Miksi täytyy niitä pentuja teettää koko ajan? Miksi talossa on aina oltava pentue tai useampi kasvamassa? Minusta se on jo jonkinlaista koiramaniaa. Kasvattajat ovat erittäin ahneita pennuistaan: pitävät kaikki lupaavat pennut itsellään tai antavat vain sijoitukseen tai semmoiseen huusholliin, jossa käydään näyttelyissä samaan tyyliin kuin he eli joka viikonloppu. Normi yhden, kahden koiran omistaja ei voi koskaan saada itselleen näyttelytasoista koiraa, mukavahan se olisi hänenkin katsoa näyttelytasoista koiraa kotonaan ja ehkä joskus mennä näyttelyynkin. Mutta vain joskus.
Onko ne kaikki lupaavat aina pidettävä itsellä, eikö yhtään voi lipsua käsien läpi? "Vain" hyvään kotiin. Kyllä se jonkin asteista maniaa on. Ja hamstraamista. Aina oltava uusi toivo talossa kasvamassa, ja aina vaan parempi.
Nyt varmaan joku kasvattaja heti selittää jotain rodun säilymisestä jne. Juu, juu, kyllä se rotu säilyy, vaikkei niitä pentuja tulekaan joka toinen kuukausi, eikä kaikki kävisi näyttelyssä. Mutta kun ei yhtään lupaavaa päästetä käsistä: siinä voi juuri olla se tuleva maailman voittaja, herranen aika!
Yksi asia aina on naurattanut myös: Kun menee pentuja katsomaan, on kasvattaja aina "pistänyt sivuun" uroksen ja/tai nartun, niinkuin kotiin jääväksi eli ne lupaavat siis. Mutta jos kysyt suoraan, niin sanotaan, ettei näin pienistä vielä tiedä, kuka on tuleva näyttelykoira. Toisaalla he kuitenkin sanovat valitsevansa itselleen pennun kun se on vielä märkä. Ja aina niistä heidän koiristaan kummasti tulee niitä näyttelymenestyjiä. Ja kyse ei todellakaan ole pelkästä hoidosta.
Jos sanot, että no sitten minun pentu on varmaan halvempi, kun siitä ei tule näyttelykoiraa (ei siis ole kuitenkaan mitään varsinaista virhettä), niin sanotaan, ei näin pienistä voi vielä sanoa, täytyy kehittyä vielä. Mutta täysi maksu otetaan kyllä.
Itse näen kyllä myös, mikä pentu on hyvärakenteinen ja voisi menestyä näyttelyissä, mutta en ole sitä koskaan saanut, kun kasvattaja on laittanut sen jo sivuun... Eikun olen kerran saanut kun lupasin käydä näyttelyissä sen kanssa. Ja kyllä siitä tulikin sitten komea yksilö!! Ainoa vaan, että sille tuli sellainen kauneusvirhe, ettei sitä voinut sitten kuitenkaan viedä näyttelyyn, perinnöllinen juttu, ei minun syy...
Eli ahneita ja manian vallassa olette!!
Koirien kasvatus -manian ilmenemismuoto
77
340
Vastaukset
- kasvattaja
Heh, olipa mielestäni erittäin typerä kirjoitus. Pitäisikö kasvattajan jättää itselleen sitten vähemmän lupaava pentu ja myydä se parhaaksi arvioimansa pentu?
Luovutusikäisestä pennusta voi kasvaa vaikka mikä maailmanvoittaja, vaikka se ei luovutusiässä näyttäisikään parhaimmalta. Toisaalta näyttelymenestys ei kerro kaikkea koiran ulkonäöstä, sillä monet rumatkin koirat pärjäävät näyttelyissä hyvin. On tuomareita, jotka eivät tajua esimerkiksi juuri sen rodun rakenteesta tai liikkeistä mitään.
Itse myyn pennun aina pelkästään rakkaaksi perheenjäseneksi. Extraa on, jos sen kanssa pärjää näyttelyissä tai harrastuksissa. - Hohhoijaa taas......
Jos pelkkää näyttelymenestystä tulee vinkumaan, niin en myy ollenkaan.
Koira on lemmikki ja perheenjäsen eikä näyttelyesine.
Ja se hinta on lemmikin hinta- winnertakesitall
Ja siinähän tulikin jo pari kirjoitusta, jotka vain tukee mun mielipidettä. JA, mainitsin tietääkseni, että onko AINA pidettävä ns. lupaava pentu itsellä. En ihmetellyt sitä, että miksi kasvattaja jättää sen lupaavan pennun itselleen. Eli kyseessä on mania, kun kaikki lupaavat on pakko jättää itselle tai ystäville, kavereille, sukulaisille... YHTÄKÄÄN ei voi luovuttaa muille. Ja toisena syynä on loputon voitontahto, aina pitäisi pärjätä näyttelyissä parhaiten.
Jos kasvattaja on kiinnostunut puhtaasti vain siitä, että rodunomaisuus säilyy, riittää jalostustarkastus kertomaan, minkälainen yksilö on "käsissä". Mutta kasvattajat on äärimmäisen kilpailuvietin omaavia ja käyttävät koiraparkoja kilpailuvälineinään.
Kasvattajalle: tottakai tämä oli typerä kirjoitus, sehän oli asiaa ja erittäin suoraan sanottuna. Ei ole tapana kaunistella asioita. Ja kyllä, "rumatkin" pärjää joo, kun kierretään joka takahikiän näyttely, minne ei kukaan huippu vaivaudu tulemaan.
Hohhoijaalle: ei kaikki pyöri sinun kennelin ympärillä, en ole sinun kenneliä edes maininnut. Jos sinulla on tuollaiset metodit, niin siinähän on! Minun kirjoitukseni tarkoittaa kasvattajia suuressa mittakaavassa, ja lähinnä tunnettuja kasvattajia.
Tiedän, mistä puhun: Olen ostanut 25 koiraa vuosikymmenien aikana ja vain yhden kerran saanut lupaavan pennun. Aina, kun olen ilmaissut, että tuosta pennusta olen kiinnostunut, sanoo kasvattaja, että hän pitää sen itse. Sitä ennen ei ollut sanonut edes pitävänsä yhtään, vaan että saan ekana valita. Olisi pitänyt lupautua kauheaan näyttelyrumbaan, että olisi saanut haluamansa. Aina olen saanut toiseksi parhaimman. Ja olen kyllä silloin tällöin käynyt näyttelyissä, kun itselle sopii.
Toiset kasvattajat ovat niinkin ahneita, että jos lupaavasta pennusta ei tulekaan valio, se myydään pois. Samoin, kun pennutukset loppuu, nartut lopetetaan. heillä ei ole koskaan veteraaneja, paitsi uroksissa ehkä, uroksiahan voi käyttää jalostuksessa pitempään. Tällaisilla kasvattajilla vain raha ja näyttelymenestys merkkaa jotain ja koirat ovat pelinappuloita. Heti kun koira lakkaa tuottamasta, siitä hankkiudutaan eroon.
Minulla on itsellä ollut yksi ainoa pentue. Ihan menestynyt narttu emona, kansainvälinen valio uroksena (vieras). Pidin kaikki pennut itsellä, kun ei tuntunut löytyvän heille tarpeeksi hyvää, turvallista kotia. Jos olisin myynyt pennut, olisin varmasti katsonut hinnan pennun "tason" mukaan. Totesin sitten myös, ettei minusta ole kasvattajaksi: olen liian huolissani, minkälaisiin huusholleihin pennut joutuu. Eli olin liian vaativa, kenties. Eikä minusta ole kylmäksi tehokasvattajaksi. Jätin suosiolla pätemisen muille... ja sain kerralla monta komeaa koiraa, jotka olivatkin tosi läheisiä sitten, koska olivat heti syntymästä minun hoidettavana. Elivät 10-13-vuotiaiksi. Ja sainpa pitää sen pentueen lupaavimmankin siinä sivussa ;) - Jäi puuttumaan
winnertakesitall kirjoitti:
Ja siinähän tulikin jo pari kirjoitusta, jotka vain tukee mun mielipidettä. JA, mainitsin tietääkseni, että onko AINA pidettävä ns. lupaava pentu itsellä. En ihmetellyt sitä, että miksi kasvattaja jättää sen lupaavan pennun itselleen. Eli kyseessä on mania, kun kaikki lupaavat on pakko jättää itselle tai ystäville, kavereille, sukulaisille... YHTÄKÄÄN ei voi luovuttaa muille. Ja toisena syynä on loputon voitontahto, aina pitäisi pärjätä näyttelyissä parhaiten.
Jos kasvattaja on kiinnostunut puhtaasti vain siitä, että rodunomaisuus säilyy, riittää jalostustarkastus kertomaan, minkälainen yksilö on "käsissä". Mutta kasvattajat on äärimmäisen kilpailuvietin omaavia ja käyttävät koiraparkoja kilpailuvälineinään.
Kasvattajalle: tottakai tämä oli typerä kirjoitus, sehän oli asiaa ja erittäin suoraan sanottuna. Ei ole tapana kaunistella asioita. Ja kyllä, "rumatkin" pärjää joo, kun kierretään joka takahikiän näyttely, minne ei kukaan huippu vaivaudu tulemaan.
Hohhoijaalle: ei kaikki pyöri sinun kennelin ympärillä, en ole sinun kenneliä edes maininnut. Jos sinulla on tuollaiset metodit, niin siinähän on! Minun kirjoitukseni tarkoittaa kasvattajia suuressa mittakaavassa, ja lähinnä tunnettuja kasvattajia.
Tiedän, mistä puhun: Olen ostanut 25 koiraa vuosikymmenien aikana ja vain yhden kerran saanut lupaavan pennun. Aina, kun olen ilmaissut, että tuosta pennusta olen kiinnostunut, sanoo kasvattaja, että hän pitää sen itse. Sitä ennen ei ollut sanonut edes pitävänsä yhtään, vaan että saan ekana valita. Olisi pitänyt lupautua kauheaan näyttelyrumbaan, että olisi saanut haluamansa. Aina olen saanut toiseksi parhaimman. Ja olen kyllä silloin tällöin käynyt näyttelyissä, kun itselle sopii.
Toiset kasvattajat ovat niinkin ahneita, että jos lupaavasta pennusta ei tulekaan valio, se myydään pois. Samoin, kun pennutukset loppuu, nartut lopetetaan. heillä ei ole koskaan veteraaneja, paitsi uroksissa ehkä, uroksiahan voi käyttää jalostuksessa pitempään. Tällaisilla kasvattajilla vain raha ja näyttelymenestys merkkaa jotain ja koirat ovat pelinappuloita. Heti kun koira lakkaa tuottamasta, siitä hankkiudutaan eroon.
Minulla on itsellä ollut yksi ainoa pentue. Ihan menestynyt narttu emona, kansainvälinen valio uroksena (vieras). Pidin kaikki pennut itsellä, kun ei tuntunut löytyvän heille tarpeeksi hyvää, turvallista kotia. Jos olisin myynyt pennut, olisin varmasti katsonut hinnan pennun "tason" mukaan. Totesin sitten myös, ettei minusta ole kasvattajaksi: olen liian huolissani, minkälaisiin huusholleihin pennut joutuu. Eli olin liian vaativa, kenties. Eikä minusta ole kylmäksi tehokasvattajaksi. Jätin suosiolla pätemisen muille... ja sain kerralla monta komeaa koiraa, jotka olivatkin tosi läheisiä sitten, koska olivat heti syntymästä minun hoidettavana. Elivät 10-13-vuotiaiksi. Ja sainpa pitää sen pentueen lupaavimmankin siinä sivussa ;)Niin mitä siitä lupaavimmasta sitten tuli?
- winnertakesitall
Jäi puuttumaan kirjoitti:
Niin mitä siitä lupaavimmasta sitten tuli?
Koska sain tuttavilta apua ja kun halusivat poikaa viedä näyttelyihin, niin pojasta tuli kyllä Suomen muotovalio. Itse en olisi näyttelyrumbaan lähtenytkään. Että kiitos vaan esittäjille :)
- uhn tiss
Totta hitossa se lupaavin jätetään kotiin/sijoitetaan - koska ainoastaan rodunomaisilla koirilla jatkojalostetaan.
Hukkaan menee kotona makuuttaa hyvää koiraa.- winnertakesitall
Et huomannut, kun kirjoitin, että jalostustarkastus riittää toteamaan koiran soveltuvuuden jalostukseen! Ei tarvitse kilpailla joka näyttelyssä. Ja jalostustarkastuksissa on todelliset rodun asiantuntijat paikalla, eikä mikään tuomari tyyliin swahilista!
Kirjoitukseni käsitteli sitä asiaa, että kun vuodessa tulee liki 10 pentuetta ja joka kerta täytyy jättää itselle pentu(ja), niin silloin voi puhua MANIAsta! "Jospa tämä nyt olisi tuleva maailman voittaja, eikun jospa se on nyt juuri tämä"... Ja kaikki jää kotiin. Edelleenkään en ole ihmetellyt, miksi se on lupaavin pentu joka jää kotiin (eikö se vieläkään selvinnyt lukijoille, huohhh)...
Eikä koiraa tarvitse makuuttaa kotona, ja varmasti se tykkää enemmän riehua ja leikkiä esim. juoksuaitauksessa omalla pihalla, kuin todella maata koko päivän siellä näyttelypaikalla ja odottaa vuoroa kehään. Koira on onnellinen tutuissa rutiineissa. Näyttelyt on vain ihmisten kilpailupaikka, välineenä koirat.
Ja miksi täytyy kiertää kaikki näyttelyt? No siksi, että saadaan niitä meriittejä, vaikka sitten siltä swahilin tuomarilta, vaikka se oikeasti ei ymmärrä koko rotua ollenkaan. Kai sitä lopulta saa koiralleen jonkun tittelin, kun kaikki mahdolliset tuomarit käy läpi. - 15+2
Et huomannut, kun kirjoitin, että jalostustarkastus riittää toteamaan koiran soveltuvuuden jalostukseen! Ei tarvitse kilpailla joka näyttelyssä. Ja jalostustarkastuksissa on todelliset rodun asiantuntijat paikalla, eikä mikään tuomari tyyliin swahilista!
Kirjoitukseni käsitteli sitä asiaa, että kun vuodessa tulee liki 10 pentuetta ja joka kerta täytyy jättää itselle pentu(ja), niin silloin voi puhua MANIAsta! "Jospa tämä nyt olisi tuleva maailman voittaja, eikun jospa se on nyt juuri tämä"... Ja kaikki jää kotiin. Edelleenkään en ole ihmetellyt, miksi se on lupaavin pentu joka jää kotiin (eikö se vieläkään selvinnyt lukijoille, huohhh)...
Eikä koiraa tarvitse makuuttaa kotona, ja varmasti se tykkää enemmän riehua ja leikkiä esim. juoksuaitauksessa omalla pihalla, kuin todella maata koko päivän siellä näyttelypaikalla ja odottaa vuoroa kehään. Koira on onnellinen tutuissa rutiineissa. Näyttelyt on vain ihmisten kilpailupaikka, välineenä koirat.
Ja miksi täytyy kiertää kaikki näyttelyt? No siksi, että saadaan niitä meriittejä, vaikka sitten siltä swahilin tuomarilta, vaikka se oikeasti ei ymmärrä koko rotua ollenkaan. Kai sitä lopulta saa koiralleen jonkun tittelin, kun kaikki mahdolliset tuomarit käy läpi.Itse haluan vielä ryhtyä kasvattajaksi ja syy miksi haluaisin pitää ainakin edes yhden koiran pentueesta on se että onhan se hienoa että omistaa koiran joka on ihan oma kasvatti. Jos pystyisin pitäisin varmasti jokaisesta pentueesta ainakin yhden koiran, mutta haluaisin pitää oman kennel toimintani pienenä että minulla riittää aikaa koirille joten tuskin pystyn jokaisesta pentueesta jättämään edes yhden koiran kotiin. Ja totta kai kasvattajalla on oikeus valita minkä koiran hän jättää kotiin. Ja kaikki kasvattajat ei todellakaan käy koko ajan näyttelyissä, ja jos käyvät niin vastaavasti niihin koiriin tietysti myös panostetaan. Annetaan terveellistä ja oikeaa ruokaa, hoidetaan turkki, kynnet yms jotta se koiraa sitten loistaa siellä näyttelykehässä. Toki on sellaisiakin kasvattajia, jotka ovat niin paljon näyttelyiden lumossa että he eivät ajattele koirien luonnetta lainkaan pennuttaessa, mutta tämmöisiltä idiooteilta ei sitä koiraa pidäkään ostaa, koska se ulkonäkö ei ratkaise kaikkea.
Enkä minä ole eläissänikään käynyt koiranäyttelyissä, mutta jopa minäkin ymmärrän sen mitä nimimerkki kasvattaja sanoi että kaikki tuomarit eivät ymmärrä arvosteltavan koiran liikkeistä tai ulkonäöstä mitään. On se kumma että ihminen joka sanoo käyneensä näyttelyissä ja saattaneen maailmaan oikein pentueenkin ei ymmärrä tätä. Tämä tarkoittaa sitä esim. että tuomari pitää itse tietyn tyyppisistä rodun edustajista enemmän. Esim. tykkää että rodun edustajalla on tuuheampi ja isompi turkki. Ja aina nämä tuomarit eivät edes ymmärrä jostain rodusta mitä he ovat arvioimassa koska ovat itse perehtyneet johonkin toiseen rotuun enemmän.
Hyvä vain ettet ole kasvattaja kun en ymmärrä näyttelyistä tai kasvattamisesta yhtään mitään ja tuskin kukaan haluaisi edes ostaa koiraa noin katkeralta ihmiseltä. - winnertakesitall
15+2 kirjoitti:
Itse haluan vielä ryhtyä kasvattajaksi ja syy miksi haluaisin pitää ainakin edes yhden koiran pentueesta on se että onhan se hienoa että omistaa koiran joka on ihan oma kasvatti. Jos pystyisin pitäisin varmasti jokaisesta pentueesta ainakin yhden koiran, mutta haluaisin pitää oman kennel toimintani pienenä että minulla riittää aikaa koirille joten tuskin pystyn jokaisesta pentueesta jättämään edes yhden koiran kotiin. Ja totta kai kasvattajalla on oikeus valita minkä koiran hän jättää kotiin. Ja kaikki kasvattajat ei todellakaan käy koko ajan näyttelyissä, ja jos käyvät niin vastaavasti niihin koiriin tietysti myös panostetaan. Annetaan terveellistä ja oikeaa ruokaa, hoidetaan turkki, kynnet yms jotta se koiraa sitten loistaa siellä näyttelykehässä. Toki on sellaisiakin kasvattajia, jotka ovat niin paljon näyttelyiden lumossa että he eivät ajattele koirien luonnetta lainkaan pennuttaessa, mutta tämmöisiltä idiooteilta ei sitä koiraa pidäkään ostaa, koska se ulkonäkö ei ratkaise kaikkea.
Enkä minä ole eläissänikään käynyt koiranäyttelyissä, mutta jopa minäkin ymmärrän sen mitä nimimerkki kasvattaja sanoi että kaikki tuomarit eivät ymmärrä arvosteltavan koiran liikkeistä tai ulkonäöstä mitään. On se kumma että ihminen joka sanoo käyneensä näyttelyissä ja saattaneen maailmaan oikein pentueenkin ei ymmärrä tätä. Tämä tarkoittaa sitä esim. että tuomari pitää itse tietyn tyyppisistä rodun edustajista enemmän. Esim. tykkää että rodun edustajalla on tuuheampi ja isompi turkki. Ja aina nämä tuomarit eivät edes ymmärrä jostain rodusta mitä he ovat arvioimassa koska ovat itse perehtyneet johonkin toiseen rotuun enemmän.
Hyvä vain ettet ole kasvattaja kun en ymmärrä näyttelyistä tai kasvattamisesta yhtään mitään ja tuskin kukaan haluaisi edes ostaa koiraa noin katkeralta ihmiseltä.Olenpa hyvinkin kasvattaja, mutta en mikään rahanahne koirien hyväksikäyttäjä! Vaikka olen vain yhden pentueen teettänyt, olen kasvattaja ja kennelnimi on voimassa. Voisin koska tahansa teettää pentueen.
Ja väärin TAAS (kun ei vihamieliset ihmiset kykene kuin keksimään asioita omasta päästään ja kun eivät kestä totuutta): Minun pentueeni pennuilla ei olisi ollut myyntivaikeuksia, se olis MINÄ, joka en niitä myynyt. Siis ei kannata vastata mitään, kun ei edes ole vaivautunut lukemaan muutamaa kirjoitusta kokonaan! Mutta kaltaisillesi pölleröille riittää näköjään puolitotuus!
Mikäs siitä kertoo, etten muka ymmärrä kasvattamisesta mitään. Onko luetun ymmärtäminen vähän hakusessa? OLENKO ESIM. IHMETELLYT MIKSI KASVATTAJAT PITÄÄ LUPAAVAN PENNUN?? OLENKO?? SANOIN MIELIPITEENI, ETTÄ KASVATTAJILLA ON MANIA KOIRIIN, KUN AINA, SIIS A-I-N-A PIDETÄÄN PENTU, JA JOKA PENTUEESTA! Se ON maniaa, sano mitä hyvänsä. Kyllä sitä kasvatustyötä voi jatkaa muutamallakin jalostuskoiralla, ei ole pakko jalostussyistä pitää kaikkia pentuja, jotka näyttää lupaavilta.
Sitten kun mania on päässyt valloilleen ja tulee joku vaikeus koirien pitämiseen, saamme lukea lehdistä, kun taas on tullut ilmi eläinrääkkäys. "Sehän on ollut huippukasvattaja, koirat pärjäsi näyttelyissä ja se on sen ja sen johtokunnan jäsen..." - winnertakesitall
Olenpa hyvinkin kasvattaja, mutta en mikään rahanahne koirien hyväksikäyttäjä! Vaikka olen vain yhden pentueen teettänyt, olen kasvattaja ja kennelnimi on voimassa. Voisin koska tahansa teettää pentueen.
Ja väärin TAAS (kun ei vihamieliset ihmiset kykene kuin keksimään asioita omasta päästään ja kun eivät kestä totuutta): Minun pentueeni pennuilla ei olisi ollut myyntivaikeuksia, se olis MINÄ, joka en niitä myynyt. Siis ei kannata vastata mitään, kun ei edes ole vaivautunut lukemaan muutamaa kirjoitusta kokonaan! Mutta kaltaisillesi pölleröille riittää näköjään puolitotuus!
Mikäs siitä kertoo, etten muka ymmärrä kasvattamisesta mitään. Onko luetun ymmärtäminen vähän hakusessa? OLENKO ESIM. IHMETELLYT MIKSI KASVATTAJAT PITÄÄ LUPAAVAN PENNUN?? OLENKO?? SANOIN MIELIPITEENI, ETTÄ KASVATTAJILLA ON MANIA KOIRIIN, KUN AINA, SIIS A-I-N-A PIDETÄÄN PENTU, JA JOKA PENTUEESTA! Se ON maniaa, sano mitä hyvänsä. Kyllä sitä kasvatustyötä voi jatkaa muutamallakin jalostuskoiralla, ei ole pakko jalostussyistä pitää kaikkia pentuja, jotka näyttää lupaavilta.
Sitten kun mania on päässyt valloilleen ja tulee joku vaikeus koirien pitämiseen, saamme lukea lehdistä, kun taas on tullut ilmi eläinrääkkäys. "Sehän on ollut huippukasvattaja, koirat pärjäsi näyttelyissä ja se on sen ja sen johtokunnan jäsen..."15 2: Siis en ymmärtänyt, mitä oikein yritit sopertaa kappaleessa, joka alkaa: "Enkä minä ole eläissänikään käynyt koiranäyttelyissä,...". Oli tosi sekavaa. Mutta jos väitit, etten minä ymmärrä näyttelyistä mitään, enkä tuomareista, niin sehän olin juurikin MINÄ, joka mainitsi swahililaisen tuomarin siinä mielessä juuri, että ne ei tiedä rodusta mitään ja antavat siten hyvät arvostelut vaikka ei niin huippukoiralle. Eli kun vaan kiertää jokaikisessä takahikiän näyttelyssä, niin saa varmaan meriittejä koiralleen. Sanoin itse juuri tuon. Olen sitä mieltä, että kun lähtee vastailemaan jollekin jotain, täytyy ensin ymmärtää lukemansa TÄYSIN. Ei riitä pelkkä viha, jota tuntee toisinajattelijaa kohtaan. Saa pian tyhmän nimen...
Ja kun ei ymmärrä, voi pyytää selvennystä kirjoitukseen. Mutta olen nyt huomannut, minkätyyppisiä ihmisiä täällä pyörii, ja ei oikeastaan kiinnosta seura. Miksi kirjoittaa mitään, kun ei ymmärretä edes asian ydintä. Eikä lueta kuin muutama rivi ja sitten äkkiä nimittelemään. Näkee oikein, kuinka ihmiset on vihaa täynnä.
Turha se on "lukihäiriöllisille" mitään kirjoittaa... winnertakesitall kirjoitti:
Ja miksi täytyy kiertää kaikki näyttelyt? No siksi, että saadaan niitä meriittejä, vaikka sitten siltä swahilin tuomarilta, vaikka se oikeasti ei ymmärrä koko rotua ollenkaan. Kai sitä lopulta saa koiralleen jonkun tittelin, kun kaikki mahdolliset tuomarit käy läpi.Ihan vaan tiedoksi,että jalostustarkastuksia ei edes kaikilla roduilla ole.Ja jos on,niin on jokunenkin niitä rotuja,joilla se ei ole mitenkään säännöllisesti.Voi olla hyvinkin harvoin.
Lisäksi myös,jalostustarkastuksen tekee ihminen.Useinmiten tuomari.Ja siinä voi tulla siihen,että onko se nyt yhtään sen pätevämpi tai vähemmän pätevä,välttämättä,kuin tuomaroidessaan näyttelyssä...
Eli jos ruvetaan pilkkua viilaamaan,niin sen jalostustarkastuksen tekijänkin voi valkata,ihan samoin kuin näytelmissä,kelle menee...
Jalostustarkastukset ei myös näy tietojärjestelmässä.Näytelmätulokset näkyy.Että voipi katsella jotain tuloksia myös ulkonäöstä puolueettomalta taholta.
"Kirjoitukseni käsitteli..." Aivan.Otsikointi kyllä oli erittäin yleistävä.Kuten myös viesteissäkin...
Jos olisi kirjoitettu eri tavalla,kuin yleistäen,niin kirjoituksen sävy olisi ollut ihan toinen.
Se nyt on selvää,että kasvattajissa,niinkuin yleisestikkin ihmisissä on monenlaista,ja koira asioissa ostajillakin on suuri vastuu,minkälaista toimintaa kannattaa ;)
Pienkasvattajilla esim ei suinkaan ole monia pentueita .
Mutta toki mahdollisimman hyvään pyrkivä kasvattaja pyrkii itselleen/sijoitukseen jättämään parhaat mahdolliset.Se nyt on ihan järkiasia.Sillähän pyritään mahdollisimman hyviin jalostustuloksiin.
Mutta kyllä harvemmin esim.pienkasvattaja montaa sijoittaa,ja harvemmin on pentueessa niin "huonoa" laatua,etteikö sieltä myös saa muutkin ihan vaikka näytelmätasoista pentua.Se sitten,miksi koira kehittyy,on oma lukunsa ja aina ei lupaavasta tule hyvää,mutta joskus voi vähemmän lupaavastakin taas puolestaan tulla.
Ja kyllä noita potentiaalisia saa ihan yhden koiran omistajat ym.Mutta jos on potentiaalinen,niin toki kasvattaja haluisi,että edes muutama näyttely käydään.Saahan siitä puolueettoman arvostelun sitten.Mutta ei kaikki edes näyttelyihin "pakota".
"Eikä koiraa tarvi..."Noh,omat koirani on kaikkein tyytyväisempiä olleet aina,kun vaan saa olla kanssani.Ei niitä ole kiinnostanut riehua edes keskenään pihalla...
Myöskin jokainen on pitänyt aina menoista,mihin vaan,vaihtelu kun virkistää koiraakin...Eri asia on tietenkin koirat,jotka vaan samoja kortteleita tai pihaa kiertäneet ikänsä,niin toki stressaantuu,jos johonkin uuteen joutuu...
Myös näytelmiin aina olleet valmiit lähtemään.Tässäkin kun on turha yleistää,sillä näytelmätilanteet on ihan sitä,miksi kukin koiraalleen ne tekee ;)
Kyllä ihan asiaa aloituksessa myös oli.Valitettavasti se hukkui vaan turhan yleistyksen alle.
"Eli ahneita ja manian vallassa olette !!!" Ja turhan aggressiivisen kirjoittamisen alle...- 15+2
15 2: Siis en ymmärtänyt, mitä oikein yritit sopertaa kappaleessa, joka alkaa: "Enkä minä ole eläissänikään käynyt koiranäyttelyissä,...". Oli tosi sekavaa. Mutta jos väitit, etten minä ymmärrä näyttelyistä mitään, enkä tuomareista, niin sehän olin juurikin MINÄ, joka mainitsi swahililaisen tuomarin siinä mielessä juuri, että ne ei tiedä rodusta mitään ja antavat siten hyvät arvostelut vaikka ei niin huippukoiralle. Eli kun vaan kiertää jokaikisessä takahikiän näyttelyssä, niin saa varmaan meriittejä koiralleen. Sanoin itse juuri tuon. Olen sitä mieltä, että kun lähtee vastailemaan jollekin jotain, täytyy ensin ymmärtää lukemansa TÄYSIN. Ei riitä pelkkä viha, jota tuntee toisinajattelijaa kohtaan. Saa pian tyhmän nimen...
Ja kun ei ymmärrä, voi pyytää selvennystä kirjoitukseen. Mutta olen nyt huomannut, minkätyyppisiä ihmisiä täällä pyörii, ja ei oikeastaan kiinnosta seura. Miksi kirjoittaa mitään, kun ei ymmärretä edes asian ydintä. Eikä lueta kuin muutama rivi ja sitten äkkiä nimittelemään. Näkee oikein, kuinka ihmiset on vihaa täynnä.
Turha se on "lukihäiriöllisille" mitään kirjoittaa...Jos sä oot näin ystävällinen jopa niille ihmisilleki jotka tulee sulta koiraa ostamaan niin en kyllä yhtään ihmettele että ihmiset jättäs koiran ostamatta. Jos sä kerta niin paljon kasvattajia vihaat niin älä tee mitään kasvattaja hommia. Sun kaltaselta happamalta tyypiltä en kyllä ostas. Teistä katkeroituneista ihmisistä kun näkee jo kilometrien päähän että te vihaatte kaikkia ja kaikkea. Ja jos sulle on kerta selvää miks kasvattajat pitää ittellään sen lupaavimman pennun miks sä sitten väniset täällä siitä että ku yhyy kasvattaja oli jo ehtiny laittaa pennun syrjään, vaikka oisit sen halunnu.
- winnertakesitall
15+2 kirjoitti:
Jos sä oot näin ystävällinen jopa niille ihmisilleki jotka tulee sulta koiraa ostamaan niin en kyllä yhtään ihmettele että ihmiset jättäs koiran ostamatta. Jos sä kerta niin paljon kasvattajia vihaat niin älä tee mitään kasvattaja hommia. Sun kaltaselta happamalta tyypiltä en kyllä ostas. Teistä katkeroituneista ihmisistä kun näkee jo kilometrien päähän että te vihaatte kaikkia ja kaikkea. Ja jos sulle on kerta selvää miks kasvattajat pitää ittellään sen lupaavimman pennun miks sä sitten väniset täällä siitä että ku yhyy kasvattaja oli jo ehtiny laittaa pennun syrjään, vaikka oisit sen halunnu.
Mitä täällä kukaan mitään sitten ynisee!! Kaikki asiat voi hoitaa oikeessa elämässä. Ja juuri SUN kaltaisia ihmisiä oli aikoinaan pentuja kinuamassa. Ja tuollaisille en pentujani myynyt. Tiedän tasan, mitä olisi ollut odotettavissa. Kaljan kanssa läträtään jatkuvasti... Ja pthyi!!
Et siis osannut itsekään selittää kirjoitustasi, mikä oli odotettavissakin: et osaa lukea, saati kirjoittaa, tekstin ymmärtämisestä puhumattakaan! Hyvästi, olet heikoin lenkki :D
Ja mitä tulee siihen happamuuteen, niin sanotaan näin, että totuus on tarua ihmeellisempi, tässäkin tapauksessa ;D - winnertakesitall
molossi kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi,että jalostustarkastuksia ei edes kaikilla roduilla ole.Ja jos on,niin on jokunenkin niitä rotuja,joilla se ei ole mitenkään säännöllisesti.Voi olla hyvinkin harvoin.
Lisäksi myös,jalostustarkastuksen tekee ihminen.Useinmiten tuomari.Ja siinä voi tulla siihen,että onko se nyt yhtään sen pätevämpi tai vähemmän pätevä,välttämättä,kuin tuomaroidessaan näyttelyssä...
Eli jos ruvetaan pilkkua viilaamaan,niin sen jalostustarkastuksen tekijänkin voi valkata,ihan samoin kuin näytelmissä,kelle menee...
Jalostustarkastukset ei myös näy tietojärjestelmässä.Näytelmätulokset näkyy.Että voipi katsella jotain tuloksia myös ulkonäöstä puolueettomalta taholta.
"Kirjoitukseni käsitteli..." Aivan.Otsikointi kyllä oli erittäin yleistävä.Kuten myös viesteissäkin...
Jos olisi kirjoitettu eri tavalla,kuin yleistäen,niin kirjoituksen sävy olisi ollut ihan toinen.
Se nyt on selvää,että kasvattajissa,niinkuin yleisestikkin ihmisissä on monenlaista,ja koira asioissa ostajillakin on suuri vastuu,minkälaista toimintaa kannattaa ;)
Pienkasvattajilla esim ei suinkaan ole monia pentueita .
Mutta toki mahdollisimman hyvään pyrkivä kasvattaja pyrkii itselleen/sijoitukseen jättämään parhaat mahdolliset.Se nyt on ihan järkiasia.Sillähän pyritään mahdollisimman hyviin jalostustuloksiin.
Mutta kyllä harvemmin esim.pienkasvattaja montaa sijoittaa,ja harvemmin on pentueessa niin "huonoa" laatua,etteikö sieltä myös saa muutkin ihan vaikka näytelmätasoista pentua.Se sitten,miksi koira kehittyy,on oma lukunsa ja aina ei lupaavasta tule hyvää,mutta joskus voi vähemmän lupaavastakin taas puolestaan tulla.
Ja kyllä noita potentiaalisia saa ihan yhden koiran omistajat ym.Mutta jos on potentiaalinen,niin toki kasvattaja haluisi,että edes muutama näyttely käydään.Saahan siitä puolueettoman arvostelun sitten.Mutta ei kaikki edes näyttelyihin "pakota".
"Eikä koiraa tarvi..."Noh,omat koirani on kaikkein tyytyväisempiä olleet aina,kun vaan saa olla kanssani.Ei niitä ole kiinnostanut riehua edes keskenään pihalla...
Myöskin jokainen on pitänyt aina menoista,mihin vaan,vaihtelu kun virkistää koiraakin...Eri asia on tietenkin koirat,jotka vaan samoja kortteleita tai pihaa kiertäneet ikänsä,niin toki stressaantuu,jos johonkin uuteen joutuu...
Myös näytelmiin aina olleet valmiit lähtemään.Tässäkin kun on turha yleistää,sillä näytelmätilanteet on ihan sitä,miksi kukin koiraalleen ne tekee ;)
Kyllä ihan asiaa aloituksessa myös oli.Valitettavasti se hukkui vaan turhan yleistyksen alle.
"Eli ahneita ja manian vallassa olette !!!" Ja turhan aggressiivisen kirjoittamisen alle...Tiedän kyllä itsekin kirjoitukseni heikot kohdat. ja myönnän aggressiivisuuden. Se on ihmisellä sillä tavalla, että seuraavana päivänä saattaisi tulla ihan eri sävytteinen kirjoitus. Paljon riippuu saamistaan vastauksista, mitä itse sitten vastaa seuraavaksi. Ja kun täälläkin sai niskaansa vain hyökkäyksiä, niin se jatkui itselläkin.
Sulla taisi olla ainoita ellei ainoa vastaus, joka ei ärsyttänyt yhtään...
Olisi vielä paljon sanottavaa, mutta en jaksa enää "pitää yllä ärsytystä", joten en kommentoi enää tämän jälkeen noihin hyökkäyksiin mitään... - 15+2
Mitä täällä kukaan mitään sitten ynisee!! Kaikki asiat voi hoitaa oikeessa elämässä. Ja juuri SUN kaltaisia ihmisiä oli aikoinaan pentuja kinuamassa. Ja tuollaisille en pentujani myynyt. Tiedän tasan, mitä olisi ollut odotettavissa. Kaljan kanssa läträtään jatkuvasti... Ja pthyi!!
Et siis osannut itsekään selittää kirjoitustasi, mikä oli odotettavissakin: et osaa lukea, saati kirjoittaa, tekstin ymmärtämisestä puhumattakaan! Hyvästi, olet heikoin lenkki :D
Ja mitä tulee siihen happamuuteen, niin sanotaan näin, että totuus on tarua ihmeellisempi, tässäkin tapauksessa ;DMuuten ihan kiva mutta sulla ei oo mitään mihin perustaa tolle sun kaljalla läträys väitteelle. Enkä ees jaksanu lukee sitä tekstiä missä väitit että en muka osaa lukea. En katsonut sitä tähdelliseks kun hyökkäsit minua vastaan ja rupesit vain lapsellisesti nimittelemään ja kiljumaan että en osaa lukea.
Ja PS. en juo koska en pidä alkoholin mausta.
Toivottavasti sulla on parempi tuntemus koirista kun ihmisistä. Ei ihme että ei koirille löytyny kotia kun et ihmisistä tiedä yhtään mitään. - winnertakesitall
15+2 kirjoitti:
Muuten ihan kiva mutta sulla ei oo mitään mihin perustaa tolle sun kaljalla läträys väitteelle. Enkä ees jaksanu lukee sitä tekstiä missä väitit että en muka osaa lukea. En katsonut sitä tähdelliseks kun hyökkäsit minua vastaan ja rupesit vain lapsellisesti nimittelemään ja kiljumaan että en osaa lukea.
Ja PS. en juo koska en pidä alkoholin mausta.
Toivottavasti sulla on parempi tuntemus koirista kun ihmisistä. Ei ihme että ei koirille löytyny kotia kun et ihmisistä tiedä yhtään mitään.Et kyllä tosiaankaan osaa lukea! Ja tiedoksi: älä vastaa ollenkaan, jos et ole lukenut asiasta kaikkea. Tulee niin tyhmä vaikutelma, varmasti oikea kuitenkin, kun joku jauhaa jostain, mikä on kumottu jo aikaisemmin :D
Katsohan taaksepäin, kuka OIKEASTI ensimmäisenä on alkanut nimittelemään jotain yhtä, tiettyä kirjoittajaa. Olinko minä...? Taisit olla kuule sinä kuitenkin. Ja niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Kyllä, minulla on erinomainen ihmistuntemus, olen siitä saanut todisteita elämäni aikana.
- Kasvatinomistaja
Itse en ole kasvattaja, mutta jotain minäkin olen ymmärtänyt niiden toiminnasta.
Lupaavimmat pennut halutaan tietenkin sijoitukseen tai näyttelykotiin, sijoituksista saa hyvää jalostusmateriaalia (jottei tarvitse laittaa omia koiriaan kiertoon kun ovat jalostustehtävänsä täyttäneet) ja näyttelyissä menestyvä antaa kennelille meriittiä. Vaikka veikkaan että tiedät jo nämä asiat ja olet päättänyt olla juuri tuota mieltä asiasta :)
Minäkään en arvosta massatuotantoa, oma kasvattajani tuottaa max 2 pentuetta vuodessa hyvin tarkoin valituista vanhemmista. Valikoi harrastaviin koteihin koska rotu vaatii aktivointia ja kasvatuspyrkimyksiin kuuluu luonteen, hermorakenteen ja treenikestävyyden parantaminen. Itselläni on sijoitusnarttu mikä on sopinut minulle täydellisesti :)
Pari vuottahan sijoituskoiran omistajana on paljon työtä, sitten olet upean ilmaisen koiran ylpeä omistaja ;) - joopasjoop
Hih, aloittaja haluaa pentueen lupaavimman, mutta silti ei näyttelyrumpaan halua lähteä! ;) Mitä tarkoitusta varten olet hankkinut koirasi? Eivätkö ne olleetkaan rakastettuja lemmikkejä?
Taitaa olla provo. Harva ei-kasvattaja pystyy ostamaan ja omistamaan elämänsä aikana 25 koiraa pitämään yhden kokonaisen pentueen. Eivät tainneet olla pitkäikäisiä koiria? Vai onko aloittaja jo lähes satavuotias?- winnertakesitall
Vastaukset löytyy aikaisemmista kirjoituksistani. Jos nimittäin ymmärtää lukemaansa.
"Taitaa olla provo". Ai niin, unohdin jo missä kirjoittelen, näissähän vähän väliä tarjotaan tuota vaihtoehtoa. Onko täällä sitten paljon niitä provoja? Minulla ei ole niin paljoa kokemusta näistä, että tietäisin asian yleisyyden.
"Harva ei-kasvattaja pystyy ostamaan..." jne. Minulla on edelleen kennelnimi, ja yksi pentue teetetty. Periaatteessa olen kasvattaja siis. Mutta ei toimivaa kenneliä, eikä siis jatkuvaa kasvatusta.
Minä olen ollu aina onnekas ja voinut ostaa niin monta koiraa kuin haluan hoitaa. Ja aina asunut isossa talossa, jossa kaikki suunniteltu koiria silmällä pitäen. Miksi en voisi pitää useampaa kerralla ja käydä esim. näyttelyssä silloin kun huvittaa, eikä kuitenkaan ottaa näyttelyissä käynnistä mitään viikonlopputyötä. Ja olen onnekseni voinut pitää pentueeni kokonaan itselläni, kun se rahan saaminen ei ollut pääasia katsos. Tarpeeksi hyviä paikkoja ei löytynyt, mielestäni, tosin olin varmaan vähän liian kranttu, myönnetään. Mutta en olisi kestänyt sitä jatkuvaa huolta, että mitä pennuilleni tapahtuu. En muuten kertonut, kuinka monta pentua pentueessani oli. Pentue se on kahden, kolmenkin pennun pentue. Silloin kuulin myös liikaa juttuja kasvattajalle palautuneista, kaltoin kohdelluista koirista. Isäntä rääkännyt koiraa, kun halunnut kostaa vaimolleen. Alkoholiongelmista johtuneita heitteillejättöjä. Kuulin koirista, jotka jäivät auton alle. Kun piti pennut itsellään, tiesi tasan, miten ne elää. Ja halusin antaa heille savuttoman, alkoholittoman kodin.
Kuten jo kerroin, omat pennut elivät 10-13-vuotiaiksi. Muut koirani ovat olleet 9-14 vuoden ikäisiä, kun ovat nukutettu. Käsittääkseni voi sanoa heitä pitkäikäisiksi.
EN OLE satavuotias. Olen ollut koiranomistaja 40 vuotta, ensimmäinen koira tuli kun olin pieni lapsi. Tällainen vain 8:n matikkapääkin osaa laskea paremmin kuin sinä, näköjään... - yrtyree
Vastaukset löytyy aikaisemmista kirjoituksistani. Jos nimittäin ymmärtää lukemaansa.
"Taitaa olla provo". Ai niin, unohdin jo missä kirjoittelen, näissähän vähän väliä tarjotaan tuota vaihtoehtoa. Onko täällä sitten paljon niitä provoja? Minulla ei ole niin paljoa kokemusta näistä, että tietäisin asian yleisyyden.
"Harva ei-kasvattaja pystyy ostamaan..." jne. Minulla on edelleen kennelnimi, ja yksi pentue teetetty. Periaatteessa olen kasvattaja siis. Mutta ei toimivaa kenneliä, eikä siis jatkuvaa kasvatusta.
Minä olen ollu aina onnekas ja voinut ostaa niin monta koiraa kuin haluan hoitaa. Ja aina asunut isossa talossa, jossa kaikki suunniteltu koiria silmällä pitäen. Miksi en voisi pitää useampaa kerralla ja käydä esim. näyttelyssä silloin kun huvittaa, eikä kuitenkaan ottaa näyttelyissä käynnistä mitään viikonlopputyötä. Ja olen onnekseni voinut pitää pentueeni kokonaan itselläni, kun se rahan saaminen ei ollut pääasia katsos. Tarpeeksi hyviä paikkoja ei löytynyt, mielestäni, tosin olin varmaan vähän liian kranttu, myönnetään. Mutta en olisi kestänyt sitä jatkuvaa huolta, että mitä pennuilleni tapahtuu. En muuten kertonut, kuinka monta pentua pentueessani oli. Pentue se on kahden, kolmenkin pennun pentue. Silloin kuulin myös liikaa juttuja kasvattajalle palautuneista, kaltoin kohdelluista koirista. Isäntä rääkännyt koiraa, kun halunnut kostaa vaimolleen. Alkoholiongelmista johtuneita heitteillejättöjä. Kuulin koirista, jotka jäivät auton alle. Kun piti pennut itsellään, tiesi tasan, miten ne elää. Ja halusin antaa heille savuttoman, alkoholittoman kodin.
Kuten jo kerroin, omat pennut elivät 10-13-vuotiaiksi. Muut koirani ovat olleet 9-14 vuoden ikäisiä, kun ovat nukutettu. Käsittääkseni voi sanoa heitä pitkäikäisiksi.
EN OLE satavuotias. Olen ollut koiranomistaja 40 vuotta, ensimmäinen koira tuli kun olin pieni lapsi. Tällainen vain 8:n matikkapääkin osaa laskea paremmin kuin sinä, näköjään...Ei se rahan saaminen ole aina pääasia katsos. Kaikilla kun ei ole varaa pitää sitä koko pentuetta. Aattele ny järjellä säkin. Syntyy vaikka 9 kappaletta saksanpaimenia. Niiden ruokinta maksaa älyttömästi jos meinaa kaikki pitää muista kuluista puhumattakaan, eikä joku välttämättä asua semmosessa lukaalissa että vois pitää 11 isoo koiraa (jos aatellaan että kasvattaja omistaa vielä emon ja pentujen isänkin).
- winnertakesitall
yrtyree kirjoitti:
Ei se rahan saaminen ole aina pääasia katsos. Kaikilla kun ei ole varaa pitää sitä koko pentuetta. Aattele ny järjellä säkin. Syntyy vaikka 9 kappaletta saksanpaimenia. Niiden ruokinta maksaa älyttömästi jos meinaa kaikki pitää muista kuluista puhumattakaan, eikä joku välttämättä asua semmosessa lukaalissa että vois pitää 11 isoo koiraa (jos aatellaan että kasvattaja omistaa vielä emon ja pentujen isänkin).
Sen verran sanon, että MINULLA oli tilaisuus pitää 6 kappaletta 24-27 kg:n aikuispainon saavuttanutta koiraa, uroksia kaikki. Ja kyllä, koiran ruokiin on mennyt huimia summia, kun on aina ostettu eläinkaupoista ne. Paitsi ihan alussa, kun ei niitä kuivaruokia edes ollut silloin kunnolla.
- 8876765
Sen verran sanon, että MINULLA oli tilaisuus pitää 6 kappaletta 24-27 kg:n aikuispainon saavuttanutta koiraa, uroksia kaikki. Ja kyllä, koiran ruokiin on mennyt huimia summia, kun on aina ostettu eläinkaupoista ne. Paitsi ihan alussa, kun ei niitä kuivaruokia edes ollut silloin kunnolla.
No hyvä jos sulla on ollu semmonen tuuri, mutta kaikilla katos ei oo ja sitten niille pennuille pitäs ettii koditkin. Luulis aikuisen ihmisen sen verran nyt ymmärtävän.
- winnertakesitall
8876765 kirjoitti:
No hyvä jos sulla on ollu semmonen tuuri, mutta kaikilla katos ei oo ja sitten niille pennuille pitäs ettii koditkin. Luulis aikuisen ihmisen sen verran nyt ymmärtävän.
8876765: Mikäs olet väittämään, etten ymmärtäisi? Arvostelinhan juuri, kun kasvattajat ei luovu lupaavista pennuistaan!! Kerroin miten minulla on ollut mahdollisuus pitää pennut, EN KEHOTTANUT MUITA TEKEMÄÄN SAMALLA TAVALLA!!! Mitä möllipäitä täällä oikein on, kun ei kertakaikkiaan ymmärretä edes kirjoitettua tekstiä!!??!
- 8876765
8876765: Mikäs olet väittämään, etten ymmärtäisi? Arvostelinhan juuri, kun kasvattajat ei luovu lupaavista pennuistaan!! Kerroin miten minulla on ollut mahdollisuus pitää pennut, EN KEHOTTANUT MUITA TEKEMÄÄN SAMALLA TAVALLA!!! Mitä möllipäitä täällä oikein on, kun ei kertakaikkiaan ymmärretä edes kirjoitettua tekstiä!!??!
Sun tekstin perusteella sä pidät niitä kasvattajia ahneina, jotka ei luovu lupaavista pennuistaan ja sua ihtees kismitti kun kasvattajat oli jo aina laittanu sen lupaavimman pennun syrjään. Se on täysin eri asia pitää yksi koira pentueesta kuin koko katras.
Että et sinäkään juurikaan lukemaasi ymmärrä. - winnertakesitall
8876765 kirjoitti:
Sun tekstin perusteella sä pidät niitä kasvattajia ahneina, jotka ei luovu lupaavista pennuistaan ja sua ihtees kismitti kun kasvattajat oli jo aina laittanu sen lupaavimman pennun syrjään. Se on täysin eri asia pitää yksi koira pentueesta kuin koko katras.
Että et sinäkään juurikaan lukemaasi ymmärrä.Olen kyllä eri mieltä! Juuri kasvattajiahan minä kehotan luopumaan kaikista pennuistaan, edes joskus, vaikka sitten siellä olisi se "lupaavakin" joukossa. Että allekirjoitanpahan hyvinkin sen, että kasvattaja normaalisti luopuu pennuistaan.
Väitteesi on kumottu.
- 12+11
No antaisitko ite sitten sun lupaavimman koiran pois? Vastaa ihan rehellisesti tähän. Totta kai kasvattaja pitää yleensä just sen lupaavimman pennun itsellään, koska haluu ehkä myöhemmin teetättää pennut sillä koiralla ja jatkaa sitä lupaavaa linjaa mikä sillä koiralla on. Ja siis mikä ihme juttu tää on ku aina parjataan kasvattajia. Se kennelin pitäminen ei oo mitään ilmasta lystii. Pitää hoitaa koirat, maksaa koirien kaa harrastaminen kuten näyttelyt ja pk-kisat ja sitten eläinlääkäri kulut ja muut päälle. Ja kun kunnon kasvattajilla ei yleensäkään oo pentueita koko ajan ja pennuista kenneli saa pääosin tulosa ja totta kai kennelin pitäjä yrittää tehä voittookin siinä sivussa (tosin se ei saa olla se ainoo syy miks pyörittää kenneliä). Jos teitä kennelit noin kovasti vituttaa älkää ostako kenneleistä!
- 12+11
Ja kasvattaja varmasti siks haluaa antaa lupaavan näyttelykoiran semmoseen perheeseen, joka käy näyttelyissä koska se tuo hyvää nimee ja mainosta kennelille että yks niitten kasvatti on voitokas. Miks jotain hyvää pitäs piilotella? Miks pitää hyvää näyttelykoiraa vaan kotona?
- winnertakesitall
12+11 kirjoitti:
Ja kasvattaja varmasti siks haluaa antaa lupaavan näyttelykoiran semmoseen perheeseen, joka käy näyttelyissä koska se tuo hyvää nimee ja mainosta kennelille että yks niitten kasvatti on voitokas. Miks jotain hyvää pitäs piilotella? Miks pitää hyvää näyttelykoiraa vaan kotona?
Siinäpä se tuli sanottua toistamiseen: MAINOSTA ja NIMEE!! Niinhän juuri sanoin tuolla itsekin, ei se ole sen jalostusmateriaalin turvaaminen se syy.
Voisin sanoa, että ensin on kasvattajalla jumalaton kilpailuvietti ja voitontahto. Sen jälkeen puhkeaa vasta mania.
Mutta niinhän se on, että: kuka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa... - winnertakesitall
Mistäs muualta sitä sitten ostaa rekisteröidyn rotukoiran ja jos olis mahdollista, lupaavan pennun? Kerro minulle, kun en mitenkään osaa keksiä paikkaa.
- Intuitiolla
Mistäs muualta sitä sitten ostaa rekisteröidyn rotukoiran ja jos olis mahdollista, lupaavan pennun? Kerro minulle, kun en mitenkään osaa keksiä paikkaa.
1. Hanki koira sijoitussopimuksella - saat taatusti lupaavan pennun Ei kukaan lähde muita sijoittamaankaan.
2. Ota kasvattajaan yhteyttä ajoissa.
Mitä on se lupaava pentu? Ulkomuodoltaan mahd. täydellinen pentu? Ihanan luonteen omaava pentu? Hyvävaistoinen pentu?
Sinulla on/oli siis muotovaliouros. Miksi et jatkanut jalostustyötä sillä? Useimmiten uroksen omistajalla on erittäin hyvä mahdollisuus saada se lupaava pentu ja aikaa on 10 vuotta.
Kasvatin tuossa yhden pentueen. Olisi pitänyt jättää se lupaavin näyttelypentu, mutta jätin sen ihanan luonteisen pikkukullan - eikä kaduta. Sen luonteen kanssa ollaan tekemisissä joka päivä, näyttelyissä käydään muutaman kerran. Toivottavasti käyvät näyttelyssä. Ja jos joku nyt tästä innostuu niin kerrottakoon että koko pentue oli hyväluoneinen - kaikki uudet omistajat ovat olleet tyytyväisiä.
Tässä pennussa on vain sitä jotakin.....ja haluan tietää mitä - winnertakesitall
Intuitiolla kirjoitti:
1. Hanki koira sijoitussopimuksella - saat taatusti lupaavan pennun Ei kukaan lähde muita sijoittamaankaan.
2. Ota kasvattajaan yhteyttä ajoissa.
Mitä on se lupaava pentu? Ulkomuodoltaan mahd. täydellinen pentu? Ihanan luonteen omaava pentu? Hyvävaistoinen pentu?
Sinulla on/oli siis muotovaliouros. Miksi et jatkanut jalostustyötä sillä? Useimmiten uroksen omistajalla on erittäin hyvä mahdollisuus saada se lupaava pentu ja aikaa on 10 vuotta.
Kasvatin tuossa yhden pentueen. Olisi pitänyt jättää se lupaavin näyttelypentu, mutta jätin sen ihanan luonteisen pikkukullan - eikä kaduta. Sen luonteen kanssa ollaan tekemisissä joka päivä, näyttelyissä käydään muutaman kerran. Toivottavasti käyvät näyttelyssä. Ja jos joku nyt tästä innostuu niin kerrottakoon että koko pentue oli hyväluoneinen - kaikki uudet omistajat ovat olleet tyytyväisiä.
Tässä pennussa on vain sitä jotakin.....ja haluan tietää mitäEt ole varmaan lukenut kaikkia kijoituksia, kun kirjoitat noin. Lueppa aikaisemmat kirjoitukset, niin tiedät vähän mistä oli kysymys, jos vaan kiinnostaa.
Tuo kysymykseni, johon vastasit, oli tarkoitettu nimimerkille 12 11, joka kehotti siis olemaan ostamatta pentua kenneleistä.
En halunnut jatkaa kasvattamista, kerroinhan, että olisin jatkuvasti huolissani pennuistani.
Minulla on nyt kaksi koiraa. Toinen on kotikoiratasoinen (en edes etsinyt lupaavaa pentua silloin), mutta komea. Tämän nuoremman hankintaa kun suunnittelin, oli ajatuksena valita pentueesta se, joka on ns. lupaavin pentu. Halusin alkaa käydä uudestaan näyttelyissä, mutta minulla ei ole mahdollisuutta kiertää ympäri Suomea joka viikonloppu. Vaikka koirani ovat minulle rakkaita, olivat minkälaisia hyvänsä, olen myös armoton esteetikko ja mielellään haluaisin kotonakin katsella näyttävää, kriteerit täyttävää koiraa. Kun sitä silmää on jo kehittynyt tässä vuosikymmenien aikana, ei voi olla näkemättä joitain pikkupuutteita koiran ulkonäössä. Mutta eihän ne tykkäämistä silti tietenkään estä.
Kasvattajalla silloin pentua valitessanihan kävi niin, että nimesin juuri sen, jonka sitten kuulinkin olevan kasvattajan jo itselleen valitseman. Ja "jouduin" sitten valitsemaan toiseksi parhaan. Mutta tämä poika on silti todellakin rakastettu perheenjäsen! Vaikka kaulaa ei ole ihan niin paljon kuin haluaisin, ehkä vähän pienempi on kuin monet urokset... Hänen kohdallaan kävi kyllä myös niin, että hän valitsi minut silloin. Oli koko ajan minun luona kasvattajalla. Nukahti syliini. Ja luonteen puolesta tämä poika onkin täydellinen. - Kenneleistä,,,
Siinäpä se tuli sanottua toistamiseen: MAINOSTA ja NIMEE!! Niinhän juuri sanoin tuolla itsekin, ei se ole sen jalostusmateriaalin turvaaminen se syy.
Voisin sanoa, että ensin on kasvattajalla jumalaton kilpailuvietti ja voitontahto. Sen jälkeen puhkeaa vasta mania.
Mutta niinhän se on, että: kuka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa...No kenneli on YRITYS. Sillä pitää myös pystyä tekemään sitä tuottoa. Hyvä jos sulla on ittelläs varaa hoitaa ja syöttää jopa kahdeksanki koiraa tai yli kymmenen, eikä tunnu missään sun kukkarolle, mutta kaikilla ei oo semmoseen varaa. Kennelin toiminnassa ei oo mitään väärää, jos on kunniallinen kasvattaja eikä vaan pentutehtailija. Se että haluu nimee ja mainosta kennelilleen on ihan normaalia. Jos pentuja tehtailee kun liukuhihnalta ja ihmiset on niin idiootteja että käy vielä ostamassa tämmöseltä kasvattajalta se tahkoo siinä koko ajan rahaa. Mutta kenneli jossa ei oo jatkuvasti pentuja myytävänä pitää tehä mainetta ittelleen, jotta sitten ku niitä pentuja on niin ihmiset haluu ottaa koiran sieltä. Jos kenneli tekis yhen pentueen aina pariin vuoteen, eikä kennelistä oo missään ollu puhetta tai kenneli ei oo muutenkaan ollu esillä niin ei ne ihmiset sillon ees osaa lähtä ettimään tätä pikku kenneliä ja ostaa sieltä koiraa. Kyllä kennelin pitäminen on kilpailuhenkistä sen voin uskoo, mutta niin on kaikki muukin yritystoiminta. Jos yrityksiäki saa mainostaa niin miksei sitten kenneleitäki? Ja tällä mainostamisella tarkotan sitä että joku kennelin kasvatti menestyy.
Kenneleistä,,, kirjoitti:
No kenneli on YRITYS. Sillä pitää myös pystyä tekemään sitä tuottoa. Hyvä jos sulla on ittelläs varaa hoitaa ja syöttää jopa kahdeksanki koiraa tai yli kymmenen, eikä tunnu missään sun kukkarolle, mutta kaikilla ei oo semmoseen varaa. Kennelin toiminnassa ei oo mitään väärää, jos on kunniallinen kasvattaja eikä vaan pentutehtailija. Se että haluu nimee ja mainosta kennelilleen on ihan normaalia. Jos pentuja tehtailee kun liukuhihnalta ja ihmiset on niin idiootteja että käy vielä ostamassa tämmöseltä kasvattajalta se tahkoo siinä koko ajan rahaa. Mutta kenneli jossa ei oo jatkuvasti pentuja myytävänä pitää tehä mainetta ittelleen, jotta sitten ku niitä pentuja on niin ihmiset haluu ottaa koiran sieltä. Jos kenneli tekis yhen pentueen aina pariin vuoteen, eikä kennelistä oo missään ollu puhetta tai kenneli ei oo muutenkaan ollu esillä niin ei ne ihmiset sillon ees osaa lähtä ettimään tätä pikku kenneliä ja ostaa sieltä koiraa. Kyllä kennelin pitäminen on kilpailuhenkistä sen voin uskoo, mutta niin on kaikki muukin yritystoiminta. Jos yrityksiäki saa mainostaa niin miksei sitten kenneleitäki? Ja tällä mainostamisella tarkotan sitä että joku kennelin kasvatti menestyy.
"No kenneli on YRITYS."No menipä tuokin yleistyksen puolelle ja reilusti...
On yrityksiä,muttavähemmässä määrin virallisia Suomessa.Sitten on niitä,joiden toiminta täyttää kyllä edellytykset ja määritteet,mutta ei itse yrityksenä toimintaansa pidä...
Mutta iso osa on pienkasvattajia,joilla ei ole mitään tekemistä yrittämisen kanssa.Ihan vaan puhtaasti harrastusta.
- kuka on mitäkin
No mitä sitten valitat? Itsehän taidat olla se kateellinen! Mikä olikaan aloituksesi tarkoitus ylipäätään? Haukkua kasvattajia vai?
- Sepä se
Sepä juuri. Haukkua kasvattajia.
- winnertakesitall
Jos ei se vielä(kään) selvinnyt, niin minun mielestäni jatkuvan pennuttamisen (eli tuommoinen 6-7 pentuetta vuodessa) ja joka pentueesta parhaimman pennun itselle jättämisen syy on jonkinasteinen mania kasvattajilla. Siitä kertoo se, ettei yhtäkään, siis YHTÄKÄÄN! voi myydä "vain" hyvään, ehkä silloin tällöin näyttelyssä käyvään kotiin. Ja olen edelleen sitä mieltä.
En tiedä miltä kateus tuntuu, kun sitä tuntee, mutta kuvausten perusteella päättelen, ettei minulla sitä ole.
Kuka lukijoista sitten ottaa väittämäni manian haukkumisena, kuka ei. Minun kirjoituksessani se on vain faktan toteamista. Joku on voinutkin sen ymmärtää. Hatun nosto hänelle, hän on tajunnut kirjoituksen sisimmän... - ihmettelee...
Jos ei se vielä(kään) selvinnyt, niin minun mielestäni jatkuvan pennuttamisen (eli tuommoinen 6-7 pentuetta vuodessa) ja joka pentueesta parhaimman pennun itselle jättämisen syy on jonkinasteinen mania kasvattajilla. Siitä kertoo se, ettei yhtäkään, siis YHTÄKÄÄN! voi myydä "vain" hyvään, ehkä silloin tällöin näyttelyssä käyvään kotiin. Ja olen edelleen sitä mieltä.
En tiedä miltä kateus tuntuu, kun sitä tuntee, mutta kuvausten perusteella päättelen, ettei minulla sitä ole.
Kuka lukijoista sitten ottaa väittämäni manian haukkumisena, kuka ei. Minun kirjoituksessani se on vain faktan toteamista. Joku on voinutkin sen ymmärtää. Hatun nosto hänelle, hän on tajunnut kirjoituksen sisimmän...Varmasti hyvin harva suomalainen kasvattaja kasvattaa 6-7 pentuetta vuodessa. Tällainen kasvattaja on joko ammattikasvattaja, jolloin hänen pentunsa todennäköisesti kasvavat kennelrakennuksessa, tai pentutehtailija. Itse en sellaiselta kasvattajalta edes haluaisi pentua oli se kuinka lupaava tahansa. Haluan, että minun tuleva pentuni kasvaa kotioloissa.
Ainakin omassa rodussani tällaisia massakasvattajia ei ole, vaan pentuja syntyy kasvattajille kerran vuodessa tai harvemmin tai joskus kaksi pentuetta vuodessa. Fiksu kasvattaja sijoittaa pentueesta ainakin yhden pennun jottei koiramäärä kotona kasva liian suureksi. Ja tottakai kasvattaja pitää tai sijoittaa sen lupaavimman pennun, mikä ei tarkoita sitä, ettei muista kasvaisi upeita yksilöitä. Pienestä pennusta ei vielä näe, mitä siitä tulee. Lupaavimmasta pennusta ei välttämättä kasva sitä pentueen parasta. - Ai et vai :D
Kuka lukijoista sitten ottaa väittämäni manian haukkumisena, kuka ei. Minun kirjoituksessani se on vain faktan toteamista. Joku on voinutkin sen ymmärtää. Hatun nosto hänelle, hän on tajunnut kirjoituksen sisimmän...Kyllähän se on nimenomaan se kateus niistä lupaavista pennuista, joka tämän viestin motiivina alunperin on. "Minä en saa yhtään kun kasvattaja pitää kaikki"
- ????
ihmettelee... kirjoitti:
Varmasti hyvin harva suomalainen kasvattaja kasvattaa 6-7 pentuetta vuodessa. Tällainen kasvattaja on joko ammattikasvattaja, jolloin hänen pentunsa todennäköisesti kasvavat kennelrakennuksessa, tai pentutehtailija. Itse en sellaiselta kasvattajalta edes haluaisi pentua oli se kuinka lupaava tahansa. Haluan, että minun tuleva pentuni kasvaa kotioloissa.
Ainakin omassa rodussani tällaisia massakasvattajia ei ole, vaan pentuja syntyy kasvattajille kerran vuodessa tai harvemmin tai joskus kaksi pentuetta vuodessa. Fiksu kasvattaja sijoittaa pentueesta ainakin yhden pennun jottei koiramäärä kotona kasva liian suureksi. Ja tottakai kasvattaja pitää tai sijoittaa sen lupaavimman pennun, mikä ei tarkoita sitä, ettei muista kasvaisi upeita yksilöitä. Pienestä pennusta ei vielä näe, mitä siitä tulee. Lupaavimmasta pennusta ei välttämättä kasva sitä pentueen parasta.Et oo kyllä ainakaan tossa alotusviestissäs sanonu että tarkotat kasvattajia, jotka tehtailee noin paljon pentueita. Ja jos säkin oot joku kasvattaja kerta niin eikö sun päässä oo hälytyskellot soinu että on aika epämäärästä toimintaa, jos vuodessa kasvattajalla on noin paljon pentueita? Luulis nyt ihmisen joka on saanu kennelnimenki tietävän että ei ne kunnolliset kasvattajat hanki kerralla noin monia pentueita ja mitä oon kenneleitten sivuilta kahtonu niin yleensä jokasella on vaan yks pentue ja sitten siinä välissä on vuoden tai pari tauko ennen ku tulee seuraava pentue. Oot sitten tainnu mennä ostamaan näiltä tehtailijoilta. Voi juma jos ei kerta kasvattajatkaan osaa olla ostamatta tehtailijoilta niin ei se nyt ihme oo että nää pentutehtaat vieläki pyörii.
- provoa epäilen
Ai et vai :D kirjoitti:
Kyllähän se on nimenomaan se kateus niistä lupaavista pennuista, joka tämän viestin motiivina alunperin on. "Minä en saa yhtään kun kasvattaja pitää kaikki"
Niin minustakin kateus sai aloittajan kirjoittamaan.
Minua ihmetyttää, että mikä pennunhankinta- tai koiranomistajuus-mania aloittajalla on. Ihmettelen sitä, miten yksi ihminen on voinut omistaa elämänsä aikana 25 koiraa sekä yhden koko pentueen siihen päälle. On täytynyt olla todella monta koiraa kerrallaan. Aika huono tsägä, jos kaikki ovat olleet ulkomuodoltaan huonoja yhtä lukuunottamatta. Mutta toisaalta eipä ihme, jos koirat on hankittu pentutehtailijoilta. Mutta oppia ikä kaikki... - 17+12
provoa epäilen kirjoitti:
Minua ihmetyttää, että mikä pennunhankinta- tai koiranomistajuus-mania aloittajalla on. Ihmettelen sitä, miten yksi ihminen on voinut omistaa elämänsä aikana 25 koiraa sekä yhden koko pentueen siihen päälle. On täytynyt olla todella monta koiraa kerrallaan. Aika huono tsägä, jos kaikki ovat olleet ulkomuodoltaan huonoja yhtä lukuunottamatta. Mutta toisaalta eipä ihme, jos koirat on hankittu pentutehtailijoilta. Mutta oppia ikä kaikki...Nii ei mikään ihme jos koira on kerran pentutehtaasta. Itsekin aloin epäillä tätä trolliksi kun luin että tämän niin kutsutun kasvattajan mielestä ei ole ollut mitään outoa siinä että kennelillä on ollut noinkin hirveästi pentuja yhtäaikaa. Eihän sitä tiedä voi olla että aloittaja on vain joku tyyppi jolla ei ole oikeasti koiran koiraa siitä kennelistä nyt puhumattakaan.
- Ownertakesitall
Kuka lukijoista sitten ottaa väittämäni manian haukkumisena, kuka ei. Minun kirjoituksessani se on vain faktan toteamista. Joku on voinutkin sen ymmärtää. Hatun nosto hänelle, hän on tajunnut kirjoituksen sisimmän...Onhan se kumma jos kasvattaja ei saa valita itselleen omasta ja itse, aina isäurosvalinnasta lähtien huolehtimastaan pentueesta "päältä" itselleen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. Eihän me eletä missään kolhoosissa jossa ei voi itse päättää omastaan. No, monesti isäuroksen omistajan oikeus on se "päältävalinta" joten siinä tapauksessa saattaa kasvattaja saadakin sen toiseksi parhaan pennun. Vain "märästä" pennusta voi päätellä millainen rakenne sille tulee. Muut ominaisuudet on korkeemmas käres. Se ihmetyttää ertyisesti, ettet tiedä ettei kasvattajalla ole lainvoimaisia oikeuksia vaatia sinua käyttämään pentua näyttelyissä tai kokeissa. Voit aivan kirkkain silmin luvata käyttäväsi koiraa vaikka kuussa ja yhtä huolettomasti jättää sen siellä käyttämättä. Ei se kasvattaja sille mitään voi. Korkeintaan sen, ettei myy sinulle pentua toistamiseen. Näin yksinkertainen se asia on todellisuudessa. Turha siitä on monimutkaista tehdä.
- winnertakesitall
provoa epäilen kirjoitti:
Minua ihmetyttää, että mikä pennunhankinta- tai koiranomistajuus-mania aloittajalla on. Ihmettelen sitä, miten yksi ihminen on voinut omistaa elämänsä aikana 25 koiraa sekä yhden koko pentueen siihen päälle. On täytynyt olla todella monta koiraa kerrallaan. Aika huono tsägä, jos kaikki ovat olleet ulkomuodoltaan huonoja yhtä lukuunottamatta. Mutta toisaalta eipä ihme, jos koirat on hankittu pentutehtailijoilta. Mutta oppia ikä kaikki...Provoa epäilen: Oletkos lukenut kaikki aiheeseen liittyvät kirjoitukset? No etpä tietenkään! Oletko SINÄ kateellinen, kun jollain on varaa ja tilaisuus pitää montaa koiraa?
Todellakin, koiria on ollut monta yhtäaikaa ja oletkos laskenut oikeesti, mitä se tarkoittaa kun on 40 vuoden aikana ostanut 25 koiraa??
Onko pentueen toiseksi paras siis huono? Ei se minun mielestäni ole huono olenkaan, mutta ei ole myöskään loistoyksilö. Jos olisin niin helvetin kateellinen, niin tuskin olisin ostanut kadehtimastani kennelistä yhtään mitään!! Minä ainakaan en katso sen olevan mahdollista. Ja kateus ei kuulu luonteeseeni! Suomalaiset aina "tarjoaa" tuota kateutta joka asiaan, no ymmärrän teitä kuitenkin, sehän on niin tyypillistä suomalaisille, kadehtia aina jotain toisen omaa.
Yksikään koirani ei ole pentutehtaasta! Pentutehtaan tunnusmerkkejä on mm., että sieltä lähtee myös ns. välipentueita, jotka eivät ole rekisterissä. Samoin, että koirat on todella huonokuntoisia. Melkein kaikki ostamani pennut ovat olleet tunnetuilta kasvattajilta: vain 2 on ensikertalaiselta kasvattajalta ja silloin ymmärränkin, että hän pitää parhaimman pennun, koska jalostusmateriaalia ei ole kertynyt vielä.
Ja se, että kasvattaja teettää nartulla pennut joka juoksusta eli joka vuosi, niin on aivan sallittua: kunhan vain juoksujen väli on 10 kuukautta. Näin on Kennelliitto määrännyt, kuuntelen kyllä heitä tässäkin asiassa.
Ostamieni pentujen kasvattajilla on koirat eläneet ihmisten kanssa, eikä niillä ole ollut kuin juoksutarhat pihalla. En todellakaan ostaisi tarhakoiraa! Näillä kasvattajilla on myös ollut monta, monta koiraa itsellä, mutta myös sijoituksessa eli ei ne kaikki siellä itsellä pyöri. Tämähän juuri edesauttaa sitä, että he voivat niitä pentueita teettää niin usein. Sijoituskoirat vain käy synnyttämässä kasvattajan luona. Toinen koirani on juuri kasvattajan sijoitusnartusta, jota oltiin juuri hakemassa kotiinsa, kun minä hain sen pennun.
Eli huomaan, ettei kukaan ole tajunnut kirjoituksen ydintä, huohhh. EI OLE kysymys siitä, ettenkö minä ole saanut jotain. Vaan siitä tosiasiasta, että miksi kasvattajat EI PYSTY luopumaan YHDESTÄKÄÄN lupaavasta pennusta ei näyttelykotiin! Ja vastaus on: koska niillä on se pentu / koiramania ja hamstraus!
Olisi tullut toisenlainen kirjoitus, jos olisin vain manannut kateellisena, että en ole saanut jotain. Mutta ettehän te niitä vivahde-eroja tietenkään voi ymmärtää!
Kyllä nyt menee taas helmiä sioille!! - winnertakesitall
???? kirjoitti:
Et oo kyllä ainakaan tossa alotusviestissäs sanonu että tarkotat kasvattajia, jotka tehtailee noin paljon pentueita. Ja jos säkin oot joku kasvattaja kerta niin eikö sun päässä oo hälytyskellot soinu että on aika epämäärästä toimintaa, jos vuodessa kasvattajalla on noin paljon pentueita? Luulis nyt ihmisen joka on saanu kennelnimenki tietävän että ei ne kunnolliset kasvattajat hanki kerralla noin monia pentueita ja mitä oon kenneleitten sivuilta kahtonu niin yleensä jokasella on vaan yks pentue ja sitten siinä välissä on vuoden tai pari tauko ennen ku tulee seuraava pentue. Oot sitten tainnu mennä ostamaan näiltä tehtailijoilta. Voi juma jos ei kerta kasvattajatkaan osaa olla ostamatta tehtailijoilta niin ei se nyt ihme oo että nää pentutehtaat vieläki pyörii.
Juuri sen takia, kun on jakanut niitä lupaavia pentujaan joka puolelle milloin milläkin sopimuksilla (esim. osaomistus, sijoitus...), voi teettää monia pentueita vuodessa! Got it? Onko sitten suoraan pentutehdas?
Luettelepas ne pentutehtaan tunnusmerkit ihan tähän koko kansan nähtäväksi. Tiedätkö niitä edes? Kirjoituksesi perusteella et... - winnertakesitall
17+12 kirjoitti:
Nii ei mikään ihme jos koira on kerran pentutehtaasta. Itsekin aloin epäillä tätä trolliksi kun luin että tämän niin kutsutun kasvattajan mielestä ei ole ollut mitään outoa siinä että kennelillä on ollut noinkin hirveästi pentuja yhtäaikaa. Eihän sitä tiedä voi olla että aloittaja on vain joku tyyppi jolla ei ole oikeasti koiran koiraa siitä kennelistä nyt puhumattakaan.
Provoa on juurikin tuo sinun väittämisesi jotain toista provoksi! Sehän on juuri toisen provosointia, joka johtaa sanasotaan, jos vain lähtee mukaan.
Kirjoitinko, että pentuja oli YHTÄAIKAA paljon. Tietääkseni sanoin, että 6-7 pentuetta VUODESSA!!
Ei tietenkään ollut outoa, kun näki kasvattajan koirat, talon, juoksutarhan, pennut. Kaikki hyvässä kunnossa! Lisäksi kasvattaja on jatkuvasti rotuyhdistyksen lehdessä, kun on pärjännyt näyttelyissä. Mitä outoa siinä on?
Olen kasvattanut YHDEN pentueen. Sanoin, että teoriassa olen kasvattaja vieläkin, kun on kennelnimi edelleen voimassa, käytännössä en ole kasvattaja, kun en teetä pentuja. Minulla on vain kaksi samaa rotua olevaa uroskoiraa.
Juuri sen takia olen lähes aina valinnut pentuni tunnetulta, "isolta" kasvattajalta, että saisin sen loistoyksilön. Tajusin vasta myöhemmin, että eihän sitä saa koskaan, kun huippukasvattaja todellakin pitää ne tiukasti omissa käsissä.
Osaatteko lukea rivien välistä ollenkaan? Vastaan: ETTE TODELLAKAA!!! - winnertakesitall
Ownertakesitall kirjoitti:
Onhan se kumma jos kasvattaja ei saa valita itselleen omasta ja itse, aina isäurosvalinnasta lähtien huolehtimastaan pentueesta "päältä" itselleen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää. Eihän me eletä missään kolhoosissa jossa ei voi itse päättää omastaan. No, monesti isäuroksen omistajan oikeus on se "päältävalinta" joten siinä tapauksessa saattaa kasvattaja saadakin sen toiseksi parhaan pennun. Vain "märästä" pennusta voi päätellä millainen rakenne sille tulee. Muut ominaisuudet on korkeemmas käres. Se ihmetyttää ertyisesti, ettet tiedä ettei kasvattajalla ole lainvoimaisia oikeuksia vaatia sinua käyttämään pentua näyttelyissä tai kokeissa. Voit aivan kirkkain silmin luvata käyttäväsi koiraa vaikka kuussa ja yhtä huolettomasti jättää sen siellä käyttämättä. Ei se kasvattaja sille mitään voi. Korkeintaan sen, ettei myy sinulle pentua toistamiseen. Näin yksinkertainen se asia on todellisuudessa. Turha siitä on monimutkaista tehdä.
Kuka on väittänyt ETTEI SAA valita? En minä ainakaan :DD Tarkkuutta lukemiseen!
Et taida olla kovin analyyttinen ihminen. Minä olen :)
Herraisä! Nyt kehotetaan vielä valehtelemaan! Sitähän tuo ehdotuksesi olisi ollut! EN TIETENKÄÄN VOI luvata käyttäväni koiraa näyttelyssä tietäen, etten aio sitä tehdä! Ja minäkö se paha ihminen täällä olenkin? Olen täällä olijoiden mielestä kateellinen provoileva trolli, joka ei osaa valehdella. Hmmmm, ihan outo tyyppi!
En valehtele koskaan, senhän takia minuun juuri luotetaan aina. Tänne kyllä sopii tuollaiset ehdotukset kuin nenä päähän! Musta alkaa tuntumaan, että olen ihan väärässä paikassa. Katsotaas nyt vielä kuitenkin, mitä pöljiä vastauksia vielä tulee, niin saa nauraa, kun itse tietää minkälainen oikeesti on, tuttujenkin mielestä :D - ---
Herraisä! Nyt kehotetaan vielä valehtelemaan! Sitähän tuo ehdotuksesi olisi ollut! EN TIETENKÄÄN VOI luvata käyttäväni koiraa näyttelyssä tietäen, etten aio sitä tehdä! Ja minäkö se paha ihminen täällä olenkin? Olen täällä olijoiden mielestä kateellinen provoileva trolli, joka ei osaa valehdella. Hmmmm, ihan outo tyyppi!
En valehtele koskaan, senhän takia minuun juuri luotetaan aina. Tänne kyllä sopii tuollaiset ehdotukset kuin nenä päähän! Musta alkaa tuntumaan, että olen ihan väärässä paikassa. Katsotaas nyt vielä kuitenkin, mitä pöljiä vastauksia vielä tulee, niin saa nauraa, kun itse tietää minkälainen oikeesti on, tuttujenkin mielestä :DEi siinä mitään valehtelemaan kehotettu. Kerrottiin vain kuinka asia todellisuudessa menee. Pätemisen tarpeesi vain on niin kova, että "analyyttinen" mielesi teki sinulle tepposet. :)
- winnertakesitall
--- kirjoitti:
Ei siinä mitään valehtelemaan kehotettu. Kerrottiin vain kuinka asia todellisuudessa menee. Pätemisen tarpeesi vain on niin kova, että "analyyttinen" mielesi teki sinulle tepposet. :)
" Voit aivan kirkkain silmin luvata käyttäväsi koiraa vaikka kuussa ja yhtä huolettomasti jättää sen siellä käyttämättä. "
Tuo on selkeästi kehotus epärehellisyyteen, ottaen huomioon, että syyllistit minua, kun en tiedä ettei kasvattajalla ole lainvoimaisia oikeuksia vaatia minua käyttämään kasvattiaan näyttelyissä. Eli muu kirjoituksen sisältö huomioon ottaen, se oli kehotus valehteluun ja vielä "kirkkain silmin", kun " ei se kasvattaja minulle mitään voi" kuitenkaan. Niin, yksinkertaistahan se valehtelu on, toden puhumisesta voi seurata tuskaa joskus, mutta kannattaa kyllä pidemmän päälle.
Ei kannata olla kateellinen minulle analyyttisestä luonteestani: voithan yrittää ryhtyä sellaiseksi myös :DDDDDDD - ?????
Juuri sen takia, kun on jakanut niitä lupaavia pentujaan joka puolelle milloin milläkin sopimuksilla (esim. osaomistus, sijoitus...), voi teettää monia pentueita vuodessa! Got it? Onko sitten suoraan pentutehdas?
Luettelepas ne pentutehtaan tunnusmerkit ihan tähän koko kansan nähtäväksi. Tiedätkö niitä edes? Kirjoituksesi perusteella et...Ei ehkä ole tullut mieleen että on ole mikään kasvattaja Got it? Joten en myöskään ajatellut mitään sijoitussopimus juttuja. Näin sinut jo sieluni silmin jonkun "kasvattajan" luona jolla on kotonaan jopa 6 pentuetta kerralla. Hyvä että et edes sinä ole niin tyhmä että tällaisesta paikasta koiran ottaisit. Ainakin toivon niin ettet ole.
- 6+6
Provoa on juurikin tuo sinun väittämisesi jotain toista provoksi! Sehän on juuri toisen provosointia, joka johtaa sanasotaan, jos vain lähtee mukaan.
Kirjoitinko, että pentuja oli YHTÄAIKAA paljon. Tietääkseni sanoin, että 6-7 pentuetta VUODESSA!!
Ei tietenkään ollut outoa, kun näki kasvattajan koirat, talon, juoksutarhan, pennut. Kaikki hyvässä kunnossa! Lisäksi kasvattaja on jatkuvasti rotuyhdistyksen lehdessä, kun on pärjännyt näyttelyissä. Mitä outoa siinä on?
Olen kasvattanut YHDEN pentueen. Sanoin, että teoriassa olen kasvattaja vieläkin, kun on kennelnimi edelleen voimassa, käytännössä en ole kasvattaja, kun en teetä pentuja. Minulla on vain kaksi samaa rotua olevaa uroskoiraa.
Juuri sen takia olen lähes aina valinnut pentuni tunnetulta, "isolta" kasvattajalta, että saisin sen loistoyksilön. Tajusin vasta myöhemmin, että eihän sitä saa koskaan, kun huippukasvattaja todellakin pitää ne tiukasti omissa käsissä.
Osaatteko lukea rivien välistä ollenkaan? Vastaan: ETTE TODELLAKAA!!!6-7 pentuetta olisi jo todella paljon. Itse en ostaisi sellaiselta kasvattajalta koiraa. Sellainen ihminen haiskahtaa rahan ahneelle tyypille jolla on pentueita niinkin paljon vuodessa. Mitä olen kenneleiden sivuja katsonut pentueita on yleensä vain yksi ja sitten siinä välissä on parin vuoden tauko. Harva se tuntuu laittavan kaikki narttunsa paksuksi yhtäaikaa.
- 15151515
" Voit aivan kirkkain silmin luvata käyttäväsi koiraa vaikka kuussa ja yhtä huolettomasti jättää sen siellä käyttämättä. "
Tuo on selkeästi kehotus epärehellisyyteen, ottaen huomioon, että syyllistit minua, kun en tiedä ettei kasvattajalla ole lainvoimaisia oikeuksia vaatia minua käyttämään kasvattiaan näyttelyissä. Eli muu kirjoituksen sisältö huomioon ottaen, se oli kehotus valehteluun ja vielä "kirkkain silmin", kun " ei se kasvattaja minulle mitään voi" kuitenkaan. Niin, yksinkertaistahan se valehtelu on, toden puhumisesta voi seurata tuskaa joskus, mutta kannattaa kyllä pidemmän päälle.
Ei kannata olla kateellinen minulle analyyttisestä luonteestani: voithan yrittää ryhtyä sellaiseksi myös :DDDDDDDEtkö osaa lukee? Sanottiin VOIT. Ei siinä mitään kehotettu sinänsä. Sanottiin että voi myös valehdella. Mutta sinä kai sitten olet semmoinen ihminen joka vaikka hyppäisi sillalta alas jos joku pelkäästään sanoisi että: voisitko hypätä sillalta alas.
- ---
Ei kannata olla kateellinen minulle analyyttisestä luonteestani: voithan yrittää ryhtyä sellaiseksi myös :DDDDDDDEi siinä mitään kehotusta ollut. Esitettiin vain mahdollisuus toimia kyseisellä tavalla. Enkä minä ole sinua syyllistänyt, sillä edellinen oli ensimmäinen viestini tähän ketjuun.
Luonnehäiriösi ei herätä kateellisuutta lainkaan. Provoilijaksi olen aika huono. :) - 18+19
Provoa epäilen: Oletkos lukenut kaikki aiheeseen liittyvät kirjoitukset? No etpä tietenkään! Oletko SINÄ kateellinen, kun jollain on varaa ja tilaisuus pitää montaa koiraa?
Todellakin, koiria on ollut monta yhtäaikaa ja oletkos laskenut oikeesti, mitä se tarkoittaa kun on 40 vuoden aikana ostanut 25 koiraa??
Onko pentueen toiseksi paras siis huono? Ei se minun mielestäni ole huono olenkaan, mutta ei ole myöskään loistoyksilö. Jos olisin niin helvetin kateellinen, niin tuskin olisin ostanut kadehtimastani kennelistä yhtään mitään!! Minä ainakaan en katso sen olevan mahdollista. Ja kateus ei kuulu luonteeseeni! Suomalaiset aina "tarjoaa" tuota kateutta joka asiaan, no ymmärrän teitä kuitenkin, sehän on niin tyypillistä suomalaisille, kadehtia aina jotain toisen omaa.
Yksikään koirani ei ole pentutehtaasta! Pentutehtaan tunnusmerkkejä on mm., että sieltä lähtee myös ns. välipentueita, jotka eivät ole rekisterissä. Samoin, että koirat on todella huonokuntoisia. Melkein kaikki ostamani pennut ovat olleet tunnetuilta kasvattajilta: vain 2 on ensikertalaiselta kasvattajalta ja silloin ymmärränkin, että hän pitää parhaimman pennun, koska jalostusmateriaalia ei ole kertynyt vielä.
Ja se, että kasvattaja teettää nartulla pennut joka juoksusta eli joka vuosi, niin on aivan sallittua: kunhan vain juoksujen väli on 10 kuukautta. Näin on Kennelliitto määrännyt, kuuntelen kyllä heitä tässäkin asiassa.
Ostamieni pentujen kasvattajilla on koirat eläneet ihmisten kanssa, eikä niillä ole ollut kuin juoksutarhat pihalla. En todellakaan ostaisi tarhakoiraa! Näillä kasvattajilla on myös ollut monta, monta koiraa itsellä, mutta myös sijoituksessa eli ei ne kaikki siellä itsellä pyöri. Tämähän juuri edesauttaa sitä, että he voivat niitä pentueita teettää niin usein. Sijoituskoirat vain käy synnyttämässä kasvattajan luona. Toinen koirani on juuri kasvattajan sijoitusnartusta, jota oltiin juuri hakemassa kotiinsa, kun minä hain sen pennun.
Eli huomaan, ettei kukaan ole tajunnut kirjoituksen ydintä, huohhh. EI OLE kysymys siitä, ettenkö minä ole saanut jotain. Vaan siitä tosiasiasta, että miksi kasvattajat EI PYSTY luopumaan YHDESTÄKÄÄN lupaavasta pennusta ei näyttelykotiin! Ja vastaus on: koska niillä on se pentu / koiramania ja hamstraus!
Olisi tullut toisenlainen kirjoitus, jos olisin vain manannut kateellisena, että en ole saanut jotain. Mutta ettehän te niitä vivahde-eroja tietenkään voi ymmärtää!
Kyllä nyt menee taas helmiä sioille!!En ole kateellinen että sinä voit pitää niin monta koiraa. Olen täysin tyytyväinen siihen että minulla on yksi terve ja täyspäinen koira kotona. Ainakaan minulla ei ole tarvetta haalia hirveitä määriä koiria kotiin. Haluan että voin antaa huomiota ja rakkautta tarpeeksi koiralleni, enkä usko että pystyisin keskittymään koiraani kovin hyvin jos minulla olisi 8 muuta koiraa vielä kotona. Ja itsekin tuossa viestissäsi muuten tarjottelit tuota kateus hommaa :D Että et ole yhtään sen parempi kuin me muutkaan vaikka haluat niin itsellesi uskotella. Voit vaikka lukea oman viestisi uudestaan. Minulle tarjottelit sitä että olen kateellinen että en voi pitää montaa koiraa. Ja kyllä olen tietoinen että nartulla pitää olla 10kk aikaa levätä ennen kuin seuraa vaa pentuetta saa ruveta suunnittelemaan nartulla, mutta kyllä se minusta rahan ahneelle kuulostaa jos joku teetättää nartullaan aina kun vain pystyy pentueen. En ostaisi semmoisesta paikasta, vaikka ei kasvattaja pentujatehtailisikaan. Se narttu ei ole mikään pelkkä synnytyskone. Tuskin itsekään nauttisit siitä että 10kk sen jälkeen kun olet synnyttänyt olet kohta uudestaan taas paksuna. Milloin se koirakaa ehtii elämästään nauttia jos on koko ajan pentuja tulossa? Ja muuten syy siihen miksi kaikki sinua vastaan täällä ovat hyökänneet on se että sinä haukut kaikki ja puhut että kuinka itse olet niin erinomainen. Luotettava etkä valehtele ollenkaan (juupa juu, siinä se vasta emävale onkin, kaikki valehtelevat) ja että miten sinä tiedät koirista niin paljon ja lyttäät heti kaikki muut ja annat semmoisen kuvan puheillasi että vain sinä ainoastaan tiedät. Haukut toisia lukutaidottomiksi, idiooteiksi, juopoiksi... Ja lista jatkuu. En ole se henkilö jolle sanoit että hän on juuri semmoinen juoppo jolle et olisi myynyt koiraa ja sitten kiroitit vielä pthyi mistä minulle tuli semmoinen kuva että olisit vielä sylkemässä tämän ihmisen päälle. Todella aliarvoista käytöstä aikuiselta. Olettaen että olet edes aikuinen etkä vaan joku teinityttö pahimmassa angstissa.
- winnertakesitall
????? kirjoitti:
Ei ehkä ole tullut mieleen että on ole mikään kasvattaja Got it? Joten en myöskään ajatellut mitään sijoitussopimus juttuja. Näin sinut jo sieluni silmin jonkun "kasvattajan" luona jolla on kotonaan jopa 6 pentuetta kerralla. Hyvä että et edes sinä ole niin tyhmä että tällaisesta paikasta koiran ottaisit. Ainakin toivon niin ettet ole.
Missäs niin lukee, että ne on kerralla olleet? Taitaa olla jo kymmeneen kertaan mainittu, että 6-7 pentuetta VUODESSA!!
Täällä on tarkempi selitys, millaisista paikoista olen pentuni ottanut. En jaksa enää jauhaa samaa asiaa jokaiselle erikseen. - winnertakesitall
18+19 kirjoitti:
En ole kateellinen että sinä voit pitää niin monta koiraa. Olen täysin tyytyväinen siihen että minulla on yksi terve ja täyspäinen koira kotona. Ainakaan minulla ei ole tarvetta haalia hirveitä määriä koiria kotiin. Haluan että voin antaa huomiota ja rakkautta tarpeeksi koiralleni, enkä usko että pystyisin keskittymään koiraani kovin hyvin jos minulla olisi 8 muuta koiraa vielä kotona. Ja itsekin tuossa viestissäsi muuten tarjottelit tuota kateus hommaa :D Että et ole yhtään sen parempi kuin me muutkaan vaikka haluat niin itsellesi uskotella. Voit vaikka lukea oman viestisi uudestaan. Minulle tarjottelit sitä että olen kateellinen että en voi pitää montaa koiraa. Ja kyllä olen tietoinen että nartulla pitää olla 10kk aikaa levätä ennen kuin seuraa vaa pentuetta saa ruveta suunnittelemaan nartulla, mutta kyllä se minusta rahan ahneelle kuulostaa jos joku teetättää nartullaan aina kun vain pystyy pentueen. En ostaisi semmoisesta paikasta, vaikka ei kasvattaja pentujatehtailisikaan. Se narttu ei ole mikään pelkkä synnytyskone. Tuskin itsekään nauttisit siitä että 10kk sen jälkeen kun olet synnyttänyt olet kohta uudestaan taas paksuna. Milloin se koirakaa ehtii elämästään nauttia jos on koko ajan pentuja tulossa? Ja muuten syy siihen miksi kaikki sinua vastaan täällä ovat hyökänneet on se että sinä haukut kaikki ja puhut että kuinka itse olet niin erinomainen. Luotettava etkä valehtele ollenkaan (juupa juu, siinä se vasta emävale onkin, kaikki valehtelevat) ja että miten sinä tiedät koirista niin paljon ja lyttäät heti kaikki muut ja annat semmoisen kuvan puheillasi että vain sinä ainoastaan tiedät. Haukut toisia lukutaidottomiksi, idiooteiksi, juopoiksi... Ja lista jatkuu. En ole se henkilö jolle sanoit että hän on juuri semmoinen juoppo jolle et olisi myynyt koiraa ja sitten kiroitit vielä pthyi mistä minulle tuli semmoinen kuva että olisit vielä sylkemässä tämän ihmisen päälle. Todella aliarvoista käytöstä aikuiselta. Olettaen että olet edes aikuinen etkä vaan joku teinityttö pahimmassa angstissa.
Kuka ensimmäisenä alkaa nimittelemään saa minulta kyllä samaa takaisin! Kun täällä kerran on niin hyviä kasvattajia, niin olisitte tyytyväisiä erinomaisuuteenne ja vain tuoneet sitä esille, ettekä lähteneet nimittelemään minua.
Ja niin sanottu itseni kehuminen: se on ollut pelkkää itsepuolustusta. Jollei kukaan olisi lähtenyt esittämään täysin naurettavia, vääriä väittämiä minusta, en kai olisi joutunut puolustuslinjalle ollenkaan. Näköjään se on kovin vaikea pysyä asiassa näillä palstoilla. Jos ei heti ensimmäinen kirjoitukseen vastaaja ala nimittelylinjalle, niin jo toinen viimeistään.
En ole HAUKKUNUT ketään esim. lukutaidottomaksi. Pakkohan sellainen johtopäätös on vetää, kun vastaus menee ihan asian vierestä. Ja koko ajan saa selitellä lisää.
Täälläkin on jos jonkinlaista kuvausta minusta. Ja kaikki pitäisi ottaa vain mukisematta vastaan? Eihän täällä kukaan muukaan ota!
Tuokin sanomasi, että kaikki valehtelevat, siis minäkin ja keksin emävaleen kun väitin puhuvani totta. Niinpä niin, kateushan se täällä haisee vastaajissa: Suomessa on sellaista, että kukaan ei saa loistaa, kukaan ei saa olla toista parempi. Ja kaikkein tuomittavimpaa on, jos itse tietää olevansa parempi ja uskaltaa sanoa sen ääneen. Suomalaiset todellakin ovat kateellista kansaa!
Aivan turhaa on verrata ihmistä taas koiraan. Se, että koiraa käytetään ainoastaan, huom! ainoastaan synnytyskoneena, on juuri ihmiseltä hyväksikäyttöä! Nainen kyllä saa itse päättää kuinka tiheästi on kantava. Vai väitätkö, että naiset Suomessa olisivat tahdottomia synnytyskoneita, ettei olisi sananvaltaa miestään vastaan? Jonkun esim. uskonnollisen vakaumuksen omaavat saattaa olla koko ajan raskaana, mutta ne naiset hyväksyvät asian osana uskoaan.
Enpäs ole väittänyt, että tiedän kaiken! Itsestäni kyllä väitän tietäväni kaiken täydellisesti, tehän ette tiedä yhtään, mutta kovasti nimitellään kyllä. Olen kertonut kokemuksistani ja se olen kyllä minä, joka tiedän tapahtumat, eikä joku täällä inisijä!
Sylkemisepäilysi on ihan omaa kuvitteluasi. Käytin sanaa pthyi, koska se on voimakkaampi kuin pelkkä hyi. Mutta, tosiasia on, että halveksin ns. kaljan kittaajia ja haluan karttaa niitä mahdollisimman hyvin. Itse täysin raittiina henkilönä, ja olen aina ollut (maistanut toki alkoholia kyllä), savuttomana (maistanut kyllä), tunnen kyllä tiettyä "paremmuutta, kun en anna minkään aineen hallita elämääni! Ottakaa siitäkin taas herne nenäänne! Näin se vaan on, minulla on vaan "munaa" sanoa se ääneen. ja siitähän täällä Suomen maassa ei tykätä! - winnertakesitall
15151515 kirjoitti:
Etkö osaa lukee? Sanottiin VOIT. Ei siinä mitään kehotettu sinänsä. Sanottiin että voi myös valehdella. Mutta sinä kai sitten olet semmoinen ihminen joka vaikka hyppäisi sillalta alas jos joku pelkäästään sanoisi että: voisitko hypätä sillalta alas.
15151515: Olet tosi nolo. Eli oikeasti käsitit asian niin, että teen jotain jonkun käskystä? Onpa kiero ajatuksenjuoksu sulla!
Kun en todellakaan ala valehtelemaan kenenkään käskystä, niin en kai sillaltakaan hyppäisi!??!! Onpa outo ihminen, kuinka siis VOI käsittää asian tuollalailla edes...
Sanottiin kyllä juu, että VOIT.... Ja minä vastasin, että EN kuule VOI! Luepas ajatuksella KOKO kirjoitus uudestaan... Kyllä siinä syyllistetään minua, kun olen niin rehellinen, enkä väitä käyttäväni pentua näyttelyssä, vain saadakseni parhaan. Ja sitten siinä annetaan ohje, kuinka voi myös menetellä. Ja yksinkertaistakin on. Eikä tule muuta seuraamusta kuin ettei saa siltä kasvattajalta enää pentua. - 15151515
15151515: Olet tosi nolo. Eli oikeasti käsitit asian niin, että teen jotain jonkun käskystä? Onpa kiero ajatuksenjuoksu sulla!
Kun en todellakaan ala valehtelemaan kenenkään käskystä, niin en kai sillaltakaan hyppäisi!??!! Onpa outo ihminen, kuinka siis VOI käsittää asian tuollalailla edes...
Sanottiin kyllä juu, että VOIT.... Ja minä vastasin, että EN kuule VOI! Luepas ajatuksella KOKO kirjoitus uudestaan... Kyllä siinä syyllistetään minua, kun olen niin rehellinen, enkä väitä käyttäväni pentua näyttelyssä, vain saadakseni parhaan. Ja sitten siinä annetaan ohje, kuinka voi myös menetellä. Ja yksinkertaistakin on. Eikä tule muuta seuraamusta kuin ettei saa siltä kasvattajalta enää pentua.Itse olet tosi nolo kun et edes osaa lukea. En ole missään vaiheessa edes sanonut että sinä teet kaiken mitä joku sinulle sanoo. En itsekään menisi valehtelemaan kasvattajalle että olen käynyt koiran kanssa näyttelyissä, vaikka en ole kuitenkaan missään käynyt, mutta se totuushan on että sijoituskoiran saanut voisi käytännössä valehdella. Turha ruveta skitsoamaan jos joku sinulle on huomauttanut että sitä koiraa ei ole pakko missään näyttelyissä käyttää ja että voi vaan valehdella kasvattajalle. Hän vain HUOMAUTTI tästä, eikä kehottanut sinua mitenkään toimimaan näin, mutta ihan kiva jos otat kaiken niin kirjaimellisesti.
- 18+19
Kuka ensimmäisenä alkaa nimittelemään saa minulta kyllä samaa takaisin! Kun täällä kerran on niin hyviä kasvattajia, niin olisitte tyytyväisiä erinomaisuuteenne ja vain tuoneet sitä esille, ettekä lähteneet nimittelemään minua.
Ja niin sanottu itseni kehuminen: se on ollut pelkkää itsepuolustusta. Jollei kukaan olisi lähtenyt esittämään täysin naurettavia, vääriä väittämiä minusta, en kai olisi joutunut puolustuslinjalle ollenkaan. Näköjään se on kovin vaikea pysyä asiassa näillä palstoilla. Jos ei heti ensimmäinen kirjoitukseen vastaaja ala nimittelylinjalle, niin jo toinen viimeistään.
En ole HAUKKUNUT ketään esim. lukutaidottomaksi. Pakkohan sellainen johtopäätös on vetää, kun vastaus menee ihan asian vierestä. Ja koko ajan saa selitellä lisää.
Täälläkin on jos jonkinlaista kuvausta minusta. Ja kaikki pitäisi ottaa vain mukisematta vastaan? Eihän täällä kukaan muukaan ota!
Tuokin sanomasi, että kaikki valehtelevat, siis minäkin ja keksin emävaleen kun väitin puhuvani totta. Niinpä niin, kateushan se täällä haisee vastaajissa: Suomessa on sellaista, että kukaan ei saa loistaa, kukaan ei saa olla toista parempi. Ja kaikkein tuomittavimpaa on, jos itse tietää olevansa parempi ja uskaltaa sanoa sen ääneen. Suomalaiset todellakin ovat kateellista kansaa!
Aivan turhaa on verrata ihmistä taas koiraan. Se, että koiraa käytetään ainoastaan, huom! ainoastaan synnytyskoneena, on juuri ihmiseltä hyväksikäyttöä! Nainen kyllä saa itse päättää kuinka tiheästi on kantava. Vai väitätkö, että naiset Suomessa olisivat tahdottomia synnytyskoneita, ettei olisi sananvaltaa miestään vastaan? Jonkun esim. uskonnollisen vakaumuksen omaavat saattaa olla koko ajan raskaana, mutta ne naiset hyväksyvät asian osana uskoaan.
Enpäs ole väittänyt, että tiedän kaiken! Itsestäni kyllä väitän tietäväni kaiken täydellisesti, tehän ette tiedä yhtään, mutta kovasti nimitellään kyllä. Olen kertonut kokemuksistani ja se olen kyllä minä, joka tiedän tapahtumat, eikä joku täällä inisijä!
Sylkemisepäilysi on ihan omaa kuvitteluasi. Käytin sanaa pthyi, koska se on voimakkaampi kuin pelkkä hyi. Mutta, tosiasia on, että halveksin ns. kaljan kittaajia ja haluan karttaa niitä mahdollisimman hyvin. Itse täysin raittiina henkilönä, ja olen aina ollut (maistanut toki alkoholia kyllä), savuttomana (maistanut kyllä), tunnen kyllä tiettyä "paremmuutta, kun en anna minkään aineen hallita elämääni! Ottakaa siitäkin taas herne nenäänne! Näin se vaan on, minulla on vaan "munaa" sanoa se ääneen. ja siitähän täällä Suomen maassa ei tykätä!En tiedä oletko koskaan lukenut psykologiaa, mutta jo eloitusviestisi on äärimmäisen hyökkäävä. Joten ei ihme että olet saanut lähinnä hyökkääviä viestejä niin monelta ihmiseltä.Ja kyllä huudat toiselle tuolla oikein vielä ISOIN KIRJAIMIN että kuinka joku on lukutaidoton. Entä jos tyyppi onkin oikeasti lukutaidoton? Ja sinä tätä reppanaa rupeat vielä siitä kiusaamaan. Tai jos kyseessä on joku hyvinkin nuori koiraihminen. Ja kyllä olet haukkunut täällä ihmisiä ja yhtälailla sinuakin on haukuttu, mutta sanon vielä että jos aloittaa jo hyökkäävällä linjalla mitään muuta ei voi saada kuin sen että kaikki käyvät suoraan niskaan. Ja kyllä kaikki valehtelevat. Se ihminen joka sanoo että ei valehtele tai ole koskaan valehdellut sanoo jo valheen siinä vaiheessa. Enkä ole sanonut mitään siitä että Suomessa naiset ovat synnytyskoneita (luepa tarkemmin). Minusta on vain rahan ahnetta jos koira astutetaan aina kun vain voi, vaikka narttu olisikin saanut levätä nämä 10kk synnytyksen jälkeen ennen kuin seuraavaa pentuetta ruvetaan tekemään. "Se, että koiraa käytetään ainoastaan, huom! ainoastaan synnytyskoneena, on juuri ihmiseltä hyväksikäyttöä!" -juuri tätähän minä itsekin ajoin takaa tekstissäni jos vain olisit viitsinyt sen lukea tarkemmin. Sanoin että milloin se koira muka ehtii nauttia elämästään jos on koko ajan pentuja tulossa. Ja tiedän että ihmiset ja koirat eivät ole sama asia, mutta uskon että koiraa voi verrata tässä tapauksessa ihmiseen, että tuskin kukaan nainenkaan olisi innoissaan että on raskaana 10kk sen jälkeen kun on vasta synnyttänyt. Ja kyllä minä suutuin toisen puolesta kun nimittelet jotakin juopoksi ilman mitään perusteluita. Todella ala-arvoista heittää tuo juoppo-kortti pöytään, vaikka et edes koko ihmistä tunne ja selvästikin kutsuit häntä vain juopoksi sen takia koska halusit loukata. Ja en itsekään arvosta viinalla läträäjiä että et sinä todellakaan ole ainut suomalainen joka tätä meidän juomiskulttuuriamme täällä paheksuu.
- Ownertakesitall
En valehtele koskaan, senhän takia minuun juuri luotetaan aina. Tänne kyllä sopii tuollaiset ehdotukset kuin nenä päähän! Musta alkaa tuntumaan, että olen ihan väärässä paikassa. Katsotaas nyt vielä kuitenkin, mitä pöljiä vastauksia vielä tulee, niin saa nauraa, kun itse tietää minkälainen oikeesti on, tuttujenkin mielestä :DSinä syyllistät kasvattajaa hänen oikeudestaan valita itselleen omasta mielestään paras pentu omalta nartultaan. Sinulla on hirvittävä pätemisen- ja oikeassaolemisen tarve. Sinulla on pakkomielteenomainen tarve provosoitua, jota todistaa tuo ettet osaa/halua analysoida/ ymmärtää lukemaasi vaikka toisin väität. Sinun tavallasi koiran jalostustyö kuolee omaan mahdottomuuteensa. En herjaa vastaustasi pöljäksi, se on vain... hm.......... asioista tietämättömän ja päätään sen takia seinään hakkaavan ja katkeroituneen "kasvattajan" pahanolon purkaus. Tunnen täältä omilta kulmiltani juuri sinun profiiliisi sopivan kitisijän. Hänelle eivät enää paikalliset kennelit myy pentuja. Hän osaa polttaa siltansa hyvin tehokkaasti valtavalla ns. "rehellisyydellään". Kumma kyllä, silti häneen ei luoteta.
- winnertakesitall
15151515 kirjoitti:
Itse olet tosi nolo kun et edes osaa lukea. En ole missään vaiheessa edes sanonut että sinä teet kaiken mitä joku sinulle sanoo. En itsekään menisi valehtelemaan kasvattajalle että olen käynyt koiran kanssa näyttelyissä, vaikka en ole kuitenkaan missään käynyt, mutta se totuushan on että sijoituskoiran saanut voisi käytännössä valehdella. Turha ruveta skitsoamaan jos joku sinulle on huomauttanut että sitä koiraa ei ole pakko missään näyttelyissä käyttää ja että voi vaan valehdella kasvattajalle. Hän vain HUOMAUTTI tästä, eikä kehottanut sinua mitenkään toimimaan näin, mutta ihan kiva jos otat kaiken niin kirjaimellisesti.
" Mutta sinä kai sitten olet semmoinen ihminen joka vaikka hyppäisi sillalta alas jos joku pelkäästään sanoisi että: voisitko hypätä sillalta alas".
Tuossa kopio kirjoituksestasi. Jos et tarkoittanut, että minä olisin tuollainen ihminen, niin oliko sitä sitten pakko sanoa ollenkaan. Mitäs tuo sitten tarkoittaa? Selitä! Sulla on sitten erittäin huonoa tuo ajatusten saaminen oikeassa muodossaan paperille. Mikä on / oli äidinkielen numerosi koulussa? Minulla oli sekä kirjallinen että suullinen 9.
Tai älä selitä, koko kirjoituksesi meni taas niin asian vierestä, että en halua nähdä enää sitä lisää! No niin, ja tulihan se skitso-korttikin sieltä. Vai eikö se ollutkaan niin. Ei se ollutkaan minulle tarkoitettu, vaan presidentillemme.
VOI LUOJA!! - winnertakesitall
18+19 kirjoitti:
En tiedä oletko koskaan lukenut psykologiaa, mutta jo eloitusviestisi on äärimmäisen hyökkäävä. Joten ei ihme että olet saanut lähinnä hyökkääviä viestejä niin monelta ihmiseltä.Ja kyllä huudat toiselle tuolla oikein vielä ISOIN KIRJAIMIN että kuinka joku on lukutaidoton. Entä jos tyyppi onkin oikeasti lukutaidoton? Ja sinä tätä reppanaa rupeat vielä siitä kiusaamaan. Tai jos kyseessä on joku hyvinkin nuori koiraihminen. Ja kyllä olet haukkunut täällä ihmisiä ja yhtälailla sinuakin on haukuttu, mutta sanon vielä että jos aloittaa jo hyökkäävällä linjalla mitään muuta ei voi saada kuin sen että kaikki käyvät suoraan niskaan. Ja kyllä kaikki valehtelevat. Se ihminen joka sanoo että ei valehtele tai ole koskaan valehdellut sanoo jo valheen siinä vaiheessa. Enkä ole sanonut mitään siitä että Suomessa naiset ovat synnytyskoneita (luepa tarkemmin). Minusta on vain rahan ahnetta jos koira astutetaan aina kun vain voi, vaikka narttu olisikin saanut levätä nämä 10kk synnytyksen jälkeen ennen kuin seuraavaa pentuetta ruvetaan tekemään. "Se, että koiraa käytetään ainoastaan, huom! ainoastaan synnytyskoneena, on juuri ihmiseltä hyväksikäyttöä!" -juuri tätähän minä itsekin ajoin takaa tekstissäni jos vain olisit viitsinyt sen lukea tarkemmin. Sanoin että milloin se koira muka ehtii nauttia elämästään jos on koko ajan pentuja tulossa. Ja tiedän että ihmiset ja koirat eivät ole sama asia, mutta uskon että koiraa voi verrata tässä tapauksessa ihmiseen, että tuskin kukaan nainenkaan olisi innoissaan että on raskaana 10kk sen jälkeen kun on vasta synnyttänyt. Ja kyllä minä suutuin toisen puolesta kun nimittelet jotakin juopoksi ilman mitään perusteluita. Todella ala-arvoista heittää tuo juoppo-kortti pöytään, vaikka et edes koko ihmistä tunne ja selvästikin kutsuit häntä vain juopoksi sen takia koska halusit loukata. Ja en itsekään arvosta viinalla läträäjiä että et sinä todellakaan ole ainut suomalainen joka tätä meidän juomiskulttuuriamme täällä paheksuu.
En ole kirjoittanut sinun sanoneen naisten Suomessa olevan synnytyskoneita! Luepa itse vaan tarkemmin! Vaan kirjoitin: "Vai väitätkö, että naiset Suomessa olisivat..." jne. Eli kysyin asiaa! En hyväksynyt vertaustasi koiran ja ihmisen välillä.
Ihan tarkoituksella epäilin täällä olevan niitä kaljan kittaajia. Siis en voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin että pää on pehmitetty jollain aineella ja yleisin on varmaan alkoholi. Kitataan viikot kaljaa kuin virvoitusjuomia ja viikonloppua odotetaan kuin kuuta taivaalta ja silloin otetaan oikein kännit. Jos muuten tarkkoja ollaan (ja ollaanhan me), en ole suoraan nimitellyt juopoksi ketään. Onko ihan pakko keksiä asioita? Ei se psykologian lukeminen auta, jos ei osaa soveltaa lukemaansa käytäntöön. Siinäpä on tämänkin kaiken ydin: luetun ymmärtäminen ja toteutus käytännössä. Ja muuten, minä olen lukenut vain lain pykäliä, olen kokenut ne mielenkiintoisemmiksi.
Sinä, joka sitten varmaan olet lukenut psykologiaa, oletkin oikea ihminen arvioimaan myös näitä kanssavastaajia. Kuinka hyvin he ovat ymmärtäneet kirjoitukseni ja sen asian ytimen. Ja kuinka hyviä ihmisiä he ovat, toiset huomioon ottavia, hyväkäytöksisiä...
Pysyn Kennelliiton linjoilla: on katsottu, että nartulle riittää 10kk astutusten välille. En katso karsaasti kenneliä, joka tätä noudattaa. Ja minun tuntemani kasvattajat eivät kuitenkaan AINA ole teettäneet niitä pentuja joka vuosi tietyllä nartulla, vaan ovat sitten esim. ottaneet sen välillä näyttelytoimintaan mukaan. Eli on täysin asiatonta väittää minun ostaneen pentuni tehtailijalta ja etten ole huomannut mitään outoa ja olisi hälytyskellojen pitänyt soida. Miettikääs sitä, että kasvattajalla on 6 narttua itsellä, tulee todennäköisesti 6 pentuetta vuodessa (ei aina). Sitten sijoitetaan narttu jokaisesta kuudesta pentueesta tai annetaan osaomistukseen. Parin vuoden päästä tulee noin 6 pentuetta kasvattajilla itsellään olevista nartuista noin 6 pentuetta sijoitetuista ja osaomistusnartuista. Ja taas sijoitetaan. Siis eihän se ihan noin mene, tulee perinnöllisiä sairauksia ja muuta odottamatonta, mutta idea on tuo. Ja siksi niitä pentuja tulee kasvattajalla paljon, vaikka ei ole mikään pentutehtailija sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja tuo on sitä maniaakin juuri, sitähän tässä väitän!
Todellakin huudan isoilla kirjaimilla lukutaidottomuutta, kun ihan tahallaan väännetään minun sanomastani jotain asiatonta. Sellaiselle ihmiselle todellakin saa sanoa ilkeästi takaisin. Eli samaa tulee täältä takaisin. Paitsi, että minä en tahallani väännä kenenkään kirjoituksia. Jos tulee käsitysvirhe, on se täysi vahinko ja johtuu myös siitä, että olen täysin eri aaltopituuksilla sen ihmisen kanssa. Eli oikeastaan, heihin on ihan turha tuhlata aikaansa. En ole eläissäni nimitellyt oikeasti jollain lailla vajavaista henkilöä!
Jonka jälkeen voikin todeta: kun ei täällä kukaan ymmärrä, mitä tarkoitan, on ihan ajanhukkaa olla täällä sen enempää. Jatkakaa haukkumistanne, aloittaja itse poistuu ainakin! - winnertakesitall
6+6 kirjoitti:
6-7 pentuetta olisi jo todella paljon. Itse en ostaisi sellaiselta kasvattajalta koiraa. Sellainen ihminen haiskahtaa rahan ahneelle tyypille jolla on pentueita niinkin paljon vuodessa. Mitä olen kenneleiden sivuja katsonut pentueita on yleensä vain yksi ja sitten siinä välissä on parin vuoden tauko. Harva se tuntuu laittavan kaikki narttunsa paksuksi yhtäaikaa.
Eikun sillä on se mania, niinkuin aloituksessa kirjoitin.
Nartut muuten astutetaan silloin kun juoksut on, ei siihen paljoa ole sanomista. Toki kuulemma juoksujakin siirretään, mutta on erittäin vaarallista lähteä leikkimään hormooneilla ja sotkemaan biologisia toimintoja.
Tuollaiset kennelit, mitä mainitsit, ovat tosi pieniä. Eivät varmaan edes suunnittele sen kummemmin omaa linjaa tai muutakaan kovin syvällisesti. winnertakesitall kirjoitti:
Eikun sillä on se mania, niinkuin aloituksessa kirjoitin.
Nartut muuten astutetaan silloin kun juoksut on, ei siihen paljoa ole sanomista. Toki kuulemma juoksujakin siirretään, mutta on erittäin vaarallista lähteä leikkimään hormooneilla ja sotkemaan biologisia toimintoja.
Tuollaiset kennelit, mitä mainitsit, ovat tosi pieniä. Eivät varmaan edes suunnittele sen kummemmin omaa linjaa tai muutakaan kovin syvällisesti.Ja tähän kohtaankin...
Pienkasvattajat suunnittelee ihan samoin linjaansa ja syvällisesti,siis kasvattajat,kuin massatuotannoissakin.Itse kyllä sanoisin,että useinmiten paremminkin.Kun ei tarvi määrällä korvata laatua...
Laadukkaaseeen kasvattamiseen kun ei todellakaan tarvi suurtä määrää koiria.Jos tarvii,niin sitten kannattaa kurkistaa sinne peiliin...
- kasvattajakin
Ei uroksen omistaja tietenkään saa valita parasta pentueesta, jos hän haluaa pennun. Kasvattaja valitsee aina itse ensimmäisenä eikä hänen ole edes pakko myydä uroksen omistajalle pentua. Hänhän maksaa uroksen käytöstä, mutta toki sen voi maksaa pentunakin. Mutta kasvattaja päättää ensimmäisenä, mikä pentu hänelle jää, sillä hänenhän se pentue on. Kummallisia luuloja ihmisillä on.
- 89-98
Kyllä siinä kuule asia on hyvinkin niin, että jos haluat ehdottomasti jonkin tietyn uroksen astuvan narttusi niin lopullinen valta on silloin uroksen omistajalla. Näin se vaan kuule menee. Maksuhan on tietenkin se ?€/rek. pentu.
- winnertakesitall
89-98 kirjoitti:
Kyllä siinä kuule asia on hyvinkin niin, että jos haluat ehdottomasti jonkin tietyn uroksen astuvan narttusi niin lopullinen valta on silloin uroksen omistajalla. Näin se vaan kuule menee. Maksuhan on tietenkin se ?€/rek. pentu.
Silloin kun minä teetin pentueeni, oli ensin "hyppymaksua" tietty määrä ja sitten tietty summa per pentu. Tai "hyppymaksu" uroksen omistaja valitsee yhden pennun ja oletin että uroksen omistaja valitsee ekana. Mulla uroksen omistaja ei ottanut pentua, koska hän suosi puhtaasti tiettyä linjaa, minun pentueeni oli ns. ulkosiitos eli toinen, äidin puoli, ihan eri sukua.
- tervepäinen
Silloin kun minä teetin pentueeni, oli ensin "hyppymaksua" tietty määrä ja sitten tietty summa per pentu. Tai "hyppymaksu" uroksen omistaja valitsee yhden pennun ja oletin että uroksen omistaja valitsee ekana. Mulla uroksen omistaja ei ottanut pentua, koska hän suosi puhtaasti tiettyä linjaa, minun pentueeni oli ns. ulkosiitos eli toinen, äidin puoli, ihan eri sukua.
Oleks ihan varma että oli edes samaa rotua?Jos kasvattajalla on parhaan pennun jättömania, sinulla se on parhaan pennun ostomania,samat taudit.
Kirjoituksistasi päätellen sulla ei ole koiraa ollutkaan ja toivompa hartaasti että pysytkin maniassas eläimistä erossa - winnertakesitall
tervepäinen kirjoitti:
Oleks ihan varma että oli edes samaa rotua?Jos kasvattajalla on parhaan pennun jättömania, sinulla se on parhaan pennun ostomania,samat taudit.
Kirjoituksistasi päätellen sulla ei ole koiraa ollutkaan ja toivompa hartaasti että pysytkin maniassas eläimistä erossaSelitäppäs tuota tarkemmin. Kuinka päädyit moiseen, älykkääseen (:DDDD) lopputulokseen?
Kyllä, olen ihan varma, että olivat samaa rotua, koska 1. pentueen isä oli Kansainvälinen valio ja sellaisten omistajat eivät anna kuin saman rodun nartuille urostaan ja ovat niissäkin hyvin tarkkoja, kenelle 2. Kennelliitto on rekisteröinyt pentueen, joten sekin on hyväksynyt yhdistelmän 3. Minulla ei ole koskaan ollut monirotuista koiraa, joten en ole sellaisten kannattaja (toki rakastan myös monirotuisia koiria) ja varsinkaan en itse sellaisia halua edesauttaa tähän maailmaan enää lisää 4. Yhdestä pentueeni pennusta tuli Suomen muotovalio, joten tuomarit ovat kaiketi todenneet koiran olevan puhdasrotuinen.
Ei ole ostomaniaa, koirat on ostettu 40:n vuoden aikana ja sanoinko, että ne jäivät kaikki minulle? Kerroin vaan, että olen ostanut yhteensä 25 pentua vuosikymmenien aikana.
Olikos tuossa kirjoituksessani, koskien uroksen omistajan korvausta, jotain epäselvää, kun heti syytetään, ettei minulla ole koiraa ollutkaan? Tuollainen oli korvaussysteemi ainakin 90 -luvun lopulla, jolloin syntyi minun ainoa pentueeni. En muusta käytännöstä väitä tietävänikään.
Oletko ihan varma, että olet tervepäinen? Mitä se oikeesti tarkoittaa kohdallasi? Oletan, että tarkoitat nimimerkilläsi itseäsi. Toki voit tarkoittaa vaikka presidenttiämme, mutta kerro toki, analysoi ihan vapaasti! Tosin, epäilen vahvasti, ettet moiseen pysty: kirjoituksestasi päätellen, et ole paljoa kouluja käynyt, etkä syntyjäsikään mikään välkky :D - 16+16
Selitäppäs tuota tarkemmin. Kuinka päädyit moiseen, älykkääseen (:DDDD) lopputulokseen?
Kyllä, olen ihan varma, että olivat samaa rotua, koska 1. pentueen isä oli Kansainvälinen valio ja sellaisten omistajat eivät anna kuin saman rodun nartuille urostaan ja ovat niissäkin hyvin tarkkoja, kenelle 2. Kennelliitto on rekisteröinyt pentueen, joten sekin on hyväksynyt yhdistelmän 3. Minulla ei ole koskaan ollut monirotuista koiraa, joten en ole sellaisten kannattaja (toki rakastan myös monirotuisia koiria) ja varsinkaan en itse sellaisia halua edesauttaa tähän maailmaan enää lisää 4. Yhdestä pentueeni pennusta tuli Suomen muotovalio, joten tuomarit ovat kaiketi todenneet koiran olevan puhdasrotuinen.
Ei ole ostomaniaa, koirat on ostettu 40:n vuoden aikana ja sanoinko, että ne jäivät kaikki minulle? Kerroin vaan, että olen ostanut yhteensä 25 pentua vuosikymmenien aikana.
Olikos tuossa kirjoituksessani, koskien uroksen omistajan korvausta, jotain epäselvää, kun heti syytetään, ettei minulla ole koiraa ollutkaan? Tuollainen oli korvaussysteemi ainakin 90 -luvun lopulla, jolloin syntyi minun ainoa pentueeni. En muusta käytännöstä väitä tietävänikään.
Oletko ihan varma, että olet tervepäinen? Mitä se oikeesti tarkoittaa kohdallasi? Oletan, että tarkoitat nimimerkilläsi itseäsi. Toki voit tarkoittaa vaikka presidenttiämme, mutta kerro toki, analysoi ihan vapaasti! Tosin, epäilen vahvasti, ettet moiseen pysty: kirjoituksestasi päätellen, et ole paljoa kouluja käynyt, etkä syntyjäsikään mikään välkky :DNo sinä toinen välkky, ei näistä internetin tyypeistä ikinä tiedä että puhuuko ne totta vai ei. Sä voit sanoo että sulla on ollu koiria ja että sulla on kennelnimi ja kaikkee muuta, mutta ei sitä varmaks voi ikinä sanoo. Mäkin voin sanoo olevani Emmi Varpaisjärveltä ja oikeesti olla Matti Mikkelistä. Ja mikä ihmeen tarve ihmisillä muutenki tuoda sitä esille jos heidän koirasa on joku muotovalio? Eihän sillä oo mitään merkitystä ja itekin tuolla pari viestii takaperin puhuit jottain semmosta että kun tarpeeks kaiken maailman takahikiän näyttelyissä käy niin koiralle kertyy sitten tota näyttelymeriittiä, vaikka onki voinu saavuttaa ne jossain peräkylän näyttelyssä.
- Tuotta noin
89-98 kirjoitti:
Tuota ei se uros yksinään niitä pentuja voi saaha joten ei se uroskaan siinä koiran astuttamisessa mikään korvaamaton oo. Vai onko uroksella kohtu? Voiko se imettää pentuja? Molemmat, uros sekä narttu on ihan yhtä tärkeitä siinä hommassa.
- winnertakesitall
16+16 kirjoitti:
No sinä toinen välkky, ei näistä internetin tyypeistä ikinä tiedä että puhuuko ne totta vai ei. Sä voit sanoo että sulla on ollu koiria ja että sulla on kennelnimi ja kaikkee muuta, mutta ei sitä varmaks voi ikinä sanoo. Mäkin voin sanoo olevani Emmi Varpaisjärveltä ja oikeesti olla Matti Mikkelistä. Ja mikä ihmeen tarve ihmisillä muutenki tuoda sitä esille jos heidän koirasa on joku muotovalio? Eihän sillä oo mitään merkitystä ja itekin tuolla pari viestii takaperin puhuit jottain semmosta että kun tarpeeks kaiken maailman takahikiän näyttelyissä käy niin koiralle kertyy sitten tota näyttelymeriittiä, vaikka onki voinu saavuttaa ne jossain peräkylän näyttelyssä.
Anteeksi, mutta en tajunnut ollenkaan tuota näyttelyosuutta vastauksessasi. Muuten en voi kuin sanoa, että puhun totta. Olen ensikertalainen tällaisilla palstoilla, ja harmittelen, että kurkistin tänne ollenkaan. Vielä enemmän kiukuttaa, että oikein kirjoituksen väänsin tänne.
Täällä näyttää kaikki olevan joitain viestittelyn ammattilaisia, jotka ei enää usko mihinkään. Tai sitten skitsoja, jotka epäilee kaikkea. Se on näköjään ihan sama, mitä sanon, epäillään kuitenkin. Ja todisteita en ala jakamaan. Ette ole sen arvoisia. Saati, että edes uskaltaisin mitään tänne laittaa, sellaisia vastauksia on tullut.
Jatkan siis valitsemallani tiellä, eikä minua kiinnosta vähääkään mitä ajattelette minusta. Ehkä tässä täytyy alkaa järjestelemään asioita siihen malliin, että voi alkaa hyppäämään niissä näyttelyissä, että saa sen lupaavan pennun. Tai sitten vaikka palkata joku ihminen sitä tekemään. Yksi mahdollisuus on tietysti myös sellainen kasvattaja, joka näyttelyttää kasvattiaan, mutta hänen täytyy olla suht lähellä, että voi hakea koiran tai että itse vien. Tai maksaa esim. kaksinkertainen hinta pennusta. Mutta se on kyllä periaatteitani vastaan. Ja niin varmasti ei voi sanoa, että pennusta tulee loistoyksilö, että extraa kannattaisi maksaa. - winnertakesitall
Anteeksi, mutta en tajunnut ollenkaan tuota näyttelyosuutta vastauksessasi. Muuten en voi kuin sanoa, että puhun totta. Olen ensikertalainen tällaisilla palstoilla, ja harmittelen, että kurkistin tänne ollenkaan. Vielä enemmän kiukuttaa, että oikein kirjoituksen väänsin tänne.
Täällä näyttää kaikki olevan joitain viestittelyn ammattilaisia, jotka ei enää usko mihinkään. Tai sitten skitsoja, jotka epäilee kaikkea. Se on näköjään ihan sama, mitä sanon, epäillään kuitenkin. Ja todisteita en ala jakamaan. Ette ole sen arvoisia. Saati, että edes uskaltaisin mitään tänne laittaa, sellaisia vastauksia on tullut.
Jatkan siis valitsemallani tiellä, eikä minua kiinnosta vähääkään mitä ajattelette minusta. Ehkä tässä täytyy alkaa järjestelemään asioita siihen malliin, että voi alkaa hyppäämään niissä näyttelyissä, että saa sen lupaavan pennun. Tai sitten vaikka palkata joku ihminen sitä tekemään. Yksi mahdollisuus on tietysti myös sellainen kasvattaja, joka näyttelyttää kasvattiaan, mutta hänen täytyy olla suht lähellä, että voi hakea koiran tai että itse vien. Tai maksaa esim. kaksinkertainen hinta pennusta. Mutta se on kyllä periaatteitani vastaan. Ja niin varmasti ei voi sanoa, että pennusta tulee loistoyksilö, että extraa kannattaisi maksaa.Luin uudestaan 16 16:n kirjoituksen. Voin nyt vastata, että: EN MAINOSTANUT, että koirastani tuli Suomen muotovalio, vaan selitin sille henkilölle, joka epäili pentuettani sekarotuiseksi, että yhdestä pennusta tuli se valio, joten ei voi vanhemmat olla eri rotua. Luottakaamme monen ulkomuototuomain sanaan ja arvostelukykyyn. Vai kyseenalaistammeko nekin?
Ja huomautus vielä, että minun kasvattini ei käynyt "takahikiän" näyttelyissä, kun haluan arvostelun tunnetuilta, rotua hyvin tuntevilta tuomareilta. Ja kun sen kasvattini näyttelyttäjä oli valmis käyttämään koiraa isoissa näyttelyissä. - 16+16
Luin uudestaan 16 16:n kirjoituksen. Voin nyt vastata, että: EN MAINOSTANUT, että koirastani tuli Suomen muotovalio, vaan selitin sille henkilölle, joka epäili pentuettani sekarotuiseksi, että yhdestä pennusta tuli se valio, joten ei voi vanhemmat olla eri rotua. Luottakaamme monen ulkomuototuomain sanaan ja arvostelukykyyn. Vai kyseenalaistammeko nekin?
Ja huomautus vielä, että minun kasvattini ei käynyt "takahikiän" näyttelyissä, kun haluan arvostelun tunnetuilta, rotua hyvin tuntevilta tuomareilta. Ja kun sen kasvattini näyttelyttäjä oli valmis käyttämään koiraa isoissa näyttelyissä.En sanonut että juuri sinä vaan sanoin ihan yleisesti että ihmisillä on yleensä tarve aina kertoa että heidän koiransa on muotovalio jos koira on tämän tittelin saanut.
- winnertakesitall
16+16 kirjoitti:
En sanonut että juuri sinä vaan sanoin ihan yleisesti että ihmisillä on yleensä tarve aina kertoa että heidän koiransa on muotovalio jos koira on tämän tittelin saanut.
Mielestäni kun sanoit sen vastauksessasi minun kirjoitukseeni, tarkoitit minua(kin).
- ...
Luin uudestaan 16 16:n kirjoituksen. Voin nyt vastata, että: EN MAINOSTANUT, että koirastani tuli Suomen muotovalio, vaan selitin sille henkilölle, joka epäili pentuettani sekarotuiseksi, että yhdestä pennusta tuli se valio, joten ei voi vanhemmat olla eri rotua. Luottakaamme monen ulkomuototuomain sanaan ja arvostelukykyyn. Vai kyseenalaistammeko nekin?
Ja huomautus vielä, että minun kasvattini ei käynyt "takahikiän" näyttelyissä, kun haluan arvostelun tunnetuilta, rotua hyvin tuntevilta tuomareilta. Ja kun sen kasvattini näyttelyttäjä oli valmis käyttämään koiraa isoissa näyttelyissä.Niistä Takahikiä näyttelyistäkin saattaa löytyä niitä tunnettuja, rotua hyvin tuntevia tuomareita...
- Pata kattilaa soimaa
Aloittaja siis haukkuu kasvattajia siitä, etteivät he ole myyneet lupavinta pentua hänelle. Silti hän ei ole myynyt itsekään sitä lupaavinta, saati sitten mitään pentua...
Onhan hän itse pahimman luokan "maanikko, joka keräilee koiria" - luulen näin
Ei hänellä taida olla ainuttakaan koiraa! ;)
En nimittäin usko, että hänenlaisensa ihminen (siis minkä kuvan on antanut itsestään) pystyisi 40 vuodessa pitämään 25 koiraa. Sehän tarkoittaa, että hän on ottanut yli 2 pentua vuodessa eli ja kun koirat yleensä elävät yli 10-vuotiaaksi, niin tuntuupa aika mahdottomalta yhtälöltä. Ja miksi hän olisi hankkinut ne muut koirat, jotka eivät kuitenkaan hänelle ole tulleet? Koiramääräkin kummasti muuttui! ;)
Taisi olla vain tarkoitus haukkua kasvattajia siitä syystä, kun ei saanut pentueen lupaavinta pentua itselleen. Tai sitten kyseessä on yksinäinen tai muuten vain omituinen ihminen, joka haluaa jutella täällä mitä vain!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi474097Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal623753- 703288
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963190Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892154- 352108
- 241959
- 381939
- 311921
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231844