Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
****Jos se on sinun PAVIAANIN mielestä "arkana kuin orava" olemista, niin pidä toki mielipiteesi.
Hölmöhän olet muutenkin. ****
Näin puhuu aito kristitty?
Joo, miitissä mukana olijoiden mukaan Kalevi oli ollut kuin pieni hiirulainen, joka oli heti näyttäydyttyään paennut. Ei puhettakaan siitä rehvakkaasta hävyttömyyksien huutelijasta mitä hän täällä on.
12.01.2013 21:03
Matt.
7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Jeesus itse on se ovi taivastenvaltakuntaan.
12.01.2013 20:01
Merkille pantavaa oli vl-äidin kirjoituksessa, että Kristus ei ole hänen surakunnassaan keskeisin asia..
12.01.2013 19:50
***Onko nämä, "vl äiti ja Uskotko" niitä devoitin ihannoimia rivi vl:liä, ja jos on, niin voi taivahan luoja. ***
He ovat kuitenkin vl-mielipiteestään huolimatta rehellisiä ihmisiä...
12.01.2013 19:47
*****Devoit Oletko lukenut Salli Katilan kirjaa Lintukoto? Ne kaikki siellä olevat kertomukset ovat tosia. Ja jo siellä on eräs kertomus, jossa uskovainen tyttö menee naimisiin epäuskoisen pojan kanssa. Ja selvääkin selvemmin tuossa kertomuksessa tulee ilmi, että kyllä jo ennen Heikki Saartakin oli uskomassa olevilla sellainen uskonymmärrys, että ei uskovainen voi avioitua ei uskovaisen kanssa. Ja tuossakin kertomuksessa tulee esiin, mitä siitä aviliitosta seurasi. Jumala ei sitä siunannut.*****
Valitettavasti minulla on sivistyksessä aukko tuon kirjan kohdalla, eli en ole lukenut.
Varmaankin oli sellainen uskonymmärrys, mutta käytännössä seka-avioliittoja oli paljonkin.
12.01.2013 19:46
Nimimerkki köbö ei ole taatusti vl..
12.01.2013 19:41
****Siitähän se hillitön Melperi viha johtuu vl:lien keskuudessa, kun Melperi on liian paljon selvillä "lestojen" touhuista. ****
Harvinaisen vähän vl,t vastaavat melperin vihaan ja toisekseen melperillä ei ole mitään oikeaa kosketuspintaa vanhoillislestadiolaisuuteen. Jos hän on käynyt suviseuramiitissä arkana kuin orava, se ei tee hänestä vielä vl-asiantuntijaa.
Melperin tiedot ovat tältä palstalta ja julkisuudessa olleista asioista.
12.01.2013 19:21
Jos Sari tarkoitti viestinsä minulle, niin kiitän nöyrästi. Olen parhaani mukaan koettanut pitäytyä Raamatun todistuksessa.
Tuossa Raamatussa pitäytymisen kehoituksessa otit esille aivan olennaisen asian. Raamatun auktoriteetti on poljettu lokaan ja siksi kaikki harhaopit rehottavat.
Kuvaavaa on hsaaren huudahdus "Ei tässä Raamatuita tarvita" -ja pakko sanoa että sen huomaa.
12.01.2013 18:59
****On montakin hyvää asiaa. Ei tarvitse kuluttaa elämän voimia bailaamalla ja juopottelemalla. On helpompaa löytää työpaikka vanhoillislestadiolaisesta firmasta, kun itse kuulun niihin. Etenemismahdollisuudet myös paremmat ja lamakaan ei koskettele niin rajusti, kun on "varmat ja luotettavat" asiakkaat.****
En ajatellutkaan että se peräänkuuluttamani hyvä puoli olisi noin maallisia asioita. Voihan se olla noinkin. Nepotismi ja yleensäkin tuttujen suosiminen on ihmisten tapa joka puolella maailmaa. Ehkä teen siitä minun hyväksi puoleksi kokemastani asiasta oman aloituksensa.
12.01.2013 18:55
Vl-äiti:
***eikö Raamatussa ole löydettävissä, että Veisuuntyttäret vaikenevat jne... Se on syynä, että kiitosääniä ei nykyään enää kuulu niinkuin aiempina vuosina, koska tämäkin vaikeneminen kuuluu eräältä osin lopun ajan merkkeihin.***
Jeesus sanoi että lopun ajankohdan tietää Isä yksin. Lopun aikoja on ollut jo apostolisesta ajasta lähtien koko aika.
**** Ja eikö Heikki Saari saanutkin elämänsä loppuhetkillä parannuksen armon siitä hengestä, mihin oli joutunut.****
Kuuleman mukaan sai ja katumus oli aitoa. Hän olisi kuulemma halunnut käydä jokaisella ry.llä missä oli mellastanut, -pyytämässä anteeksi kolttosiaan, mutta se häneltä estettiin. Loogista että estettiin koska "siunaushan" oli juuri saatu H. Saaren kiivautta hyväksikäyttämällä. Hyvällä tahdolla voidaan ajatella että hsaaren kiivaus oli sodassa saatu postraumaattinen oire.
****Voi kun teilläkin täällä, joille ei ole saanut avautua oma hengellinen tilanne syntinä. saisi tapahtua vielä se Jumalan armo, että harhailunne saisitte anteeksi.***
Mietin kauan mitä tuohon vastaisin. Halusit että "ulkopuoliset" saisivat anteeksi "harhailunsa" Tiedän että tuo oli vilpitöntä hyväntahtoisuutta näkökannnastasi katsoenjota edustat., mutta voin sanoa sinulle ilosanoman että me "harhailijat" jotka olemme perustaneet elämämme Kristuskalliolle, olemme Hyvissä Käsissä, ole huoleti :)
****Mitä tulee toimitalojen rakentamiseen, kyllä se on taivaan Isän johdatusta, että meillä on omat tilat, joissa voimme kokoontua ja pitää seuroja. Jos vaikka se uhkakuva joskus toteutuisikin, että me emme voi enää pitää seuroja julkisesti ja emme enää voi olla ev.kirkonkaan helmassa jostain syystä.***
Ihmettelen miksei seurakunnan tilat kelpaa ry.läisille, kuuluttehan samaan ev,lut kirkkoon. Monella paikkakunnalla on rinnakkaiset tilat ry,llä ja seurakunnalla, molemmat suurimman osan ajasta tyhjillään. Eihän Jeesuskaan perustanut opetuslapsinensa omaa synagookaa,
12.01.2013 18:45
****Sen ajan seuroista muistan, että sai jos sai nisua ja mehua, kun melkein aina oli puute ruuasta, joskus se nisu oli aika vanhanmakuista, söihän sitä ennen kun ***
Minulla on paremmat muistot pirttiseuroista, suuhunpantavaa oli yllin kyllin ja emäntä toimitti ottamaan lisää. Ei kuitenkaan sanonut kuin se muuan emäntä, että "ottaa vaan kolmaskin pala, ei meillä lasketa" :)
12.01.2013 18:31
***Ettei vaan olisi oltu samoissa seuroissa?***
Se on erittäin todennäköistä että ollaan oltukin samoissa pirttiseuroissa, vaikutti että luohuan veli jopa tunnisti minut.
12.01.2013 18:28
No häiritset ja häiritset. Minulla tuli nyt lisää muistoja mieleen. Ensimmäisenä se että pirttiseuroissa lämpötila kohosi aivan riivatun koekealle, johtuen pienessä tilassa olevastas suuresta väkimäärästä, luulen että lämpötila meni reippaasti yli kolmenkymmenen.
Se tulee myös mieleeni että saarnat koskettivat kuulijoita aivan eri tavalla kuin nykyjään, kaikki mummot itkivät ja muustakin seuraväestä ainakin puolet.
Muistan mm senkin, kuinka olen ollut samoissa pirttiseuroissa lukemattomat kerrat myöhemmin maailman maineeseen nousseen ihmisen kanssa.
11.01.2013 22:14
****Voi kökkö Devoit,
en ole ollut. Isovanhempani todennäköisesti ja mahdollisesti isäni aikoinaan. Minä itse olen näitä "myöhäisherännäisiä" tässä asiassa.
Kerro, kerran tiedät.
Brita ****
Olitpa eli et aito, niin kerron kuitenkin
Osaanko enää yksityiskohtaisesti kertoa jo neljänkymmenen vuoden takaisia seuratapahtumia... Tunnelma oli hyvin tiivis jo konkreettisestikin, kun seurat saattoivat olla hyvinkin pienessä pirtissä. Sen muistan että seuroissa olijoilla oli vakipaikkansa. Sitä en ihan varmasti voi mennä sanomaan muistanko aikaa kun puhujilla oli ns joo-mies vierellään. voi olla että olen itsekin kuullut siitä ajasta vain juttuja. Se jäi pirttiseuroista mieleen että me lapset saimme olla etupenkissä tai ainakin liki etupenkissä
Muistan että sedälläni oli usein, liki viikottain pirttiseurat. Setäni istui aina "kunniapaikalla" ja kun tuli parannuksenteon vuoro, niin hän oli aina ensimmäinen ja näytti hyvin katuvaiselta parannusta tehdessään.
Seuraväelle tarjottiin tietenkin kahvit lisukkeineen, puhujille peräkammarissa yleensä.
11.01.2013 21:46
***Heippa:)
Minkälaisia ne pirttiseurat olivat?
Brita ****
Epäilen ettei oikea BritaKajsa tuollaisia kysele. Luulen että hän on sellaisissa jopa itse ollut
11.01.2013 21:23
Eipä unohdeta tätäkään ketjua vielä, tässä on monta hyvää kirjoitusta.
Mielestäni vl-liikkeessä ja opissa on yksi erinomaisen hyvä asia. Kuka arvaa mitä tarkoitan? Tosin siihen asiaan voidaan sanoa toisaalta ja toisaalta, mutta kuka arvaa/tietää?
11.01.2013 20:57
****Sellaista lämmintä ilmapiiriä ei ole 70-luvun alkupuolen jälkeen näkynyt. ****
Ei niin, H.saaren johtamat hoitokokoukset tulivat kuin kylmä pohjoistuuli ja toi tilalle vain pelon, jota myöhemmin esim Hautamäki on siunaksellisuudeksi kutsunut.
11.01.2013 20:53
****Arvostelet "lessuja" jossain epäolennaisissa asioissa, kun taas viimeaikoina esilläolleisiin ikäviin asioihin et juurikaan ota kantaa. korkeintaan sanot että ei ne koske rivi vl:liä. Kuinka se niin on, pelkästään "silmäätekevätkö" näihin tekoihin ovat syyllistyneet? ****
Olet oletettavasti suomalainen? Miksi et tee mitään sen estämiseksi että suomalaiset tekevät rikoksia? Yhtä tyhmää sinun on vaatia että rivi-vl voisi tehdä koko liikkeen epäkohtien poistamiseksi.
Osoittaa sinusta jotakin jos pidät esilleottamiani asioita mitäänsanomattomina.
11.01.2013 20:06
***Siinä sitten saarelaisten takia tuhansia naisia vl on penkeissä
yksinään, vaikka muuten olisi pari ollutkin hyvä.***
Tuossa avioitumiskiellossa vl-johto on myös potkaissut omaan nilkkaansa, koska seka-avioliitoissakin syntyneistä lapsista olisi osa jäänyt vl-liikkeeseen.
10.01.2013 23:48
Enkö just sanonut miten vl,t suhtautuvat vasemmistolaisiin?
*** Hoitokokoukset on yksi suurin syy siihen vihaan, perustettiinhan ne alunperin amerikkalaisen rahan voimalla karsimaan punainen aines pois vl-liikkeestä.****
Vaikutat kovin aggressiiviselta, toivottavasti tämä ei vienyt yöuniasi. Minä olen puolueisiin sitoutumaton.
10.01.2013 23:46
29 / 275