneet yhteisten tuttujen kautta jo aiemmin. Mieheni valehteli ikänsä, koska ei kehdannut kertoa oikeaa ikäänsä. Siinä vaiheessa kun sain tietää hänen oikean ikänsä, hän oli jo täysi-ikäinen. Jossain vaiheessa välit hänen alaikäisten kavereidensa kanssa menivät ristiin. He olivat katkeria siitä että mieheni vietti kanssani aikaansa eikä enää heidän. Nuorten valitettua tästä äideilleen, nämä menivät tekemään rikosilmoituksen seksin ostamisesta nuorelta. Väitteen mukaan mieheni sai minulta mm. vaatteita ja ravintolassa ruokaa. Olin lisäksi kuljettanut häntä autollani. Siveyspoliisille seksinosto väitteeksi riitti täysin normaalit seurusteluun liittyvät asiat. Kuinka moni naimisissa oleva tuntee itsensä huoraksi, vain siksi että puoliso maksaa ruokalaskun kaupassa tai vie puolisonsa ravintolaan syömään? Saati sitten että yhdessä puolison kanssa kuljette samalla autolla? No siveyspoliisin mielestä tämä on siis seksin ostoa eli miehestäni tehtiin väkisin huora!

      Onneksi sentään syyttäjällä oli järki tallella ja hän teki syyttämättä jättämispäätöksen.
      Tämä kohtelu on traumatisoinut niin meitä kumpaakin kuin perheitämme ja ystäviämme. Siveyspoliisi rahtasi poliisilaitokselle kuultavaksi asiasta kummin kaimojen kaveritkin. Jopa entinen aviomieheni käskettiin kuulusteluihin, mutta koska hänen lausuntonsa oli minulle erittäin positiivinen, poliisi jätti kokonaan kirjaamatta sen. Siveyspoliisi koitti väkisin kääntää ja vääntää asiat nurin niskoin ja mistä syystä? Vain ja ainoastaan siitä syystä että meillä on ikäeroa. Ketään muita pariskuntia ei enää näin törkeästi ja sadistisesti kohdella nyky-yhteiskunnassa kuin niitä joilla on ikäeroa parisuhteessaan!

      Todellakaan mistään maksullisesta seksistä ei ole koko aikana ollut kyse. Olen itse erittäin pienituloinen, eikä pysty edes kunnolla elättämään itseäni saati sitten maksamaan "huoraa" itselleni vuosikausia. Olemme nimittäin olleet yhdessä jo vuosikausia, tästä sadistisesta kohtelustamme huolimatta. Sekin omalta osaltaan todistaa että kyseessä on aito rakkaussuhde, eikä kummankaan puolelta hyväksikäyttöä.

      Kaikesta kärsimyksestä huolimatta jaksamme rakkautemme avulla sinnitellä eteenpäin :)

      • tuolla perusteella. Onhan "kunnon miehen elätettävä perheensä" tms. Ja miehen on maksettava ravintolassa, ruokakaupassa, vaatekaupassa, rautakaupassa, taksissa ja vaikka missä. Naista ei kukaan kuitenkaan syytä huoruudesta muutoin kuin silloin kun pesästä maksetaan suoraan käteisellä.


    • *1970*

      se on, 33v nainen alkaa olemaan ikäloppu. Sinun pitää katsella yli 50v ikäisiä äijiä joille ehkä kelpaat.

      • toistenkin elää...

        Höpöhöpö
        Se siinä onkin että 34-vuotias nainen alkaa vasta olla parhaassa iässään.
        Silloin hän saa nauttia itsestään ja hänellä on oikeutta vaatia nautintoa.
        On kuule todella suuri määrä nuoria miehiä jotka haluavat kypsässä iässä olevia naisia.
        Sinulla on oikeus valita kenet haluat mutta niin on muillakin, jos ja kun joku muu haluaa
        kypsässä iässä olevan naisen, niin mitä se sinua haittaa ja miten se sinulta on pois?

        Elä ja anna toistenkin elää...

        "Nuoret luulevat että hauskanpidolla on ikäraja...se ei pidä paikkaansa".
        TV:ssä tulee juuri ohjelma yli 100-vuotiaista jotka ajavat vielä autolla ja elävät täysillä!


      • Siinä pohtimista ;D
        toistenkin elää... kirjoitti:

        Höpöhöpö
        Se siinä onkin että 34-vuotias nainen alkaa vasta olla parhaassa iässään.
        Silloin hän saa nauttia itsestään ja hänellä on oikeutta vaatia nautintoa.
        On kuule todella suuri määrä nuoria miehiä jotka haluavat kypsässä iässä olevia naisia.
        Sinulla on oikeus valita kenet haluat mutta niin on muillakin, jos ja kun joku muu haluaa
        kypsässä iässä olevan naisen, niin mitä se sinua haittaa ja miten se sinulta on pois?

        Elä ja anna toistenkin elää...

        "Nuoret luulevat että hauskanpidolla on ikäraja...se ei pidä paikkaansa".
        TV:ssä tulee juuri ohjelma yli 100-vuotiaista jotka ajavat vielä autolla ja elävät täysillä!

        Ohjelmassa povattiin lesbosuhteiden yleistymistä, koska ikääntyvät naiset eivät saa miehiltä seksiä, sillä saman ikäisiä miehiä ei enää ole, kun ne ovat kuolleet jo ajat sitten.

        Onko muka ainoa vaihtoehto alkaa lesbosuhteeseen?

        Eikö mielummin ota niitä nuoria miehiä?


    • -50v

      Minulle kyllä kelpais 34v ja esittelisin kyllä sen kaikille !!

    • Riivattuko?

      Tämäkin seuraava keskustelu omalta osaltaan valottaa tätä ikärasismia.
      Se on otsikoitu Suomi24:n pääikkunassa: "Katri Helena on puuma?"
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9593575

      Katri-Helena ja "lähes lapsenlapsen ikäinen miesystävänsä" ovat olleet vuoden yhdessä ja olivat lemmenlomalla Lapissa. Tämä herättää eräissä (kateellisissa naisissa) raivon tunteita?

      "Mikä naista riivaa?"
      "miksi kolmekymppinen mies on eläkeikäisen mummelin kanssa"
      "Olen järkyttynyt että suht fiksun oloinen nainen ryhtyy johonkin tämän tapaiseen, tälle "suhteelle" nauravat variksetkin!"

      • mummona???

        "Naisen eliniän ennuste on noin 80 vuotta. Siitä saat elää 30 vuotta ja sitten nutturaa päähän, polkkatukkaa pukkaa, mummosukkikset ja elämä on ohi. Seuraavat 50 vuotta. Mahtavaa."

        Niinpä, ajatelkaas niitä jotka elää yli 100 vuotiaiksi.
        Pitäiskö niiten elää yli 70 vuotta mummona???


    • Eggraer

      33-vuotias... NUORIHAN SINÄ OLET! Pelkkä varsa vielä minun silmissäni...

      • Tohtori Nolonen

        Yli 25-v naisilla alkaa keskimäärin olla selluliittia pyllyssä pois lukien ammattiurheilijat. Niin se vain on ja 29-v alkaa tulla ekaa ryppyä naamariin.


      • Sisäinen kauneus
        Tohtori Nolonen kirjoitti:

        Yli 25-v naisilla alkaa keskimäärin olla selluliittia pyllyssä pois lukien ammattiurheilijat. Niin se vain on ja 29-v alkaa tulla ekaa ryppyä naamariin.

        No mitäs se haittaa? Vai oletko sinä niitä jotka valitsevat puolisonsa pyllyn selluliitin tai ryppyjen perusteella?
        Normaalit ihmiset valitsevat puolisonsa aivan eri syistä.
        Ei mikään ihme että olet "nolonen" ;D Tuskin sunkaan naama mikään vauvan peppu on?


      • te
        Sisäinen kauneus kirjoitti:

        No mitäs se haittaa? Vai oletko sinä niitä jotka valitsevat puolisonsa pyllyn selluliitin tai ryppyjen perusteella?
        Normaalit ihmiset valitsevat puolisonsa aivan eri syistä.
        Ei mikään ihme että olet "nolonen" ;D Tuskin sunkaan naama mikään vauvan peppu on?

        ootte niin sekasi? Kertokaa mix!?


    • Tuomiolle!

      Syrjiminen iän, rodun tai sukupuolisen suutautuneisuuden takia on KIELLETTY SUOMEN LAISSA!
      Korostan että siis MYÖS IKÄ on vastaavaa ominaisuus kuin homous tai se että on musta.

      6§ Syrjinnän kielto
      Ketään ei saa syrjiä IÄN, etnisen tai kansallisen alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

      Syrjinnällä tarkoitetaan sitä, että jotakuta kohdellaan epäsuotuisammin kuin jotakuta muuta kohdellaan, on kohdeltu tai kohdeltaisiin vertailukelpoisessa tilanteessa (välitön syrjintä); sekä se että

      Syrjinnällä tarkoitetaan myös sitä, henkilön tai ihmisryhmän arvon ja koskemattomuuden tarkoituksellista tai tosiasiallista loukkaamista siten, että luodaan uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai hyökkäävä ilmapiiri (häirintä)!!!!!!!!!!!!

      Kaikki jotka tuomitsevat parisuhteen IKÄeron takia, syyllistytte tarkoitukselliseen ja tosiasialliseen loukkaamiseen, siten että luotte vihamielisen ja halventavan sekä nöyryyttävn ilmapiirin!

      • antrei

        Ihmisen hyvä ikä on lyhyt kun kolmekymppinen luetaan vanhukseski mutta mielestäni vielä 25 vuotiaatkin ovat vielä monelta osiltaan lapsia.


      • Puuma ryppyinen
        antrei kirjoitti:

        Ihmisen hyvä ikä on lyhyt kun kolmekymppinen luetaan vanhukseski mutta mielestäni vielä 25 vuotiaatkin ovat vielä monelta osiltaan lapsia.

        Homopiireissä 30v on auttamasti jo vanha. Elämä sijoittuu siihen 18-29 vuoteen. 30 jälkeen ei enää ole mikään nuori vaan yksi vanhoista kääkistä. Poikkeuksia tietysti on, onhan kaikenmaailman nahkafetissityyppejäkin. Itse olen 38v ja auttamattomasti out. Paikatkin jakautuu iän mukaan. Valitettava tosiasia. Seuraavassa elämässä ehkä sitten taas?


    • voi voi

      Eihän 7 vuotta edes ole mikään iso ikäero. Toi kertoo mulle vaan sen, että alta 30-vuotiaat on vielä lapsia tunne-elämältään. Muistan itsekin että 25-vuotiaana 30 tuntui aivan älyttömän vanhalta iältä. Pikkupoika kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe