Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Nuori+en+ole,+mutten+koe+itseäni+vanhaksikaan.+Tuntuu+siltä,+että+tämä+on+monessa+mielessä+paras+ikä+tähän+asti,++mutta+saa+nähdä,+jos/kun+vaihdevuodet+alkavat:DNyt+muihin+puuhiin,+moi+moi+mummo!+:)
  2. Kiitos+samoin!+:)
  3. Minustakin+olisi+ollut+parempi,+että+miehen+logiikkalaiset+eivät+olisi+siirtyneet+tänne,+vaan+oltaisiiin+pysytty+siellä+tutulla+palstalla.+Mutta+kun+kaikki+ne,+jotka+vielä+jaksoivat+kirjoitella,+niskaan+sataneesta+loasta+huolimatta,+siirtyivät+tälle+palstalle,+siirryin+pitkin+hampain+itsekin+tänne.+Ihan+viimeisten+joukossa,+jos+en+viimeisenä..+Kun+eihän+siellä+ollut+enää+ketään+ja+täällä+sentään+oli+muutama+tuttu.Aihepiiri+sinkut+taas+on+itselle+niin+kaukainen+aihe,+kuin+vain+olla+voi,+verrattuna+miehen+logiikkaan.+Miesten+käyttäytyminen+verrattuna+naisten+käyttäytymiseen,+kun+on+sentään+kiinnostava+aihealue,+ainakin+omasta+mielestä.Sitä+ennen+kuin+tänne+tulin,+olin+kyllä+jo+kuullut,+vuosia+sitten,+että+täällä+on+omat+ongelmansa.+Kuulin,+että+tämä+on+paljon+paljon+riitaisampi+paikka,+kuin+Miehen+logiikka.+Ja+niin+tosiaan+näyttää+olevan,+syytä+en+tiedä.Nämä+puskahuutelijat+ovat+minusta+eniten+sellaisia,+jotka+ovat+tulleet+tänne+sinkut-palstalle+noviiseina.+Heillä+ei+tunnu+olevan+vielä+keskustelupalsta-kokemusta+eikä+-ymmärrystä.+Tunnistan+heistä+jopa+itseni+virheet,+kun+olin+ensimmäisiä+vuosia+Miehen+logiikassa.+Jossain+vaiheessa+iski+vainoharhat+ja+tuntui,+että+oli+todella+oleellista+selvittää,+ketkä+olivat+saman+nikin+takana+ja+kuka+huijaa+ja+kuka+on+mitä+on.+Lähes+kaikki+vainoharhani+osoittautuivat+lopulta+omaksi+meilikuvituksekseni+tai+ainakin+arvasin+lähes+kaikki+salaliittoteoriat+väärin.+Sen+jälkeen+olen+yrittänyt+ottaa+kirjoitukset+kirjoituksena+ja+unohtaa+nikki-spekulaatiot.+Jos+jonkun+livenä+tapaa,+se+on+eri+asia,+Sitten+tietää+ihmisestä+vähän+enemmän.+Ei+aiemmin.+Eikä+ole+tarviskaan.
  4. Sama,+mikä+vaivasi+jo+Miehen+Logiikassa.+Kun+tehdään+aloitus,+mikä+koskee+ihan+yleisesti+jotain+laajaa+aihetta,+siihenkin+saadaan+väännettyä+nimimerkeistä+keskustelua.+Joku+sanoo+jotakin+aloituksen+aiheesta+ja+toinen+tulee+siihen+inttämään;+"olet+sama+nimimerkki+kuin+se+ja+se",++tai+"sinä+olet+oikesti+mies/nainen",++tai+"sinä+olet+sen+kaveri,+mikset+sen+toisen",+tai+"+sinä+kannatat+sitä+ja+sitä+puoluetta,+miksi+et+sitä+toista",+"sinä+olet+mielikuvitusnikki"+jne.+jne.+täysin+aloitukseen+aiheeseen+kuulumatonta.+Kun+meinaa+aloittaa+kirjoittamisen+aloitukseen+ja+ensin+lukee+muiden+kirjoitukset,+tuleekin+siihen+tulokseen,+että+ei+kannata+kirjoittaa+mitään.+Ties+mihin+sotkuun+taas+sotkeentuu,+kun+ei+tiedä+yhtään,+että+jos+jollekin+vastaa,+niin+on+ikään+kuin+taas+jonkun+kaveri+enemmän+kuin+toisen+ja+se+tarkoittaa,+että+on+jossain+porukassa+tietämättään,+jonkun+mielestä.+Tämä+sama+kuvio+oli+jo+Miehen+Logiikassa,+ja+aina+tuntuu,+että+uudet+kirjoittajat+"kuherruskuukauden"+jälkeen+alkavat+puskista+tai+rekattuna+tämän+vainoharhailun.+Niin+kuin+sillä+olisi+joku+äärimmäisen+suuri+merkitys+keskustelupalstalla,+onko+jollain+useampi+nikki,+onko+joku+eri+sukupuolta,+kuin+antaa+ymmärtää,+onko+joku+enemmän+samanmielinen+toisen+kuin+toisen+kirjoittajan+kanssa+jne.Mitään+muutosehdotuksia+ei+ole,+koska+mihinkä+se+tästä+muuttuisi.+Ei+niin+kauan+ainakaan+kuin+puskista+huutelu+on+mahdollista.++Eikä++mulla+siis+puskailua+vastaan+mitään+ole.+Mukava+itsekin+välillä+kirjoittaa+anonyymisti.+Eli+näin+tää+tulee+jatkumaan,+hamaan+maailmanloppuun+asti:)
  5. En+ole+kokenut+kumppanin+löytymistä+vaikeaksi.+Nämä+harvat+mutta+pitkät+suhteet,+joita+elämäni+aikana+on+olleet,+ovat+löytyneet+hetkellä,+jolloin+en+vielä+ole+etsinyt+suhdetta,+mutta+olen+jo+antanut+periksi+ajatukselle,+että+suhde+voisi+olla+ihan+kivakin+asia+elämässä.Olen+yksin+viihtyvää+tyyppiä,+joten+se+ei+ole+ollut+itsestäänselvyys.Tuntemani+bi-seksuaalit,+lesbot+tai+homot+ovat+pariutuneet+jopa+helpommin+ja+nopeammin+kuin+heteroksi+itsensä+määrittävät,+joten+oma+näkemykseni+on,+että+ei+olisi+heille+vaikeampaa.+Tietysti+silloin,+jos+on+kaapissa,+tilanne+on+toinen.+Itseä+on+lähestynyt+suhdemielessä+muutama+kaveri+joskus,+jonka+olen+tiennyt+lesboksi+tai+bi:ksi.+En+voi+tietää,+olenko+umpihetero,+mutta+heitä+kohtaan+olen+tuntenut+vain+kaveruutta,+ja+tuonut+sen+ilmi.Nuorena+ja+vanhempanakin+olen+kyllä+parhaiden+kavereiden+kanssa+joskus+pussaillut,+se+kuului+jossain+vaiheessa+"etkojen"+vakio-ohjelmaan,+mutta+sen+pidemmälle+ei+ole+koskaan+ollut+houkutusta+mennä.Ehkä+jo+siksikin,+etten+ole+kavereihini+ollut+mitenkään+ihastunut+saati+rakastunut.En+ajattele,+että+miehen+kannattaisi+välittömästi+kertoa+olevansa+bi+tai+trans,+koska+tutustumistilanteessa+olisi+naisen+ehkä+helppo+laittaa+mies+nopeasti+kaverisektoriin,+antamatta+edes+mahdollisuutta+ihastumiselle.++Mutta+aika+nopeasti+se+olisi+kuitenkin+hyvä+tuoda+ilmi.+Kunhan+tuo+esiin+sen,+että+miehen+tunteet+ovat+aidot+ja+seksuaalista+kiinnostusta+löytyy+naista+kohtaan.+Aseksuaali+on+vähän+hankalampi.+Se+on+minusta+hyvä+tuoda+hyvin+nopeasti+ilmi.+Muuten+nainen+voi+jäädä+helposti+"kitumaan"+suhteeseen,+jossa+odottaa+rakastamaltaan+mieheltä+seksiä.+Tai+toisaalta+se+voi+olla+iloinen+yllätys+naiselle,+joka+on+myös+itse+aseksuaali.+Molemmat+ovat+oleellisia+asioita+tulevaisuuden+kannalta.
  6. 💞💕Tuuurkuuuuu+💖💝