Taas kysymys kaikille

Mikä sinkut palstalla rasittaa tai on rasittavinta?

Korjausideoita?

276

120

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kieltää kirjoittaminen amf päissään. Kukaan ei jaksa selata niin helvetin pitkiä juttuja

      • Eli selvinpäin mieluiten palstailua?


      • Anonyymi

        Parisuhteelliset, jotka pätee sinkuille ja ylipäätään kaikesta.


    • Anonyymi

      Nais-mies jako.. ihmisiä ollaan.

      Välillä huolestuttaa ja suututtaakin jonkun perhetilanne, kirjoittajan tekstien ja käytöksen perusteella.

      Ei ole mitään muutosehdotuksia. Paitsi jos ei kestä toisten kirjoituksia, hyppää yli tai lopettaa palstailun. Eipä tätä voi mieleisekseen muuttaa, kun eri mieliä on sata ja toinenkin. Jokainen voi kirjoittaa mielipiteensä. Näillä mennään 😄

      xLiner

      • Anonyymi

        Toisten palstalaisten kyttääminen ja häirintä. Xliner varsinkin syyllistyy tähän, ei haittaisi vaikka xliner seuraisi kaverinsa dissen perässä pois palstalta, kukaan ei jää kaipaamaan näitä kumpaakaan miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten palstalaisten kyttääminen ja häirintä. Xliner varsinkin syyllistyy tähän, ei haittaisi vaikka xliner seuraisi kaverinsa dissen perässä pois palstalta, kukaan ei jää kaipaamaan näitä kumpaakaan miestä.

        AV:ko siellä taas vinkuu? 😂

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisten palstalaisten kyttääminen ja häirintä. Xliner varsinkin syyllistyy tähän, ei haittaisi vaikka xliner seuraisi kaverinsa dissen perässä pois palstalta, kukaan ei jää kaipaamaan näitä kumpaakaan miestä.

        Väärin.

        Minäpä kaipaisin :-D Ja arvelen että moni muukin


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Väärin.

        Minäpä kaipaisin :-D Ja arvelen että moni muukin

        Mummojen mielipiteitä ei lasketa. Olet samaa mieltä kuin tuo xliner mies joka ilman mitään todisteita väittää naista huijariksi tai mieheksi tai sitten se on vain teidän mummojen tapa toimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummojen mielipiteitä ei lasketa. Olet samaa mieltä kuin tuo xliner mies joka ilman mitään todisteita väittää naista huijariksi tai mieheksi tai sitten se on vain teidän mummojen tapa toimia.

        En ole mummosi. Ilmeisesti et arvosta hänen(kään) mielipiteitä korkealle, mutta mitäpä sitä keskenkasvuiselta voi odottaakaan.

        Oletko itse niitä jotka kyttää ja häiritsee toisia palstalaisia ja heidän kirjoituksiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummojen mielipiteitä ei lasketa. Olet samaa mieltä kuin tuo xliner mies joka ilman mitään todisteita väittää naista huijariksi tai mieheksi tai sitten se on vain teidän mummojen tapa toimia.

        Pertti-setä suuttui, kun paljastui taas. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten palstalaisten kyttääminen ja häirintä. Xliner varsinkin syyllistyy tähän, ei haittaisi vaikka xliner seuraisi kaverinsa dissen perässä pois palstalta, kukaan ei jää kaipaamaan näitä kumpaakaan miestä.

        Lopeta. XLiner osaa olla paljon asiallisempi keskustelija kuin D, eikä manipuloi muita. Sinä valitat ylipäätänsä liikoja turhasta, dissenkin kohdalla. Asiasta on hyvä sanoa, huomattaa ja tuoda ilmi - mutta tällainen turhan päiväinen örvellys ja kaikien liittäminen samaan kasaan vie uskottavuuden siitä kun sanotaan oikeasta asiasta.


    • Anonyymi

      Mielestäni palstalle kuuluu toisistaan eroavat mielipiteet. Ainut mitä toivoisi on keskustelujen asiallinen ja aikuismainen sävy, joskus ihmiset oikovat ja laukovat mielipiteensä suoristettuina kiertelemättä. Arkielämässähän ihmiset johdattelevat toista, suora mielipide koetaan usein hyökkäykseksi. Syyllistyn tuohon itsekin vaikka yritän olla tahdikas.
      Yritetään siis muistaa ettei se oma näkemys taida olla ainoa, ei ainakaan varmasti se oikea. Ollaan avoimia erilaisuudelle, vaikka mielipiteet sotisivat omaa näkemystä vastaan.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Oikeassa elämässä on myös ympäristö, eleet ja äänenpainot. Näet mitä toinen on valmis vastaanottamaan ( jos sillä on merkitystä). Toisaalta joskus on hyvä sanoa suoraan, sievistelemättä, jos toinen ei muuten tajua tai halua ymmärtää.

        xLiner


      • Anonyymi

        Mä otan kyllä suoran tylytyksenkin miljoona kertaa mieluummin kuin johdattelevan kohteliaisuuden/ystävällisyyden.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä otan kyllä suoran tylytyksenkin miljoona kertaa mieluummin kuin johdattelevan kohteliaisuuden/ystävällisyyden.

        -flowersreally-

        Niin totta. Yleensä paljon rehellisempää niin ja suoraan voi tylyttää asiallisemminkin, eikä kiroten rumuuksia tai ivaamissanoja. Tai keksimällä lisä valheita värittämään tylytystä.
        Näitäkin on, mutta suhteessa tuo johdatteleva kohteliasuus/ystävällisyys on paljon useammin epärehellisempää.


    • Eipä oikeastaan mikään töki palstalla. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ainoastaan harmittaa näiden puolesta jotka ovat lopettaneet palstailun, kun meno on ollut liian rajua.

      Vihersuvakit terrorismifantasioineen ovat noloja, mutta heidän radikalisoitumiselleenkaan ei mitään mahda 🤷‍♂️

    • Anonyymi

      Sellainen herättää kummastusta kun vastataan toiselle sen mukaan kumpaa sukupuolta hän edustaa. Tehdään asiasta kuin asiasta sukupuoli kysymys. Oletetaan, että kommenteissa on aina mies/nainen vastakkain.

      -palstahessu

      • Hyvä pointti Hessu. Totta, olen huomannut samaa, jopa itse joskus kusahdan siihen syntiin.


      • Anonyymi

        Vastakkainasettelu on joidenkin tahojen intresseissä.

        Ilmiö ulottuu läpi koko yhteiskunnan, ikävä kyllä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi

        Muka asialliset keskustelijatkin lopulta tuo "ei kukaan nainen (mies) ole minusta valittanut" kortin pöytään. Usein olettaen jo etukäteen muiden keskustelussa olevien sukupuolen vain sitä varten, että voi sanoa jotain tuollasta merkityksetöntä. Miksi? En käsitä.


    • Anonyymi

      Edelleen sama. Koko palsta taas täynnä JanK:ta.

      • Anonyymi

        Funeaun hihitys puuttuu taustalta.

        (hihitystä)


      • Jonkun on uhrauduttava, että ylläpitäjät saa leipää ja kansa huvinsa. :)


    • Anonyymi

      Persuhuorat on rasittavia. Ja palstan kaksinaismoralistinen poistattelu.

      • Hyvin modet hoitavat työnsä. Ei mitään valittamista 👍


      • Anonyymi

        Sossuhuorat antavat kaikkensa asevelihintaan, 23e pano


    • Esmes tökerö nimittely ja ilmiselvä häirintään tarkoitettu perässähiihtely.

      Jos asioista haluaa kritisoida, sen voisi tehdä tyylikkämminkin. Asettaa kyseenalaiseksi tms.

      Korjauksia? : - en minä tiedä. En tiedä olisiko siitä apua, jos useampi puuttuisi tälläiseen käytökseen.

      • Anonyymi

        Pönttis on ainakin saanut pahaa nimittelyä vaikkei olisi ketjussakaan. Hyväksytkö sen? Viimeksi luki ”vamppi”, ”peluri”, idiootti” ja pahimpia ei voi laittaa. Wuppis ja Jan asialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pönttis on ainakin saanut pahaa nimittelyä vaikkei olisi ketjussakaan. Hyväksytkö sen? Viimeksi luki ”vamppi”, ”peluri”, idiootti” ja pahimpia ei voi laittaa. Wuppis ja Jan asialla.

        Enpä ole nähnyt enkä tiedä asian yhteyttä. Asianomaiset varmaan tietää. Ja kai Pönttis itse osaa sanoa, jos mikä nimitys ei pidä paikkaansa.

        Eihän noi nättejä nimityksiä ole. Jokaista palstalaista on vastaavanlaisilla nimitetty. Mutta alle vyön menee kaikenmaailman huorittelut, lutkittelut, homottelut yms.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Enpä ole nähnyt enkä tiedä asian yhteyttä. Asianomaiset varmaan tietää. Ja kai Pönttis itse osaa sanoa, jos mikä nimitys ei pidä paikkaansa.

        Eihän noi nättejä nimityksiä ole. Jokaista palstalaista on vastaavanlaisilla nimitetty. Mutta alle vyön menee kaikenmaailman huorittelut, lutkittelut, homottelut yms.

        Tuosta se nähdään kenen joukoissa seisot vai puolustatko vain osaa.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Enpä ole nähnyt enkä tiedä asian yhteyttä. Asianomaiset varmaan tietää. Ja kai Pönttis itse osaa sanoa, jos mikä nimitys ei pidä paikkaansa.

        Eihän noi nättejä nimityksiä ole. Jokaista palstalaista on vastaavanlaisilla nimitetty. Mutta alle vyön menee kaikenmaailman huorittelut, lutkittelut, homottelut yms.

        Mielestäsikö pitävät sitten paikkansa? Jos näin on, syyllistyt samaan mustamaalaamiseen. Moni vain tahtoisi tietää syyn, miksi?

        Sillä rumiahan nuo ovat kenestä hyvään.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta se nähdään kenen joukoissa seisot vai puolustatko vain osaa.

        Miten minä olisin voinut tai pitänyt puolustaa Pönttistä?

        Näytä mulle nämä nimittelyt niin perehdyn asiaan.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten minä olisin voinut tai pitänyt puolustaa Pönttistä?

        Näytä mulle nämä nimittelyt niin perehdyn asiaan.

        Aktiivisena lukijana löydät ketjut elleivät niitä poistaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsikö pitävät sitten paikkansa? Jos näin on, syyllistyt samaan mustamaalaamiseen. Moni vain tahtoisi tietää syyn, miksi?

        Sillä rumiahan nuo ovat kenestä hyvään.

        -mummo 82 v.

        Kuten sanoin, enpä tiedä miksi moiset nimittelyt, en ota kantaa.

        Rumia ovat ja kaikkia on vastaavilla syytelty. Olen minäkin idiootiksi joskus jotakuta sanonut.

        Mummo 82-v ei vissiin koskaan, ei ikinä ole nimitellyt ketään?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten minä olisin voinut tai pitänyt puolustaa Pönttistä?

        Näytä mulle nämä nimittelyt niin perehdyn asiaan.

        Ketjun voit kysyä myös ystävistäsi janK:lta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun voit kysyä myös ystävistäsi janK:lta.

        Ystävältäsi*


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten minä olisin voinut tai pitänyt puolustaa Pönttistä?

        Näytä mulle nämä nimittelyt niin perehdyn asiaan.

        Ummistat silmäsi aina sopivasti.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Miten minä olisin voinut tai pitänyt puolustaa Pönttistä?

        Näytä mulle nämä nimittelyt niin perehdyn asiaan.

        Sanoa, ettei tuo ole teiltä oikein.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aktiivisena lukijana löydät ketjut elleivät niitä poistaneet.

        Voi j-lauta. Kuka näitä jaksaa plärätä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun voit kysyä myös ystävistäsi janK:lta.

        No hän varmaan itse kertoo jos haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ummistat silmäsi aina sopivasti.

        -mummo 82 v.

        Missä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoa, ettei tuo ole teiltä oikein.

        -mummo 82 v.

        No jos näen jotain sellaista, sanon tai olen sanomatta. Riippuu asianhaaroista.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kuten sanoin, enpä tiedä miksi moiset nimittelyt, en ota kantaa.

        Rumia ovat ja kaikkia on vastaavilla syytelty. Olen minäkin idiootiksi joskus jotakuta sanonut.

        Mummo 82-v ei vissiin koskaan, ei ikinä ole nimitellyt ketään?

        Voi mummo on nähnyt tätä elämää...sanonut ja kuullut.
        Mummo tietää ettet ota kantaa, joten päättyköön keskusteluhetkemme nyt tällä kertaa tähän elisakettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pönttis on ainakin saanut pahaa nimittelyä vaikkei olisi ketjussakaan. Hyväksytkö sen? Viimeksi luki ”vamppi”, ”peluri”, idiootti” ja pahimpia ei voi laittaa. Wuppis ja Jan asialla.

        Öö, en nimennyt ketään. Nimesitkö itse nyt itsesi, miks jos olet syytön? Höntti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi mummo on nähnyt tätä elämää...sanonut ja kuullut.
        Mummo tietää ettet ota kantaa, joten päättyköön keskusteluhetkemme nyt tällä kertaa tähän elisakettu.

        Heippa mummo.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Öö, en nimennyt ketään. Nimesitkö itse nyt itsesi, miks jos olet syytön? Höntti.

        Nimimerkki wuwwuw auttoi ketjussa JanK:ta.

        -mummo 82 v.

        Täällä on meitä lukijoita.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Öö, en nimennyt ketään. Nimesitkö itse nyt itsesi, miks jos olet syytön? Höntti.

        Mitä hait Pönttis-nimimerkin syyttelyllä?

        Olen katsonut, että olet yksi vakikirjoittajista täällä.

        -mummo 82 v


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Öö, en nimennyt ketään. Nimesitkö itse nyt itsesi, miks jos olet syytön? Höntti.

        Kerrotko ystävällesi elisaketulle ketjun, että tämä pääsee arvioimaan tilanteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ummistat silmäsi aina sopivasti.

        -mummo 82 v.

        Vastahan minä laitoin aloituksen aiheesta. Oli siinä Pönttiskin mainittu. Ei hän tullut valittamaan asiasta.

        Ja jossain ketjussa kritisoin Pirpanan ja Pujiksen keissiä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vastahan minä laitoin aloituksen aiheesta. Oli siinä Pönttiskin mainittu. Ei hän tullut valittamaan asiasta.

        Ja jossain ketjussa kritisoin Pirpanan ja Pujiksen keissiä.

        Ei ole hyvä tapa puhua nuorista kuin vanhoistakaan ihmisistä, heistä, jotka eivät ole paikalla.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä tapa puhua nuorista kuin vanhoistakaan ihmisistä, heistä, jotka eivät ole paikalla.

        -mummo 82 v.

        Paikalla? Mistäs sen voi tietää kuka on paikalla, tulossa paikalle tai poissa ikuisesti?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No jos näen jotain sellaista, sanon tai olen sanomatta. Riippuu asianhaaroista.

        Ei ole minun asiani, mutta oletettavasti itseäsi vanhempana, neuvoin sinua.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minun asiani, mutta oletettavasti itseäsi vanhempana, neuvoin sinua.

        -mummo 82 v.

        No kiitos neuvosta.

        Silti mielipiteeni ei aina ole kaikkien mieleen. Mitäs siihen sanot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko ystävällesi elisaketulle ketjun, että tämä pääsee arvioimaan tilanteen?

        Kertoisin, jos muistaisin sen ketjun nimen. Otsikon.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No jos näen jotain sellaista, sanon tai olen sanomatta. Riippuu asianhaaroista.

        Kunhan muistatte kaksinaamaisuuden vitsauksen toimissanne.

        -mummo 82 v


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Heippa mummo.

        Hei hei.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No hän varmaan itse kertoo jos haluaa.

        Pyysin sitä kyseiseltä kirjoittajalta.


      • elisakettu kirjoitti:

        Enpä ole nähnyt enkä tiedä asian yhteyttä. Asianomaiset varmaan tietää. Ja kai Pönttis itse osaa sanoa, jos mikä nimitys ei pidä paikkaansa.

        Eihän noi nättejä nimityksiä ole. Jokaista palstalaista on vastaavanlaisilla nimitetty. Mutta alle vyön menee kaikenmaailman huorittelut, lutkittelut, homottelut yms.

        Jotta jokin menisi vyön alle, sen on osuttava ;)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No kiitos neuvosta.

        Silti mielipiteeni ei aina ole kaikkien mieleen. Mitäs siihen sanot?

        Kultainen käytös on kaikkien mieleen. Ymmärsin, että sinäkin olet meitä iäkkäämpi kirjoittajia.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä tapa puhua nuorista kuin vanhoistakaan ihmisistä, heistä, jotka eivät ole paikalla.

        -mummo 82 v.

        Oletko oikeasti 82-vuotias. Olisi aika veikeää saada palstalle varttuneempiakin sinkkuja. Taidat kuitenkin nyt vaan vetää meitä höplästä.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Kertoisin, jos muistaisin sen ketjun nimen. Otsikon.

        Etsi rauhassa. Elisakettu varmasti odottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsi rauhassa. Elisakettu varmasti odottaa.

        Mulla on tässä muutakin tekemistä, muutama aloituskin joihin kommentoin. Etsi itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultainen käytös on kaikkien mieleen. Ymmärsin, että sinäkin olet meitä iäkkäämpi kirjoittajia.

        -mummo 82 v.

        No en ole lähellekään 80-vuotiasta, jos sitä meinasit. Eli ei.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Paikalla? Mistäs sen voi tietää kuka on paikalla, tulossa paikalle tai poissa ikuisesti?

        Silloin kun kirjoittajat eivät pääse ketjuun osallistumaan. Sen erottaa. He puolustautuisivat.

        -mummo


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No en ole lähellekään 80-vuotiasta, jos sitä meinasit. Eli ei.

        Anteeksi sitten, olen itse iäkäs.

        -mummo


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Mulla on tässä muutakin tekemistä, muutama aloituskin joihin kommentoin. Etsi itse.

        Niinpä tietysti...


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Oletko oikeasti 82-vuotias. Olisi aika veikeää saada palstalle varttuneempiakin sinkkuja. Taidat kuitenkin nyt vaan vetää meitä höplästä.

        Olen minä. Näkö tuottaa joskus haittaa, mutta täällä tuntuu keskustelu usein viriävän.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä. Näkö tuottaa joskus haittaa, mutta täällä tuntuu keskustelu usein viriävän.

        -mummo 82 v.

        Oletko uusi tulija? Oletko meinannut rekisteröidä nimimerkkiä? Mukava tosiaan saada mummokin mukaan kööriin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun kirjoittajat eivät pääse ketjuun osallistumaan. Sen erottaa. He puolustautuisivat.

        -mummo

        Ei sitä voi ennakolta tietää.

        Onkos Pönttis nyt paikalla? Puolustautumassa? Tai muut mainitsemasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi sitten, olen itse iäkäs.

        -mummo

        Ole ihan rauhassa, ei se minua vaivaa.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Oletko uusi tulija? Oletko meinannut rekisteröidä nimimerkkiä? Mukava tosiaan saada mummokin mukaan kööriin :)

        Elokuussa alkoin netissä tätä seuraamaan. Kirjastossa saimme opastusta ja nuoret neuvoivat ikäihmisille keskustelukanavia. Olen ollut yksinäinen mieheni poismenon jälkeen. Etsin vain juttuseuraksi. Enää ei tämän ikäisenä muuta. Pitääkö täällä rekisteröityä? Joudun kysymään nuorisolta siihen apua jos se on pakollista. Saanko kirjoittaa myös ilman rekisteröitymistä?

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei sitä voi ennakolta tietää.

        Onkos Pönttis nyt paikalla? Puolustautumassa? Tai muut mainitsemasi?

        Kyllä puolustuspuheen näkisi.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elokuussa alkoin netissä tätä seuraamaan. Kirjastossa saimme opastusta ja nuoret neuvoivat ikäihmisille keskustelukanavia. Olen ollut yksinäinen mieheni poismenon jälkeen. Etsin vain juttuseuraksi. Enää ei tämän ikäisenä muuta. Pitääkö täällä rekisteröityä? Joudun kysymään nuorisolta siihen apua jos se on pakollista. Saanko kirjoittaa myös ilman rekisteröitymistä?

        -mummo 82 v.

        Jos rekisteröidyt, tunnistetaan varmasti sun meidän mummoksi.

        Muuten joku voi käyttää nimimerkkiäsi väärin kirjoittaen puutaheinää, ja sitten oletkin joku muu mummo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolustuspuheen näkisi.

        -mummo 82 v.

        Ei välttämättä näe. Enhän minäkään täällä jatkuvasti päivystä. Tai lue kaikkea.

        Hmm. Tiedä vaikka joku olisi solvannut. Taikka puolustanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tietysti...

        Jatkuvasti 100 viestiä vellikellossa, en haaskaa aikaa riitelyyn jos voin keskustella riitelemättäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ummistat silmäsi aina sopivasti.

        -mummo 82 v.

        Onko pönttis jo 82v?

        -Papparainen 46v. -


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei välttämättä näe. Enhän minäkään täällä jatkuvasti päivystä. Tai lue kaikkea.

        Hmm. Tiedä vaikka joku olisi solvannut. Taikka puolustanut.

        Minä luen paljon tätä vaikka en kirjoita. Nimistä tulee nopeasti tuttuja.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Jos rekisteröidyt, tunnistetaan varmasti sun meidän mummoksi.

        Muuten joku voi käyttää nimimerkkiäsi väärin kirjoittaen puutaheinää, ja sitten oletkin joku muu mummo.

        Onko rekisteröityminen pakollista?

        Minä laitan kirjoituksiini -mummo 82
        minulle helpompaa kun en konetta osaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hait Pönttis-nimimerkin syyttelyllä?

        Olen katsonut, että olet yksi vakikirjoittajista täällä.

        -mummo 82 v

        Mä en maininnut yhtään nimimerkkiä. Miksi jankkaat?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Jos rekisteröidyt, tunnistetaan varmasti sun meidän mummoksi.

        Muuten joku voi käyttää nimimerkkiäsi väärin kirjoittaen puutaheinää, ja sitten oletkin joku muu mummo.

        ilahdun jos otatte minut tänne.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä luen paljon tätä vaikka en kirjoita. Nimistä tulee nopeasti tuttuja.

        -mummo 82 v.

        No missä ketjuissa esimerkiksi minua on solvattu? Tai puolustettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rekisteröityminen pakollista?

        Minä laitan kirjoituksiini -mummo 82
        minulle helpompaa kun en konetta osaa.

        Ei ole.

        Osaathan tuota konetta käyttää. Ja vikkelästi kirjoittaakin.

        -mummo 82


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Osaathan tuota konetta käyttää. Ja vikkelästi kirjoittaakin.

        -mummo 82

        Katso näin helppoa.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Jatkuvasti 100 viestiä vellikellossa, en haaskaa aikaa riitelyyn jos voin keskustella riitelemättäkin.

        Itsehän olit siellä aloittamassa ko.aiheen. Se oli kyllä riitelyä, minäkin näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ilahdun jos otatte minut tänne.

        -mummo 82 v.

        Ei tänne ketään "oteta".

        Tänne tullaan, halutessaan.

        Ja mennään, halutessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Osaathan tuota konetta käyttää. Ja vikkelästi kirjoittaakin.

        -mummo 82

        Anteeksi nyt en ymmärtänyt. Minun ei siis tarvitse rekisteröityä? Miksi saamassani viestissä luki nimimerkkini? Oliko se tarkoitettu mummolle? Pitääkö minun merkata se kenelle kirjoitan, hänen merkkinsä alas?

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän olit siellä aloittamassa ko.aiheen. Se oli kyllä riitelyä, minäkin näin.

        Heh, se oli samaa paskaa mitä kaikki muukin siinä ketjussa. Heitin vaan oman kikkareen joukkoon sakeaan. 💩


      • JanK kirjoitti:

        Jatkuvasti 100 viestiä vellikellossa, en haaskaa aikaa riitelyyn jos voin keskustella riitelemättäkin.

        Sulla on hitoksenmoinen työ aina näissä aloituksissa :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Mä en maininnut yhtään nimimerkkiä. Miksi jankkaat?

        Wuwwuwin kanssa nimesitte herjojesi jälkeen Pönttis-nimimerkin. Se luki ketjussa. Lukijana en nähnyt sinun kiistävänkään.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elokuussa alkoin netissä tätä seuraamaan. Kirjastossa saimme opastusta ja nuoret neuvoivat ikäihmisille keskustelukanavia. Olen ollut yksinäinen mieheni poismenon jälkeen. Etsin vain juttuseuraksi. Enää ei tämän ikäisenä muuta. Pitääkö täällä rekisteröityä? Joudun kysymään nuorisolta siihen apua jos se on pakollista. Saanko kirjoittaa myös ilman rekisteröitymistä?

        -mummo 82 v.

        Tottakai saat kirjoitella rekisteröimättömänäkin. Minusta on vaan mukavampaa kun tietää kenen kanssa keskustelee. Osa anonyyminäkin lisää allekirjoituksen, osa kirjoittaa nimettömänä. Kaikki tekee niin kuin lystää. Tervetuloa palstalle. Täällä kaivataan kovasti järjen ääntä.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        No missä ketjuissa esimerkiksi minua on solvattu? Tai puolustettu?

        Olen katsellut Pönttiksen kaltoinkohtelua. Hyvin monet siihen osallistuvat. Puoltajia ei ole.

        -mummo 82 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Osaathan tuota konetta käyttää. Ja vikkelästi kirjoittaakin.

        -mummo 82

        Minulla on kirjaintensuurentaja ja lukija.

        -mummo 82 v


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt en ymmärtänyt. Minun ei siis tarvitse rekisteröityä? Miksi saamassani viestissä luki nimimerkkini? Oliko se tarkoitettu mummolle? Pitääkö minun merkata se kenelle kirjoitan, hänen merkkinsä alas?

        -mummo 82 v.

        Ei tarvitse rekisteröityä

        Näytin vain esimerkin siitä, miten helppoa on kirjoittaa sigreerauksellasi kirjoittaessasi anonyyminä

        Johan sinä osaat vastata kenelle olet tarkoittanutkin. Reipas mummo :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko pönttis jo 82v?

        -Papparainen 46v. -

        Ymmärsin, ett Pönttis on nuorempi. En tiedä ikää? Minulla kylläkin on jo ikää ja el ämää takana.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei tänne ketään "oteta".

        Tänne tullaan, halutessaan.

        Ja mennään, halutessaan.

        selvä

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsellut Pönttiksen kaltoinkohtelua. Hyvin monet siihen osallistuvat. Puoltajia ei ole.

        -mummo 82 v

        En tiedä mistä Pönttiksestä oikein puhut, kun hän ei enää ole palstaillutkaan aikoihin.

        Joku vain esittää häntä. Siksi varmaan irvailut.

        Mutta mitäpä sanot muiden palstalaisten kaltoinkohtelusta?


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Tottakai saat kirjoitella rekisteröimättömänäkin. Minusta on vaan mukavampaa kun tietää kenen kanssa keskustelee. Osa anonyyminäkin lisää allekirjoituksen, osa kirjoittaa nimettömänä. Kaikki tekee niin kuin lystää. Tervetuloa palstalle. Täällä kaivataan kovasti järjen ääntä.

        Kiitos. Olet hyvin ystävällisen tuntuinen. Minua saa neuvoa jos en osaa jotain. Järjestä ei enää näillä lukemilla tiedä, mutta pidän siitä, että vastaatte yksinäiselle.

        -mummo 82 v.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sulla on hitoksenmoinen työ aina näissä aloituksissa :)

        No kun laiskuuttani pakenen oikeita "töitä" näihin. 😄

        Runojakin pitäis kohta purkaa. Ja pari pornonovelliakin Harmiksen iloksi. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Wuwwuwin kanssa nimesitte herjojesi jälkeen Pönttis-nimimerkin. Se luki ketjussa. Lukijana en nähnyt sinun kiistävänkään.

        -mummo 82 v.

        En ole nimennyt vieläkään ketään. Jätin sen niille, jotka haluaa nimetä jonkun. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Olet hyvin ystävällisen tuntuinen. Minua saa neuvoa jos en osaa jotain. Järjestä ei enää näillä lukemilla tiedä, mutta pidän siitä, että vastaatte yksinäiselle.

        -mummo 82 v.

        Siitä ystävällisyydestä ollaan palstalla varmasti montaa mieltä. Lauon tökeröitä mielipiteitäni aika suoraan, eikä kaikki ymmärrettävästi pidä siitä. Kunnioitan kuitenkin toisia kirjoittajia ja minusta on mukava saada uutta verta joukkoon. Toivottavasti viihdyt meidän kanssa pidempäänkin.


      • JanK kirjoitti:

        No kun laiskuuttani pakenen oikeita "töitä" näihin. 😄

        Runojakin pitäis kohta purkaa. Ja pari pornonovelliakin Harmiksen iloksi. 😁

        Mulla vähän sama. Onneksi ei ole pakollisia kotitöitä (joku muu oli tehnyt lumityöt, köh....)

        Pakko saada muuta ajattelemista. Huomenna töihin. Kokeilemaan. Ei aivan entisiin hommiin mutta jotain kevyempää pienemmällä aikataululla. Ranka ei vielä kestä aikoihin.


      • JanK kirjoitti:

        No kun laiskuuttani pakenen oikeita "töitä" näihin. 😄

        Runojakin pitäis kohta purkaa. Ja pari pornonovelliakin Harmiksen iloksi. 😁

        Harmikselle novelleja? Eikä! :-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Olet hyvin ystävällisen tuntuinen. Minua saa neuvoa jos en osaa jotain. Järjestä ei enää näillä lukemilla tiedä, mutta pidän siitä, että vastaatte yksinäiselle.

        -mummo 82 v.

        Persereikä se on, suoltaa sontaa minkä ehtii, mutta eihän me muutkaan muumeja olla paitsi Harmis. 😃

        Pummi on kuitenkin jees.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla vähän sama. Onneksi ei ole pakollisia kotitöitä (joku muu oli tehnyt lumityöt, köh....)

        Pakko saada muuta ajattelemista. Huomenna töihin. Kokeilemaan. Ei aivan entisiin hommiin mutta jotain kevyempää pienemmällä aikataululla. Ranka ei vielä kestä aikoihin.

        Juu, mites käsi voi nyt? 🙂


      • elisakettu kirjoitti:

        Harmikselle novelleja? Eikä! :-D

        Joo, Harmis rakastaa mun pikkutuhmia novelleja. Varsinkin jos niissä on tyttörakkautta, kuten usein on. 😋


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        En tiedä mistä Pönttiksestä oikein puhut, kun hän ei enää ole palstaillutkaan aikoihin.

        Joku vain esittää häntä. Siksi varmaan irvailut.

        Mutta mitäpä sanot muiden palstalaisten kaltoinkohtelusta?

        Nimi näkyy usein. Olen nähnyt myös vanhemmalla päivämäärällä olleita ketjuja. Pidin pönttistä hauskana. Pian näkyi kuinka häntä parjattiin.

        Olen nähnyt täällä sen kurp pa -sanan, mutta se voi olla nuorten vitsailua. Nuoriso on monasti vitsikästä ei vät he pahoja ole, mummo ymmärtää.

        -mummo 82 v.


      • JanK kirjoitti:

        Joo, Harmis rakastaa mun pikkutuhmia novelleja. Varsinkin jos niissä on tyttörakkautta, kuten usein on. 😋

        Käy ihan moottori kuumana. V8 jyristen. Turbo ujeltaen. 😂


      • JanK kirjoitti:

        Persereikä se on, suoltaa sontaa minkä ehtii, mutta eihän me muutkaan muumeja olla paitsi Harmis. 😃

        Pummi on kuitenkin jees.

        Kutsuitko minua juuri persereiäksi 😂


      • Pummi kirjoitti:

        Kutsuitko minua juuri persereiäksi 😂

        Kyllä kutsuin, kultaseni haniböö. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä tapa puhua nuorista kuin vanhoistakaan ihmisistä, heistä, jotka eivät ole paikalla.

        -mummo 82 v.

        Miksi sitten teet niin?


      • JanK kirjoitti:

        Juu, mites käsi voi nyt? 🙂

        Paremmin. Sitä voi nostaa, kevyttä nostellakin, mutta ei ojennuksia, aktiivisia koukistuksia, kuormittavia töitä. Neurokivut edelleen vaihdellen olkapäästä sormiin, sormenpäät vielä puuduksissa. Hermovaurio. Neljässä kaularankanikamassa hermokanava puristuksissa, alimpana aktiivinen, Kulunut ranka.

        Pitempi kuntoutus tulossa. Puukkoon ei lähetä.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Siitä ystävällisyydestä ollaan palstalla varmasti montaa mieltä. Lauon tökeröitä mielipiteitäni aika suoraan, eikä kaikki ymmärrettävästi pidä siitä. Kunnioitan kuitenkin toisia kirjoittajia ja minusta on mukava saada uutta verta joukkoon. Toivottavasti viihdyt meidän kanssa pidempäänkin.

        Olen jaksamisen mukaan. Luen usein jo aamulla kun herään neljältä kahvin keittoon. Luen otsikot.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kutsuitko minua juuri persereiäksi 😂

        Se onkin hauskaa että ellukin nuttura tutisten närkästyy yleistason ilmauksesta "lutka" joka on ihan normaalia puhekieltä ollut suomessa, mutta tuollaiset karkeat yksilöönmenevät loukkaukset ovat hänellekin ok kun on palstan mies haukuttavana.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Siitä ystävällisyydestä ollaan palstalla varmasti montaa mieltä. Lauon tökeröitä mielipiteitäni aika suoraan, eikä kaikki ymmärrettävästi pidä siitä. Kunnioitan kuitenkin toisia kirjoittajia ja minusta on mukava saada uutta verta joukkoon. Toivottavasti viihdyt meidän kanssa pidempäänkin.

        Muistat vain rajasi.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimi näkyy usein. Olen nähnyt myös vanhemmalla päivämäärällä olleita ketjuja. Pidin pönttistä hauskana. Pian näkyi kuinka häntä parjattiin.

        Olen nähnyt täällä sen kurp pa -sanan, mutta se voi olla nuorten vitsailua. Nuoriso on monasti vitsikästä ei vät he pahoja ole, mummo ymmärtää.

        -mummo 82 v.

        Pönttis oli rekisteröitynyt käyttäjä MissPönttöuuni. En ole nähnyt häntä aikoihin.

        Pönttis tai Pönde tai missP ovat kutsumanimiä. Ja kuka tahansa voi esiintyä hänenä. Ja saada siksikin lunta niskaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin hauskaa että ellukin nuttura tutisten närkästyy yleistason ilmauksesta "lutka" joka on ihan normaalia puhekieltä ollut suomessa, mutta tuollaiset karkeat yksilöönmenevät loukkaukset ovat hänellekin ok kun on palstan mies haukuttavana.

        -harmiseikirj-

        Eiks ookin? :-D

        Se on ookoo, koska Pummi todennäköisesti ottaakin tuon huumorilla.

        Lutkaa ei nyt voi kukaan ottaa huumorilla.

        (pst, ei ole enää nutturaa. Pätkin pois)


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kutsuitko minua juuri persereiäksi 😂

        Voi teitä nyt

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten teet niin?

        Pahaa tarkoitta n, puhua toisesta pahaa asiaa.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Öö, en nimennyt ketään. Nimesitkö itse nyt itsesi, miks jos olet syytön? Höntti.

        🤣🤣😅😂


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Pönttis oli rekisteröitynyt käyttäjä MissPönttöuuni. En ole nähnyt häntä aikoihin.

        Pönttis tai Pönde tai missP ovat kutsumanimiä. Ja kuka tahansa voi esiintyä hänenä. Ja saada siksikin lunta niskaansa.

        Ahaa. Mutta jos on täällä on rekisteröitynyt eikö sen pitäisi erottaa aito kirjailija väärästä? Jos on tuo värikäs merkki, jossa nimi niin kuin sinulla sinisellä ja kuvalla? Minä en taida jaksaa laittaa lasten apua siihen tarvitsisi.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt en ymmärtänyt. Minun ei siis tarvitse rekisteröityä? Miksi saamassani viestissä luki nimimerkkini? Oliko se tarkoitettu mummolle? Pitääkö minun merkata se kenelle kirjoitan, hänen merkkinsä alas?

        -mummo 82 v.

        Pönttis, lopeta jo.


      • elisakettu kirjoitti:

        Paremmin. Sitä voi nostaa, kevyttä nostellakin, mutta ei ojennuksia, aktiivisia koukistuksia, kuormittavia töitä. Neurokivut edelleen vaihdellen olkapäästä sormiin, sormenpäät vielä puuduksissa. Hermovaurio. Neljässä kaularankanikamassa hermokanava puristuksissa, alimpana aktiivinen, Kulunut ranka.

        Pitempi kuntoutus tulossa. Puukkoon ei lähetä.

        Nonii eli vanhuuden kuluttamia ollahan. :)

        Mulla sattu selkä just 22.12 ja nyt se sitten särkee. Tein äkkinäisen liikkeen kumartaeneteenpäin ja napsahti vaan alaselässä. Särkee nyt yhtenään. Ei kärsi istua tuoleilla yhtään.

        Hyvä ettei tartte leikellä. Mäkin aloutan OMT:n ja 15-20 kertaa pitäis kuulemma jo auttaa, jos ei niin sitten fysiatrilta hinkumaan apuja lisää.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Paremmin. Sitä voi nostaa, kevyttä nostellakin, mutta ei ojennuksia, aktiivisia koukistuksia, kuormittavia töitä. Neurokivut edelleen vaihdellen olkapäästä sormiin, sormenpäät vielä puuduksissa. Hermovaurio. Neljässä kaularankanikamassa hermokanava puristuksissa, alimpana aktiivinen, Kulunut ranka.

        Pitempi kuntoutus tulossa. Puukkoon ei lähetä.

        Terveyttä sinulle. Vaivoja tulee meille. Toivon, että kotona saa asua pitkään.
        Toivotan kaikille hyvää yötä.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistat vain rajasi.

        -mummo 82 v.

        Pönttis taas komentelemassa ja jankkaamassa. Ihme pelleilyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Mutta jos on täällä on rekisteröitynyt eikö sen pitäisi erottaa aito kirjailija väärästä? Jos on tuo värikäs merkki, jossa nimi niin kuin sinulla sinisellä ja kuvalla? Minä en taida jaksaa laittaa lasten apua siihen tarvitsisi.

        -mummo 82 v.

        Ainoastaan rekisteröitynyt voi erottautua. Kuten esimerkkinä anonyymi- sinuna esiintyen jo havaitsit, että pelkkä signeeraus ei riitä, kun sen voi vohkia kuka tahansa.

        Ja sitten et tykkää, jos nimissäsi tehdään kommentteja. Jos ne eivät ole itsellesi edullisia :)

        Rekisteröitynyt käyttäjä useimmiten mielletään sanojensa takana seisojaksi.

        S24-sivustolla on selkeät ohjeet rekisteröitymisestä. Kuvaa et välttämättä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahaa tarkoitta n, puhua toisesta pahaa asiaa.

        -mummo 82 v.

        Miksi siis puhut pahaa ja valehtelet wuwwista ja janista?


      • JanK kirjoitti:

        Nonii eli vanhuuden kuluttamia ollahan. :)

        Mulla sattu selkä just 22.12 ja nyt se sitten särkee. Tein äkkinäisen liikkeen kumartaeneteenpäin ja napsahti vaan alaselässä. Särkee nyt yhtenään. Ei kärsi istua tuoleilla yhtään.

        Hyvä ettei tartte leikellä. Mäkin aloutan OMT:n ja 15-20 kertaa pitäis kuulemma jo auttaa, jos ei niin sitten fysiatrilta hinkumaan apuja lisää.

        Juu, luita myöten kaluttuja :)

        Voi pahus, ikävä kuulla selästäsi, johan sulla muita vaivoja riitti yllinkyllin. :( Sun pitää saada kunnon kivunlievitys tuohon, hei.

        Mullakin tuo OMT vielä jäljellä kymmenkunta kertaa. No hinkuan siten lisää, jos ei riitä. Ja palaveriahan tässä joudutaan pitämään vielä muutamia kertoja noista työhommista. Kun se ongelma ei parane, jos ei saada sitä aktiivihermovauriota asettumaan. Mutta ttl oli sitä mieltä, että duuniin vaan. Sovellettuun työhön. Pomo oli kyllä hieman suu auki, mistäs sitä nyt tähän hätää keksitään (ennen joulua).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveyttä sinulle. Vaivoja tulee meille. Toivon, että kotona saa asua pitkään.
        Toivotan kaikille hyvää yötä.

        -mummo 82 v.

        Kiitos. Valitettavasti vaivoja tulee kaikille.

        Hyvää yötä myös sinulle.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Eiks ookin? :-D

        Se on ookoo, koska Pummi todennäköisesti ottaakin tuon huumorilla.

        Lutkaa ei nyt voi kukaan ottaa huumorilla.

        (pst, ei ole enää nutturaa. Pätkin pois)

        "Se on ookoo, koska Pummi todennäköisesti ottaakin tuon huumorilla.

        Lutkaa ei nyt voi kukaan ottaa huumorilla."

        Niin että sun enmnakko-oletusten mukaan saa sitten leimata ihmisiä? Harmis sanoi joskus "lutka" jostain oikeasti lutkasta naisesta, hirveä ihminen, Jan sanoi henkilöstä "Persereikä" ihanan rikasta kielenkäyttöä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se on ookoo, koska Pummi todennäköisesti ottaakin tuon huumorilla.

        Lutkaa ei nyt voi kukaan ottaa huumorilla."

        Niin että sun enmnakko-oletusten mukaan saa sitten leimata ihmisiä? Harmis sanoi joskus "lutka" jostain oikeasti lutkasta naisesta, hirveä ihminen, Jan sanoi henkilöstä "Persereikä" ihanan rikasta kielenkäyttöä.

        -harmiseikirj-

        Olen pahoillani. Ehkä tarkastelen asioita tilannekohtaisesti.

        elä nyt suutu :(


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Olen pahoillani. Ehkä tarkastelen asioita tilannekohtaisesti.

        elä nyt suutu :(

        Een, huomautin vaan kun minua kohtaan on kuukausia kestäviä vainoja järjestetty parin yksittäisen lausuman perusteella, niin reilua olisisitten kohdella muitakin samoin jos ollaan kaikkia kohtaan tasapuolisia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Een, huomautin vaan kun minua kohtaan on kuukausia kestäviä vainoja järjestetty parin yksittäisen lausuman perusteella, niin reilua olisisitten kohdella muitakin samoin jos ollaan kaikkia kohtaan tasapuolisia.

        -harmiseikirj-

        Hmm.

        Kuukausia kestäviä vainoja? Otat taas sen yhden keissin esiin?

        Enkö mä vasta kysynyt, että puhut asian selviksi asianomaisten kesken? En minä voi lähteä sua enää tässä hoivaamaan vanhasta asiasta.

        Tarkkaa nimittelystragediaa en tiedä. Olihan se aika pönttö juttu kaikkinensa.

        Tuossa oli näköjään puhetta ML:n porukan aikaansaannoksista silloin aikoinaan. Toki tiedät miten rankkoja juttuja sielläkin kierteli. Toivon vaan, että jutut eivät sen paremmin pitäneet paikkaansa, tai että asiat ovat out jo ajat sitten.

        *silittää kuitenkin päätä*


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hmm.

        Kuukausia kestäviä vainoja? Otat taas sen yhden keissin esiin?

        Enkö mä vasta kysynyt, että puhut asian selviksi asianomaisten kesken? En minä voi lähteä sua enää tässä hoivaamaan vanhasta asiasta.

        Tarkkaa nimittelystragediaa en tiedä. Olihan se aika pönttö juttu kaikkinensa.

        Tuossa oli näköjään puhetta ML:n porukan aikaansaannoksista silloin aikoinaan. Toki tiedät miten rankkoja juttuja sielläkin kierteli. Toivon vaan, että jutut eivät sen paremmin pitäneet paikkaansa, tai että asiat ovat out jo ajat sitten.

        *silittää kuitenkin päätä*

        Juu, minulla kun on vahva oikeudentaju niin odottaisin sitten tasapuolista kohtelua kaikille, toiset kun saa tehdä mitä tahansa temppuja kenelle tahansa, toiset ei taas yhtään mitään niin se vaan ei ole reilua. Ao. narsistit ei tietenkään näe omassa toiminnassaan mitään väärää. Joo, siellä taisi mennä aika rankaksi mitä jostain sinkut-palstallekin tihkuneista jutuista ymmärsin, ja sieltä noita epäterveitä malleja tännekin tuotiin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pönttis on ainakin saanut pahaa nimittelyä vaikkei olisi ketjussakaan. Hyväksytkö sen? Viimeksi luki ”vamppi”, ”peluri”, idiootti” ja pahimpia ei voi laittaa. Wuppis ja Jan asialla.

        Missi on mitä kunniallisin ja asiallisin nainen mitä tiedän joka ei ole koskaan hyökännyt minun kimppuun.
        Sen vuoksi siihen rakastuu kaikki. Eikä taas heittele ikäviä pilkkoja tai ikävää väittämää toisesta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen katsellut Pönttiksen kaltoinkohtelua. Hyvin monet siihen osallistuvat. Puoltajia ei ole.

        -mummo 82 v

        Missiä ei pidä kaltoin kohdella se on minustakin hyvin väärinkohtelua kun on hyvin rakastettu ja en pidä ”pönttis”nimestäkää sen vuoksi olen antanut kauniin nimen hänelle, hänen kultaisen sydämensä takia.


      • JanK kirjoitti:

        Persereikä se on, suoltaa sontaa minkä ehtii, mutta eihän me muutkaan muumeja olla paitsi Harmis. 😃

        Pummi on kuitenkin jees.

        No enpä usko, menee hyvin ikäväksi nyt puheet hänestäkin myös hän missiä pullustaa kunniallisin keinoin. On hyvin ikävää että puhutte hyvin ikäviä hyvistä ihmisistä.

        minua ei ole koskaan satuttanut hänkään voi vannoa ja uskoa että ovat erityisen hyviä ihmisiä ja taas eivät kestä väärinkohteluita kuin tämmöisiä ikäviä puheita heistä.

        Enemmänkin on ajettu pois palstalta.


      • valtakunta kirjoitti:

        No enpä usko, menee hyvin ikäväksi nyt puheet hänestäkin myös hän missiä pullustaa kunniallisin keinoin. On hyvin ikävää että puhutte hyvin ikäviä hyvistä ihmisistä.

        minua ei ole koskaan satuttanut hänkään voi vannoa ja uskoa että ovat erityisen hyviä ihmisiä ja taas eivät kestä väärinkohteluita kuin tämmöisiä ikäviä puheita heistä.

        Enemmänkin on ajettu pois palstalta.

        Ää, kaveri läppää. Älkää olko tosikoita. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin hauskaa että ellukin nuttura tutisten närkästyy yleistason ilmauksesta "lutka" joka on ihan normaalia puhekieltä ollut suomessa, mutta tuollaiset karkeat yksilöönmenevät loukkaukset ovat hänellekin ok kun on palstan mies haukuttavana.

        -harmiseikirj-

        Kyllä näissä nämä ongelmat näkyvät, miksi eivät ole minulle korkealla tasolla eikä näin ollen ole arvostuksella kun hyväksytään juurikin ikäviä juttuja toisista.

        En seuraa hirveämmin palstaa ja aloin lukemaan tätäkin vasta kun pisti silmään missistä puhuminen.
        On hyvin ikävää kun ikävä tulee missiä se ihminen on hyvin tärkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Een, huomautin vaan kun minua kohtaan on kuukausia kestäviä vainoja järjestetty parin yksittäisen lausuman perusteella, niin reilua olisisitten kohdella muitakin samoin jos ollaan kaikkia kohtaan tasapuolisia.

        -harmiseikirj-

        Pitääkin huomauttaa ei se minulta ohi mennyt tuskin muiltakaan ”ystävien puolustus” on minusta juurikin tämä se oudonpaa ettei ymmärretä juurikin että toisen kielenkäyttö oikeasti pistää huonoon valoon sen vuoksi myös tarkkaan valitsen ystäväni ja tiedän ettet ole aloittava osapuoli, muuten se pätisi minuunkin.

        Missikään ei ole aloittava osapuoli kyllä nämä tiedetään. Ikävä käytöksellä ihmisellä on tarkastuspiste itseänsä kohtaan muuttaa käytöstä. varon henkilöitä jotka paiskivat kateellisena seinille.


      • valtakunta kirjoitti:

        No enpä usko, menee hyvin ikäväksi nyt puheet hänestäkin myös hän missiä pullustaa kunniallisin keinoin. On hyvin ikävää että puhutte hyvin ikäviä hyvistä ihmisistä.

        minua ei ole koskaan satuttanut hänkään voi vannoa ja uskoa että ovat erityisen hyviä ihmisiä ja taas eivät kestä väärinkohteluita kuin tämmöisiä ikäviä puheita heistä.

        Enemmänkin on ajettu pois palstalta.

        Pullustaa on puolustaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Pitääkin huomauttaa ei se minulta ohi mennyt tuskin muiltakaan ”ystävien puolustus” on minusta juurikin tämä se oudonpaa ettei ymmärretä juurikin että toisen kielenkäyttö oikeasti pistää huonoon valoon sen vuoksi myös tarkkaan valitsen ystäväni ja tiedän ettet ole aloittava osapuoli, muuten se pätisi minuunkin.

        Missikään ei ole aloittava osapuoli kyllä nämä tiedetään. Ikävä käytöksellä ihmisellä on tarkastuspiste itseänsä kohtaan muuttaa käytöstä. varon henkilöitä jotka paiskivat kateellisena seinille.

        Uskon että me kolme olemme juurikin tämän vuoksi tykätään toisista kun ei hyökätä ihmisen henkilökohtaisiin asioihin kiinni, kyllä ne aidot rehelliset ja kunnialliset ihmiset erottaa eikä taas päädy katsomaan sivusta kun sinua satutetaan ja sitä ei saa tapahtua.


      • Pummi kirjoitti:

        Oletko oikeasti 82-vuotias. Olisi aika veikeää saada palstalle varttuneempiakin sinkkuja. Taidat kuitenkin nyt vaan vetää meitä höplästä.

        Koska en totuutta tiedä, veikkaan syntymävuotta.

        T: vm80 mamma


      • Ihan_sivusta kirjoitti:

        Koska en totuutta tiedä, veikkaan syntymävuotta.

        T: vm80 mamma

        Koska en ennen kommentointia lukenut ketjua kokonaan, tunnustan virheen, ja toivotan tervetulleeksi mummo 82 -v:n. Hän onkin ollut pitempään taustalla kuin minä, koska tulin palstalle vasta marraskuun puolivälissä. Sitä ennen olin pelkästään tunteet -osion puolella jostain elo-syyskuusta lähtien ensin anona, ja ehkä loka-marraskuun vaihteesta allekirjoituksella -ihan sivusta.

        Syyttelijälleni tiedoksi etten ole koskaan muulla rekatulla nimellä tai allekirjoituksella kirjoittanut, ja lärvikuva on naamastani ja kirjoittamani tapahtumat omasta irl elämästä. Siis EN OLE mikään trolli saati identiteettivaras. CAPICHE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on ookoo, koska Pummi todennäköisesti ottaakin tuon huumorilla.

        Lutkaa ei nyt voi kukaan ottaa huumorilla."

        Niin että sun enmnakko-oletusten mukaan saa sitten leimata ihmisiä? Harmis sanoi joskus "lutka" jostain oikeasti lutkasta naisesta, hirveä ihminen, Jan sanoi henkilöstä "Persereikä" ihanan rikasta kielenkäyttöä.

        -harmiseikirj-

        Harmis haukkuu naisia mennen tullen ja palatessa. Kurppajutut on hänen juttujaan ja muut alentavat huutelut. Sais viimein lopettaa ja desinfioida ajatusmaailmansa.💆‍♂️


    • Ihan hyvä tää on, ei rasita

      • Anonyymi

        Kyllä vähän taitaa rasittaa. "kaverisi" wuppis väittää pirpanaa mieheksi, xliner seuraa perässä kuin perässähiihtelijä ilman omaa tahtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän taitaa rasittaa. "kaverisi" wuppis väittää pirpanaa mieheksi, xliner seuraa perässä kuin perässähiihtelijä ilman omaa tahtoa.

        Ja Pönttis on ”soluttautuja”, mitä ilmeisemmin CIA:n agentti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Pönttis on ”soluttautuja”, mitä ilmeisemmin CIA:n agentti...

        Sinä olet pönttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän taitaa rasittaa. "kaverisi" wuppis väittää pirpanaa mieheksi, xliner seuraa perässä kuin perässähiihtelijä ilman omaa tahtoa.

        Uskomatonta....eläkää nyt välillä ihan oikeasti 😂Kenelle tämä suolenpätkä voi muodostua näin tärkeäksi...ei ole kaikki inkkarit kanootissa ei.


      • Anonyymi

        Ei nyt välttämättä osuvin kommentti, alkoi kuitenkin hymyilyttämään :D :D


    • Anonyymi

      Se, että minä välillä suutun teille.

      • Miksi sä suutut? :)


      • Ei meille tarvitse suuttua. Kaikki ollaan täällä kavereita :)


    • Anonyymi

      Henkilöiden kyttäily.

      Eikä sille voi mitään, kun ihmiset on vaan kyyliä. :oD

      Ei korjattavaa...

      • Anonyymi

        Samaa mieltä 👍


      • Niin on. :D


      • Anonyymi

        Joskus on turvallista varmistaa kenen/minkälaisen henkilön kanssa keskustelee.


    • Anonyymi

      Sinkut palstalla ärsyttää nämä parin tyypin jatkuvat jännämies ja tasoteoria skeidat. Olis kiva jutella niistä todellisista asioista ja syistä ja eroista, mutta se on välillä tosi vaikeeta noiden jankuttajien takia.

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä... Aina keskusteluiden oikeat ja todelliset asiat hautautuu tuohon jännämies, ätmi ja mamutusskeidan sekaan...
        Kun saisi mielenterveysongelmaiset ja muut eroteltua, voisi keskusteluista saadakin mielekkäitä.


      • Joo, myönnän että nykyään hypin ne kokonaan yli.


    • Anonyymi

      "Mikä sinkut palstalla rasittaa tai on rasittavinta?"

      Näm' tällaiset utelut on vähän rasittavia. Hirveän paljon on avauksia joissa ensimmäisenä udellaan jotakin oletko sitä taikka tätä, mitä tästä ajattelet tms. urkintaa. Olisi mukavaa jos palstalaisilla olisi luovuutta sen verran että osattaisiin avata keskusteluja niin että herätetään se keskustelu itse kertomalla jotain tai laittamalla mielenkiintoinen aihe, tällaisesta kun lähtee keskustelu se ei ole niin kaavamaista ja ennaltaohjattua kuin jossain utelulistassa,

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Samaa mieltä 👍


      • Älä nyt viitti. Mä olen erilainen aloitusten tekijä, kun sä. Mä haluan ihmisten omia näkemyksiä, kun sä haluat tuputtaa oikeina omias aloituksissasi. Siksi ero. :)

        Minusta on kehittävämpää kuulla osallistujien oma näkemys, kun aivopestä ja taivutella heitä mun näkemyksiin.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Älä nyt viitti. Mä olen erilainen aloitusten tekijä, kun sä. Mä haluan ihmisten omia näkemyksiä, kun sä haluat tuputtaa oikeina omias aloituksissasi. Siksi ero. :)

        Minusta on kehittävämpää kuulla osallistujien oma näkemys, kun aivopestä ja taivutella heitä mun näkemyksiin.

        Joo mutta ne voisi olla hienovaraisempia ne utelut. Eli tässäkin nyt töksäytit heti lähtöön "Mikä sinkut palstalla rasittaa tai on rasittavinta?" etkä vaivautunut edes omaa näkemystäsi laittamaan. Minusta muita huomioivaa keskustelua on se että vähintäänkin sitten se oma kanta myös ilmaistaan jotta muut saavat mahdollisuuden sitä kommentoida.

        Eli jonkinlainen johdanto tyyliin "Olen tässä miettinyt..." "...nin paljon riitelyä" "häiritseekö muita tällainen" "...millä tavoin voisimme tehdä palstaa paremmaksi", tekisi avauksesta mukavamman lukea ja herättäisi paremmin mielenkiinnon vastata.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta ne voisi olla hienovaraisempia ne utelut. Eli tässäkin nyt töksäytit heti lähtöön "Mikä sinkut palstalla rasittaa tai on rasittavinta?" etkä vaivautunut edes omaa näkemystäsi laittamaan. Minusta muita huomioivaa keskustelua on se että vähintäänkin sitten se oma kanta myös ilmaistaan jotta muut saavat mahdollisuuden sitä kommentoida.

        Eli jonkinlainen johdanto tyyliin "Olen tässä miettinyt..." "...nin paljon riitelyä" "häiritseekö muita tällainen" "...millä tavoin voisimme tehdä palstaa paremmaksi", tekisi avauksesta mukavamman lukea ja herättäisi paremmin mielenkiinnon vastata.

        -harmiseikirj-

        Jaajaa, mulla on paha tapa sanoa koristelemattomasti joskus jotain. Jos se nyt sua loukkasi, niin Elluhan taisi kysyä palstakollektiivin puolesta nätimmin.

        Mä olen nyt sitte pahis, kun en ripoitellut sokeria pintaan? :)


      • JanK kirjoitti:

        Jaajaa, mulla on paha tapa sanoa koristelemattomasti joskus jotain. Jos se nyt sua loukkasi, niin Elluhan taisi kysyä palstakollektiivin puolesta nätimmin.

        Mä olen nyt sitte pahis, kun en ripoitellut sokeria pintaan? :)

        Elly hyvä, Jansku paha? :-D

        Höpö, höpö. Meilä kaikilla on oma tyylimme, kuten jo totesit. Oltaisiin aika tylsää seuraa kaikki, jos oltaisiin samanlaisia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Elly hyvä, Jansku paha? :-D

        Höpö, höpö. Meilä kaikilla on oma tyylimme, kuten jo totesit. Oltaisiin aika tylsää seuraa kaikki, jos oltaisiin samanlaisia.

        Pitäiskö nyt suuttua Harmiksen heitosta ja alkaa murjottamaan? 😉

        Kerrankin päätin tehdä aloituksia ja heti tulee nokkaan. 😒

        😆


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Jaajaa, mulla on paha tapa sanoa koristelemattomasti joskus jotain. Jos se nyt sua loukkasi, niin Elluhan taisi kysyä palstakollektiivin puolesta nätimmin.

        Mä olen nyt sitte pahis, kun en ripoitellut sokeria pintaan? :)

        En minä pahaksi ketään syyttänyt mutta sanoinpahan jnyt kun kerran kysyit. esim. se flowerina esiintyvä trolli, sieltähän tulee aina joku tyhmä kysymys mihin jotkut sitten tyhmänä vastaa. Minusta vaan on mukavampi sellainen keskusteleva ote jo avauksessa. sitten jos aikoo vaan kysyä jotain yksinkertaista sen vois nimetä vaikka gallupiksi.

        -harmiseikirj-


      • JanK kirjoitti:

        Pitäiskö nyt suuttua Harmiksen heitosta ja alkaa murjottamaan? 😉

        Kerrankin päätin tehdä aloituksia ja heti tulee nokkaan. 😒

        😆

        Elä uhriudu, nyt ei ole pääsiäisaterian aika vielä:)

        Olet aikaansaapa. Oikeen katteeksi käy. En minä jaksa näitä aloituksia väsätä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Elä uhriudu, nyt ei ole pääsiäisaterian aika vielä:)

        Olet aikaansaapa. Oikeen katteeksi käy. En minä jaksa näitä aloituksia väsätä.

        No en oikeesti, mutta draaman vuoksi. 😜


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä pahaksi ketään syyttänyt mutta sanoinpahan jnyt kun kerran kysyit. esim. se flowerina esiintyvä trolli, sieltähän tulee aina joku tyhmä kysymys mihin jotkut sitten tyhmänä vastaa. Minusta vaan on mukavampi sellainen keskusteleva ote jo avauksessa. sitten jos aikoo vaan kysyä jotain yksinkertaista sen vois nimetä vaikka gallupiksi.

        -harmiseikirj-

        As, okei. Pidetään mielessä. Gallupiksi vai gallubbiksi?

        -flowersreally-😋


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        As, okei. Pidetään mielessä. Gallupiksi vai gallubbiksi?

        -flowersreally-😋

        Tehdäänpä tuo ensin, sanotaanko nyt että 10 vähintään pitää olla oikein, se on omaksi parhaaksesi niin et munaa itsesäsi jo avauksissa:

        https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007711151.html

        -harmiseikirj-



      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        As, okei. Pidetään mielessä. Gallupiksi vai gallubbiksi?

        -flowersreally-😋

        Ai sinäkö se mun salainen ihailija oletkin?

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinäkö se mun salainen ihailija oletkin?

        -flowersreally-

        Heh, kenties olenkin. Kukapa tie'ttää.. > ;]


      • Olet minusta ihana ihminen, jota ikävä jää minua kohtaa tasa-arvoinen etsiä sinua oikeata heinäsuovasta erottamalla oikean on hyvin vaikeaa.


    • Anonyymi

      Kellonajat. Jos viesti on etusivulla esim. 15.19 niin miksi se on ketjussa 15.20?

    • Anonyymi

      Rasittavia ovat: pönttis, elisakettu, harmis silloin kun alkaa jankkaamaan, x liner, flowers nykyisellään, pirpana, pummi ja wuuwwwuuw.

      • Jankkaus rasittaa?


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Jankkaus rasittaa?

        No todellakin rasittaa. Minä minä jäkä jäkä jne vaikka kuulisi kunka monta järkevää perusteltua vasta-argumenttia.


      • Jes. Jännitti mahdunko listalle :D


      • JanK kirjoitti:

        Jankkaus rasittaa?

        Johan sun nimimerkkikin on JanK :D


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Johan sun nimimerkkikin on JanK :D

        Jankkaus? :D


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Johan sun nimimerkkikin on JanK :D

        Tämä.


      • Pummi kirjoitti:

        Johan sun nimimerkkikin on JanK :D

        Hahah, hyvä läppä. :D


      • Pummi kirjoitti:

        Johan sun nimimerkkikin on JanK :D

        Olen laittanut merkille saman (nimimerkin). Mutta sinä sen kerroit ensin :)


    • Sama, mikä vaivasi jo Miehen Logiikassa. Kun tehdään aloitus, mikä koskee ihan yleisesti jotain laajaa aihetta, siihenkin saadaan väännettyä nimimerkeistä keskustelua. Joku sanoo jotakin aloituksen aiheesta ja toinen tulee siihen inttämään; "olet sama nimimerkki kuin se ja se", tai "sinä olet oikesti mies/nainen", tai "sinä olet sen kaveri, mikset sen toisen", tai " sinä kannatat sitä ja sitä puoluetta, miksi et sitä toista", "sinä olet mielikuvitusnikki" jne. jne. täysin aloitukseen aiheeseen kuulumatonta. Kun meinaa aloittaa kirjoittamisen aloitukseen ja ensin lukee muiden kirjoitukset, tuleekin siihen tulokseen, että ei kannata kirjoittaa mitään. Ties mihin sotkuun taas sotkeentuu, kun ei tiedä yhtään, että jos jollekin vastaa, niin on ikään kuin taas jonkun kaveri enemmän kuin toisen ja se tarkoittaa, että on jossain porukassa tietämättään, jonkun mielestä.

      Tämä sama kuvio oli jo Miehen Logiikassa, ja aina tuntuu, että uudet kirjoittajat "kuherruskuukauden" jälkeen alkavat puskista tai rekattuna tämän vainoharhailun. Niin kuin sillä olisi joku äärimmäisen suuri merkitys keskustelupalstalla, onko jollain useampi nikki, onko joku eri sukupuolta, kuin antaa ymmärtää, onko joku enemmän samanmielinen toisen kuin toisen kirjoittajan kanssa jne.

      Mitään muutosehdotuksia ei ole, koska mihinkä se tästä muuttuisi. Ei niin kauan ainakaan kuin puskista huutelu on mahdollista. Eikä mulla siis puskailua vastaan mitään ole. Mukava itsekin välillä kirjoittaa anonyymisti. Eli näin tää tulee jatkumaan, hamaan maailmanloppuun asti:)

      • Nojoo, kyllä se tosiaan rasittaa.


      • Anonyymi

        Niin no, ne on mihen logiikkalaisia jotka toivat tuon kulttuurinsa tänne mukanaan. Mitä tästä opimmme, avoimet rajat aiheuttavat ongelmia, ehkä olisi miehen logiikkalaisille pitänyt pitää vähän rajavalvontaa ja vähintäänkin jonkinlainen koeaika jotta näemme lieveilmöiden aiheuttamat haitat. En tosin sinun ja tositypyn luule tuoneen näitä ongelmia mutta joidenkin sieltä mukana sitä on tullut kuten myös trolleja.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, ne on mihen logiikkalaisia jotka toivat tuon kulttuurinsa tänne mukanaan. Mitä tästä opimmme, avoimet rajat aiheuttavat ongelmia, ehkä olisi miehen logiikkalaisille pitänyt pitää vähän rajavalvontaa ja vähintäänkin jonkinlainen koeaika jotta näemme lieveilmöiden aiheuttamat haitat. En tosin sinun ja tositypyn luule tuoneen näitä ongelmia mutta joidenkin sieltä mukana sitä on tullut kuten myös trolleja.

        -harmiseikirj-

        Jänkäti jänkäti.


      • Itsekin kaipailen Miehen Logiikka keskusteluja. Siellä ei muistaakseni ole sellaista ätmi-keskustelua kuin täällä. En koe itseäni ätmiksi, joten koen vähän ulkopuolisuutta jutuista. Itse toivoisin, että ätmi-jutut jäisivät pois täältä.

        yksinkertainen.blondi: "Mitään muutosehdotuksia ei ole, koska mihinkä se tästä muuttuisi. Ei niin kauan ainakaan kuin puskista huutelu on mahdollista. Eikä mulla siis puskailua vastaan mitään ole. Mukava itsekin välillä kirjoittaa anonyymisti. Eli näin tää tulee jatkumaan, hamaan maailmanloppuun asti:)"

        Älä vaan aloita kirjoittelemaan anonyymisti, sillä silloin ei oikein tiedä kuka kirjoittelee. Oikeastaan, jos saisin päättää niin anonyymikirjoittelu loppuisi kokonaan. Onko joku samaa mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, ne on mihen logiikkalaisia jotka toivat tuon kulttuurinsa tänne mukanaan. Mitä tästä opimmme, avoimet rajat aiheuttavat ongelmia, ehkä olisi miehen logiikkalaisille pitänyt pitää vähän rajavalvontaa ja vähintäänkin jonkinlainen koeaika jotta näemme lieveilmöiden aiheuttamat haitat. En tosin sinun ja tositypyn luule tuoneen näitä ongelmia mutta joidenkin sieltä mukana sitä on tullut kuten myös trolleja.

        -harmiseikirj-

        Minustakin olisi ollut parempi, että miehen logiikkalaiset eivät olisi siirtyneet tänne, vaan oltaisiiin pysytty siellä tutulla palstalla. Mutta kun kaikki ne, jotka vielä jaksoivat kirjoitella, niskaan sataneesta loasta huolimatta, siirtyivät tälle palstalle, siirryin pitkin hampain itsekin tänne. Ihan viimeisten joukossa, jos en viimeisenä.. Kun eihän siellä ollut enää ketään ja täällä sentään oli muutama tuttu.Aihepiiri sinkut taas on itselle niin kaukainen aihe, kuin vain olla voi, verrattuna miehen logiikkaan. Miesten käyttäytyminen verrattuna naisten käyttäytymiseen, kun on sentään kiinnostava aihealue, ainakin omasta mielestä.

        Sitä ennen kuin tänne tulin, olin kyllä jo kuullut, vuosia sitten, että täällä on omat ongelmansa. Kuulin, että tämä on paljon paljon riitaisampi paikka, kuin Miehen logiikka. Ja niin tosiaan näyttää olevan, syytä en tiedä.

        Nämä puskahuutelijat ovat minusta eniten sellaisia, jotka ovat tulleet tänne sinkut-palstalle noviiseina. Heillä ei tunnu olevan vielä keskustelupalsta-kokemusta eikä -ymmärrystä. Tunnistan heistä jopa itseni virheet, kun olin ensimmäisiä vuosia Miehen logiikassa. Jossain vaiheessa iski vainoharhat ja tuntui, että oli todella oleellista selvittää, ketkä olivat saman nikin takana ja kuka huijaa ja kuka on mitä on. Lähes kaikki vainoharhani osoittautuivat lopulta omaksi meilikuvituksekseni tai ainakin arvasin lähes kaikki salaliittoteoriat väärin. Sen jälkeen olen yrittänyt ottaa kirjoitukset kirjoituksena ja unohtaa nikki-spekulaatiot. Jos jonkun livenä tapaa, se on eri asia, Sitten tietää ihmisestä vähän enemmän. Ei aiemmin. Eikä ole tarviskaan.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Minustakin olisi ollut parempi, että miehen logiikkalaiset eivät olisi siirtyneet tänne, vaan oltaisiiin pysytty siellä tutulla palstalla. Mutta kun kaikki ne, jotka vielä jaksoivat kirjoitella, niskaan sataneesta loasta huolimatta, siirtyivät tälle palstalle, siirryin pitkin hampain itsekin tänne. Ihan viimeisten joukossa, jos en viimeisenä.. Kun eihän siellä ollut enää ketään ja täällä sentään oli muutama tuttu.Aihepiiri sinkut taas on itselle niin kaukainen aihe, kuin vain olla voi, verrattuna miehen logiikkaan. Miesten käyttäytyminen verrattuna naisten käyttäytymiseen, kun on sentään kiinnostava aihealue, ainakin omasta mielestä.

        Sitä ennen kuin tänne tulin, olin kyllä jo kuullut, vuosia sitten, että täällä on omat ongelmansa. Kuulin, että tämä on paljon paljon riitaisampi paikka, kuin Miehen logiikka. Ja niin tosiaan näyttää olevan, syytä en tiedä.

        Nämä puskahuutelijat ovat minusta eniten sellaisia, jotka ovat tulleet tänne sinkut-palstalle noviiseina. Heillä ei tunnu olevan vielä keskustelupalsta-kokemusta eikä -ymmärrystä. Tunnistan heistä jopa itseni virheet, kun olin ensimmäisiä vuosia Miehen logiikassa. Jossain vaiheessa iski vainoharhat ja tuntui, että oli todella oleellista selvittää, ketkä olivat saman nikin takana ja kuka huijaa ja kuka on mitä on. Lähes kaikki vainoharhani osoittautuivat lopulta omaksi meilikuvituksekseni tai ainakin arvasin lähes kaikki salaliittoteoriat väärin. Sen jälkeen olen yrittänyt ottaa kirjoitukset kirjoituksena ja unohtaa nikki-spekulaatiot. Jos jonkun livenä tapaa, se on eri asia, Sitten tietää ihmisestä vähän enemmän. Ei aiemmin. Eikä ole tarviskaan.

        No joo, tuo varmaan ihan totta että nuo nikkiharhat ja teoriat siitä kuka huijaa ja mitä on suhteellisen tuoreiden touhua, mutta sen kulttuurin joka sitä tuottaa toivat ML:stä rantautuneet, olivat siellä oppineet puskailemaan ja multinikkailemaan, kuten myös lietsomaan niitä epäluuloja niin minusta ainakin se melkolailla tuli juurikin siltä suunnalta.

        -harmiseikirj-


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Itsekin kaipailen Miehen Logiikka keskusteluja. Siellä ei muistaakseni ole sellaista ätmi-keskustelua kuin täällä. En koe itseäni ätmiksi, joten koen vähän ulkopuolisuutta jutuista. Itse toivoisin, että ätmi-jutut jäisivät pois täältä.

        yksinkertainen.blondi: "Mitään muutosehdotuksia ei ole, koska mihinkä se tästä muuttuisi. Ei niin kauan ainakaan kuin puskista huutelu on mahdollista. Eikä mulla siis puskailua vastaan mitään ole. Mukava itsekin välillä kirjoittaa anonyymisti. Eli näin tää tulee jatkumaan, hamaan maailmanloppuun asti:)"

        Älä vaan aloita kirjoittelemaan anonyymisti, sillä silloin ei oikein tiedä kuka kirjoittelee. Oikeastaan, jos saisin päättää niin anonyymikirjoittelu loppuisi kokonaan. Onko joku samaa mieltä?

        Jos haluan osallistua keskusteluun, mutta en halua että teen sitä omalla nikilläni, silloin puskailen. Jos aihepiiri koskettaa esim. jotain läheistäni, josta en halua paljastaa mitään tunnistettavaa muille retosteltavaksi. Näin olen tehnyt aina ja aion jatkaa myös jatkossa. Onhan täällä valinnanvapaus:)
        Nikillä kirjottaessani tiedostan, että kirjoituksen saattaa lukea joku, joka tuntee mut irl, koska profiilissa oleva kuvanikin on omani. Siksi nikki jonkun verran sensoroi mun tekstejäni.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Minustakin olisi ollut parempi, että miehen logiikkalaiset eivät olisi siirtyneet tänne, vaan oltaisiiin pysytty siellä tutulla palstalla. Mutta kun kaikki ne, jotka vielä jaksoivat kirjoitella, niskaan sataneesta loasta huolimatta, siirtyivät tälle palstalle, siirryin pitkin hampain itsekin tänne. Ihan viimeisten joukossa, jos en viimeisenä.. Kun eihän siellä ollut enää ketään ja täällä sentään oli muutama tuttu.Aihepiiri sinkut taas on itselle niin kaukainen aihe, kuin vain olla voi, verrattuna miehen logiikkaan. Miesten käyttäytyminen verrattuna naisten käyttäytymiseen, kun on sentään kiinnostava aihealue, ainakin omasta mielestä.

        Sitä ennen kuin tänne tulin, olin kyllä jo kuullut, vuosia sitten, että täällä on omat ongelmansa. Kuulin, että tämä on paljon paljon riitaisampi paikka, kuin Miehen logiikka. Ja niin tosiaan näyttää olevan, syytä en tiedä.

        Nämä puskahuutelijat ovat minusta eniten sellaisia, jotka ovat tulleet tänne sinkut-palstalle noviiseina. Heillä ei tunnu olevan vielä keskustelupalsta-kokemusta eikä -ymmärrystä. Tunnistan heistä jopa itseni virheet, kun olin ensimmäisiä vuosia Miehen logiikassa. Jossain vaiheessa iski vainoharhat ja tuntui, että oli todella oleellista selvittää, ketkä olivat saman nikin takana ja kuka huijaa ja kuka on mitä on. Lähes kaikki vainoharhani osoittautuivat lopulta omaksi meilikuvituksekseni tai ainakin arvasin lähes kaikki salaliittoteoriat väärin. Sen jälkeen olen yrittänyt ottaa kirjoitukset kirjoituksena ja unohtaa nikki-spekulaatiot. Jos jonkun livenä tapaa, se on eri asia, Sitten tietää ihmisestä vähän enemmän. Ei aiemmin. Eikä ole tarviskaan.

        Saako tänne teidän sekaan kuitenkin uusi tulla vai pahastutaanko siitä? Minulle ei ole keskustelupalstakokemuksia ja teillä taitaa täällä olla valmiit tuttavanne.

        -mummo 82 v


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, tuo varmaan ihan totta että nuo nikkiharhat ja teoriat siitä kuka huijaa ja mitä on suhteellisen tuoreiden touhua, mutta sen kulttuurin joka sitä tuottaa toivat ML:stä rantautuneet, olivat siellä oppineet puskailemaan ja multinikkailemaan, kuten myös lietsomaan niitä epäluuloja niin minusta ainakin se melkolailla tuli juurikin siltä suunnalta.

        -harmiseikirj-

        Eiköhän täällä ollut vainoharhaisia puskia ja multinikkejä (en nyt viitsi nimetä keitään tiettyjä, etten sorru samaan) ihan omasta takaa ennen Miehen logiikkalaisia.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Eiköhän täällä ollut vainoharhaisia puskia ja multinikkejä (en nyt viitsi nimetä keitään tiettyjä, etten sorru samaan) ihan omasta takaa ennen Miehen logiikkalaisia.

        No kyllä. Mm. suorastaan yksi kaupunginosa Turusta, eli Liljalaaksolaisia legioonan verran. Peris ei ole koskaan ollut Miehen logiikassa, siitä olen lsatavarma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako tänne teidän sekaan kuitenkin uusi tulla vai pahastutaanko siitä? Minulle ei ole keskustelupalstakokemuksia ja teillä taitaa täällä olla valmiit tuttavanne.

        -mummo 82 v

        Minä ainakin toivotan tervetulleeksi kaikki uudet tulijat, se on aina parempi mitä enemmän väkeä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako tänne teidän sekaan kuitenkin uusi tulla vai pahastutaanko siitä? Minulle ei ole keskustelupalstakokemuksia ja teillä taitaa täällä olla valmiit tuttavanne.

        -mummo 82 v

        Saa tietysti, tervetuloa:)

        Ja kuten tuossa jo aiemmin yritin kertoa, olen itsekin täällä ulkopuolinen, kuten koin olevani jo Miehen Logiikassa. Tunnen muutaman kirjoittajan Miehen Logiikan, sen toisen palstan ajoilta, siinä kaikki. Muutaman sinkkupalstalaisen kirjoitukset ovat myös tulleet tutuiksi. Mutta mielummin keskustelen aiheesta kuin kirjoittajista eikä mulla ole väliä, onko kirjoittaja rekattu, jonka tunnen tai "tunnen" tai täysin anonyymi, josta en tiedä sukupuolta. ikää tai mitään muutakaan.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Eiköhän täällä ollut vainoharhaisia puskia ja multinikkejä (en nyt viitsi nimetä keitään tiettyjä, etten sorru samaan) ihan omasta takaa ennen Miehen logiikkalaisia.

        No kyllä minusta tuli ne multinikkailut ja puskistahuutelut selkeästi sieltä ML:stä. Silloin kun itse tänne tulin veteli ML viimeisiään, siellä oli joku sitkeä trolli/trolleja jotka pilasivat paikan, sitten logiikkalaisia alkoi valua tänne ja trolli/trollit ainakin osin temppuineen tulivat mukana. Lisäksi täällä ei minun mielestä ollut sillä tavalla valenikkejä silloin alussa kun tulin, nykyään taas kaikkia uusia epäillään jonkun valenikiksi, mikä aika ikävää käytöstä jos onkin aito.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä. Mm. suorastaan yksi kaupunginosa Turusta, eli Liljalaaksolaisia legioonan verran. Peris ei ole koskaan ollut Miehen logiikassa, siitä olen lsatavarma.

        Periksen hyväntahtoinen luomus ei sillä tavalla kuitenkaan ole huijannut ketään, toisin kuin luomukset jotka on vakavissaan esittäneet todellisia henkilöitä.

        -harmiseikirj-


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Jos haluan osallistua keskusteluun, mutta en halua että teen sitä omalla nikilläni, silloin puskailen. Jos aihepiiri koskettaa esim. jotain läheistäni, josta en halua paljastaa mitään tunnistettavaa muille retosteltavaksi. Näin olen tehnyt aina ja aion jatkaa myös jatkossa. Onhan täällä valinnanvapaus:)
        Nikillä kirjottaessani tiedostan, että kirjoituksen saattaa lukea joku, joka tuntee mut irl, koska profiilissa oleva kuvanikin on omani. Siksi nikki jonkun verran sensoroi mun tekstejäni.

        Kiitos mielipiteesi tarkennuksesta! Itsekin olen kauan sitten kirjoittanut puskista muualla kuin nickilläni. Hyvää uutta vuotta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minusta tuli ne multinikkailut ja puskistahuutelut selkeästi sieltä ML:stä. Silloin kun itse tänne tulin veteli ML viimeisiään, siellä oli joku sitkeä trolli/trolleja jotka pilasivat paikan, sitten logiikkalaisia alkoi valua tänne ja trolli/trollit ainakin osin temppuineen tulivat mukana. Lisäksi täällä ei minun mielestä ollut sillä tavalla valenikkejä silloin alussa kun tulin, nykyään taas kaikkia uusia epäillään jonkun valenikiksi, mikä aika ikävää käytöstä jos onkin aito.

        -harmiseikirj-

        No mistä kaikki sai alkuunsa, oliko muna ennen kuin kana, mistä näitä tietää. Mutta vastasin aloitukseen kuitenkin että mikä palstalla ottaa päähän. Ja se on se, mikä ottaa. Enkä siis halua, että siitäkin vastauksestani väännetään, että sekin on sen ja sen nikin/nikkien vika. Kun se oli juuri se, mikä on mun mielestä se rasittavin juttu palstalla:D


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Kiitos mielipiteesi tarkennuksesta! Itsekin olen kauan sitten kirjoittanut puskista muualla kuin nickilläni. Hyvää uutta vuotta!

        Kiitos samoin! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minusta tuli ne multinikkailut ja puskistahuutelut selkeästi sieltä ML:stä. Silloin kun itse tänne tulin veteli ML viimeisiään, siellä oli joku sitkeä trolli/trolleja jotka pilasivat paikan, sitten logiikkalaisia alkoi valua tänne ja trolli/trollit ainakin osin temppuineen tulivat mukana. Lisäksi täällä ei minun mielestä ollut sillä tavalla valenikkejä silloin alussa kun tulin, nykyään taas kaikkia uusia epäillään jonkun valenikiksi, mikä aika ikävää käytöstä jos onkin aito.

        -harmiseikirj-

        Luulin noiden valenikkiepäilyjen olevan jo poissa muodista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin toivotan tervetulleeksi kaikki uudet tulijat, se on aina parempi mitä enemmän väkeä.

        -harmiseikirj-

        Luen hyvin hitaasti en huomaa aina kaikkea. Kiitos ystävällisestä asenteesta vaikka olen paljon vanhempi teitä monia. Käytätkö aina samaa nimimerkkiäsi? Voinko tunnistaa sinut jatkossa tuosta?

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Saa tietysti, tervetuloa:)

        Ja kuten tuossa jo aiemmin yritin kertoa, olen itsekin täällä ulkopuolinen, kuten koin olevani jo Miehen Logiikassa. Tunnen muutaman kirjoittajan Miehen Logiikan, sen toisen palstan ajoilta, siinä kaikki. Muutaman sinkkupalstalaisen kirjoitukset ovat myös tulleet tutuiksi. Mutta mielummin keskustelen aiheesta kuin kirjoittajista eikä mulla ole väliä, onko kirjoittaja rekattu, jonka tunnen tai "tunnen" tai täysin anonyymi, josta en tiedä sukupuolta. ikää tai mitään muutakaan.

        Kiitos hyväksymisestä: nämä tuovat hiljaisiin päiviini ihmettä ja kontakteja. Asun yksin. Kirjoittaako täällä muita yli 75-vuotiaista?

        -mummo 82 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luen hyvin hitaasti en huomaa aina kaikkea. Kiitos ystävällisestä asenteesta vaikka olen paljon vanhempi teitä monia. Käytätkö aina samaa nimimerkkiäsi? Voinko tunnistaa sinut jatkossa tuosta?

        -mummo 82 v.

        Eipä täällä ole ikä- eikä muitakaan rajoja, ihan kaikki saa osallistua ja mielellään niin paljon kuin jaksaa kirjoittaa. Aina kuittaan tuolla samalla niin siitä tunnistaa. Sitten jos alan taas nikillä olenaan se on harmaaritari.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyväksymisestä: nämä tuovat hiljaisiin päiviini ihmettä ja kontakteja. Asun yksin. Kirjoittaako täällä muita yli 75-vuotiaista?

        -mummo 82 v

        Minä, mutta tarkkaa ikääni en paljasta.

        Onpas mukavaa, että että löytyy palstalta seuraa tällaiselle varttuneemmalle komistuksellekin!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyväksymisestä: nämä tuovat hiljaisiin päiviini ihmettä ja kontakteja. Asun yksin. Kirjoittaako täällä muita yli 75-vuotiaista?

        -mummo 82 v

        Enpä osaa yhtään sanoa. Itse olen 51v. Ja koska vanhempani ovat 71v. taidan itse olla eri sukupolvea kuin sinä, mutta tervetuloa joka tapauksessa. Oikeassa elämässäni tuttava/ystäväpiiriin kuuluu ihmisiä kaksikymppisistä melkein yhdeksänkymppisiin. Iän merkittävyys vähenee vuosi vuodelta ihmisten kanssakäymisessä, olen huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä täällä ole ikä- eikä muitakaan rajoja, ihan kaikki saa osallistua ja mielellään niin paljon kuin jaksaa kirjoittaa. Aina kuittaan tuolla samalla niin siitä tunnistaa. Sitten jos alan taas nikillä olenaan se on harmaaritari.

        -harmiseikirj-

        Olen katso ut että kirjoitat paljon ajankohtaista. Luen ne monesti. On mukava tutustua. Olen oppinut tänään paljon täältä, kiitos ja hyvää yötä lähden lepäämään.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Enpä osaa yhtään sanoa. Itse olen 51v. Ja koska vanhempani ovat 71v. taidan itse olla eri sukupolvea kuin sinä, mutta tervetuloa joka tapauksessa. Oikeassa elämässäni tuttava/ystäväpiiriin kuuluu ihmisiä kaksikymppisistä melkein yhdeksänkymppisiin. Iän merkittävyys vähenee vuosi vuodelta ihmisten kanssakäymisessä, olen huomannut.

        Mukavasti eri ikäisiä. Mielipidepalstalla erot tasoittuvat. Olet ihmisen parhaimmassa iässä, nuori vielä.

        -mummo 82 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyväksymisestä: nämä tuovat hiljaisiin päiviini ihmettä ja kontakteja. Asun yksin. Kirjoittaako täällä muita yli 75-vuotiaista?

        -mummo 82 v

        Hei Mummo 82v! Parempi täällä on mummon olla kuin ikäistensä palstalla. Siellä vasta onkin aika iljettävä meno ihmisillä. Täällä on siihen verrattuna vielä hyvinkin asiallista toimintaa.
        Tervetuloa vain!

        Pysy aina hieman skeptisenä muista kuinka ne esittää itsensä, nytkin minä olen skeptinen oletko todellisuudessa tuon ikäinen mummo. Mutta niin kauan kun muistaa, että palstailee eikä tee tätä 24h/7 ja ei mieti palstan ulkopuolella mitä täällä on meneillään - niin täällä on kohtalaisen hyvä olla. Varoo vain kertomasta liian paljon yksityiskohtia itsestään niin kukaan ei tule ovan taakse oikeassa elämässä.

        Hyvä muistaa, että täällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka saattaa tarvita ihan mielenterveysapua ja sen mukaan miettii mitä sanoo toiselle ihmiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukavasti eri ikäisiä. Mielipidepalstalla erot tasoittuvat. Olet ihmisen parhaimmassa iässä, nuori vielä.

        -mummo 82 v.

        Nuori en ole, mutten koe itseäni vanhaksikaan. Tuntuu siltä, että tämä on monessa mielessä paras ikä tähän asti, mutta saa nähdä, jos/kun vaihdevuodet alkavat:D
        Nyt muihin puuhiin, moi moi mummo! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä, mutta tarkkaa ikääni en paljasta.

        Onpas mukavaa, että että löytyy palstalta seuraa tällaiselle varttuneemmalle komistuksellekin!

        xLiner

        *pärskis*


    • Anonyymi

      Naiset on ärsyttäviä palstalla kuten oikeassakin elämässä.

      • Ei kaikki.


      • Mut mikä niistä tekee rasittavia sun mielestä?


    • Anonyymi

      Naisiin kohdistuva ikärasismi on täällä aivan hyväksyttävää. Palstaa ei voi koskaan lukea ilman, että pahoittaa mielensä. Onko tarkoitus murskata teini- iän ylittäneiden nasisten itsetunto ja osoittaa, että sivinismi ja solvaaminen on ihan hyväksyttävää? En todellakaan ole mikään "kurppa" ja jos joku tulisi mua sillä tavoin nimittämään IRL, niin takuuvarmasti vetäisin tyyppiä päin näköä. Kurpittelu ei ole kivaa luettavaa, enkä ymmärrä tarvetta nimitellä vanhempia naisia halveksivasti täällä tai muualla. Kun ihonvärin perusteella solvaaminen on oikeutetusti kielletty, niin miksi se on sallittua sukupuolen ja iän suhteen? Naisvihaa lietsovaan propagandaan täytyy puuttua.

      • Anonyymi

        Pitää puuttua, mutta ei meidän täydy sitä niin tosissamme ottaa.

        -mummo 82 v


      • Hyvä pointti. En ymmärrä muutenkaan mitään miesvihaa tai naisvihaa, ikävihaa. Typeriä juttuja kaikki.


      • Olen sortunut itsekin käyttämään tuota solvausta, jos ovat sukset menneet ristiin jonkun kanssa. En ole arvannut jonkun siitä oikeasti pahoittavan mieltään, täällä kun solvataan toinen toistaan vaikka millä nimillä.


      • Anonyymi

        Olisi kiva päästä eroon niistä, jotka täällä ihan surutta ja häpäilemättä haaveilee alaikäisestä lihasta. Koko S24 täynnä sellaista roskaa.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Harmis on yksi etunenässä. Aina haukkumassa ja lyttäämässä yli viistoistavuotiaita.


    • Ehkä se että välillä linkit tulee paikoista jotka eivät ole vapaasti luettavissa. Tulee kyllä kaivettua se asia sitten muualta mutta jää sitten keskustelut pois kun ei olla samassa lähtötilanteessa.

      • Juu, ne aika usein vaatii rekisteröitymistä. Asiakkuutta. Kyllä se vie niistä ison siivun pois, kun juttu jää puolitiehen. Vajaaksi.


    • Anonyymi

      Kaksi sanaa mitkä voisi bannata kokonaan täältä ja miksi ei muualtakin:

      Suvakki. Persu.

      Ei väliä mitä mieltä on mistäkin. Molemmat termit on sellaisia, että ei hirveämmin ole henkilö keskustelun arvoinen jos jompaa kumpaa tai molempia jaksaa viljellä säännöllisesti kirjoituksiinsa.

    • Anonyymi

      Naisilla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja suu mutta ne ei silti ymmärrä miehiä. Ja sehän ärsyttää lähes kaikkia miehiä.

    • Anonyymi

      Harmis tuossa kaipasi aloituksia joissa aloittajalla olisi joku näkemys. Nyt kysyn sinulta JanK mikä sinkut palstalla rasittaa / on rasittavinta? Korjausideoita?

      Itse ehdotan, että aloittaja (tällaisissa gallupeissa) joko aloittaisi kertomalla oman näkemyksensä, tai yrittäisi lopuksi kerätä jonkinlaisen koosteen edes näistä mielipiteistä/ideoista/ ajatuksista. Olisi jotain hyötyäkin näistä kyselyistä ja voisi ketju pysyä paremmin kasassa.

      • Se oli ajatuskin, mutta vasta kun ketju hiljenee. Äänestysaika "loppuu".

        Vielä näkyy porisevan. Yhteenveto tullee, muttei tänään.

        Mä henkilökohtaisesti kaipaisin sitä rekisteröitymistä kaikille, niin ettei puskailu onnistuisi. Ja max 2 nimierkkiä 6kk sisään saisi rekata. Pyövelöin yes.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Se oli ajatuskin, mutta vasta kun ketju hiljenee. Äänestysaika "loppuu".

        Vielä näkyy porisevan. Yhteenveto tullee, muttei tänään.

        Mä henkilökohtaisesti kaipaisin sitä rekisteröitymistä kaikille, niin ettei puskailu onnistuisi. Ja max 2 nimierkkiä 6kk sisään saisi rekata. Pyövelöin yes.

        Huvittavaa ja jokseenkin käsittämätöntä tuo rekkautumisen vaatimus rekatuilta. Miksi? Helpompi kiusata? Klikkiytyä? Tehdä ennakko-oletuksia?En ymmärrä. Naurettavaa. Voinhan mä vaikka rekkautua, antaa tunnukset parille kolmelle kaverille ja kirjoitellaan sitten vuorotellen samalla nikillä. En käsitä. Ego kaipaa tunnustamista rekatuilla? Pienet sosiaaliset piirit reaalissa?
        Anonymiteetti rules ok.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa ja jokseenkin käsittämätöntä tuo rekkautumisen vaatimus rekatuilta. Miksi? Helpompi kiusata? Klikkiytyä? Tehdä ennakko-oletuksia?En ymmärrä. Naurettavaa. Voinhan mä vaikka rekkautua, antaa tunnukset parille kolmelle kaverille ja kirjoitellaan sitten vuorotellen samalla nikillä. En käsitä. Ego kaipaa tunnustamista rekatuilla? Pienet sosiaaliset piirit reaalissa?
        Anonymiteetti rules ok.

        Miksi? - Olet edelleen anonyymi, vaikka rekisteröidyt, mutta silleen tunnistettava että tekstisi sitoutuu sinuun ja nimimerkkiisi tai sun kolmeen kaveriin.

        Helpompi kiusata? - Kuka kehtaa vielä kiusata nimimerkillä, jos sillä aikoo jotain muutakin kun kiusata? Eihän kukaan ota kiusaajia ja trollaajia vakavasti. Eli itselleen siinä kiusaa tekee jos nimimerkillä kiusaajaksi rupeaa.

        Klikkiytyä? - Ei ainoastaan sitoutua sanomisiinsa tunnistettavana anonyymina.

        Tehdä ennakko-oletuksia? - Niiltä ei välty kukaan jolla on nimi tai naama. Mutta ryhmäpaine aina sen verran toimii, että jää äkkiä ulkopuoliseksi jos kovin pahasti turpaansa soittelee muille.


        En ymmärrä. Naurettavaa. - Et sitten ymmärrä vaan naureskelet. Kyllä sekin käy.


        Voinhan mä vaikka rekkautua, antaa tunnukset parille kolmelle kaverille ja kirjoitellaan sitten vuorotellen samalla nikillä. En käsitä. - Voit voit, mutta jos teidän jutut on kuraa, teihin suhtaudutaan kurana. Käsitä vaan, se olisi kaikkien etu joilla on jotain asiaakin, eikä vaan puskia mihin piiloutua mollaamaan taikka jopa esittämään jotain toista.


        Ego kaipaa tunnustamista rekatuilla? - Jollain saattaa senkin tehdä, mutta aika outo olisi ilmiöksi asti, en oikein usko tuhon teoriaan. Ontuva. Anonyymeja kuitenkin rekatutkin.

        Pienet sosiaaliset piirit reaalissa? - Saattaa olla, eikä se ole mikään huono asia välttämättä. Koronakin nyt jyllää. :)


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Miksi? - Olet edelleen anonyymi, vaikka rekisteröidyt, mutta silleen tunnistettava että tekstisi sitoutuu sinuun ja nimimerkkiisi tai sun kolmeen kaveriin.

        Helpompi kiusata? - Kuka kehtaa vielä kiusata nimimerkillä, jos sillä aikoo jotain muutakin kun kiusata? Eihän kukaan ota kiusaajia ja trollaajia vakavasti. Eli itselleen siinä kiusaa tekee jos nimimerkillä kiusaajaksi rupeaa.

        Klikkiytyä? - Ei ainoastaan sitoutua sanomisiinsa tunnistettavana anonyymina.

        Tehdä ennakko-oletuksia? - Niiltä ei välty kukaan jolla on nimi tai naama. Mutta ryhmäpaine aina sen verran toimii, että jää äkkiä ulkopuoliseksi jos kovin pahasti turpaansa soittelee muille.


        En ymmärrä. Naurettavaa. - Et sitten ymmärrä vaan naureskelet. Kyllä sekin käy.


        Voinhan mä vaikka rekkautua, antaa tunnukset parille kolmelle kaverille ja kirjoitellaan sitten vuorotellen samalla nikillä. En käsitä. - Voit voit, mutta jos teidän jutut on kuraa, teihin suhtaudutaan kurana. Käsitä vaan, se olisi kaikkien etu joilla on jotain asiaakin, eikä vaan puskia mihin piiloutua mollaamaan taikka jopa esittämään jotain toista.


        Ego kaipaa tunnustamista rekatuilla? - Jollain saattaa senkin tehdä, mutta aika outo olisi ilmiöksi asti, en oikein usko tuhon teoriaan. Ontuva. Anonyymeja kuitenkin rekatutkin.

        Pienet sosiaaliset piirit reaalissa? - Saattaa olla, eikä se ole mikään huono asia välttämättä. Koronakin nyt jyllää. :)

        Sä ainakin rrrrakastat omaa "ääntäsi" täällä, huhu huh. Ja sulta meni vissiin taas tahallaan ihan ohi mitä tossa tarkoitettiin. Mut hei hyvä että sulla on tää pieni lammikko jossa voit kuvitella olevasi isokin kala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä ainakin rrrrakastat omaa "ääntäsi" täällä, huhu huh. Ja sulta meni vissiin taas tahallaan ihan ohi mitä tossa tarkoitettiin. Mut hei hyvä että sulla on tää pieni lammikko jossa voit kuvitella olevasi isokin kala.

        Ei ole tarvetta olla "silleen tunnistettava että tekstisi sitoutuu sinuun".
        Rekatuthan täällä sen kiusaamisen ja klikkiytymisen hoitaa. Kyllä on jokin vinksallaan päässä jos ei kestä anonyymipalstalla rekkaamattomia kirjoittajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä ainakin rrrrakastat omaa "ääntäsi" täällä, huhu huh. Ja sulta meni vissiin taas tahallaan ihan ohi mitä tossa tarkoitettiin. Mut hei hyvä että sulla on tää pieni lammikko jossa voit kuvitella olevasi isokin kala.

        Outo mielikuva. Mulla on kyllä ihan kiva ääni. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta olla "silleen tunnistettava että tekstisi sitoutuu sinuun".
        Rekatuthan täällä sen kiusaamisen ja klikkiytymisen hoitaa. Kyllä on jokin vinksallaan päässä jos ei kestä anonyymipalstalla rekkaamattomia kirjoittajia.

        Miten noin yksinkertainen asia on noin vaikea niellä ja sisäistää, mikä etu rekkautumisessa on? Ainii, osa anonyymit tykkää pelailla?


    • Anonyymi

      Piristävää tässä keskustelussa on ollut näköjään yb:n kommentit ja jonkun uuden mummon tuleminen keskusteluihin mukaan.

      1. Huonointa on ollut se syyttely jonka liner oli näköjään taas tehnyt, en kirjoittanut tähän ketjuun kuin yhden viestin tämän lisäksi joten tuo syyttely alkaa jo tympimään
      2. Toinen juttu mikä tympii on nimimerkilläni kirjoittelu, jopa sen aloituksen jostain lillis/"porari jj" ystävyydestä joku teki nimimerkilläni

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Pönttis mummo


      • Anonyymi

        Oletko AsianVierestä kännissä, joku esittää vai mitä oikein selität?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko AsianVierestä kännissä, joku esittää vai mitä oikein selität?

        Olipa taas asiallinen kommentti.


    • No just ne, sinkut 🤣

      No ei, en osaa sanoa, en seuraa yksittäisiä palstalohkoja, vaan päätasoa. On tullut huomattua aiemmin, että pahiten klikkiytyy tai muuten vinoutuu aina yksittäiset palstalohkot. Ja jutuista päätellen sama jatkuu edelleen, mikään ole muuttunut 10 vuodessa. Tosin varmaan missaan kaikkea mielenkiintoista ja hyviäkin aloituksia, mutta en usko kokevani siitä hirveitä tunnontuskia jatkossakaan 😜

    • Anonyymi

      No nyt näin anonyyminä huomaan tälläisenkin aloituksen olevan ihan hanurista. Siis aivan liikaa aloitukseen sinäällään kuulumatonta shittiä.

      Ehkä rekatut uskoo mua?

      Ja toinen on tosiaan tuo henkilöln meneminen. Mistä jo laitoinkin. Olis helppoa olla rekattu, kun ihmiset ei olisi kokoajan hanurissa kiinni. Siihen tuskin mikään auttaa. Ehkä rekkaantunispakko. Yhä vois olla anonyymi, ei kukaan, mutta vastais siitä nikistään. Ainahan tänne vois uuden nikin laittaa, mutta toisaalta jokainen joka huomaisi jonkun rekisteröityneen perseilevän, vois sormella ns. Osoittaa kohdetta. Kohde saisi sitten selittää ylläpidolle kommentin.

      Rekattuna oli kuitenkin helpompi seurata keskustelua. Mitkä kommentit koski itseään, ne oli helppo lukea. Aloitukset voisi tehdä täysin anonyyminä, ettei kaikki tää olisi velkikellossa.

      Dee puskista. 😃

      • Anonyymi

        Jospa saatais nyt uudelta vuodelta iso parannus ja muutos.


      • Anonyymi

        "Ja toinen on tosiaan tuo henkilöln meneminen. Mistä jo laitoinkin. Olis helppoa olla rekattu, kun ihmiset ei olisi kokoajan hanurissa kiinni. Siihen tuskin mikään auttaa. Ehkä rekkaantunispakko"

        No tuo ei taida auttaa, sama kun toistuu jatkuvasti. Taitavat ne tunnetuimmat nimimerkit vatvoa paskaa eniten? Liner, Wwuwuw, floweri vatvovat eniten Pymppyä tai sitä kuka olisi jonkun tekstin kirjoittanut. Syyttely on vain helkkarin rumaa teoista jota ihminen ei ole tehnyt.
        Tuo kertoo jotain kirjoittajien oikeustajusta. Kiva kiusata ja ajaa takaa ihmistä joka on syytön. Keskiajan noitavainoissa taisi olla samat aatteet?

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja toinen on tosiaan tuo henkilöln meneminen. Mistä jo laitoinkin. Olis helppoa olla rekattu, kun ihmiset ei olisi kokoajan hanurissa kiinni. Siihen tuskin mikään auttaa. Ehkä rekkaantunispakko"

        No tuo ei taida auttaa, sama kun toistuu jatkuvasti. Taitavat ne tunnetuimmat nimimerkit vatvoa paskaa eniten? Liner, Wwuwuw, floweri vatvovat eniten Pymppyä tai sitä kuka olisi jonkun tekstin kirjoittanut. Syyttely on vain helkkarin rumaa teoista jota ihminen ei ole tehnyt.
        Tuo kertoo jotain kirjoittajien oikeustajusta. Kiva kiusata ja ajaa takaa ihmistä joka on syytön. Keskiajan noitavainoissa taisi olla samat aatteet?

        AsianVierestä

        En ole kertaakaan nähnyt AsianVierestä käyttävän pymppy sanaa, ellei käytä sitä ilman, että kirjaa nimeään alle.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pönttis-mummon hilaaminen ullakolle.

    • Anonyymi

      En ole "palstalainen" joten mielipidettäni ei tietenkään lasketa, mutta sen verran kun täällä olen käynyt olen sen havainnon tehnyt että valtavasti naisvihaa, naisten haukkumista ja halveksuvia postauksia. Kuitenkin valtavasti porukkaa joka itkee ja valittaa naisettomuuttan. Nämä itsensä säälijät ovat todella rasittavia.
      Kaikeista eniten inhottaa juuri tuo haukkuminen ja suoranainen kiusaaminen. Joku otetaan hampaisiin ja revitään armotta kappaleiksi. Samaa kiusaamista sitten julistatte tekopyhinä vastustavanne kun lehdistö epii niistä otsikoita.
      Otetaan tietty henkilö ja aletaan joukolla mollata ja pilkata. Tehdään naurunalaiseksi ja nauretaan porukalla. Entä jos pilkka osuisikin omaan nilkkaan?
      Tämä on tunnetusti ollut aina kaatopaikka heille joita elämä potkii ja kun pitää löytää joku heikompi johon katkeruutensa purkaa. Tunteakseen olevansa edes hitusen parempi.
      Jos joku kirjoittaa asiallisen aloituksen, se vaietaan kuoliaaksi ja jos jotain vastataan niin jotain älytöntä mölinää ja asiattomuuksia. Sontapuheet ja ruokottomuudet varsinkin naisista on sallittua, mutta jos joku kirjoittaa jotain miehistä se poistetaan. Tämän pistänyt varta vasten merkille.
      Jos tätä palstaa alettaisiin muuttaa, pitäisi moderaattorin oltava todella paljon tiukempi. Kirjautumispakko. Ja se, että jollain ihmeen tavalla saataisiin asiallisia sosiaalisesti pärjääviä ihmisiä kirjoittamaan ja keskustelemaan. Utopiaa. Ei tapahdu.

      • Kirjautumispakko voisi toimia, kun ihmiset helpommin miettii ja "häpeilee" ulosantiaan, jos samalla nimimerkillä täytyy kirjoittaa kaikki mitä aikoo kirjoittaa näppikseltään. Eikä puskaräkyttäminen olisikaan enää mahdollista.

        Toki näin saa myös kuraa päälleen, mutta ryhmpaine toimii, kun halutaan säilyttää niin ikään kasvot. Pitää miettiä millaiset kasvot nimimerkilleen antaa, kun puskassa on niin helvetin helppo siirtää vastuukin muille.


      • JanK kirjoitti:

        Kirjautumispakko voisi toimia, kun ihmiset helpommin miettii ja "häpeilee" ulosantiaan, jos samalla nimimerkillä täytyy kirjoittaa kaikki mitä aikoo kirjoittaa näppikseltään. Eikä puskaräkyttäminen olisikaan enää mahdollista.

        Toki näin saa myös kuraa päälleen, mutta ryhmpaine toimii, kun halutaan säilyttää niin ikään kasvot. Pitää miettiä millaiset kasvot nimimerkilleen antaa, kun puskassa on niin helvetin helppo siirtää vastuukin muille.

        Uskon, että kirjautuminen, nimimerkki putsaisi hiukan räkytystä ja trollailua. Muiden nimissä esiintymistä. Repimistäkin.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Uskon, että kirjautuminen, nimimerkki putsaisi hiukan räkytystä ja trollailua. Muiden nimissä esiintymistä. Repimistäkin.

        Taidat unohtaa yhden asian ja se se mitä Harmis ja yb toi jo esille palstan historiasta?
        Palsta on Harmiksen mukaan ollut piloilla jo 10 vuotta, siitä lähtien kun jostain miehen logiikasta oli porukka siirtynyt sinkkujen palstalle.

        Nopeasti voisi vetää sen johtopäätöksen missä ne vanhimmat kirjoittajat saastuttavat palstaa vieläkin jos tilanne olisi jatkunut jo 10 vuotta. Tuotahan tukisi se jankutus jostain Pertistä jonka kirjoituksia en ole lukenut kahden vuoden sisällä yhtään kappaletta. Mikähän tämä legendaarinen Pertti mahtaa muuten olla ja miksi siitä kirjoitetaan niin paljon?
        Kirjoittaja ovat vanhoja kirjoittajia jos uudemmat eivät tunne koko tapausta.

        Anonyyminä kirjoittaminen ei ole palstan ylläpitäjälle anonyyminä kirjoittamista, heillähän on ID tiedossa. Mikäli jostain sähköisestä osoitteesta tulisi jatkuvasti kommentteja jotka katsotaan rikkovat palstan harmoniaa voi ylläpito sulkea sähköiseltä tliltä palstalle pääsyn. Onhan aika helppoa katsoa historia mitä sähköisestä osoitteesta olisi kirjoitettu.

        Kontrollia tulisi parantaa. Syytöksien esittäjien kirjoitusten todenmukaisuushan on helppo todentaa katsomalla ne ID tiedot. Niistä kun näkyy mistä päin Suomea joku kirjoittaa eikä yksi henkilö voi samaan aikaan olla kahdessa eri osoitteessa.

        Voisiko palstan vanhat kirjoittajat lopettaa jauhamisen siitä Pertistä jota uudemmat kirjoittajat eivät tunne? Mitä arvoa sen jankuttaminen antaa palstalle? Mitä arvoa antaa se jos epäillään toisia jatkuvasti hahmoksi jostain palstan alkuhistorian aikakaudelta?
        Keskittykää kirjoitusten sisältöön ja vastailkaa sen perusteella. Kirjoittajaan ei kannattaisi keskittyä niin paljon koska aloituksissa harvoin niin tehdään. Viimeaikoina joku Pujis ja Pirpana ketju jo osoitti miten sairaiksi kirjoitukset voivat mennä. Sieltä kai voi katsoa ketkä sellaista jauhamista palstalla harrastavat, jopa jälkikäteen? Palstan ylläpitäjä voi tarkastaa ja bännätä ne kirjoittajat jotka ovat epäasiallisuuksiin syyllistyneet.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat unohtaa yhden asian ja se se mitä Harmis ja yb toi jo esille palstan historiasta?
        Palsta on Harmiksen mukaan ollut piloilla jo 10 vuotta, siitä lähtien kun jostain miehen logiikasta oli porukka siirtynyt sinkkujen palstalle.

        Nopeasti voisi vetää sen johtopäätöksen missä ne vanhimmat kirjoittajat saastuttavat palstaa vieläkin jos tilanne olisi jatkunut jo 10 vuotta. Tuotahan tukisi se jankutus jostain Pertistä jonka kirjoituksia en ole lukenut kahden vuoden sisällä yhtään kappaletta. Mikähän tämä legendaarinen Pertti mahtaa muuten olla ja miksi siitä kirjoitetaan niin paljon?
        Kirjoittaja ovat vanhoja kirjoittajia jos uudemmat eivät tunne koko tapausta.

        Anonyyminä kirjoittaminen ei ole palstan ylläpitäjälle anonyyminä kirjoittamista, heillähän on ID tiedossa. Mikäli jostain sähköisestä osoitteesta tulisi jatkuvasti kommentteja jotka katsotaan rikkovat palstan harmoniaa voi ylläpito sulkea sähköiseltä tliltä palstalle pääsyn. Onhan aika helppoa katsoa historia mitä sähköisestä osoitteesta olisi kirjoitettu.

        Kontrollia tulisi parantaa. Syytöksien esittäjien kirjoitusten todenmukaisuushan on helppo todentaa katsomalla ne ID tiedot. Niistä kun näkyy mistä päin Suomea joku kirjoittaa eikä yksi henkilö voi samaan aikaan olla kahdessa eri osoitteessa.

        Voisiko palstan vanhat kirjoittajat lopettaa jauhamisen siitä Pertistä jota uudemmat kirjoittajat eivät tunne? Mitä arvoa sen jankuttaminen antaa palstalle? Mitä arvoa antaa se jos epäillään toisia jatkuvasti hahmoksi jostain palstan alkuhistorian aikakaudelta?
        Keskittykää kirjoitusten sisältöön ja vastailkaa sen perusteella. Kirjoittajaan ei kannattaisi keskittyä niin paljon koska aloituksissa harvoin niin tehdään. Viimeaikoina joku Pujis ja Pirpana ketju jo osoitti miten sairaiksi kirjoitukset voivat mennä. Sieltä kai voi katsoa ketkä sellaista jauhamista palstalla harrastavat, jopa jälkikäteen? Palstan ylläpitäjä voi tarkastaa ja bännätä ne kirjoittajat jotka ovat epäasiallisuuksiin syyllistyneet.

        AsianVierestä

        Lue tuolta ylempää, mihin perustan rekkautumis ideani. En viitsi uudelleen kirjoittaa. Mutta kuran kantajat rekattuna jää nopeammin paitsioon, kun anonyymina puskana. Koska ryhmä paine.

        Jokainen näkee kyllä rekatun, osaa lukea mitä se kirjoittee ja jättää noteeraamatta, jos kovin sekoilee ja jutut ei istu pirtaan jonka seurausta on, pitää panostaa ajatukseen ja tekstiin eikä vaan huuteluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat unohtaa yhden asian ja se se mitä Harmis ja yb toi jo esille palstan historiasta?
        Palsta on Harmiksen mukaan ollut piloilla jo 10 vuotta, siitä lähtien kun jostain miehen logiikasta oli porukka siirtynyt sinkkujen palstalle.

        Nopeasti voisi vetää sen johtopäätöksen missä ne vanhimmat kirjoittajat saastuttavat palstaa vieläkin jos tilanne olisi jatkunut jo 10 vuotta. Tuotahan tukisi se jankutus jostain Pertistä jonka kirjoituksia en ole lukenut kahden vuoden sisällä yhtään kappaletta. Mikähän tämä legendaarinen Pertti mahtaa muuten olla ja miksi siitä kirjoitetaan niin paljon?
        Kirjoittaja ovat vanhoja kirjoittajia jos uudemmat eivät tunne koko tapausta.

        Anonyyminä kirjoittaminen ei ole palstan ylläpitäjälle anonyyminä kirjoittamista, heillähän on ID tiedossa. Mikäli jostain sähköisestä osoitteesta tulisi jatkuvasti kommentteja jotka katsotaan rikkovat palstan harmoniaa voi ylläpito sulkea sähköiseltä tliltä palstalle pääsyn. Onhan aika helppoa katsoa historia mitä sähköisestä osoitteesta olisi kirjoitettu.

        Kontrollia tulisi parantaa. Syytöksien esittäjien kirjoitusten todenmukaisuushan on helppo todentaa katsomalla ne ID tiedot. Niistä kun näkyy mistä päin Suomea joku kirjoittaa eikä yksi henkilö voi samaan aikaan olla kahdessa eri osoitteessa.

        Voisiko palstan vanhat kirjoittajat lopettaa jauhamisen siitä Pertistä jota uudemmat kirjoittajat eivät tunne? Mitä arvoa sen jankuttaminen antaa palstalle? Mitä arvoa antaa se jos epäillään toisia jatkuvasti hahmoksi jostain palstan alkuhistorian aikakaudelta?
        Keskittykää kirjoitusten sisältöön ja vastailkaa sen perusteella. Kirjoittajaan ei kannattaisi keskittyä niin paljon koska aloituksissa harvoin niin tehdään. Viimeaikoina joku Pujis ja Pirpana ketju jo osoitti miten sairaiksi kirjoitukset voivat mennä. Sieltä kai voi katsoa ketkä sellaista jauhamista palstalla harrastavat, jopa jälkikäteen? Palstan ylläpitäjä voi tarkastaa ja bännätä ne kirjoittajat jotka ovat epäasiallisuuksiin syyllistyneet.

        AsianVierestä

        Kontrollia on helpompi parantaa silloinkin, jos on rekattu. Saa bannit kun joku tarpeeksi naputtelee asittomuus nappia. Ja jos saa vaikka 6 kk sisällä rekattua vain 2 nimimerkkiä samalle laitteelle, puhelinnumerolle niin eipähän niitä nikkejäkään voi tehtailla pelleilyyn?

        Joutuu pitämään jäähyä tai investoimaan useampaan laitteeseen, numeroon saadakseen nimimerkkejä liudan ja onko siinä sitten mitäkään järkeä palstan takia? Ei ole.

        Muuten joo, kyllä ne trollit seuraa palstalta toiselle. Seuraako enää sitten, kun on kirjauduttava? Tuskin niitä enää niin paljon on kun nyt...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat unohtaa yhden asian ja se se mitä Harmis ja yb toi jo esille palstan historiasta?
        Palsta on Harmiksen mukaan ollut piloilla jo 10 vuotta, siitä lähtien kun jostain miehen logiikasta oli porukka siirtynyt sinkkujen palstalle.

        Nopeasti voisi vetää sen johtopäätöksen missä ne vanhimmat kirjoittajat saastuttavat palstaa vieläkin jos tilanne olisi jatkunut jo 10 vuotta. Tuotahan tukisi se jankutus jostain Pertistä jonka kirjoituksia en ole lukenut kahden vuoden sisällä yhtään kappaletta. Mikähän tämä legendaarinen Pertti mahtaa muuten olla ja miksi siitä kirjoitetaan niin paljon?
        Kirjoittaja ovat vanhoja kirjoittajia jos uudemmat eivät tunne koko tapausta.

        Anonyyminä kirjoittaminen ei ole palstan ylläpitäjälle anonyyminä kirjoittamista, heillähän on ID tiedossa. Mikäli jostain sähköisestä osoitteesta tulisi jatkuvasti kommentteja jotka katsotaan rikkovat palstan harmoniaa voi ylläpito sulkea sähköiseltä tliltä palstalle pääsyn. Onhan aika helppoa katsoa historia mitä sähköisestä osoitteesta olisi kirjoitettu.

        Kontrollia tulisi parantaa. Syytöksien esittäjien kirjoitusten todenmukaisuushan on helppo todentaa katsomalla ne ID tiedot. Niistä kun näkyy mistä päin Suomea joku kirjoittaa eikä yksi henkilö voi samaan aikaan olla kahdessa eri osoitteessa.

        Voisiko palstan vanhat kirjoittajat lopettaa jauhamisen siitä Pertistä jota uudemmat kirjoittajat eivät tunne? Mitä arvoa sen jankuttaminen antaa palstalle? Mitä arvoa antaa se jos epäillään toisia jatkuvasti hahmoksi jostain palstan alkuhistorian aikakaudelta?
        Keskittykää kirjoitusten sisältöön ja vastailkaa sen perusteella. Kirjoittajaan ei kannattaisi keskittyä niin paljon koska aloituksissa harvoin niin tehdään. Viimeaikoina joku Pujis ja Pirpana ketju jo osoitti miten sairaiksi kirjoitukset voivat mennä. Sieltä kai voi katsoa ketkä sellaista jauhamista palstalla harrastavat, jopa jälkikäteen? Palstan ylläpitäjä voi tarkastaa ja bännätä ne kirjoittajat jotka ovat epäasiallisuuksiin syyllistyneet.

        AsianVierestä

        Ja pertistä, en tunne edes miehen logiikan ajoilta. On helppoa syytellä meitä rekattuja kaiken pilaamisesta, sekin onnistuu kun puskana voi syytellä. Puskana voi pilata palstoja. Rekattuna taas jää äkkiä syrjään, jos kovin aukoo nuppiaan löyhästi tai kuten puskassa tupataan tekemään.

        Ei ihmisiä tarvi mihinkään jahdata, ihmisiä pitää vastuuttaa vaan sanomisistaan sen verran, että joko kehtaa sanoa niin että sen sanomisen saa kohdistettua tai sitten jättää sanomatta, jos ei kehtaa.


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Lue tuolta ylempää, mihin perustan rekkautumis ideani. En viitsi uudelleen kirjoittaa. Mutta kuran kantajat rekattuna jää nopeammin paitsioon, kun anonyymina puskana. Koska ryhmä paine.

        Jokainen näkee kyllä rekatun, osaa lukea mitä se kirjoittee ja jättää noteeraamatta, jos kovin sekoilee ja jutut ei istu pirtaan jonka seurausta on, pitää panostaa ajatukseen ja tekstiin eikä vaan huuteluun.

        Voi ehkä toimiakin, tosin palstan ylläpitäjällä on myös jokin velvoite pitää alustaa asiallisena.
        Huomaan että olet vanha kirjoittaja koska et kommentoi tuosta Pertti jankutuksesta mitään. Sehän on uudemmista kirjoittajista sairasta touhua. Leimataan uudet kirjoittajat, halutaan luoda kuva jostain siten ettei tarvitse huomioida.

        Palstaa voi vaivata myös ikäjakauma. Monet vanhat kirjoittajat ovat nähtävästi yli 50 vuotiaita, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. He elävät myös parisuhteessa.
        Meneekö helposti toksiseksi touhuksi jos parisuhteessa oleva jo 50 vuotta täyttänyt alkaa kirjoittamaan sinkkupalstalla? Tuossa iässä kun ei enää ajatella sitä miksi sinkut haluaisivat parisuhteeseen, sitä "kovaa ydintä" eli aviopuolisoa, lapsia ja perhettä. Helposti keskusteluissa huomaa miten seksuaalisuus on monelle myrkkyä. Tuleeko tuo jo ihmisen iästä?

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ehkä toimiakin, tosin palstan ylläpitäjällä on myös jokin velvoite pitää alustaa asiallisena.
        Huomaan että olet vanha kirjoittaja koska et kommentoi tuosta Pertti jankutuksesta mitään. Sehän on uudemmista kirjoittajista sairasta touhua. Leimataan uudet kirjoittajat, halutaan luoda kuva jostain siten ettei tarvitse huomioida.

        Palstaa voi vaivata myös ikäjakauma. Monet vanhat kirjoittajat ovat nähtävästi yli 50 vuotiaita, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. He elävät myös parisuhteessa.
        Meneekö helposti toksiseksi touhuksi jos parisuhteessa oleva jo 50 vuotta täyttänyt alkaa kirjoittamaan sinkkupalstalla? Tuossa iässä kun ei enää ajatella sitä miksi sinkut haluaisivat parisuhteeseen, sitä "kovaa ydintä" eli aviopuolisoa, lapsia ja perhettä. Helposti keskusteluissa huomaa miten seksuaalisuus on monelle myrkkyä. Tuleeko tuo jo ihmisen iästä?

        AsianVierestä

        Toimii toimii, varmasti jos ylläpitäjä puuttuu asiattomaan touhuun. Tuntuu se puuttuvan ihan kiroiluukin ja siihenkin, että joku ei vaan jostakin rekatusta tykkää ja runkuttaa asiaton nappulaa kiimassaan.:)

        Ei liity mihkään vanhaan kirjoittamiseen, väärä oletus..mua kuule kiinnosta mistään Pertistä jutella ja ylläpitää tyypin imagoa ja nimeä sen enmpää. Muut jo hoitaa hommaa ihan kiitettävästi siitä jankuttamisessa. Evvk koko tapaus.

        Tyhmää sen syöpä homma oli ja se besserwisseröinti, mutta toisaalta Pertissä on aineksia myös kunnon keskusteluun. Kaikki ei tykkää kaikista ja sehän meidän on jokaisen vaan opittava sietämään. End of story.

        Ja miksei muka ajatella? Parisuhteessa olevatkin on olleet sinkkuja ja osa on edelleen tai uudelleen. Minäkin olen parisuhteessa ja silti puhun ihan omasta mielestäni sujuvasti seksistä, sinkuista syistä siihen jne. Vai, saa korjata jos oletan itsestäni liikoja.

        Jos mä pystyn siihen, muutkin pystyy.

        Toiset ei halua puhua avoimesti vaikkapa seksistä ja minusta se on ok, sitä pitää kunnioittaa. Mutta sanavapaus on sananvapaus. Hyppii vaan ohi ne jutut mitkä ei kiinnosta mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ehkä toimiakin, tosin palstan ylläpitäjällä on myös jokin velvoite pitää alustaa asiallisena.
        Huomaan että olet vanha kirjoittaja koska et kommentoi tuosta Pertti jankutuksesta mitään. Sehän on uudemmista kirjoittajista sairasta touhua. Leimataan uudet kirjoittajat, halutaan luoda kuva jostain siten ettei tarvitse huomioida.

        Palstaa voi vaivata myös ikäjakauma. Monet vanhat kirjoittajat ovat nähtävästi yli 50 vuotiaita, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. He elävät myös parisuhteessa.
        Meneekö helposti toksiseksi touhuksi jos parisuhteessa oleva jo 50 vuotta täyttänyt alkaa kirjoittamaan sinkkupalstalla? Tuossa iässä kun ei enää ajatella sitä miksi sinkut haluaisivat parisuhteeseen, sitä "kovaa ydintä" eli aviopuolisoa, lapsia ja perhettä. Helposti keskusteluissa huomaa miten seksuaalisuus on monelle myrkkyä. Tuleeko tuo jo ihmisen iästä?

        AsianVierestä

        Haluat siis eroon palstan fiksuimmista kirjoittajista, kuten y.b:stä ja tosi..typystä? Kun ovat yli 50 ja varattuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis eroon palstan fiksuimmista kirjoittajista, kuten y.b:stä ja tosi..typystä? Kun ovat yli 50 ja varattuja.

        Koomista: keski-ikäinen varattu ukkeli ei halua, että palstalla on muita keski-ikäisiä varattuja, vaan pitäisi olla nuoria sinkkuja 🤣😂 Tiedoksi: ei niitä nuoria sinkkuja kiinnosta keski-ikäisen papan horinat.


      • Anonyymi

        TÄMÄ. Peukkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ehkä toimiakin, tosin palstan ylläpitäjällä on myös jokin velvoite pitää alustaa asiallisena.
        Huomaan että olet vanha kirjoittaja koska et kommentoi tuosta Pertti jankutuksesta mitään. Sehän on uudemmista kirjoittajista sairasta touhua. Leimataan uudet kirjoittajat, halutaan luoda kuva jostain siten ettei tarvitse huomioida.

        Palstaa voi vaivata myös ikäjakauma. Monet vanhat kirjoittajat ovat nähtävästi yli 50 vuotiaita, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. He elävät myös parisuhteessa.
        Meneekö helposti toksiseksi touhuksi jos parisuhteessa oleva jo 50 vuotta täyttänyt alkaa kirjoittamaan sinkkupalstalla? Tuossa iässä kun ei enää ajatella sitä miksi sinkut haluaisivat parisuhteeseen, sitä "kovaa ydintä" eli aviopuolisoa, lapsia ja perhettä. Helposti keskusteluissa huomaa miten seksuaalisuus on monelle myrkkyä. Tuleeko tuo jo ihmisen iästä?

        AsianVierestä

        Olethan itsekin viiskymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄ. Peukkuja.

        Mikä näistä ylläolevista kommenteista on TÄMÄ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä näistä ylläolevista kommenteista on TÄMÄ?

        Se on toi ensimmäinen viestipuussa, kun ei siinä näy tuota saatetekstiä.


      • JanK kirjoitti:

        Se on toi ensimmäinen viestipuussa, kun ei siinä näy tuota saatetekstiä.

        Viestiketjussa, kumpi nyt on oikein ilmaistu. Mutta tämä Anonyymi
        Tänään 07:30 kirjoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä näistä ylläolevista kommenteista on TÄMÄ?

        Anonyymi 7:30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ehkä toimiakin, tosin palstan ylläpitäjällä on myös jokin velvoite pitää alustaa asiallisena.
        Huomaan että olet vanha kirjoittaja koska et kommentoi tuosta Pertti jankutuksesta mitään. Sehän on uudemmista kirjoittajista sairasta touhua. Leimataan uudet kirjoittajat, halutaan luoda kuva jostain siten ettei tarvitse huomioida.

        Palstaa voi vaivata myös ikäjakauma. Monet vanhat kirjoittajat ovat nähtävästi yli 50 vuotiaita, ei siinä mitään pahaa sinänsä ole. He elävät myös parisuhteessa.
        Meneekö helposti toksiseksi touhuksi jos parisuhteessa oleva jo 50 vuotta täyttänyt alkaa kirjoittamaan sinkkupalstalla? Tuossa iässä kun ei enää ajatella sitä miksi sinkut haluaisivat parisuhteeseen, sitä "kovaa ydintä" eli aviopuolisoa, lapsia ja perhettä. Helposti keskusteluissa huomaa miten seksuaalisuus on monelle myrkkyä. Tuleeko tuo jo ihmisen iästä?

        AsianVierestä

        Kyllä kuule me viiskymppisetkin kovaa seksiä kaivataan, mutta heitä nuo lapset ja perhe jo mäkeen sinkkupalstalta. Mitä ne tänne kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis eroon palstan fiksuimmista kirjoittajista, kuten y.b:stä ja tosi..typystä? Kun ovat yli 50 ja varattuja.

        Eivät ole oikeastaan yhtään mielenkiintoisia kirjoittajia..


    • Anonyymi

      Vedätys, rasismi, naisviha, jankutus.

    • Anonyymi

      - klo 7:30 kirjoitettu on täyttä asiaa!
      Eli palstaotsikon mukaisia juttuja ole juuri mitään 8/
      Seuraa kysymys, eikö otsikon kannalta muuhun köyhänlaiseen lörpöttelyyn ole muuta palstaa, joku maailmanmenoa tai huuhaa. Tuo lörpöttely on turhan hallitseva osuus, sisältönä pitkälti tietyn vakkariryhmän keskinäistä toistensa naljailua ja arvontaa , kuka sanoi mitäkin ja kenenkä nikillä, ja niistä sitten kiistellään. Kun ei ole asiaa oikein, niin hämmennetään joutavia. Ei kovin aikuismaista touhua. Nimim.yb edella oli myös huomioinut tämän. Sinänsä chattikin terveessä asussa menee (vaikka ei olekaan otsikon aihetta , --- on siellä jokunen välkkykin tyyppi "Wuu":sta alkaen tiivistämässä ajoittain asioita ;)

      Politiikka- , tässä lähinnä persu agendat ja vastaavat mamu ym. 'intohimojutut' kuuluisivat muille palstoille, niille luulisi löytyvän helposti oma paikkansa.
      Hieman valitettava ongelma on sitten palstan "apukoululaiset", esiteinin oloisten häiriköinnit; pieni osa heistä on oikeastikin erilaisia "alluja" (yksi palstanikki), ja tavallaan soisi heidänkin mielijutuilleen jonkin kanavan olevan auki ("naisten takapuolet", "naisen ei anna" ) Niihin tulisi reagoida ainoastaan 'hintsusti', terapiamielessä ;)
      Itsekin olen aiemmin syksymmällä kommentoinut erään hieman as-piirteisen juttuja; kaltaisensa kanssa on vaan vaikeaa, kun ei reagoi viesteihin juurikaan (tai käsittää vajaasti), eli ei keskustele vaan jatkaa omaa monologia, se on työlästä.

      Kuten tänään klo 7:30 viestissa toivotaan, palsta kaipaa myös "asiallisia sosiaalisesti pärjääviä ihmisiä kirjoittamaan ja keskustelemaan"
      mieluusti palstaotsikon teemaa lähellä olevista aiheista. Nykysisältö on karkoittanut tällaiset ihmiset kauemmaksi, kun pelkkä ajanvietepulputus, myöskin juorulehtien sisältölinkit mm., ei suuremmin vedä asiallisempia ihmistyyppejä.

    • Anonyymi

      Konservatiiviset ja kokemattomat kirjoittajat.

    • Anonyymi

      Jank, Jank, Jankuttavat kirjoittajat.

      • Mulla tulee jäystäminen mieleen jank jankista. Joku pirun sitkee toffee mälli. :)


      • Hiljaa nainen.


    • Anonyymi

      Onko aloittajan yhteenveto jo jossain? Ketjussa on muutama hyvinkin perusteltu kommentti siitä, mikä palstan sisällössä tätä nykyä (vielä!?) mättää.
      Nytkin ainakin 5 ekan sivun enemmistö on keskinäistä vertais-, ns.ätmi "mölinää", kuten eräs vastaaja yllä luonnehtii (pymppy-pertti, naiset ilkeitä, läski-lola,...)

      Ei näitä tässäkään ketjussa varsinaisesti monikaan kieltämässä ole, mutta valta-aineistona tällaiset karsii tehokkaasti ns.normikirjoittajia, sori nyt tämä ilmaus... toki teflonpintaisia normejakaan ei haittaa, mutta kuten sanottu, uudet ei-ätminkäiskirjoittajat kyllä vieroksuvat kun suhteessa harvat asiakirjoitukset "hukkuvat" noihin.

      Palstan ylläpitäjälle on aika yhdentekevää, kun (some ja mainosmaailmassa! ) kriteerinä on kirjoitusten määrä, ei laatu.

      • Ei ole vielä, katotaan kun ketju vaikenee se yhteenveto. Ellen ole jo töissä sitten. Tämä viikko aikaa rusnata sitä.


      • Eiköhän se voida jo tässä kohtaa ynnätä mikä mättää, liikaa jankutusta ja asiatonta mölinää. Mitä olet mieltä, eikö muka rekkautuminen auttaisi yhtään mölinän laatuun?

        Mä nyt olen ihan samanlainen ilman nimimerkkiä ja nimimerkillä, mutta veikkaan että osa ei ole. Osa onkin kertonut ettei kirjoittaisi nimimerkillä samanlaisia asioita mitä tekee puskana.

        Tulisiko tästä sitten liian virallinen ja kuiva kenttä?


    • Anonyymi

      Suuret alapäätietäjät.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe