Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kati.kolehmainen
profiilit
kati.kolehmainen
kati.kolehmainen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
41
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1. Amerikan Pitbull
2. Amerikan bulldog
3. Cane Corso
02.07.2011 11:42
Mun koiralla oli niskassa patti. Sain koirani reilu 4 vuotiaana ja entinen omistaja sanoi että se on ihan vain rasvapatti. Kun vein heti koirani eläinlääkärin tarkastukseen lääkäri epäili että olisi pentuna pistetty rokote ihon sisään ja siitä syntynyt tuo patti. Jos koko muuttuisi niin pitäisi leikata pois. No patin koko muuttuikin ja tuli panta kielto ja aika leikkaukseen. Kyseessä oli talirauhaskasvain. Eli periaatteessa vähän sama juttu kuin tuo tulehtunut talirauhanen. Tämäkin olisi voinut tulehtua ja puhjeta. Oli tosin niin paksu nahka päällä että olisi puhjennut ihon alle ja se olisi ollut huonompi homma.
Tulehtuneen talirauhasen voi leikata pois. Mutta jos koiralla on taipumus niihin niin yleensä iän myötä niitä tulee lisää. Kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon ja pitää koira hoikkana. Vanhemmillani oli koira jolla paha ongelma nuo tulehtuneet talirauhaset. Huomasivat että ruoka jossa on hehkutusjäänteitä pahensi ongelmaa huomattavasti.
Hoidossa parhaiten toimi pihkasalva jota isä keitti itse valkovaseliinista ja puunpihkasta, sillä on antiseptinen vaikutus.
14.06.2011 12:50
Jos omistaa pitbullin täytyy olla tietoinen rodun historiasta ja rodulle tyypillisestä käytöksestä ja vaistoista. Pitbull ei koskaan saa joutua tilanteeseen jossa sen uinuvat taistelijan vaistot pääsisivät valloilleen ja koirapuisto on juuri tälläinen paikka. Itse päästäisin pitin vapaaksi vain tuttujen koirien keskuudessa, en koskaan vieraiden. Pentuna toki voi käyttää puistossa, mutta siinä 1v korvilla se pitäisi ihan suosiolla lopettaa tai käyttää vain yksin tai tutun koiran kanssa.
Tosin suomessa on suurin osa ihan ryssän tai puolan pittejä eikä niillä ole amerikanpitbullterrierin kanssa mitään tekemistä.
Omaa koiraani on jotkut "pitbullin" omistajat luulleet myös pitiksi ja sitten ihmetelleet kun sanon sen olevan sekarotuinen ja ihan muista roduista koostuva. Poikkeuksetta voi sanoa, että näillä ihmettelijöillä ei ole ollut narunpäässä pitbull vaan joku sekarotuinen. Vaikka ei tarkkoja rotumääritelmiä olekaan ko. rodulla olemassa niin kyllä rodun kohtuu helposti tunnistaa. Ikävä kyllä suomessa viedään rahat pois helppouskoisilta ja hyvää vauhtia pilataan hienon rodun mainetta.
18.05.2011 11:11
Omistajan tulee olla "alfa" ja puollustaa koiraansa. Tilanteeseen olisi tullut puuttua kaikkien ko. koirien omistajien, mikäli tilanne oli oikeasti uhkaava. Jos taas kyseessä oli tutustumistilanne ja täysin normaalia kanssa käymistä niin ei mitään hätää. Tosin jos pentu aidosti pelkäsi, niin siihen olisi omistajan täytynyt reagoida. Koiraa tulee tuntea olonsa aina turvatuksi omistajan läsnä ollessa, jos se pelkää niin silloin ottaa itse ohjat käsiinsä eikä se ole aina hyvä asia.
24.04.2011 14:28
Mun poika painaa 33kg ja sille olin ihan täydellinen leikkikaveri yks kerta puolvuotias kettuterrieri. Koirani osaa jotenkin luonnostaan muttaa leikkityylinsä koiran koon mukaan ja ne kaksi temmelsivät ihan onnessaan puistossa. Kertaakaan ei omani jyrännyt pienempää, mutta pienempi kyllä törmäili "pystypaini" :)
En silti uskaltaisi päästää Chihun kanssa irti, kun on tosi pieni koira kyseessä. Jostain luinkin, että niiden liikkuminen saattaa muistuttaa koiran mielestä saaliseläintä ja silloin isompi koira voi joutua viettiensä valtaan ja ottaa kiinni.
24.04.2011 14:17
Gesterbyn koirapuistossa Kirkkonummella on tapana kysyä voiko koiran tuoda jos siellä on muita. Kaikki kun ei tule toimeen keskenään. Haistelu aidan läpi kertoo jo selvästi tuleeko koirat toimeen keskenään.
Oma iso koirani on joutunut tosin pikkukoirien joukko hyökkäyksen kohteeksi, tosin juoksi sitä vain karkuun. Oli pikku koirien onni, että omani on lauhkea kuin lammas. Piti itse pyytää koira luokseni ja tehdä pikkukoirille selväksi, että sitä ei purra eikä sen korvat ole roikkumista varten. Pikkukoirien omistajista koko touhu oli vain huvittavaa, säälittävää se minusta lähinnä oli. Ko. ihmisillä ei pitäisi olla koiria ollenkaan.
Ei omanikaan tule kaikkien kanssa toimeen. Jos tulee useampi leikkaamaton uros paikalle, niin joskus lähdemme pois kun alkaa näkyä liikaa kukkoilun merkkejä. Hallitsen koirani ja osaan sitä lukea, siksi tilanteet ei koskaan päädy tappeluun/rähinään. Ikävä kyllä monet puistoissa kävijät eivät eivät osaa lukea edes päivän lehteä...
24.04.2011 14:07
Mun isällä silmät muuttui tummanruskeasta sini-vihreäksi. Itselläni silmien väri vaihtelee harmaan-sinisen ja vihreän välillä. Hämmentää ihmisä ketkä ei tiedä asiasta, osa luulee että käytän piilareita. Teini-iässä mulla oli vielä ihan normaalit hailakan siniharmaa, mitään sanomattomat silmät. Nyt aikuisena nautin peilikuvastani, kun sieltä katsoo punapää ja smaragdin vihreät silmät :)
Siis ilmeisti olen isältäni jonkin geeni virheen perinyt ja ehkäpä kun ikää tule lisää niin silmäni muuttuvat ruskeiksi. Sävy on nimittäin koko ajan tummentunut.
15.04.2011 08:05
Onko kukaan teistä kuullu termiä psykologinen aita. Adobtoin koirani (leikattu uros) reilu 4v ikäisenä. Aiempi omistaja heti ilmoitti että ei pysy pihassa vaan karkaa aina, ei tule ulkona luokse kutsusta, eikä muutenkaan tottele ulkona. Tietenkin ajattelin, että ei sitä sitten voi irtipäästää maalla. Noh, viikko siihen meni ja pihassa on siitä lähtien pysynyt. Pidin kytkettynä kettinkiin ja samalla päivittäin opetin luokse tuloa ja aina nami ja kehut palkaksi. Sitten taluttelin hihnassa ja päästin hihnan irti kädestäni, annoin mennä vähän matkaa eteenpäin ja pyysin luokse, tuli ihan ilman ongelmia. Lopulta otin koko hihnan pois ja leikin pihassa sen kanssa, en tietenkään yksin pihalle jättänyt vielä pariin viikkoon. Seurasin sivusta kun poika tutki pihaa ja kun tontin raja alkoi lähenemään, niin kielsin ja pyysin luokse, taas nami suuhun ja oppi näin tontin rajat. Nyt ei ole mitään ongelmaa. Ilman hihnaa vien vain pihatien päähän ja siitä eteenpäin aina hihnassa. Olen huomannut, että tuo pihatien pää on siten automaattisesti se pisin matka minkä itsekkin menee yksikseen.
Nyt on mennyt jo vajaa 2 vuotta ja voin kertoa, että matkaa on vielä edessä vaikka paljon on saavutettu. Pelokkaasta ja epävarmasta koirasta on tullut itsevarmempi ja onnellisempi. Enää ei raketitkaan pelota. Tosin huomasin jo alkumetreillä että liki kaikki arkiset asiat oli uusia ja pelottavia, pölykapseli ojassa oli vähintään hirviö ja imuri oli jotain aivan kamalaa, nyt poikaa voi vaikka imuroida :)
Pointti siis on se että pihassa pysyminen lähtee ihan siitä koiran kunnioituksen saamisesta ja peruskoulutuksesta. Meidän tapauksessa taisi koira olla vaan niin onnellinen kun pääsi hyvän ruuan ääreen, sai runsaasti liikuntaa ja vihdoin oli joku häntä suojelemassa, ettei ole edes harkinnut lähtevänsä pois luotani.
28.03.2011 14:36
Koiran tulee siirtyä pois herkun tms. luota pois eli antaa vapaaehtoisesti se ihmiselle. Mulla reilu 5v. uros ekaa kertaa kokeili josko sais pitää luun ja nosti rähinän. Omalla kehonkielellä ja äänen painolla, toki hetken tahdonvoimasta kisailtuamme, poika luovutti ja antoi luun mulle. Muutaman kerran sitten menin väliin sen kalutessa luutaan ja ilmaisin haluavani herkun itselleni. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmaa. Auttaa myös ettei koiralle vaan anneta jotain hyvää vaan sen saa ottaa vasta kun lupa annetaan. Pidä sitä hetki itse käsissäsi, pudota maahan jalkoihisi ja pidä siinä hetki. Sitten "kyllästyt" leluu/luuhun tms. ja annat koiralle luvan ottaa sen. Toimit siis kuten alfa :)
24.03.2011 16:56
Jos kalusteet on vaaleat, niin laita tummempi lattia esim. pähkinä. Ei missään nimessä ainakaan koivua, lattia ja kalusteet ei koskaan saa olla samaa väriä, näyttää yhtenäiseltä massalta. Mutta jos vaaleaa haluat, niin tammi on ihan ok.
23.03.2010 18:58
Ite oon parivuotta sitten poistanu tapetit olohuoneesta, tasottanu seinät ja maalannut, lisäks maalannu eteisen ja keittiön. Nyt kun tapettia poistan makuuhuoneesta, niin muistu heti mieleen miks en samaan syssyyn sitäkin tehnyt. Voin kertoa, että on tapetti tiukassa 70-luvun elementin pinnassa ja sen jälkeen seinä on kuin emmental juusto siis täynnä reikää. Mulla ei siis tuu seinät maksamaan kuin tasotteiden, maalien ja työvälineiden hinnan eli about 300 € ja jos lattiat laittasin lamia ja listat uusiks niin siitä hintaa n.700 lisää. Eli toi ekan viestin arvio on aikasta lähelle totuutta.
17.03.2010 15:05
Onhan siinä takuuvoimassa? Takuuhuoltoon soitat ja korjaaja tulee hoitamaan homman. Mulla on nyt reilu 6 vuotta vanha indensit ja siinä teki tuon saman vuos sitten, kun takuu oli just menny umpeen. Siinä oli joku painekytkin tms. vaan jumissa. Korjaus makso 80€ ja huolto hemmo ties kertoo, että kun seuraavan kerran tulee vika niin laitan koneen päälle ja katon monesti valo vilkkuu lyhyttä/pitkää. Se on kuulema vikakoodi jolla osaavat jo soiton yhteydessä kertoa mikä on vialla.
17.03.2010 14:13
Hanki toinen työ ja raada itsesi loppuun palamisen partaalle, niin minäkin tein. Siinä kyllä loppu shoppailu ja tuhlailu himot kun vuorokaudesta oli keskimäärin 16 tuntia töissä tai matkalla töihin. Ei ollu aikaa tuhlailla ja kummasti alko säästäväinen elämä kiinnostamaan. Nyt olen yhden työn varassa ja iloinen siitä että jää laskujen jälkeen rahaa elämiseen. Säästöjä ei kyllä kerry, mutta vajaan vuoden päästä kylläkin alkaa jäädä käteenkin jotain. Mulla on jo yhdellä työllä keskivertoa suuremmat tulot kuin alallani yleensä, joten kun tein kahtatyötä pyöri kuukausi tulot 4000-5000 € -verot. Saisin ihan minä päivänä tahansa pankista lainaa, mutta en koe sille tarvetta. Nuorena olin tyhmä ja velkaa kerrytin, mutta silti olen asiani niin hoitanut että ikinä ei niistä ole ongelmia ollut.
Mitä kielteiseen lainapäätökseen tulee, niin ne visa ongelmat sen lainan saannin sulta estää ja tietenkin olemassa olevat velat. Pankki kun ei myönnä lainaa, ellei sulla ole tuloja sen verran että selviät uudesta ja jo olemassa olevista veloistasi yhtä aikaa.
07.08.2009 15:24
Itse en todellakaan ole romanttinen nainen ja ikäväkseni usein törmään niihin miehiin, jotka haluaa pusutella koko ajan ja kävellä käsikädessä jne. Kuuluuhan hellyys ja huomion osotukset suhteeseen, mutta rajansa kaikella. Sitten kun yritän kohteliaasti mainita että yltiöromanttinen käytös on ahdistavaa niin mut leimataankin läheisyyttä pelkääväks ja sitoutumiskammoiseks. Voisin itse kysellä ihan samaa miehistä, että mistä löytyy niitä miehiä, jotka ei koko ajan ole kyljessä kiinni kuolaamassa?
16.05.2009 14:47
Itsellänikin on vuokrasopimuksessa ehto, että huoneistossa sisällä ei saa tupakoida. Asun parvekkeellisessa huoneistossa, joten helppohan sinne on mennä ja se on sallittua, tietenkin. Ei tulisi mieleenikään tupakoida sisällä. Tosin jotkut naapurit sitä harrastaa ja se haju kyllä tulee ilmastoinnin kautta suoraan mun eteiseen ja kylppäriin. Vaikka itse poltakin, niin en silti halua, että kodissani haisee vanha tupakka. Siis erittäin hyvä jos tulisi laki, mikä kieltää kerros/rivitalo asunnoissa sisällä polttamisen.
09.04.2009 16:33
Ehkä tulee jokin viivakoodin lukijaan perustuva hälytys järjestelmä tai vastaavaa. Nyt on valvontakamerat jokaisella kassalla ja niitä kattelemassa vartijat.
05.12.2008 10:51
Espoon Ikealla on ainakin itsepalvelukassoja 4kpl kokeilukäytössä. Täytyy myöntää että parin käytön jälkeen en enää normi kassalle siellä mene. Itse hoituu nopeammin koko kassa/maksutapahtuma. Tervetuloa vaan yleisemmäksi itsepalvelukassat.
05.12.2008 10:49
Katsoisit ehkäpä peiliin ja hankkisit itsellesikin jonkin harrastuksen.
Itse olen kasvanut perheessä, jossa isä on aina metsästänyt. Osaan käyttää niin haulikkoa kuin kivääriäkin, nylkeä jäniksen ja joskus tulevaisuudessa kun aika antaa periksi liityn tod.näk. hirviseuraan. Metsästys on terveharrastus. Olisiko parempi jos miehesi viettäisi esim. pullon kanssa kaiken sen ajan mitä liikkuu metsällä? Metsästys on myös hyödyllistä, puhdasta ruokaa suoraan suomen luonnosta, voisiko olla sen parempaa. Metsästys on myös sosiaalinenkontakti tuttuihin, joita ei muuten näkisi kovinkaan usein ja laatuaikaa ystävien kesken.
Itse mielelläni ottaisin miehen joka metsästää sekä kalastaa ja mukaankin voisin lähteä jos vain hänelle sopisi.
16.09.2008 15:17
Jos vähän vaivaudut katsomaan mihin viestiin se on vastaus, niin sitten ehkä tajuat. Jos et on ymmärryksessäsi todennäköisesti jonkin verran vikaa.
28.08.2008 13:59
Onhan koirakin ihmisen pitkälle jalostama eläin ja siitä huolimatta niillä on mitä ihmeellisimpiä "aisteja". Esim. Muistan kun olin lapsi ja meillä oli uros nortti. Se koira oli omalla tavallaan pelottava, sillä aina kun joku sukulainen kuoli se aloitti selkäpiitä hyytävän ulvomisen, ihan kuin olisi itkenyt. Todennäköisesti se oli vain outoa sattumaa, mutta kumma kun se teki sitä vaan silloin kun joku kuoli..
26.08.2008 09:44
2 / 3