Vapaa kuvaus

Täällä eri Suomi 24 keskusteluissa "otakoppi"/"kopittelija007" keskustelee siitä jos jostakin... ;)Tuolta löytyy minun blogini joka sisältää joitakin runoja ja uskonnollisia artikkeleita !

https://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

775

Kommenttia

193

1. Ymmärtäkää tämä vertaus:

" Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
    Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
    Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
    Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
    Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
    Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
    Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'

Palestiinan luste (lolium temulentum) ja vehnä rinnakkain.
    Luste on yleinen rikkaruoho viljapelloissa ja sen jyvitä irtautuu mustaa myrkyllistä pölyä, joka syötynä aiheuttaa ihmisille huimausta, vieläpä kuolemankin.

Huom. rikkaruohon kylväminen kostoksi naapurin peltoon ei ollut outoa muinaisessa Palestiinassa ja sitä todistaa myös se, että roomalaiseessa laissa on määräys tällaisen rikoksen varalle.
    Jokainen maanviljelijä tiesi myös, että lusteen poisperkaaminen kasvuaikana vahingoittaisi viljan kypsymistä, vehnän ja lusteen juuret kun ovat toisiinsa kietoutuneet. Eroittaminen voi kyllä tapahtua, mutta vasta sitten, kun se ei ole haitaksi vehnälle.

ELI miten siis on tämän lusteen kohtalo lopulta ?

" Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi. " !!!!
  2. ...jatkuu...

Tässä vielä jatkoksia muutama asiaan liittyvä raamatun jae:

" Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niin kuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
    Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme... (1Joh 2:19,19)

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta." (Matt 24:11)

"Mutta teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niin kuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niin kuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä." ( 1 Joh 2:27 )

" Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
    Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä." ( Joh 10:4,5)

" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." ( Joh 16:13)

KOETELKAAMME SIIS ROHKEASTI JOHTAJIAMME JA OPETTAJIAMME,
    SILLÄ PALJON ON LIIKKEELLÄ HARHAA JA VÄÄRÄÄ OPETUSTA !!!

God Bless You All

Totuuden puolesta (*J*) Jamppe
  3. " TEKO PYHILLE".... LUKEKAA JA YMMÄRTÄKÄÄ...

Meidän uskomme perustuu Jeesuksen jo täytettyyn työhön
    eikä
    mihinkään "sapattikäskyyn" tms. !!!!!

Te olette pahoin eksyksissä jos uskotte että lain teoilla (esim."sapatilla")
    olisi jotain tämän asian kanssa tekemistä....>

YMMÄRTÄKÄÄ JO TÄMÄ... GAL 3:1-14

" 3:1 Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!
    3:2 Vastatkaa vain tähän kysymykseen: saitteko te Hengen tekemällä lain vaatimat teot vai kuulemalla ja uskomalla evankeliumin?
    3:3 Kuinka voitte olla noin mielettömiä! Te aloititte Hengen varassa. Pyrittekö nyt päämäärään omin avuin?
    3:4 Turhaanko tämä kaikki on tullut teidän osaksenne? Tuskinpa vain.
    3:5 Lahjoittaako Jumala teille Hengen ja antaako hän voimatekojen tapahtua teidän keskuudessanne sen tähden, että te noudatatte lain käskyjä, vai sen tähden, että te uskotte kuulemanne evankeliumin?
    3:6 Muistattehan Abrahamin: "Hän uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi."
    3:7 Tietäkää siis, että todellisia Abrahamin jälkeläisiä ovat ne, joilla on usko.
    3:8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
    3:9 Näin ne, joilla on usko, saavat siunauksen yhdessä Abrahamin kanssa, joka uskoi.
    3:10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."
    3:11 On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää".
    3:12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
    3:13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
    3:14 Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen. " ( vrt.lukekaa myös jakeet 15-29 loppuun asti )

JA YMMÄRTÄKÄÄ MYÖS TÄMÄ 5Moos 21:22,23:

"Jos joku rikoksesta kuolemaan tuomittu surmataan ja hänen ruumiinsa ripustetaan paaluun,
    ruumista ei saa jättää siihen yöksi, vaan se on haudattava vielä samana päivänä, sillä PUUHUN RIPUSTETTU ON JUMALAN KIROAMA. Älkää saastuttako maata, jonka Herra, teidän Jumalanne, antaa teille omaksi."

SIIS YMMÄRTÄKÄÄ !

LAINALAINEN on ns. " alaikäinen " !!!!
    "ennen kuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten" (Gal 3:23)

USKOVA on ns. "aikuinen" !!!
    ....Vapautettu Kristuksen kautta lainalaisuudesta,
    joka piti ihmistä sen orjana"

Herätkää nyt jo hyvät ihmiset !!!
    " laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". (Gal 3:12)

vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/12019874

Terkuin (*J*)
  4. jatkuu...
    " Heureka " !!!! Olen löytänyt, tässä oleva Herra onkin ystävämme JEESUS !!!!
    Messias, Kristus, Sana, Mimra, Metatron, Kasvojen Ruhtinas, Ihmeellinen Neuvonantaja !!!!!!
    Meidän ikiomamme hevostallin "Joosefin poika", joka ei sittenkään tainnut olla vain joku
    päätään aukova suuri tyhjä suu !!!!!!!!!!! :))))
    Mutta jatketaan....
    Toinen tässä käsittelemässäni " näennäisesti ristiriitainen " raamatun lause löytyy Jobin kirjasta kohdasta, jossa
    Herra ilmestyy Jobille ja kertoo asioiden todellisen laidan.
    siis Job 40:9, jossa tämä kyseinen Herra kysyy Jobilta: " Onko sinun käsivartesi kuin Jumalan käsivarsi ? Jyliseekö sinun äänesi niin kuin
    hänen äänensä jylisee ? "
    Huom...näissä lauseissa näyttää taas esiintyvän 3 eri persoonaa; Herra joka puhuu; Job, joka kuuntelee; ja JUMALA, josta puhutaan !
    Ja mikä tässä Herrassa taas on mielenkiintoista, sen kertoo meille Job itse: " Minä se olen, olen puhunut mitään ymmärtämättä asioista, joita en käsitä... Vain korvakuulolta sinut tunsin. Nyt ovat silmäni nähneet sinut". (jae3,5)
    Eli mitäpä se Jeesus nyt sanoikaan (Joh 5:46):
    " Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." !!!!
    Siis mitä tästä edellä tutkimastamme asiasta voimmekaan huomata.....
    Eli... Jeesus on ollut jo ammoisista ajoista Mooseksen " Herra ", Jaakobin " Jumalan Kasvot ", Jobin " Vapahtaja " tai niin kuin
    Daavid sanoi: " HERRA sanoi minun HERRALLENI. " (Psalmi 110:1)
    ja " Tervehtikää poikaa, hänen voideltuaan, suudelkaa häntä." (Psalmi 2:12)
    tai niin kuin aivan alussa oli ( 1 Moos 1:3)
    " Ja Jumala sanoi: TULKOON VALKEUS " !!! Ja Daavid jatkaa ( 1938 oikein käännetyssä) Psalmi 36:10:
    " Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde; Sinun VALKEUDESSASI me näemme VALKEUDEN. "
    Siis Totisesti = Amen.... Mitä siis voimme nähdä !!!!!!!!!

God Bless You All ! ♥
    T. Jamppe (*J*)
  5. ...jatkuu...
    Juutalaisessa kirjallisuudessa Metatronia kuvataan näin: " Metatron on Jumalaa lähimpänä oleva palveleva henki, toisaalta hänen uskottunsa ja edustajansa, toisaalta Israelin edusmies Jumalan tykönä... Metatron on myös nimeltään Sar ha-paniim eli Kasvojen Ruhtinas ja hän istuu Jumalan sisismmässä huoneessa." Professori Kleinin mukaan tämä Metatron samaistetaan usein Sanaan eli Logoksen...
    Zohar-traditio kertoo myös Metatronista mielenkiintoisia puolia:
    " Metatron " on Kasvojen ruhtinas niminen Enkeli, kunnian ruhtinas Enkeli, pyhäkön ruhtinas Enkeli, kuninkaitten ruhtinas Enkeli."
    Huom. Israelilaisten tulisi esittää kaikki esirukouksensa tämän Kasvojen ruhtinaan nimissä... Mutta jälleen kerran meidän tulee muistaa se, että hebrean " Enkeli"-sana merkitsee " Lähettilästä" eikä siis välttämättä aina pelkkää enkeliä muuten Hebr 1:4 olisi ristiriitainen tämän tulkinnan kanssa: " Näin hänestä on tullut enkeleitä suurempi, yhtä lailla kuin hänen saamansa nimi on enkelien nimiä ylhäisempi." !!!
    Ja nyt kun huomaamme hengellisestä perinnöstämme, että Messias nimi saa monia vivahteita niin kuin myös Jes 9:5 kertoo:
    " Ihmeellinen neuvonanataja ", " Väkevä Jumala ", Iankaikkinen Jumala", " Rauhan Ruhtinas ", niin seurataanpa nyt muutamaa
    näennäisesti ristiriitaista raamatun lukua:
    2 MOOS 33 luku kertoo meille siitä kun Moose kohtaa Herran pyhäkköteltassa ja raamattu kertoo tästä, että " Herra puhui Moosekselle kasvoista kasvoihin, niin kuin ihminen puhuu toiselle ihmiselle" (jae11) ja huomaa Jaakob 1MOOS 32:31: " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja silti olen elossa" ja vielä 2MOOS 24:10,11: " He näkivät Israelin Jumalan .. Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella jumalaa.".....
    No mitä tässä nyt sitten on... No ei vielä kaikki... mutta mennään eteenpäin 2 MOOS 33 luvussa vähän eteenpäin jakeessa 18 Mooses kysyy
    Herraltaan oudon kysymyksen: " Anna siis minun nähdä kunniasi " ja tähän Herra vastaa: " Minä annan minun kirkkauteni kulkea sinun ohitsesi ja lausun sinun edessäsi nimen JAHVE ! ... ja tässä vaiheessa tämä Herra, jonka kanssa Mooses on juuri keskustellut "kasvoista kasvoihin", niin mystisesti sanookin: " Sinä et voi nähdä kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut ei jää eloon." !!!! ja tämä Herra vielä jatkaa, että Mooseksen kuuluu piiloutua kallion koloon, " Kun minun kirkkauteni kulkee ohi " (jae22) ja tästä " Minun kirkkaudestani " tämä herra mainitsee, että saat nähdä hänet tai minut takaapäin, " Mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä" (jae23)
    Noh...tässä näyttää olevan erikoinen tapahtuma, sillä tässä näyttää olevankin kaksi Jumalallista olentoa, toinen Herra ! ja toinen JAHVE " minun kirkkauteni" tai miten Jeesus nyt asian ilmaisikaan:
    (Joh 10:30) " Minä ja Isä olemme yhtä "
    (Joh 14:10 ) " Minä olen Isässä ja että Isä on minussa "
    (17:5) " Isä kirkasta minut sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennen kuin maailma olikaan."
    (17:24) " Isä mimä tahdon...että he näkisivät minun kirkkauteni...olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista."
    Mutta edelleen se jännä ristiriitaisuus näiden kahden Jumalallisen välillä näyttää olevan ja se on se, että tätä ensin mainittua Herraa voi katsoa ja puhutella kasvoista kasvoihin, mutta tätä toista Jahve Herraa ei voi puhutella eikä katsoa kuin selkäpuolelta !!!!
  6. jatkuu....
    Mitä siis Jeesus tarkoitti, kun hän mainitsi, että" jos uskoisitte Moosesta, uskoisitte minua, sillä juuri minusta hän on kirjoittanut." ???
    Siis...Voiko juutalainen vielä tänäkin päivänä löytää Messiaan...Jeesuksen... ?!
    Löytyykö sieltä apostoli Paavalin mainitsema Kristuksen salaisuus, " joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista" ja " ilmoittamatta kautta
    ikuisten aikojen " ( Kol 1:26, 1Kor 2:7, Room 16:25 ) " joka tosin on edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista." (1 Piet 1:20 )
    Lähtekäämme siis hetkeksi juurillemme Juutalaiseen Messias odotukseen ja tutkimaan sitä mitä Juutalainen ajattelee Messiaansa
    olevan kirjoitusten valossa....
    Messiaan, joksi Jeesuksen ajateltiin olevan aivan liian halpa, " Joosefin poika "....
    1 Moos 32 luku kertoo meille käänteentekevän muutoksen Jaakobin elämässä, kun hän näkee `Penuelin` = "Jumalan kasvot "...
    Siis kuka oli tämä Mies, " lähettiläs ", " Herran enkeli ", tämä Penuel, josta Jaakob sanoi : " Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut" ; siis kuka tämä välimies, joka on kuin Jumala, Mies, Enkeli yhtä aikaa ?
    eli (sananl. 30:4) " Kuka on noussut taivaaseen ja palannut sieltä ? Kuka koonnut käsiinsä tuulen ? Kuka pannut paikoilleen maan ääret ?
    mikä on hänen nimensä, mikä hänen poikansa nimi ? Sinä tiedät kyllä." ?!?!
    Kristityt uskovat tämän tietävät mutta tietävätkö juutalaiset Messiaansa nimen ???
    Onko meillä viisautta tuntea tätä Kristusta johon " Kaikki tiedon aarteet on kätkettynä ", tätä viisautta, jonka " herra omisti ennen kaikkea muuta luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata." (sananl 8:22)
    Riittääkö meillä ymmärrystä nähdä Jeesus Jumalan Poikana ja myös Jumalana ja ihmisenä yhtä aikaa ja ajasta aikaan...?!
    Vai onko ns." luonnollinen ihminen" vain sokea tälle kaikelle ? ja onko tämä nykypäivän liberaaleille teologeillekin " hullutusta " ?!
    Lainaan tässä hiukan Riston Santalan kirjasta Juuret 1 hebrealaisten ajatuksia Messiaasta; Santalan mukaan Messiaan olemusta ja sen salattuja piirteitä kuvataan ohimennen myös Talmudissa ja Midrash-kirjallisuudessa, mutta eniten 5 mooseksen liittyvässä " Zohar"-traditiossa !
    Juutalainen kirjallisuus käyttää Messiaasta aramealaista nimitystä Jumalan "Mimra" eli SANA ! ja Joonatanin targumin mukaan Mooseksen ylentämä vaskikäärme on Salomonin Viisauden mukaan merkinnyt " pelastuksen merkkiä ". ja näin Joonatanin targum sanookin samasta
    asiasta, että " joka suuntaa sydämensä Herran Mimran puoleen, on jäävä eloon." Myös Juutalainen kuuluisa professori Gottlieb Klein samaisti Messiaan nimen Metatronin Jahven Sanaan eli Mimraan !
    Ja näin myös juutalainen filosofi Filon, joka eli suunnilleen Jeesuksen aikoihin; Hän piti Logosta (Sanaa ) Jumalan edusmiehenä, hänen lähettinään ja enkelinään, joka " rukoilee ylimmäisenä pappina Jumalan tykönä maailman puolesta ".
    Mimra eli Sana-käsite esiintyy targumeissa 596 kertaa mutta ei kertaakaan talmudissa. Mimran puuttuminen talmudista johtunee siitä, että ensimmäiset kristityt selittivät sen tarkoittavan Kristusta. Mutta mikä tärkeää kristityn kannalta on se, että rabbien tulkinnassa targumit antavat alkuperäisimmän tiedon.
    Sana (kreik.Logos) = Mimra esiintyy targumeissa mm. näissä yhteyksissä:
    (1Moos 1:27) tulkitaan: " Ja Herran Mimra loi ihmisen "(targ.Jer) / (1Moos 16:13) Haagar puhuu " Herran Enkelin" kanssa ja " kutsuu häntä Herran Mimraksi" / (1Moos 22 luku) Aabraham keskustelee Herran Enkelin kanssa, ja tätä kutsutaan " Herran Mimraksi " ja (jae8) " Herran Mimra on katsova itselleen karitsan polttouhriksi." / (1Moos 28:20) Jaakob lupaa " Jos Herran Mimra on kanssasi...silloin Herran Mimra on oleva Jumalani." / (1Moos 20:1) Targum selittää lain antamisen yhteydessä, että "Ja Herran Mimra puhui nämä sanat."...
    Eli mitä jo näistäkin esimerkeistä voimme todeta ?
    Noh tietenkin sen, että jo muinainen rabbinistinen usko uskoi Messiaan olevan Jumalan Mimra eli Jumalan Sana !!!!
    Se että juutalaiset eivät yhditä Jeesusta Jumalan Mimraksi on sitten toinen juttu ja todellinen " luokkauskivi " !!!
    " Minä olen ollut ennen kuin teidän isänne Aabraham oli. " !!!..näinhän Jeesus toteaa...
    Mielenkiintoista on myös se, että essealaiset tunsivat samantapaisen " Sana"-teologian ja siitä todisteina meillä on Qumranin kirjakääröt joissa korostetaan, että kaikki on saanut syntynsä Jumalan aivoituksesta " ja ilman häntä ei ole tehty mitään" - " Sinun sanasi kautta on kaikki saanut syntynsä ja ilman sinua ei ole mitään tehty."
    Huomion arvoinen asia tässä on se, että Essealaisten lahko esiintyi hieman ennen kristinuskon syntyä, n.200 ekr !
    Talmud kertoo meille, että Messiaasta on käytetty myös nimeä METATRON, joka johtuu kreikan sanoista "Meta thronon" eli " Valtaistuimella istuva." Talmudin mukaan metatron istuu Kaikkein Pyhimmässä ja toimii Jumalan edusmiehenä.
  7. ... jatkuu...
    " OMA VOIMASI EI SINUA AUTA, VAIKKA JUOKSISIT MINNE "...
    Merkitsee: On yksinkertaisesti luotettava vain ja ainoastaan Jumalan armoon ja Jumalan tekoihin meissä. Meidän kuuluu vain oppia
    kohottautumaan lahja- eli kristillisen vanhurskauden katselemiseen ja kuuntelemiseen ja tällaisessa ei ole sijaa toimivanhurskaudelle.
    Meidän ns." omien tekojen " täytyy tässä kohden vaieta ja meille ei jää sijaa muille teoille kuin tälle yhdelle:
    " Puhu, Herra; palvelijasi kuulee." ( 1 Sam 3:9 )
    - Kristittyjen suurinta taitoa on ja viisautta siis on se, että ollaan ikään kuin laista mitään tietämättä, poistetaan mielestä teot ja kok omatoimivanhurskaus, varsinkin omantunnon kamppaillessa suhteestaan Jumalaan. ja mutta yhtä aikaa suurinta viisautta on se, että
    me samanaikaisesti pystymme tuntemaan ja tutkimaan lakia, tekoja ja omia toimiammekin kuitenkaan tavallaan kuulumatta niihin...
    Mutta mitä ihmettä tämä nyt sitten tarkoittaa ???
    Pitäisikö muka olla tietämätön laista ja yhtä aikaa muka elää Jumalalle otollisella tavalla ???
    No tämähän on aivan paradoksaalista. Raamattuko nyt nurkkaan ja menoksi ???
    Tutkitaanpa nyt hiukan lähemmin, että mikä on lain tarkoitus !!!
    a) " Sillä lain kautta tulee synnin tunto." ( Room 3:20)
    Merkitsee: Laki on ensisijaisesti tarkoitettu ihmisille, jotka eivät usko, siis eivät tunne Jumalaa. Ja näin lain tarkoitus on siis herättää
    ihmisessä synnin tunto, niin että Jumalasta vieraantuneet oivaltaisivat olevansa omassa tilassaan väärässä ja syntisiä ja että sen huomatessaan
    rientäisivät Jumalan eteen tunnustamaan syntinsä ja tekisivät parannuksen...
    b) " Ette ole enää lain alla, vaan armon alla." (Room 6:14) " Kristus on lain loppu." ( Room 10:4)
    Merkitsee: Kun ihminen on saanut Jumalalta Jeesuksen Kristuksen kautta lahjaksi elävän uskon, siis oppinut tuntemaan Jumalansa,
    " Te, jotka olette saaneet maistaa, että Herra on hyvä ", niin silloin ihminen on jo sydämeltään kääntynyt Isän puoleen ja näin ollen hän ei enää
    tarvitse lakia kasvattajakseen, sillä tässä uudessa tilassaan uutena luomuksena hänen tahtonsa on kurottautunut Isän puoleen, eikä hän näin
    saata syntiä tehdä omatuntoaan vasten. Ja syy on se, että hänen sielunsa rakastaa Herraansa yli kaiken, eikä näin tahdo vahingoittaa huolehtivan Isänsä mieltä.
    Näin on siis Jumalan rakkauden laki kumonnut aiemmat lain määräykset ja ne ovat menettänneet ikään kuin käskyvaltansa, sillä ne ulottuvat vain tottelemattomuuteen saakka...
    " Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen (Pyhä Henki) pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on
    Jumalasta syntynyt." ( 1 Joh 3:9)
    Ja mitä huutaakaan nyt lain orjuudesta vapautettu elävä Isän lapsi:
    ` Vaikka olenkin syntinen, lain edessä lainvanhurskauden mukaan, niin silti ei minun tarvitse vaipua epätoivoon ja masennukseen, johon
    saatana minut haluaisi ajaa, vaan saan olla varma, että en silti joudu kadotukseen, koska Kristus elää. Ja minä uskon, että hän kykenee
    puhditamaan minut vanhasta minästäni ja siitä minun ei tarvitse itse yhtään huolta kantaa !!!
    Vaan siinä..siinä on nyt sinulle Jeesus kaikki, syntini, erehdykseni, tietämättömyyteni, lapsellisuuteni, luonteenvirheeni, omapäisyyteni,
    mahdottomuuteni ja kaikki salatutkin epätäydellisyyteni, siinä on kaikki, koko roska, siinä on kaikki mitä MINÄ olen saanut aikaan,
    nimittäin sirpaleeni, siinä on kaikki, sulata ne ja tee minusta uusi ruukku, sillä vain sinä pystyt siihen, en MINÄ... `
    Ja näin jatkaa nyt elämäänsä eteenpäin iloinen ja vapaa Jumalan lapsi kaikkitietävän katseen alla huolettomana ja yhtä aikaa
    syntisenä ja VANHURSKAANA (syyttömäksi julistettuna), siis Jumalalle otollisena jo tässä ajassa !!!!
  8. ...jatkuu...
    3) LAINVANHURSKAUS = " Kymmenen käskyn vanhurskaus "
    - Ja tässä sitten vasta on erityisen hankala joukko, sillä nämä ne ovat sitten vaikea saada ymmärtämään mitä oikein todella
    tarkoittaa " elävä usko " ja voitto sielun vihollisesta. Tämä joukko nimittäin uskoo, että kun minä sanatarkasti teen kaiken mitä kymmeneen
    käskyyn kuuluu ja näitä aina mieleeni teroitan, niin silloin minä varmasti olen vanhurskas, siis Jumalalle otollinen. Ja tämän toteuttaminseen heillä on monenlaisia tapoja ja tyylejä; toiset heistä kurittavat itseään, jos ei muuta niin lukevat ainakin raamattua itsensä väsyksiin hokemalla " hauki on kala, hauki on kala" ajattelematta mitä se oikein tarkoittaa...
    Toiset murehtivat ja riuduttavat lihaa aivan tietoisesti, ovat ns. legalistisiä itseään kohtaan eli armottomia, mutta liha on kuiten talttumaton ja langennut aina vaan " ei liha voi alistua Jumalan tahdon alle ", ja näin heistä moni ennen pitkään kuluttaa itsensä loppuun.
    Mutta silti tämän kaiken keskellä he kuitenkin uskovat Jumalaan, josta on tullut heille eräänlainen pakkomielle ja he ovat mielestään
    erittäinkin otollisia Jumalalle, koska näin paljon tekevät töitäkin tämän asian puolesta...
    Tämän kaltaiset ihmiset eivät tiedä oikein mitä tarkoittaa käsky " Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi " vaikka sitä hokevatkin, koska tämän kaltaiset ihmiset eivät kykene edes rakastamaan itseään saati sitten toista oikealla tavalla. He nimittäin ovat itse rikkiviisaita, jotka eivät muiden neuvoja kaipaa ja näin suorastaan nauravat muille ihmisille. Lempeys ja armo ovat näin käynyt heille vieraaksi ja he vievät Jumalalle vieläkin
    ns. "uhreja "....
    No katsotaanpas nyt edellä olevaa ja tässä meillä on kolmenlaista porukkaa ns. " Vanhurskaita " ihmisiä, joille kaikille on
    ominaista tietyt samat asiat:
    - Nämä ihmiset luottavat, että pelastus perustuu ihmisen omiin tekoihin ja muka sen tuomiin "hurskaisiin" saavutuksiin ja vaikkakin moninaisissa
    opeissaan saattavatkin sanoa, että pelastus tulee uskosta, mutta teoillaan tavallaan kieltävät uskonsa ja todellisen Jumalan armon siinä yhdessä
    teossa, jonka Jeesus Kristus saavutti ristillä !
    - Tämä toimivanhurskaus saa aikaan sen, että Jumalaa ei nyt oikeastaan aina edes tarvita, vaan Jumalasta tulee lähinnä etäinen palkintotuomari, joka katselee asioita ikään kuin ylhäältäpäin merkiten muistiin kunkin ihmisen käyttäytymisen ja ns. "hyvät teot" sen paremmin puuttumatta mihinkään asiaan, kuten esim. ihmisen sielunhoitoon ja näin ihminen on tavallaan " oman onnensa seppä "...
    - Tämä omavanhurskaus saa aikaan myös sen, että Jeesuksen ristin perimmäinen tarkoitus jää hämärän peittoon. Ei ymmärretä, että
    Jumala antaa anteeksi Jeesuksen kautta ja sen tähden !
    Ei ymmärretä, että armo perustuu vain sen ymmärtämiseen, ja vain sen, että omassa tilassamme ilman Kristusta me olemme täysin
    riittämättömiä Jumalan edessä...
    Eräässä laulussa sanotaan osuvasti: " Vain yksi on joukosta poissa, jne " Ja näissä edellä luettujen merkeissä se on tämä yksi
    ja ainoa oikea, nimittäin
    4) USKONVANHURSKAUS !!!!!!!
    Voi kuinka paljon näitä omatekoisia asioita ylempänä kulkeekaan Jumalan armo ja elävä usko Jeesukseen Kristukseen; ja voi kuinka vaikeaa on joskus elävänkin kristityn riistäytyä vapaaksi näistä edellä kuvatuista ihmisten keksimistä toimivanhurskauden ikeistä todelliseen Jumalan lapsen vapauteen; " Oi te älyttömät Galatalaiset ", tuumasi Paavalikin... Voi kuinka usein tapahtuukin niin, että eläväkin kristitty tiputtautuu huomaamattaan alhaisemmalle tasolle ja alkaa etsiä Jumalaa omin voimin ja omavanhurskaan toimikristillisyyden avulla. Varsinkin vaikeuksien ja koettelemusten keskellä ihminen helposti lähtee tälle väärälle tielle, varsinkin kun sielunvihollinen nostattaa kaikenlaisia itsesyytöksiä mieleen
    ja yrittää saada näin ihmisen unohtamaan Jumalan armon. Ja tätä nimittäin toimivanhurskauden viittaa sielun vihollinen alati tahtoo tarjota myös eläville kristityillekin, niin että hän saisi omatuntomme alati vapisemaan ja että me aina suurella peljästyksellä lähestyisimme Jumalaamme,
    josta Jeesus kuitenkin käytti suloista lempinimeä " ABBA " eli " Iskä " tai " Faija ".... :))))
  9. Hmmm... Mielenkiintoista...

Jeesus sanoo:
    Matt 22:29." Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." !!!!

Siis Jumalaa joka näin ilmestyi .profeetta Elialle : 1Kun 19:9-13

" Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
    Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
    Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
    Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
    Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
    Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"

Ja edelleen " Demonille" olen huomannut että olet hyvin perehtynyt raamattuun
    ja osaat kritisoida hyvin asioita mutta siinä on vaan se ikävä puoli, että
    se todellinen oikein ymmärretty Jeesus kyllä sen kestää... ja uskon ja toivon,
    että sinullekin joku päivä totuus valkenee siinä määrin kuin sen Kristuksen
    salaisuuden nyt me ihmiset vain voimme ymmärtää... Sen kun "aamun sarastus kirkastuu sydänpäivään saakka"...

Tai sen mistä Pietari tässä sinulle puhuu: 2 Piet 1:16-20

"Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
    Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
    Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
    Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niin kuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
    Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
    sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."

Tsemppiä ja kirkkaita silmiä vain etsintääsi Demon of dawn :))

Vrt. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11993218

T: Jamppe
  10. ... jatkuu....
    Mutta mitä perimätieto kertoo meille näistä miehistä, jotka pelkäsivät aluksi
    " lukittujen ovien takana juutalaisia " siihen asti kun Jeesus ilmestyi heille:~

- Pietari ristiinnaulittiin Roomassa pää alaspäin, n 64jkr
    vrt. ( 2 Piet 1:13,14) " Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
    Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti."

> Jaakob mestattiin Jerusalemissa
    (Ap 12:1,2) " Siihen aikaan kuningas Herodes otatti muutamia seurakunnan jäseniä kiinni kiduttaaksensa heitä.
    Ja hän mestautti miekalla Jaakobin, Johanneksen veljen."

> Johannes kuoli luonnollisen kuoleman Efesossa (toimi siellä piispana),
    karkoitettiin Patmos-saarelle josta seurasi Ilmestyskirja
    ( Ilm 1:9 )" minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos."

> Andreas ristiinnaulittiin X-muotoiseen ristiin Kreikassa.

> Filippus, ehkä hirtettiin tai ristiinnaulittiin tai kivitettiin Vähä-Aasiassa, yhtä kaikki tapettiin...

> Bartolomeus nyljettiin elävältä ja mestattiin Armeniassa.

> Matteus tapettiin miekalla Etiopiassa.

> Jaakob nuorempi, sahattiin kappaleiksi.

> Juudas Taddeus ammuttiin nuolilla Mesopomiassa. (nyk.Irak)

> Simon kuoli taistelussa Persianlahden alueella.

> ( Juudas Iskariot " Kavaltaja" hirtti itsensä)
    vrt.Matt 27:4,5 " "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
    Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi."

> Apostoli Paavali kuoli kristittyjen vainoissa n.64jkr...

4) " JA TÄMÄN KOLMANNEN OSAN VIEN TULEEN, JA KOETTELEN HEITÄ NIINKUIN KULTA KOETELLAAN. "

"Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
    vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
    Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne
    Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
    Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
    Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
    Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
    ( 1Piet 4:12-14, 5:8-11)

Huom. Kultaa sulattaessa siitä erotetaan siihen kiteytyneet kuona-aineet, jotka sulattaessa nousee pintaan...

God Bless you all ! ♥
    T:(*J*) Jamppe

(ps. v.1993 kristittyjä maailmassa on laskettu olevan 32.8%)
  11. Myös eräs Espanjalainen mystikko runoilija Juan de la Cruz (1542-1591) eli RISTIN JOHANNES kuvaa kirjassaan " Pimeä yö " minusta tämän vähän saman asian hienosti ja kuvasi asian jotenkin näin, minä yritän tätä ajatusta jotenkin tuoda julki kansantajuisesti ja meidän
    kirkolliseen aikaamme soveltuvasti:
    Kuvitellaanpa nyt, että me olemme se ns. Pyhän Hengen temppeli, niin kuin Paavali sanoo, mutta kuvitellaan kuitenkin, että olemme
    ns. perinnäissäännöille pyhittyneitä !
    No niin, nyt me päätämme alkaa siivoamaan tätä uljasta temppeliämme ja laitamme sen kaikki virsikirjat ja kirjapöydät järjestykseen,
    laitamme myös kaikki alttarille kuuluvat rekvisiitat paikoilleen, pesemme lattiat mopeilla, pesemme myös ikkunat ja lamput, pyyhimme pölyt huolellisesti kaikesta irtaimistosta...
    No niin.. Sitten kun kaikki mahdollinen on tehty, niin suoritamme vielä lopputarkastuksen, että kaikki asiat on kunnossa...
    Ja nyt on sekin ohi..kyllä nyt kelpaa olla ja katsella omaa työn jälkeä ja nostaa itselle hattua; " Kylläpäs on siistiä, kylläpäs olen toiminut hyvin, kyllä Jumala on nyt varmasti tyytyväinen...Kunpa nyt ei vaan joku pahalle haiseva puli-ukko astuisi ovesta sisään ja sotkisi kaikkea, täällähän tuoksuukin niin hyvälle."
    Ja tässä tilassa me nyt olemme, nimittäin tilassa, josta on lähtöisin niin monta harhaoppia ja lakiuskontoa ja monenlaista ihmisten keksimää
    eettisyyttä...
    Mutta mikä tässä on homman juju ????????
    Tämähän näyttää ulkoisesti niin hyvältä ja tavoittelemisen arvoiselta... Tämähän on suorastaan hieno juttu...
    Mutta eipäs olekaan !!!
    Tässä temppelissä on yksi erittäin surullinen puoli;
    Ja se on se, että tästä temppelistä puuttuu Jumalan " VALKEUS" (1MOOS 1:3) Jeesus Kristus !!!
    Ja kuvitelkaamme nyt, että käy niin onnellisesti, että Jumalan Valkeus Jeesus Kristus astuu Pyhän Henkensä
    kautta tähän muuten niin siistiin temppeliin...
    NOH... Mitä nyt käykään ????
    Yhtäkkiä voimmekin huomata, että temppelin ns" luonnollinen" valomäärä, joka sillä on omasta takaa, ylittyy, ja näin
    ikään kuin kirkas auringon paiste pääsee paistamaan temppeliin...
    Ja mitä tapahtuukaan tässä siistissä temppelissä nyt ?
    Yhtäkkiä alkaa näkyä joka paikassa likaa ja pölyä mitä ei aikaisemmin millään voinut huomata, sitä leijuu, sitä on tarttuneena joka paikassa ja joka puolella, ikkunoissa on vanhoja sormenjälkiä ja rasvaa ja mitä enemmän valon määrä kasvaa, niin sitä enemmän erottuu vain likaa ja tomua...
    Mutta huomatkaamme !
    Tämä on suuri ja iloinen asia, sillä tästä vasta alkaa todellinen itsemme löytäminen ja sisäinen eheytymisemme...
    Ensimmäisiä kirkkoisiämme ollut Augustinus sanoi näin:
    " Jumala, anna minun löytää sinut, että tuntisin itseni."
    Ja tämä todella pitää paikkansa. Me emme ilman Pyhää Henkeä edes pystytä tajuamaan ketä me oikein olemme ja mitä me täällä teemme...
    Ja näin on myös meidän temppelimme kanssa. Jos Jumala ei tule meidän temppeliimme uskonlahjana, niin kaikki sen omin voimin siivoilemis yritykset on turhaa työtä.
    Ja näin on kaikissa lakiuskonnoissa ja ulkokultaisuuksissa !
    "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
    ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." ( Ef 2:8,9)
    Onko meillä siis aihetta kerskata omasta hyvyydestämme ja olla parempia kuin kukaan muu ihminen
    oli hän sitten mukamas paha tai hyvä..
    EI OLE !
    Monen kristitynkin olen kuullut ihmettevän Paavalin sanontaa, jossa hän toteaa, että " OLEN SYNTISISTÄ SUURIN " (1 Tim 1:15)
    vaikka hän oli valovoimaisempia kristittyjä ikinä.
    Mutta sitä juuri Paavali olikin, valovoimainen, joka takasi myös sen, että hän eli lähellä Kristusta ja näin kykeni näkemään oman
    syntisyytensä .
    Myös Johannes kastaja ymmärsi tämän kohdallaan
    " Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä." (Joh 3:30)
    *
    Eli juuri näissä asioissa tapahtuu sitä ihmisen ja ihmisyyden puhdistautumista mitä ei itse
    kukaan voi omin teoin ja lakia vain noudattamalla tehdä, vaan niin, että annetaan
    Kristuksen rakastaa ehjäksi ja sinut paremmaksi omaksi itseksesi miksi sinut on Jumala
    jo alussa tarkoittanutkin...
    ja näihin ajatuksiin siteeraan vielä valovoimaista Paavalia, joka kehottaa meitä näin:
    " Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa. " (2 Kor 13:5)
    God bless you all !!! ♥
    T:(*J*) Jamppe
  12. Lainaan Jeesusta. ( Mark 7:18-23)
    " Hän sanoi heille: "Oletteko tekin noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, ettei mikään ulkoapäin ihmiseen tuleva voi saastuttaa häntä? Eihän se mene hänen sydämeensä -- vatsaan se menee, ja sieltä se sitten ulostuu." Näin Jeesus teki selväksi, että kaikki ruoka on puhdasta. Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."
    Ja nyt Jeesus alkoikin opettaa aivan juutalaisille ennen tottumattomalla tavalla. Hän alkoi opettaa, että ei ole eroa hyvällä syntisellä ja huonolla syntisellä, vaan että kaikki ovat syntisiä ja eksyksissä, turmeltuneita ja vailla Jumalan uudistavaa armoa..
    Siis Jeesus alkoikin nyt opettamaan tässä asiassa näin, että ihminen ei pääse perisynnistä eroon ainoastaan lakia noudattamalla, koska ei
    syntisyytensä takia siihen kykene, vaan että LAIN tarkoitus on kasvattaa meidät siihen tilaan, että ymmärrämme olevamme syntisiä ja ilman Jumalan armoa tuhoon tuomittuja, ja niin, että sen huomattuamme rientäisimme rakastavan Isän " Abban" luokse turvaan koko sydämestämme ! :)
    Ihminen joka ei tätä huomaa, nimittäin omaa syntisyyttään, ei kykene tulemaan Jumalan eteen oikealla asenteella...
    Ja tämä asiahan oli ulkokulllatuille fariseuksille sitten varmaan kauhea asia ymmärtää, sillä hehän luulivat olevansa oikein
    uskonnollista eliittiä ja Jumalan valittua kansaa, mutta julkea Jeesus kehtasi opettaa näin;
    " Publikaani muka vanhurskas, ja minä en muka, HÖH HÖH. Hänessä on riivaaja "
    Mutta todella kiihkeä entinen fariseus, Paavalikin, joutui tunnustamaan tämän opin lopulta oikeaksi, kun hän ensin oli kohdannut Jeesuksen ja saanut itselleen Pyhän Hengen uskon kautta Jeesukseen opettajakseen ja neuvojakseen.
    Ja tästä Paavali meille ilmeikkäästi kertookin: (Room 7:14-25)
    " Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.
    Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen: vaan minä olen lihallinen, synnin alle myyty.
    En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
    Sillä en minä tiedä, mitä minä teen, etten minä tee sitä, mitä minä tahdon, vaan sitä, mitä minä vihaan, teen minä.
    Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
    Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin minä suostun lakiin, että se on hyvä.
    Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
    Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
    Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
    Sillä minä tiedän, ettei minussa (se on: minun lihassani) mitään hyvää asu. Sillä tahto minulla on, vaan täyttää hyvää, en minä sitä löydä.
    En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
    Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
    Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
    Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
    Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
    Niin minä löydän itsessäni lain, joka tahtoo hyvää tehdä, että minussa pahuus riippuu kiinni.
    Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
    Sillä minulla on halu Jumalan lakiin, sisällisen ihmisen puolesta;
    mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.
    Mutta minä näen toisen lain minun jäsenissäni, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ottaa minun vangiksi synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
    Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
    Minä viheliäinen ihminen: kuka päästää minun tästä kuoleman ruumiista?
    Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia."
    Ja eli " Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa
    meidät kaikesta vääryydestä. " (1 Joh 1:9)
  13. .... jatkuu.... Noh mutta mitä se KUOLEMA sitten tarkoittaa ?!?!
    Tarkoittaako se kaiken päättymistä vai jonkin uuden alkamista ?
    Ordotoksit aina pääsiäisenä laulaa sillä vähän kuin " kaanaan kielellä " ;)
    " Kristus nousi kuolleista ja kuolemallaan kuoleman voitti " !!!!
    Siis asiaan... Toiset opettavat, että raamatussa on vain kaksi kuolemaa:
    Ensimmäinen, joka kohtaa kaikkia ja toinen, joka tarkoittaa iankaikkista
    eroa Jumalasta.
    Mutta kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy kolmekin tapaa kuolla !
    ja koskaan se ei tarkoita minkään päättymistä, vaan että aina kuolemassa
    " joku eroaa jostakin ".
    1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun Saatana huijasi ihmisen ja sanoi:
    " ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4)
    Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkoitettiin
    pois paratiisista ja näin ihmisestä tuli ns. " hengellisesti kuollut " !!!
    esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24
    " Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
    2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan
    ( "välitilaan" ) , niin kuin edellä on monissa raamatun kohdissa nähty... ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
    3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä
    nimella " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
    Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja
    hänen pitkämielisyydestään. !!!
    Eli jotensakin näin Saarnaaja 9:5
    " Elävät ( uudestisyntyneet uskovat ) tietävät sen, että heidän on kuoltava (siis sielun on erottava ruumiista),
    mutta kuolleet ( hengellisesti kuolleet) ei tiedä mitään. Heillä (hengellisesti kuolleilla) ei ole enää
    palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."
    Tai niin kuin Psalmissa 103:4 (1938käännös)
    " Herra lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja rakkaudella."
    Ja näin asiasta Jeesus:
    " Totisesti, totisesti; se joka kuulee sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään." !!!
    Totisesti, totisesti ; tulee aika - ja se on jo nyt, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat saavat elää..."
    (Joh 5:24,25)
    Ja näin Joh 11:25,26)
    " Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
    ikinä kuole. Uskotko sinä tämän ? "
    Ja vielä pari Paavali 2 Kor 4:16:
    " Sen tähden me emme lannistu. Vaikka ulkonainen ihmisemme murtuukin, niin sisäinen ihmisemme
    uudistuu päivä päivältä."
    ja Sananlaskut 4:18
    " Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan
    sydänpäivään saakka."

God bless you all ! ♥ T: (*J*) Jamppe

.
    (ps. alussa ns.sielu asiassa olen mukaillut lähteenä myös Risto Santalan kirjaa " Suudelma hunnun läpi " )
  14. ... ja jatkuu...
    Elikä tästä " kuin enkelit taivaassa" kertoo myös 1 Sam 28:12,13:
    " Mutta kun vaimo näki Samuelin, huuhdahti hän kovalla äänellä... " minä näen jumal`olennon nousevan maasta "
    Ja tästähän toiset uskonnolliset suuntaukset sanovat, että tässä ilmestyvä henki on verhoutunut ns.Saatana ja " on vain varsin vaarallista
    uskoa että oikea Samuel."
    Mutta raamattu selvästi ilmoittaa, että tämä " henkiolento" on juuri Samuel itse !
    ja jos ei olisi niin raamattuhan valehtelisi meille !!!
    Mutta mistä ihmeestä tämä Samuel ilmestyi Saulille, ei kai kaiketi taivaasta vielä ?!
    Ja tähän vastauksen antaa meille ryöväri Jeesuksen viereltä ristillä Luuk 23:42,43:
    " Ja hän sanoi: " Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
    Jeesus vastasi:" Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." !!!!!!!
    Eli missä " Paratiisissa" ?!
    siis mitä sanoo jo v.150 jkr käytössä ollut apostolinen uskontunnustus, joka sanoo:
    " Jeesus kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista.jne..."
    Tai niin kuin 1 Piet 3:18,19
    " Hänen (Jeesuksen) ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. Ja niin hän myös meni
    ja saarnasi vankeudessa oleville hengille."
    Ja näin ehkä jo näistä edellä kuvatuista esimerkeistä huomaamme, että RUUMIS ja alati elävä SIELU
    on eri kokonaisuus. !!!
    Mutta mitä tarkoittaa sitten tämä ns. TUONELA ?!
    Vanhassa testamentissa tuonelaa tarkoittava sana on " sheol " joka esiintyy yli 60 kertaa ja se käsitetään
    ns. " kuolleitten valtakunnaksi 2 ja vanhassa testamentissa esiintyy myös toinenkin (n.20x) sana
    " shachat ", joka merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja toissijaisesti " tuonelaa"
    Uusi testamentti käyttää tuonelasta sanaa " hades ", joka tarkoittaa yhteyksistä riippuen
    tuonelaa tai hautaa.
    Jeesus ja rabbit opettivat, että ns. tuonelan " hyvä osasto " on ns. " paratiisi " ja ns. " Aabrahamin helma " jossa
    ollaan jo Jumalan läheisyydessä ja lohdutuksessa ja täysin tietoisessa tilassa.