Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi hellanlettas sentään millaista potaskaa väität. Tuo entinen ystävä on todellinen nilviäinen ja ja mustamaalaaja, täysi valehtelija itse.
01.09.2013 14:35
Mensan säännöissä myös kielletään älykkyysosamäärällä kehuskelu, Mensan kokouksissa ei koskaan jäsenet kerro ÄÖ,taan toisilleen.
Paljonko melperin fiksuusälykkyysosamäärä on?
01.09.2013 14:33
Raukkamaisia olivat poistattajat. Raamattupalstalla halvaannutettiin keskustelu täydellisesti. Heti kun kohdisti kirjoituksensa jonkun esittämään aivan hulluun väitteeseen, kirjoitukset poistettiin.
31.08.2013 20:06
****Tätä uskosta osattomat "kriittiset" vain harvoin voivat arvioida uskon asioita rauhallisesti, koska tässä työssään he eivät itse ohjaa itseään vaan huomaamattaan myöntyvät sielunvihollisen pettäminä orjina palvelemaan pahuutta. Sivistys on tässä työssä vain kuin savuverho. Kriittisyyksissä on usein tosiasiallisesti kysymys Jumalan vastustajan pahuudesta. *****
Eli sitä saa mitä tilaa. Eikö ole tullut mieleen että kriittinen ihminenkin on lähimmäinen myös vanhoillislestadiolaille?
Raamattukin sanoo että kun yksi profetoi, toiset arvostelkoot profetioita. Eikö se ole samaa kuin kriittisyys?
31.08.2013 20:04
Minulla oli hyvä koti- ja hyvät vanhemmat. Eipähän tarvinnut miettiä että eroavatko isä ja äiti, eikä tarvinnut katella juoppoja.
31.08.2013 16:56
Minä nimenomaan perään SIVISTYNYTTÄ kritiikkiä. Se ei tarkoita mitään nöyristelyä ja asioiden villaisella painamista.
31.08.2013 16:54
Sorry etten huomannut vastata kun ajattelin että kysymyksesi sisälsi jo vastauksenkin.
En perääkään v-lestadiolaisilta niitä kauhistuttavia "tunnustekoja" mitä karismaattisissa liikkeissä nykyisin esiintyy, en usko että ne olisivat Pyhästä Hengestä. Ne ovat vain lihallisuuden ilmentymiä.
Jos vl-liike on ainoa oikea usko niin luulisi aitoja ihmeitäkin tapahtuvan siellä kuten apostolisena aikanakin.
*****Nöyryys, uskon yksinkertaisuus, armollisuus, rakkaus ja muut Hengen hedelmät ovat paljon todellisempia osoituksia siitä, onko Pyhä Henki ihmisen elämässä vai ei. ******'
Nuo ominaisuudet eivät todista mitään, ne voi olla myös täyspakanalla.
30.08.2013 10:08
Nimimerkki "niin". haluan ilmoittaa sinulle etten kuulu helluntailahkoon. En tiedä epäilitkö edes sellaista.
28.08.2013 19:43
"Ota tai jätä" Esitit kovan väitteen ja väite vaatisi tuekseen kiistattomia Raamatunpaikkoja. Kysymyksessä on emävalhe.
28.08.2013 19:42
*****Etkö tätä halua omalle osallesi? Vai haluatko panna Jumalalle ensin ehtoja tyyliin "näytä merkit - kyllä minä sitten uskon"?
Jokin sinua joka tapauksessa vaikuttaa kiusaavan. En tiedä mikä. Raamatun Jumala ei kiusaa ketään.*****
Ei minun tarvitse laittaa mitään ehtoja, Raamatusta lköydän kaikki mitä tarvitsen. Eikä minua kiusaa mikään.
25.08.2013 20:23
Niin etsivä xx, pääsääntöisesti olen samaa mieltä kuin sinäkin, ennen kaikkea siinä että Jalovaara on humpuukimaakari.
Siinäpä se. Onko aitoja Hengen voiman ilmentymiä enää missään?
Kuitenkin luulisi että jos vl,t olisivat ainoita oikeita Pyhän Hengen lapsia niin jotakin aitoja tunnustekoja -kin olisi heidän opissaan mukana, kuin apostolien aikoina. Nyt vl-jumala on mykkä.
25.08.2013 20:19
Kesitakselle kaatumisista:
http://www.kotipetripaavola.com/kaatumisilmiottarkastelussa.html
25.08.2013 20:14
****Jälleen provokatiivinen aloitus sinulta. Jotenkin koin halua vastata sinulle.****
Provokaatiosta syntyy keskustelua, ei yleensä konsensuksesta :-)
*****Kyselet sen perään, miksi vl-liikkeessä nämä tunnusteot puuttuvat. Mutta puuttuvatko ne ensinkään? Kysymykseesi on sisäänrakennettu premissi, että näin olisi.*****
Niin on kun siltä näyttää, ei ole mitään apostolien aikaista Hengen ilmentymää. Lisäksi olen varma että SRK hoitaisi "ongelman" pois jos sellaista yrittäisi esiintyä.
*****Pitäisikö sinunkin Devoit pyytää itsellesi enemmän uskoa? Sitten ehkä tämä esittämäsi kysymyskin kävisi tarpeettomaksi. Alkaisit nähdä Jumalan Hengen sellaisia töitä ja olemusta, joiden nyt koet täysin puuttuvan.******
Varmaan pitäisi, mutta en vl-oppia sen kummemmin näkisi kuin nytkään.
Kyllä listasi sisältää paljon hengenkin hedelmiä, mutta ennen kaikkea sivistyneen ihmisen ominaisuuksia joita voi olla myös täys pakanalla.
Peräänkuulutan aitoja ihmeitä.
24.08.2013 21:44
En pitäisi tuota minään Pyhän Hengen ilmentymänä, niin kuin en yleensäkään jo kadonneita kiittämisiä.
24.08.2013 19:56
Milloin olet nähnyt saatanaa ilman sarvia? ;-)
23.08.2013 21:59
Olen 12 vuotiaana Heikki Saaren toimesta heitetty saatanalle.
23.08.2013 21:48
En vaan kirjoittanut molempia kommentteja. Pidä kieroilusi itselläsi..
17.08.2013 22:52
****Asiat ei aina ole sellaisia todellisuudessa, miltä jotkut saavat ne näyttämään vallankin tällä foorumilla. ****
Eipä niin, jopa tällä palstalla ei ole saatu näyttämään niitä hoitokokousaikoja- ja tapahtumia niin kauheina kuin ne todellisuudessa olivat.
Älä yhtään yritä vähätellä vl-likkeen rikoksia menneinä aikoina.
17.08.2013 22:30
****uskovainen haluaa puhdistaa vaelluksella tomuuntuneet jalat.*****
Mutta se ei tarkoita sitä että pitää lakkaamatta saada itselleen vakuutus "Herran Jeesuksen nimessä ja veressä", koska se johtaa ajatusharhaan että syntejä voi panna pois tipottain ja näin ollen mitätöidään Jeesuksen ristinkuoleman merkitys.
17.08.2013 20:18
Aloitukseni oli Raamatusta huom! Ei minun höpinää.
17.08.2013 20:06
19 / 275