Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Omasta puolestani täytyy sanoa,että jos koulutuksesta puhutaan(ei peruskasvatuksesta),niin todella harvoin on kentillä tullut vastaan vuonna kuokka ja kirves jälkeen omistajia,jotka ei halua kouluttaa kuin pelkällä laumavietillä ja pakotteilla.Muutaman on.Mutta ei nyt kovin ihmeellisin tuloksin...
Niitä on kyllä,jotka ei ole tienneet,mitä koulutuksessa voi käyttää ja hyödyntää,mikä taas ei ole ihme.Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Kun selittää ja perustelee hyvin asiat,niin ihan on halunneet toki hyödyntää parhaita juttuja.
Tai sitten ei ole uskaltaneet olla kokeilematta :D Ja siitä sitten homma lähtenyt,kun huomanneet,että paremmin pelittää.
27.05.2012 15:40
"Aina niinä hetkinä..."
Minua kyllä nyt vähän ihmetyttää,että kun olet kovasti vastaan johtajuusajatteluakin kaikin tavoin,koet sen suurinpiirtein väkivaltaiseksi ja annat itsestäsi hyvinkin positiivisen vahvistamisen kannattajan kuvan,melkeinpä totaalisesti(positiivinen koulutus/palkitseminen minusta hieno juttu),niin en voi oikein ymmärtää,miksi kuitenkin sallit miehesi kiusata pentuanne...
Ei meillä saa koiria kiusata vieraat,eikä oma väki.
27.05.2012 15:27
Nyt on pakko kysyä isoisoäitiltä,kun on noihin horoskooppeihin perehtynyt,että mihin merkkiin minä menisin ;D
25.05.2012 12:28
Olen ennenkin mielipiteeni sanonut jenkeistä.
Umpipimeä kansa,ja josta ei ole mitään muuta hyvää tullut,kuin hampurilainen,farkut ja kansalliskoira.
"tukassa ei ollutkaan papiliotti" Ai hitsi kun repesin tuolle papiliotille :DDD
Putkis parka... :D
25.05.2012 12:21
Ihan perusjuttu ensin eli pissakoe.
Itselle tuli kyllä mieleen,että onko koira edes oppinut koskaan sisäsiistiksi...
Jos se sinne ulos on pistetty,kun ei ollut sisäsiisti.niin mistä sen tietää,tajuaako se edes sisäsiisteydestä mitään,vaikka pari viikkoa olisikin alkuun mennyt sattumalta sen puolesta ok ensin...
Merkkaamistakin voi olla,joka taas voi liittyä ihan stressiin esim.olosuhteiden muuttumiseen.
"käsken mennä omaan petiinsä..." Ja koira ymmärtää,että torut siitä pedilläkin olemisesta,johon sen ensin olet käskenyt.
"ja monesti on kussut alleen..."Eli koira ressu on aika paineessa.
Minusta on nyt vähän sellainen tilanne,että ensin pissakoe ja mieluiten vaikka ylipäätään tarkki ja sitten kannattaisi ottaa ihan yhteyttä johonkin pätevään koira-ihmiseen.Tuttuun tai ammatikseen tekevään pätevään.Että tsekkaisi tilanteen ja antaisi hyvät neuvot ihan kädestäpitäen :)
24.05.2012 17:38
No en minä pidä saalisvietin käyttöä pakotteena.Puhun pakotteesta ihan vanhanajan merkityksessä eli pakotteena...
Toisaalta,jos nyt tarkoititkin alunperin,että joku ei halua vain ruuanhankkimisviettiä käyttää,niin mikset ehdota sitten saalisviettiä.
Niinhän normaalisti toimitaan.Se on sitten eri asia,jos tulee koira,jolle ei noita kumpaakaan ei saa pelittämään.Tosin ne on sen kastin koiria usein myös,ettei välttämättä laumaviettikään pelitä.Eli joudutaan mennä pelkillä pakotteilla.
Se sitten onkin jo hankalampi juttu.Ja jos kyse on tokosta,niin voisi jo miettiä,onko se oikea harrastus silloin.
Jos koiralla ei ole siis mitään viettiä,jota hyödyntää,niin omasta mielestäni toko ei ole kyllä oikea laji.
24.05.2012 17:21
Jos mielestäsi koiria kohdellaan epäloogisesti(minun mielestäni aina huono juttu),niin mikset pistä miestäsi järjestykseen?Jos se sinua häiritsee.
Koittakaa nyt tehdä jotkut selkeät pelisäännöt.Jos oma mieheni kutsuisi pentua/ylipäätään koiraa luokseen ja sitten karjuisi sille ja työntelisi pois,niin kyllä joutuis ukkokin koulutukseen ja sassiin.Ja siinä koulutuksessa ei nameja jaeltaisi :D
24.05.2012 17:05
"Spanielit..." Jaa,millä lailla? Kyllä itse olen sen verran nähnyt spanieleitä jäljellä,etten tuota ihan allekirjoita.Riippuu tietty,mitä vietittömyydellä tarkoitetaan...
Olohuoneen jatke ei mitenkään muuten huono ole,jos sitä virtaa löytyy tarvittaessa.Muuhun tekemiseenhän se virta pitäisi ohjatakkin/olla,kuin kotona sisällä.
Jos itse lähtisin johonkin mielellä "välineet sen mukaan ja pääasiassa",niin valinta olisi spanieli.Koepuolen näyttösuvusta.
Toisaalta,onhan koiralla kuin koiralla nenä,ja jos lähtee sillä mielellä,että joku kiinnostaa ja ja itse rotu muuten on tärkein kriteeri,niin sitten vaan simppelisti lähtisin sillä,mikä handuissa on :D.Tulos voi olla tietty epävarmempi ja voi usein riippua myös siitä narunpäästä enemmän.
"Vai liekö vika..." Eiköhän noissa touhuissa se vika ole pääasiaasa hihnanpäässä...
23.05.2012 17:03
"Mitenkäs teillä?" Harvemmin pennut yleensäkään täysoppineita on.Ei ole tarvetta ollut aikaa mieleen panna,mutta aika pian.Siis ne,joilla siihen taipumusta on ollut.
" Ihan ideana..." Jos nyt kumminkin sanon,kuten jo edellisessä viestissäni sanoin,että mene(eri) kentille opiskelemaan...
Kyllähän tuo miettimälläkin nyt tajuaisi,miten ohjata koiraa tuohon tilanteeseen,jos nyt vähänkään on kokemusta kouluttamisesta laajemmin,muilta tavoin.Tai noh,maalaisjärkeä jos lisänä on...
Laumavietillähän tuossa on vieteistä osuutensa ja tarvittaessa pakotteella.
23.05.2012 16:51
Itseasiassa tuo tutittaminen taitaapi olla pk-puolelta lähtöisin...
Itse olin kerran yhdessä "sessiossa",jossa näytettiin,kun eräs ulkomaalainen huippu(pk)guru näytti tutitusta.
Minusta tuo on ihan hyvä homma.Ja se suurin pointti on juuri tuo oikean paikan saaminen ja pysyminen.Katse kontakti sitten on oma juttunsa,mikä myös tehdään toki.
Itseasiassa ei tuo kovin kivulias ole.Tietyllä tapaa sitä safkaa pidetään kädessä.Ja ei kaikki sitä ihmislihaa hamua :D Tietyllä tapaa oppii nassuttamaan sen kädestä.Jotkut käyttää myös jotain ruokatuubeja tuossa.
23.05.2012 16:21
"Koira on lihansyöjä..." Kuulisin mielelläni kokemuksia pelkällä lihalla elävistä koirista(kun en ole törmännyt) ja jotka siis on eläneet sillä elämänsä alusta loppuun.
23.05.2012 16:05
Pärjää ja pärjää...
Ehkä enemmän on kyse siitä,mitä kukin pitää parhaimmaksi tavaksi ruokkia,ei pelkästän siis halua helpointa.Pärjääväthän ihmisetkin valmisruuilla...
Eli voisi myös kysyä,mihin koira tarvitsee nappuloita :D
Koira saa ilman nappuloita riittävät vitamiinit ym.kunhan se koostetaan oikein.Ja lisätään tarvittavat lisäravinteet.
"Usein unohdetaan..." Tuskinpa.Jos unohtaa,eikä viitsi vaivautua kunnolla koiraa ruokkimaan,niin eiköhän aika äkkiä palaa Kaikkein helpompaan tapaan,eli teolliseen.
23.05.2012 16:02
"Ylipäätään..." Sama juttu.Sekin on kokonaisjuttu,ja etiketti oltava kunnossa.
Minulla on noita isoturpasia :D pienet ihmisalutkin syöttäneet kaikkia ihan pikkuisista sormistaan.Eikä ole tarvinnut pelätä vahinkoja,kun heti selväksi tehty,mihin ne hampaat on tarkoitettu ja mihin ei.
Sama juttu villien kirppujen kanssakin.Meinaan tuntuu sekin,kun tikkaavat,vaikkei irti sormet lähtisikään.
Maalaisjärkeä sitä ylipäätään tarvittaisiin.Taitaa olla vaan nykyään katoava luonnonvara...
22.05.2012 17:38
Ja tähän kohtaankin...
Pienkasvattajat suunnittelee ihan samoin linjaansa ja syvällisesti,siis kasvattajat,kuin massatuotannoissakin.Itse kyllä sanoisin,että useinmiten paremminkin.Kun ei tarvi määrällä korvata laatua...
Laadukkaaseeen kasvattamiseen kun ei todellakaan tarvi suurtä määrää koiria.Jos tarvii,niin sitten kannattaa kurkistaa sinne peiliin...
22.05.2012 16:06
"No kenneli on YRITYS."No menipä tuokin yleistyksen puolelle ja reilusti...
On yrityksiä,muttavähemmässä määrin virallisia Suomessa.Sitten on niitä,joiden toiminta täyttää kyllä edellytykset ja määritteet,mutta ei itse yrityksenä toimintaansa pidä...
Mutta iso osa on pienkasvattajia,joilla ei ole mitään tekemistä yrittämisen kanssa.Ihan vaan puhtaasti harrastusta.
22.05.2012 16:02
"Osaatko sinä kertoa..." Osaan.Mutta en kerro.
Ihan siitä syystä,että kuten olen sanonut,asiat voi tehdä oikein tai väärin.Ja itse en voi mistään tietää,ymmärrätkö ja sisäistätkö,mitä kirjoitan ja osaatko asian MYÖS neuvoa eteenpäin oikein...
"Olisi kiva...Koulutusohjaajan ei olisi ollenkaan pahitteeksi käydä eri kentillä hakemusta kokemusta itselleen,ja oppimassa asioita.Niin parhaiten myös oppii asioita,eri kantilta ;)
Itse olen käyttänyt saalisviettiä ihan häselöillekkin.Ei mitään ongelmia.Tosin joskus voi vahingossa hampaat osua,ellei itse ole tarkkana.
Kaikki koirat on opetettu aika aikaisin,että ihmiseen ei kiinni käydä,edes leikin yhteydessä.
Ei niille ole mitään traumoja tullut myöhemmin,harrastuksia ajatellen,ei edes tokoa...
Ja suurin osa vielä ollut vähemmän helppoja koulutettavia,joiden kanssa ei kauhiasti kannata virheitä tehdä...
22.05.2012 15:38
"miten ruoka otetaan..." Sama juttu.Kyllä se on yksi ykkösjuttuja.Isot molossit kun on aika äkkiä isoja,niin ei todellakaan kiinnosta,että sormet lähtee tai joutuu korvaamaan jollekkin sormet,jos sattuu käsiin käymään...
Aikoinaan pekopuolella oli noita tapauksia,jotka halusi välttämättä palkata käteen,napsivan koiran.Nekin pelkäsi,että koira saa traumoja,jos ei saa itseään toteuttaa,eikä pelitä...
Ei paljon kiinnostanut olla niille maalimiehinä.
22.05.2012 15:21
Minulla on parikin ystävää,jotka avantoa harrastaneet.Kovasti on kyselleet mukaan.Ja kyllä se kuulemma tosi hyvää tekisi ja on terveellistä.Mutta kun vesi on kylmää.
Noh,olen lupautunut,jos ne hommaa paikalle jonkun vetävän näköisen hengenpelastajan :P.
Sitten voisi sinne veteen mennäkkin...
22.05.2012 15:16
Aika hyvin vielä kulkee,jos tuohon aikaan tuon matkan menee.
Laskeskelin päässäni,ja täytyy sanoa,että ei kyllä minulta enää onnistu.Edes kunnon taukojen kanssa,öh.
Uimista en edes vielä ajattele.Hyvä kun tarkeni pitkistä kalsareistakin vähän aikaa sitten luopua...
Mutta kiva reissu varmaan oli tirpalle :)
22.05.2012 15:12
"Lukaisitko lehdestä..." Byrokratiaa on kyllä joka asiassa.Joskus miettii,että voisiko asioita sittenkin yksinkertaistaa...
"Asiahan painottuu...Eikun taas alusta aloita..." Koko pätkä hyvin sanottu.
Minulle aikoinaan yksi vanha viisas sanoi myös kiteytytesti,että "sen minkä taakseen jättää,sen edestään löytää" ja kun omat nurkat pitää puhtaana ja parhaansa tekee,niin ei tarvi harmitella itseään,jos/kun takkiinkin joskus tulee.Santalaatikkoleikeistä kun vielä pois pysyy,niin voi sitä hymyä tiristää hyvällä omalla tunnolla,vaikkei päivä aina paistakkaan.
22.05.2012 15:06
69 / 262