Heipähei! Olen myymässä autoani, mutta en oikeastaan tiedä miten se tehdään. Ilmoitus nettiin, lehteen yms. Kun ostaja löytyy, miten asiat hoidetaan? Mitä papereita täytetään? Entäs rekisteröinti uudelle omistajalle..? Pitäisikö jonkinlainen kauppakirja tehdä, kuitenkin aika kallis ostos? Entä maksu, pyydänkö ostajaa maksamaan auton tililleni ennenkuin luovutan avaimet? Entä koeajo? Kun mahdollinen ostaja tulee katsomaan autoa, ja koeajaa sen, varmaan lähden mukaan ettei se pölli sitä? :D Kuulostaa varmasti tosi hölmöiltä kysymyksiltä, mutta onneksi täällä voi pysyä anonyymina ettei tee itsestään idioottia :D Kumpa joku kertoisi kaiken auton myymisestä!
T. Anni18v.
Kuinka auto myydään?
11
2309
Vastaukset
- Korvenkontio
Ensimmäiseksi luovari kannattaa AINA tehdä jolla voit ilmoittaa omistajan vaihdon tapahtuneen, ettei tule takautuvasti pysäköinti ym. maksuja maksettavaksi.(näin on käynyt, kun tietyille henkilöille ja etenkin seurueille on hyvässä uskossa autoja myyty)
Ja lopullinen kauppahan on tehty, eli auton luovutus papereineen vasta sitten, kun pyydetty summa on kokonaan tilillä, ei kannata luottaa näissä kaupoissa nykyaikana kehenkään, tämä asia on vaan niin valitettavan usein tullut esille. Ennen koeajoa tarkista henkilöllisyys (ajokortti) ja ehdottomasti itse mukaan ja mieluimmin vaikka kaverin kanssa, aina parempi. - ddddddddf
Ota ihmeessä joku kaveri mukaan joka on tehnyt autokauppaa edes joskus.
- Lada-mies
Sahanpurua vaihdelaatikkoon. Väännä matkamittaria porakoneella taaksepäin Kehu hyviä puolia. Älä puhu huonoista puolista. Ole mukana koeajolla. Tee paperit kaupasta. Pyydä käteistä. Muuta ulkomaille myynnin jälkeen.
- näin on
löytyy ladan "omistajan" käsikirjasta.
- Lada-mies
näin on kirjoitti:
löytyy ladan "omistajan" käsikirjasta.
sieltäpä hyvinkin
- 28
Ja vain urpot pyörittää matkamittaria porakoneella, kun on helpoimpiakin keinoja, mutta ei niitä Lada-miehelle...
28 kirjoitti:
Ja vain urpot pyörittää matkamittaria porakoneella, kun on helpoimpiakin keinoja, mutta ei niitä Lada-miehelle...
Silloin ei tarvitse pyörittää, jos autossa ei muutenkaan ole miljoonamittari.
- äö,p,.p
28 kirjoitti:
Kyllä fiksut tajuaa että myös peruuttamalla saa mittarista kilometrejä vähennettyä.
- kiki.
Sentään auton myyminen/ostaminen on täällä helpommasta päästä.
Eli kun olet saanu rahat autosta, niin täytät(tte) rekisteriotteen luovutusosan, ja se jää ostajalle, joka sitten vie sen itse katsastuasemalle, ja maksaa noin 12€
Eli joku asia täällä sentään sujuu helposti/näppärästi ei tartte näyttää autoa missään, ei tartte hakea eriksene lupia, ei siirtokilpiä, kaupat voi tehdä vaikka baarissa keskellä yötä yms yms.
Ja jos haluat kaupat tehdä, niin älä mene mukaan koeajolle.
Itse olen omistanut kymmenen autoa, ja ollut katsomassa varmaankin ainakin 40 autoa, hintaluokassaan 500€-10000€ ja kolmessa tapauksessa on myyjä halunnut tulla mukaan, eka oli Hyndai Pony, noin 700€ jota myi RUOTSALAINEN, toinen tapaus oli Renault Scenic, noin 1300€ jota myi MANNE ja viimeisin noin 1500€ hintainen Citroen jota myi VIROLAINEN, ja ei ihme kyllä kauppoja tullut missään noissa tilanteissa.
Ehdottomasti hyvä vaikutelman antoi eräs tunnettu autoliike, joka antoi juurikin sen kymppitonnin auton koeajoon ilman mitään papereiden täyttämistä, henkilötietojen katsomista tms.
Eli henkkarit tms voit kattoa jos epäilyttää, mutta älä mene mukaan, se on viimeinen niitti ostajalle...- näin on
ja anna ne leegot naapurin petterille takaisin. Sinun IDIOOTTIMAISUUTESI on jo kaikilla palstalaisilla selvillä.
- Idiootti oot.
Sä sanoot että ei pitäis mennä ostajan kanssa koeajelulle...idiootti oot, mitä muuta voin sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901456- 541013
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että379854- 153824
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622