Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nappuloista sen verran,että jos kyse on yliherkkyydestä,niin silloin pelkkä siirtäminen erilaiseen ruokintatapaan ei välttämättä riitä.Eli jos siinä toisessa ruokintatavassa on sama ainesosa,joka nappuloissa on oireen/oireet aiheuttanut,niin se oirehtelu jatkuu.Aiheuttaja pitäisi saada siis kokonaan pois.
Myöskin joissain yliherkkyystapauksissa (lähinnä ruoka) on se huono puoli,että heti poiston jälkeen oireet ei poistu,vaan vasta viiveellä.Mikä onkin huono homma.
25.11.2009 20:56
Hieno homma :)
Ylipäätään on hienoa,että saa vapaaehtoistyöstä kiitosta.Monta asiaa pidetään itsensäselvyytenä,ja usein ei ajatella minkä suurenkin panoksen moni antaa tekemällä vappaehtoistyötä muitten hyväksi.
Hienoja ja hyödyllisiä harrastuksia,niin etsijäkoira kuin pelastuskoira"hommat",niin ihmisiä kuin koiraystäviämmekin ajatellen :O)
25.11.2009 19:57
uros? narttu?
Noi täällä vastatut on yleisemmät,jotka pistää tuota tekemään.Matojen varalta voisi ottaa vielä näytteen ja tarkistaa varmasti,ettei ole matoja.
Yksi mikä voi myös tehdä,on hiiva.Siitä voisi ottaa näytteen eli sieltä reijän ympäristöstä.
Jos on urospentu,niin onko pallit laaskeutuneet?
Yksi vielä mikä voi tehdä,että on jotain nikamamuutoksia eli häikkää luustossa takapäässä.
Tuosta ruuasta sen verran,että pitemmän päällehän se on sitten riittämätöntä.Eli pitäisi monipuolistaa ja lisätä lisäravinteet.
25.11.2009 19:31
Ostit aikuisen koiran,etkä saanut papereita kaupantekohetkellä ?Öh,et sitten huomannut pyytää niitä saatavaksi vaan ostit koiran ilman papereita...
Kun puhut pentukoneesta.Todella kauheeta,jos niin on ollut.Kiinnostaakin tietää miten vanha koira oli kun ostit sen ?
24.11.2009 14:40
No ei todellakaan.Ei minulta,ei edes ajatuksena.Ei tulis edes mieleen,ketään kohtaan,puistattaa.
Ja parempi asian vierestä :),kuin vääristä,saati sairaista olettamuksista.
Kissoista en pahemmin tiedä,kun en oikein ole perehtynyt,mutta tuskin pahitteeksi koskaan on,että jos useampia henkiä löytyy.Tai useampia suojelusenkeleitä olan takaa :)
Mutta nyt poistun tästä treadista.Ettei tulisi turhaan enempää vääriä olettamuksia :)
23.11.2009 20:30
" Sopivasti sen kaltaiset..."
Kuten sanoin,että kaikkia en avaa,eikä niihin ole varsinaisesti välttämättä mitään syytä.Jotkut avaan,jotkut en :) Eli nyt meni vissiin lähinnä oman olettamuksesi piikkiin,syytä jota en tiedä,eikä erityisemmin kiinnostakkaan.En myöskään muista maininneeni,että olisin maininnut,että minua häiritsee jonkun tietyn heittämä kirosana.Mutta korjaa,jos olen jossain niin kirjoittanut.Ettei tule väärinkäsityksiä turhaan :)
Omasta mielestäni vastaus aloitukseen ei ollut kenestäkään henk.kohtaisesti,eikä edes ollut tarkoitus.
Ja olisit ihan suoraan voinut kysyä mielipidettäni,jos se sinua kiinnostaa.Ettei tarvitsi olettaa jotain ja aika heppoisesti,mistä ei ole mitään varmuutta edes sinnepäinkään.Ja saati luoda kuvaa jostain noinkin negatiivisesti ja negatiiviseksi,vaikka mielipide perustuu vain olettamukseen.
Tosin jokaisellahan on oikeus mielipiteisiinsä.Ei siinä mitään.Perustuu ne sitten mihin perustuu.
23.11.2009 19:42
Oonko kirjoittanut jotain siitä,että häiritseekö vai ei mainitsemasi Myyhyn liittyen ? En ainakaan itse muista kirjoittaneeni.Mutta saa toki vaikka linkittää,jos olen niin muistamaton,etten tiedä mistä puhut,saati kirjoittanut jotain,mitä en itse muista.
En muista kyllä kyseistä viestiä edes avanneeni.Kaikkia ei aina tule avattua.Ei tässäkään ketjussa.Itse asiassa usein tulee avattua vain aloitus ja omaan vastausviestit.Välillä toki muitakin :)
23.11.2009 19:12
Riippuu siitä,mikä kenenkä mielestä on toteamus ja mikä arvostelua ;).
Eli katsoin.Mutta kuten sanoin,mikä kenenkin mielestä.
Mutta voi olla ilmeisesti jonkun mielestä näemmä,ettei linja ole pitänyt.Mutta jos näin on,niin voi sitä tietty aina yrittää kovemmin.Eipä se pahaksi ainakaan koskaan ole :O)
23.11.2009 18:41
Jos sallitaan,niin en sille voi mitään.Eikä minun tehtäväni ole kuin kuin katsoa mitä itse kommentoin.Ja kommentoinneissa,mitä sitten milloinkin kommentoin tai näppikseltä päästelen, itse yritän pitää oman linjani edes siedettävänä.
Sitä taas en voi itse sanoa,onko se onnistunut vai ei.Kun olisi jo liian puolueellista,ihan olan takaa.Ja oman sellaisen taatusti :D
23.11.2009 18:07
Hieno homma :)Kyllähän täällä sen verran mautonta kieltä tunnutaan viljeltävän,että vähäkin väheneminen on plussaa...
Ainahan se mukavampi on lukea tekstejä,vaikka joskus tulikivenkatkuisiakin,kun kielenkäyttö ei ole mautonta.Vähänkin fiksuutta omaava tajuaa jättää noit alatyyli-ilmaisut vaikka omaan päiväkirjaansa,jos niitä on joku tarve viljellä,tai niistä jotain kiksejä saa.Kaikki kun ei saa.
23.11.2009 17:53
No ilman muuta Fazerin sininen,njammi.Siihen olen addiktoitunut.Kakkoseksi voisi pistää Geishan.
Mutta kyyyyllä toki kelpaa moni muukin suklaa :P
23.11.2009 17:32
"pitääkö paikkansa..." No riippuu ketä mitäkin ajattelee,mutta ei siitä silloin ole väliä,jos juuri rokotetulla on rokotus vielä ollut voimassa rokotushetkellä eli ei ole varoaikaa.Tuosta todennäköisesti on kyse.Eli ei minun mielestäni nyt varsinaisesti siis itse rokottamisella ole merkitystä.
Kun emän madotuksista ei oikein ylipäätään tiedä,niin kannattaa ehdottaa,että pentujen tulevat omistajat vaikka madotettuaan omalta osaltaan,ottaisivat matonäytteen.Eli voisi olla hyvä tarkistaa,ettei siellä varmasti mitään ole.Heti kun ei päälle päin moiset näy.
Ja ei olisi pahitteeksi,että Moona ennen luovutusta steriloitaisiin,ettei "vahinkoja" enää tulisi-Samaa voi ehdottaa pentujen omistajillekkin,että mahdollisesti miettisivät sterilointia sopivan ajan tullessa .
22.11.2009 16:13
Kun aloittaa ajoissa,niin sitten voi pitää luppopäiviäkin välissä enemmän ;=)
Minä pidän noista valoista.Ja nimenomaan nyt,kun on muutenkin kaikkein pimeintä aikaa.Meillä on jo suurin osa laitettu.Kiva kattoa,kun naapureillakin myös rupeaa jo valoja näkyilemään :)
Meille tulee noita vieraita tuossa pyhinä,niin on sitten vähän tarjottavaa.En minäkään muuten "pullia" erikoisemmin pupella,mutta itsetehdyt kelpaa.Ja itsetehty täytekakku meillä häviääkin tosi nopiaan :D
Minä en tee joulukortteja,kun sitten tarttis tehdä niin monta.Ja taas monta en viitsi tehdä,laiskuus pukkaa päälle.Jos ei tekisi kaikille,niin sitten olisi huono omatunto.Pare olla siis tekemättä,heh.
22.11.2009 15:42
Toi on niitä "vaavan" "etuisuuksia :D
22.11.2009 15:09
Kiitos samoin :)
Samoja suunnitelmia pääasiassa kun ennenkin.Minä teen suursiivouksen,jonka ,heh,olen jo aloittanut,ettei tulis turhia stressejä ja isäntä hoitaa ruokapuolen kinkkuine,laatokkoine ym.mitkä joulun kuvioihin kuuluu.
Täytekakun teen todennäköisesti taas jouluksi,mutta isäntä hoitaa lähinnä muut leipomuksetkin.
Joulukortit on hankittu,mutta itse pistän pääasiassa jouluterveiset paljolti koneen kautta niille,kenellä tietsa on.Kun tarttis muuten melkoisia määriä postitella ja kirjoittaa.
Lahjat on osaltaan hankkimatta,osa on tullut jo etukäteen bongattua.
Sunnuntai on mennyt koissujen merkeissä.Ensin reipas lenkki ja sitten oltiin ruattin rinsessan kanssa treenailemassa vaihteeksi yhteistreeneissä.Nyt ootellaan,tai minä oottelen,että ukko tulisi lenkiltä ruokkimaan mut.Koirat tuossa aloittamassa juuri omat pöperönsä.Hirvenrämmäleitä ja maksaa joukossa.Kyllä kelpoo :D
22.11.2009 15:06
Öh,arvaas mitä...
Minä löysin...Sitten leikkasin salaa kulmaa paketeista irti,ja yritin tirkistellä mitä niissä oli.
Kunnes sitten kärähdin,kun sakset vähän lipsahti ja mun korjausyritykset teippivirityksellä sattus kiinnittämään huomiota,kun paketeita pukki jakoi .Että semmonen kakara :P
22.11.2009 14:51
Tai miten niistä on puhuttu,missäkin.
Meillä käytiin jokusen vuotta oppikoulua,ja sitten mentiin lukioon,jos siis sillä "linjalla" jatkettiin eli pyrittiin ylioppilastutkintoon.Kukaan ei myöskään puhunut lukiosta oppikouluna.Vaan siis lukiona.
Ja minun aikana kansalaiskouluun mentiin kutosen(oppivelvollisuus) jälkeen ,seitsämättä ei ollut kansakouluissa .
21.11.2009 11:16
Juu,eli mun sukupolvi oli vimppa (jos en ihan läpiä päähän muistele),joka siis pyrki nimenomaan oppariin.Sen jälkeen tuli peruskoulu,eli periaatteessa olen oppikoulua myös käynyt peruskouluaikana,jos tarkkoja ollaan o_O.Eli valmistuttiin kuitenkin ns.oppikoulusta,tai siis opparin päästötodistus vielä tuli.
Eli siinä murrosvaiheessa ollaan näemmä porskuteltu.
Nykyisistä systeemeistä sitten oonkin pihalla kuin lumiukko.
Mutta nyt,unijukka ja joku muukin kutsuu...Joten öitä vaan muisteloitten jälkeen :)
21.11.2009 01:43
Mutta lukeeko sulla siellä,että "keskikoulun todistus" vai kenties keskikouluasteen lukukausitodistus ?
Eli jälkimmäinen siis oppikoulun.
Eli silloin kun minä kävin niin oli keskikoulu eri(lähinnä siis kansalaiskoulu),mutta kansiksesta siis pyrittiin pääsykokeitten kautta (noinkun sanoitkin)oppikouluun.
Tiä sitten,onko käsitteet jossain vaiheessa muuttuneet,kun sitten kun niitä muutoksia alkoi tulla,niin lähti menemäänkin aikamoisesti.
Minä olen siis muistaakseni vimppaa ikäpolvea,joka pyrki nimenomaan oppikouluun.Sitten tuli nää peruskoulujutskat.Ja siis silloin kun menin oppariin,niin eka kerran pääsi pojat tipulaan ja samalla kertaa toisinpäin.
Juu,ja vähänkös läpsuudenkaverini nosti nokkaansa,kun hänen luokalleen tuli myös poitsuja,ja minun ei...
Noh,tulipas ainaski sille koulunkäynti vielä hieman kalliimmaksi,kun sitä huulikiiltoa kului paljon enemmän :DDD
21.11.2009 01:08
Juu,siis minäkin vielä tarkennan eli yläkoulu tuo nimitys silloin oli nimenomaan,mutta silloin puhutaan niinsanotusta kansalaiskoulusta.Toiset käytti/käyttää yläkoulusta nimitystä kansakoulun ylemmistä luokista eli niistä,johon jäätiin,jos ei menty oppikouluun.
Mutta ei minun tietääkseni,ja tiedän kansalaiskoulun käyneitä (eli jatkettiin kansakoulun kaikkien luokkien jälkeen,jos nyt puhutaan siitä yläkouluna) mitään pääsykokeita kyllä ollut.Olisi ollut vähän hankala tilanne,kun ajattelee,että mihin sitten oisi mennyt,jos ei olisi sinne päässyt eli repuuttanut kokeista ;) ...
Peruskoulun systeemeistä en sano mitään,kun ne tuli vasta minun jälkeeni,joten kokemusta ei ole.
21.11.2009 00:20
180 / 262