Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Tosi koirankasvattaja ollut,jos ihan vauvapennun kanssakin hihat palaa o_O
    Jos meillä mies olisi joskus vauvakoiralle noin tehnyt,niin taatusti olisi ollut seuraava,joka olisi saanut tuta sormet niskassaan,ja nukkunut sen jälkeen lähinnä ulkoistetusti...
  2. Sarkasmi on vaikea laji,ymmärtämisen ohella myös mihin kohtaan kirjoittaa...

Miksi sanaa "kouluttaa" ei voi käyttää ? Sanallahan on monta merkitystä .Ja jos puhutaan vaikka jonkun " ohjaamisesta" johonkin,niin ihan normaalia on sana "kouluttaa". Tuskinpa kukaan on määrittänyt,missä yhteydessä voi puhua kouluttamisesta sanana,jos samaa asiaa ajetaan,tai missä ei.
    Ja kyllä minä ainakin näen,että eläin koulutetan osaansa,oli se sitten mikä elukkaa tahansa.
    Ja omassa viestissänihän vielä mainittiin nimenomaan mistä/mihin kouluttamisesta oli kyse ;)
    Mutta,riippuu tietenkin mitä tarkoittaa oikealla koulutuksella...Minulle kun siis kouluttaminen voi olla monenlaista :)

Tuohon leffan tapaukseen en ota kantaa,koska en siitä tiedä,enkä ole kuullut,luotettavalta taholtakaan.
    Itse kun suhtaudun aika skeptisesti johonkin juttuihin,jotka perustuu vähään löysiin...
    Juuri mainitsemasi keskustelupalstat on hyvä esimerkki,jossa jotkut jutut on välillä melkoisia mielenkiintoisia :D

Mutta tuo pitää paikkansa,että jos koira osaa jotain temppuja,niin ei se välttämättä ole ohjaajansa hallinnassa.
    Mutta kun viitattiin tuon leffan yhteyteen,niin tuskinpa niitä koiria ylipäätäänkään ihan nopeasti,tempuilla tai ilman,saa kokonaishallintaan,ei-omia vielä vähemmän ;)

" MYÖS ( oma korostus) namipaloilla voidaan...
    "VÄÄRIN ( myös oma korostus) käytettynä"
    Nyt päästiin jopa samoille linjoille :D. Eli asiat voidaan tehdä niin väärin,kuin oikein.Välttämättä itse tapa toimia ei ole huono,hyvä,oikea/väärä, ainoa ym., vaan miten sen homman hallitsee.
    Näkemykset on sitten näkemyksiä,jos nyt puhutaan ihan inhimillisistä tavoista toimia ylipäätään.
    Ja jo ihan kongreettisesti,kun on koiraharrastusta ollut suht monipuoliselta kantilta,niin monenmoista on tullut nähtyä.Ihan kasvatus/koulutukseen liittyen. Muutamissa kymmeniin vuosiin kun on jokusiakin " trendejä" tullut nähtyä.Niin ääripäitä,kuin jotain siltä väliltäkin.
  3. Hienoa,että olet jaksanut viedä mielestäsi tapahtuneen virheen eteenpäin käsittelyyn.
    Vaikeasta alasta on kyse,ja vahinkojakin voi sattua,mutta tärkeää on myös,ettei hommia aleta hoitaa liukuhihnatyyliin. Ja muistettaisiin,että esineistä ei ole kyse.
    Hoitovirheet voisi virallinen taho kirjata ylös ja seurata( jos näin ei ole),ja jos tarvetta ilmenee,niin ei olisi pahitteeksi viranomaistaholta myös niihin kiinnittää huomiota.