Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matt.
15:7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.'"
15.08.2009 16:31
***välillä vihastus :-( ja joskus ihastus :-)***
Enkös silloin tee isonkirjan mukaan, joka kieltää olemasta haalea? "Ole kylmä tai kuuma, jne.." ;)
15.08.2009 16:23
Harmi vaan, että Hakomaja-chatissa kuitenkin niin harvoin ollaan yhtä-aikaa paikalla, yleensäkin, eikä vain me "ydinryhmä".
Näistä vl-palstoista ehdottomasti korkeatasoisin ja insiroivin foorumi. Sanoisinko, että hämmästyttävän koekeatasoista (no olenhan sitä minäkin siellä välillä tasoittamassa..)
15.08.2009 16:20
Hakomaja-chat, näyttää luontevalta, -kiitos.
15.08.2009 16:14
Vl-ihmiset ovat itsesensuurissaan yhtä taitavia, kuin oltiin aikanaan suomessa neuvostoliittoon päin.
Virtahepo vl-olohuoneessa: Syntilista, jonka kaikki tuntee painostavana, mutta sen olemassaolo pitää kieltää.
13.08.2009 18:54
Itse aikoinani oplin myös pelolla alistettu vl-liikkeessä, tai vl-ihmisen toimesta. Ehkä pieni merkitysero asialla?
Minä nousin vastarintaan pelosta huolimatta. voin arvata niitä olevan paljon, jotka eivät voi nousta vastustamaan. Vl-orjuutusta. vastustaessaan pitää olla valmis luopumaan kaikesta. Vähäinenkin sydämen kiintyminen johonkin siellä, estää paon..
Pelottelu on manipulointikeinoista vahvin ja siksi sitä käytetäänkin. Pitäisi jotenkin itselle iskostaa, että se pelottelu on manipulointia.
Onhan tuo nähty, kun vl-pomoja yritetään saada kiikkiin tekosistaan. Silloin he avoimesti tunnustavat pelon olleen aiheetonta, eli silloin uhreille on valehdeltu..
Itse sain lohtua, vanhasta kiinalaisesta viisaudesta:
Kun viet uhrilta vain osan,
hän on orjasi.
Kun viet uhriltasi kaiken,
hän on jälleen vapaa.
13.08.2009 18:51
Tulos nolla
13.08.2009 18:09
Löysin yhden henkilön kirkon ulkomaanavun johdosta, jota voisin epäillä..
Tynnyrissä on on niin turvallista olla ja jos joku kertoo, että tynnyrin ulkopuolellakin on jotain, tulee fiilis, että on muitakin. "Vain me", tuntuu sen jälkeen valheelta.
Mielestäni henkilön, joka on vastuullisella paikalla ja on huomannut oleellisen, on tunnettava moraaliseettinen vastuunsa. Jumala on pannut hänet paljon vartijaksi, siksi häneltä myös paljon vaaditaan. em. voi tuntua julmalta.
No jokainen hänen lähimmäisensä myös tuntekoot vastuunsa hänen kaikinpuolisessa tukemisessaan. Uskoisin sitä valoakin tulevan sitten tynnyriin.
Tuosta maljannostamissynnistä tuli mieleeni, että annoit mahtavan idean hakomaja chatissa minulle. Siis sinä hokasit...
Voisinko saada käyttö-oikeuden siihen?
Tietopakettia: Hakomajachatti on vain rekisteröityneille käyttäjille. Toki kaikki voivat rekisteröityä Hakomajaan.
http://www.hakomaja.info/chat
13.08.2009 18:06
En malttanut olla tarttumatta täkyyn..
eiköhän ne togolaisilla ole kokonaan näkyvillä?
12.08.2009 22:35
Hänen pitää ymmärtää, että oma elämä on pelissä.
Ei hänen kuolemastaan lailliseen edesvastuuseen kukaan joudu.
Toivottavasti tämäkin palsta antaa voimia vl-äideille tehdä oikeat johtopäätökset. Tarkoitan sitä, että lopettavat itsemurhasynnytykset.
12.08.2009 21:49
Raivo, eikö olisi parempi nimi? :)
12.08.2009 18:19
Äidin pitää itse tajuta oma tilansa ja hengenvaaransa.
12.08.2009 18:16
Raamatussa on paljon Jumalan antamia sanoja. Se ei ole Jumalan syy, kun vl-puhujat puhuvat, mitä ,sylki suuhun tuo.
Puhveleille on mahdotonta tajuta, ettei heidän mielikuvituksensa ole Jumala
12.08.2009 17:20
Pelolla hallittaessa on ainoastaan sillä merkitystä, ettei hallittava uhri, lopeta pelkäämästä alistajaansa.
Siinäpä yhteenlauseeseen kiteytettynä, vastaus aloitukseesi.
12.08.2009 11:12
Tekee näköjään vl-sensuuria :)
11.08.2009 23:45
..empiirisestä kokemuksesta kirjoitan. Olen saanut itse tuta ja lapsena sain vierestä seurata, kuinka vl-puhuja litaniallaan. Oli siinä lapsen oikeustaju lujilla.
Ostaisinko vl:tä käytetyn auton? :)
On teissä rehellisiäkin, en kiistä. Ehkä enemmistö.Mutta miksi ette saa roistojanne vastuuseen?
11.08.2009 23:44
On vielä sentäs järkeviä, jotka ymmärtävät kirjoitukseni.
Nimimerkillä vl-rosvoista kokemusta omaavana, tiedän, että vl-voron ei edellytetä luopuvan saaliistaan, synninpäästömantran saatuaan.
Vielä vähemmän, jos se, jolta on varastettu, on vääräuskoinen. Lapsihan ajattelee, että mitäpä se naapurin minna siellä helvetissä pyyhekumillaan tekee..
11.08.2009 18:31
***Hei, ihan vakavasti, Devoit. Onko nämät sun kirjoitukset vitsejä vai uskotko itse oikeasti mitä kirjoitat?***
Kirjoitan sitä, mitä olen omin silmin nähnyt ja lukenut päivämiehestä. Olin pudottaa silmät päästäni, kun näin tuon pyyhekumijutun. Nytkö sen käännät minun valehteluksi?
11.08.2009 18:26
Siellä ei sitten ole mahdollisuuksia sellaiseen puolukan poimintaan, kuin täällä.
Silloin syyskuussa ei täälläkään juuri itikat haittaa ja lämmintä voi olla vielä liikaakin.
Voi sitä autuuden ja raakeuden tunnetta, kun päivän on huhkinut. Sitten ne syyskuun tummat illat, täälläkin..
Mutta en sittenkään kirjoittelemista lopeta ;)
10.08.2009 21:05
Ovat ehtineet antaa siunauksensa asialle, josta ilmeisesti eivät tienneet tarpeeksi.
Todella noloa heille, jotka möykkäävät ehkäisystä murhan syntinä ja keinohedelmöityksen myötä sitten hyväksyvät kymmeniin menevän murhat, yhden syntyneen vastapainona.
Tätä asiaa meidän ei pidä jättää tähän, vaan joka kerta, kun tulee kysymys ehkäisyn synnistä, esittäkäämme kysymys keinohedelmöityksen massamurhasta.
10.08.2009 15:23
115 / 275