Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kati.kolehmainen
profiilit
kati.kolehmainen
kati.kolehmainen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
41
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Usko tai älä, mutta syöt todennäköisesti liikaa. Itse olen lihava, nyt tosin -14 kg marraskuusta alkaen :) Laskin tuon esimerkki päiväsi kalorit ja helposti tulee 1900 kaloria kuvailemastasi ruuasta (60 kg nainen kuluttaa päivässä 1600 kcal, alle sen laihtuu yli niin lihoo) Tottakai painavampi ihminen kuluttaa enemmän,mutta tuolla ruokavaliolla sinä kyllä vain ylläpidät painoasi ja kuten mainitsin ensimmäisenä, niin syöt liikaa ja lihot. Sillä pienikin herkuttelu esim. suklaapatukka, yksi banaani lisää, annos jäätelöä tai vaikka sitten ranskalaiset ja se on jo yli energia tarpeesi ja kiloja kertyy.
Aloita ruokapäiväkirja, merkkaa ylös syömäsi määrät ja ylläty kaloreista mitä kiskot sisääsi. Mulle oli yllätys kuinkan paljon söin liikaa ja pienillä korjaus liikkeillä paino alkoi putoamaan :) Itse syön viikolla hyvin tarkasti ja pidän kalorit alhaalla, jotta voin viikonloppuna syödä vähän jotain hyvää jos siltä tuntuu :) Painon pudotus on matematiikkaa ja itselläni meni vuosikymmen ennen kuin muistin taas kuinka helppoa laihtuminen on kun vaan löytää itsekurin ja muistaa katsoa miten paljon syö.
10.02.2013 10:50
En puhunut vahingon korvauksista vaan aidon amerikan pittbullin arvosta. Kannattaa tosiaankin lukea teksti ennen kuin sitä kommentoi.
Vastauksessasi kiteytyy osa tekstini sanomasta. Monet ihmiset olettaa asioita ja pitää luulojaan faktoina, sen sijaan että selvittäisi tosiasiat.
11.09.2012 23:16
Se hyökännyt koira ei ollut pitbulli. Suomen lehdille tulisi antaa jotain sanktiota näistä uutisoinneista. Jos koiran rotua ei voi selvittää tarkalleen, niin tulee puhua sekarotuisesta koirasta. Luuletko tosiaan että joku jättäisi yli 2000 euron arvoisen koiran kapakan eteen naruun? Tuskin tekisi niin. Ihmiset ovat niin tyhmiä että luulevat nykyään kaikkia lyhytkarvaisia ja vähänkin leveämpi hymyisiä koira pittbulleiksi.
Säälittävää ja surullista, kun hyvää rotua yritetään syyllistää ihmisen tyhmyydestä. Tuskin olisi hyväksyttävää, jos vastaavaa uutisointia harrastettaisiin ihmisistä. Jos aina tietyn piirteen omaavat ihmiset niputettaisiin samaan pakettiin, riippumatta siitä olisiko uutisessa mitään perää. Oikaisu pyyntöjä olisi lehdille kasoittain. Todella huolestuttavaa, että suomessa saadaan valheellisesti mustamaalata koirarotua, jota panettelijat eivät edes tunne.
11.09.2012 13:11
Meidän vajaan vuoden ikäinen koira laahasi jokin aika sitten pari takapuolta maassa ja oli jotenkin levoton. Syy selvisi samana päivänä illan mittaa.. Oli maha sekaisin ja seuraavat pari päivää söi aptusta ja ripuloi, mutta meni ohi ja ei ole sen jälkeen laahannut takapuoltaan maahan.
28.07.2012 13:45
Tuota.. Onkohan sulla muutama piuha ristissä päässä. Aurinko laajenee koko ajan. Tuo jättiläinen taivaallaamme, joka osaltaan mahdollistaa elämän tällä ainutlaatuisella planeetallamme, tulee jonain päivänä nielemään maan. Aurinko jatkaa kasvamistaan, kuten muutkin sen kaltaiset kappaleet avaruudessa, kunnes jonain päivänä sen elinkaari on lopussa. Se miten auringolle käy riippuu täysin siitä kuinka suureen kokoon se kasvaa.
28.07.2012 11:40
Minäkkin olisin osannu värjätä kuvaamasi kaltaiset hiukset, enkä ole ammatiltani kampaaja. Yli 10 vuotta olen tuttavien ja perheen hiuksia leikannut ja värjännyt. Toki sukulaiseni oli vuosikymmeniä kampaamoyrittäjänä ja opetti minut leikkaamaan ja värjäämään omat hiuksensa, sekä siinä ohessa vähän muutakin. Oli virhe laittaa se pohjasävy niihin hiuksiin, jos oikeasti olisit halunnut vain vähän tummemman sävyn olisi tarttunut varmasti blondinkin päälle. Tosin olisin itse ensin vaalentanut tyven, jotta koko pää olisi ollut saman sävyinen ja lähtenyt siitä eteenpäin. Tosin jos hius on niin vaurioitunut vaalentamisesta, ettei ota enää väriä vastaan niin kampaajan olisi pitänyt asiasta mainita ja ilmoittaa, ettei kuvailemaasi väriä päähän saa ja suositella jotain muuta vaikka sitten vain pelkkiä raitoja.
27.05.2012 18:44
Luitko sie edes tuota määritelmää mitä jakelet..? Ei käytetä alkuperäiseen tarkoitukseen eli riistanvartijan suojelu- ja vartiointi tehtäviin. Edellä tekstissä kuitenkin mainittiin, että on pihaa vahtiva ja laumaasuojeleva rotu, joka turvautuu agressiivisuuteen vain äärimmäisen pakon edessä. Parhaimmillaan siis Bullmastiffi on mitä täydellisin koira :)
14.05.2012 23:12
Kävin itse puolisen vuotta sitten hammaslääkärillä koska kahta hammastani vihloi. Ajattelin että niissä on reikä, koska jo aiemmin on multa paikatta 5(!!!) kiilteen alle tullutta reikää ja se oli hammaslääkärin ammattitaitoa että ne huomattiin. Yhdisti ikäni kautta sen että lapsena mulle on syötetty suositusten mukaisesti hirveästi fluoria ja siitä on seurannu todella kova kiille, mutta myös kiilteen alle muodostuvat reiät.
Sattui onnekseni virolainen naislääkäri, joka on erikoistunut purentaan ja otti röntgenin hampaistani, totesi että hampaat ovat täysin terveet ja alkoi tutkia purentaa. Totesi että mulla on LAPSESTA LÄHTIEN ollu purenta vika, jossa hampaat osuu toisiinsa, luo painetta ja aiheuttaa mikrohalkeamia kiilteeseen. Muistan kyllä kun valitin jo penskana hammaslääkärille kun hampaita vihloi, mutta ei ne kuunnellu. Myös mun päänsärky ja niskakipu johtuu mokomasta purenta viasta. Lääkäri sitten hioi pahimmat kohdat matalammaks ja neuvoi että mun kannattaa hankkia purentakisko, jota käytän öisin. Muutenkin mun hampaat saa olla yhdessä vain syödessä. Nyt sitten keskityn siihen että en puristaisi hampaitani yhteen, sillä huomasin tuon käynnin jälkeen että sitä ollen todellakin tehnyt koko elämäni ajan, siis liki 30 vuotta.
Jos joku nyt miettii, ettei tämmöinen purenta vika ole iso asia kun ei sitä kerran ole aiemmin huomattu, niin on se. Mun kaikki takahampaat niin ylhäältä ja alhaalta voi haljeta pysty suunnassa juureen asti, jos en käytä purentakiskoa ja keskity rentouttamaan leukaani ja pitämään hampaat irti toisistaan. Jos olisin tämän jo varhaisnuoruudesta asti tiennyt, niin nyt ei olisi vihlovat hampaat mikrohalkeamien tähden.
14.05.2012 22:14
Kuulostaa kyllä tuo säkä ja paino nyt aika huonosti menevän yhteen. Koirasi ei taida saada tarpeeksi ravinteita. Kai syötät sille suurten rotujen penturuokaa? Vie eläinlääkäriin ja pian. Tuommoinen käyryys mahdollisesti vielä ruokinnan oikaisulla korjattavissa. Ystävilläni on about tuon ikäineen sakemanni, säkä lienee samaa luokkaa, mutta painoa on pikkasen yli 30 kg ja kyseinenkin koira on hoikka. Jos korasi on sakemanni, niin on ihan liian laiha ja jalat vääntyy yleensäkin juuri vääränlaisen ruokinnan vuoksi.
Älä pitkitä enää koirasi ongelmaa vaan ota yhteys joko kasvattajaan tai eläinlääkäriin. Joillain pennuilla mistä olen kuullut on ollut tuota ongelmaa ja melkoista sumplimista ruokinnan kanssa toisinaan vaatinut, että jalat saatu kasvamaan suoraan.
Tarkasta ovatko tassut "vapaana roikkuessaan" suorat, jos ovat niin saattaa vain olla löysyyttä. Jos kierot vapaanakin, niin sitte vaatii kyllä em toimenpiteitä.
08.05.2012 21:28
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=189859&s=images&img=21432324&showAll=1
02.02.2012 20:28
Mun testattu äo on 142. Kyllä mä kykenen keskustelemaan ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa ja mielelläni keskustelenkin. Juttelu loppuu lyhyeen lähinnä sellaisten kanssa, jotka yrittää päteä ja tunkea omaa älykkyyttään ja ylemmyyttään koko ajan keskusteluun. Usein nuo tuollaisilla pätijöillä ei ole todellistä älykkyyttä, ainakaan sosiaalistaälyä juuri ollenkaan.
23.12.2011 10:28
Minkä rotuinen koira tahansa voi seota ja käydä ihmisen kimppuun. Jos koiralla on esim. kasvain päässä se ei hallitse itse käytöstään kohtauksen aikan eikä muista hyökkäystä. Silloin koira tulee lopettaa. Harmi vain että monet ihmiset ei osaa lukea merkkejä koiran sairaudesta ennen kuin on liian myöhäistä. Monesti koira, joka hyökkää on myös jollain lailla laiminlyöty ja kouluttamaton tai koulutettu väärin.
Itse puolustan ja rakastan koirarotuja, joita monet pelkäävät. Pelko juontaa siitä ettei ko. roduista ole itsellä kokemusta eikä pelkääjä koe, että kykenisi itse hallitsemaan tai kouluttamaan pelkäämäänsä rotua.
Tietenkin eriroduilla on omat piirteensä, joita jalostuksella on niihin aikaan saatu. Kultaisetnoutajat ja labradorit raatelee myös ihmisiä, mutta ei niistä kirjoitella ja vedetä suuria otsikoita lietsoen pelkoa. Nehän on joka perheen "unelma koiria".
Itse olen valinnut rodukseni BULLMASTIFFIN ja se on mitä upein rotu. Sydämmessäni on paikka myös kaikille muille ruttunaamoille jotka ovat mitä ihanimpia ja luotettavimpia lapsiperheen koiria
08.12.2011 00:29
Koiranpentu vaatii paljon. Vastuullinen omistaja stressaa ja kokee olonsa välillä väsyneeksi ja voimattomaksikin. Nimittäin vastuullinen omistaja haluaa pennusta yhteiskuntakelpoisen siis käskynalaisen ja turvallisen koirakansalaisen. Ei koirasta kasva yksinään hienokäytöksinen aikuinen. Pentu vaatii päivittäin kouluttamista. Kaikki opetetaan alusta, ovesta meno, ruokailu, hihna käytös, väistäminen, kaikki käskyt. Puhumattakaan siitä että ekat viikot luovutusiän jälkeen menee ihan siinä että koiralle opetetaan mitä saa purra ja mitä ei. Kaiken opettaminen on aikaa vaativaa ja sen lisäksi täytyy myös aktivoida pentua niin fyysisesti kuin älyllisestikin. Ihmisvauva on tyytyväinen kun saa ruokaa, unta ja jotain värikästä ja äänekästä katseltavaa sen lisäksi että saa olla vanhempien lähellä. Kun ihmislapsi tutustuu kaikkeen uuteen koskemalla käsillä, niin koiran pentu tekee sen suullaan. Talon remontointi ja kouluttautuminen on helppoa koirankasvatuksen rinnalla, niissä edistymiseen vaikutat itse. Koiran kasvattamisessa täytyy löytää parhaat mahdolliset keinot joilla asiat menee koiralle perille, niistä jokainen on yksilö eikä opi jotain vain siksi että ihminen päättää sen oppivan jonkin asian.
26.11.2011 20:58
On harhaluulo ettei koiranpentu pissi siihen missä se nukkuu. Meilläkin pentu teki parit pissit pedilleen, mutta muuten lehdille ja ulos. Se haluaa petiin oman tuoksunsa.
04.11.2011 14:38
Se jäi vielä mainitsematta, että leluja pitää olla mitä purra, samoin puruluita. Jos puree käsiä tms. niin kielto ja lelu suuhun, sitten kehuja. Muistakaa aina kehua kun tekee oikein, kehuminen toimii paremmin kuin kieltäminen. Pentu on ollut meillä vasta 5pv mutta oppi jo että ennen ruokaa pitää istua ja sitten tulee kuppi eteen :) Pennut on niin hyvässä kuin pahassakin nopeita oppimaan. Tuo murina ja haukkuminen on normaalia, mutta pitää itse tajuta miten siihen reagoidaan. Meillä on pennulla oma alue koiraporttien takana ja siellä se välillä kerjää huomiota, mutta mennään vasta sitten kun haukku ja kiukuttelu on loppu. Tosin tuo pyrkii ulos urahtelemalla, että silloin pitää kyllä mennä :) Omaa pentua pitää opetella lukemaan.
04.11.2011 14:33
Meillä on penulla (8vko) selkeät ruoka-ajat 4 kertaa päivässä ja pihalla käy usein. Pennun päivä on rutiinien täyttämä, joten nyt on 2 yötä ollut tekemättä sisällä tarpeitaan. Tässä esimerkki normaalipäivästä.
klo 7. aikaan pentu herää ja viedään suoraan pihalle tarpeilleen. Sitten tullan takaisin sisälle, pentu puuhastelee lelujen kanssa kun laittan sille ruokaa.
klo. 7.30 pentu syö ja taas mennään pihalle tarpeille ja tepastelemaan noin muutenkin.
klo 8 aikaan pentu taas nukkuu.
klo 9 herää, taas pissille pihalle vähän leikkimistä ja taas unille.
Tätä sitten toistuu aika tasaisin väliajoin
klo 13 pennulla on taas nälkä ja se syö. Mennään pihalle tarpeille ja leikkimään ja sitten taas pihalle pissalle. Taasen on torkkujen aika.
klo 17 syödään jälleen, mennään pihalle ja leikitään. Taas nukutaan vähän.
Iltasella pentu nukkuu vähemmän mutta leikkiä riittää ja energiaa. Kun on touhunnut reippaammin, niin aina viedään pihalle pissalle.
klo 21 on iltaruoka, pihalla käynti ja leikkiä. Sitten jaksaakin uinua jo aamuun asti.
Koiran pentu siis oikeasti nukkuu, syö, pissii, kakkaa ja leikkii siinä ohessa. Pentu oppii sisäsiistiksi juuri niin nopeasti kuin en ihmiset sen opettaa. Pitää ennakkoida koiran tarpeet eli pihalle tai paperille aina leikin, ruuan ja nukkumisen jälkeen. Asioista ei pidä neuvotella. Meillä eikoilla kerroilla valitti että haluaa sisälle ulkoa, mutta kun hetki odotettiin niin teki kiltisti kakan ulos. Liekkö tässä se oivallus hetki sisäsiistiksi opettelussa, milloin ei saa antaa periksi vinkumiselle.
04.11.2011 14:29
Apulassa on useita koiria jotka etsivät kotia. Ensimmäisen koirani sieltä löysin. Oli siinä kouluttamista, vaikka olikin jo aikuinen niin impulssien hallinta kuin pennulla. Kannatta tutustua rotuun minkä aikoo hankkia ja jos päädytte sekarotuiseen, niin tutustukaan kaikkiin siinä oleviin rotuihin, jotta tiedätte mitä odottaa koiralta. Miettikää otatteko pennun vai aikuisen ja jos mahdollista niin ottakaan joltain tutulta koira hoitoon pariksikin viikoksi jos vain mahdollista. Saatte tuntumaa siihen millaista on koira omistaa. Huomioikaa tietenkin, että pentu on eri asia kuin aikuinen koira. Pentu syö ja puree ihan kaiken, koska tutustuu maailmaan suullaan ja hampaillaan, teidän tehtävä on siis tehdä kodista turvalinen pennulle.
04.11.2011 14:11
Jos sun koira on tuon kokonen aikuisena, niin ei sen kasvu voi kovinkaan räjähtää käsiin kun vaan seuraat painoa viikoittain. Annat ihan normaalia hyvälaatuista penturuokaa vuoteen asti ja sitten siirryt laadukkaaseen aikuisten ruokaan. Liikuntaa tietenkin eli pennusta kun on kyse niin tassuttelua ulkona ja leikkimistä.
Aikuinenkin koira kannattaa tosiaan ruokkia 2 kertaa vuorokaudessa. Ei liho niin herkästi ja syö rauhallisemmin, kun ei ehdi tulla hurja nälkä.
Kannattaa siis ihan oikeesti unohtaa ainakin pentujen kohdalla markettiruuat ja ostaa eläinkaupasta Hill's on esimerkiksi hyvää ja tasapainoista ravintoa. lisäksi voi antaa pieniä määriä kasviksia, hedelmää ja esim. piimää tai viiliä.
04.11.2011 14:02
Vedät nappia ja vielä mietit että oisko vika sussa.. Juu, vika on sussa. paskaa vetämällä, ei tule lasta. Lopeta niiden nappien käyttö ja menkää lääkärin kanssa juttelemaan. Siellä ottaa molemmilta tarvittavat kokeet ja saatte asiaan selvyyttä.
Stressi voi estää naista tulemasta raskaaksi, joten kunhan talon rakentamisesta selviätte ja muutatte uuteen kotiin, niin voi hyvinkin napata. Oletuksena siis että sun kasseissa on enää mitään elämää jäljellä.
24.10.2011 16:11
Meidän pojassa on Dalmatialaista, rotikkaa, englannin buldoggia ja karjalan karhukoiraa. Veikeän näköinen komistus. Monet luulee pitbulliks tai amerikan bulldogiks. Takuulla ainut laatuinen ulkonäoltään ja ihana luonteeltaan. Olemuksessa selkeästi havaittavissa kaikki rodut mitä hänes on . Täytti nyt 6 vuotta ja on edelleen pirteä kuin pentu, helposti koulutettavissa ja täysin terve :)
02.07.2011 12:11
1 / 3