Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimimerkki "kummastuttaa", miksi olet puskanikillä etkä reksteröidyllä nikilläsi? Häpeätkö jotakin?
13.11.2013 00:02
Sinulla on pahemman laatuinen devoit-syndrooma, näet minut joka paikassa. Mikähän siinä lienee että joudun aina itse ruodittavaksi aloituksen aiheen sijaan?
12.11.2013 15:18
Mistä toiminnasta? Olen mielestäni viettänyt hiljaiseloa palstan suhteen.
12.11.2013 13:55
JEESUS ON HERRA
2Kor. 12:5
Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
09.11.2013 18:36
****Nytpä selvisi sekin kuka se puskista aina räkyttää niistä kattorakennemulkoilijoista.***
No kuka?
09.11.2013 18:30
*****"Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä."
nimim. pääkaupungin vl-miehellä on tällainen voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, eikä hän lennä sen vuoksi ulos liikkeestä. Aivan järjetön ajatuskin.
Eli väärän todistuksen antoi nimim. 77-24 vanhoillislestadiolaisesta uskovaisesta.****
Et taida tietää ns Espoon tapauksesta? Siellä papin johdolla alettiin pitämään Raamattupiiriä, joka pohjautui oikeaan Raamatun opetukseen. Oulusta SRK.lta hälytettiin miehet mustissa pitämään osallistujille hoitokokousta siitä syystä että he olivat liian Kristuskeskeisiä. Pääkaupungin vl miehenkin kannattaa pitää omana tietonaan Jeesuskeskeisyytensä.
09.11.2013 18:06
*****Miksi yhä yleistät? Ja ei sinun väitteesi totuutta tuo, se pitäisi pystyä todistamaan! Kyllä vl tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen. Olen sen jo tässäkin ketjussa tehnyt.*****
Olet selvästi närkästynyt nyt. Kyllähän vl tunnustaa Jeesuksen herrakseen kun sitä häneltä tivataan -Mitäpä muutakaan hän voisi tehdä? Vl-puheissa korotetaan surakunta herraksi ja siis iohminen, jolla on valta päättää toisen iäisyyskohtalosta.
****Aivan omaan kokemukseen pohjauten itsestäni ja lähelläni olevista uskovaisista, en pysty lainkaan käsittämään, miksi kivenkovaan väität vl:istä tuollaista, ja kuitenkaan et sillä tavalla ole sisällä kuin minä olen. *****
En ole sisällä vaan sisältä, satoja vl-puheita kuunnellut. Ei niissä puheissa korosteta Jeesuksen herrautta, ei koskaan puheissa sanota tätä lausetta "Jeesus on herra", puhutaan epämääräisesti vain herrajeesuksista. Vapaiden suuntien Nsd kattorakennemulkoilijoiden kunniaksi on sanottava että heidän kokouksissaan kuulee että JEESUS ON HERRA.
09.11.2013 18:03
Hyvin kirjoitit 77-24.
Ihmettelen myös sitä vl-tapaa pyytää syntejä anteeksi uskon ehtona, kun kuitenkin Raamattu vaatii uskomaan Jeesukseen Jumalan poikana ja sen että Jumala on hänet kuolleista herättänyt. Kun tämän teet, syntien anteeksianto tulee kuin kaupanpäällisenä, eikä sitä anteeksiantoa pidä joka viikko seuroissa uudistaa. Tämä näyttääkin olevan tosi vaikea asia ymmärtää. Saa sitä seuroissa silti käydä, mutta miksi uudistaa jo voimassaolevaa henkivakuutusta?
09.11.2013 16:26
*****Olen ex-vl ja vl-kriitikkokin, mutta ei tulisi mieleeni väittää, että vl ei perusta uskomistaan Jeesuksen uhrityöhön.**''
******Koska vl:iä pitää vääräuskoisina, täytyy uskotella itselleen, että eivät he Jeesukseen usko.... *****
Enhän minä väittänytkään etteivät vanhoillislestadiolaiset Jeesukseen usko. Ihmettelen vain sitä miksi he eivät suullaan tunnusta Jeesusta herrakseen niin kuin Raamattu edellyttää.
09.11.2013 16:21
Kiitos tuestasi näkemykselleni erilainen nuori. Tuosta hokemisesta tuli mieleen se kun Jeesus opetti rukoilemaan niin ettei hoeta tyhjiä kuin pakanat. Jeesuksen nimen mainitseminen ei ole Jumalan nimen turhaan lausumista, sillä siihen nimeen sisältyy pelastus..
08.11.2013 21:18
Näinhän se menee etsivä xx, vl on suorittamassa uskoaan, eli uskomassa.
08.11.2013 21:15
Pääkaupungin vl-mies, olen suorapuheinen ja se näyttäytyy kirjoitettuna ehkä tylyltä, mutta en halunnut tylyttää näkemystäsi maanrakoon, Se on sinun uskosi mukaista ja näin ollen ok.
Haluan aloituksellanni tuoda sen seikan esiin että Raamattu vaatii äänellistä suulla tunnustamista... Sen että Jeesus on Herra. Tällä peräänkuulutetaan juuri sitä että häpeääkö uskovainen herraansa. Jeesus sanoi että joka häntä häpeää ihmisten edessä, niin sitä hän häpeää enkeleidensä edessä.
08.11.2013 21:14
Näin se on Ari..
05.11.2013 18:01
****Toivottavasti tässä vastauksessa on sinulle tarpeeksi substanssia tyydyttämään avauksen hieman huomionhakuisen ja provokatiivissävyisen kyseenalaistuksesi vl-uskovaisista. Sellaisena sen koin, vaikka oletkin foorumin asiallisimmasta päästä olevia kirjoittajia. ****'
Joskus pitää ravistella hereille, niin Lars Leevikin teki.
05.11.2013 17:59
******No tarvitseeko sitä naapurin ääntä - lauluääntä tai tunnustusääntä niin kovin tarkkaillakaan. Eikö tärkeintä ole, että selvittää itsellensä, mikä oma sieluntila on? Tunnustus onkin pikemminkin varattu tilanteeseen, jossa toinen tunnustaa eri uskoa. Silloin on voi olla oikea tilanne, jos Jumala suo, kertoa omasta uskostaan. Pyhä Henki kertoo uskovaiselle, milloin oikea tilanne käsillä.****
Ei vl silloinkaan trunnusta Jeesusta Herrakseen, hän sanoo olevansa vain olevansa "uskossa".
*******Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. Saattaa olla myös sydämen nöyrä äänetön rukous, että "katso minun kurjan puoleeni, rakas Herra Jeesus". *****
Kun tunnustaa Jeesuksen herrakseen, se on välttämätöntä, eikä turhaan lausumista. Vaikuttaa siltä että vl häpeää Jeesusta. Jeesus sanoi häpeävänsä sellaista ihmistä enkeliensä edessä.
05.11.2013 17:49
*****Loput arvaan, olet helluntailaisen ja mormoonin risteytys?
Osuiko? *****
Et osunut..... Tuo siteeraus oli Raamatusta, ei mistään hellareiden tai mormoonien opuksista.
05.11.2013 17:45
****Vl-opetuksen mukaan lukemalla ei saa syntejä anteeksi!***
Ei saakaan, pitää menetellä seuraavalla tavalla....
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
04.11.2013 22:08
**** Jak.5:15 ja Jak.5:16 eivät muodosta kokonaisuutta.***
Siihen väitteeseen sinulla ei ole perusteita.
03.11.2013 18:20
Nimimerkki ""2. oulunlikka" Niin kuin näet, ei täällä näille räkyttäjille kannata paljastaa mitään itsestään.
02.11.2013 21:32
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Helluntailaisella narsistilla on myös oikeaa asiaa, kunhan malttaisi pysyä siinä.
02.11.2013 20:55
15 / 275