Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvän kysymyksen teit, joka iskee olennaiseen vl-uskomukseen että syntejä annettaisiin anteeksi "tipoittain".
Ajattelepa asiaa Totuuden kannalta ja niin kuin se oikeasti on. Jeesus "kuittasi" kuolemallaan kaikki maailman synnit, niin olleet,- parhaillaan tehtävät ja -tulevatkin. "Syntien poispaneminen" oli kertapaukku Golgatalla.
Ei tarvita enää välimiehen (Kristuksen) vl- välimiestä valehtelemaan että hän antoi sinulle synnit anteeksi.
Jos tämä tarinan Pirkko kuollessaan uskoi Jeesuksen lunastaneen hänetkin ja suullansa oli uskon tunnustanut, niin hänellä on tiedossa pelastuksen aamunkoitto.
11.10.2011 11:38
"ehkä tällainen palsta pitäisi perustaa SRKn sivustolle."
Ja Ruukkiin pitäisi perustaa viinakauppa, mutta kun ei, niin ei..
Kuitenkin tunnustus tälle palstalle, että se toimi päänavaajana vapaalle nettikeskustelulle.
09.10.2011 19:52
Palstan funktio on kerätä mahdollisimman paljon lukukertoja, siksi että suomi 24 (Muistaakseni se on jo oma yhtiö) saisi mahdollisimman paljon mainostajia ja sitä myötä paljon mainostuloja.
Mitä enemmän täällä riidellään, niin sitä enemmän se kiinnostaa tirkistelynhaluisia ihmisiä.
Onko vielä niin naiiveja jotka uskoisivat palstan tarkoituksen olevan joku muu?
Esim Hakomaja toimii puhtaasti eikaupallisella pohjalla, ollen asiallinen kirjoituspaikka tasapuolisesti kaikille.
09.10.2011 18:36
Tämäkin asia on nähtävä vl-liikkeen historiallista taustaa vasten. Lestadiolaisuus raitisti juopot lappalaiset aikoinaan.
Juoppo, kuten kansankielellä alkoholistia sanotaan, ei opi kohtuukäyttäjäksi. Alkoholistilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin lopettaa juonti kokonaan. alkoholisti on aina alkoholisti, joipa eli ei.
Vl-liikkeen yksisilmäisyyttä on että se näkee kaikki alkoholin käyttäjät potentiaalisina alkoholisteina ja siksi täysi absolutismin vaatimus. Epäilemättä monta alkoholistia onkin jäänyt tällä menetelmällä syntymättä. Mutta Raamattu ei edellytä täysraittiutta.
17.08.2011 20:16
""Mutta löytyiskö asiapohjalta perustellumpaa vl-opetusta tästä ammattikiellosta, jos sellaista on?
Miten sitä perustellaan Raamatulla? ""
Ei helluntalaisilla ole sen paremmin kuin lestadiolaisillakaan, heilläkin on kieltonsa esiintyville taiteilijoille. Muistaakseni Klimenko sanoi kerran, että jos hän olisi ollut viinakaupan myyjä, niin hän olisi saanut jatkaa ammattiaan hellarinakin, muttei laujana saanut.
11.08.2011 17:46
JEESUS on TOTUUS. Hän sanoi: "Minä olen tie TOTUUS ja elämä". Hänen haavainsa kautta olemme paratut. Ei ole syntien anteeksiantoa ilman Kristuksen verta. Ei ole mitään henkijeesusta ilman Veren voimaa. Ei ole mitään ahdasta porttia ilman Sovintoverta.
10.08.2011 18:37
Kirjoituksesi oli hyvä, "vuodesta 2005 asti seurannut".
""Mutta monille Sunin vangeille tämä Jeesuksen veren synneistä pesevä vaikutus kirkastui täydellisesti. Ja kiitän Jumalaa, että monet Sunin uhrit pääsivät irti hänen saatanalisesta eksytyksestä.""
Juuri näin kävi minullekin ja erityinen kiitos alkupraimolle, kun piti esillä Raamatunkohtaa 1. Joh 4.
Suni tai riivaajahenkensä, toi ovelasti omanlaisensa ahtaanportin, ohittamaan kristuksen Sovintoveren ja lunastustyön.
10.08.2011 18:33
""Devoit eduskuntaan. ""
:)
Kiitoksia kannatuksesta, mutta minulla ei ole poliittista intohimoa.
04.08.2011 00:47
***Uskonnon nimissä tehdään valtavasti henkistä väkivaltaa, mutta lainsäädäntö laahaa jäljessä. Kaikki korostavat vain uskonvapautta, mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***
Uskonvapaus, mutta kenellä se oikeasti on? Esim vl-liikkeen sisällä ei ole uskonvapaudesta tietoakaan.
****mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***
Ja alkaisi puheet uskonnollisesta vainosta. Uskonnonvapaus näyttää todellisuudessa olevan niillä, jotka harjoittavat hengellistä ja fyysistä väkivaltaa uskonnon nimissä. Valvonta helpottaisi pienen ihmisen oloa uskonnollisissa yhteisöissä
04.08.2011 00:46
****Stalinin vainoilla ja hoitokouksilla on yhtäläisyyksiä, edm. mentiin vain astetta pidemmälle. ****
Ihmisuhreilta ei vältytty hoitokokouksissakaan. Itsemurhia tuli paljon.
Sama murhanhimo oli vl-hoitomiehillä, kuin stalinillakin.
03.08.2011 13:16
***Minäkin koin ne pääinkvisiittorin ajat ja vieläkin suututtaa, että kaikkea sitä piti kokea! ****
Eikö ole suuri ihmetys jälkeenpäin, miksi kukaan ei tehnyt valitusta tuomiokapituliin, tai rikosilmoitusta? Kaikki alistuivat kuin lampaat teuraalle.
Takanapäin puhuttiin hiljaa luotetuimmille että HS,ssa on lakihenki, mutta siihen se jäi.
02.08.2011 22:09
Pulmuselle
"Eli valehtelijoita kaikki tyyni. Teilataan varmuuden vuoksi luulon perusteella koko joukko."
Missä olen noin sanonut? Kyllä vl-uskovaisissakin paljon totuudenrakkautta on, mutta he eivät uskalla sitä julkisesti esiin tuoda ja hyvin huonosti vl uskaltaa ystävillekään todellisia syvimpiä tuntojaan puhua, ilmiantajajuoruajien pelossa.
02.08.2011 21:52
***Hälytyskellojen pitäisi soida lestadiolaisuudessa ja olisi pitänyt soida jo kauan sitten. Näin toimii fundamentalistiyhteisö. Eri juttu on se, onko muiden joukkioiden toiminta tuon kummempaa. Aina palataan samaan todellisuuteen- me ja nuo muut. ***
Kyllä ne kellot soivatkin, mutta kellojen soittajat likvidoitiin armotta. Pelolla vl-liikettä on hallittu ainakin 50 vuotta, aina ns pappiseriseuran poispotkimisesta lähtien.
02.08.2011 12:03
Kerropa mitä valehtelen?
Minun ei tarvitse kirjoittaa luulojen perusteella, vaan koetun, eletyn ja omin silmin nähdyn perusteella.
Sitä ei voi sanoin kuvata millaista pelkoa koimme, minä pikkupoikana ja vanhempani vl-hoitokokoushirmuvallan edessä. Esim molemmat vanhempani menettivät suht nuorena hoitokokousten seurauksena terveytensä.
02.08.2011 12:00
Tein asiasta vuosia sitten useitakin avauksia, joiden ikä mitatttiin sekuntaattorilla eikä almanakalla, palstalla vaikuttaneen vl-sefun vuoksi.
Sosiaalipsykologiallakin voi selittää ilmiön, miksi v-lestien vihaamien kommunistien opit kelpasivat heillekin kurinpitoon.
02.08.2011 11:45
"Niin, et ole vastaan, mutta toimit itse juuri kuvailemiesi ryhmittymien tavoin.. "
Muistathan mitä Raamattu sanoo väärän todistuksen lähimmäisestään antavasta?
Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa", siksi kerron asiat ASIALLISESTI suoriksi täällä. Tosin olen aika hiljaiseloa sen suhteen viime aikoina viettänyt.
02.08.2011 11:41
Enpä olekaan stallari :)
Minä satun olemaan vl-kodin kasvatti ja hoitokokouskauhujen ajat kokenut, kun puhutaan oikein niistä pääinkvisiittori HS:n ajoista.
Enhän minä tavallista vanhoillislestadiolaista vastaan ole, vaan harhaanjohtajia ja pakko sanoa: vl-harhaoppia vastaan
02.08.2011 11:30
Admatalle:
Olen pitkään paininut suhtautumisessani tähän vaikeaan asiaan ja tullut nykyiseen mielipiteeseeni.
Mikään ei ole mustavalkoista, mutta aborttikysymys on jo lähellä sitä. toinen vaikea asia on eutanasia.
Suurin osa aborteista tehdään täysin kestämättömin perustein.
Muistutan edelleenkin natsisaksan varoittavasta esimerkistä, jossa viattomalta kuulostava armomurha, laajeni muutamassa vuodessa jo kansojen murhaksi. Saksassahan oli hyväksyttyä jo vuonna -39 murhata mielisairaat ja vammaiset, että saataisiin sekin hoitokapasiteetti haavoittuneille sotilaille.
25.07.2011 21:10
"#¤%&/(
No miksi et vastannut kysymykseeni:
***Kannattaisi sen vastuuttoman äidin muistaa silloinkin tulevaisuuden toiveensa kun m.ulukun perässä juoksee.***
Miksi täysin viaton ja puolustuskyvytön lapsi joutuu maksamaan hengellään laskun äitinsä vastuuttomasta elostelusta?
25.07.2011 20:59
***Toit esiin lääketieteen tuntemuksesi. Eiköhän tuo juttu ollut kaikille selvä.****
Niinkö luulet? On paljon ihmisiä jotka puhuvat abortista ehkäisynä.
25.07.2011 20:40
49 / 275