Vapaa kuvaus

dulce est desipere in loco: It is pleasant to play the fool at times. Jokaiselle tekee hyvää hyvää olla sopivassa suhteessa järkevä ja hiukan sekaisin samanaikaisesti.



Suosikkibändit/artistit: Porcupine Tree, Strapping Young Lad, led zeppelin, Rammstein, Marzi Nyman

Suosikkileffat: apocalypse now, English patient, Goodfellas, Monty Python & The Holy Grail

Lempikirjat: Stephen King, Reijo Mäki, Charles Bukowski, Kurt Vonnegut, John Irving

Vapaa-aikanani: uinti, elokuvat, musiikki, ruoka, juoma

Katson tv:stä mieluiten: Madventures, Sopranos, Oz, Men behaving badly

En pidä: talven pimeys, Aikaiset aamuherätykset

Ruoka & juoma: kala, pasta, kotiruoka





Koulutus: ---

Ammatti: Viestintä/media/kulttuuri

Ase tai siviilipalvelus: Jääkäri

Yhdistykset/kerhot:

Siviilisääty: Sinkku

Lapset:



Messenger: [email protected]

Hakusanat: tatuointi, musiikki

Aloituksia

0

Kommenttia

55

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Vaikka olen itse kivessyövän sairastanut niin muistan takavuosilta ajan jolloin siemennesteessäni oli verta sen kuitenkaan millään tavalla liittymättä kivessyöpään. Silloin kyseessä oli luultavasti pieni "kolaus" joka liittyi sen aikaiseen työhöni. Veri voi siis johtua jostakin muustakin seikasta vaikka se saattaakin olla myös yksi kivesyövän oireista. Itselläni melkeinpä ainoina oireina olivat kyhmyinen kives ja lievä kausittainen "kolotus" johon en edes erityisemmin kiinnittänyt huomiota.

    Sinun kannattaa soittaa paikalliselle terveysasemallesi ajanvaraukseen josta sinut todennäköisesti ohjataan lääkärin tai sairaanhoitajan vastaanotolle. Itse sain lääkärin "tunnustelun" jälkeen lähetteen ultraäänikuvaukseen jossa kasvain sitten havaittiin. Tuo toimenpidehän on kivuton joten sitä ei tarvitse jännittää. Todennäköisesti verikokeiden avulla sinulta tutkitaan tulehdusarvot ja "syöpäarvot" tarkoittaen että verenkuvassasi tietyt arvot ovat korkeammalla mikäli kehossasi on jotain mikä sinne ei kuulu. Mikäli lääkärit toteavat että sinulla on syöpäkasvain niin pääset leikattavaksi luultavasti hyvinkin pian. Jatkohoidot määräytyvät kasvaimen tyypin ja potilaan iän perusteella; kiveksen "ulkoinen" kasvain nuorella ihmisellä tarkoittaa usein sytostaatti- eli lääkehoitoa ja kiveksen sisäinen kasvain eli seminooma sädehoitoa. Itse sain jälkimmäistä.

    Oikeastaan sinun ei kannata vielä edes noin pitkälle asiaa murehtia ennenkuin käyt lääkärissä. On aivan mahdollista että terve. Mikäli kuitenkin syöpä todettaisiin niin leikkaus on "pienehkö" operaatio ja hoitokeinoja on saatavilla. Älä siis menetä tämän takia yöuniasi. On kuitenkin hyvä pitää omasta terveydestään huolta ja asioiden varmistamisessa ei ole mitään hävettävää. Nokkaa pystyyn! :-)
  2. En halua millään tavalla provosoida mutta rivien välistä lueskelin että et arvatenkaan ole itse syöpää koskaan sairastanut? Mielestäni on hiukan "kevytkenkäistä" kirjoittaa asioista jos ei ole tarpeeksi tietoa. Esimerkiksi kemoterapiaa ja sytostaattihoitoa ei käytetä ainoastaan silloin kun leikkaus epäonnistuu. Esimerkiksi minulle kemoterapiaa annettiin ennaltaehkäisevänä jatkohoitona täysin onnistuneelle leikkaukselle. Minusta ei tunnu että olisin euroakaan laittanut hukkaan kun sijoitin omaan terveyteeni. Ja kunniallinen veronmaksaja minäkin olen.

    Sitäpaitsi tuollaiset salaliittoteoriat että terveydenhuolto haluaisi vaieta luonnosta löytyvistä lääkkeistä syövälle ovat tuulesta temmattuja. Oletko kenties seurannut uutisia tai asioinut paikallisessa terveyskeskuksessasi? Luuletko tosiaan että kunnallinen terveydenhuolto haluaisi lisätä työtaakkaansa muutenkin kiireisinä aikoina? Mikäli tämä kuitenkin olisi totta niin asia johtuu siitä että kemoterapialle ja sytostaattihoidoille on tutkimuksellinen peruste kun taas esimerkiksi koivuntuhkavedelle ei.
  3. Tervehdys!

    Itse kävin säilömässä "tököttiäni" Jyväskylässä (joka on kotikaupunkini) InTiimi-nimisessä puljussa jonka palveluita paikallinen terveydenhuolto käyttää. Uskoisin että puhelinsoitolla sairaalaan saat selville paikan jossa voit käydä "kansantuotetta" luovuttamassa. Uskoisin vahvasti että kaikilla paikkakunnilla joku vastaavanlainen käytäntö on olemassa (pienemmistä kylistä ehkä joutuu matkustamaan seuraavaan suurempaan keskukseen). Netissä on keskustelupalstoilla olemassa asiasta paljon harhaluuloja. Minun käsitykseni mukaan steriiliksi tuleminen ei ole automaattista. Sädehoito saattaa vaikuttaa terveen kiveksen toimintaan hetkellisesti lamauttavasti mutta lukemani mukaan siittiöiden tuotanto palautuu lähes normaaliksi ajan myötä. Sinun täytyy huomioida se että sädehoidossa sädetys kohdistetaan kehoosi lähes millintarkasti ja omassa tapauksessani se rajoittui vatsan seudulle, ei suoraan nivusiin. Itselläni tästä on muistona ihoon tatuoidut pilkut joiden mukaan hoito tehtiin. Mikäli hoitoa tehdään nivusalueelle niin terve kives suojataan jonkinnäköisellä "kupilla" koska muutenhan peli olisi ikäänkuin menetetty...

    Summa summarum; siittiöiden luovutus on siis lähinnä varotoimenpide. Voi siis olla ettet "talletustasi" tulisi välttämättä koskaan edes tarvitsemaan. Sinun täytyy kuitenkin muistaa että nämä ovat vain mun omakohtaisia kokemuksiani asiasta. Haluan toivottaa sulle sairastelusta huolimatta erittäin positiivista mieltä ja hyviä jatkoja!