Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sievin apteekkarilla oli vain huono tuuri Kun Saaren kotikulmille oli sortunut.
08.12.2009 17:43
,,esitä moitettasi sellaiselle henkilölle, joka siihen toistuvasti syyllistyy?
08.12.2009 15:39
Olen kepun pettämä.
Keskustapuolueen jäsenkirjan jälkeen, minulla ei ole ollut minkään muun puolueen jäsenkirjaa.
07.12.2009 20:38
Ihan tavallinen asia. Mutta sellaisella sävyllä esitettynä, että eipä huvittanut keskustella.
06.12.2009 18:32
http://www.youtube.com/watch?v=gypMm0fXeto
Tiedätkö, että tapa toivottaa Rauhallista Joulua on tullut juuri siitä että joulu oli erittäin rauhatonta aikaa jo 1800 luvulla?
06.12.2009 17:12
..adventti
06.12.2009 17:07
Parempi käydä keskustelut niin, että lukijat voivat surata itse reaaliajassa keskustelua.
"Eräällä" on tapana irroittaa keskustelut asiayhteydestään, jos ei muuten vääntele ja kääntele niitä.
Hänen mielestään se on "totuutta".
06.12.2009 17:02
Miksi ihminen joka on saanut taivaallisen ilmoituksen siitä että Raamattu on totta, käyttää koko elämänsä siihen, että yrittää kumota Raamatun totuuden?
06.12.2009 16:55
Käsitteestä valisti minua KariHenrik. Siinä aggressiivinen henkilö provosoi omalla käytöksellään toisen suuttumaan, projisoiden oman vihansa toisen tekemäksi.
Minä en harhaoppeja voi hyväksyä, vaikka enkeli taivaasta niitä minulle tuputtaisi.
06.12.2009 16:52
"Teuvo on pitkämielinen, Teuvo on lempeä; Teuvo ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Teuvo ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista."
Itse en tätä keksinyt, vaan kuulin tämän minua paljon fiksummalta ystävältäni. Hän oli eilen ollut häätilaisuudessa, jossa pappi(liekö portto?) oli kehoittanut laittamaan oman nimensä sanan "rakkaus" tilalle.
06.12.2009 16:09
Mistä tiedät?
06.12.2009 16:03
Siinä kirjeessä ei ole edes mitään, ketään vahingoittavaa, jos ei oteta lukuun sitä minua kohtaan huokuvaa aggressiota.
Minähän kysyin Teuvon suostumusta siihen että palstalla voin vastata. Olisiko Teuvo asemassani menetellyt samoin?
06.12.2009 13:01
Käsite sunilaisuus syntyi vasta tällä palstalla, johon käsitteeseen kuului olennaisena osana Teuvo+Armi omalaatuisine ahtaanportin oppeineen. Sunilaisuuteen kuuluu/kuului alati muuttuva oppiviidakko, aina sen mukaan mitä sen hetkinen tarve vaati. sunilaisuus on sekoitus adventismia ja spiritualismiä. Tai jostakin luin kiihkopietisteistä (1700 luvulla), se muistutti sunilaisuutta
Se oppi, jota Teuvo julisti kohta jo noin 20 vuotta sitten ,oli ainakin oikean tuntuista. Eikä sitä olisi voitu sanoakaan sunilaisuudeksi, koska se oli lähes? Raamatun mukaista.
06.12.2009 12:58
Sorry, ettei minulla ole linkittää mitään. Vain perimätietoa.
Toit erittäin olennaisen asian esille:
***Kristiuskon sanoma ja vähäosaisten aseman parantamiseen tähtäävät toimet eivät välttämättä ole olleet kaikkien mielessä ristiriidassa keskenään. Ainakaan, jos ovat lukeneet niitä osia Raamatusta missä todetaan vaikka****
Bingo. Vähäosaisten oikeudenmukaisuuden taju nivoi sosdem aatteen ja kristinuskon lähimmäisen rakkauden yhteen.
Jos asiat pannaan vastakkain niin kirkko oli enemmän väärässä, kuin punikki-vl:t. Kirkko asettui suurpääoman "kapitalismin" puolelle, vähäosaisia vastaan. Kirkko olisi voinut myös käyttää vaikutusvaltaansa ettei köyhälistökapinallisia olisi massamurhattu.
Mitä luulisit Jeesuksen valtaistuimeltaan katsellessaan tuumineen?
06.12.2009 12:48
Kiitos harvinaisen asiallisesta ja perusteellisesta vastauksestasi.
Kuitenkin minun on pakko vetää jälleen hoitokokoukset esiin...
Hoitokokokoukset masinoitiin pystyyn -70 luvulla juuri punaisen aineksen kitkemiseksi vl-liikkeestä. Kerrotaan että jopa ulkomainen tiedustelupalvelu rahoitti operaatiota. Mitä voimme päätellä tästä?
Tuskin se "aavejahtia" ainakaan aluksi oli. Vl-liikkeessä oli punikkeja jo tuolla perusteella. Aave l. henkijahdiksi kait homma muuttui sitten kun kommarit loppui?
Ei vl-liike ollut keskusjohtoinen siihen aikaan, pohjoisessa korpikomukat olivat liki kaikki myös v-lestadiolaisia aina sinne surullisen kuuluisalle -70 luvulle saakka.
06.12.2009 12:41
Olen pannut merkille, että olipa lahko mikä hyvänsä, jossa aletaan lähimmäisistään jahtaamaan eri henkiä, silloin ollaan metsääkin kauempana harhassa.
06.12.2009 12:29
Koskaan ei tietoa ole liikaa, mutta onko tietosi sittenkin tiedon nimellä kulkevaa valhetietoa?
Meidän pitää Luottaa siihen, että Jumala on suojannut Raamatussa olevan sanansa, eli voimme uskoa siihen että se on totta.
06.12.2009 12:26
..on vähintään yhtä outo.
Ihmeellisen tarkkaa analyysiä teet ihmisestä ja hengellisyydestään, muutaman rivin perusteella.
06.12.2009 12:17
..sanottiinkin jo että puurot ja vellit menivät sekaisin.
Eli oli useampi eri tapahtuma, josta koosteen esitit.
06.12.2009 12:15
Minussa tuo Teuvon muutos herättää lähinnä vain surua.
06.12.2009 12:13
91 / 275