Vapaa kuvaus

Vanha jääräpää, lyhyesti sanoen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1056

1. Olen tutustunut gallerian toimintaan, ei sieltä mitään uutta ilmenisi vaikka se julkinenkin olisi. Olen jo jollekin kaltaisellesi kerran antanut samat tiedot mitä sieltä irtoaa, hae ne jos kiinnostaa. Valikot joista näkee käyttäytymiseni pääpiirteittäin eivät sisällä edes vaihtoehtoa jonka voisin valita kuin parissa kohdassa, kuten klassinen musiikki ja sen miljoonan jättäisin parempaan käyttöön.

Johdonmukaisuudestani ja logiikastani saat itse tehdä päätelmäsi mutta etuteltassa olen jo vuosia kirjoitellut aivan omalla nimelläni, eikä ole ongelmia ollut.

Ei ole sinullakaan helppoa kun vaivaat näin paljon päätäsi vaatimattomalla persoonallani, sanoisin lainatakseni erään kollegan sanoja: hanki oma elämä niin aikasi kuluu paremmin.
  2. Mitähän tarkoitatte täällä ilmaisella???

Paikat eivät liene sidotut henkilöön vaan siihen tehtävään johon nämä henkilöt on yhdistyksen kokouksissa demokraattisesti enemmistöpäätöksin valittu. Jos kadehditte heitä voitte yrittää seuraavassa valintakokouksessa päästä mainitsemiinne tehtäviin ja sen jälkeen muutaman vuoden päästä tulla tänne uudelleen kertomaan oliko ilmaista. Muutahan tehtävät eivät vaadi kuin aikaa, kohtuullista ulosantia sekä sovittelu- ja organisointikykyä.

Olen pitkän ikäni aikana ollut muutamissa hallituksissa, pääosin asuntoyhtiöiden ja harrastuksiin liittyvien yhdistysten, saamatta rahallista korvausta. Homma on aina vaatinut runsaasti työtä ja ainoa palkka on ollut toisten kiukuttelu ja toisten kiittely. Jos ajatellaan asiaa vain äkkiseltään niin aina on käynyt siten, että yhtiöt ja yhdistykset ovat saaneet ilmaiseksi en minä. Voidaan taas kuitenkin myös ajatella minunkin saaneen esim. hyvin hoidettu yhtiö on parempi paikka asua kuin huonosti hoidettu. Olen kuitenkin viime vuosina jättänyt kaikki hallitukset yhtä harrastukseen liittyvää lukuun ottamatta niistä aiheutuneen suuren vaivan ja vastuun vuoksi. Kokeilkaa tekin kaikki ennen kuin arvostelette.

Olisihan se aika outoa jos isännän paikka olisi jossain perällä, kyllä paras paikka toiminnoista vastaavalle ja tulijoista huolehtivalle on jossain toimiston lähellä. Tässä ainakin yksi hyvä syy antaa isännälle hommaan soveltuva paikka.

On lisäksi hyvä esim. puheenjohtajan pitää paikkaa juuri omalla alueella koska siten saa tuntumaa siihen mitä tarvitaan ja mitä jäsenistön enemmistö haluaa, ainakin äänekkäin. Teidän nykykäytäntönne varmistaa tämän oivallisen demokratian lisän yhdistyksissänne.

Olkaa iloisia kun homma hoituu palkkoja maksamatta, jos nykyisiin luottamustehtäviin pitäisi palkata henkilöitä nousisivat kulut oleellisesti ja rahat olisi otettava jäseniltä, tuskin saisitte verotusoikeutta kuten valtio ynnä kunnat sekä eräät kirkkokunnat.
  3. Unohtui tuolla aiemmin sanoa, että kannattaa myös hakea Kelasta Eurooppalainen sairaanhoitokortti jos ei vielä ole. Sillä saa ainakin lähes joka EU-maassa saman hoidon samaan hintaan kuin asukaskin. Saattaa olla hyödyllinen eikä maksa mitään.
  4. Joko sinut on keritty?