Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmettelen mikä Teuvon niin sokaisi, että hän meni sen rajan yli josta ei enää paluuta ole.
18.11.2009 23:24
144:4 Ihminen on kuin tuulen henkäys, hänen päivänsä niinkuin pakeneva varjo.
17.11.2009 17:53
En siihen uuden elämän mahdollisuuteen usko, jos kyydittävät ovat 60+
Enpä liioin ketään seurakyydeissä ole kuullut päiviltäänkään päästetyn.
17.11.2009 17:44
Todennäköisesti kaikki vaihtoehtosi täsmäävät, sillä tupos on ehkä tihein vl-keskittymä suomessa.
Terveisiä vain lukuisat tupostuttuni. Hymyillään kun tavataan :)
17.11.2009 17:36
Soisin sinullekin mielelläni sen, että tapaisit henk. koht. hra Sunin. No itselläkin siitä on jo yli kaksi vuotta kun tapasin hänet. Puhelimessa olen keskustellut viimeksi n. puolitoista vuotta sitten. En voi sanoa millaillainen Suni on tänään face to face tilanteessa.
Jo liki kaksikymmentä vuotta sitten, kun Teuvo viikoittain postitti minullekin kopioita lähettämistään kirjeistä, tein sen havainnon että kirjoituksissa oli eri persoona kuin se Teuvo joka normaalissa kanssakäymisessä oli. Mistä se johtui? Ehkä Teuvo todella kirjoittaa sanelusta?
Sysäämättä tippaakaan Armille vastuuta tapahtuneesta, Teuvon mopo alkoi pahasti keulia, kun hän yhteisen sävelen Armin kanssa löysi.
Ihminen vain on heikko oman ylpeyden muodossa. Oma ylpeyshän se on joka estää myöntämästä erehdyksensä. Siitä sitten seuraa loputon selittely ja sitäkautta totuus pakenee kauas..
17.11.2009 17:31
Särähtää vähän kielikorvaan. Eikö täälläpäin sanota "tupoksesa"?
Mahtaneeko viestisikään olla aito?
17.11.2009 17:13
Luulisi jokaisen v-lestadiolaisen silmien aukeavan tuollaisen puhujan edessä. Vl-liikkeesä vallalla oleva talkoo vouhotuskin tähtää juuri siihen, ettei ihminen ehtisi pysähtyä perimmäisten asioiden äärelle ja mahdollisesti sen seurauksena uudestisyntyä.
He sanovat olevansa Jumalan valtakunnassa, vaikka eivät ole uudestisyntyneetkään.
""joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."
16.11.2009 10:01
Tuomarien kirja:
16:4 Sen jälkeen hän rakastui erääseen Soorekin laaksossa asuvaan naiseen, jonka nimi oli Delila.
16:6 Silloin Delila sanoi Simsonille: "Ilmaise minulle, missä sinun suuri voimasi on ja miten sinut voidaan sitoa ja masentaa."
16:10 Ja Delila sanoi Simsonille: "Katso, sinä olet pettänyt minut ja valhetellut minulle. Ilmaise nyt minulle, miten sinut voidaan sitoa."
16:12 Niin Delila otti uudet köydet, sitoi hänet niillä ja sanoi hänelle: "Filistealaiset ovat kimpussasi, Simson!" Ja sisähuoneessa istui väijyjiä. Mutta hän katkaisi ne käsivarsistaan niinkuin langan.
16:13 Niin Delila sanoi Simsonille: "Sinä olet tähän asti minua pettänyt ja valhetellut minulle; ilmaise minulle, miten sinut voidaan sitoa." Niin hän vastasi hänelle: "Jos kudot minun pääni seitsemän palmikkoa kankaan loimiin."
16:18 Kun Delila huomasi, että hän oli paljastanut hänelle koko sydämensä, niin hän lähetti kutsumaan filistealaisten ruhtinaat sanoen: "Nyt tulkaa, sillä hän on paljastanut minulle koko sydämensä." Niin filistealaisten ruhtinaat tulivat hänen luoksensa tuoden mukanaan rahat.
16:20 Ja Delila sanoi: "Filistealaiset ovat kimpussasi, Simson!" Kun hän heräsi unestaan, niin hän ajatteli: "Kyllä minä selviydyn niinkuin aina ennenkin ja pudistan itseni vapaaksi." Eikä hän tiennyt, että Herra oli poistunut hänestä.
15.11.2009 21:58
Onnittelen sinua Delila, olit se pahan lähettiläs johon nasiiri sortui. En Teuvoa puhtopese teoistaan, mutta saatana onnistui jälleen naisen muodossa tuoda viettelyksensä jolla tehokkaan Jumalan aseen tuhosi.
15.11.2009 21:39
Missä on Ruotsissa se kuuluisa vl-huolenpito lähimmäisistään? Näyttää ainakin sinun kohdalla olevan että olet ongelminesi yksin.
Mene Markku ihmisten ilmoille ja heitä viskisi helevettiin. Hommaa uusi akka karanneen tilalle ja ala elää uutta elämää.
15.11.2009 21:32
..olisi suotavaa
15.11.2009 21:01
Hebr.
10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
15.11.2009 21:00
On syntiä, jonka edestä ei enää Uhria ole. On vain kauhistuttava tuomion odotus.
15.11.2009 20:57
Mutta meilläpäin oli yleistä, että "hyvät" vl-uskovaisnuoret kävivät samana päivänä
tansseissa ja seuroissa.
15.11.2009 20:52
Meilläpäin käytiin vl-käräjiä siitä, että hyviltä vl-uskovaisilta menee usko, kun tarjoaa seurakyytiä autottomille uskonveljilleen/sisarilleen.
15.11.2009 20:50
Teuvon ja Armin ahtaanportin oppi herjasi Liiton Verta, syrjäyttäen sen.
15.11.2009 20:46
Tuo Sovintoveren herjaaminen, joka alkoi Armin liityttyä mukaan, oli se asia muiden muassa joka sai minut kavahtamaan ystävyyttäni Teuvoon.
Hebrealaiskirje:
10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
13:20 Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
15.11.2009 20:43
Kylppärin kaapin sisältö ei kuulu vieraille, eikä siitä saa huutaa ulkopuolisille, vaikka mitä sisältäisi.
15.11.2009 20:37
Kuitenkin nainen "B" joutuisi edesvastuuseen kotirauhan rikkomisesta.
15.11.2009 20:31
Mielestäni "Naisen A" pitää tehdä rikosilmoitus kotirauhan rikkomisesta "Nainen B:tä", vastaan.
15.11.2009 20:25
97 / 275