tublat

tublat profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 18v sitten
27 aloitusta · 5230 kommenttia
Ei ole vaarallista,jos koirat syö vaan sen,minkä tarvii,eli ei kuppi koko ajan tyhjene ja täytetä...
Ei myöskään vaarallista,jos koirat voi syödä ilman valvontaa,eli ei ole nujakan vaaraa ruuasta.
Heti lenkin jälkeen ei ole hyväksi syödä.About tunti olisi hyvä pitää taukoa,että elimistö "rauhoittuu" lenkkien jälkeen ja jolloin vatsalaukun kääntymisriskikin on pienempi,vielä tärkeämpi syvärintaisilla roduilla.

Ja voi antaa kerran tai kahdesti.Itse annan kahdesti,koska katson sen olevan parempi.Parempi siksi,ettei koirat hotase kerralla suurta annosta,vaan on jaettu osiin.

Kumpiko parempi?No tuskin sillä on merkitystä,jos koirat syö hyvin ja niille sopii se tyyli,miten syö.
Haukullisen kanssa samoilla linjoilla.

Tosin sanoisin,että nää jutut tarvisi aina itse nähdä...
Että viimekädessä tietäis miten asiat on.

Mutta ylipäätään olen sitä mieltä,että kun nuot blogit on julkisia,niin toki pitäisi siitä lähteä,että ne on fiksuja,eikä luokkaisi ketään.Vielä vähemmän niin,että on selvästi osoitettu mihin kohdistuu.
Henkilökohtaiset asiat voi hoitaa henkilökohtaisesti,niin asiatkin paremmin sujuu,eikä mutkistu matkalla.
Oli sitten kyse mistä tahansa,vaikka koiraharrastukseen liittyen.

Mitä tarkoittaa "hakenut koiran pois"? Siis sijoituskoiranko?Omaa koiraa on melko hankala hakea keltään pois,pitää olla erittäin painavat syyt,esim.huijaus kaupassa,eläinrääkkäys epäily ym.Myöskin sijoituskoiria ei kovinkaan helposti pois saa.Rikkeen sopimuksessa pitää olla melkoisen iso,todistettavissa ja vahinkoa aiheuttava (ja edellämainitut syyt,ym.).Ja viranomaiset pitää olla asiaa myös "hoitamassa".

Ja viimeinen kappale.Ei ole moraalistisesti oikein.Mutta,jos kirjoitat mistä vioista on kyse,niin helpompi sanoa jotain asiaan.Toisaalta,jos viat tiedetään jo vanhemmissa,mahdollinen periytyvyys,niin olisikin mielenkiintoista tietää,miten voi syytöksiä kohdistaa koiran ottajaan.Mutta,vaikea sanoa mielipidettä,kun ei tiedä mistä on kyse.