Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5229

  1. Kannattaa nyt kyllä viedä jollekin toiselle lääkärille näytille ja arvioitavaksi.
    Pientä napatyrää kun ei yleensä leikellä.Kaikki ei leikkaa edes isompiakaan,ellei siitä ole vaivaa.
    Joskus napatyrän pienen saa pois,kun sitä säännöllisesti painaa hiukan sisäänpäin.
    Tosin yleensä se aloitetaan jo kasvattajalla.
  2. " En silti ryhtyisi elämään niin radikaalisti elämään koiran ehdolla"

    Mitä tuo tarkoittaa ja miten se liittyy ns.pehmeään koulutukseen?Vai pitäisikö nyt kysyä,mitä itse ymmärrät pehmeällä koulutuksella.

    Ja täsmentää voisi vielä,että kotikasvatus vai koulutus.Kaksi eri asiaa.

    Ja kuten itse sanoin,pakotteita käytän vain tarvittaessa.Toiminnassani pyrin siihen,että niitä ei pahemmin tarvittaisi,mutta ne ei ole pois suljettuja.
    Mitään tekemistä sillä ei kuitenkaan ole "koiran ehdoilla" menemisen kanssa,saati koiran pillin mukaan hypimisellä.

    Nää asiathan on kiinni myös pitkälti ihmisestä,miten haluaa toimia.Ei niinkään roduista.Tai edes siitä,onko kovakalloinen koira vai ei.
    Tärkeintä on se,että ITSE hallitsee sen mitä tekee.

    Niin ja yhä edelleen,käsitteet kun taitaapi olla hyvinkin erilaisia ihmisten mielissä ;)

    Ja vielä kiitoksista.Siis yleisesti ottaen :=)
    Varsinkin kun puhutaan koulutuksesta,niin kannattaa muista myös se,että riippuen rotujen alkuperäisestä käyttötarkoituksesta,jalostustavoitteista,nykypäivän tarkoituksesta ym.,miin kaikille ei sama motivointi riitä.Tai onnistu.Toisille sen motivoinnin eteen on tehtävä paljonkin työtä ;)
  3. On tai ei ole.Riippuu omasta kapasiteestasi toimia,sekä pitkälti myös rodusta.

    Toisin sanoen,mitä "koira"sosiaalisempi rotu,sen helpommin tulee yleensäkin toimeen,ja sen helpompi saada ongelmat kuntoon.Ja mitä enemmän toisin päin,niin sen hankalampi,ja joskus myös mahdotonta,vaikka mitä tekisi.
    Yksilöitten luonteet vaikuttaa tietenkin myös,ja oma käytöksesi,asemasi,koirien silmissä paljon.Jos se on riittävän luja,niin homma klaaraa,paitsi "äärirotujen" kanssa ei välttämättä sittenkään.

    Minä lähtisin siitä,että taloon otetaan nollatoleranssi.Yhtään pullistelua,yhtään tuijottelua,saati rähinää ei hyväksytä.Pönkität johtajakoiraa,se on se,jonka katsot tehtävään paremmin sopivan.Yleensä se on vanhempi,MUTTA ei aina.
    Yrität ennakoida kaikki jännitteet,ja laukaista ne ennen,kun kärjistyy.Tuo on tärkeää.
    Koirien kanssa olisi myös hyvä harrastaa jotain,että ne saisi muuta ajateltavaa,kuin toisen kyräily.Koiria voi myös kannustaa rauhoitaviin eleisiin,mutta se vaatii tarkkaa silmää ja nopeaa tilannetajua.

    Kaikkein parasta olisi mennä jollekin pätevälle ongelmakoiraihmiselle,joka näkisi tilanteenne ja antaisi nimenomaan sinulle oikeat neuvot toimia.
    Netissä kun ei pysty oikein arvioimaan näkemättä.
    Katsoa sitten mitä saadaan aikaiseksi.Jos hyvin menee,niin koirat tulee pärjäämään keskenään,jos huonosti,niin ne ei tule.Tuo jälkimmäinen on vaihtoehto on aina olemassa,vähemmän sosiaalisissa vielä enemmän.

    Itse en missään nimessä kannata antaa selvitellä koirien välejään keskenään.Nartuilla varsinkin siitä jää helposti nauha päälle,ja joku kerta voi tulla rumaa jälkeä.Nuo ovat vielä niin samanikäisiä,että sekin vaikeuttaa tilannetta.