Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
***Devoit olet siis suoraan Jeesuksesta seuraava niinkö? ***
Tiedän että laitoit tuon ivaten, mutta vastaan silti siihen KYLLÄ. Enkä ole ainoa, kaikki jotka panevat uskonsa Jeesukseen ilman välimiestä, ovat Jeesuksesta seuraavia. Sanoohan Raamattukin että olemme yläpuolella enkeleitä.
15.01.2013 01:01
Matt.
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
****No mihin sinä laitat ja unohdat sen , kun Jeesus antoi omilleen Pyhän Hengen valtuuksin että joille te synnit anteeksi annatte niille ne on anteeksiannettu myöskin taivaassa ja jolta ne pidätätte niiltä ne on pidätetty myöskin taivaassa. jos tuo sun kertomasi tyyli riittäis niin Jeesus varmaan suotta lainkaan antoi tuota opetustaan omilleen.****
Kuten näet matteuksen evankeliumista, voit pidättää lähimmäisesi synnit, mutta myös sinun syntisi sitten pidätetään myös ja olet tuhon oma. Tuo lainaamani kohta on muuten heti isämeidän rukouksen jälkeen.
15.01.2013 00:59
*** Devoit Bibliassa Luuk. 17:21 on tuo muoto "teidän keskellänne" ja sitten on myös se samoin 1992 käännöksessä.****
Se ei todista että Jeesus olisi SRK-lestadiolaisuudessa
***** Devoit onhan uusimmassa katekismuksessakin muutettu käsky Älä tee huorin muotoon Älä tee aviorikosta, jolloin tulkintamahdollisuuksille on paljon enempi tilaa kuin alkuperäisessä muodossaan eikö?****
Mielestäni alkuperäinen oli parempi. Tuo uudempi käännös on suorastaan harhaanjohtava.
14.01.2013 23:08
****minun on erittäin vaikea vastata sinulle, koska en tiedä oletko alkuunkaan perillä vanhoillislestadiolaisuuden opillisista kysymyksistä. Eli miten perusteellisesti minun on sinulle selitettävä. ****
Voit todistaa Raamatulla ja jättää ne vl-opilliset kysymykset kertomatta, sillä tiedän ne tosi hyvin. Muistutat jo kuollutta omaa vl-äitiäni. Kaikki tämän tietenkin sanon lämpimällä ystävyydellä.
14.01.2013 22:58
***Einari Lepistö ei ollut pappi, vaan maanviljelijä-saarnaaja****
Sillä uhalla että minua syytetään juoruilusta, sanon että hailuodossa oli ihmetelty että maksetaanpa amerikassa kovia palkkoja puhujille kun einarille oli ilmestynyt äkkiä niin kalliita maatalouskoneita..
14.01.2013 22:54
****Et kai sinä Devoit ole sellainen henkilö, joka uskoo että synnit saa anteeksi suoraan Jumalalta kahden kesken rukoilemalla? ****
Kaikki ihmiskunnat synnit on annettu kertapaukulla anteeksi, kun Jeesus kuoli Golgatalla. Synnit on anteeksi niin tehtyjen-, parhaillaan tehtävien-, kuin tulevien syntien kohdalla. Kun uskoo Jeesuksen kuolleen minunkin syntieni puolesta, niin syntini on anteeksi annettu, ilman vl-välimiehen välimiestä
14.01.2013 22:52
Ei siis ihme että Pyhä Henki on jättänyt vl-liikkeen..
14.01.2013 22:34
***Mutta Devoit Jumalalla ei ole yksinäisiä lapsia!***'
Todista se Raamatulla..
14.01.2013 22:25
***Lammaslaumassaanhan Jeesus paimenena on devoit eikö? Et voi olla ilman tuota hyvän paimenen laumaa siis sen ulkopuolella.***
En voi mitään sille, jos et ymmärrä siteeraamaani Raamatunkohtaa
14.01.2013 22:24
***Devoit jo kauan aikaa sitten on tietty, että tuo käännös on virheellinen. Se kuuluu, että Jumalan valtakunta on teidän keskellänne. Miksi Jeesus olisi antanut neuvon etsiä sitä valtakuntaa, jos se ei olisi täältä maan päältä löydettävissä? ***
On hyvin hyvin vaarallista alkaa epäilemään Raamatun auktoriteettia ja epäilemään sitä virheelliseksi kun se ei täsmääkään puhujien valheisiin.
Nyt sinulla on todistusvelvollisuus vl-äiti. Todista miten käännös on virheellinen.
14.01.2013 22:21
****niin vastappa siihen minua kiinnostaa mihin joukkoon olette leiriytyneet? Tai voihan olla että teette samaa myyräntyötänne edelleen käymällä rauhanyhdistyksellä seuroissa.****
Et mistään joukoista löydä minua, olen jopa ev-lut kirkosta eronnut. Jotakin hellareita aivan KAUHISTELEN, JOS MELPERI ON HEIDÄN KÄYNTIKORTTINSA.
14.01.2013 22:06
Oli, en tiedä elääkö pappi vielä..
14.01.2013 22:03
***Etkö ymmärrä, että vl-kansa vaeltaa vieläkin H.Saaren henkiopin alla, eihän sitä ole virallisesti kumottu vieläkään. A.Hautamäki sanoi muutama vuosi sitten, että hoitokokoukset olivat siunauksellisia****
Aamen. Ja kun muistetaaN ETTÄ HOITOKOKOUKSET PERUSTETTIIN VASTAPALVELUNA AMERIKAN RAHALLE...
14.01.2013 21:08
****Missä heidän mielestään on jumalan valtakunta nykyään löydettävissä? ****
Luukas:
17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
Tästä-kin voimme päätellä ettei Jumalan valtakunta ole SRK-lestadiolaisuudessa
14.01.2013 19:58
***Meinaatko että vanhoillislestadiolaisen kristillisyyden sisällä ei enää olis löydettävissä Jumalan valtakuntaa vaikka sieltä yhä kuulutetaa "Nyt on jumalan valtakunta sinua lähestynyt tee parannus ja usko evankeliumi? ****
Vaikka kysymys ei ollutkaan minulle, vastaan silti. Ei löydy SRK vetoisesta lestadiolaisuudesta Jumalanvaltakuntaa kuin muutamien maan hiljaisten osalta jotka ovat ottaneet vastaan Rakkauden Totuuteen. He ovat vainottuja SRK -lestadiolaisuudessa
14.01.2013 19:53
****Haluaisin tietää missä Heino Korpela ja Devoit käyvät seuroissa? Missä heidän mielestään on jumalan valtakunta nykyään löydettävissä? ****
En käy seuroissa missään, sillä olen suoraan päämajan alainen, eli olen lammas jota itse Herra kaitsee...
Hesekiel:
34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
34:15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
34:17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
34:22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
34:31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra." >> Jakeen lisätiedot
14.01.2013 19:50
***Sullako on tieto niiden rehellisyydestä ***
Kyllä, rehellisin ihminen jonka tunnen, on ystäväni vl. On toki epärehellisiä heissäkin, mutta vähemmän kuin väestössä keskimäärin.
12.01.2013 22:14
****miten ihmeessä sinä voit noin väittää. meillähän on aina saarnattu, että Kristus on seurakunnan pää ja seurakunta on ruumis ja me olemme sen jäsenet. Ja eikö se että Kristuksen nimessä ja veressä saarnataan evankeliumia, ole keskeisin asia. Emme me omassa nimessämme saarnaa.****
Kaikeasta huolimatta ymmärrän sinua vl-äiti. Sinulla on Jumalan asettama peite silmilläsi ja näin ollen on ymmärrettävää miten asiat näet.
12.01.2013 21:14
***miten se menikään: se että yksittäinen ja yksittäiset ihmiset voivat erehtyä, mutta Jumalan valtakunta ei voi kokonansa erehtyä! Vaan siellä on edelleenkin kaikki tiedon ja taidon tavarat, mutta niitä ei ole annettu kaikkia kenellekkään yhdelle. Vaan keskustelussa kysytään Jumalan suuta ja lopputulos on se, että näin sopii Pyhälle Hengelle ja meille. ****
Hyvin olet kirjasi lukenut vl-äiti, mutta tuo on suuri valhe. Vl-erehtymättömyysoppi on täysin vastaava paavin erehtymättömyysopin kanssa. Tuollainen erehtymättömyysoppi johtaa loputtomaan valehtelemiseen, kun ilmiselvääkään erehdystä ei voida myöntää.
12.01.2013 21:12
****Heinolla taitaa olla nykyaikainen ihka oma nettiseurakuntansa!****
Stop tykkänään, lopeta ilkkumisesi. Heinolla on harvinaisen kirkkaana asiat selvillä.
12.01.2013 21:08
28 / 275