Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Ei tuo nykypäivänä kovin ihme hommaa ole.
    Eli Eviran sivuilta näkee,ja soittamalla saa myös tietää,mitä tarvii maahantuontiin mistäkin maasta.Myös sen maan vienti määräykset kannattaa tarkistaa,mistä on tuomassa,jos on jotain erikoissäädöksiä.
    Ja sitten tarkkaan hommaa koiralle lentoyhtiön vaatimuksen mukaisen kuljetusboxin.Niistä saa lisätietoa myös lentoyhtiöistä.

Ja se mikä tärkeää,kun niitä koiria tuo ,niin olisi sitten luotettavalla paikallisella lekurilla tutkittu,loishäädetty,madotettu ym.ja varmasti terveeksi havaittu,ihan maahantuonti säännösten lisäksikin.
    Ettei tulisi mitään ikäviä yllätyksiä.Niitäkin kun on tapahtunut.
  2. Tälle ketjulle voisi antaa vaikka nimen "Niksi-Pirkasta."
    Hyviä vinkkejä kun on tullut :)

Minusta tärkein pointti on pinnat.Mitä helpompia siivottavia,sen parempi.
    Jos vaan itse voi vaikuttaa,ainahan ei toki voi.

Itse pidän maalattavista seinistä.Kaikkein parhaimmat,kun voi reilusti pyyhkiä.Ja kun haluaa uutta väriä,tai kohennusta,niin ei muuta kuin suti heilumaan.Lattia materiaaleista ollaan eri mieltä.Omasta mielestäni käytännöllisin on muovimatto,johon ei pissit pysty ja helppo pitää puhtaana.
    Tosin meillä on pääasiassa puulattiat,kuluneet on kynsien jäljiltä,mutta hyvä puoli on se,että on "kirjavat" ei lika näy niin helposti ;D
    Ja noit voi myös kunnostaa,kun fiilis iskee.

Karvoja ei paljon lähde.Itse kun olen vähän sitä mieltä yleensäkin,että kun ruokinta on kohdallaan ja kaverit hyvässä kunnossa,niin se karvaaminen ajoittuisi luonnollisesti karvanlähtöaikoihin.Noin meillä homma on mennyt.Eli nyt vasta alkaa karva pölistä.
    Osaltaan tuohon voi vaikuttaa myös aktiivisella harjauksella,että karvoja on vähemmän.

Mattoja meillä ei ole kuin muutama.Olohuoneenmattoa lukuunottamatta (helppo käsitellä sekin)voi heittää koneeseen pestäväksi ;)
    Matoissakin kannattaa miettiä sellaista materiaalia,joista karvat lähtee hyvin.
    Kuonekaluilla koirat ei ole saaneet olla,eikä sängyssä.Paitsi tuo pienpapparainen,se nyt tulee välillä lellittyä,ja pääsee soffalle :O)

Ulkoa tullessa pyyhin vain rätillä mahanalustat ja tassut.Lyhytkarvaisilla tuo onnistuu kätevästi.Pitkäkarvaiset onkin eri juttu ainakin siinä,ettei taida ihan yhtä helposti onnistua.

Jos/kun tulisi uusi talo,niin ehdottomasti tekisin kurasyöpön.

En pese mattoja usein.Olkkarissa olleet maton olen pessyt kerran vuodessa kesäisin,että saa ulos kuivaamaan.Pikkumatot koneessa ehkä noin pari kertaa vuodessa.

"Imuroinko päivittäin? Apua :P,en.En edes kehtaa sanoa kuinka harvoin,ettei äiti kuule ;D
    Tosin karvojen puolesta ei kovin usein tarvi,ainoastaan sitten karvojenlähtöaikana.

Eikä täällä erityisemmin koira haise.Tuuletetaan tosi usein,koirien pedit on pestävät,päälliset vaihdetaan ja pestään säännöllisesti,ja kotiruualla ruokitut koirat ei yleensäkään pahemmin haise ;O)

Seiniä pyyhkäilen silloin tällöin,ainakin kun on vieraita tulossa.Noiden isojen turvista kun välillä tavaraa irtoaa niiden itseään ravistellessaan :P
  3. jep
  4. Olen
  5. Osittain olen samaa mieltä,että emon tulee vieroittaa,paitsi en ihan.Tai mitä sitten vieroittamisella tarkoitetaan ;)
    Minä puhun lähinnä tissistä-pois vieroituksesta ;)
    Muuta syytä en näe vieroittamiseen,siis kasvattajalla.
    Kun on niitä mammoja,jotka niitä vauvoja imettäisi hamaan tappiin asti,ja silloin on pare,että lähtee vieroittamaan tissistä pois.Ihan senkin takia,että joku mammanpoika kun on sitä mieltä,että jos sitä tissiä tulee vaan tolkuttomasti,niin eipä viitti sitä kiinteetä erityisemmin opetella syömään ;)
    Myöskin on tärkeää se,että maidontulo vähentyisi/tyrehtyisi luovutukseen mennessä.Muuten voi tulla ongelmia,jos on kyseessä kunnon maitobaari.

Tuo luovutus aika on kaksipiippuinen.Minulle ei olisi mitään vastaan,jos sitä nostetaan muutamalla viikolla,tosin 8nkin on ok.Mutta jotain 20 viikon luokkaa on jo vähän liikaa.
    Siihen mennessä kun pentujen olisi jo pitänyt saada oppinsa maailmasta,perusasiat opittu tavoille,ja hyvä kontakti kunnolla omistajaan,ennenkuin alkaa murkku-ikä.
    Eikä minun mielestäni ole järkevää vaihtaa kotia mörkö-iässä,murkun kynnyksellä.Se kun saattaa jo pukata stressiäkin jo melkoisesti joillekkin.
    Nopean opimisen kauden hyödyntämistä ei myös kannata väheksyä.
    Ja kyllä olisi aika kohtuutonta ajatella,että kasvattajien täytyisi kaikki perusasiat,sosiaalistaminen ym.tehdä koko pentuporukan kanssa melkeinpä kokonaan.
    Kun tuntuu,että se nykypäivänä ei aina onnistu edes uusilla omistajilla...

Eli kyllä asioilla on monta puolta,ihan niinkuin monella lailla toimivia kasvattajia löytyy.Ei se raha aina ole määräävä tekijä kasvattajillakaan...
    Ihan niinkuin on monennäköistä pennun hankkijaakin...
  6. Kun asiat menee hyvin ja ollaan samoilla aalloilla,niin asiatkin menee kitkattomasti.

Mutta kaikkea nykyään tuntuu tapahtuvan,puolin ja toisin :/,ja noista yhteisymmärryksistäkin valitettavasti jotkut saaneet hämminkiä ja vääntöä aikaiseksi myöhemmin.
    Joskus tuntuu,että maalaisjärkikin on jo kateissa.

Se siinä vaan on,jos joku rupeeaa hankalaksi,niin siinä vaiheessa kun kennelliitto tulee kuvioihon mukaan,niin sopimuksia tulkataan kuin piru raamattua,ja heidän "suositustensa" mukaan.

Tuo vaan tuli mieleen,kun tässä yhden tapauksenkin tiedän olevan juuri tapetilla.Ja suoraan sanottuna,ihan älyttömästä on siinä lähetty liikkeelle.Tai pitäiskö sanoa pilkun n.... jälkeenpäin.