Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Wariska, kannatko huolta myös muista hyväksikäytetyistä lapsista kuin vl-liikkeen piirissä on?
17.08.2013 20:05
Toivottavasti tämä kysymykseni sai monet havahtumaan ja ajattelemaan asiaa..
Kiitoksia ei janoiselle vl-miehelle perusteellisista vastauksista kuitenkin.
17.08.2013 16:56
Et ole oikeassa, mutta uskonnon alueella olen kokenut paljon vääryyttä useammalta suunnalta. Tästä voisi vetää senkin johtopäätöksen että uskovaisista löytyvät suurimmat roistot, niin kuin Raikku sanoikin.
15.08.2013 21:42
*****Silloin kun ihminen ei kykene keskusteluun, hän pyrkii kiinnittämään huomioita henkilökohtaisuuksiin..*****
Olen tottunut jo siihen täällä palstoilla että viestintuoja ammutaan :-)
15.08.2013 20:28
****Vl-uskossa vain on sellainen ongelma, että pikku synnit voidaan tunnustaa rintaan julkisesti lyöden ja anteeksipyyntöjä anoen, mutta kun tulee esiin todelliset hirveydet, niin tunnustukset tehdään suljettujen ovien takana ja ripin vastaanottaja antaa synnit anteeksi ja samalla luvan jatkaa samoja hirveyksiä. Eikä kukaan tiedä mitään.
Mutta Jumala tietää.
Ja se henkilö, jolta olisi anteeksiantoa pitänyt anoa. ****
Viittaat tapaukseen O.V? Sehän oli heidän omiensa joukossakin tuomittu menettelytapa, mutta ymmärrettävästi kiusaus asian painamiseen villaisella oli suuri. Onhan selvää että itsensä ylentänyt lakaisee mieluummin vikansa ja virheensä maton alle, kuin tunnustaa ja hylkää ne.
Minulla on omakohtaista kokemusta vl-anteeksiannon epäreiluudesta ja epärehellisyydestä. Minua pettänyt vl-mies sai tekonsa anteeksi puhujalta, -minulta ei pyydettykään. Kaiken huipuksi tämä em vl-mies on minulle katkera siitä kun en ole antanut tekoa anteeksi, pyytäisi ensin hölmö.
15.08.2013 20:27
Ei janoinen vl-mies kertoo asiansa hyvin, mutta se ei poista niitä perustavaa laatua olevia erheitä mitä vl-opissa on + taikauskoisia käsityksiä.
15.08.2013 20:22
****uskovainen haluaa puhdistaa vaelluksella tomuuntuneet jalat.*****
Tuossa on tehty sangen arkisesta askareesta hengellinen ulottuvuus...
14.08.2013 19:33
"Tietotuuselama", lausuit väärän todistuksen lähimmäisestäsi.
14.08.2013 19:30
******Tuo janoaminen, jota tässä peräänkuulutat tarkoittaa pelastusvarmuutta. Ei uskovainen sitä epäilekään.*****
Nimenomaan se vaikuttaa epäilemiseltä kun pitää esim ennen ehtoollista lakkaamatta pyytää vl-evankeliumia itselleen.
*****Syntien tunnustaminen ja sen ääneen kuuleminen, että nämä ovat Jeesuksen nimessä ja veressä evankeliumin uskovalle anteeksi, on tarkoitettu kilvoituksen tiellä vahvistukseksi. Ei siis ole kysymys siitä, että epäilisi evankeliumin pelastavaa totuutta vaan että uskovainen haluaa puhdistaa vaelluksella tomuuntuneet jalat.*****
Tuossa unohtuu se tosi asia että Jeesus kantoi yhdellä kertaa kaikki syntimme ristille. Vl- tavallaan naulitsee Jeesuksen yhä uudelleen ja uudelleen.
*****Mitä sinä itse ymmärrät janoamisella? Ehkä sinun olisi ollut hyvä vähän avata, mihin tarkoitukseen ja tähtäykseen toit tämän raamatunpaikan.****
Miksi vl ei usko yhdellä kertaa että hänen syntinsä on anteeksi? Voidaan päätellä että vl-synninpäästö ei janoa sammuta.
14.08.2013 19:23
A) En ole aikamiespoika
B) En ole homo
C) En ole helluntailainen
Kumma kun et melperiä mukaillen väittänyt minua vielä pedofiiliksi.
14.08.2013 19:18
Mielestäni yli 15 vuotias voi erota vl-liikkeestä. Ei se terapeutille ole mikään shokki jos sanot olevasi vl ja halusi erota liikkeestä. Nosta rohkeasti "kissa pöydälle".
14.08.2013 17:54
Kerro vielä mikä se uutinen oli.
13.08.2013 20:51
Melperi on koukussa vanhoillislestadiolaisuuteen, älyäisitte vain julistaa hänelle vl-synninpäästön niin pääsisi poloinen vanha mies rauhaan.
03.08.2013 22:28
Monille tulee varmasti huijattu olo, kun on joutunut kurmootetuksi television takia.
03.08.2013 14:52
Nyt kyllä vakuutusasiamies on täysin ulalla. Minä en sinulle ole kohdistanut yhtään viestiäni vaan melperille. Aloitus on täysin asiallinen, tuollaisesta nimellä herjaamisesta pitää tulla tuomio.
02.08.2013 22:29
Kyllä vaistoni sanoi oikein että herra Melperi olet itse, tiedän sen siitä kun heti laitoit p,askaviestejäsi raamattupalstalle kommenttini jälkeen.
Mene nyt vanha mies kuivattamaan itsesi ja kuivalla vaipalla nukkumaan.
02.08.2013 22:03
****Devoit mitähän noista viesteistä nyt kuvittelet Melperin kirjoittaneen? Puhdistaisin siltä osin hänen maineensa, jotka kirjoitin minä ei hän! ***
Ai, sorry kuvittelin ettei kahta melperinlaista kahjoa mahdu tälle palstalle, mutta erehdyin.
02.08.2013 21:55
Vaihdapa nyt Melperi kuivat vaipat itsellesi, ota iltalääkkeesi -ja mene nukkumaan.
02.08.2013 21:35
*****Aika helppo ratkaisu kuitenkin on, jos voi omat pahat tekonsa sysätä Jeesuksen harteille. Sitähän pääsee kuin koira veräjästä. Ja voi tehdä aina vain uusia pahoja tekojaan ja sitten vaan taas kertoa jollekkin, (ei kuitenkaan sille ketä vastaan on rikkonut) että kyllä mie Jeesukseen uskon ja että ohhoh, tulipa taas tehtyä pahoja. Mutta anteeksi anteeksi anteeksi.****
Tätä olen monesti perännytkin että johtaako vl-synninpoispaneminen moraalittomuuteen, onhan niin paljon helpompaa pyytää puhujalta anteeksi kuin kohdata kasvotusten se kenelle on vääryyttä tehnyt.
Omassa elämässäni on esimerkki siitä kun vl-teki väärin minua kohtaan ja pyysi anteeksi puhujalta -ei minulta. Nyt hän on katkera siitä kun olen katkaissut kaikki kanssakäymiseni häneen päin. näin kieroutunutta voi vl,n ajattelu olla pahimmillaan.
30.07.2013 20:50
Raamatun mukaan synti on sitä, mikä ei tule uskosta. Ymmärtäkööt edellisen kukin niin kuin tahtoo.
Edelleenkin Raamatun mukaan syntinsä saa anteeksi jos uskoo Jumalan herättäneen Jeesuksen kuolleista ja suullansa tunnustaa sen. Jeesus kantoi meidän jokaisen syntivelan ristille..
26.07.2013 20:13
20 / 275