Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Ilman vakiasukkaita eli kausipaikkalaisia tuskin yksikään alue pysyisi pystyssä, se lienee faktaa. Uskon kuitenkin päiväkävijöiden tuovan naulat ja haravat talkoolaisille. Jos yön hintana pidetään 10 € niin 100 yöpymistä on aina 1000 € lisää kassaan. 1000 €:sta aiheutuu tietysti kuluja kuten WC paperin ja veden kulutuksen lisäystä mutta kateprosentti lienee kuitenkin aikamoinen. Telttaleirintä lisäksi rajoittunee sydänkesän tienoille joten suurimman osan vuotta niitä telttailijoita ei näy eikä kuulu.

Yhdistykset jotka hallitsevat alueita saavat tietysti oman harkintansa mukaan hinnoitella alueensa yöpymiset sekä ketä ne alueilleen päästävät. En usko tästä mitään köyhän apujärjestelmää tulevan vaan lisätuloja yhdistyksille.

Telttailijat ehkä mielellään käyttävät keittokatoksia mutta tullevat yleisesti toimeen ilman sähköliitäntää joten kuka sitten tulee kalliiksi jos oikein aletaan laskea.

En ole tarkkaan selvillä yhdistysten verotuksesta mutta jos hinnat korotetaan bisnesalueiden tasolle alkaa verottaja varmasti ennen pitkää ainakin selvitellä asioita joten omakustannushinnoittelu lienee viisainta.

Vasta aika tulee näyttämään tuemmeko me muiden leirintämatkailijoiden asiaa vai he meidän, uskon itse sen hyödyttävän molempia kun asiat oikein hoidetaan. Kateus on jotain millä saadaan hyvätkin asiat menemään mönkään.
  2. Taidat pitää itseäsi kykenevänä ennustamaan, se on tosi vaikea laji vaikka mahdollisuuksia on vain kaksi, ennustus on oikeassa tai väärässä. Todellisessa reaalimaailmassa mahdollisuuksien kirjo on suurempi. Jokuhan on juuri tehnyt väitöksen talousennusteiden osumisesta kohdalleen viime vuosikymmeninä muistaakseni alkaen jostain 1960 luvulta ja ammattimiehiltäkin lähes kaikki meni pieleen koska osaa muuttujista ei voi ennalta tietää.

Sinunkin ennustuksessasi esiintyneet avo/aviopuolisot saattavat todellisuudessa pelastaa tilanteen jos tarpeen on.

Olen ymmärtänyt noin periaatteessa hyvin huonolla perehtymisen tasolla kyseessä olevan kattojärjestöön liittymismahdollisuuksista muillekin kuin koppa-asujayhdistyksille. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että aina parempi mitä suurempi joukko. Sana painaa silloin enemmän kun puhutaan politiikkojen suuntaan, on myös ennustusten varassa miten muut kuin koppamatkaajat suhtautuvat meidän tarvitsemiimme palveluihin jotka hieman saattavat poiketa heidän intresseistään. En kuitenkaan usko suuria ristiriitoja syntyvän ja jos on hiemankin lukenut vaikka tätäkin palstaa niin onpa niitä kinan aiheita löytynyt ilman telttaleiriytyjiäkin.

Olen myös antanut itseni ymmärtää nykyisillä jäsenyhdistyksillä olevan vapaat kädet omien käytäntöjensä suhteen joten itsestäsi ja kavereistasi on kiinni miten missäkin alueella asiat hoituvat.

Minä toivotan kaikki leirintämatkailijat tervetulleeksi.
  3. Miten käsität aloittajan viestin kuuluvan karavaanareiden osastolle? Ottaen viestisi sanoman noin kirjaimellisesti olisi sinun pitänyt se selvittää ennen minun viestini arvostelemista. Menee tuo sinunkin ideasi sinne näsäviisauden linjoille.

Missä viipyvät sinun karavaanariaiheiset viestisi? Vai oliko tuo näsäviisastelu oma yrityksesi? Veikkaan minulla olevan niitä karavaanari aiheisia viestejä enemmän kuin sinulla. Olen tässä muutaman kuukauden sisällä vastaillut ja muuten kommentoinut useita täällä olevia oikeita karavaanari tai matkailuväline aiheisia viestejä joissa puitteissa ei sinua juuri ole näkynyt.

Etkä juurikaan osoita omaavasi viksuutta kopioidessasi toisten ajatuksia mm. HuuHaa osastosta. Keksipä nyt jotain viksua ja omaperäistä niin päästään Pääsiäiseen, kyllä se siihen mennessä varmaan mieleen tulee.
  4. ja Kiitos.