Näkemykseni Sielusta.
Ensin Jumala teki maan tomusta ihmisen ruumiin ja sitten puhalsi ihmiseen elämän ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. Ruumis oli ensin, joka oli eloton ilman elämää. Kun Jumala puhalsi elämän sieraimiin niin silloin vasta ihmisestä tuli elävä sielu. Raamattu sanoo, että ensin on ruumis eli keho, josta Jumala käytti nimitystä ihminen, jolla ei ollut sielua ja joka ei vielä ollut sielu, Mutta kun Jumala puhalsi elämän niin vasta silloin ihmisestä tuli elävä sielu. Kun ihmisestä (adam) oli tullut elävä (nefesh) ihminen ja Raamattu käyttää elävästä ihmisestä molempia sanoja eli adam ja nefesh.
1 Moos 2:7: >> Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen hyx (chai), ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.> Mutta itse rauhan Jumala PYHITTÄKÖÖT MIEDÄT KOKONAISINA, ja SÄILYKÖÖT TEIDÄN KOKO HENKENNE JA RUUMIINNE JA SIELUNNE nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. > niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa (psykhe) kuolemasta ja peittää syntien paljouden.> sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.> Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua (psykhe); vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Pyynnöstä. S I E L U, mikä se on.
70
734
Vastaukset
- etsivä-xx
Taisin olla se pyytäjä silloin Espoon ketjussa.
Siellä oli aiheesta keskustelua, mutta sen otsikon alta sitä ei osata kaivata. Eli taisi siellä katketa kesken keskustelun. - Kolmiyhteinen
1Tess.5:23 selkein kuvaus = henki - sielu - ruumis.
Sielu = tunnemaailma, ajatusmaaialma, jårki, tahto, (asenteet) - veli.vapaa
ihmisen maalliseen elävään ruumiiseen, koska ihminen on sielu itsessään. Mitään vaeltelevaa sielua ei maallisesta ruumista lähde, vaan ne, jotka herätetään kuolleista, saavat UUDEN ylösnousemusruumiin, kuten Jeesuskin. Mitään entistä, joka on kuulunut maalliseen lihalliseen ihmiseen, sitä ei enää ole.
Mikäli ajattelemme aina sitä maallista tomuksi tulevaa ihmistä, emme ymmärrä sitä hengellistä ihmistä, joka syntyy vasta ylösnousemuksessa. Se on uusi luomus Herrassa.- Mun mentävä on
Siksi me teemme jälkeläisiä. Ikuinen elämä on vain ihmisen haave.
Elämää syntyy elämää kuolee luonto hoitaa. - <<<<
Mun mentävä on kirjoitti:
Siksi me teemme jälkeläisiä. Ikuinen elämä on vain ihmisen haave.
Elämää syntyy elämää kuolee luonto hoitaa.Vaikka kuinka katkeralta tuntuukin että kaikki loppuu aikanaan...
- Sectori
Sielu on se osa ihmisessä, joka on yhteydessä Jumalaan. Sen avulla Jumala vaikuttaa meissä Pyhän Henkensä kautta. Pohdiskelin asiaa ennen kuin aloin kirjoittaa, ja päädyin siihen, että VT:n aikana Jumala vielä puhui itse ihmisille, mutta nyt kristityllä on Pyhän Hengen vaikutus. Ihminen voi sielunsa välittämänä tuntea, miten Jumala hänessä vaikuttaa. En tarkoita, että VT:n ihmisillä ei olisi ollut elävää sielua, mutta Jumala hoiti heidän sielujaan, voisiko sanoa konkreettisemmin, ikäänkuin kädestä pitäen.
Useissa virsissä ja lauluissa mainitaan, kuinka sielu kiittää Jumalaa. Se on seurausta siitä Jumalallisesta tunteesta, jonka ihminen sielussaan kokee. Toki se tunne voi heijastua ihmisen koko olevaiseen ruumiiseen monella tapaa. Tunne ei ole pelastavaa uskoa, vaan seurausta siitä kokemuksesta, että Jumala on hyvä.
Uskon, että rakkaus, suurin voima kaikista, on kätketty ihmisen sieluun. Kun tunnemme sielussamme Jumalan rakkauden, se saa meidätkin rakastamaan. Jumalaa, itseämme, lähimmäistämme.- Kempelainen
Sielu on se osa ihmisessä, joka on yhteydessä Jumalaan. Sen avulla Jumala vaikuttaa meissä Pyhän Henkensä kautta.** Varmaan juuri näin.
Pohdiskelin asiaa ennen kuin aloin kirjoittaa, ja päädyin siihen, että VT:n aikana Jumala vielä puhui itse ihmisille, mutta nyt kristityllä on Pyhän Hengen vaikutus.** Tämä kaipaa hieman selvitystä.
Vahan liiton aikana Jumala ei puhunut ihmisille yleisesti, ainoastaan valitsemilleen patriarkoille, kuninkaille ja muille johtajille, kuten Moosekselle. He toimivat yhdysmiehenä välillä. Kuten nyt SRK luulee toimivansa.
Merkille pantavaa on se, että Abrahamin liiton jälkeen 1 Moos 12. Hän puhui vain juutalaiselle ja lopetti puhumisen kahta poikkeusta lukuun ottamatta n. 2400 vuotta sitten.
Miten on Uuden liiton aika. Oletko Sektori pohtinut sitä, miksi Jeesuksen fyysisen kuoleman hetkellä Temppelin esirippu aukesi. Miksi Jeesus sanoi, - Uskokaa, sillä Taivasten Valtakunta on tullut lähelle? Sikisi, koska Temppeli avautui kaikille ihmiselle, Temppeli, jossa kävi kerran vuodessa vain ylipappi. Meistä kaikista, jotka uskovat Jeesukseen Herrana ja Messiaana on mahdollisuus olla ylipappi, mennä kaikkein Pyhimpään.
Miten Julman Valtakunta on tullut lähelle? Siksi kun Jeesus elää nyt. Hän on keskellämme Pyhässä Hengessään. Enää ei tarvitse ylipappia, ei pappia, ei Juutalaista, eikä VL saarnaajaa. Tie on avoin suoraan Jeesukseen, mutta Jumalaan ei. 1. Tim. 2:3-5 >Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, YKSI VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, JOSTA TODISTUS ON ANNETTAVA AIKANANSA., - veli.vapaa
Kempelainen kirjoitti:
Sielu on se osa ihmisessä, joka on yhteydessä Jumalaan. Sen avulla Jumala vaikuttaa meissä Pyhän Henkensä kautta.** Varmaan juuri näin.
Pohdiskelin asiaa ennen kuin aloin kirjoittaa, ja päädyin siihen, että VT:n aikana Jumala vielä puhui itse ihmisille, mutta nyt kristityllä on Pyhän Hengen vaikutus.** Tämä kaipaa hieman selvitystä.
Vahan liiton aikana Jumala ei puhunut ihmisille yleisesti, ainoastaan valitsemilleen patriarkoille, kuninkaille ja muille johtajille, kuten Moosekselle. He toimivat yhdysmiehenä välillä. Kuten nyt SRK luulee toimivansa.
Merkille pantavaa on se, että Abrahamin liiton jälkeen 1 Moos 12. Hän puhui vain juutalaiselle ja lopetti puhumisen kahta poikkeusta lukuun ottamatta n. 2400 vuotta sitten.
Miten on Uuden liiton aika. Oletko Sektori pohtinut sitä, miksi Jeesuksen fyysisen kuoleman hetkellä Temppelin esirippu aukesi. Miksi Jeesus sanoi, - Uskokaa, sillä Taivasten Valtakunta on tullut lähelle? Sikisi, koska Temppeli avautui kaikille ihmiselle, Temppeli, jossa kävi kerran vuodessa vain ylipappi. Meistä kaikista, jotka uskovat Jeesukseen Herrana ja Messiaana on mahdollisuus olla ylipappi, mennä kaikkein Pyhimpään.
Miten Julman Valtakunta on tullut lähelle? Siksi kun Jeesus elää nyt. Hän on keskellämme Pyhässä Hengessään. Enää ei tarvitse ylipappia, ei pappia, ei Juutalaista, eikä VL saarnaajaa. Tie on avoin suoraan Jeesukseen, mutta Jumalaan ei. 1. Tim. 2:3-5 >Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, YKSI VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, JOSTA TODISTUS ON ANNETTAVA AIKANANSA.,ihmisen kuollessa. Minä sanoisin ihmisen sielulla tarkoitettavan jokaisen ihminen omaa minää.
Ilm. 18:14
Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.
Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä. - Kempelainen
veli.vapaa kirjoitti:
ihmisen kuollessa. Minä sanoisin ihmisen sielulla tarkoitettavan jokaisen ihminen omaa minää.
Ilm. 18:14
Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.
Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.kysymyksessä on kuolema ennen Herran päivää.
Kristityille ei ole toiseen kuolemaan pelkoa koskaan. Sitä ei ole.
Mutta jos luottaa suoraan Jumalaan ja kuolee, Sielku jää lain tuomion alle, ja huonosti käy. - veli.vapaa
Kempelainen kirjoitti:
kysymyksessä on kuolema ennen Herran päivää.
Mutta jos luottaa suoraan Jumalaan ja kuolee, Sielku jää lain tuomion alle, ja huonosti käy.paikkaansa, sillä maallisesta ihmisestä ei jää mitään entistä, ei sitten mitään muuta kuin tomua.
Ne, jotka ovat Kristuksessa nukkuneet, heidät herätetään Jeesuksen tulemuksessa, ja heillä on UUSI ylösnousemusruumis kuten Jeesuksellakin. Ei siinä ole MITÄÄN entistä, sillä ei liha eikä veri peri taivasten valtakuntaa.
Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus. - Kempelainen
veli.vapaa kirjoitti:
paikkaansa, sillä maallisesta ihmisestä ei jää mitään entistä, ei sitten mitään muuta kuin tomua.
Ne, jotka ovat Kristuksessa nukkuneet, heidät herätetään Jeesuksen tulemuksessa, ja heillä on UUSI ylösnousemusruumis kuten Jeesuksellakin. Ei siinä ole MITÄÄN entistä, sillä ei liha eikä veri peri taivasten valtakuntaa.
Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus.paikkaansa, sillä maallisesta ihmisestä ei jää mitään entistä, ei sitten mitään muuta kuin tomua. ** Juuri näin, mutta Sielu ei maadukaan, vaan menee Tuonelaan.
Ne, jotka ovat Kristuksessa nukkuneet, heidät herätetään Jeesuksen tulemuksessa, ja heillä on UUSI ylösnousemusruumis kuten Jeesuksellakin. Ei siinä ole MITÄÄN entistä, sillä ei liha eikä veri peri taivasten valtakuntaa. ** Miten se oli se tuomio?? Kaikki saavat sen? Entinen tuomitaan nimenomaan ja yhteys entiseen on Sielu, Ylösnousemus Ruumis on vain eri.
Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus.** Niin on, ei se juuri vaeltele. - veli.vapaa
Kempelainen kirjoitti:
paikkaansa, sillä maallisesta ihmisestä ei jää mitään entistä, ei sitten mitään muuta kuin tomua. ** Juuri näin, mutta Sielu ei maadukaan, vaan menee Tuonelaan.
Ne, jotka ovat Kristuksessa nukkuneet, heidät herätetään Jeesuksen tulemuksessa, ja heillä on UUSI ylösnousemusruumis kuten Jeesuksellakin. Ei siinä ole MITÄÄN entistä, sillä ei liha eikä veri peri taivasten valtakuntaa. ** Miten se oli se tuomio?? Kaikki saavat sen? Entinen tuomitaan nimenomaan ja yhteys entiseen on Sielu, Ylösnousemus Ruumis on vain eri.
Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus.** Niin on, ei se juuri vaeltele.tule tomuksi?
5. Moos. 12:23
Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa. - Kempelainen
veli.vapaa kirjoitti:
tule tomuksi?
5. Moos. 12:23
Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.En oikein ymmärrä mitä veren nauttimiskiellolla on tekemistä tässä ketjussa. Se ei koske sinua ollenkaan.
Kielto on Vanhan liiton aikainen, ei ole enää voimassa, mutta minulle henkilökohtaisesti vaikea paikka. Jumala on juurruttanut tämän Mizvan niin syvälle minuun, etten voi syödä verta. En kuitenkaan ole lain, vaan Kristuksen alla.
En myöskään syö sisälmyksiä. Se vain on osa minua, olen erilainen, tässäkin.
Kysymykseen, tuleeko veri tomuksi? En tiedä jos veri valuu viemäriin, vaikka mustalaisten puukkotappelussa, mutta he ovatkin Efraimin sukua ja perhettä. - veli.vapaa
Kempelainen kirjoitti:
En oikein ymmärrä mitä veren nauttimiskiellolla on tekemistä tässä ketjussa. Se ei koske sinua ollenkaan.
Kielto on Vanhan liiton aikainen, ei ole enää voimassa, mutta minulle henkilökohtaisesti vaikea paikka. Jumala on juurruttanut tämän Mizvan niin syvälle minuun, etten voi syödä verta. En kuitenkaan ole lain, vaan Kristuksen alla.
En myöskään syö sisälmyksiä. Se vain on osa minua, olen erilainen, tässäkin.
Kysymykseen, tuleeko veri tomuksi? En tiedä jos veri valuu viemäriin, vaikka mustalaisten puukkotappelussa, mutta he ovatkin Efraimin sukua ja perhettä.lihallisessa ihmisessä osa elämää ylläpitävä voima, ja jota kuvataan myös ihmisen, eläimen ym. sieluksi. Ilman sitä ei ole elämää. Siksi otin sen ketjuun kuvaamaan sielun syvintä olemusta - elämää.
Minä käyn joskus reissatessa Tammela torilla syömässä vartavasten mustaa makkaraa. Ei se ole enää uudessa liitossa kiellettyjen aineiden listalla. - Sectori
Kempelainen kirjoitti:
Miten Julman Valtakunta on tullut lähelle? Siksi kun Jeesus elää nyt. Hän on keskellämme Pyhässä Hengessään. Enää ei tarvitse ylipappia, ei pappia, ei Juutalaista, eikä VL saarnaajaa. Tie on avoin suoraan Jeesukseen, mutta Jumalaan ei. 1. Tim. 2:3-5 >Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, YKSI VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, JOSTA TODISTUS ON ANNETTAVA AIKANANSA.,Esirippu aukesi, koska laki tuli täytetyksi, kyllä se näin on. Israelilaiset pitivät ilmestysmajassa liiton arkin lisäksi mukanaan a r m o i s t u i n t a, jota kerubit vartioivat. Ne olivat patsaat vastakkain armoistuimen molemmin puolin. Jumalan Poika oli mukana siis israelilaisten vaelluksella.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että sielu on kuolematon, eikä se ole sidottu esimerkiksi vereen. Se ei ole ainesosa, joka kuivuu, muuttuu alkuaineiksi ja jatkaa elämän kiertokulussa. Sielu on se henki, jonka Jumala puhalsi sieraimiimme, jolloin meistä tuli eläviä henkiä.
Halusin mainita rakkauden, koska se on minulle tärkeä jo sanana. Rakkaus Jumalaan ei tietenkään pelasta, ymmärrän kyllä sen. Enkä niin halunnut väittääkään. Usko siihen, että Jumala Pojassaan rakastaa m e i t ä , pelastaa. Olen siinäkin täysin samaa mieltä kanssasi. Näin se on. Rakkaus mainitaan kuitenkin suurimpana voimana Raamatussa, joten sitä ei sovi vähätellä.
Jumalan siunausta ja rakkautta sinullekin. - veli.vapaa
Sectori kirjoitti:
Esirippu aukesi, koska laki tuli täytetyksi, kyllä se näin on. Israelilaiset pitivät ilmestysmajassa liiton arkin lisäksi mukanaan a r m o i s t u i n t a, jota kerubit vartioivat. Ne olivat patsaat vastakkain armoistuimen molemmin puolin. Jumalan Poika oli mukana siis israelilaisten vaelluksella.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että sielu on kuolematon, eikä se ole sidottu esimerkiksi vereen. Se ei ole ainesosa, joka kuivuu, muuttuu alkuaineiksi ja jatkaa elämän kiertokulussa. Sielu on se henki, jonka Jumala puhalsi sieraimiimme, jolloin meistä tuli eläviä henkiä.
Halusin mainita rakkauden, koska se on minulle tärkeä jo sanana. Rakkaus Jumalaan ei tietenkään pelasta, ymmärrän kyllä sen. Enkä niin halunnut väittääkään. Usko siihen, että Jumala Pojassaan rakastaa m e i t ä , pelastaa. Olen siinäkin täysin samaa mieltä kanssasi. Näin se on. Rakkaus mainitaan kuitenkin suurimpana voimana Raamatussa, joten sitä ei sovi vähätellä.
Jumalan siunausta ja rakkautta sinullekin.ovat kaksi täysin eri asiaa, sen todistaa pyhä sana.
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Ja henki (elämän henkäys) palajaa Jumala luo, joka on sen antanutkin. Sielu (ihminen) kuolee, eikä siitä jää mitään pakannallista luulolteltua sielua kiertelmään minnekään.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Näin on. - Sectori
veli.vapaa kirjoitti:
ovat kaksi täysin eri asiaa, sen todistaa pyhä sana.
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Ja henki (elämän henkäys) palajaa Jumala luo, joka on sen antanutkin. Sielu (ihminen) kuolee, eikä siitä jää mitään pakannallista luulolteltua sielua kiertelmään minnekään.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Näin on.Kor 15.
45. Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46. Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
Uusi testamentti näyttäisi antavan myös sielulle arvoa. En osaa itse sanoa tarkemmin, josko jossain yhteydessä nämä sekotettaisiin, mutta ainakin voin kuvitella, että henki ja sielu rinnastetaan helposti toisiinsa. - Leksa-Veksa
veli.vapaa kirjoitti:
paikkaansa, sillä maallisesta ihmisestä ei jää mitään entistä, ei sitten mitään muuta kuin tomua.
Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus.> Sielun kuolemattomuus- sekä vaellusoppi on pakanallinen uskomus.<
http://www.karikuula.com/60
Jeesushan nousi ylös sellaisena, kuin hänet sinne oli pantukin; naulanjäljet kämmenissä, liekkö sitten ollut sekin keihäänjälki kyljessä.
Mitenkähän sitten olisi käynyt, jos sääriluut oli murskattu, olisko pystynyt kävelemään.
Jeesus oli kuitenkin lihaa ja verta ylösnousemusruumiissaan ja täällä väitetään, ettei taivaaseen mene muuta kuin sielu, mikä se sitten liekkin, ellei ole lihaa eikä verta.
Aika sekavaa tämä kuitenkin on, kun sanotaan, ihan uskontunnustuksessakin, että ruumis nousee ylös.
Mikä herätys se semmoinen olisi, jos vainajat olisivat tietoisessa tilassa olleet koko haudassa olonsa ajan.
Ei, kyllä tämä on niin epäuskottavaa, etten minä usko. Miksi meidän pitää pakolla uskoa tämmöisiin yliluonnollisiin utopioihin. Uskonto ylipääntään on yliluonnollista ja sekavaa.
Taikauskoahan tämä on, mutta olkoon, eipä sillä kannata alkaa kovin päätään vannehtimaan, hullujenhuone muuten kutsuu.
Jos ei liha ja veri peri taivasten valtakuntaa, niin mikä sitten perii. Jeesuksin lähti matkaamaan kohti taivasta kokonaisena, siis lihana ja ruumiina, on sillä matkalla vieläkin, jos aikoi kaukaisiin tähtiin, ei hän ainakaan tähän maan ilmakehään ole jäänyt.
Miten sitä tuntee ketään, jos ei ole samanlainen luomus, kuin hautaan pantaessa. Minua ei ainakaan kiinnosta nähdä esi-isiäni eikä sukuani enää tuonpuoleisessa, olen saanut heistä tarpeekseni jo täällä ajassa.
Mutta jatketaan me vaan täällä tätä tutkiskelua, tämä on kaikista mielenkiintoisin aihe. - Meiliaikku
sielu on kaikilla ihmisillä uskovaisilla sekä epäuskoisilla. Omatunto kuuluu kuolemattomaan osaamme. Jumala puhuu ihmisen omassa tunnossa. Jos ihminen on kovakorvainen omantunnon äänelle, jolloin Jumala ei enää muistuta oman tunnon kautta parannuksesta ja synnistä ja sielu kuolee hengellisesti.
Uskovaisen omatunto toimiin toisin päin, kuin epäuskoisen. Jumalan lapsi on kuuliainen oman tunnon äänelle. Siksi hän hoitaa omaatuntoaan puhdistamalla sen synnistä ja maailman tartunnaisista Anteeksiantamuksen Veren voimalla. Näin sielu pysyy puhtaana ja on lähtövalmiina tulipa Jeesus noutamaan minä hetkenä hyvänsä. - Meiliaikku
Kempelainen kirjoitti:
kysymyksessä on kuolema ennen Herran päivää.
Mutta jos luottaa suoraan Jumalaan ja kuolee, Sielku jää lain tuomion alle, ja huonosti käy.Mitä tarkoitat edellä? Kristinuskon vastaista opetusta! Jumala on yksi ja sama, Isä Poika ja Pyhä Henki.
Meiliaikku kirjoitti:
sielu on kaikilla ihmisillä uskovaisilla sekä epäuskoisilla. Omatunto kuuluu kuolemattomaan osaamme. Jumala puhuu ihmisen omassa tunnossa. Jos ihminen on kovakorvainen omantunnon äänelle, jolloin Jumala ei enää muistuta oman tunnon kautta parannuksesta ja synnistä ja sielu kuolee hengellisesti.
Uskovaisen omatunto toimiin toisin päin, kuin epäuskoisen. Jumalan lapsi on kuuliainen oman tunnon äänelle. Siksi hän hoitaa omaatuntoaan puhdistamalla sen synnistä ja maailman tartunnaisista Anteeksiantamuksen Veren voimalla. Näin sielu pysyy puhtaana ja on lähtövalmiina tulipa Jeesus noutamaan minä hetkenä hyvänsä.sielu on kaikilla ihmisillä uskovaisilla sekä epäuskoisilla. Omatunto kuuluu kuolemattomaan osaamme. ** Missä niin kerrotaan?
Uskovaisen omatunto toimiin toisin päin, kuin epäuskoisen. Jumalan lapsi on kuuliainen oman tunnon äänelle. Omatunto on ihmisellä, uskosta tietämättä.
Väitätkö, että maailmassa on vain muutama kymmenen tuhatta omaatuntoa. Minä taas väitän, että usean VL;n omatunto on hyvin paatunut meitä muita kohtaan, lipun näyttäjänä mm. Meliaikku ja VL liikemies.
Siksi hän hoitaa omaatuntoaan puhdistamalla sen synnistä ja maailman tartunnaisista Anteeksiantamuksen Veren voimalla. Näin sielu pysyy puhtaana ja on lähtövalmiina tulipa Jeesus noutamaan minä hetkenä hyvänsä. ** Onko Jeesus kuollut vain SRK;n jäsenmaksun maksaneiden vuoksi?- Leksa-Veksa
Meiliaikku kirjoitti:
Uskovaisen omatunto toimiin toisin päin, kuin epäuskoisen. Jumalan lapsi on kuuliainen oman tunnon äänelle. Siksi hän hoitaa omaatuntoaan puhdistamalla sen synnistä ja maailman tartunnaisista Anteeksiantamuksen Veren voimalla. Näin sielu pysyy puhtaana ja on lähtövalmiina tulipa Jeesus noutamaan minä hetkenä hyvänsä.Ihmisellä kuolematon sielu, mutta voi kuolla hengellisesti. Onko sielu sitten moniosainen, jossa hengellinen sielu kuolee, mutta ruumiillinen ei. Minusta tuntuu, että käsitteitä sekoitetaan nyt pahan kerran.
Se sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava. Näin sanotaan raamatussa. Henkinen sielu voi kuolla ruumiin elossa oloaikana, mutta voi herätä hengelliseen elämään uudestaan. Jos on tehnyt syntiä Pyhää-Henkeä kohtaan, ei hengellinen sielu herää enää koskaan eloon. Ollaanko tähän asti vielä samaa mieltä?
Ihminen on kolmiosainen. Ruumis, sielu ja henki. Minusta nämä kaikki kolme ovat yksi ja sama asia, aivankuten Isä Poika ja Pyhä-Henkikin.
Mutta olet kyllä väärässä siinä, kun sanot, ettei epäuskoiselle ole omaatuntoa. Voi kuule on, mullakin on, vaikka uskoni on hyvin hataralla pohjalla. Omatunto on olemassa jokaisella, oli minkä kuppikunnan jäsen tahansa. Omatunto voi vaan olla väljä tai tiukka, oikein tiukkapipon omatunto.
Sieluko on aina ollut olemassa? Onko minun sieluni ollut jollakin toisella, ennenkuin sain tämän tomumajani isäni ja äitini toimesta. Etkö yhtään ole lukenut sielunvaellusoppia, joka on peräisin kreikkalaisesta mytologiasta.
Voiko uskoon ja raamattuun sokeasti luottaa? No sinä ainakin uskot ja luotat. Miten voit olla vakuuttunut, että lestadiolaisuus yksin vain tulkitsee raamattua täysin oikein. - Leksa-Veksa
Meiliaikku kirjoitti:
Mitä tarkoitat edellä? Kristinuskon vastaista opetusta! Jumala on yksi ja sama, Isä Poika ja Pyhä Henki.
Kuka herätti Jeesuksen kuolleista ja ketä hän rukoili Getsemanen yössä, jos hän on yksi ja sama persoona
- asi sia
Jumala on Elämän ja Kuoleman Herra.
Kun ihmiseen (Adam) tuli elävä sielu, voidaan lopettaa puhuminen ruumiista (sieluttomasta ihmisestä). Koska näin vaan on, niin luonnollisesti silloin Jumala on Elämän ja kuoleman Herra. Ei Jumala antanut elävää sielua ihan huvikseen. Ehkäisemällä ehkäistään Jumalan tahdon toteutuminen. Ihminen päättää Jumala säätää. Ehkäisemällä ihminen myös säätää.
Ole Hyvä =)- Kempelainen
Jumala on Elämän ja Kuoleman Herra. ** Saattaa ole, mutta Raamatussa sitä ei ole näin.
Koska näin vaan on, niin luonnollisesti silloin Jumala on Elämän ja kuoleman Herra.
Jos Jumala sinulle on Herra, niin minulle on Jeesus Herra ja se lukee Raamatussa.
Matt. 28:18
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä
Joten mitä sinä puhut Jumalan Herruudesta. Jeesus on Kuningas, meille Kristityille, lakoista en tarkoin tiedä.
Ihminen päättää Jumala säätää. ** Ei säädä enää vaan on ahtanut ihmiselle valtuuden uskoa Jeesukseen tai ei.
Ehkäisemällä ihminen myös säätää. ** Vain viisas ihminen, tyhmä on eläimen tasolla, kuten eräs VL kirjoitti, me emme ehkäise, koska eläinkään ei tee sitä.
Sori etten ennemmin lukenut aloitustasi. Tutustun ja perehdyn ajan kanssa asiaan ja kerron mielipiteeni.
- Kempelainen
Rauhaa.
Kempelainen kirjoitti:
Rauhaa.
Saarnaaja
9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
9:6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
9:8 Vaatteesi olkoot aina valkeat, ja öljy älköön puuttuko päästäsi.
9:9 Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla - kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.
9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.
Tuo sielunkuolemattomuusoppi näyttää olevan se väkevä eksytys, johon jopa kaikkein tanuimmatkin kristityt menevät, kuten sinä Kempelainen.
Sielunkuolemattomuusoppi ympättiin roomalaiskatolilaisuuteen, että voitiin perustaa pyhimyskultti. Valitettavasti sama oppi, avasi portit myös - spiritismille.
Veljellisesti ojentaen ja siunaten
D- täyttä totta
Devoit kirjoitti:
Saarnaaja
9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.
9:6 Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla.
9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
9:9 Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla - kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.
9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.
Tuo sielunkuolemattomuusoppi näyttää olevan se väkevä eksytys, johon jopa kaikkein tanuimmatkin kristityt menevät, kuten sinä Kempelainen.
Sielunkuolemattomuusoppi ympättiin roomalaiskatolilaisuuteen, että voitiin perustaa pyhimyskultti. Valitettavasti sama oppi, avasi portit myös - spiritismille.
DOlen lestadiolainen ja siksi minua ihmetyttää, ettei tätä selvää asiaa seurapuheissa koskaan tuoda näin esille.
Saarnaajan kirjan tuota kohtaa ei ikinä ole seurapuheissa ollut tai tuotu mitenkään esille. On lohduttava tieto omaisille, ettei kuolleet tiedä mitään.
Uskon tuon raamatunkohdan visusti, että kuolemassa ei ole kertakaikkijaan mitään, vaikka sitä on iät ja ja ajat pohdittu kovasti.
> Saarnaaja
9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.>
Jos joku saarnamies lukee tämän, niin pyydän kovasti, että lukisit alkutekstinä tämän kohdan ja selittäisit sen kans.
Olisi hauska kuulla, miten he selittää sen. Luulenpa, että selitys on tavanomainen, eli usko syntisi anteeksi, äläkä mieti turhia. - Heino.
Devoit kirjoitti:
Saarnaaja
DJos olisit tutkinut Jussin kirjoitusta, niin olisit huomannut, että hän on tutkinut ja tullut ymmärtämään aivan erilailla. Sanoisin että Jussi taitaa olla ihan oikeassa!
Jos olisit tutkinut saarnaajan kirjaa tarkemmin, niin olisit ymmärtänyt, että hän yrittää meille - myös sinulle sanoa, että kuoleman jälkeen ei enää tunneta inhimillisiä tunteita, esim. nälkää, sukupuolista intohimoa - vihaa, rakkautta.
Tämän takia, meidän tulisi, niin kuin saarnaaja sanoo - nauttia Jumalan meille lahjoittamasta elämästä, luetaan uudelleen:
Saar.9:8 "Vaatteesi olkoot aina valkeat, ja öljy älköön puuttuko päästäsi.
9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä."
On hyvin helppo sanoa, että henkimaailmaa ei ole, jos ei itse ole koskaan kokenut sen läsnäoloa. En ryhdy kertomaan omia kokemuksia, mutta sanon sinulle Devoit, että et yhtään naureskelisi, jos olisit kokenut.
Tavallisesti kummitustarinoita kerrotaan nähdyn jossain yön pimeydessä ja sanon, että jos ihminen pelkää, hän voi kuvitella kaikenlaista. Voin sanoa, että minä en pelkää ja olen nähnyt ja kokenut myös henkimaailman läsnäolon. Kun tämän tunnustan, tiedän, että olen monen mielessä tyhmäksi ja yksinkertaiseksi tullut. En kuitenkaan välitä, sillä henkimaailma ei ole uskoni kohde, vaan Jumalan Sana.
Toivon, että sinä Devoit, et sinä, eikä toisetkaan lankeaisi nappaamaan yksittäisiä raamatun kohtia, vaan tutkisimme muitakin raamatun kohtia. Esim. 1 Sam. 28:7 ”Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa." Hänen palvelijansa vastasivat: "En- Dorissa on nainen, joka manaa henkiä."
8 Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel." Heino. kirjoitti:
Jos olisit tutkinut Jussin kirjoitusta, niin olisit huomannut, että hän on tutkinut ja tullut ymmärtämään aivan erilailla. Sanoisin että Jussi taitaa olla ihan oikeassa!
Jos olisit tutkinut saarnaajan kirjaa tarkemmin, niin olisit ymmärtänyt, että hän yrittää meille - myös sinulle sanoa, että kuoleman jälkeen ei enää tunneta inhimillisiä tunteita, esim. nälkää, sukupuolista intohimoa - vihaa, rakkautta.
Tämän takia, meidän tulisi, niin kuin saarnaaja sanoo - nauttia Jumalan meille lahjoittamasta elämästä, luetaan uudelleen:
Saar.9:8 "Vaatteesi olkoot aina valkeat, ja öljy älköön puuttuko päästäsi.
9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä."
On hyvin helppo sanoa, että henkimaailmaa ei ole, jos ei itse ole koskaan kokenut sen läsnäoloa. En ryhdy kertomaan omia kokemuksia, mutta sanon sinulle Devoit, että et yhtään naureskelisi, jos olisit kokenut.
Tavallisesti kummitustarinoita kerrotaan nähdyn jossain yön pimeydessä ja sanon, että jos ihminen pelkää, hän voi kuvitella kaikenlaista. Voin sanoa, että minä en pelkää ja olen nähnyt ja kokenut myös henkimaailman läsnäolon. Kun tämän tunnustan, tiedän, että olen monen mielessä tyhmäksi ja yksinkertaiseksi tullut. En kuitenkaan välitä, sillä henkimaailma ei ole uskoni kohde, vaan Jumalan Sana.
Toivon, että sinä Devoit, et sinä, eikä toisetkaan lankeaisi nappaamaan yksittäisiä raamatun kohtia, vaan tutkisimme muitakin raamatun kohtia. Esim. 1 Sam. 28:7 ”Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa." Hänen palvelijansa vastasivat: "En- Dorissa on nainen, joka manaa henkiä."
8 Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."Jes
28:14 Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.
28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
28:17 Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.
28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.
Jesajan kirjakin todistaa
että liitto kuoleman kanssa ei kestä. Kuuluisa "noitatohtori" Marja-Leena Luukanenkin väitti kirjassaan, ettei kuolemaa ole. Kummallista miten kristityillä voi olla hänen kanssaan yhteneväiset käsitykset sielunkuolemattomuudesta.
Kehoittaisin kaikkia lukemaan koko saarnaajan kirjan. Sanoma ei jätä vertauskuville sijaa. Saarnaaja sanoo selvä sanaisesti, ettei kuollut tiedä mitään. Kauhistuttava ajatuskin, että eläisimme kuoltuamme, ilman inhimillisiä tunteita.
***On hyvin helppo sanoa, että henkimaailmaa ei ole, jos ei itse ole koskaan kokenut sen läsnäoloa. En ryhdy kertomaan omia kokemuksia, mutta sanon sinulle Devoit, että et yhtään naureskelisi, jos olisit kokenut.
Tavallisesti kummitustarinoita kerrotaan nähdyn jossain yön pimeydessä ja sanon, että jos ihminen pelkää, hän voi kuvitella kaikenlaista. Voin sanoa, että minä en pelkää ja olen nähnyt ja kokenut myös henkimaailman läsnäolon. Kun tämän tunnustan, tiedän, että olen monen mielessä tyhmäksi ja yksinkertaiseksi tullut. En kuitenkaan välitä, sillä henkimaailma ei ole uskoni kohde, vaan Jumalan Sana.****
En sanokaan, ettei henkimaailmaa ole, olen kokenmut sen itsekin monin tavoin ja monessa tapauksessa on ollut vielä sivullinen todistajana. Selvennykseksi sanottakoot, etten minkään mustanmagian harrastaja ole.
Harvalle kait enkeli on käynyt ilmoittamassa, että vl-oppi on harhautusta?
Silloin vain en tiennyt henkienkoetteluohjetta, joten arvoitukseksi jäi, kummalta puolen enkelinäkyni oli..
Huomattavaa on, että paha henkimaailma voi ottaa kenen tahansa kuolleen ihmisen muodon ja tavat. Jäljitelmä on niin hyvä, ettei sitä voi muuten erottaa, kuin tietämällä, että kuollut on kuollut. Olen minäkin nähnyt äitini kuolemansa jälkeen ilmielävän näköisenä, mutta tiedän varmasti, että pahahenkimaailma yritti viekoitella sillä, minua spiritismin pauloihin.täyttä totta kirjoitti:
Olen lestadiolainen ja siksi minua ihmetyttää, ettei tätä selvää asiaa seurapuheissa koskaan tuoda näin esille.
Saarnaajan kirjan tuota kohtaa ei ikinä ole seurapuheissa ollut tai tuotu mitenkään esille. On lohduttava tieto omaisille, ettei kuolleet tiedä mitään.
Uskon tuon raamatunkohdan visusti, että kuolemassa ei ole kertakaikkijaan mitään, vaikka sitä on iät ja ja ajat pohdittu kovasti.
> Saarnaaja
9:5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.>
Jos joku saarnamies lukee tämän, niin pyydän kovasti, että lukisit alkutekstinä tämän kohdan ja selittäisit sen kans.
Olisi hauska kuulla, miten he selittää sen. Luulenpa, että selitys on tavanomainen, eli usko syntisi anteeksi, äläkä mieti turhia.On lohdullista nähdä, että teitäkin on, joilla on sydämessään Rakkaus Totuuteen.
Tiedätkö, että se Rakkaus, on juuri se, jolla voit pelastua?
Todellakin, sielunkuolemattomuusoppi on ympätty kreikkalaisesta jumaltarustosta, roomalaiskatolilaisuuteen. Sanon roomalaiskatolisuuteen, koska se ei kristillisyyttä ole..
Oli tarve uskotella, että kuolleet ihmiset eläisivät ja rukoilisivat puolestamme Jumalaa. Virka joka on vain oikeasti Jeesuksella.
Maan päälle Jeesuksen syrjäyttäjäksi nostettiin paavi.
Ns. kummittelut eivät todista, kuolleiden elämisestä. Saatana on tuhanten juonten mestari, joka pamee joukkionsa jäljittelemään kuolleita ihmisiä.
Kuitenkaan ylösnousemusta en kiistä. Ja kun kuolemassa ei ole ajantajua, niin onko se väliaika silmänräpäystä pidempi?- Heino.
Devoit kirjoitti:
Jes
28:14 Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.
28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
28:16 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene.
28:17 Ja minä panen oikeuden mittanuoraksi ja vanhurskauden vaa'aksi, ja rakeet hävittävät valheturvan, ja vedet huuhtovat pois piilopaikan.
28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.
Jesajan kirjakin todistaa
että liitto kuoleman kanssa ei kestä. Kuuluisa "noitatohtori" Marja-Leena Luukanenkin väitti kirjassaan, ettei kuolemaa ole. Kummallista miten kristityillä voi olla hänen kanssaan yhteneväiset käsitykset sielunkuolemattomuudesta.
Kehoittaisin kaikkia lukemaan koko saarnaajan kirjan. Sanoma ei jätä vertauskuville sijaa. Saarnaaja sanoo selvä sanaisesti, ettei kuollut tiedä mitään. Kauhistuttava ajatuskin, että eläisimme kuoltuamme, ilman inhimillisiä tunteita.
***On hyvin helppo sanoa, että henkimaailmaa ei ole, jos ei itse ole koskaan kokenut sen läsnäoloa. En ryhdy kertomaan omia kokemuksia, mutta sanon sinulle Devoit, että et yhtään naureskelisi, jos olisit kokenut.
Tavallisesti kummitustarinoita kerrotaan nähdyn jossain yön pimeydessä ja sanon, että jos ihminen pelkää, hän voi kuvitella kaikenlaista. Voin sanoa, että minä en pelkää ja olen nähnyt ja kokenut myös henkimaailman läsnäolon. Kun tämän tunnustan, tiedän, että olen monen mielessä tyhmäksi ja yksinkertaiseksi tullut. En kuitenkaan välitä, sillä henkimaailma ei ole uskoni kohde, vaan Jumalan Sana.****
En sanokaan, ettei henkimaailmaa ole, olen kokenmut sen itsekin monin tavoin ja monessa tapauksessa on ollut vielä sivullinen todistajana. Selvennykseksi sanottakoot, etten minkään mustanmagian harrastaja ole.
Harvalle kait enkeli on käynyt ilmoittamassa, että vl-oppi on harhautusta?
Silloin vain en tiennyt henkienkoetteluohjetta, joten arvoitukseksi jäi, kummalta puolen enkelinäkyni oli..
Huomattavaa on, että paha henkimaailma voi ottaa kenen tahansa kuolleen ihmisen muodon ja tavat. Jäljitelmä on niin hyvä, ettei sitä voi muuten erottaa, kuin tietämällä, että kuollut on kuollut. Olen minäkin nähnyt äitini kuolemansa jälkeen ilmielävän näköisenä, mutta tiedän varmasti, että pahahenkimaailma yritti viekoitella sillä, minua spiritismin pauloihin.Mitä Jesaja todistaa tässä luvussa? Sitäkö, että sielu kuolee – ei todista! Miksi sinä yrität vääntää raamattua väärien uskomuksiesi mukaisiksi! Sinun tulisi etsiä Jumalan tahtoa, ei tukea omille uskomuksille.
Jos me tutkimme tätä Jesajan kirjoitusta, niin huomaamme, että Jesaja nuhtelee eksyneitä pappeja, jotka opettivat väärää ihmisoppia. Tuudittaen ihmisiä uskomaan, että he ovat tehneet liiton kuoleman kanssa, eli ei tarvitse elää uskovaisesti, eli välttää syntiä ja elämäntavoista riippumatta käy kuolemassa hyvin – he ovat solmineet liiton kuoleman kanssa.
Tämmöisiä olivat silloiset papit/saarnamiehet, luetaanpa:
Jes. 28:7 ”Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa. He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan.”
Jesaja jatkaa saarnaansa:
14 ”Sen tähden kuulkaa Herran sana, te tyhjänpuhujat, tämän kansan hallitsijat, jotka asutte Jerusalemissa!
15 Näin olette sanoneet: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa, tuonelan kanssa olemme solmineet sopimuksen. Kun tuhotulva vyöryy kohti, se ei saavuta meitä, sillä viekkaus on taannut meille turvapaikan, valheen suojaan me olemme piiloutuneet."
Ja tässä Jesaja saarnaa, sanoo sen minkälaisen perustuksen päälle, oikean uskon tulee perustua:
16 ”Siksi Herra Jumala sanoo näin: -- Katsokaa: minä lasken Siioniin peruskiven, huolella valitun kivipaaden, kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa. Joka uskoo, ei horju.”
Ja miten oikea usko, ei ole ihmismielen mukaan mutkitteleva, vaan on ”luotisuora”:
17 Minun työssäni on mittana oikeus ja luotilankana vanhurskaus. Mutta rakeet hakkaavat pettävän turvapaikan ja tulva vie piilopaikan mennessään,
Voiko ihanampaa saarnaa olla uskovien kuulla: ”kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa”. Samalla ihmisoppi saa tuomion:
18 ”teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhitään pois ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa raukeaa. Tuhotulva vyöryy teidän ylitsenne, se lyö teidät maahan.” Heino. kirjoitti:
Mitä Jesaja todistaa tässä luvussa? Sitäkö, että sielu kuolee – ei todista! Miksi sinä yrität vääntää raamattua väärien uskomuksiesi mukaisiksi! Sinun tulisi etsiä Jumalan tahtoa, ei tukea omille uskomuksille.
Jos me tutkimme tätä Jesajan kirjoitusta, niin huomaamme, että Jesaja nuhtelee eksyneitä pappeja, jotka opettivat väärää ihmisoppia. Tuudittaen ihmisiä uskomaan, että he ovat tehneet liiton kuoleman kanssa, eli ei tarvitse elää uskovaisesti, eli välttää syntiä ja elämäntavoista riippumatta käy kuolemassa hyvin – he ovat solmineet liiton kuoleman kanssa.
Tämmöisiä olivat silloiset papit/saarnamiehet, luetaanpa:
Jes. 28:7 ”Nuokin ovat viinistä humaltuneita, horjahtelevat väkevien juomien huumaamina: pappi ja profeetta juovat ja horjuvat, viini on vienyt heidät mukaansa. He horjuvat juopuneina, hoippuvat näkyjä nähdessään ja kompastuvat oikeutta jakaessaan.”
Jesaja jatkaa saarnaansa:
14 ”Sen tähden kuulkaa Herran sana, te tyhjänpuhujat, tämän kansan hallitsijat, jotka asutte Jerusalemissa!
15 Näin olette sanoneet: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa, tuonelan kanssa olemme solmineet sopimuksen. Kun tuhotulva vyöryy kohti, se ei saavuta meitä, sillä viekkaus on taannut meille turvapaikan, valheen suojaan me olemme piiloutuneet."
Ja tässä Jesaja saarnaa, sanoo sen minkälaisen perustuksen päälle, oikean uskon tulee perustua:
16 ”Siksi Herra Jumala sanoo näin: -- Katsokaa: minä lasken Siioniin peruskiven, huolella valitun kivipaaden, kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa. Joka uskoo, ei horju.”
Ja miten oikea usko, ei ole ihmismielen mukaan mutkitteleva, vaan on ”luotisuora”:
17 Minun työssäni on mittana oikeus ja luotilankana vanhurskaus. Mutta rakeet hakkaavat pettävän turvapaikan ja tulva vie piilopaikan mennessään,
Voiko ihanampaa saarnaa olla uskovien kuulla: ”kallisarvoisen kulmakiven sitomaan vankkaa perustaa”. Samalla ihmisoppi saa tuomion:
18 ”teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhitään pois ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa raukeaa. Tuhotulva vyöryy teidän ylitsenne, se lyö teidät maahan.”Tämän ajan ihmiset, jotka sanovat ettemme kuole kuoltuamme, ovat tehneet mukasopimuksen kuoleman kanssa.
Synnin palkka on aina kuolema. Elämän saamme vasta ylösnousemuksessa. Siinä väliajalla kuolemasta ylösnousemukseen, olemme kuolleet täydellisesti.- teuta
täyttä totta kirjoitti:
Olen lestadiolainen ja siksi minua ihmetyttää, ettei tätä selvää asiaa seurapuheissa koskaan tuoda näin esille.
> Saarnaaja
Olisi hauska kuulla, miten he selittää sen. Luulenpa, että selitys on tavanomainen, eli usko syntisi anteeksi, äläkä mieti turhia.Että jos ihminen kuolee nyt . Hänet haudataan siunauksen kanssa ,Pappi sanoo Jeesusus Kristus on
sinut herättävä viimeisenä päivänä . Milloin se on , se on sillion kun Jumala sallii ,,( Jumala loi ihmisen
omaksi kuvakseen ,se oli kolmiyhteistä ,ruumiin, sielun , hengen ) Ruumiin hän antaa mädätä haudoissa
Ruumis= tomu . Kun tämä kuollut kuoli hänestä erkani " sielu ", mihin se meni ? PARATIISIIN ja odottaa
siellä , ensimmäinen asukas oli Se ryöväri , joka sai armon . aivan pian Jeesus kävi tuonelassa lunastammassa
Sitä ennen uskossa kuolleet , Nyt edetään asiassa . KUN JEESUS tulee pilvissä kohisten , Viimeiselle tuomiolle
Käy niin , Että enkelit saa määräyksen hoitaa elävät kristityt taivaaseen ,tietenkin samoin perustein kuin
Jeesus herättää kaikki , Jeesus itse tekee kuolleille , Avataan kirjat , Elämän kirja , tekojen kirja , omantunnon kirja , joka on jokaisella ihmisellä , ja ne sopii yhteen , eikä ketään jätetä tuomitsematta ,
vaikka sana " tule" on varmasti helponpi kuulla kuin ,"mene". Sitä mukaan kuin tulevia on saavat he kirkastetun ruumiin. (herätetyille ihmisille Tulee sielu Paratiisista se on jumalan salassa ) kaikkien kirkastettujen pääsy
taivaaseen on varma. tälläisessa järjestyksessä ne käyvät . - teuta
teuta kirjoitti:
Että jos ihminen kuolee nyt . Hänet haudataan siunauksen kanssa ,Pappi sanoo Jeesusus Kristus on
sinut herättävä viimeisenä päivänä . Milloin se on , se on sillion kun Jumala sallii ,,( Jumala loi ihmisen
omaksi kuvakseen ,se oli kolmiyhteistä ,ruumiin, sielun , hengen ) Ruumiin hän antaa mädätä haudoissa
Ruumis= tomu . Kun tämä kuollut kuoli hänestä erkani " sielu ", mihin se meni ? PARATIISIIN ja odottaa
siellä , ensimmäinen asukas oli Se ryöväri , joka sai armon . aivan pian Jeesus kävi tuonelassa lunastammassa
Sitä ennen uskossa kuolleet , Nyt edetään asiassa . KUN JEESUS tulee pilvissä kohisten , Viimeiselle tuomiolle
Käy niin , Että enkelit saa määräyksen hoitaa elävät kristityt taivaaseen ,tietenkin samoin perustein kuin
Jeesus herättää kaikki , Jeesus itse tekee kuolleille , Avataan kirjat , Elämän kirja , tekojen kirja , omantunnon kirja , joka on jokaisella ihmisellä , ja ne sopii yhteen , eikä ketään jätetä tuomitsematta ,
vaikka sana " tule" on varmasti helponpi kuulla kuin ,"mene". Sitä mukaan kuin tulevia on saavat he kirkastetun ruumiin. (herätetyille ihmisille Tulee sielu Paratiisista se on jumalan salassa ) kaikkien kirkastettujen pääsy
taivaaseen on varma. tälläisessa järjestyksessä ne käyvät .Lue han toi eilinen viesti.
- Leksa-Veksa
täyttä totta kirjoitti:
> Saarnaaja
Olisi hauska kuulla, miten he selittää sen. Luulenpa, että selitys on tavanomainen, eli usko syntisi anteeksi, äläkä mieti turhia.Ei tosiaankaan ikinä kuule tästä raamatunpaikasta luettavan seuroissa. Kaipa se oln liijan hankala selitettäväksi ja sivuutetaan näin ja otetaan se kulunut raamatunpaikka rikkaassta miehestä ja lasaruksesta.
Elävät tietävät, että että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. -- Myös heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, -- ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa [haudassa], jonne olet menevä" - Saarn. 9:5-6,10
"Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista" - Ps. 115:17
Jumala sanoo, etteivät "kuolleet -- tiedä mitään".
Menikö ristillä ollut ryöväri paratiisiin samana päivänä, jona hän kuoli (Luuk. 23:43)?
Hän ei voinut mennä samana päivänä. Raamattu kertoo, että paratiisi on nykyisin siellä, missä on Jumalan valtaistuin (Ilm. 2:7; 22:1-2). Jeesus ei itsekään mennyt sinne vielä pitkäperjantaina. Seuraavana sunnuntaiaamuna, noustuaan kuolleista, hän sanoi Marialle: "En minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö" (Joh. 20:17). On huomattava, että välimerkit otettiin käyttöön monia satoja vuosia evankeliumin kirjoittamisen jälkeen. Ne eivät siten kuulu innoitettuun tekstiin. Jeesuksen ryövärille osoittamissa sanoissa kaksoispiste on "tänä päivänä" -sanojen edellä, kun se pitäisi olla niiden jälkeen (Luuk. 23:43). Jotta teksti olisi sopusoinnussa muun Raamatun kanssa, sen pitäisi kuulua: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa". Vapahtaja korosti ristiinnaulitsemispäiväänsä, jolloin suurimmankin ryövärin synnit sovitettiin. Hänen sanansa sisälsivät viimeisen tahdon eli testamentin. On syytä vielä todeta, että Jeesuksen tulo kuninkuudessaan on vielä edessäpäin (Matt. 25:31). Vasta sen tapahtuessa kuolleet nousevat Jeesuksen luo (1. Tess. 4:15-17).
Puhutaanko Raamatussa kuolemattomasta sielusta?
Raamatussa ei kertaakaan sanota sielua kuolemattomaksi.
- Antti-Pekka Hautamäki
Miksi Jumala loi maan ja miljoonia vuosia myöhemmin ihmisen ja niistäkin 2 eri
versiota.
Raamattu kun ei puhu luola ihmisistä mitään.
Kuka sepittää valhetta?????- Kempelainen
versiot??
- 12+1
on.
Hyvä Raamatuntutkia tuo kempeleläinen, ei vaan ole enään palstalla.
Kaiketi Hänet ajettiin pois.
Hän tunsi Raamatun.- 2+2
on Kesitas.
- kiimingin vl
2+2 kirjoitti:
on Kesitas.
elävä uskovainen vl kuten Kempeleläinen olisi hyvä SRK:n johdossa.
kiimingin vl kirjoitti:
elävä uskovainen vl kuten Kempeleläinen olisi hyvä SRK:n johdossa.
Aivot on sähkökemiallinen tietokone, joka tarpeeksi kehittyessään alkaa keräämään tietoa ympäristöstä aistivien sensorien (silmät, korvat, tunto ja makuelimet) avulla. Kun ruumis kuolee aivojen keräämä tietomäärä yksinkertaisesti tuhoutuu ja iäksi katoaa, kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaa.
- Trim Cat
Fucusa kirjoitti:
Aivot on sähkökemiallinen tietokone, joka tarpeeksi kehittyessään alkaa keräämään tietoa ympäristöstä aistivien sensorien (silmät, korvat, tunto ja makuelimet) avulla. Kun ruumis kuolee aivojen keräämä tietomäärä yksinkertaisesti tuhoutuu ja iäksi katoaa, kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaa.
Jumalalla on tietojen "palautusohjelma".
- jussi kempeleestä
2+2 kirjoitti:
on Kesitas.
kempsun nikki häipyi heti kirjoittajien joukosta mutta kirjoitusvirheet jäivät
slalom
rauhaa
kes.
Jussi - Mie Hellinen
jussi kempeleestä kirjoitti:
kempsun nikki häipyi heti kirjoittajien joukosta mutta kirjoitusvirheet jäivät
slalom
rauhaa
kes.
Jussivirheet?
Käsittääkseni Sinä olet palstan suurin "mulkku"!
Mie - 17
Mie Hellinen kirjoitti:
virheet?
Käsittääkseni Sinä olet palstan suurin "mulkku"!
Miead hominum
Trim Cat kirjoitti:
Minkä takia niitä turhanpäiväisiä tietoja pitää palauttaa, ja mihin ne varastoidaan ja minkä takia?
Trim Cat kirjoitti:
Kuten tiedämme; Jumala tietää kaiken.
Mistä Hän sen tiedon saa, muusta kun itsensä hankkimalla menetelmällä, - puhaltumalla ihmiseen hengen, jolloin Hänestä tulee elävä sielu.
Se on kovalevy, joka on Hänen käytössää, ellei Jeesus sitä putsaa puhtaaksi.
Hyvä toteamus Trim.- vaan..
2+2 kirjoitti:
on Kesitas.
Kesitas on feikki.
- teuta
vaan.. kirjoitti:
Kesitas on feikki.
Suuri kysymysmerkki kaikesta lopunajan asiasta , mutta tuskin viitsi edes
lukea tekstiä , jossa kaikki selitettiin . en paremmin sano. - Trim Cat
Fucusa kirjoitti:
Minkä takia niitä turhanpäiväisiä tietoja pitää palauttaa, ja mihin ne varastoidaan ja minkä takia?
Tietojen "muistipaikka" on nimeltään omantunnon tilikirja.
"Ai.....miten se toimii"
Sen toimii hyvin ja varmasti ja luotettavasti. Yksityiskohdat ovat vain sen Luojan tiedossa.
"Minkä takia niitä turhanpäiväisiä tietoja pitää palauttaa..."
Ihminen (sielu) saa palkan kaiksesta, minkä on tehnyt tai jättänyt tekemättä (maatuvassa)ruumiissaan.
Tallennus on siis kylvämiehen palkanmaksua varten taltioitu.
- Leksa-Veksa
Missä vaiheessa sikiöön tulee elävä sielu mukaan, sitäpä ei ole kukaan koskaan osannut sanoa. Luulisi, että ihmisen oma biologia valmistelee uuden yksilön, kun siihen on pantu vauhtia sänkyhommissa.
Luuraako sielut miehen siemennesteessä, vai naisen munasoluissaMissä vaiheessa sikiöön tulee elävä sielu mukaan, sitäpä ei ole kukaan koskaan osannut sanoa. ** Raamattu vain osaa sen.
Jos olisit vaivautunut lukemaan sieltä, se löytyy heti ensi lehdiltä. 1 Moos 1;7 Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä TULI ELÄVÄ SIELU.
Siis sikiö on sikiö, ja vasta Ensimmäisessä Henkäyksessä, Jumala ( ei Jeesus ) puhaltaa ihmiseen elämän Hengen ja Sielun, ja huolehtii Hänestä lapsuus ajan.
Luulisi, että ihmisen oma biologia valmistelee uuden yksilön, kun siihen on pantu vauhtia sänkyhommissa. ** Nainnissa vain liitetään solut, monimutkaisen tapahtumaketjun, joka kestää muutaman päivän ansiosta, josta sikiön kehitys lähtee.
Luuraako sielut miehen siemennesteessä, vai naisen munasoluissa ** Ei kummassakaan, lue tuo 1 Moos 2;7.
Kes- Trim Cat
Kesitas kirjoitti:
Missä vaiheessa sikiöön tulee elävä sielu mukaan, sitäpä ei ole kukaan koskaan osannut sanoa. ** Raamattu vain osaa sen.
Jos olisit vaivautunut lukemaan sieltä, se löytyy heti ensi lehdiltä. 1 Moos 1;7 Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä TULI ELÄVÄ SIELU.
Siis sikiö on sikiö, ja vasta Ensimmäisessä Henkäyksessä, Jumala ( ei Jeesus ) puhaltaa ihmiseen elämän Hengen ja Sielun, ja huolehtii Hänestä lapsuus ajan.
Luulisi, että ihmisen oma biologia valmistelee uuden yksilön, kun siihen on pantu vauhtia sänkyhommissa. ** Nainnissa vain liitetään solut, monimutkaisen tapahtumaketjun, joka kestää muutaman päivän ansiosta, josta sikiön kehitys lähtee.
Luuraako sielut miehen siemennesteessä, vai naisen munasoluissa ** Ei kummassakaan, lue tuo 1 Moos 2;7.
KesEnsimmäiselle ihmiselle Jumala puhalsi sielun.
Miten lapsi saa sielun, ei ole ihmisen ymmärryksen ulottuvilla. On mahdollista, että Jumala puhaltaa sielun myös lapselle, mutta tämä on vai ajatus, ei mikään tieto.
"Siis sikiö on sikiö, ja vasta Ensimmäisessä Henkäyksessä.."
Ei tuohon löydy perusteluja, myönnä vain sinäkin, että Jumalan on sen salannut meiltä molemmilta ja kaikilta ihmisiltä. Trim Cat kirjoitti:
Ensimmäiselle ihmiselle Jumala puhalsi sielun.
Miten lapsi saa sielun, ei ole ihmisen ymmärryksen ulottuvilla. On mahdollista, että Jumala puhaltaa sielun myös lapselle, mutta tämä on vai ajatus, ei mikään tieto.
"Siis sikiö on sikiö, ja vasta Ensimmäisessä Henkäyksessä.."
Ei tuohon löydy perusteluja, myönnä vain sinäkin, että Jumalan on sen salannut meiltä molemmilta ja kaikilta ihmisiltä.Miten lapsi saa sielun, ei ole ihmisen ymmärryksen ulottuvilla. On mahdollista, että Jumala puhaltaa sielun myös lapselle, mutta tämä on vai ajatus, ei mikään tieto. ** Niin Trim. Muuta tietoa ei Jumala Sanassaan anna, joten pohdinta taitaa olla turhaa.
Ei tuohon löydy perusteluja, myönnä vain sinäkin, että Jumalan on sen salannut meiltä molemmilta ja kaikilta ihmisiltä. ** Vastus on sama, kun yllä, vasta ensimmäisessä Henkäyksessä lapsesta tulee elävä sielu, niin kauna kunnes muutoin todistetaan.
Kes.- Trim Cat
Kesitas kirjoitti:
Miten lapsi saa sielun, ei ole ihmisen ymmärryksen ulottuvilla. On mahdollista, että Jumala puhaltaa sielun myös lapselle, mutta tämä on vai ajatus, ei mikään tieto. ** Niin Trim. Muuta tietoa ei Jumala Sanassaan anna, joten pohdinta taitaa olla turhaa.
Ei tuohon löydy perusteluja, myönnä vain sinäkin, että Jumalan on sen salannut meiltä molemmilta ja kaikilta ihmisiltä. ** Vastus on sama, kun yllä, vasta ensimmäisessä Henkäyksessä lapsesta tulee elävä sielu, niin kauna kunnes muutoin todistetaan.
Kes."Vastus on sama, kun yllä, vasta ensimmäisessä Henkäyksessä lapsesta tulee elävä sielu, niin kauna kunnes muutoin todistetaan."
Noin ei voi tulkita asiaa, siihen kun ei ole perusteluja. Se henkäys, josta Raamatttu puhuu, oli Jumalan henkäys. Ei siis mikään lapsen ensimmäinen henkäys.
Lapsella on sielu jo ennen syntymää. - 9
Trim Cat kirjoitti:
"Vastus on sama, kun yllä, vasta ensimmäisessä Henkäyksessä lapsesta tulee elävä sielu, niin kauna kunnes muutoin todistetaan."
Noin ei voi tulkita asiaa, siihen kun ei ole perusteluja. Se henkäys, josta Raamatttu puhuu, oli Jumalan henkäys. Ei siis mikään lapsen ensimmäinen henkäys.
Lapsella on sielu jo ennen syntymää.Sanotaanko Mooseksenkirjassa, että Jumalan puhallus oli sielun siirtäminen ihmiselle? Vai oliko se vain maan tomun saattamista eläväksi olennoksi? Miten puhalluksesta tulee sielu?
- Leksa-Veksa
9 kirjoitti:
Sanotaanko Mooseksenkirjassa, että Jumalan puhallus oli sielun siirtäminen ihmiselle? Vai oliko se vain maan tomun saattamista eläväksi olennoksi? Miten puhalluksesta tulee sielu?
Alussa Jumala siis loi kaiken ja lertoo, ettei ollut muuta kuin tyhjyyttä ja pimeää. Jumala kuitenkin oli ja samoin Hänen salattu taivaansa ja palvelusväki.
Ennen maailman luomista oli jo se "taivas" olemassa, jossa ensimmäinen kapina alkoi ja kun Jumala teki tämän maapallon, auringon ja kuun sekä lähitähdet, niin senjälkeen synti heitettiin jo valmiiksi maanpäälle väihymään tietämätöntä ihmistä.
Ei se olisi sillä tullut hyväksi, ettei ensimäinen ihmispari olisi syönytkään koskaan. Synti väijyisi niin kauan, että lopussai ihmispari tekisi ennemmin tai myöhemmin erehdyksen.
Syntiinlankeemus siis tarvittiin ja sen aika oli määrätty.
Ihminen on kuin kone, joka tarvitsee startata käyntiin. Biologia ei osaa selittää, miten ihmisalkio lähtee kohdussa käyntiin, se on kuin pieni alkuräjähdys, samoinkuin maailmankin kaikkeuden alkuhetki.
Kun ihmiselle annetaan tekohengitystä, hän saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei. Puhalluksessa on kyse vain käyntiin lähtemisestä, sysäyksestä, ei mistään sielun istutuksesta ihmiseen. Leksa-Veksa kirjoitti:
Alussa Jumala siis loi kaiken ja lertoo, ettei ollut muuta kuin tyhjyyttä ja pimeää. Jumala kuitenkin oli ja samoin Hänen salattu taivaansa ja palvelusväki.
Ennen maailman luomista oli jo se "taivas" olemassa, jossa ensimmäinen kapina alkoi ja kun Jumala teki tämän maapallon, auringon ja kuun sekä lähitähdet, niin senjälkeen synti heitettiin jo valmiiksi maanpäälle väihymään tietämätöntä ihmistä.
Ei se olisi sillä tullut hyväksi, ettei ensimäinen ihmispari olisi syönytkään koskaan. Synti väijyisi niin kauan, että lopussai ihmispari tekisi ennemmin tai myöhemmin erehdyksen.
Ihminen on kuin kone, joka tarvitsee startata käyntiin. Biologia ei osaa selittää, miten ihmisalkio lähtee kohdussa käyntiin, se on kuin pieni alkuräjähdys, samoinkuin maailmankin kaikkeuden alkuhetki.
Kun ihmiselle annetaan tekohengitystä, hän saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei. Puhalluksessa on kyse vain käyntiin lähtemisestä, sysäyksestä, ei mistään sielun istutuksesta ihmiseen.Alussa Jumala siis loi kaiken ja lertoo, ettei ollut muuta kuin tyhjyyttä ja pimeää. ** Oli maa. >> 2 MAA oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä
Jumala kuitenkin oli ja samoin Hänen salattu taivaansa ja palvelusväki.
Ennen maailman luomista oli jo se "taivas" olemassa, jossa ensimmäinen kapina alkoi ja kun Jumala teki tämän maapallon, auringon ja kuun sekä lähitähdet, niin senjälkeen synti heitettiin jo valmiiksi maanpäälle väihymään tietämätöntä ihmistä.** Ei. Vaan kapina alkoi Taivaassa ennen maan luomista ihmiselle sopivaksi, ennen eka päivää.
Ei se olisi sillä tullut hyväksi, ettei ensimäinen ihmispari olisi syönytkään koskaan. ** Miksi ei saanut syödä. Jumalahan antoi heille kaiken vihreän ja hiilihydraatit >> annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne.
Syntiinlankeemus siis tarvittiin ja sen aika oli määrätty. ** Voitko valistaa, missä se on todettavissa?
Ihminen on kuin kone, joka tarvitsee startata käyntiin. Biologia ei osaa selittää, miten ihmisalkio lähtee kohdussa käyntiin, se on kuin pieni alkuräjähdys, samoinkuin maailmankin kaikkeuden alkuhetki. ** Kannattaa Hankkia TV, Jimillä asia esitetään aika- ajoin. Sitä on aika ulkona näistä jutuista ilman TV- vastaanotinta, mutta lapsia näyttää vL perheille siunaantua.
Kun ihmiselle annetaan tekohengitystä, hän saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei. Puhalluksessa on kyse vain käyntiin lähtemisestä, sysäyksestä, ei mistään sielun istutuksesta ihmiseen. ** Toistan, hanki TV.
Kes.- Leksa-Veksa
Kesitas kirjoitti:
Alussa Jumala siis loi kaiken ja lertoo, ettei ollut muuta kuin tyhjyyttä ja pimeää. ** Oli maa. >> 2 MAA oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä
Jumala kuitenkin oli ja samoin Hänen salattu taivaansa ja palvelusväki.
Ennen maailman luomista oli jo se "taivas" olemassa, jossa ensimmäinen kapina alkoi ja kun Jumala teki tämän maapallon, auringon ja kuun sekä lähitähdet, niin senjälkeen synti heitettiin jo valmiiksi maanpäälle väihymään tietämätöntä ihmistä.** Ei. Vaan kapina alkoi Taivaassa ennen maan luomista ihmiselle sopivaksi, ennen eka päivää.
Ei se olisi sillä tullut hyväksi, ettei ensimäinen ihmispari olisi syönytkään koskaan. ** Miksi ei saanut syödä. Jumalahan antoi heille kaiken vihreän ja hiilihydraatit >> annan teille kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne.
Syntiinlankeemus siis tarvittiin ja sen aika oli määrätty. ** Voitko valistaa, missä se on todettavissa?
Ihminen on kuin kone, joka tarvitsee startata käyntiin. Biologia ei osaa selittää, miten ihmisalkio lähtee kohdussa käyntiin, se on kuin pieni alkuräjähdys, samoinkuin maailmankin kaikkeuden alkuhetki. ** Kannattaa Hankkia TV, Jimillä asia esitetään aika- ajoin. Sitä on aika ulkona näistä jutuista ilman TV- vastaanotinta, mutta lapsia näyttää vL perheille siunaantua.
Kun ihmiselle annetaan tekohengitystä, hän saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei. Puhalluksessa on kyse vain käyntiin lähtemisestä, sysäyksestä, ei mistään sielun istutuksesta ihmiseen. ** Toistan, hanki TV.
Kes.En varmasti hanki koko toosaa, siitäkö kannattaa maksaa, nytkin luvan hinta nousi. Jumala kaiketi suojeli omiaan, kun kaiken kattavaa TV_lupaa ei tullut.
Television kuvaruutu välkkyy liikaa, silmäni eivät tykkää semmoisesta. Netissä saan valita, mitä haluan katsoa.
Netistä saan enemmän tietoa kuin televisiosta.
Ja mitä en saa netistä, sinä voit kertoa loput - Trim Cat
9 kirjoitti:
Sanotaanko Mooseksenkirjassa, että Jumalan puhallus oli sielun siirtäminen ihmiselle? Vai oliko se vain maan tomun saattamista eläväksi olennoksi? Miten puhalluksesta tulee sielu?
Raamattu ei puhu sielun siirrosta. Henkäys teki ihmisen eläväksi sieluksi. Huomaa, sielu ei herännyt henkäyksestä. Sielu kun ei kuole. Ajattelisin, että henkäyksellä Jumala liitti ihmisen itseensä, eli sitoi sielun kuolemattomuuteen.
- gambler123
Trim Cat kirjoitti:
Raamattu ei puhu sielun siirrosta. Henkäys teki ihmisen eläväksi sieluksi. Huomaa, sielu ei herännyt henkäyksestä. Sielu kun ei kuole. Ajattelisin, että henkäyksellä Jumala liitti ihmisen itseensä, eli sitoi sielun kuolemattomuuteen.
Onkohan Jumalalla sielu? Ja miten se sai alkunsa?
Leksa-Veksa kirjoitti:
En varmasti hanki koko toosaa, siitäkö kannattaa maksaa, nytkin luvan hinta nousi. Jumala kaiketi suojeli omiaan, kun kaiken kattavaa TV_lupaa ei tullut.
Television kuvaruutu välkkyy liikaa, silmäni eivät tykkää semmoisesta. Netissä saan valita, mitä haluan katsoa.
Netistä saan enemmän tietoa kuin televisiosta.
Ja mitä en saa netistä, sinä voit kertoa loputjoten PUMMILLA elät.
Onko todella halusi, että muut vastaa sinunkin kustannukista ohjelman teossa.
Saastaista.
Häpeä Lexa.- Trim Cat
gambler123 kirjoitti:
Onkohan Jumalalla sielu? Ja miten se sai alkunsa?
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, teki henkäyksellään ihmisestä elävän sielun.
"Oma kuva", kätkee paljon sellaisia asioita, josta emme voi selvittää merkityksiä, mitä ne ovat.
Jumala on itse ollut aina, joten Hänellä ei ole alkua. - Leksa-Veksa
Kesitas kirjoitti:
joten PUMMILLA elät.
Onko todella halusi, että muut vastaa sinunkin kustannukista ohjelman teossa.
Saastaista.
Häpeä Lexa.Kun luovut televisiosta, ei sinun tarvitse enää kadehtia meitä televisiottomia.
Mihin nykyaikana televisioita enää tarvitaan, sen ohjelmatarjonta ei vastaa alkuunkaan netin tarjontaa.
Etkö ole vielä katsonut tarpeeksi niitä länkkäreitä ja valmiiksi naurettuja ohjelmia?
Ei minun auta alkaa riitelemään omantuntoni kanssa, siinä sitä vasta päivillä olisi.
Minun on pakko paaduttaa omatuntoni niin monissa eri yhteyksissä, kun näen, miten kevytmielisesti ihmiset elävät ja tekis aina mieli sanoa ja valistaa. Mitä se hyödyttää toisten asioihin puuttuminen, siitä ei saa muuta kuin haukut ja itselle pahan mielen.
Pitää vaan aina mennä ohi, niinkuin mentiin raamatun kertomuksessa, jossa mies oli ryöstetty ja virui tien varressa. Vain laupias samarialainen alkoi auttamaan. Minun puolesta saa pummit sun muut virua maantien ojassa. On kohtalokasta mennä puuttumaan esim. tappeluun. - Leksa-Veksa
Trim Cat kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, teki henkäyksellään ihmisestä elävän sielun.
"Oma kuva", kätkee paljon sellaisia asioita, josta emme voi selvittää merkityksiä, mitä ne ovat.
Jumala on itse ollut aina, joten Hänellä ei ole alkua.En ala pohtimaan Jumalaa sen enempää, totean vaan, että ihminen on luojan mestariteos.
Tuntuu aivan utopistiselta ajatella, miten ihminen olisi voinut kehittyä itsestään meren ja maaperän yhteisvaikutuksesta.
Jos nyt maailmasta tapettaisiin kaikki ihmiset viimeiseen mieheen ja naiseen, niin kuinkahan kauan mahtaisi kestää, ennenkuin ensimäinen ihminen kehittyisi uudestaan. Riittäiskö miljoona vuotta.
Jos suomesta tapettaisiin kaikki hirvet metsistä ja rajoille tehtäisiin hirviaidat, kuinka kauan kestäs, ennenkuin hirvi kehittyisi uudestaan.
Mistä se ensimmäinen hirvi muka olisi ilmestynyt pohjoiselle havumetsävyöhykkeelle, ellei luojan luomana.
En usko pätkääkään, että kylmässä pohjolassa esim. jääkarhu olisi itsestään kehittynyt lumesta ja jäästä. - gambler123
Leksa-Veksa kirjoitti:
En ala pohtimaan Jumalaa sen enempää, totean vaan, että ihminen on luojan mestariteos.
Tuntuu aivan utopistiselta ajatella, miten ihminen olisi voinut kehittyä itsestään meren ja maaperän yhteisvaikutuksesta.
Jos nyt maailmasta tapettaisiin kaikki ihmiset viimeiseen mieheen ja naiseen, niin kuinkahan kauan mahtaisi kestää, ennenkuin ensimäinen ihminen kehittyisi uudestaan. Riittäiskö miljoona vuotta.
Jos suomesta tapettaisiin kaikki hirvet metsistä ja rajoille tehtäisiin hirviaidat, kuinka kauan kestäs, ennenkuin hirvi kehittyisi uudestaan.
Mistä se ensimmäinen hirvi muka olisi ilmestynyt pohjoiselle havumetsävyöhykkeelle, ellei luojan luomana.
En usko pätkääkään, että kylmässä pohjolassa esim. jääkarhu olisi itsestään kehittynyt lumesta ja jäästä."Jos nyt maailmasta tapettaisiin kaikki ihmiset viimeiseen mieheen ja naiseen, niin kuinkahan kauan mahtaisi kestää, ennenkuin ensimäinen ihminen kehittyisi uudestaan. Riittäiskö miljoona vuotta."
Haha! Nyt on mennyt Leksa-Veksalla luomisoppi ja evoluutioteoria keskenään sekaisin! Jos ihminen tapettaisiin viimeiseen yksilöön asti, kuinka kauan kestäisi, että Jumala loisi seuraavan ihmisen? Evoluutiolla ei ole "maalia". Ihminen ei ole evoluution viimeinen etappi, vaan evoluutiota tapahtuu edelleen myös ihmisessä! Ei voida tietää millainen ihminen on miljoonan vuoden päästä.
"En usko pätkääkään, että kylmässä pohjolassa esim. jääkarhu olisi itsestään kehittynyt lumesta ja jäästä. "
HAHA!! Biologia kymppi! Ei pahalla, mutta kannattaa tutustua evoluutioon vähän syvemmin. :) - gambler123
Leksa-Veksa kirjoitti:
Kun ihmiselle annetaan tekohengitystä, hän saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei. Puhalluksessa on kyse vain käyntiin lähtemisestä, sysäyksestä, ei mistään sielun istutuksesta ihmiseen."Biologia ei osaa selittää, miten ihmisalkio lähtee kohdussa käyntiin, se on kuin pieni alkuräjähdys, samoinkuin maailmankin kaikkeuden alkuhetki."
Haha! Vai ei biologia tiedä! :) Käypä tutustuun asiaan. Aika pirun hyvin asiaa selitettiin jo lukiossa. Ja mitä väliä sillä on mitä tiede osaa selittää. Ne kysymykset, joihin ei osata vastata täytyy sanoa "en tiedä". Sen sijaan "Jumala loi" on epärehellinen vastaus.
- 23
Tämä ketju on niin päällikkö! haha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861739Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171091Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981046Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs50695- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671