Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. ***Mies otti uudeksi vaimoksi siellä olleen kodinhoitajan koska "oli valmiiksi tuttu lapsille"***

Ettei olisi ollut jo isillekin valmiiksi tuttu?
  2. Jes
    28:14 Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.
    28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
    28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
    28:17 Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.
    28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.

Jesajan kirjakin todistaa
    että liitto kuoleman kanssa ei kestä. Kuuluisa "noitatohtori" Marja-Leena Luukanenkin väitti kirjassaan, ettei kuolemaa ole. Kummallista miten kristityillä voi olla hänen kanssaan yhteneväiset käsitykset sielunkuolemattomuudesta.

Kehoittaisin kaikkia lukemaan koko saarnaajan kirjan. Sanoma ei jätä vertauskuville sijaa. Saarnaaja sanoo selvä sanaisesti, ettei kuollut tiedä mitään. Kauhistuttava ajatuskin, että eläisimme kuoltuamme, ilman inhimillisiä tunteita.

***On hyvin helppo sanoa, että henkimaailmaa ei ole, jos ei itse ole koskaan kokenut sen läsnäoloa. En ryhdy kertomaan omia kokemuksia, mutta sanon sinulle Devoit, että et yhtään naureskelisi, jos olisit kokenut.

Tavallisesti kummitustarinoita kerrotaan nähdyn jossain yön pimeydessä ja sanon, että jos ihminen pelkää, hän voi kuvitella kaikenlaista. Voin sanoa, että minä en pelkää ja olen nähnyt ja kokenut myös henkimaailman läsnäolon. Kun tämän tunnustan, tiedän, että olen monen mielessä tyhmäksi ja yksinkertaiseksi tullut. En kuitenkaan välitä, sillä henkimaailma ei ole uskoni kohde, vaan Jumalan Sana.****

En sanokaan, ettei henkimaailmaa ole, olen kokenmut sen itsekin monin tavoin ja monessa tapauksessa on ollut vielä sivullinen todistajana. Selvennykseksi sanottakoot, etten minkään mustanmagian harrastaja ole.

Harvalle kait enkeli on käynyt ilmoittamassa, että vl-oppi on harhautusta?
    Silloin vain en tiennyt henkienkoetteluohjetta, joten arvoitukseksi jäi, kummalta puolen enkelinäkyni oli..

Huomattavaa on, että paha henkimaailma voi ottaa kenen tahansa kuolleen ihmisen muodon ja tavat. Jäljitelmä on niin hyvä, ettei sitä voi muuten erottaa, kuin tietämällä, että kuollut on kuollut. Olen minäkin nähnyt äitini kuolemansa jälkeen ilmielävän näköisenä, mutta tiedän varmasti, että pahahenkimaailma yritti viekoitella sillä, minua spiritismin pauloihin.
  3. Saarnaaja
    9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
    9:6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
    9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
    9:8 Vaatteesi olkoot aina valkeat, ja öljy älköön puuttuko päästäsi.
    9:9 Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla - kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.
    9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

Tuo sielunkuolemattomuusoppi näyttää olevan se väkevä eksytys, johon jopa kaikkein tanuimmatkin kristityt menevät, kuten sinä Kempelainen.

Sielunkuolemattomuusoppi ympättiin roomalaiskatolilaisuuteen, että voitiin perustaa pyhimyskultti. Valitettavasti sama oppi, avasi portit myös - spiritismille.

Veljellisesti ojentaen ja siunaten

D