Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
En koskaan ole vl-seuroissa kuullut että kukaan olisi ääneen tunnustanut Jeesuksen herrakseen. Niissä jo loppuneissa kiittämisissä hoettiin "herrajeesuskiitetty", mutta Jeesusta ei tunnustettu siinäkään Herraksi.
Huomatkaa mitä Paavali laittoi pelastumisen ehdoksi! Ei sanaakaan synnistä.
Tunnustatko suullasi Jeesuksen Herraksi vl?
86
352
Vastaukset
- En suinkaan
En. Sen sijaan aistin kuudennella austillani sinussa vahvan aivopesun tuoksahduksen. Tyypillistä siinä on Raamattu ja nollatoleranssi omien aivojen käytössä.
Loput arvaan, olet helluntailaisen ja mormoonin risteytys?
Osuiko?*****Loput arvaan, olet helluntailaisen ja mormoonin risteytys?
Osuiko? *****
Et osunut..... Tuo siteeraus oli Raamatusta, ei mistään hellareiden tai mormoonien opuksista.
- Herramme on
Kuka on Herra!
Matt 22:36-38
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.- idiootti 1 ja 5
Sinäkö et kykene kunnioittamaan Jumalaa ilman, ettet lukisi tuota itsestään selvyyttä kivikautisille karvanaamoille kiveen kirjoitettua textiä?
Mitä Rakkauteen tulee, niin paitsi että Jumala on Rakkaus, niin myös sinun "Herraa rakastava" tekopyhyytesi on yhtä tyhjän ilman huitomista. Ihmisen rakkaus Jumalaa kohtaan ei ole mitään. Sen sijaan ihmisessä oleva Rakkaus on Lähteestä itsestä, Jumalasta ja kun se on, niin Se rakastaa Herraa itsestään selvyytenä. Ei sitä tarvitse erikseen lukea tai hokea. Jumalan Rakkaus ei erehdy, tai vaadi aivopestyjä Raamattuhihhuluutta.
Tajua idiootti että Jumala on Rakkaus ja sinä et.
- pääkaupungin vl-mies
Devoit: "En koskaan ole vl-seuroissa kuullut että kukaan olisi ääneen tunnustanut Jeesuksen herrakseen."
No tarvitseeko sitä naapurin ääntä - lauluääntä tai tunnustusääntä niin kovin tarkkaillakaan. Eikö tärkeintä ole, että selvittää itsellensä, mikä oma sieluntila on? Tunnustus onkin pikemminkin varattu tilanteeseen, jossa toinen tunnustaa eri uskoa. Silloin on voi olla oikea tilanne, jos Jumala suo, kertoa omasta uskostaan. Pyhä Henki kertoo uskovaiselle, milloin oikea tilanne käsillä.
Oletko ottanut huomioon vaihtoehdon, että eri kristillisten liikkeiden tällaisissa tunnustamisissa voi olla myös kovasti "omaan ääneensä rakastumista", sanojen hurmaa. Tarkoitan tällä, että kovaan ääneen uskosta paasaajia maailmassa riittää. Mutta onko se nöyrää sydämen ojentautumista Herran Jeesuksen puoleen? Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. Saattaa olla myös sydämen nöyrä äänetön rukous, että "katso minun kurjan puoleeni, rakas Herra Jeesus".
Totta kai sydämeltään vl-uskovainen voi sanoa, että "Jeesus on Herrani." Niin sanonkin minäkin. Mutta pröystäillen, mahtaillen tai vain turhaan huulia liikuttaen ei tällaisia asioita sanota.
Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Kysy tätä itseltäsi.
Toivottavasti tässä vastauksessa on sinulle tarpeeksi substanssia tyydyttämään avauksen hieman huomionhakuisen ja provokatiivissävyisen kyseenalaistuksesi vl-uskovaisista. Sellaisena sen koin, vaikka oletkin foorumin asiallisimmasta päästä olevia kirjoittajia.******No tarvitseeko sitä naapurin ääntä - lauluääntä tai tunnustusääntä niin kovin tarkkaillakaan. Eikö tärkeintä ole, että selvittää itsellensä, mikä oma sieluntila on? Tunnustus onkin pikemminkin varattu tilanteeseen, jossa toinen tunnustaa eri uskoa. Silloin on voi olla oikea tilanne, jos Jumala suo, kertoa omasta uskostaan. Pyhä Henki kertoo uskovaiselle, milloin oikea tilanne käsillä.****
Ei vl silloinkaan trunnusta Jeesusta Herrakseen, hän sanoo olevansa vain olevansa "uskossa".
*******Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. Saattaa olla myös sydämen nöyrä äänetön rukous, että "katso minun kurjan puoleeni, rakas Herra Jeesus". *****
Kun tunnustaa Jeesuksen herrakseen, se on välttämätöntä, eikä turhaan lausumista. Vaikuttaa siltä että vl häpeää Jeesusta. Jeesus sanoi häpeävänsä sellaista ihmistä enkeliensä edessä.****Toivottavasti tässä vastauksessa on sinulle tarpeeksi substanssia tyydyttämään avauksen hieman huomionhakuisen ja provokatiivissävyisen kyseenalaistuksesi vl-uskovaisista. Sellaisena sen koin, vaikka oletkin foorumin asiallisimmasta päästä olevia kirjoittajia. ****'
Joskus pitää ravistella hereille, niin Lars Leevikin teki.- pääkaupungin vl-mies
Devoit kirjoitti:
******No tarvitseeko sitä naapurin ääntä - lauluääntä tai tunnustusääntä niin kovin tarkkaillakaan. Eikö tärkeintä ole, että selvittää itsellensä, mikä oma sieluntila on? Tunnustus onkin pikemminkin varattu tilanteeseen, jossa toinen tunnustaa eri uskoa. Silloin on voi olla oikea tilanne, jos Jumala suo, kertoa omasta uskostaan. Pyhä Henki kertoo uskovaiselle, milloin oikea tilanne käsillä.****
Ei vl silloinkaan trunnusta Jeesusta Herrakseen, hän sanoo olevansa vain olevansa "uskossa".
*******Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. Saattaa olla myös sydämen nöyrä äänetön rukous, että "katso minun kurjan puoleeni, rakas Herra Jeesus". *****
Kun tunnustaa Jeesuksen herrakseen, se on välttämätöntä, eikä turhaan lausumista. Vaikuttaa siltä että vl häpeää Jeesusta. Jeesus sanoi häpeävänsä sellaista ihmistä enkeliensä edessä.Nyt sinä et taida olla oikein johdonmukainen:
"Ei vl silloinkaan trunnusta Jeesusta Herrakseen, hän sanoo olevansa vain olevansa "uskossa".
Juurihan kerroin omasta manettelytavastani. Kuinka siis voit yleistää noin? - etsivä-xx
pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Nyt sinä et taida olla oikein johdonmukainen:
"Ei vl silloinkaan trunnusta Jeesusta Herrakseen, hän sanoo olevansa vain olevansa "uskossa".
Juurihan kerroin omasta manettelytavastani. Kuinka siis voit yleistää noin?Eihän vl sano olevansa uskossa.
Hän sanoo olevansa uskomassa.
Käyttää jatkuvaa tekemistä kuvaavaa verbin muotoa
Olin lukemassa, kun sisareni astuis sisään.
Olin juoksemassa.
Olin uimassa.
Olen kutomassa.
Olen laulamassa. Laulan virsiä. - Erilainen nuori
"Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. "
Olen nyt kyllä hieman minäkin taipuvainen inttämään vastaan, että Jeesuksen nimen tunnustaminen juuri tässä tarkoituksessa ei todellakaan ole Hänen nimensä turhaan lausumista. Minusta sinä pääkaupungin mies nyt hieman yrität viedä keskustelua sivuraiteelle.
Devoit sanoi, että vl:t herkästi sanovat vain, että ovat uskossa. Tässä Devoitille korjauksena, että ei uskossa vaan uskoMassa;)
Toki ymmärrän pääkaupungin vl-miehen ajatuksen kyllä, että ehkä turhaakin hokemista ja sanahelinää piisaa, mutta jokainen tutkiskelkoon tässä itseään. - pääkaupungin vl-mies
etsivä-xx kirjoitti:
Eihän vl sano olevansa uskossa.
Olin juoksemassa.
Olin uimassa.
Olen kutomassa.
Olen laulamassa. Laulan virsiä.Kiinnitit Devoitin lauseesta huomiotasi sen loppuosaan, minä sen alkuosaan. Devoit sanoo, että vl ei tunnusta Jeesusta Herrakseen. Tämä on Devoitilta yleistys, jonka vaikuttimia en tunne. Totesin hänelle uskovani, että Jeesus Kristus on minun Herrani.
Devoitin lause loppuu puolestaan sanaan "uskossa. On totta, niin kuin huomautat etsivä-xx, että monet vanhoillislestadiolaiset käyttävät muotoa "uskomassa". En tätä kiistäkään. Mutta millä tavalla kukin itseänsä ilmaisee, riippuu kulttuuritaustasta.
Minä en ole ollut "uskomassa" koko ikääni. Olen saanut parannuksen armolahjan vasta aikuisiällä. Lapsesta asti uskovainen ja minä olemme jakamassa samaa uskoa ja toivoa, olemme samalla tavalla uskomassa sisäisesti sydämellä, käyttipä toinen ulkoista ilmaisua "uskossa" tai toinen "uskomassa". Joten voin hyvin sanoa eläväni ja kilvoittelevani uskossa Jeesukseen, uskomassa ja uskoen siihen, että Hän on verellään maksanut minunkin syntini ristillä.
Voidaan siis hyvin sanoa "olla uskomassa".
Mutta tuskin sanotaan "elän uskomassa" vaan mieluummin "elän uskossa tai uskosta".
Oliko kirjoituksellasi mahdollisesti jokin muu kärki, joka minulta jäi huomiotta?
Olen vanhoillislestadiolainen. - pääkaupungin vl-mies
Kiinnitit Devoitin lauseesta huomiotasi sen loppuosaan, minä sen alkuosaan. Devoit sanoo, että vl ei tunnusta Jeesusta Herrakseen. Tämä on Devoitilta yleistys, jonka vaikuttimia en tunne. Totesin hänelle uskovani, että Jeesus Kristus on minun Herrani.
Devoitin lause loppuu puolestaan sanaan "uskossa. On totta, niin kuin huomautat etsivä-xx, että monet vanhoillislestadiolaiset käyttävät muotoa "uskomassa". En tätä kiistäkään. Mutta millä tavalla kukin itseänsä ilmaisee, riippuu kulttuuritaustasta.
Minä en ole ollut "uskomassa" koko ikääni. Olen saanut parannuksen armolahjan vasta aikuisiällä. Lapsesta asti uskovainen ja minä olemme jakamassa samaa uskoa ja toivoa, olemme samalla tavalla uskomassa sisäisesti sydämellä, käyttipä toinen ulkoista ilmaisua "uskossa" tai toinen "uskomassa". Joten voin hyvin sanoa eläväni ja kilvoittelevani uskossa Jeesukseen, uskomassa ja uskoen siihen, että Hän on verellään maksanut minunkin syntini ristillä.
Voidaan siis hyvin sanoa "olla uskomassa".
Mutta tuskin sanotaan "elän uskomassa" vaan mieluummin "elän uskossa tai uskosta".
Oliko kirjoituksellasi mahdollisesti jokin muu kärki, joka minulta jäi huomiotta?
Olen vanhoillislestadiolainen.Jos suinkin mahdollista, olisi mukava saada etsivä-xx:ltä jonkinlaista vastausta. Pakkoa ei tietenkään ole.
- etsivä-xx
Jos suinkin mahdollista, olisi mukava saada etsivä-xx:ltä jonkinlaista vastausta. Pakkoa ei tietenkään ole.
En aikonut enää kirjoitta mutta olkoon sitten pääkaupunkiseudun vl-mies, pidän useimmista kirjoituksistasi.
Avaus oli:
"
En koskaan ole vl-seuroissa kuullut että kukaan olisi ääneen tunnustanut Jeesuksen herrakseen. Niissä jo loppuneissa kiittämisissä hoettiin "herrajeesuskiitetty", mutta Jeesusta ei tunnustettu siinäkään Herraksi.
Huomatkaa mitä Paavali laittoi pelastumisen ehdoksi! Ei sanaakaan synnistä."
Onko joku ollut vl seuroissa, joita ei aloitettasi:
Rauha teille meidän Herraltamme Jeesukselta Kristukselta.
Minä en ymmärrä Devoitin avausta ollenkaan.
Mitä niihin synteihin tulee ei ole luterilaista, joka ei uskoisi tai ainakin jonka ei pitäsi tunnustuskirjoitusten mukaan uskoa että vanhurskaus on uskoa syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään.
Apostolinen uskontunnustus
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän. pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Nyt sinä et taida olla oikein johdonmukainen:
Juurihan kerroin omasta manettelytavastani. Kuinka siis voit yleistää noin?Pääkaupungin vl-mies, olen suorapuheinen ja se näyttäytyy kirjoitettuna ehkä tylyltä, mutta en halunnut tylyttää näkemystäsi maanrakoon, Se on sinun uskosi mukaista ja näin ollen ok.
Haluan aloituksellanni tuoda sen seikan esiin että Raamattu vaatii äänellistä suulla tunnustamista... Sen että Jeesus on Herra. Tällä peräänkuulutetaan juuri sitä että häpeääkö uskovainen herraansa. Jeesus sanoi että joka häntä häpeää ihmisten edessä, niin sitä hän häpeää enkeleidensä edessä.etsivä-xx kirjoitti:
Eihän vl sano olevansa uskossa.
Olin juoksemassa.
Olin uimassa.
Olen kutomassa.
Olen laulamassa. Laulan virsiä.Näinhän se menee etsivä xx, vl on suorittamassa uskoaan, eli uskomassa.
Erilainen nuori kirjoitti:
"Vl-uskovaisella saatta olla sillä tavalla arka tunto Jumalan edessä, niin että Hänen nimeänsä ei turhaan lausuta. "
Olen nyt kyllä hieman minäkin taipuvainen inttämään vastaan, että Jeesuksen nimen tunnustaminen juuri tässä tarkoituksessa ei todellakaan ole Hänen nimensä turhaan lausumista. Minusta sinä pääkaupungin mies nyt hieman yrität viedä keskustelua sivuraiteelle.
Devoit sanoi, että vl:t herkästi sanovat vain, että ovat uskossa. Tässä Devoitille korjauksena, että ei uskossa vaan uskoMassa;)
Toki ymmärrän pääkaupungin vl-miehen ajatuksen kyllä, että ehkä turhaakin hokemista ja sanahelinää piisaa, mutta jokainen tutkiskelkoon tässä itseään.Kiitos tuestasi näkemykselleni erilainen nuori. Tuosta hokemisesta tuli mieleen se kun Jeesus opetti rukoilemaan niin ettei hoeta tyhjiä kuin pakanat. Jeesuksen nimen mainitseminen ei ole Jumalan nimen turhaan lausumista, sillä siihen nimeen sisältyy pelastus..
- Kummastuttaa
Devoit kirjoitti:
Pääkaupungin vl-mies, olen suorapuheinen ja se näyttäytyy kirjoitettuna ehkä tylyltä, mutta en halunnut tylyttää näkemystäsi maanrakoon, Se on sinun uskosi mukaista ja näin ollen ok.
Haluan aloituksellanni tuoda sen seikan esiin että Raamattu vaatii äänellistä suulla tunnustamista... Sen että Jeesus on Herra. Tällä peräänkuulutetaan juuri sitä että häpeääkö uskovainen herraansa. Jeesus sanoi että joka häntä häpeää ihmisten edessä, niin sitä hän häpeää enkeleidensä edessä.Miksi olet piilottanut profiilisi, häpeätkö jotain?
Kummastuttaa kirjoitti:
Miksi olet piilottanut profiilisi, häpeätkö jotain?
Nimimerkki "kummastuttaa", miksi olet puskanikillä etkä reksteröidyllä nikilläsi? Häpeätkö jotakin?
- Kummastuttaa
Devoit kirjoitti:
Nimimerkki "kummastuttaa", miksi olet puskanikillä etkä reksteröidyllä nikilläsi? Häpeätkö jotakin?
Johtuu siitä, kun mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä, ymmärsitkö?
- ev. lut.vaasasta
etsivä-xx kirjoitti:
En aikonut enää kirjoitta mutta olkoon sitten pääkaupunkiseudun vl-mies, pidän useimmista kirjoituksistasi.
Avaus oli:
"
Huomatkaa mitä Paavali laittoi pelastumisen ehdoksi! Ei sanaakaan synnistä."
Onko joku ollut vl seuroissa, joita ei aloitettasi:
Rauha teille meidän Herraltamme Jeesukselta Kristukselta.
Minä en ymmärrä Devoitin avausta ollenkaan.
Mitä niihin synteihin tulee ei ole luterilaista, joka ei uskoisi tai ainakin jonka ei pitäsi tunnustuskirjoitusten mukaan uskoa että vanhurskaus on uskoa syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään.
Apostolinen uskontunnustus
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.##Mitä niihin synteihin tulee ei ole luterilaista, joka ei uskoisi tai ainakin jonka ei pitäsi tunnustuskirjoitusten mukaan uskoa että vanhurskaus on uskoa syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään.##
Ero onkin siinä, että me luterilaiset emme usko siihen, että
1.) Vain Pyhän Hengen omaavan vanhoillisen julistama äänellinen synninpäästö on pätevä.
2.) Vain jollakin tietyllä uskonliikkeellä on taivasten valtakunnan avaimet ja valtuudet antaa synnit anteeksi.
Sitä paitsi luterilaisina uskomme, että uskoessamme Jeesukseen Kristukseen, saamme synnit anteeksi: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus." ev. lut.vaasasta kirjoitti:
##Mitä niihin synteihin tulee ei ole luterilaista, joka ei uskoisi tai ainakin jonka ei pitäsi tunnustuskirjoitusten mukaan uskoa että vanhurskaus on uskoa syntien anteeksiantamukseen ja iankaikkiseen elämään.##
Ero onkin siinä, että me luterilaiset emme usko siihen, että
1.) Vain Pyhän Hengen omaavan vanhoillisen julistama äänellinen synninpäästö on pätevä.
2.) Vain jollakin tietyllä uskonliikkeellä on taivasten valtakunnan avaimet ja valtuudet antaa synnit anteeksi.
Sitä paitsi luterilaisina uskomme, että uskoessamme Jeesukseen Kristukseen, saamme synnit anteeksi: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus."*******Sitä paitsi luterilaisina uskomme, että uskoessamme Jeesukseen Kristukseen, saamme synnit anteeksi: "Hänessä meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus."*******
Hyvin sanottu!
Aamen!Kummastuttaa kirjoitti:
Johtuu siitä, kun mulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä, ymmärsitkö?
Miksi et halua rekisteröityä nimimerkkiä josta sinut tunnistaisi aina samaksi kirjoittajaksi? Häpeätkö jotakin?
- Kummastuttaa
Devoit kirjoitti:
Miksi et halua rekisteröityä nimimerkkiä josta sinut tunnistaisi aina samaksi kirjoittajaksi? Häpeätkö jotakin?
Meinaatkos, että alkaisin kirjoittaa asialliset kommentit "rekattuna" ja räähkäilyt ja itsensä kehumiset "puskasta" huudellen.
Sellainen ei vaan sovi mun luonnolle, vaikka sinun on ehkä vaikea sitä käsittää Kummastuttaa kirjoitti:
Meinaatkos, että alkaisin kirjoittaa asialliset kommentit "rekattuna" ja räähkäilyt ja itsensä kehumiset "puskasta" huudellen.
Sellainen ei vaan sovi mun luonnolle, vaikka sinun on ehkä vaikea sitä käsittääYmmärrän, sinulla siis ei ole asiallisia kommentteja mitä kirjoittaa ja siksi et rekisteröidy.
Tyydyt vain räähkäilemään puskista. Kiitos kun valkaisit asian minulle :-)- Älä hurskastele
Devoit kirjoitti:
Ei sinun rekisteröitymesi takaa, ettetkö kirjoittelisi ns. puskista.
Älä hurskastele kirjoitti:
Ei sinun rekisteröitymesi takaa, ettetkö kirjoittelisi ns. puskista.
Mukava kun pysyt aloituksen aiheessa. Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle nälviä minua.
- Älä hurskastele
Devoit kirjoitti:
Mukava kun pysyt aloituksen aiheessa. Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle nälviä minua.
Minä olen kirjoittanut tähän ketjuun tasan yhden kommentin, lukuunottamatta tätä.
Minun nähdäkseni keskustelitte juuri puskista kirjoittamisesta, vai kuinka?
- 80+44
Tunnen kuin Paavali, kun jätin vanhoillislestadiolaisuuden, en siksi, että se olisi ollut huono (omat vikansa oli kyllä siinäkin mm. väärä seurakuntaoppi), mutta suurempaa on Jeesuksen Kristuksen tunteminen omana kanssamatkaajana ja syntien anteeksiantajana ja päivittäisenä kaikenpuoleisena auttajana.
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen - 77-24
## pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen ##
Jopa voi pitää roskana omaa herätysliikettäkin, että voisi voittaa omakseen Jeesuksen Kristuksen. Niin voimakas on ja vahva oli Paavalilla side Jeesukseen Kristukseen. Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä.- pääkaupungin vl-mies
"Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä."
Väärä todistus. Roskaiseksi muuttuvat lausahdukset, vaikka sanoit juuri roskat taaksesi jättäneesi. - saa olla totuudessak
"Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä."
Väärä todistus. Roskaiseksi muuttuvat lausahdukset, vaikka sanoit juuri roskat taaksesi jättäneesi.Ei sanonut vaan siteerasi Paavalia !
- etsivä-xx
Väärä todistus. Roskaiseksi muuttuvat lausahdukset, vaikka sanoit juuri roskat taaksesi jättäneesi.oikein sanot pääkaupungin vl-mies. Väärä todistus on 77-24
Hellarit täällä lataavat omia kuvitelmiaan.
Eiköhän virsi 301 ole niitä lauletuimpia virsiä ylipäätään:
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
Kun näin Jeesus voiton saapi,
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
rauhan tuotti ristillään.
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
tuonut laumaan armossansa,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan. 4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
5.
Niinpä uskon silmä kantaa
yli matkan myrskyisen.
Katsellessa rauhan rantaa
kaipuu täyttää sydämen.
Saavu kohta, määränpää,
silloin tyyntyy myrskysää.
6.
Jeesus, sinun alkamasi
usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi
matkan päässä vapahdus.
Silloin minut uupuneen
noudat kotiin taivaaseen. - 30-22
etsivä-xx kirjoitti:
oikein sanot pääkaupungin vl-mies. Väärä todistus on 77-24
Hellarit täällä lataavat omia kuvitelmiaan.
Eiköhän virsi 301 ole niitä lauletuimpia virsiä ylipäätään:
1.
Kirkasta, oi Kristus, meille
ristinuhri Golgatan,
josta meille langenneille
loistaa sydän Jumalan.
Uskon silmä kiinnitä
aina kohti ristiä.
2.
Synkeys nyt hajoaapi,
yöstä päivä valkenee.
Kun näin Jeesus voiton saapi,
taivas meille aukenee.
Herra Jeesus verellään
rauhan tuotti ristillään.
3.
Eksynyttä lammastansa
hän on aina säälinyt,
tuonut laumaan armossansa,
siinä sitä kärsinyt.
Uskon, että käydä saan
kasvojansa katsomaan. 4.
Ei siis alla kiusausten
epäillä nyt tarvitse,
eikä tiellä huokausten
epätoivo vallitse,
kun on täysi sovitus,
sielun turva, pelastus.
5.
Niinpä uskon silmä kantaa
yli matkan myrskyisen.
Katsellessa rauhan rantaa
kaipuu täyttää sydämen.
Saavu kohta, määränpää,
silloin tyyntyy myrskysää.
6.
Jeesus, sinun alkamasi
usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi
matkan päässä vapahdus.
Silloin minut uupuneen
noudat kotiin taivaaseen.Siinä virressä juuri katsotaan vaan Jeesusta Kristusta, syntien anteeksiantajaa, niinkuin nim. 77-24 kirjoitti! Ei ollut väärä todistus! Se siitä!
- toinen stadin vl
30-22 kirjoitti:
Siinä virressä juuri katsotaan vaan Jeesusta Kristusta, syntien anteeksiantajaa, niinkuin nim. 77-24 kirjoitti! Ei ollut väärä todistus! Se siitä!
nimim. 77-24 kirjoittaa potaskaa tässä:
nimim. pääkaupungin vl-miehellä on tällainen voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, eikä hän lennä sen vuoksi ulos liikkeestä. Aivan järjetön ajatuskin.
Eli väärän todistuksen antoi nimim. 77-24 vanhoillislestadiolaisesta uskovaisesta. toinen stadin vl kirjoitti:
nimim. 77-24 kirjoittaa potaskaa tässä:
nimim. pääkaupungin vl-miehellä on tällainen voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, eikä hän lennä sen vuoksi ulos liikkeestä. Aivan järjetön ajatuskin.
Eli väärän todistuksen antoi nimim. 77-24 vanhoillislestadiolaisesta uskovaisesta.*****"Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä."
Eli väärän todistuksen antoi nimim. 77-24 vanhoillislestadiolaisesta uskovaisesta.****
Et taida tietää ns Espoon tapauksesta? Siellä papin johdolla alettiin pitämään Raamattupiiriä, joka pohjautui oikeaan Raamatun opetukseen. Oulusta SRK.lta hälytettiin miehet mustissa pitämään osallistujille hoitokokousta siitä syystä että he olivat liian Kristuskeskeisiä. Pääkaupungin vl miehenkin kannattaa pitää omana tietonaan Jeesuskeskeisyytensä.- Tuleeko vastausta?
Devoit kirjoitti:
*****"Jos jollakin vl:ällällä on näin voimakas side ja rakkaus Jeesukseen Kristukseen, niin hän lentäisi ulos liikkeestä."
Eli väärän todistuksen antoi nimim. 77-24 vanhoillislestadiolaisesta uskovaisesta.****
Et taida tietää ns Espoon tapauksesta? Siellä papin johdolla alettiin pitämään Raamattupiiriä, joka pohjautui oikeaan Raamatun opetukseen. Oulusta SRK.lta hälytettiin miehet mustissa pitämään osallistujille hoitokokousta siitä syystä että he olivat liian Kristuskeskeisiä. Pääkaupungin vl miehenkin kannattaa pitää omana tietonaan Jeesuskeskeisyytensä.Sivusta kysyn, että oletko ylpeä itsestäsi ja viimeaikaisesta toiminnastasi???
Tuleeko vastausta? kirjoitti:
Sivusta kysyn, että oletko ylpeä itsestäsi ja viimeaikaisesta toiminnastasi???
Mistä toiminnasta? Olen mielestäni viettänyt hiljaiseloa palstan suhteen.
- Sattuuhan sitä
Devoit kirjoitti:
Mistä toiminnasta? Olen mielestäni viettänyt hiljaiseloa palstan suhteen.
Hauskoja sattumuksia, yleensä kun asioit tällä palstalla ilmaantuu raamattupalstalle noin 10 minuutin kuluttua joku typerä räähkäily.
Sattuuhan sitä kirjoitti:
Hauskoja sattumuksia, yleensä kun asioit tällä palstalla ilmaantuu raamattupalstalle noin 10 minuutin kuluttua joku typerä räähkäily.
Sinulla on pahemman laatuinen devoit-syndrooma, näet minut joka paikassa. Mikähän siinä lienee että joudun aina itse ruodittavaksi aloituksen aiheen sijaan?
- Niinkö?
Devoit kirjoitti:
Sinulla on pahemman laatuinen devoit-syndrooma, näet minut joka paikassa. Mikähän siinä lienee että joudun aina itse ruodittavaksi aloituksen aiheen sijaan?
Aiivanko totta:-)
- Kesltas
Mutta Devoit: Matt 22:36-38
Siunauksella
kes. - Näin on asia!
Se joka ei tunnusta ihmisten edessä Jeesusta Kristusta Herrakseen ,ei ole Uskossa eikä pelastettu ,muu Herra on hänen Herransa. Ari
- 77-24
## Se joka ei tunnusta ihmisten edessä Jeesusta Kristusta Herrakseen ,ei ole Uskossa eikä pelastettu ,muu Herra on hänen Herransa. Ari ##
Ry:mme puheenjohtaja sanoi, että sillä ei ole mitään merkitystä tunnustaa Jeesus Kristus ihmisten edessä, vaan pikemminkin osoittaa, että kuuluu Jumalan valtakuntaan. Ainoa paha puoli tässä on se, että niitä oikeita jumalan valtakuntia on maailma täynnä. Mutta on vain yksi ainoa nimi, jossa on lunastus ja syntien anteeksisaaminen: Jeesus Kristus. Jeesuksen Kristuksen Herrauden tunnustaminen ihmisten edessä ei mene koskaan hukkaan ja "väärään osoitteeseen", vaan sillä on iankaikkisuuden turva. - Suun tunnustus pelas
Uskot sinä RY,n puheenjohtajaa,se on Antikristuksen kätyri,mutta lue sanaa se kertoo miten tullaan uskoon ja pelastutaan,ei RY,n puheenjohtaja pelasta ketään,vain Jeesus Kristus ja usko pitää näkyä ja usko pitää tunnustaa suulla,niin se on ! Ari
- 77-24
## mutta lue sanaa se kertoo miten tullaan uskoon ja pelastutaan,ei RY,n puheenjohtaja pelasta ketään,vain Jeesus Kristus ja usko pitää näkyä ja usko pitää tunnustaa suulla,niin se on ! Ari ##
Juurihan minä sen kerroin: Yksin usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa. - 77-24
Synninpäästö ja rippi ovat tärkeitä uskonelämän hoitamisen kannalta, mutta ne eivät ole ensisijaisia ihmissielun pelastumiseen, vaan ainoa ensisijainen ihmissielun pelastumiseen johtava asia on Raamatun mukaan, minkä jo Maaningan suviseurojen julkilausumassa sanottiin: "Vain yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen ja antaa synnit anteeksi".
- vesaluoma1970
Pelastuminen ja vesikaste
Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
Raamatun opetuksen mukaan vesikaste kuuluu vain niille, jotka ovat tehneet parannuksen ja uskovat Jeesuksen olevan Herra.
Syntien anteeksiantamus
Kol 1:
12 ¶ kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
Raamattu opettaa että Jumalan armosta uskon kautta Herraan Jeesukseen Jumala siirtää ihmisen synnin ja saatanan vallasta Jumalan valtakunnan kansalaisiksi. Herran Jeesuksen uskovat ovat Jumalan armosta pelastettuja Herran Jeesuksen sovitustyön perusteella. Herran Jeesuksen opetuslapset saavat Jumalan armosta syntinsä anteeksi.
Lähteet:
33/38 Raamattu
King James Version
Textus Receptus
Heprenkielen Raamattu VT
Online Bible Lexicon
Strong's Lexicon
John Gill: Expositor
Aapeli Saarisalo: Raamatun sanakirja
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Judaism/Sanhedrin.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Sanhedrin
http://julianspriggs.com/annascaiaphas.aspx
http://www.kotipetripaavola.com/Johtajuus Jumalan seurakunnassa#16 - 48-34
Täällähän alkaa jo näkyä oikeaa vanhoillislestadiolaista opetusta, eikä vain SRK:n manipuloimaa "vain me" opetusta.
- Harhakehässä
""Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"
Olen ex-vl ja vl-kriitikkokin, mutta ei tulisi mieleeni väittää, että vl ei perusta uskomistaan Jeesuksen uhrityöhön.
On vain niin vaikeaa myöntää niiden, jotka haluavat tehdä rajanvedon helvettiin ja taivaaseen siitä, että uskoo, että usko Jeesuksen autuaaksitekevään ristinkuolemaan on ainut tapa saada Jumalan armo ja rakkaus ja pelastus -
ON niin vaikea myöntää ettei tämä niin selvä rajanveto olekkan.
Koska vl:iä pitää vääräuskoisina, täytyy uskotella itselleen, että eivät he Jeesukseen usko....*****Olen ex-vl ja vl-kriitikkokin, mutta ei tulisi mieleeni väittää, että vl ei perusta uskomistaan Jeesuksen uhrityöhön.**''
******Koska vl:iä pitää vääräuskoisina, täytyy uskotella itselleen, että eivät he Jeesukseen usko.... *****
Enhän minä väittänytkään etteivät vanhoillislestadiolaiset Jeesukseen usko. Ihmettelen vain sitä miksi he eivät suullaan tunnusta Jeesusta herrakseen niin kuin Raamattu edellyttää.- pääkaupungin vl-mies
Devoit kirjoitti:
*****Olen ex-vl ja vl-kriitikkokin, mutta ei tulisi mieleeni väittää, että vl ei perusta uskomistaan Jeesuksen uhrityöhön.**''
******Koska vl:iä pitää vääräuskoisina, täytyy uskotella itselleen, että eivät he Jeesukseen usko.... *****
Enhän minä väittänytkään etteivät vanhoillislestadiolaiset Jeesukseen usko. Ihmettelen vain sitä miksi he eivät suullaan tunnusta Jeesusta herrakseen niin kuin Raamattu edellyttää.Miksi yhä yleistät? Ja ei sinun väitteesi totuutta tuo, se pitäisi pystyä todistamaan! Kyllä vl tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen. Olen sen jo tässäkin ketjussa tehnyt.
Aivan omaan kokemukseen pohjauten itsestäni ja lähelläni olevista uskovaisista, en pysty lainkaan käsittämään, miksi kivenkovaan väität vl:istä tuollaista, ja kuitenkaan et sillä tavalla ole sisällä kuin minä olen. pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Miksi yhä yleistät? Ja ei sinun väitteesi totuutta tuo, se pitäisi pystyä todistamaan! Kyllä vl tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen. Olen sen jo tässäkin ketjussa tehnyt.
Aivan omaan kokemukseen pohjauten itsestäni ja lähelläni olevista uskovaisista, en pysty lainkaan käsittämään, miksi kivenkovaan väität vl:istä tuollaista, ja kuitenkaan et sillä tavalla ole sisällä kuin minä olen.*****Miksi yhä yleistät? Ja ei sinun väitteesi totuutta tuo, se pitäisi pystyä todistamaan! Kyllä vl tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen. Olen sen jo tässäkin ketjussa tehnyt.*****
Olet selvästi närkästynyt nyt. Kyllähän vl tunnustaa Jeesuksen herrakseen kun sitä häneltä tivataan -Mitäpä muutakaan hän voisi tehdä? Vl-puheissa korotetaan surakunta herraksi ja siis iohminen, jolla on valta päättää toisen iäisyyskohtalosta.
****Aivan omaan kokemukseen pohjauten itsestäni ja lähelläni olevista uskovaisista, en pysty lainkaan käsittämään, miksi kivenkovaan väität vl:istä tuollaista, ja kuitenkaan et sillä tavalla ole sisällä kuin minä olen. *****
En ole sisällä vaan sisältä, satoja vl-puheita kuunnellut. Ei niissä puheissa korosteta Jeesuksen herrautta, ei koskaan puheissa sanota tätä lausetta "Jeesus on herra", puhutaan epämääräisesti vain herrajeesuksista. Vapaiden suuntien Nsd kattorakennemulkoilijoiden kunniaksi on sanottava että heidän kokouksissaan kuulee että JEESUS ON HERRA.- Heko heko
Devoit kirjoitti:
*****Miksi yhä yleistät? Ja ei sinun väitteesi totuutta tuo, se pitäisi pystyä todistamaan! Kyllä vl tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen. Olen sen jo tässäkin ketjussa tehnyt.*****
Olet selvästi närkästynyt nyt. Kyllähän vl tunnustaa Jeesuksen herrakseen kun sitä häneltä tivataan -Mitäpä muutakaan hän voisi tehdä? Vl-puheissa korotetaan surakunta herraksi ja siis iohminen, jolla on valta päättää toisen iäisyyskohtalosta.
****Aivan omaan kokemukseen pohjauten itsestäni ja lähelläni olevista uskovaisista, en pysty lainkaan käsittämään, miksi kivenkovaan väität vl:istä tuollaista, ja kuitenkaan et sillä tavalla ole sisällä kuin minä olen. *****
En ole sisällä vaan sisältä, satoja vl-puheita kuunnellut. Ei niissä puheissa korosteta Jeesuksen herrautta, ei koskaan puheissa sanota tätä lausetta "Jeesus on herra", puhutaan epämääräisesti vain herrajeesuksista. Vapaiden suuntien Nsd kattorakennemulkoilijoiden kunniaksi on sanottava että heidän kokouksissaan kuulee että JEESUS ON HERRA.Nytpä selvisi sekin kuka se puskista aina räkyttää niistä kattorakennemulkoilijoista.
Heko heko kirjoitti:
Nytpä selvisi sekin kuka se puskista aina räkyttää niistä kattorakennemulkoilijoista.
****Nytpä selvisi sekin kuka se puskista aina räkyttää niistä kattorakennemulkoilijoista.***
No kuka?- Heko heko
Devoit kirjoitti:
****Nytpä selvisi sekin kuka se puskista aina räkyttää niistä kattorakennemulkoilijoista.***
No kuka?Mietippä sitä:-)
- 77-24
## Olen ex-vl ja vl-kriitikkokin, mutta ei tulisi mieleeni väittää, että vl ei perusta uskomistaan Jeesuksen uhrityöhön. ##
Uskon kanssasi samoin. Mutta monille vl:ille on vaikea tunnustaa Jeesuksen Kristuksen täysi Herraus ja Yksinvaltius syntien anteeksiantamisen suhteen ja sen vuoksi monille on ikäänkuin tullut kynnyskysymykseksi myöntää ja tunnustaa suullaan Jeesus Herraksi ja samalla hyväksyä tämän Raamatunkohdan ajatuksen ihmisen pelastumisesta ilman äänellistä synninpäästöä (ikäänkuin mennä ohi siitä ahtaasta portista ja päästä niinkuin koira veräjästä). Tämä tällainen ajatus käy varmasti monen vl:n päässä. Tämä voi olla myös vakava este tai pelko tunnustaa suullaan Jeesus Herraksi.Hyvin kirjoitit 77-24.
Ihmettelen myös sitä vl-tapaa pyytää syntejä anteeksi uskon ehtona, kun kuitenkin Raamattu vaatii uskomaan Jeesukseen Jumalan poikana ja sen että Jumala on hänet kuolleista herättänyt. Kun tämän teet, syntien anteeksianto tulee kuin kaupanpäällisenä, eikä sitä anteeksiantoa pidä joka viikko seuroissa uudistaa. Tämä näyttääkin olevan tosi vaikea asia ymmärtää. Saa sitä seuroissa silti käydä, mutta miksi uudistaa jo voimassaolevaa henkivakuutusta?- pääkaupungin vl-mies
Devoit kirjoitti:
Hyvin kirjoitit 77-24.
Ihmettelen myös sitä vl-tapaa pyytää syntejä anteeksi uskon ehtona, kun kuitenkin Raamattu vaatii uskomaan Jeesukseen Jumalan poikana ja sen että Jumala on hänet kuolleista herättänyt. Kun tämän teet, syntien anteeksianto tulee kuin kaupanpäällisenä, eikä sitä anteeksiantoa pidä joka viikko seuroissa uudistaa. Tämä näyttääkin olevan tosi vaikea asia ymmärtää. Saa sitä seuroissa silti käydä, mutta miksi uudistaa jo voimassaolevaa henkivakuutusta?Siksi, että oikea varmuus voikin vaihtua vääräksi varmuudeksi. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Tänään uskomassa mutta huomenna pilkkaamassa.
Parempi on pelätä ja kunnioittaa Herraa ja etsiä Hänen tahtoaan päivä päivältä. Siihen kuuluu sydämen tilan tutkailu. Tutkailuun kuuluu tarkistaa, onko varmuus pelastuksesta muuttunut polleudeksi. pääkaupungin vl-mies kirjoitti:
Siksi, että oikea varmuus voikin vaihtua vääräksi varmuudeksi. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Tänään uskomassa mutta huomenna pilkkaamassa.
Parempi on pelätä ja kunnioittaa Herraa ja etsiä Hänen tahtoaan päivä päivältä. Siihen kuuluu sydämen tilan tutkailu. Tutkailuun kuuluu tarkistaa, onko varmuus pelastuksesta muuttunut polleudeksi.JEESUS ON HERRA
2Kor. 12:5
Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
- 77-24
Toinen seikka, mikä sotkee vanhoillislestadiolaista julistusta on se, että he käsittävät liian yksipuolisesti sanan "evankeliumi" melkein yksinomaan tarkoittamaan synninpäästön julistusta. Alunperin ja sen VARSINAINEN MERKITYS on ILOSANOMA JEESUKSESTA KRISTUKSESTA. Tätä ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta meidän tulee julistaa, että Hän on sovittanut meidän syntimme ja sairautemme ja saamme uskossa ottaa armosta ja lahjaksi vastaan syntiemme anteeksisaamisen.
Vanhoillisena tiedän, että tähän kuuluu heti sanoa, että meidän käskettiin julistaa parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Kyllä näin on! Mutta mikä on syntien anteeksiantamus? Raamatun mukaan Jeesus Kristus on syntien anteeksiantamus, eli meidän tulee näin myös julistaa Jeesusta Kristusta. Kun mm.helluntailaiset käskevät julistaa Kristusta, niin meillä on siten sama julistus. Kun Raamattu kehoittaa julistamaan syntejä anteeksi, niin Raamatussa aina mainitaan, että ne julistetaan anteeksi USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN. Ei ole paikkaa, missä ei usko olisi se PRIMÄÄRINEN asia. Uskoessamme Jeesukseen Kristukseen, niin ikäänkuin myötäilemme Jumalan tahtoa ja hyväksymme Hänen armollisen suunnitelmansa pelastaa meidät Jeesuksessa Kristuksessa. Uskomme, että Jumalan suunnitelma on kaikkein paras. Tämä on tärkeä seikka ottaa huomioon, kun puhumme, että usko Jeesukseen Kristukseen antaa synnit anteeksi. (Se ei kerta kaikkiaan ole sitä, mitä joskus mielellämme heittäisimme ulkopuolisille, että uskominen historialliseen Jeesukseen ei auta, ei edes vaikka osaisimme ulkoa Hänen elämänsä ja puheensa.)- pääkaupungin vl-mies
Mikä tarve sinulla on vähätellä ja vääristellä?
"Toinen seikka, mikä sotkee vanhoillislestadiolaista julistusta on se, että he käsittävät liian yksipuolisesti sanan "evankeliumi" melkein yksinomaan tarkoittamaan synninpäästön julistusta."
Sinun tulisi tietää, että seuroissa pyhässä hengessä saarnattu koko saarna, ei pelkästään absoluutio, on parannuksen ja evankeliumin saarna, ilosanoman kertomista Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä kuinka syntinen vanhurskautetaan. - pääkaupungin vl-mies
Toinen epäloogisuus tekstissäsi on
"--- että HE (vanhoillislestadiolaiset) käsittävät---"
"Vanhoillisena tiedän---"
Jos olisit vanhoillislestadiolainen, et kirjoittaisi kuinka "he" käsittävät niin ja niin. Silloin lukisit itsesi "meihin". - 27-44
Mikä tarve sinulla on vähätellä ja vääristellä?
"Toinen seikka, mikä sotkee vanhoillislestadiolaista julistusta on se, että he käsittävät liian yksipuolisesti sanan "evankeliumi" melkein yksinomaan tarkoittamaan synninpäästön julistusta."
Sinun tulisi tietää, että seuroissa pyhässä hengessä saarnattu koko saarna, ei pelkästään absoluutio, on parannuksen ja evankeliumin saarna, ilosanoman kertomista Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä kuinka syntinen vanhurskautetaan."" Sinun tulisi tietää, että seuroissa pyhässä hengessä saarnattu koko saarna, ei pelkästään absoluutio, on parannuksen ja evankeliumin saarna, ilosanoman kertomista Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja siitä kuinka syntinen vanhurskautetaan. ""
Siitähän nim. "77-24" juuri kirjoitti ja täysin oikein kun samalla kertoi vanhoillisten yksipuolisesta käsityksestä sanasta evankeliumi. Itse vähättelette Kristuksen osuutta syntien anteeksisaamisessa, ei 77-24. Hän kirjoitti ihan oikein, kun on varmasti itse ollut vl tai ainakin lähellä. - rakastunut nainen
Toinen epäloogisuus tekstissäsi on
"--- että HE (vanhoillislestadiolaiset) käsittävät---"
"Vanhoillisena tiedän---"
Jos olisit vanhoillislestadiolainen, et kirjoittaisi kuinka "he" käsittävät niin ja niin. Silloin lukisit itsesi "meihin".Sen lisäksi, että olet palstan paras kirjoittaja, olet myös tarkka ja terävä. Kiitos huomioista.
- Ex vl
"Uskoessamme Jeesukseen Kristukseen, niin ikäänkuin myötäilemme Jumalan tahtoa ja hyväksymme Hänen armollisen suunnitelmansa pelastaa meidät Jeesuksessa Kristuksessa."
Aivan. Jeesus on tässä sellainen niinkuin "TIE", joka auttaa ja opettaa meitä ottaamaan vastaan JUMALAN ARMON.
Usko historialliseen Jeesukseen tai edes siihen, että ristiinnaulitsemisen takia Jumala on armollinen - ei riitä.
Usko on sitä, että ottaa Jumalan armon ja rakkauden vastaan. Teemme sen Jeesuksen jalanjäljissä.
Myöskin jokin JEESUS ON HERRA huutaminen ei mitään auta. Asian ydin ei ole siinäkään, HERRA HERRA.
Jumala on ainut ja pyhä. Meidän tulee hiljentyä ja nöyrtyä ottamaan vastaan hänen rauhansa.
Vl:t uskovat kyllä, että armo tulee Jeesuksen uhrityön vuoksi. He ovat sitten kehittäneet tähän vielä tällaisen ihmisvälikäden..... - emme tarvitse
Enpä ole Jeesusta seurapenkissä nähnyt. Mikä herra se sellainen muka on?
- 77-24
## Enpä ole Jeesusta seurapenkissä nähnyt. ###
Jeesus ei viihdy Pyhän Henkensä kanssa siellä, missä Häntä ja Hänen nimeään ei kirkasteta ja anneta Hänelle täyttä kunniaa ja kiitosta! - voi voi Devoitia
"Huomatkaa mitä Paavali laittoi pelastumisen ehdoksi! Ei sanaakaan synnistä."
Voi voi sinua. Ei yksi Raamatun jae voi koko Jeesuksen elämäntyötä kuvata. Raamattu sanoo kääntymisestä, että "joka synnin tunnustaa ja sen hylkää, saa armon".
Näyttää vahvasti siltä, että uskosi on sillä tavalla omatekoista, että luulet saavasi synnin ja synnissä elämisen pitää, ja siihen päälle vaan peitoksi jokin usko.
Koko avauksesi on täysi limbo. - sini kotilainen
On se Devoitin avaus sellainen limbo, että iankaikkisen Jumalan väkevä sana sitä tukee. Jumalan sana ei jää toteutumatta ja joka siihen Jumalan lupaukseen uskoo on todella vahvalla kalliolla. Ei ole Devoitin usko omatekoista, kun uskoo ja luottaa JUMALAN SANAAN ja SEN LUPAUKSIIN kuten tässä:
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Tämä sama sana toistuu Raamatussa tämän tästä: Aina on pohjana USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja HÄNEN tunnustaminen HERRAKSI.
Haukkuessasi Devoitia tästä olet todella heikoilla jäillä! Olen surullinen puolestasi- voi voi siniä
Eli syntiä ei tarvitse hylätä? Ei sanaakaan synnistä, sitä ei ole ollut eikä siitä tarvitse tehdä parannusta?
- 44-44
### Eli syntiä ei tarvitse hylätä? Ei sanaakaan synnistä, sitä ei ole ollut eikä siitä tarvitse tehdä parannusta? ###
Ei syntiä tarvitse erikseen nimetä, koska kun uskomme Jeesukseen Kristukseen, niin tunnustamme samalla Jeesuksen Kristuksen sovittaneen syntimme ja kiitämme Häntä siitä. Ette vanhoilliset oikein näköjään tiedä, mitä on usko Jeesukseen Kristukseen.Vanhoillislestadiolaiset luulevat että synti poistuu vasta sillä hetkellä kun joku toinen vl lukee heille jeesuksen nimessä ja veressä mantran.
- vi hämeestä
On se kumma kun Jeesuksen aikana syntinen tuli Jeesuksen luokse, niin Jeesus sanoi jo ennen synninpäästöä, että uskosi on sinut pelastanut. Jeesus näki sydämeen ja sen nöyrtymisen ja synnin tunnustamisen ja ennenkuin syntinen kerkesi pyytää Jeesukselta synninpäästöä, niin usko Jeesukseen Kristukseen jo vaikutti syntien anteeksisaamiseen. ( VRT. TUHLAAJAPOIKA-VERTAUS)
Sama asia vaikuttaa nyös Ry:llä. Ennenkuin kerkeän nostaa kättäni ja tunnustaa syntini, niin Jeesus Kristus on ne jo minulle anteeksiantanut ja puhujaveli vain vahvistaa tämän myöhemmin.Miksi et tunnusta uskoasi Jeesukseen, niin kuin Raamattu edellyttää? Tunnustat vain syntisi....
- 33+44
Kesitas kirjoitti:
VL Hämeestä.
Missä tuhlaajapoika vertuksessa on synnipäästö?
Kes.Eihän sitä ollut ja siksi siihen viitattiinkiin. Lue tarkemmin!
- vl hämeestä
Juurihan minä kirjoitin, että tunnustan uskoni Jeesukseen Kristukseen, joka tuottaa syntien anteeksisaamisen ennenkuin puhujaveli kerkeää julistaa synninpäästön.
Miksi puhujaveljen pitää julistaa synninpäästö? Sillä Jeesushan on jo tehnyt sen kaksituhatta vuotta sitten.
- 99+81
### Miksi puhujaveljen pitää julistaa synninpäästö? Sillä Jeesushan on jo tehnyt sen kaksituhatta vuotta sitten. ###
He tahtovat toistaa sen, mikä Raamatussa on jo kerrottu. Monelle kertaus on hyväksi ja joillekin myös tuo synninpäästön julistus on vahvistuksena sille, minkä Jumalan sana jo lupaa ja antaa.- 100%
Kaikki maailman ihmiset eivät edes tiedä tai osaa lukea Raamattua. Heillekö ei saisi julistaa?
- 99+81
## Kaikki maailman ihmiset eivät edes tiedä tai osaa lukea Raamattua. Heillekö ei saisi julistaa? ###
Totta kai pitääkin julistaa Jeesusta Kristusta ja pelastusta Hänessä. - 82-33
### ### Miksi puhujaveljen pitää julistaa synninpäästö? Sillä Jeesushan on jo tehnyt sen kaksituhatta vuotta sitten.
He tahtovat toistaa sen, mikä Raamatussa on jo kerrottu. Monelle kertaus on hyväksi ja joillekin myös tuo synninpäästön julistus on vahvistuksena sille, minkä Jumalan sana jo lupaa ja antaa. #####
Juuri näin! - sini kotilainen
Eilen seuroissa sanottiin, että usko Jeesukseen Kristukseen ei sinänsä riitä, koska myös sielunvihollinen uskoo Jeesukseen Kristukseen.
Eikö puhuja näe eroa uskomisen ja uskomisen välillä? Sielunvihollinen ei usko Jeesukseen Kristukseen, vaan uskoo Jeesukseen, EI KRISTUKSENA, Herrana ja Messiaana. Hänelle Jeesus ei ole Kristus, Herra, syntien Sovittaja ja kuoleman Voittaja. Hän ei nöyrry Kristuksen eteen, alistu Hänen edessään ja pidä Häntä Kuninkaana ja Herrana.
Kristitty ja uskovainen sen sijaan uskoo näin Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tällainen usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa ja antaa synnit anteeksi, vaikka täällä moni vanhoillinen on toista mieltä, mutta Raamattu näin vakuuttavasti todistaa:
USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ANTAA SYNNIT ANTEEKSI JA PELASTAA .Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Rinnakkaisviitteet
Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
Tuossa edellisessä käy ilmi että riivaajat uskovat Jeesuksen olevan olemassa, mutta ei pidä sotkea totena pitävää uskoa pelastavaan Jeesus-uskoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062