Mihin te ihmisessä ihastutte

Tai lopulta rakastutten? Lueskelin tuossa yhtä juttua tai elämäkeraa, sikermää ja tuli mieleen kysyä tämmöistä ei välttämättä helppoa kysymystä.

Mutta sana on vapaa. :)

277

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *elämänkertaa.

• Anonyymi

Kahdesti syvällisesti rakastuneena voi miettiä mitkä ovat ne kaksi yhdistävää tekijää kahdessa eri naisessa jotka kiinnostivat eniten. Itseriittoisuus, oma luja tahto, iloinen eteenpäin katsova käyttäytyminen ja ajatusmaailma.
      Perusluonne yhtenevä. Fyysisesti naiset ovat hyvinkin erilaisia joten en ilmeisesti ihastu ja rakastu ulkoisiin raamituksiin tai kauneuskäsitteisiin.

AsianVierestä

• Eli katsot pintaa suvemmälle? :)

Minusta varsin hyvä asia.

• JanK kirjoitti:

Eli katsot pintaa suvemmälle? :)

Minusta varsin hyvä asia.

Näköjään tänään ei osu oikealle kirjaimelle sormi mitenkään. Kännykkällä hiplaillen.

Mutta piti kysyä vielä, että sä pidät itsenäisistä naisista? Copypastaan, niin tullee oikein.

"Itseriittoisuus, oma luja tahto,"

Tästä ja eteenpäin katsova käyttäytyminen toi mielikuvan. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Näköjään tänään ei osu oikealle kirjaimelle sormi mitenkään. Kännykkällä hiplaillen.

Mutta piti kysyä vielä, että sä pidät itsenäisistä naisista? Copypastaan, niin tullee oikein.

"Itseriittoisuus, oma luja tahto,"

Tästä ja eteenpäin katsova käyttäytyminen toi mielikuvan. :)

Naisen tulisi olla sellainen joka ei miestä tarvitse, ottaa miehen jos katsoo sille olevan sija omassa elämässään. Noin välttyy ajatukselta jossa nainen roikkuu mukana kun ei muuhun pysty. Voimakastahtoiset naiset kun tekevät mitä haluavat riippumatta siitä mitä mieltä mies olisi. Eivät ainakaan valita, tapahtuipa mitä tahansa. He ovat ymmärtäneet sen että omat valinnat ohjaavat elämää, ei ulkopuoliset tekijät.

Nyt pitää lähteä etsimään lunta ja latu.
        Tasatyönnön oppitunnit ja oppilas odottavat.

Hyvää päivänjatkoa.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Naisen tulisi olla sellainen joka ei miestä tarvitse, ottaa miehen jos katsoo sille olevan sija omassa elämässään. Noin välttyy ajatukselta jossa nainen roikkuu mukana kun ei muuhun pysty. Voimakastahtoiset naiset kun tekevät mitä haluavat riippumatta siitä mitä mieltä mies olisi. Eivät ainakaan valita, tapahtuipa mitä tahansa. He ovat ymmärtäneet sen että omat valinnat ohjaavat elämää, ei ulkopuoliset tekijät.

Hyvää päivänjatkoa.

AsianVierestä

Jep. Hyvät hiihtelyt! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa.

AsianVierestä

Nonii minä en noihin karmiin mahdu.🥰

Minä olen riiippuja, en kykene elää ilman miestäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa.

AsianVierestä

Miehenkin tulee olla tuollainen. Henkisesti ja muutenkin itsenäinen. Itsenäinen nainen tai mies ei ole läheisriippuvainen ja kykenee olemaan yksin pitkiäkin aikoja eikä se yksinolo ole kolaus itsetunnolle tai muullekaan. Tuon voisi kuvata savolaisittain näin: "Minä haluvan sinuva, vaikken tarvihe sinuva, mutta haluanpa kuitennii!" ;) ;D ;)
        https://www.youtube.com/watch?v=HQt6jIKNwgU (Aussilaisittain lmaistuna.)

• Anonyymi kirjoitti:

Miehenkin tulee olla tuollainen. Henkisesti ja muutenkin itsenäinen. Itsenäinen nainen tai mies ei ole läheisriippuvainen ja kykenee olemaan yksin pitkiäkin aikoja eikä se yksinolo ole kolaus itsetunnolle tai muullekaan. Tuon voisi kuvata savolaisittain näin: "Minä haluvan sinuva, vaikken tarvihe sinuva, mutta haluanpa kuitennii!" ;) ;D ;)

Hyvin tiivistetty. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minulle, kyllä minä haluan riippuvuutta itseenikin.

Sellainen kylmä mies ei ole mikään ihana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää päivänjatkoa.

AsianVierestä

Olipa kauniisti kirjoitettu. Juuri noin ajattelen itsekin, mutta vain miehen suhteen. Mikään ei ole kamalampaa kuin jos mies roikkuu, haluaa rajoittaa ja pitää kädestä kaikenaikaa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Nonii minä en noihin karmiin mahdu.🥰

Minä olen riiippuja, en kykene elää ilman miestäni.

Älä puhu potaskaa valtakunta. Kyllä kykenet elämään ilman miestäsi. Et vain halua, koska epäterve riippuvuus on suhteessanne "se juttu".

• Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu potaskaa valtakunta. Kyllä kykenet elämään ilman miestäsi. Et vain halua, koska epäterve riippuvuus on suhteessanne "se juttu".

Se että epätervettä se ei.
        Me olemme jokainen erilainen persoona ja nautin kyljessä elämisestä, etten vaihtele miestä kuin lapasia.
        Kuka sano että parisuhteessa pitäisi elää itsenäisesti?

• Anonyymi kirjoitti:

lapsien pitää itsenäistyä ei puolisoiden.

• Anonyymi kirjoitti:

”Kuin sanotaan myötä ja vastamäessä kun kuolema meidät erottaa”
        Se ikuinen lupaus ja kaikki se on sinulle epätervettä ja se ei todellakaan ole sinun on ymmärrettävä se erittäin tervettä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei minulle, kyllä minä haluan riippuvuutta itseenikin.

Sellainen kylmä mies ei ole mikään ihana.

Valtakunta, nyt sinun tulisi erottaa kaksi eri asiaa. Ihmisten sydämet voivat olla lämpimiä, intohimo korkealla ja rakkaus tulista vaikka he eivät jatkuvasti jokainen ilta vierekkäin istuisikaan. Luottamus ja oma tila. Yhteiset mukavat hetket joissa on annettavaa, energiaa jaettavaksi asti.
        Tilanteessasi jossa on 7 lasta ajattelet tietysti miehestä tavalla joka tukee ja peilaa tämänhetkistä elämäntilannettasi. Se ei oikeuta ajattelemaan toisten ihmisten ajattelua kylmäksi koska sitä he eivät itse suinkaan ole. Itsenäisiä kylläkin ja vahvempia sanomaan ja tekemään mitä itse haluavat.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Valtakunta, nyt sinun tulisi erottaa kaksi eri asiaa. Ihmisten sydämet voivat olla lämpimiä, intohimo korkealla ja rakkaus tulista vaikka he eivät jatkuvasti jokainen ilta vierekkäin istuisikaan. Luottamus ja oma tila. Yhteiset mukavat hetket joissa on annettavaa, energiaa jaettavaksi asti.
        Tilanteessasi jossa on 7 lasta ajattelet tietysti miehestä tavalla joka tukee ja peilaa tämänhetkistä elämäntilannettasi. Se ei oikeuta ajattelemaan toisten ihmisten ajattelua kylmäksi koska sitä he eivät itse suinkaan ole. Itsenäisiä kylläkin ja vahvempia sanomaan ja tekemään mitä itse haluavat.

AsianVierestä

Kyllä se sitä on kylmyyttä.
        Toiset eivät välitä iholla olla toiset nukkunee eri sängyissäkin kyllä siinä kylmä tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Kyllä se on erityisen tärkeätä tietää kylmät ihmiset joten kyllä ne minulle kylmiä kalikoita on.
        Esitetään enemmän kuin on, eikä kelpaa sellaisena kuin on.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Rehellisyys pyyhkii kaiken väliltä sitä se pitää ollakin, 😁 ettei syty vääriin ihmisiin sellainen suhde on kuollettava.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllä se on erityisen tärkeätä tietää kylmät ihmiset joten kyllä ne minulle kylmiä kalikoita on.
        Esitetään enemmän kuin on, eikä kelpaa sellaisena kuin on.

Sinulle pitääkin olla mutta lapsettomille sinkuille asia on jo toinen.
        Moni nainenhan jopa toivoo sitä ettei mies asuisi samassa asunnossa, suhde voi silti olla ihan toimiva. Monella taas työt estävät jokaöisen käpertymisen kainaloon. On olemassa monenlaisia suhteita, myös niitä joissa on useita lapsia ja nainen kotona 10 vuotta ilman omaa henkilökohtaista työuraa tai elämää.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Kyllä ne ihmiset jotka arvostaa samanlaisia arvoja kohtaa toisensa lopulta ja jos ei, sit pitäisi lopettaa suhde ennen kuin alkokaa.

Väärästä ihmistyypistä seuraa vuosien rääkkäys.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulle pitääkin olla mutta lapsettomille sinkuille asia on jo toinen.
        Moni nainenhan jopa toivoo sitä ettei mies asuisi samassa asunnossa, suhde voi silti olla ihan toimiva. Monella taas työt estävät jokaöisen käpertymisen kainaloon. On olemassa monenlaisia suhteita, myös niitä joissa on useita lapsia ja nainen kotona 10 vuotta ilman omaa henkilökohtaista työuraa tai elämää.

AsianVierestä

Niihän se samanlaiset arvoiset ihmiset pitää ollakin, olen vahva tunteinen joten en kestä yksinkertaisesti toinen vaan nukkuu huolensa yli vaikka minun kanssa se yhteinen huoli.

Minulle rajat on rakkautta ehdot rakennetaan suhteen eteen että voi elää tirvassa ja luottavassa suhteessa ja pitää kiinni rehellisyydestään.

• valtakunta kirjoitti:

Niihän se samanlaiset arvoiset ihmiset pitää ollakin, olen vahva tunteinen joten en kestä yksinkertaisesti toinen vaan nukkuu huolensa yli vaikka minun kanssa se yhteinen huoli.

Minulle rajat on rakkautta ehdot rakennetaan suhteen eteen että voi elää tirvassa ja luottavassa suhteessa ja pitää kiinni rehellisyydestään.

Tirvassa on turvassa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllä ne ihmiset jotka arvostaa samanlaisia arvoja kohtaa toisensa lopulta ja jos ei, sit pitäisi lopettaa suhde ennen kuin alkokaa.

Väärästä ihmistyypistä seuraa vuosien rääkkäys.

Niinpä, mutta se ei tarkoita että sinun tapasi elää olisi se ainut oikea?

AsianVierestä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

No nyt, taitaa se miehesi nytkin nukkua vaikka valvot:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, mutta se ei tarkoita että sinun tapasi elää olisi se ainut oikea?

AsianVierestä

Se ettäon todenäköisesti keskenään samallainen syyttelijän kanssa, molemmat kuvittelevat minun elämä olisi ainut oikea elää? Jotenkin teidän mielestä tarvitsee valehdella toiselle?
        Itsepähän elämän sotkuun pistää jos valehdellaan toiselle eipä sitä voi ihmetellä että riidat pursuavat. Säännöt ne monopolyssakin on, jos huijaat kyllä se on selvä ettei sinun kanssa haluta pelata
        Jos koulussa rikot sääntöjä kyllä siitä nuhteita tulee mitä parempi ja moraaliton ja kylmempi teko sitä vakampi on myös rangaistus.

Pysykää rehellisenä löydätte sen oikean eikä sitä joka vaan läheltä liippaa.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Se ettäon todenäköisesti keskenään samallainen syyttelijän kanssa, molemmat kuvittelevat minun elämä olisi ainut oikea elää? Jotenkin teidän mielestä tarvitsee valehdella toiselle?
        Itsepähän elämän sotkuun pistää jos valehdellaan toiselle eipä sitä voi ihmetellä että riidat pursuavat. Säännöt ne monopolyssakin on, jos huijaat kyllä se on selvä ettei sinun kanssa haluta pelata
        Jos koulussa rikot sääntöjä kyllä siitä nuhteita tulee mitä parempi ja moraaliton ja kylmempi teko sitä vakampi on myös rangaistus.

Pysykää rehellisenä löydätte sen oikean eikä sitä joka vaan läheltä liippaa.

Hmm...tarkoitin sitä ettei moni nainen haluaisi samanlaista elämää mitä sinä nyt itse elät. Elämä 7 lapsen kanssa kun sitää ja kaventaa omia vaihtoehtoja. Olen varma ettet tule koskaan eroamaan koska siihen ei käytännössä ole enää järkevää mahdollisuutta. Pelkäät ehkä miehesi tekoja ja kontrolloit hyvinkin voimakkaasti hänen menojaan ja tulojaan. Tuo johtuu pelosta, menettämisen pelosta? Joudut siis ehkä kontrolloimaan kokonaisuutta tavalla joka ei normaalissa lapsettomassa suhteessa tai edes niissä joissa olisi yksi tai kaksi lasta olisi kovin normaalia?
        Kukaan ei ole syytellyt mitään, on kirjoitettu vain mielipiteitä.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm...tarkoitin sitä ettei moni nainen haluaisi samanlaista elämää mitä sinä nyt itse elät. Elämä 7 lapsen kanssa kun sitää ja kaventaa omia vaihtoehtoja. Olen varma ettet tule koskaan eroamaan koska siihen ei käytännössä ole enää järkevää mahdollisuutta. Pelkäät ehkä miehesi tekoja ja kontrolloit hyvinkin voimakkaasti hänen menojaan ja tulojaan. Tuo johtuu pelosta, menettämisen pelosta? Joudut siis ehkä kontrolloimaan kokonaisuutta tavalla joka ei normaalissa lapsettomassa suhteessa tai edes niissä joissa olisi yksi tai kaksi lasta olisi kovin normaalia?

AsianVierestä

Eli taas alkaa niinkö esittämällä toista ihmistä et voita mitään. Teeskentelysi on hyvin surkeaa esitystä samat sanat raikuu syyttelyitä motiivini kuvitellen.

Ei se toisen nimimerkin alaisena ole mitään muuta kuin paljasta itsesi. Kirjaimellisesti on huonoa käytöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Älä hyvä ihminen. Ymmärräthän että hän ei ymmärrä. Anna olla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eli taas alkaa niinkö esittämällä toista ihmistä et voita mitään. Teeskentelysi on hyvin surkeaa esitystä samat sanat raikuu syyttelyitä motiivini kuvitellen.

Ei se toisen nimimerkin alaisena ole mitään muuta kuin paljasta itsesi. Kirjaimellisesti on huonoa käytöstä.

"Ei se toisen nimimerkin alaisena ole mitään muuta kuin paljasta itsesi. Kirjaimellisesti on huonoa käytöstä."

No huh huh, parasta lopettaa tähän.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

” Pelkäät ehkä miehesi tekoja ja kontrolloit hyvinkin voimakkaasti hänen menojaan ja tulojaan. ”

Valehtijan tuntee samoistaan sanoistaan enemmän tuo sinun tapasi on vain syyttelyitä rakentaa päässäsi kertoo enemmän tavastasi yrittää kontrolloida minua sellainen itsekeskeysyys löhkää kauaksi, mikä ei ole minun juttuni joka varmasti on omasi polkusi avain.

Käytät vaan samoja aseita/sanoja/syytöksiä joka kerta. Asianvierestä on järkevämpi kuin sinä taisit vaan jäädä vaaniin ja kiusaamaan.

On ymmärrettävä mitä tarkoittaa samallainen ihminen. Sitä me kaksi ei olla, tulet aina samaan johtopäätökseen. Enkä selittele sinulle enempää.

Ihminen jota kontrolloi sinun mielestä, miksi sellainen ihminen haluaa naimisiin kanssani mietippä vähän?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

” Pelkäät ehkä miehesi tekoja ja kontrolloit hyvinkin voimakkaasti hänen menojaan ja tulojaan. ”

Valehtijan tuntee samoistaan sanoistaan enemmän tuo sinun tapasi on vain syyttelyitä rakentaa päässäsi kertoo enemmän tavastasi yrittää kontrolloida minua sellainen itsekeskeysyys löhkää kauaksi, mikä ei ole minun juttuni joka varmasti on omasi polkusi avain.

Käytät vaan samoja aseita/sanoja/syytöksiä joka kerta. Asianvierestä on järkevämpi kuin sinä taisit vaan jäädä vaaniin ja kiusaamaan.

On ymmärrettävä mitä tarkoittaa samallainen ihminen. Sitä me kaksi ei olla, tulet aina samaan johtopäätökseen. Enkä selittele sinulle enempää.

Ihminen jota kontrolloi sinun mielestä, miksi sellainen ihminen haluaa naimisiin kanssani mietippä vähän?

Ei kannata pahastua jos lauseessa on ehkä sana?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata pahastua jos lauseessa on ehkä sana?

Ei kannata olettaa minun elämääni syyttöksien kera.
        Järkevää eroaminen kyllä se ero on järkevää ja tulee olemaan, jos siihen eroamiseen toinen osapuoli haluaa.

Toisen ihmisen alta, voi viedä maan alta eikä suhde pysy vain yhden ihmisen tahdolla, siihen vaaditaan se toinenkin tahto.

luulen enemmänkin miehen kyllästyvän minuun kuntapaa toisen ja olen tästä sovittu, että
        Kertoo sitten sen minulle niinnvoimme erota kunhan nyt auttaa minut sitten pärjäämään itsenäisesti.

Se ei paljoa vaadi häneltä. Minä en väkisin pidä ihmistä itselläni jos niin tahtoo , enkä ala toisten kanssa tappelemaan. Turha murehtia.
        Sellainen ihminen ei ole minua varten joka vaan haastaa riitaa

Minulle on aivan sama lähteekö vai ei kunhan tekee sitten rehellisesti eikä ole minun ongelma, olisi niiden suhde uudet tuulet tuo toiset ongelmat ja takaisin en huoli kun tuuliviirit ei ole minun juttu.

Todenäköisesti en ota ihmisiä lähelle jos ei ymmärretä rajoja on parisuhteissa koska niiden rajojen sisällä elämämme yhdessä mahdollista sovussa ja hyvässä hengessä.

Vapautta huutavia ”sinulla on vain omat rajat”
        ”Sinä kontrolloit”” täytyy olla omaa vapautta”
        Sellaisia ihmisiä kannaskin kirjaimellisesti varoa joka väittää toisen kontrolloivan toisen elämää pelialusta valmis minkä on yhteisesti rakennettu ja ohjeet jokainen ihminen osanee varmasti lukea ohjeet.

Rehellisyys aitous luotettava lapsia ainakin jalkapallojoukkueen verran ja munatkin on testamentattu minulle ja mikä parasta päivämerkki on jo mennyt kohta ohi.

Jokaisella on elämänlautansa turha sitä minun syyksi pistää ,että kontrolloin, jos tahtoo minut sellaisena kuin olen ja lupaa asioita, minkä minä voin se suhde on. Enkä tulee vaatimaan lapsista elatusta sitä on turha luulla.

Lapsilukumäärä ei ole minusta mitenkään estävä tekijä eroon, kyllä minusta ja hänestä löytyy syitä viedä maa jalkojen alta pois jos haluaa romuttaa suhteensa, ei siihen paljon vaadita siihen. vaaditaan se toinen osapuoli joka sitten haluaa rikkoa hyvän toimivan suhteen. Mutta minä en se ole.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

"Ihminen jota kontrolloi sinun mielestä, miksi sellainen ihminen haluaa naimisiin kanssani mietippä vähän?"

Mustasukkaiset, eroahdistuksesta kärsivät ja kontrolloivat ihmiset saa rauhoitettua puhumalla niille sitä mitä ne haluaa kuulla?

xLiner

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei kannata olettaa minun elämääni syyttöksien kera.
        Järkevää eroaminen kyllä se ero on järkevää ja tulee olemaan, jos siihen eroamiseen toinen osapuoli haluaa.

Toisen ihmisen alta, voi viedä maan alta eikä suhde pysy vain yhden ihmisen tahdolla, siihen vaaditaan se toinenkin tahto.

luulen enemmänkin miehen kyllästyvän minuun kuntapaa toisen ja olen tästä sovittu, että
        Kertoo sitten sen minulle niinnvoimme erota kunhan nyt auttaa minut sitten pärjäämään itsenäisesti.

Se ei paljoa vaadi häneltä. Minä en väkisin pidä ihmistä itselläni jos niin tahtoo , enkä ala toisten kanssa tappelemaan. Turha murehtia.
        Sellainen ihminen ei ole minua varten joka vaan haastaa riitaa

Minulle on aivan sama lähteekö vai ei kunhan tekee sitten rehellisesti eikä ole minun ongelma, olisi niiden suhde uudet tuulet tuo toiset ongelmat ja takaisin en huoli kun tuuliviirit ei ole minun juttu.

Todenäköisesti en ota ihmisiä lähelle jos ei ymmärretä rajoja on parisuhteissa koska niiden rajojen sisällä elämämme yhdessä mahdollista sovussa ja hyvässä hengessä.

Vapautta huutavia ”sinulla on vain omat rajat”
        ”Sinä kontrolloit”” täytyy olla omaa vapautta”
        Sellaisia ihmisiä kannaskin kirjaimellisesti varoa joka väittää toisen kontrolloivan toisen elämää pelialusta valmis minkä on yhteisesti rakennettu ja ohjeet jokainen ihminen osanee varmasti lukea ohjeet.

Rehellisyys aitous luotettava lapsia ainakin jalkapallojoukkueen verran ja munatkin on testamentattu minulle ja mikä parasta päivämerkki on jo mennyt kohta ohi.

Jokaisella on elämänlautansa turha sitä minun syyksi pistää ,että kontrolloin, jos tahtoo minut sellaisena kuin olen ja lupaa asioita, minkä minä voin se suhde on. Enkä tulee vaatimaan lapsista elatusta sitä on turha luulla.

Lapsilukumäärä ei ole minusta mitenkään estävä tekijä eroon, kyllä minusta ja hänestä löytyy syitä viedä maa jalkojen alta pois jos haluaa romuttaa suhteensa, ei siihen paljon vaadita siihen. vaaditaan se toinen osapuoli joka sitten haluaa rikkoa hyvän toimivan suhteen. Mutta minä en se ole.

Valtakunta, mielestäni syyllistyit itse syyttelyyn kun sanoit ihmisiä kylmiksi jotka yhteiselämässään haluavat myös omaa vapautta.

Mielestäni ei ole oikein jos aviopuolisolta kielletään harrastuksiin menoa tai muuta mitä hän itse kaipaa voimistuakseen. Osalle ne ovat henkilökohtaisia työuratavoitteita, kehittymistä työuralla, osalla on harrastuksia jotka vievät paljon aikaa.

Ihminen joka antaa puolisolleen vapauden arvioida ja päättää mitä hän elämältään haluaa on lämmin, kylmä on sellainen joka haluaa puolison toimivan vain omia näkökulmiaan peruistellen.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

"Ihminen jota kontrolloi sinun mielestä, miksi sellainen ihminen haluaa naimisiin kanssani mietippä vähän?"

Mustasukkaiset, eroahdistuksesta kärsivät ja kontrolloivat ihmiset saa rauhoitettua puhumalla niille sitä mitä ne haluaa kuulla?

xLiner

Eipä liity asiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Valtakunta, mielestäni syyllistyit itse syyttelyyn kun sanoit ihmisiä kylmiksi jotka yhteiselämässään haluavat myös omaa vapautta.

Mielestäni ei ole oikein jos aviopuolisolta kielletään harrastuksiin menoa tai muuta mitä hän itse kaipaa voimistuakseen. Osalle ne ovat henkilökohtaisia työuratavoitteita, kehittymistä työuralla, osalla on harrastuksia jotka vievät paljon aikaa.

Ihminen joka antaa puolisolleen vapauden arvioida ja päättää mitä hän elämältään haluaa on lämmin, kylmä on sellainen joka haluaa puolison toimivan vain omia näkökulmiaan peruistellen.

AsianVierestä

”Ihminen joka antaa puolisolleen vapauden arvioida ja päättää mitä hän elämältään haluaa on lämmin, kylmä on sellainen joka haluaa puolison toimivan vain omia näkökulmiaan peruistellen.”

Jokainen ihminen antaa toisen vapauden valita mitä haluaa, minä en siedä kylmiä ihmisiä.
        Joten kuin minullakin on vapaus valita olla erossa minulle kylmästä ihmisestä ja sellaista ihmistä joka esim kontolloi minua tässäkin tapauksessa että minun pitää sietää kylmää ihmistä kuin sanoin ihmiset pitää saman arvoisia.

Molempien pitää arvostaa vapautta ja naida sitten kaikkien vastaa tulevien kanssa jos sopivat tämmöisen harrastuksen , se ei ole minun arvojen mukaista että vain toinen tekee näin.

Mutta minulla on oikeus kieltäytyä ja oikeus olla ja kylmä ja etäinen tämmöistä kohtaa. Jokainen ei lämpene kaikille asioille ja se on ymmärrettävä itsekeskeiset ei taida vaan sitten ymmärtää jos etsii ongelmiin vikoja vain toisesta ihmisesta sitä syyttelemällä kontrolloivaksi tai ehtoja elää vain yhtä elämää jokaisella on oikeus valita elääkö sitä elämää se ei ole pois minulta vaikka kännäisit se on pois vain lapseltasi.

Ihmiset joiden arvot ei kohtaa ovat kylmiä minulle mutta lämpimiä niiden kanssa joiden kanssa kohtaa samat arvot eli ovat saman arvoisia.
        Ja myös näin narsistiset sopivat parhaiten keskenään.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Asia ei liity aiheeseen.

”Mustasukkaiset, eroahdistuksesta kärsivät ja kontrolloivat ihmiset saa rauhoitettua puhumalla niille sitä mitä ne haluaa kuulla?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

”Ihminen joka antaa puolisolleen vapauden arvioida ja päättää mitä hän elämältään haluaa on lämmin, kylmä on sellainen joka haluaa puolison toimivan vain omia näkökulmiaan peruistellen.”

Jokainen ihminen antaa toisen vapauden valita mitä haluaa, minä en siedä kylmiä ihmisiä.
        Joten kuin minullakin on vapaus valita olla erossa minulle kylmästä ihmisestä ja sellaista ihmistä joka esim kontolloi minua tässäkin tapauksessa että minun pitää sietää kylmää ihmistä kuin sanoin ihmiset pitää saman arvoisia.

Molempien pitää arvostaa vapautta ja naida sitten kaikkien vastaa tulevien kanssa jos sopivat tämmöisen harrastuksen , se ei ole minun arvojen mukaista että vain toinen tekee näin.

Mutta minulla on oikeus kieltäytyä ja oikeus olla ja kylmä ja etäinen tämmöistä kohtaa. Jokainen ei lämpene kaikille asioille ja se on ymmärrettävä itsekeskeiset ei taida vaan sitten ymmärtää jos etsii ongelmiin vikoja vain toisesta ihmisesta sitä syyttelemällä kontrolloivaksi tai ehtoja elää vain yhtä elämää jokaisella on oikeus valita elääkö sitä elämää se ei ole pois minulta vaikka kännäisit se on pois vain lapseltasi.

Ihmiset joiden arvot ei kohtaa ovat kylmiä minulle mutta lämpimiä niiden kanssa joiden kanssa kohtaa samat arvot eli ovat saman arvoisia.
        Ja myös näin narsistiset sopivat parhaiten keskenään.

Taidat olla ensimmäinen nainen joka pitää vapautta toisten naimisena.
        "Molempien pitää arvostaa vapautta ja naida sitten kaikkien vastaa tulevien kanssa".

Voisitko selittää miten sinua halutaan kontrolloida?
        "Joten kuin minullakin on vapaus valita olla erossa minulle kylmästä ihmisestä ja sellaista ihmistä joka esim kontolloi minua tässäkin tapauksessa"

Palstalla halutaan tuoda vain ajatuksia, ei yhtä näkemystä. Sinun on sinulle sopiva.
        Luota mieheesi koska hän opiskelee ja saa kohta ammatin, ehkä työn jossa joutuu olemaan työmatkoilla ja pois kotoa. Tuskin hän kylmä olisi vaikka olisi viikon pois kotoa jos työ niin vaatisi. Tietysti soisit hänelle tuollaisen työn koska luotathan häneen koko sydämmestäsi.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Molempien pitää arvostaa vapautta ja naida sitten kaikkien vastaa tulevien kanssa".

"Joten kuin minullakin on vapaus valita olla erossa minulle kylmästä ihmisestä ja sellaista ihmistä joka esim kontolloi minua tässäkin tapauksessa"

Palstalla halutaan tuoda vain ajatuksia, ei yhtä näkemystä. Sinun on sinulle sopiva.
        Luota mieheesi koska hän opiskelee ja saa kohta ammatin, ehkä työn jossa joutuu olemaan työmatkoilla ja pois kotoa. Tuskin hän kylmä olisi vaikka olisi viikon pois kotoa jos työ niin vaatisi. Tietysti soisit hänelle tuollaisen työn koska luotathan häneen koko sydämmestäsi.

AsianVierestä

Kohta joku kirjoittaa sydämessä ei ole kahta...ämmää:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Minun mies on ollut yö töissä 12 tuntisia ja se että, mikä on perustelu olla poissa vierestä on vain elämässä se että onko töissä vai ryyppäämässä on sillä vähän merkitystä harrastuksenakin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minun mies on ollut yö töissä 12 tuntisia ja se että, mikä on perustelu olla poissa vierestä on vain elämässä se että onko töissä vai ryyppäämässä on sillä vähän merkitystä harrastuksenakin.

Hyvä että teillä on kaikki hyvin ja olette löytäneet toisianne tukevan elämäntavan.
        Nyt mäkeen, on hyvä ulkoiluilma.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

” Molempien pitää arvostaa vapautta ja naida sitten kaikkien vastaa tulevien kanssa jos sopivat tämmöisen harrastuksen , se ei ole minun arvojen mukaista että vain toinen tekee näin.

Kuin sanoin, jos sopivat tämmöisen harrastuksen, se ei ole minun arvojen mukaista, että toinen tekee näin.

Kyllä se neuvottelu on aina suhteessa mahdollinen. Itse kyllä koen vapaudeksi kun en koe enää suhteeksi.
        Elämää voi viettää toisessa suhteessa sitten toisen kanssa.

Että viikonloppuisä on tuttu määritelmä ja minusta se on vapaa ehtoista elämistä mutta minusta ei kannattavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että teillä on kaikki hyvin ja olette löytäneet toisianne tukevan elämäntavan.

AsianVierestä

Isommat lapset kävi jo mäessä ja itse en nyt mäkeen mene viimeisillä riskitekijä.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Onhan ne tiukentuneet vaan sen vuoksi kun sääntöjä on rikottu.
        Mutta sekin että toinen 12 tuntia töissä ja minulle alkaa ehtoja satelemaan syyttelyjen ” enkö viihdy enää kotona” ”Liha ei saa olla olla pakastettuna” esisoisen jälkeen kun toinen lapsi on 3 kk ja toinen sanoo tehdään lapsi.
        Kyllä sekin alkaa olemaan väsynyt vielä siihen lykkyyn toinen on työharjoittelussa 12tuntia, joka aika pieni palkka ja lisäksi vielä minä kolmatta odotan kyllä se oli minun viimeinen asialle sanoa Ei ja alkaa vaatimaan koulua ihmiselle.

Joten minä latelen myös sääntöjä ja kyllä sitä oppii sanomaan myös ei.
        Ikävä kyllä minäkään en ole kone.

Kyllä sitä voi vähän jo pistää stoppia asialle että toinen ei sitten pyri ottamaan lisää vastuuta työstä.
        Suuniteli, että muuttaisin vielä johonkin korpeen josta yhteydet olisi kaukana ja silloin on minusta järkevämpää.
        Olla tuollaisten diilien tekemiseen alkaa myös omia ehtoja jakamaan se oli meidän toinen ero lähellä, minua ei nyt huvita pyörittää koko palettia jos jokaisen rahan eteen säästää monta tuntia pyörien kirpputoreja ja asunnon siisteys myös lento syöttäminen kaupassa tuli tehtyä ja suuniteltus, toinen liinan alla rinnalla ja kävelen hakemassa ostoksia.

Kyllä sitä alkaa oikeasti välittämään omasta henkisestä terveydestä myös lasten takia varsinkin kun toinen alkaa vielä rikkomaan lupauksia, joista jää kiinni.

Joskus toiset eivät osaa tai kykene näkemään kuin yhden näkökulman elämästä ja yhden elämän jos mieskiin sanoo kuorma-auton olevan kuin toinen koti ja lapsi kyselee missä isä asui aiemmin kun vaihtoi kouluun kertoo nyt vähän sitä elämää, mitä elettiin.

Kyllä se elämää toimeentulossa ja koulunkäynti rentoutus kuin kirkistys varsinkin koulun pitäisi nostattaa rahan tulon kun saa parempi palkkaisen työn.
        Sitä olisikin voinut elää vain kotia hoitamalla kun toinen töissä.

Sillä palkallahan tällä perheellä mehän elettäisiin ruhtinaallisesti tukiviidakossa koska tulot olisi sen verta pienet. Mutta paritonnia on elämisessä enemmän varaa kk mutta ainoastaan rajoitetun ajan joten hyvä palkainen työ on loppu elämälle merkittävä kuin tukien varassa elää muutaman vuoden rajallisesti.

• Anonyymi

Niihin piirteisiin joita itsellä ei ole mutta haluaisi olla. Rakastumisessa ja myös ihastumisessa toisessa olennossa nähdään se mitä itsessä ei vältämättä vielä nähdä mutta jota kohti haluaisi mennä, siis itseen rakastumisesta lopulta kyse.

• Hmm, yllättävä vastaus. Mutta maittava, joo olen samaa mieltä. Hyvinkin vahvasti. :)

• Anonyymi

Minä ihastun osittain samanlaisuuteen, siis asoihin, joita myös itsessäni on ja joita itsessäni arvostan, mutta myös täydentävään erilaisuuteen. Ihastun miehissä terveeseen ja vahvaan maskuliinisuuteen, mitä ihailen ja mikä vetoaa ja mikä on sitä rikastuttavaa erilaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ihastun osittain samanlaisuuteen, siis asoihin, joita myös itsessäni on ja joita itsessäni arvostan, mutta myös täydentävään erilaisuuteen. Ihastun miehissä terveeseen ja vahvaan maskuliinisuuteen, mitä ihailen ja mikä vetoaa ja mikä on sitä rikastuttavaa erilaisuutta.

Se viehättävä ja vetoava maskuliinisuus on siis sekä sisäistä että ulkoista. Ei sitä kaikissa miehissä ole. Onneksi on niitäkin miehiä, joissa sitä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama, jotain samaakin pitää löytyä. Arvomaailmasta erityisesti.

Itellä taas se rikastuttava erilaisuus naisessa on naisellisuus ja miehessä ulkoinen maskuliinisuus, henkisesti saa olla femiinikin.

Oikein miehekäs ja äijäkäs mies ei herätä kiinnostusta, kun kaverina. Olen sen verran äijäkäs itse. :D

• JanK kirjoitti:

Sama, jotain samaakin pitää löytyä. Arvomaailmasta erityisesti.

Itellä taas se rikastuttava erilaisuus naisessa on naisellisuus ja miehessä ulkoinen maskuliinisuus, henkisesti saa olla femiinikin.

Oikein miehekäs ja äijäkäs mies ei herätä kiinnostusta, kun kaverina. Olen sen verran äijäkäs itse. :D

Niin ja samoiten maskuliinit naiset ei kiinnosta kumppania, kaveriksi kelpaa kyllä mainiosti, jopa suosin kaverina miehekkäitä naisia. Helppo olla kaverina.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Niin ja samoiten maskuliinit naiset ei kiinnosta kumppania, kaveriksi kelpaa kyllä mainiosti, jopa suosin kaverina miehekkäitä naisia. Helppo olla kaverina.

Kun puhutaan maskuliinisuudesta ja feminiinisyydestä, kannattaa muistaa, että sekä naisissa että miehissä on (usein) molempia puolia sisäisesti. Se, mitkä puolet on vallitsevia, usein määrää sen, pidetäänkö naista tai miestä maskuliinisena tai feminiinisenä. Eri asia on vielä perinteinen ulkoinen feminiinisyys ja maskuliinisuus.

Sitten on vielä erikseen toksinen feminiinisyys ja toksinen maskuliinisuus. Sekä miehissä että naisissa voi olla molempia ja ne voi olla vallitsevia piirteitä sillä tavalla, että toisesta syntyy negatiivinen kuva. Toksiset feminiinisyyden tai maskuliinisuuden piirteet ovat molemmissa todella vastenmielisiä. Nehän tulee ilmi erilaisissa ihmisten välisissä suhteissa, muissakin kuin parisuhteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun puhutaan maskuliinisuudesta ja feminiinisyydestä, kannattaa muistaa, että sekä naisissa että miehissä on (usein) molempia puolia sisäisesti. Se, mitkä puolet on vallitsevia, usein määrää sen, pidetäänkö naista tai miestä maskuliinisena tai feminiinisenä. Eri asia on vielä perinteinen ulkoinen feminiinisyys ja maskuliinisuus.

Sitten on vielä erikseen toksinen feminiinisyys ja toksinen maskuliinisuus. Sekä miehissä että naisissa voi olla molempia ja ne voi olla vallitsevia piirteitä sillä tavalla, että toisesta syntyy negatiivinen kuva. Toksiset feminiinisyyden tai maskuliinisuuden piirteet ovat molemmissa todella vastenmielisiä. Nehän tulee ilmi erilaisissa ihmisten välisissä suhteissa, muissakin kuin parisuhteissa.

*vallitsevia=hallitsevia

• Anonyymi kirjoitti:

Juu totta, hyvä huomio. Siksi käytän usein termiä ulkoinen, kun puhun juuri ulkonäöstä ja tyylistä.

Henkin, kun puhun vallitsevasta feminiinisyydestä tai maskuliinisuudesta. Juuri sitä korostuneempaa puolta tarkoittaen. :)

• JanK kirjoitti:

Juu totta, hyvä huomio. Siksi käytän usein termiä ulkoinen, kun puhun juuri ulkonäöstä ja tyylistä.

Henkin, kun puhun vallitsevasta feminiinisyydestä tai maskuliinisuudesta. Juuri sitä korostuneempaa puolta tarkoittaen. :)

*Henkinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt kuvataan, vaikka sanalla rekkalesbo naista, niin mielikuva on äijäkäs miesmäinen nainen inside to outside.

Lyhyt tukka, miesten vaatteet, usein tanakka ja tavoiltaan ronski? Sylkee mennessään, röyhtäilee ja pieree. Näiden kanssa voisin olla kaveri, mutta minkäänlaista seksuaalista vetoa en tuntisi tippaakaan.

Toinen en tykkää Tuksu tyyppiset naiset, hyi saatana.

Vastaavanlaiset miehet sama homma. Yli äijäkkyys on inhaa molemmissa sukupuolissa. Kaverina menee, muttei viehätä.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Jos nyt kuvataan, vaikka sanalla rekkalesbo naista, niin mielikuva on äijäkäs miesmäinen nainen inside to outside.

Lyhyt tukka, miesten vaatteet, usein tanakka ja tavoiltaan ronski? Sylkee mennessään, röyhtäilee ja pieree. Näiden kanssa voisin olla kaveri, mutta minkäänlaista seksuaalista vetoa en tuntisi tippaakaan.

Vastaavanlaiset miehet sama homma. Yli äijäkkyys on inhaa molemmissa sukupuolissa. Kaverina menee, muttei viehätä.

En kyl usko, että voisin olla kaverikaan tyypin kanssa jolla on noin huono arvostelukyky.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

En kyl usko, että voisin olla kaverikaan tyypin kanssa jolla on noin huono arvostelukyky.

-flowersreally-

Mikä siinä oli huonoa? En viehäty itseni kaltaisista maskuliineista naisista yhtään. Etenkään, jos tavat on kovin ronskit. Näitä on nähty. Enkä Tuksu tyyppisistä bimboista läyhääjistä. :)

Rekkalesbo joka on naisellinen edes ulkoisesti kyllä kolahtais.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Mikä siinä oli huonoa? En viehäty itseni kaltaisista maskuliineista naisista yhtään. Etenkään, jos tavat on kovin ronskit. Näitä on nähty. Enkä Tuksu tyyppisistä bimboista läyhääjistä. :)

Tarkoitin, etten usko että voisin olla kaverikaan jonkun Tuksu/Tauski-tyypin kanssa.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin, etten usko että voisin olla kaverikaan jonkun Tuksu/Tauski-tyypin kanssa.

-flowersreally-

Okei, sori mä ymmärsin sinut väärin. :S

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Okei, sori mä ymmärsin sinut väärin. :S

Saatoin olla epäselvä. Joskus hyvin harvoin niinkin käy.

-flowersreally-

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Aina se sisäinen ei vastaa ulkoista olemusta. Miehekkään ulkoisen olemuksen omaava nainen voi olla sisäisiltä ominaisuuksiltaan feminiininen tai osittain tai vallitsevasti feminiininen. Tietysti niitäkin ulkoisen maskuliinisen ulkomuodon omaavia naisia on, joilla on myös maskuliinisia ominaisuuksia - tai vielä pahempaa: toksisia hallitsevia maskuliinisia ominaisuuksia. Ehkä rekkalesbo on juuri tuota sekä sisäisiä että ulkoisia maskuliinisia ominaisuuksia negatiivisessa mielessä.

Ei pidä yliseksualisoida naisia kuitenkaan. Kauneimmatkin naiset pieree, pissii, käy kakalla ja siis haisee joka päivä. Kaunis tai komea ulkomuoto ei rajaa peruselintoimintoja pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Aina se sisäinen ei vastaa ulkoista olemusta. Miehekkään ulkoisen olemuksen omaava nainen voi olla sisäisiltä ominaisuuksiltaan feminiininen tai osittain tai vallitsevasti feminiininen. Tietysti niitäkin ulkoisen maskuliinisen ulkomuodon omaavia naisia on, joilla on myös maskuliinisia ominaisuuksia - tai vielä pahempaa: toksisia hallitsevia maskuliinisia ominaisuuksia. Ehkä rekkalesbo on juuri tuota sekä sisäisiä että ulkoisia maskuliinisia ominaisuuksia negatiivisessa mielessä.

Ei pidä yliseksualisoida naisia kuitenkaan. Kauneimmatkin naiset pieree, pissii, käy kakalla ja siis haisee joka päivä. Kaunis tai komea ulkomuoto ei rajaa peruselintoimintoja pois.

Heh, nojoo. Kyllä. En mä yliseksualisoi, kyllä mä aika realisti olen, vaikka välillä villiinnyn. :)

Ne on luonnollisia asioita kaikkimiset ja pissimiset, en pidä niitä minään. Mutta semmonen vähän ehkä tiiätkö sikamainen olemus ei vaan nappaa. On mies tai nainen. Minäkin olen välillä aika karski kieleltäni kiroan ja paumautan suoraan niitä ei niin nättejä sanoja, mutta en käytökseltäni silti ollenkaan retee tai ronski.

Päinvastoin rauhallinen ja hillitty, paitsi kun remahdan nauramaan tai on lennokkaat jutut. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Sittenhän sinun tulisi ilmaista se niin, että ulkoisesti feminiininen mutta sisäisesti toksisen maskuliininen käy sinulle. Sinä pidät ulkoisesti naisellisista tai kauniista naisista.

• JanK kirjoitti:

Heh, nojoo. Kyllä. En mä yliseksualisoi, kyllä mä aika realisti olen, vaikka välillä villiinnyn. :)

Ne on luonnollisia asioita kaikkimiset ja pissimiset, en pidä niitä minään. Mutta semmonen vähän ehkä tiiätkö sikamainen olemus ei vaan nappaa. On mies tai nainen. Minäkin olen välillä aika karski kieleltäni kiroan ja paumautan suoraan niitä ei niin nättejä sanoja, mutta en käytökseltäni silti ollenkaan retee tai ronski.

Päinvastoin rauhallinen ja hillitty, paitsi kun remahdan nauramaan tai on lennokkaat jutut. :)

Nuo vaan Tuksu tyyppiset naiset mitkä läyhää maali pytty naamalla, liian pienissä hepenissä ja kännissä kun käki, olevinaan hottiksia ja asiallisia on jotenkin naistyyppinä semmonen että meinaa laatta lentää. Ja vastaavat miehet.

Niitä on karaokenvetäjänä joskus nähty kai pikkusen liikaa. :)

Samoten, kun sellaiset ylilevee kuljetus tyyppiset miehet. Olevinaan niin miestä ja vaikka mitä, suuret puheet ja jenkkakahvat, mutta päässä ei liiku kun silmät. Sitten kun ihan oikeasti pitäis jotain älytä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän sinun tulisi ilmaista se niin, että ulkoisesti feminiininen mutta sisäisesti toksisen maskuliininen käy sinulle. Sinä pidät ulkoisesti naisellisista tai kauniista naisista.

Aijaa? Viehätyn naisista jotka on ulkoisesti naisellisia ( ei tarkoita yliampumista kuitenkaan), mutta myös henkisesti enemmän naisellisia, kun maskuliinisia.

Tykkää näpeltää hiuksiaan ja töpötellä ehkä nassuaan, koristella itseään, valkata vaatteet ja pitää tietyllä tavalla itseään naisellisena ja tyylitajuissaan. Mitkään muovi hömpötykset ei sitten taas oikeen nappaa.

Ne on sitä ampuu jo yli osastoa, toki nekin voi hyvännäköisiä olla, niissä tekotukissaan ja kynsissään jne jne.. mutta ihan naisellinen huolittelu on se pointti. Kantaa itsensä naisena kauniisti ja itsevarmasti.

Mä nyt muutenkin katson sen hyvännäköisyyden kropan mallista ja muodoista päästä varpaisiin, enkä pakkelin ja vaatetuksen määrästä. Osaan kyllä kuoria turhat pois päältä mielessäni. Ei ole kukaan onnistunut vielä sotamaalauksella hämäämään mun silmää, eikä vaatetuksella. ;)

Mut joo naisellisuus kuitenkin viehättää.

Toki en ole ehdoton, enkä suinkaan tykkää kyttyrää, jos nainen on minua älykkäämpi tai taidokkaampi missä tahansa. Päinvastoin jumaliste.

Yes mam. :P

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Jos mies on sikamainen, naisella on lupa myös olla sikamainen ja päinvastoin. En itse kyllä alkaisi pidättämään parisuhteessa mitään pieremistä tai muuta. En ymmärrä, miksi toinen sitä vaatisikaan. Se taas ei ole normaalia. Ymmärrän kuitenkin sen, että voi mennä vähän sivummalle paskaa laskemaan, ettei siinä toisen nenän alla, ellei jaa yksiötä toisen kanssa. ;) ;) :D

• Anonyymi kirjoitti:

Jos mies on sikamainen, naisella on lupa myös olla sikamainen ja päinvastoin. En itse kyllä alkaisi pidättämään parisuhteessa mitään pieremistä tai muuta. En ymmärrä, miksi toinen sitä vaatisikaan. Se taas ei ole normaalia. Ymmärrän kuitenkin sen, että voi mennä vähän sivummalle paskaa laskemaan, ettei siinä toisen nenän alla, ellei jaa yksiötä toisen kanssa. ;) ;) :D

Joo en minäkään. Mutta niitä on naisia, kun istuu kahvilan pöytään ja nostaa kankkua ja antaa tulla kuuluvasti perseen täydeltä, se on sikamaista. Kotona ei haittaa vaikka vetää säkkijärvenpolkkaa perseineen ja pieruineen, voin säestää mukana. :)

• Anonyymi

Niinhän sitä sanotaan, että vastakohdat viehättää. Toisaalta oon myös huomannut, että ne asiat, jotka alussa viehätti, voi alkaa ärsyttää. Siis jos ne poikkeaa kovasti itsestä. Parin miehen kohdalla oon huomannu, että heitä alkoi ärsyttää.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Aijaa? Viehätyn naisista jotka on ulkoisesti naisellisia ( ei tarkoita yliampumista kuitenkaan), mutta myös henkisesti enemmän naisellisia, kun maskuliinisia.

Tykkää näpeltää hiuksiaan ja töpötellä ehkä nassuaan, koristella itseään, valkata vaatteet ja pitää tietyllä tavalla itseään naisellisena ja tyylitajuissaan. Mitkään muovi hömpötykset ei sitten taas oikeen nappaa.

Ne on sitä ampuu jo yli osastoa, toki nekin voi hyvännäköisiä olla, niissä tekotukissaan ja kynsissään jne jne.. mutta ihan naisellinen huolittelu on se pointti. Kantaa itsensä naisena kauniisti ja itsevarmasti.

Mä nyt muutenkin katson sen hyvännäköisyyden kropan mallista ja muodoista päästä varpaisiin, enkä pakkelin ja vaatetuksen määrästä. Osaan kyllä kuoria turhat pois päältä mielessäni. Ei ole kukaan onnistunut vielä sotamaalauksella hämäämään mun silmää, eikä vaatetuksella. ;)

Mut joo naisellisuus kuitenkin viehättää.

Toki en ole ehdoton, enkä suinkaan tykkää kyttyrää, jos nainen on minua älykkäämpi tai taidokkaampi missä tahansa. Päinvastoin jumaliste.

Yes mam. :P

Ymmärrän, kiitos selvennyksestä. Moni maskuliininen mies, siis ulkoisesti maskuliininen, pitää ulkoisesti feminiinisistä naisista. Luonnollisuus ja klassisuus on eri asia kuin yliampuva teennäisyys. Tällainen luonnollisuus ja klassinen tyylikkyys sekä naisissa että miehissä on se juttu ja varmasti viehättää molempia sukupuolia toisissaan.

Ulkonäön kauneus lähtee normaalipainoisesta ja terveestä vartalosta sekä geenikauneudesta. Aika monella suomalaisella on sen kanssa jo tekemistä, että saa itsensä normaalipainoiseksi ja ne omat luonnolliset ulkonäön raamit tulee esiin. Hiusväreillä, vaatteilla, meikeillä ja muulla ei voi peitellä, niillä voi ainoastaan korostaa, jos jotain korostettavaa on. Vartalo niiden alla tulisi kuitenkin olla kunnossa, jos jotain ehostuksella haluaa parantaa.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Joo en minäkään. Mutta niitä on naisia, kun istuu kahvilan pöytään ja nostaa kankkua ja antaa tulla kuuluvasti perseen täydeltä, se on sikamaista. Kotona ei haittaa vaikka vetää säkkijärvenpolkkaa perseineen ja pieruineen, voin säestää mukana. :)

Kyllä se aito ja rehellinen pierukilpailu on sitä jotain! Varmasti yksi parisuhteen parhaista asioista. (Vitsi!) ;) ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairas on joka niistä puhuu,tai käyttää kakkaa
        tuomaan seksuaalista tyydytystä.Epänormaali seksuaalisuus ottaa
        kaikista eniten aivoon,jos on normaali kysymyksessä.Kakkareijät on mielisairaan
        puheita.

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän, kiitos selvennyksestä. Moni maskuliininen mies, siis ulkoisesti maskuliininen, pitää ulkoisesti feminiinisistä naisista. Luonnollisuus ja klassisuus on eri asia kuin yliampuva teennäisyys. Tällainen luonnollisuus ja klassinen tyylikkyys sekä naisissa että miehissä on se juttu ja varmasti viehättää molempia sukupuolia toisissaan.

Ulkonäön kauneus lähtee normaalipainoisesta ja terveestä vartalosta sekä geenikauneudesta. Aika monella suomalaisella on sen kanssa jo tekemistä, että saa itsensä normaalipainoiseksi ja ne omat luonnolliset ulkonäön raamit tulee esiin. Hiusväreillä, vaatteilla, meikeillä ja muulla ei voi peitellä, niillä voi ainoastaan korostaa, jos jotain korostettavaa on. Vartalo niiden alla tulisi kuitenkin olla kunnossa, jos jotain ehostuksella haluaa parantaa.

Jees. Mä en välttämättä kuitenkaan ole samaa mieltä tuosta normaalipainoisuudestakaan, kun elopaino on vain suuntaa antava. Ihmisen kroppa voi olla oikkein hyvässä kuosissa, vaikka elopaino näyttää ylipainoa.

Enkä terveestä vartalostakaan, Suomalaisilla on kaikenlaisia sairauksia astmasta diabetekseen, nivelreumasta kihtiin jne. silti niitä vaan pariutuu.

Muuten kyllä samaa mieltä kokolailla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se aito ja rehellinen pierukilpailu on sitä jotain! Varmasti yksi parisuhteen parhaista asioista. (Vitsi!) ;) ;D

Heh, kyllähän se onnistuu. Sipulia vaan kulhosta mättää, kyllä meinaan persposkien välissä räyhää sen jälkeen. ;}

• Minä ihastun ihmisessä aitouteen - siihen että on rohkeasti oma itsensä.

Ja tämä ihastuminen ei katso sukupuolta. Tosin naisia joilla tämä piirre on, on harvemmassa.
      Ja ne naiset, jotka ovat aitoja, ihastun heidän ihmisyyteensä. En sukupuoleen.

Minulle ei tarvitse esittää, sillä siten minut varmasti karkoittaa luotaan. Elämä ei ole pelkkää hattaraa, imelää ja pehmeää... joten pidän myös elämään varjopuolista ja siitä että ne kohdataan.

Aito ihminen ei valehtele, mitä nyt joskus pikkuisen huijaa. Se kuuluu normaaleihin sopivaisuuksiin. Hyviin käytöstapoihin.

• Minäkin voin ihastua sukupuoleen katsomatta. Olen kuitenkin hetero, joten miehet jotka kolahtaa ovat todella harvassa.

• Aitous onkin viehättävää, vaikka joskus se voi näkyä rumastikin. Mikä saakin joskus ajattelemaan, että ehkä ei noin aito tai suora tarttisi olla. :D

Mutta sitten kuitenkin hetken päästä voi jo miettiä, että olipa ainakin rehellinen. Ei tarvitse arvailla mitä on mieltä jne.

Totta, elämään kuuluu valojen lisäksi varjotkin. Ja pimeyskin.

• Pummi kirjoitti:

Minäkin voin ihastua sukupuoleen katsomatta. Olen kuitenkin hetero, joten miehet jotka kolahtaa ovat todella harvassa.

Biromanttisesti?

• Pummi kirjoitti:

Minäkin voin ihastua sukupuoleen katsomatta. Olen kuitenkin hetero, joten miehet jotka kolahtaa ovat todella harvassa.

Sama täällä. Naiset kolahtavat harvoin. Yhteen hyvin sensuelliin lesboon olen ollut ihastuneena, mutta en seksuaalisesti. Olen niin hetero kuin olla ja voi.

• JanK kirjoitti:

Biromanttisesti?

Jep. Vaikka tosiaan en lähtökohtaisesti miehistä kiihotu, joissakin on vaan sitä vetoa.

• JanK kirjoitti:

Aitous onkin viehättävää, vaikka joskus se voi näkyä rumastikin. Mikä saakin joskus ajattelemaan, että ehkä ei noin aito tai suora tarttisi olla. :D

Mutta sitten kuitenkin hetken päästä voi jo miettiä, että olipa ainakin rehellinen. Ei tarvitse arvailla mitä on mieltä jne.

Totta, elämään kuuluu valojen lisäksi varjotkin. Ja pimeyskin.

No mulla kolahtaa se rumuuskin. Saa olla räävitöntä ja rumaakin. Kunhan on aitoa.

Kaikkinainen epäaitous saa niskavillani pystyyn. Suorastaan pakenen sellaisia ihmisiä.

Ja se että joskus loukkaannun ei todellakaan ole pahitteksi minulle. Siis tilanteessa missä minulle ollaan liian suoria.. kasvattaa luonnetta ennemminkin. Tykkään siitä.

Ehkä olen jonkinmoinen tunnepuolen masokisti.. heh.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sama täällä. Naiset kolahtavat harvoin. Yhteen hyvin sensuelliin lesboon olen ollut ihastuneena, mutta en seksuaalisesti. Olen niin hetero kuin olla ja voi.

"Olen niin hetero kuin olla ja voi."

Mitähän sekin tarkoittaa?

• Anonyymi kirjoitti:

"Olen niin hetero kuin olla ja voi."

Mitähän sekin tarkoittaa?

No mieti sitä...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No mieti sitä...

No tässä kovasti mietin ja pähkäilen, mut en oikein keksi. Voisitsä auttaa mua? :)

• Anonyymi kirjoitti:

No tässä kovasti mietin ja pähkäilen, mut en oikein keksi. Voisitsä auttaa mua? :)

Plääh! :D

• Pummi kirjoitti:

Jep. Vaikka tosiaan en lähtökohtaisesti miehistä kiihotu, joissakin on vaan sitä vetoa.

Juu, ymmärrän. Tuossa kylessä kulkee toinen semmonen, että voi ihastua miehen luonteeseen vaikkei mieheen fyysisesti kajoaisi.

Mä lueskelen hissuksiin ketjun keskustelua. Kiva välillä vaan lukea, "puhumatta" itse mitään. :)

• JanK kirjoitti:

Juu, ymmärrän. Tuossa kylessä kulkee toinen semmonen, että voi ihastua miehen luonteeseen vaikkei mieheen fyysisesti kajoaisi.

Mä lueskelen hissuksiin ketjun keskustelua. Kiva välillä vaan lukea, "puhumatta" itse mitään. :)

Ite voisin kyllä olla sillainkin, jos oikein natsaisi, mutta peppu hommat on nou nou.

• Pummi kirjoitti:

Ite voisin kyllä olla sillainkin, jos oikein natsaisi, mutta peppu hommat on nou nou.

Heh, joo. Ymmärrän. Se kynnyskin voi madaltua, jos on sopiva ihminen muuten vastassa.

Huomio sanalle voi.

On ihmisiä, jotka on ihan kaikessa intiimissä nou nou ja on ihmisiä, jotka saa seikkailemaan kanssaan.

• Pummi kirjoitti:

Niin olisko se miestyyppi maskuliininen vai feminiininen, johon ihastut?

Onko sillä väliä?

Mä jotenkin viehätyn älykkäistä naisista ja miehistä, heissä on kivasti haastetta. Kun ei liikaa, että väsyy. Ja naisissa ne vähän viettelevät versiot viehättää, flirtit ja päälle käyvät. Kun miehissä taas tykkään itse olla se aloitteellinen, vähän passiiviset miehet siis toimii.

• JanK kirjoitti:

Onko sillä väliä?

Mä jotenkin viehätyn älykkäistä naisista ja miehistä, heissä on kivasti haastetta. Kun ei liikaa, että väsyy. Ja naisissa ne vähän viettelevät versiot viehättää, flirtit ja päälle käyvät. Kun miehissä taas tykkään itse olla se aloitteellinen, vähän passiiviset miehet siis toimii.

Tai sanotaanko seksuaalisuutensa kanssa sinut naiset. Ettei ala kuulumaan rumia nimiä taustalta. :D

• JanK kirjoitti:

Onko sillä väliä?

Tykkään feminiinisemmistä miehistä. En kyllä itsekään ole mikään macho, enemmänkin tyttöpoika. En muista koskaan ihastuneeni oikein sellaiseen miesten mieheen. Muutenkin ihastumiset mieheen on laskettavissa yhden käden sormin, enkä ole asialle koskaan tehnyt mitään. Kerran mies on minua yrittänyt iskeä, mutta itse en ollut hänestä kiinnostunut. Mutta ikuisesti muistan ensimmäisen miehen johon ihastuin. Oltiin samassa lukiossa ja sen nimi oli Ville. Hän aina hengasi tyttöporukassa ja oli ikään kuin yksi tytöistä. Silloin kyseenalaistin oman heterouteni, mutta ei minusta sitten kuoriutunutkaan homoa. Hassua sekin, että koen itseni heteroksi, vaikka periaatteessa voisin seurustella miehenkin kanssa, jos se oikea sattuisi kohdalle.

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Tykkään feminiinisemmistä miehistä. En kyllä itsekään ole mikään macho, enemmänkin tyttöpoika. En muista koskaan ihastuneeni oikein sellaiseen miesten mieheen. Muutenkin ihastumiset mieheen on laskettavissa yhden käden sormin, enkä ole asialle koskaan tehnyt mitään. Kerran mies on minua yrittänyt iskeä, mutta itse en ollut hänestä kiinnostunut. Mutta ikuisesti muistan ensimmäisen miehen johon ihastuin. Oltiin samassa lukiossa ja sen nimi oli Ville. Hän aina hengasi tyttöporukassa ja oli ikään kuin yksi tytöistä. Silloin kyseenalaistin oman heterouteni, mutta ei minusta sitten kuoriutunutkaan homoa. Hassua sekin, että koen itseni heteroksi, vaikka periaatteessa voisin seurustella miehenkin kanssa, jos se oikea sattuisi kohdalle.

Heterous on aika pitkälle opittua, koska "Niin kuuluu". Vaikka olisi bi, niin sittenkin usein määritellee itsensä heteroksi.

Itse ajattelin yli 40-vuotiaaksi olevani erittäin erittäin umpihetero. Huomasin monen kautta, ettei se pidäkään aina paikkaansa. Nuoremman työkaverimiehen kanssa kävin lukuisia keskusteluja aiheesta. Hän sanoi arkisena faktana, että suurin osa ihmisistä on bi. Harva vain sen myöntää edes itselleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heterous on aika pitkälle opittua, koska "Niin kuuluu". Vaikka olisi bi, niin sittenkin usein määritellee itsensä heteroksi.

Itse ajattelin yli 40-vuotiaaksi olevani erittäin erittäin umpihetero. Huomasin monen kautta, ettei se pidäkään aina paikkaansa. Nuoremman työkaverimiehen kanssa kävin lukuisia keskusteluja aiheesta. Hän sanoi arkisena faktana, että suurin osa ihmisistä on bi. Harva vain sen myöntää edes itselleen.

Osa häpeää totuutta

• Pummi kirjoitti:

Täähän oli innostava avaus, kiitos että rohkeesti kerrot. Nostan hattua sulle. 🎩"

:)

• Anonyymi kirjoitti:

Luulen kanssa, että näin on. Kun uskaltaa vähän aihetta itsessään tonkia saattaa valjeta, että ne estot/rajoitteet on ulkoa opittuja.

Ei toki yleistetä.

• JanK kirjoitti:

Täähän oli innostava avaus, kiitos että rohkeesti kerrot. Nostan hattua sulle. 🎩"

Kiitos. Meillä oli kotona hyvin avoin ilmapiiri ja kaikki sai olla vapaasti sitä mitä ovat. Siksi seksuaalinen suuntautuminen tai seksuaalisuus aiheena ei ole minulle mikään tabu.

• Ja Harmiksen poistettuun viestiin vastaan, että ole varovainen tai isken vielä sut. Pusi pusi ;)

• Pummi kirjoitti:

Ja Harmiksen poistettuun viestiin vastaan, että ole varovainen tai isken vielä sut. Pusi pusi ;)

Haha, hyvä! 😄🤗

• Pummi kirjoitti:

Kiitos. Meillä oli kotona hyvin avoin ilmapiiri ja kaikki sai olla vapaasti sitä mitä ovat. Siksi seksuaalinen suuntautuminen tai seksuaalisuus aiheena ei ole minulle mikään tabu.

Olet onnekas. Kiva kuulla/lukea. :)

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Ja Harmiksen poistettuun viestiin vastaan, että ole varovainen tai isken vielä sut. Pusi pusi ;)

Kyllä kaksoisliekki kylmeni ja jäätyi nyt.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaksoisliekki kylmeni ja jäätyi nyt.

-harmiseikirj-

Ei kun nyt se vasta roihahtaa.

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Ei kun nyt se vasta roihahtaa.

Roihautapa vaikka pymppy-pertin kanssa jos palstalle ilmestyy :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta. Moni etenkin naisista on bi-mielisiä ainakin jossain vaiheessa elämää, vaikka identifioivat itsensä heteroiksi ja vaikka käyttäytyisivät heteronorm. koko elämänsä. Huvittaa, kun moni seksuaalista tasa-arvoa ääneen kaakattava ja liberaalina esiintyvä ei edes myönnä omaa bi-mielisyyttään, vaikka se näkyy ja kuuluu rivien välistä. Ei pidä unohtaa, että jollakin on luonnostaan tarkka bi-tutka koko ajan päällä! ;) ;D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni sisäisesti hallitsevasti maskuliininen tai voimakkaita sisäisiä maskuliinisia ominaisuuksi omaava (olipa ne sitten positiivisia tai toksisia) nainen on vähintäänkin bi-mielinen. Bi-mielisyys liittyy usein myös niihin, joilla molemmat sekä feminiininen että maskuliininen puoli on aika tasapainossa sisäisesti ja voimasuhde on siis puolet ja puolet. (Bi-mielisyydessä ei ole mitään väärää eikä moitittavaa. Epärehellisyys sen suhteen on kuitenkin läpinäkyvää ja huvittavaa.) Sen kyllä huomaa, vaikkei henkilö sitä itse toisi missään vaiheessa esiin. Sen silti huomaa asenteissa, puheissa, eleissä jne.

Jos nainen ei ulkonäön puolesta ole myöskään saanut oikein huomiota ja ihailua elämänsä aikana tai on saanut sitä vain vähän ja/tai saanut sitä miehiltä, jotka on seksuaalisen vetovoiman suhteen seksuaalisen hierarkian alaosastossa, sekin voi vaikuttaa ja usein vaikuttaa myös siihen omaan minäkäsitykseen ja itsetuntoon naisena ja jopa seksuaali-identiteettiin. Ehkä juuri tämän vuoksi ei-fyysisesti-viehättävät naiset ovat usein vähintäänkin bi-mielisiä tai enemmän. Ei se seksuaalisuus tosin aina sen ulkonäön mukaan määräydy eikä ole pääteltävissä siitä mutta negatiivinen huomio ulkonäöstä tai positiivisen huomion vähäisyys ja/tai puuttuminen muovaa jossain määrin kaikkien itsetuntoa naisena tai miehenä.

Usein moni tietää, mihin kategoriaan kuuluu ulkoisen ja sisäisen naiseuden puolesta. Ihan sama miehillä myös oman sisäisen ja ulkoisen maskuliinisuutensa ymmärtämisen kanssa. Ideaaliahan on, että se sisisäiset, sekä feminiiniset että maskuliiniset, ominaisuudet olisivat tasapainossa tai sillä tavalla voimasuhteissa, ettei ne tuota yksilölle itselleen ristiriitaa. Sisäisesti vahvasti positiivisia feminiisiä piirteitä omaava nainen usein viehättyy sisäisesti vahvasti positiivisia maskuliinisia piirteitä omaavasta miehestä, koska vastakohta vetoaa moniin positiivisessa mielessä. Sehän on maskuliinisuuden ja feminiinisyyden ideakin.

Tietysti sisäisesti vahvasti ja hallitsevasti positiivisia tai toksisia feminiinisiä tai maskuliinisia omaava nainen tai mies voi viehättyä mistä vain, usein sellaisesta, jota ihannoi ja joka edustaa vastavoimaa. Usein hallitsevasti toksinen ihminen ihailee positiivisia ominaisuuksia olipa ne sitten feminiinisiä tai maskuliinisia. Ehkä tuo selittää sen, että ulkoisesti ja sisäisesti toksisia maskuliinisia ja feminiinisiä ominaisuuksia omaava yksilö viehättyy positiivisista feminiinisiä ja maskuliinisia ominaisuuksia omaavasta. Se tasapaino ei löydy kuitenkaan kumppaninvalinnalla vaan sillä, että korjaa ne ominaisuutensa positiiviseksi, jos pystyy, ja löytää itse tasapainon niiden kanssa ennen sitä kumppanin etsimistä, että on itse itsestään selvillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Moni sisäisesti hallitsevasti maskuliininen tai voimakkaita sisäisiä maskuliinisia ominaisuuksi omaava (olipa ne sitten positiivisia tai toksisia) nainen on vähintäänkin bi-mielinen. Bi-mielisyys liittyy usein myös niihin, joilla molemmat sekä feminiininen että maskuliininen puoli on aika tasapainossa sisäisesti ja voimasuhde on siis puolet ja puolet. (Bi-mielisyydessä ei ole mitään väärää eikä moitittavaa. Epärehellisyys sen suhteen on kuitenkin läpinäkyvää ja huvittavaa.) Sen kyllä huomaa, vaikkei henkilö sitä itse toisi missään vaiheessa esiin. Sen silti huomaa asenteissa, puheissa, eleissä jne.

Jos nainen ei ulkonäön puolesta ole myöskään saanut oikein huomiota ja ihailua elämänsä aikana tai on saanut sitä vain vähän ja/tai saanut sitä miehiltä, jotka on seksuaalisen vetovoiman suhteen seksuaalisen hierarkian alaosastossa, sekin voi vaikuttaa ja usein vaikuttaa myös siihen omaan minäkäsitykseen ja itsetuntoon naisena ja jopa seksuaali-identiteettiin. Ehkä juuri tämän vuoksi ei-fyysisesti-viehättävät naiset ovat usein vähintäänkin bi-mielisiä tai enemmän. Ei se seksuaalisuus tosin aina sen ulkonäön mukaan määräydy eikä ole pääteltävissä siitä mutta negatiivinen huomio ulkonäöstä tai positiivisen huomion vähäisyys ja/tai puuttuminen muovaa jossain määrin kaikkien itsetuntoa naisena tai miehenä.

Usein moni tietää, mihin kategoriaan kuuluu ulkoisen ja sisäisen naiseuden puolesta. Ihan sama miehillä myös oman sisäisen ja ulkoisen maskuliinisuutensa ymmärtämisen kanssa. Ideaaliahan on, että se sisisäiset, sekä feminiiniset että maskuliiniset, ominaisuudet olisivat tasapainossa tai sillä tavalla voimasuhteissa, ettei ne tuota yksilölle itselleen ristiriitaa. Sisäisesti vahvasti positiivisia feminiisiä piirteitä omaava nainen usein viehättyy sisäisesti vahvasti positiivisia maskuliinisia piirteitä omaavasta miehestä, koska vastakohta vetoaa moniin positiivisessa mielessä. Sehän on maskuliinisuuden ja feminiinisyyden ideakin.

Tietysti sisäisesti vahvasti ja hallitsevasti positiivisia tai toksisia feminiinisiä tai maskuliinisia omaava nainen tai mies voi viehättyä mistä vain, usein sellaisesta, jota ihannoi ja joka edustaa vastavoimaa. Usein hallitsevasti toksinen ihminen ihailee positiivisia ominaisuuksia olipa ne sitten feminiinisiä tai maskuliinisia. Ehkä tuo selittää sen, että ulkoisesti ja sisäisesti toksisia maskuliinisia ja feminiinisiä ominaisuuksia omaava yksilö viehättyy positiivisista feminiinisiä ja maskuliinisia ominaisuuksia omaavasta. Se tasapaino ei löydy kuitenkaan kumppaninvalinnalla vaan sillä, että korjaa ne ominaisuutensa positiiviseksi, jos pystyy, ja löytää itse tasapainon niiden kanssa ennen sitä kumppanin etsimistä, että on itse itsestään selvillä.

Hmm, en olekaan koskaan älynnyt miettiä että olisin biseksuaali ulkonäköni syystä.
        En ole kaunis, en komea, mutta en helvetissä ole rumakaan.

Olen silti bi, koska tunnen hillitöntä vetoa naissukupuolisiin. Enemmän kun miessukupuoleen. Transformaation myötä moni sanoo, että viimeistään seksuaalisuus kallistuu nk. vastakkaiseen sukupuoleen ja näin ollen palaa heterosta "heteroksi".

Siinä voi olla perääkin..

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Hmm, en olekaan koskaan älynnyt miettiä että olisin biseksuaali ulkonäköni syystä.

Olen silti bi, koska tunnen hillitöntä vetoa naissukupuolisiin. Enemmän kun miessukupuoleen. Transformaation myötä moni sanoo, että viimeistään seksuaalisuus kallistuu nk. vastakkaiseen sukupuoleen ja näin ollen palaa heterosta "heteroksi".

Yritin tuossa kommentissani painottaa, että ulkonäkö ei välttämättä määrittele sitä. Se, että ei saa positiivista huomiota ulkonäöstä, vaikuttaa naisella ja miehellä itsetuntoon ja sillä voi myös olla seksuaali-identiteettiin vaikutusta jonkin verran.

Oletko transmies? Anteeksi uteluni.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Pitäisi tehdä aloitus tuosta feminiinisyydestä ja maskuliinisuudesta ja miten ne piirteen usein määritellään ja samassa käsitellä toksista feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta. Tärkeä aihe ja varmasti kiinnostava monen mielestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi tehdä aloitus tuosta feminiinisyydestä ja maskuliinisuudesta ja miten ne piirteen usein määritellään ja samassa käsitellä toksista feminiinisyyttä ja maskuliinisuutta. Tärkeä aihe ja varmasti kiinnostava monen mielestä.

Voisitko ystävällisesti tehdä? Miksi pyydän sinua, sulla on kirjoitustaito ja artikulaatio hallussa sekä käsitys näistä asioista. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Yritin tuossa kommentissani painottaa, että ulkonäkö ei välttämättä määrittele sitä. Se, että ei saa positiivista huomiota ulkonäöstä, vaikuttaa naisella ja miehellä itsetuntoon ja sillä voi myös olla seksuaali-identiteettiin vaikutusta jonkin verran.

Ei haittaa utelu. Juu kyllä olen. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti tehdä? Miksi pyydän sinua, sulla on kirjoitustaito ja artikulaatio hallussa sekä käsitys näistä asioista. :)

Voin. Luen muutaman siihen liittyvän artikkelin ja teen vähän myöhemmin. Syön tässä ensin.

• Anonyymi kirjoitti:

Voin. Luen muutaman siihen liittyvän artikkelin ja teen vähän myöhemmin. Syön tässä ensin.

Okei, hienoa! Kiitos. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ehkä juuri tämän vuoksi ei-fyysisesti-viehättävät naiset ovat usein vähintäänkin bi-mielisiä tai enemmän. "

Tuohon laitan vastalauseen. Nimittäin itselläni on poikkeuksetta kokemusta siitä, että kaikkein viehättävimmät naiset ovat bi-henkilöitä. Myös homo- ja lesboparit ovat järjestäin keskimääräistä paremman näköisiä. Sinut sisäisen ja ulkoisen olemuksensa kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vaikuttaa naisella ja miehellä itsetuntoon ja sillä voi myös olla seksuaali-identiteettiin vaikutusta jonkin verran."

Vastalause myös tuohon: ei ole. Seksuaalinen identiteetti ei johdu toisten ihmisten ulkonäkökeskeisestä palautteesta, vaan ihan jokaisesta ihmisestä itsestään. Ainakin normaalissa tapauksessa, jossa ihminen itse johtaa itseään, määrittelee itsensä. Monet antavat liikaa toisten määräillä ja hallita elämäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Ehkä juuri tämän vuoksi ei-fyysisesti-viehättävät naiset ovat usein vähintäänkin bi-mielisiä tai enemmän. "

Tuohon laitan vastalauseen. Nimittäin itselläni on poikkeuksetta kokemusta siitä, että kaikkein viehättävimmät naiset ovat bi-henkilöitä. Myös homo- ja lesboparit ovat järjestäin keskimääräistä paremman näköisiä. Sinut sisäisen ja ulkoisen olemuksensa kanssa.

Bi-mielisissä ja bi-naisissa on kaikenlaisia naisia, myös ulkoiseti hyvin naisellisia ja kauniita naisia. Kyllähän lesbonaisissa on kaikenlaisia naisia, sekä ulkoisesti ja/tai sisäisesti maskuliinisia.

Yritin vain pohtia, millaisia asioita taustalla voi olla maskuliinisia ja toksisia maskuliinisia ominaisuuksia omaavien bi-mielisten naisten, bi-naisten ja lesbonaisten taustalla. Kiitos kommentistasi. Tässä tosiaan vain pohdin sitä, mitä kaikkea siihen voi liittyä. Voin olla väärässäkin havaintojeni ja pohditojeni kanssa, siksi toisten kommentit ovat arvokkaita ja saadaan hyvä keskustelu aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"vaikuttaa naisella ja miehellä itsetuntoon ja sillä voi myös olla seksuaali-identiteettiin vaikutusta jonkin verran."

Vastalause myös tuohon: ei ole. Seksuaalinen identiteetti ei johdu toisten ihmisten ulkonäkökeskeisestä palautteesta, vaan ihan jokaisesta ihmisestä itsestään. Ainakin normaalissa tapauksessa, jossa ihminen itse johtaa itseään, määrittelee itsensä. Monet antavat liikaa toisten määräillä ja hallita elämäänsä.

Kiitos kommentistasi. Minä en oikein tiedä, mitä mieltä tuosta asiasta olen. Joillakin se huomiota jäämättömyys tai pääosin alemman seksuaalihierarkian yksilöä edustavien huomio voi vaikuttaa itsetuntoon ja itsevarmuuteen naisena tai miehenä ja jopa seksuaali-identiteetin vahvuuteen ja miten haluttavana kokee itsensä naisena ja miehenä. En sanonut, että kaikilla, mutta tuolla on oltava jonkin verran vaikutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bi-mielisissä ja bi-naisissa on kaikenlaisia naisia, myös ulkoiseti hyvin naisellisia ja kauniita naisia. Kyllähän lesbonaisissa on kaikenlaisia naisia, sekä ulkoisesti ja/tai sisäisesti maskuliinisia.

Yritin vain pohtia, millaisia asioita taustalla voi olla maskuliinisia ja toksisia maskuliinisia ominaisuuksia omaavien bi-mielisten naisten, bi-naisten ja lesbonaisten taustalla. Kiitos kommentistasi. Tässä tosiaan vain pohdin sitä, mitä kaikkea siihen voi liittyä. Voin olla väärässäkin havaintojeni ja pohditojeni kanssa, siksi toisten kommentit ovat arvokkaita ja saadaan hyvä keskustelu aikaan.

Pieni lisäys vielä. Se, että joku on bi-mielinen tai bi-nainen tai lesbonainen, ei tarkoita sitä, että hänessä olisi ilman muuta toksisia maskuliinisia (tai toksisia feminiisiä) ominaisuuksia. (Itsekin olen siis bi-mielinen.) Heterona esiintyvissäkin naisissa voi yhtälailla olla niitä, joilla on toksisia maskuliinisia ja toksisia feminiinisiä ominaisuuksia. Toksiset ominaisuudet ei katso sukupuoli-identiteettiä tai seksuaali-identiteettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai ehkeivät juuri siksi ole saaneet huomiota, että "näyttävät biseksuaalilta". Eli nainen voi olla tavallista maskuliinisemman näköinen ja mies taas feminiinisemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai ehkeivät juuri siksi ole saaneet huomiota, että "näyttävät biseksuaalilta". Eli nainen voi olla tavallista maskuliinisemman näköinen ja mies taas feminiinisemmän.

Maskuliiniset miehet usein pitää feminiinisistä naisista siis ulkoisesti kauniista ja naisellisista naisista. Ulkoisesti feminiinisiä naisia on kaikissa seksuaali-identiteettiluokissa eli siis myö bi- ja lesbonaisissa. Niin ikään ulkoisesti maskuliinisia naisia on kaikissa seksuaali-identiteettiluokissa.

• Minä ihastun yleensä luonteeseen. Joku kaunis nainen voi olla pantava, mutta ihastumisen kannalta ulkonäöllä ei ole väliä. Sen vaan jotenkin aistii toisesta, että onko sitä kemiaa.

• PS. En ole koskaan rakastunut, joten siitä en tiedä mitään :(

• Totta muuten mitä sanot. Korea kuori voi riittää juuri lihanhimoon, mutta sydämen janoon ei riitä pelkkä kuori. Ja moni kuori kaunistuu, kun ihmiseen ihastuu ja rakastuu henkisten ominaisuuksien hurmatessa. :)

Kun ihmisestä tunnistaa sitä henkisyyttä mikä vetoaa.

• Pummi kirjoitti:

PS. En ole koskaan rakastunut, joten siitä en tiedä mitään :(

Ehkäpä sä vielä ehdit joskus rakastumaankin.

Se on ihan kahjo tunne, mutta hauskakin. Ihmisestä tulee vähän hönö rakastuneena. :)

Parasta rakkaudentunteessa minun mielestä on se vilpittömyys. Miten ihanana koet sen rakkauden kohteesi. Se on kuin maailman ainoa ihme, jotain mitä vaalii kuin kukkaa kämmenellä. Ainakin näin romantikon rakkaus on sellaista.

Siinä ei ole mitään rumaa eikä rajallisuutta, vain se raja ettei halua satuttaa, vain suojella.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Totta muuten mitä sanot. Korea kuori voi riittää juuri lihanhimoon, mutta sydämen janoon ei riitä pelkkä kuori. Ja moni kuori kaunistuu, kun ihmiseen ihastuu ja rakastuu henkisten ominaisuuksien hurmatessa. :)

Kun ihmisestä tunnistaa sitä henkisyyttä mikä vetoaa.

Minulle korea kuori merkitsee vain kuorta. Ei riitä lihanhimoon alkuunkaan.

• Anonyymi

Todellakin ulkonäöllä on väliä, et taatusti ihastu mielestäsi rumaan naiseen vaikka kuinka olisi kultainen luonne.

• Voihan sitä tiettyihin piirteisiin ihastua. Mielestäni kuitenkin tasapainoinen ja tasavertainen parisuhde on tärkeämpää.

• Jalat maassa ihminen? :)

• Anonyymi

Älyyn ja huumorintajuun. Sellaseen nopeaan älyyn ja samalaiseen pöljään huumoriin kun itelläni. Ihastua voi moneen muuhunkin juttuun, mutta noihin rakastun. Jos ei miehestä noita löydy, niin ei ole tulevaisuutta.

• Heh, siinähän oli tuttuja juttuja. Tärkeitä ominaisuuksia, komppaan. 👍

• Anonyymi

Hauskasti sanottu. Toivoa vaan sopii, että se upea huumorintaju ja älykkyys siihen yhdistettynä toimii myös eron hetkellä :D

• Itse olen nykyään aivovammainen. En silti pidä itseäni tyhmänä tai huumorintajuttomana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskasti sanottu. Toivoa vaan sopii, että se upea huumorintaju ja älykkyys siihen yhdistettynä toimii myös eron hetkellä :D

No ei ole ainakaan kummankaan exän kanssa tullu eron jälkeen riideltyä. Se on lopulta niin turhaa, eikä siitä kellekään mitään hyötyä ole. Omaa elämää siinä vaan myrkyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole ainakaan kummankaan exän kanssa tullu eron jälkeen riideltyä. Se on lopulta niin turhaa, eikä siitä kellekään mitään hyötyä ole. Omaa elämää siinä vaan myrkyttää.

Niinniin, eron jälkeen. Mutta entäpä ennen sitä eroa, onko älykäs huumori se paras juttu :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinniin, eron jälkeen. Mutta entäpä ennen sitä eroa, onko älykäs huumori se paras juttu :D

Musta se on ehdottomasti paras juttu. Ehkä kusipäisyyteen yhdistettynä hankala, mutta kyllä se kusipäisyys pitäis kai jo ennen yhteenmenoa huomata. Omat exäni ei kummatkaan olleet kusipäitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta se on ehdottomasti paras juttu. Ehkä kusipäisyyteen yhdistettynä hankala, mutta kyllä se kusipäisyys pitäis kai jo ennen yhteenmenoa huomata. Omat exäni ei kummatkaan olleet kusipäitä.

Miksi olet eronnut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet eronnut?

Koska elämä on ja se heittelee joskus.

• Anonyymi kirjoitti:

Koska elämä on ja se heittelee joskus.

Joskus vain sattuu näin?

• Timosi kirjoitti:

Joskus vain sattuu näin?

Aikoinaan Katja vainaakin meni edes.

• Anonyymi
        Timosi kirjoitti:

Joskus vain sattuu näin?

Elämässä sattuu kaikenlaista. Tilanteet eivät aina mene yksiin ja joskus ei voi muuta, kuin tehdä valintoja.

• Anonyymi

Keskustelupalstakäyttäytymiseen.

• Edellisestä rakastumisesta on niin pitkä aika, etten sitä tunnetta saati sen syitä edes muista. Ihastuminen taas....hmm. 🤔

Tottakai ulkonäkö on ensimmäisiä juttuja mihin sitä kiinnittää huomion uuden ihmisen tavatessa, mutta en mä kaikkiin hyvännäköisiin miehiin ole ihastunut.

Se millä varsinaisesti saa mun huomion kiinnittymään itseensä on se, miten käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan, ja miten heitä kohtelee sekä huomioi tämän. Mutta silloin täytyy käyttäytyä aidosti, eikä pelkästään esittää hyvin käyttäytyvää. Tähän ei riitä pelkästään yksi tapaamiskerta, vaan arkielämän eri tilanteissa kohtaamisia pitää olla useampi että saa mut kiinnostumaan ja sitä kautta ihastumaan.

• Anonyymi

No, no.... nainen, älä sano miehelle, joka sinua tuijottaa, että mitä tuijotat tai kyyläät.
      Mies katsoo sinua pintaa syvemmälle, eikä se hoidu hetken vilkaisulta.
      Joten otan oikeudekseni tuijottaa naisia pitkääääääännnnnnnnnnnn.

• Anonyymi

En ole koskaan sanonutkaan. Senkun tuijotat, jos siltä tuntuu. Kuhan tajuat et ihan sama mitä sieltä pintaa syvemmältä löydät. Tuijottelijat kun ei mua kiinnosta, eli turha yrittää enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan sanonutkaan. Senkun tuijotat, jos siltä tuntuu. Kuhan tajuat et ihan sama mitä sieltä pintaa syvemmältä löydät. Tuijottelijat kun ei mua kiinnosta, eli turha yrittää enempää.

Kun minä sinua tuijotan, niin sinun tulee hihkua innokkaasti, tuo mies on minusta kiinnostunut, se etsii sisäistä kauneuttanu, joka on kauniimpi, kuin ulkokuoreni, joka on repaleinen ja ryhmyinen, kuin kurppa konsanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun minä sinua tuijotan, niin sinun tulee hihkua innokkaasti, tuo mies on minusta kiinnostunut, se etsii sisäistä kauneuttanu, joka on kauniimpi, kuin ulkokuoreni, joka on repaleinen ja ryhmyinen, kuin kurppa konsanaan.

Sorppa, ei tuu tapahtuun. Kiinnostun vaan hyväkäytöksisist miehistä. Sellasista, joille on kotona opetettu, et ei saa tuijottaa.

• Anonyymi

Kaikkea tätä ennen miehen on oltava pitkä ja komea. Senjälkeen voi aloittaa tutustumisen sisimpään.
      -palstanainen-

• Anonyymi

Ai ... mä en tykkää pitkistä miehistä. Pitkillä miehillä on huono ryhti. Komeetkaan ei kiinnosta. Sellanen stereotyyppisen komee mies varsinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai ... mä en tykkää pitkistä miehistä. Pitkillä miehillä on huono ryhti. Komeetkaan ei kiinnosta. Sellanen stereotyyppisen komee mies varsinkaan.

Nimenomaan. Komeat/streotyyppisen komeat kiinnostaa vähiten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Komeat/streotyyppisen komeat kiinnostaa vähiten.

Hahhah...niin varmaan.

• Vaikea sanoa. Itse olen kaksi kertaa rakastunut ja molemmissa oli taustalla tarve rakastua. Ensimmäisellä kerralla itsenäistyin vanhemmista, joilla oli oikeudessa menossa avioeroprosessi. Minusta tuli itsenäinen ihminen, jolla oli tarve rakastua, kun vihdoin olin erillinen itsenäinen yksikkö vanhemmista. Niinpä rakastuin. Sitten vuonna 2016 ihastuin voimakkaasti nuoreen naiseen, mutta sitten totesin, että hän ei sovi minulle. Niimpä löysin muutaman viikon jälkeen toisen naisen, kun tunteet olivat jo lähtenyt liikkeelle. Totesin sitten, että tämä nuorikaan nainen ei sovi minulle tai minä en sopi hänelle. Minulla siis rakastumiset lähtivät kuin tilauksesta, joten on vaikea sanoa mihinkä ihastuin, sillä molemmilla kerroilla kuin hain kohdetta. Ehkä se oli nuoruus, älykkyys ja kukoistavuus - joihin kenties rakastuin kaksi kertaa. Toinen oli nuoruuden rakkaus ja toinen vähän kypsyneellä iällä.

• Anonyymi

Jos ihastuisin ihastuisin varmaan naisessa kauniiseen käytökseen, kukkaisniityn tuoksuun, raikkauteen ja iloiseen ilmeeseen, semmoiseen jolta tulee nuo itsestäänselvät asiat luonnostaan:

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001018365.html

2000-luvun telaketjufeministisiä piirteitä imeneisiin ronskipuheisiin naisiin tuskin kykenisin ihastumaan, ehkä niiden kanssa voisi kokea jonkinlaista kaveruutta tai toveruutta mutta parisuhdemielessä ei kyllä nappaisi.

-harmiseikirj-

• Heh. Sait hymyilemään. :)

• Anonyymi

😄 Nyt olet siirtynyt jo 40-luvulle..

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😄 Nyt olet siirtynyt jo 40-luvulle..

xLiner

Aina paranee mitä kauemmas näistä päivistä mennään, toki sivistyneen ajan puitteissa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Aina paranee mitä kauemmas näistä päivistä mennään, toki sivistyneen ajan puitteissa.

-harmiseikirj-

Taidat kuvitelmissasi romantisoida menneet ajat aika rankalla kädellä. Elä ole pettynyt aikakoneen löydettyäsi.

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Taidat kuvitelmissasi romantisoida menneet ajat aika rankalla kädellä. Elä ole pettynyt aikakoneen löydettyäsi.

Miten niin? 50 tai 100 vuotta sitten naiset ei julkisesti piereskelleet ja julistaneet suureen ääneen "Lähtis tästä p...le" niin kuin nykyään tuntuu olevan oikein tarve, samoin kuin joku sääri- ja kainalokarvojen esittely, seuraavaksi varmaan esittelevät ylpeinä karvaisia p..tään. Kenties joskus kivikaudella on käyttäytyneet samoin kuin nykyään, ei ehkä silloinkaan. Elämme barbaarisia lopunajan aikoja.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Sofia Belorf voisi olla sinulle sopiva nainen:) Hän antaa miehen maksaa rauhassa, pitää itsensä nättinä ja hoikkana, ilmeisesti kokkaileekin ja on iloinen ja hymyilevä :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sofia Belorf voisi olla sinulle sopiva nainen:) Hän antaa miehen maksaa rauhassa, pitää itsensä nättinä ja hoikkana, ilmeisesti kokkaileekin ja on iloinen ja hymyilevä :)

Käytetty jännämiehen muija taitaa olla sofia. Mutta jatkanpa tuohon edelliseen sen verran että todellakin elämme barbaarisia aikoja, mikään ei ole pyhää ja yritetään kai olla hauskoja epätoivoisilla tavoilla:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1ebbdaa6-07d7-4943-a23c-75e78945267d

Sitä luulisi että että tekniikan ja kaiken muun kehittyessä myös ihminen jalostuisi mutta niin ei näytä olevan vaan taantuu jonnekin lapsen asteelle, missähän ollaan viidenkymmenen vuoden päästä?

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin? 50 tai 100 vuotta sitten naiset ei julkisesti piereskelleet ja julistaneet suureen ääneen "Lähtis tästä p...le" niin kuin nykyään tuntuu olevan oikein tarve, samoin kuin joku sääri- ja kainalokarvojen esittely, seuraavaksi varmaan esittelevät ylpeinä karvaisia p..tään. Kenties joskus kivikaudella on käyttäytyneet samoin kuin nykyään, ei ehkä silloinkaan. Elämme barbaarisia lopunajan aikoja.

-harmiseikirj-

Sun olis kyllä pitänyt syntyä ihan muille maille noine haaveines ja toiveines. Ei tässä maassa ole koskaan ollut noiden kuvitelmies kaltasta. Ehkä jossain vallasväen piireissä, mutta ei tavallisen kansan.

Ei männäaikoina juuri häpeilty ilmojen päästelyä. Se on ihan nykyajan kotkotuksia. Samoten joku karvojen ajelu. Ei meidän mummojenkaan aikana kukaan tavallinen nainen mitään karvojaan ajellut. Moiselle olis nauraneet hevosetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Harmiksen luona ei vieras voi mennä pas....lle koska harmis piilottaa vessapaperit.
        On itse sanonut niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun olis kyllä pitänyt syntyä ihan muille maille noine haaveines ja toiveines. Ei tässä maassa ole koskaan ollut noiden kuvitelmies kaltasta. Ehkä jossain vallasväen piireissä, mutta ei tavallisen kansan.

Ei männäaikoina juuri häpeilty ilmojen päästelyä. Se on ihan nykyajan kotkotuksia. Samoten joku karvojen ajelu. Ei meidän mummojenkaan aikana kukaan tavallinen nainen mitään karvojaan ajellut. Moiselle olis nauraneet hevosetkin.

Taidat omasta päästäsi nyt keksiä. Kyllä naiset kautta aikojen on pyrkineet hyvään hygieniaan ja asianmukaiseen käytökseen. poikkeuksen tekee tämä 2000-luku jolloin kun on kaikkea mahdollista liian helposti ei sitten halutakaan esitellä kuin eläimelllistä ja vulgaaria puolta itsestään.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmiksen luona ei vieras voi mennä pas....lle koska harmis piilottaa vessapaperit.
        On itse sanonut niin.

En ole piilottanut mutta kieltämättä olen saattanut palstalla sellaista suunnitella, p..koot kotonaan tai jossain huoltsikalla.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat omasta päästäsi nyt keksiä. Kyllä naiset kautta aikojen on pyrkineet hyvään hygieniaan ja asianmukaiseen käytökseen. poikkeuksen tekee tämä 2000-luku jolloin kun on kaikkea mahdollista liian helposti ei sitten halutakaan esitellä kuin eläimelllistä ja vulgaaria puolta itsestään.

-harmiseikirj-

Ei niillä ole kuule ollut edes välineitä niiden kasvojen ajeluun. Ei semmosiin ole rahaa tuhlattiu. Opi nyt hyvä mies edes vähän omasta maastas, ennen kun täysin höpöjä puhelet. Ei siinä ole mitään pahaa, että sun ihanne on mitä on. Typeryyttä on kuitenkin yrittää levittää täysin keksittyä historiaa. Pohjola ja varsinkin Suomi on ollut jotain ihan muuta, kuin Amerikan Yhdysvallat. Ruotsissa on ollut varakkaita enemmän, mutta ei sielläkään ole vielä kovin kauaa hienosteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niillä ole kuule ollut edes välineitä niiden kasvojen ajeluun. Ei semmosiin ole rahaa tuhlattiu. Opi nyt hyvä mies edes vähän omasta maastas, ennen kun täysin höpöjä puhelet. Ei siinä ole mitään pahaa, että sun ihanne on mitä on. Typeryyttä on kuitenkin yrittää levittää täysin keksittyä historiaa. Pohjola ja varsinkin Suomi on ollut jotain ihan muuta, kuin Amerikan Yhdysvallat. Ruotsissa on ollut varakkaita enemmän, mutta ei sielläkään ole vielä kovin kauaa hienosteltu.

^^ siis karvojen ajeluun. Sori typerä tekstinsyöttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Hei, mä voin satavarmasti sanoo, että ennen naisten perseet oli karvasempii ku nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Vielä 50-luvulla syntyneet käyneet ulkohuussissa, saunassa kerran viikossa. Ei varmasti noissa oloissa ole karvoja poisteltu.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole piilottanut mutta kieltämättä olen saattanut palstalla sellaista suunnitella, p..koot kotonaan tai jossain huoltsikalla.

-harmiseikirj-

Voi perse näitä sinun juttuja. Nämähän on aivan palstan helmiä :)

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Tekis mieli laittaa karvainen kuva, mutta säästän aristavat silmäsi siltä. :D

• Taitaa tuo sun ajatuksesi tiivistyä tähän tekstiin?

Nainen:
        "I just wanna look good for you, good for you, oh-oh
        Let me show you how proud I am to be yours"

• Anonyymi

Kiinnostun ensinä ulkonäöstä, jos sitten persoona onkin täyttä p*skaa, niin kiinnostus lakkaa aika nopeaan, jos on mukava ja fiksu persoona niin siitä se ihastuminen sitten lähtee pikku hiljaa. Joskus kyllä ihastunut ihan vain persoonankin takia, kun on sattunut juttelemaan tai tuntemaan pitempään.

Ja olen mies

• Anonyymi

Taidatte olla samasta puusta veistettyjä kaikki pirpanat sun muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kun kaikki naiset olisivatkin kuin pikku pirpana, tykkäisivät seksistä mutta kun ei niin ei.
        Olisi monta eroa jäänyt tekemättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onneksi se puu ei ole veistetty samasta mistä sinut on tehty.

• Anonyymi

Viisauteen, uteliaisuuteen, integriteettiin.

Sitten on se joku je ne sais quoi.

-flowersreally-

• Mitä tarkoittaa je ne sais quoi? :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Mitä tarkoittaa je ne sais quoi? :)

No doh ;)

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

No doh ;)

-flowersreally-

No dodih piti googlettaa. Se jokin. :D

• Anonyymi

Genius ja Midas Touched traitit on minusta parhaat puolisolle. Molemmat nostaa myös täkeitä Stewardship pisteitä, jolloin pystyt hallitsemaan suurempaa valtakuntaa. Monesti vartavasten etsin genius-traitilla varustettuja neitoja ja sitten vaikka raidaamalla ryöstänyt nämä jalkavaimoiksi. Menestyvän dynastian kannalta tällainen geenijalostus on välttämätöntä.

https://ck2.paradoxwikis.com/Advanced_marriage_guide

• Naiset rakastuu ulkonäköön se on varma asia. Ulkonäkö on se joka saa naisen suostumaan treffeille.

• Ei kaikki.

• Anonyymi

Ihan puuta heinää.
        - Sheena

• Anonyymi

Totta. Ulkonäön pitää jollain tavalla viehättää. N.

• Anonyymi

Intohimoon elämälle - sydämen kutsumus. Tämä ei tietysti tarkoita, että automaattisesti ihastuksesta seuraa rakastuminen . Silloin kun seuraa, niin pidettävä mielessä, ettei rakkaus yksin riitä parisuhteeseen, ei alkuunkaan.
      -Sheena

• Anonyymi

Oliskohan mulla nyt tarpeeksi virtaa vastata näin vaativaan kysymykseen.. kokeillaan.

Joku siinä miten kohtaa toisen siinä hetkessä, aitous ja avoimuus, vastaanottavuus, katse, eleet... Jotain mistä huokuu hyvä itsetunto.

Etenkin itsetunto ja samanlainen huumorintaju on tärkeää. Ei mun kanssani heikkomieliset tosikot pärjää, enkä mä katsele sellaisia joiden seurassa joutuisin muuttamaan itseäni joksikin toiseksi.

Työni ja harrastukseni on historiassa ollut kova paikka monelle mieskokelaalle.

Arvostan myös osaamista työssä, elämänhallinnassa ja näppäryyttä käytännön asioissa. Multa nuo sujuu myös. Holhoussuhde ei nappaa. Kaksi itsenäistä yksinkin pärjäävää ihmistä, hyvää arkea.

Eikä unohdeta sitä huitsin tärkeää kemiaa. Mistä se sitten syntyykään... Ei ulkonäöstä vaan jostain muusta. Oma rakas näyttää aina komeimmalta, vaikka kaikki muut olis eri mieltä ❤️

xLiner

• Wau. Myyty. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Wau. Myyty. :)

No, mä pidän itseäni onnekkaan että osui sopiva kohdalle. On tyypissä huonojakin puolia..😬 mutta niin kauan kuin hyvät puolet on vahvempana.. 😊

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

No, mä pidän itseäni onnekkaan että osui sopiva kohdalle. On tyypissä huonojakin puolia..😬 mutta niin kauan kuin hyvät puolet on vahvempana.. 😊

xLiner

Onnekas kyllä. Hyvä periaate.

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Olikos se sinunkin rakas nainen?

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Olikos se sinunkin rakas nainen?

Mihinkäs mun vastaukseni katos.. iskikö sensuuri 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkäs mun vastaukseni katos.. iskikö sensuuri 🤔

Allekirjoitus tipahti

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Allekirjoitus tipahti

xLiner

Minulla ei näy vellikellossa mitään. Vastasitko jollekin muulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Mistä löytyi mies joka tuollaisen akan kanssa viitsii seurustella?

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Minulla ei näy vellikellossa mitään. Vastasitko jollekin muulle?

Ai, se ei sitten vaan lähtenyt. Joskus pitää painaa lähetä -nappia monta kertaa. Hetkeen ei ole tullut tuplia kuitenkaan.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ai, se ei sitten vaan lähtenyt. Joskus pitää painaa lähetä -nappia monta kertaa. Hetkeen ei ole tullut tuplia kuitenkaan.

xLiner

Joo se nappi on ihme venkula. Sitä pitää osata klikata juuri oikeasta kohtaa, että suostuu mitään lähettämään.

• Anonyymi

"Arvostan myös osaamista työssä, elämänhallinnassa ja näppäryyttä käytännön asioissa. Multa nuo sujuu myös."

Helppo huudella palstalla mitä vaan ilman todisteita. Totuus varmasti jotain aivan muuta. Luulen xlinerin olevan mies, kaikki viittaa siihen.

• Anonyymi

Ihastun persoonaan. Ihminen, nainen jos saa minut tuntemaan valloittavaa tunnetta, mikä on verrattavissa syvään huokaisuun, se on menoa. Tosin siitä on jo matkaa sitten rakastumiseen ja muihin pysyvämpiin tunne/järkipohjaisiin elementteihin.

Lapsiin ihastun helposti. Mitä pienempi, sen varmemmin. Mutta siinä ei olekaan kyse seksuaalisuudesta, vaan siitä vilpittömästä persoonasta joka siinä iässä on aivan estoton. Samoin eläimet aiheuttaa samantyylistä.

Jännä kylläkin, mutta tämä tälläinen rento aitous ja persoonallisuus yleensä katoaa pidemmissä suhteissa. Enemmän ja vähemmän aikuismainen kyynisyys ja muut iän mukanaan tuovat "jäykkyydet" tappaa tämän ilmiön... Aikuiset ihmiset on älyttömän tylsiä ja vakavia möllöttäjiä ennenpitkää... Siksi ei ole kiinnostanut mitkään suhteet pitkiin aikoihin..

• Hyvin kuvailit ja tuo pitkien suhteidenkin kuvaus osuu ikävä kyllä monesti kohdalleen. Monissa suhteissa siis. Möllöttelyksi menee.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Hyvin kuvailit ja tuo pitkien suhteidenkin kuvaus osuu ikävä kyllä monesti kohdalleen. Monissa suhteissa siis. Möllöttelyksi menee.

Olisi hyvä voida ihastua aina uudelleen. Spontaaneja persoonallisia juttuja väliin, kuten eläimet ja pikkulapsetkin tekee. Pelkkä uusi kampaus tai hiusväri ei ole persoonallista heittäytymistä, mutta lateksinen batman-asu voisi olla. :oD
        Tai ykskaks aloitettu lumisota. Herättäminen pomppimalla sängyllä ilman rihmankiertämää. Hippaleikki kesken lenkin... Kaupassa kassajonossa persuuksen puristaminen. Tuhmien juttujen kuiskiminen korvaan kesken ristiäisten....Mitä vaan joka sattuu olemaan sitä persoonaa... Nämä luultavasti purisivat minuun. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Olisi hyvä voida ihastua aina uudelleen. Spontaaneja persoonallisia juttuja väliin, kuten eläimet ja pikkulapsetkin tekee. Pelkkä uusi kampaus tai hiusväri ei ole persoonallista heittäytymistä, mutta lateksinen batman-asu voisi olla. :oD
        Tai ykskaks aloitettu lumisota. Herättäminen pomppimalla sängyllä ilman rihmankiertämää. Hippaleikki kesken lenkin... Kaupassa kassajonossa persuuksen puristaminen. Tuhmien juttujen kuiskiminen korvaan kesken ristiäisten....Mitä vaan joka sattuu olemaan sitä persoonaa... Nämä luultavasti purisivat minuun. :o)

Heh, hauskoja juttuja. Voisi toimiakin, vaan jos toinen on noihin liian jäyhä. Möllötetään. :(

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Heh, hauskoja juttuja. Voisi toimiakin, vaan jos toinen on noihin liian jäyhä. Möllötetään. :(

Niin, keille riittää möllötys, keille ei. Itse osaan möllöttää yksinkin. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, keille riittää möllötys, keille ei. Itse osaan möllöttää yksinkin. :o)

Sepäs se. On siinä välillä haastetta. :D

Yksin oliski ihan eri juttu juu. Kaksin yksin, vähän raskasta.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Sepäs se. On siinä välillä haastetta. :D

Yksin oliski ihan eri juttu juu. Kaksin yksin, vähän raskasta.

Joo, sen verran oon jo oppinut, että sellaiseen en enää lähde, kun on päässyt pois. :o)

Kyllä vanhemmissa pariskunnissa näkee sellaiset, jotka jaksaa ihastua toisiinsa aina vaan. Ne hymyilee ja ovat nuorekkaita. Aktiivisia ja elävät. Sellainen on upeaa. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, sen verran oon jo oppinut, että sellaiseen en enää lähde, kun on päässyt pois. :o)

Kyllä vanhemmissa pariskunnissa näkee sellaiset, jotka jaksaa ihastua toisiinsa aina vaan. Ne hymyilee ja ovat nuorekkaita. Aktiivisia ja elävät. Sellainen on upeaa. :o)

Juu hyvä. :)

Kyllä mäkin ihastun uudelleen ja uudelleen, mutta kuinka kauan on sitten se arvoitus. Jos möllötys jää päälle, voi olla ettei ikuisesti ihastu möllötykseen. :)

• Anonyymi

Mä ihastun mieheen joka on boheemi taiteilijasielu, oman tien kulkija, vähän erakkoluonne, omaperäinen, mystinen ja kiehtova persoona. Sellainen Hirveästi mitään yleistyksiä en kuitenkaan uskalla tehdä, hyvinkin erilaiset miehet voivat tulla kyseeseen, se on vaan se "jokin", tunne jonka joku jostain syystä saa aikaan ja joku toinen taas ei. Kai se tulee semmoisesta miehestä joka on jotenkin hyvin olennaisesti samanlainen kuin mitä itse, sukulaissielu. Mies, johon koen voimakasta yhteyttä ja yhteenkuuluvuutta. Olen ihastunut aina ainoastaan taiteilijoihin. En usko että rakkaus voisi koskaan roihahtaa kunnolla, jos mies ei olisi taiteilijasielu, kuten minäkin. Toisaalta silti pelkkä taiteilijasieluisuus ei tee kiinnostusta, vaaditaan paljon muutakin. Tai se on vaan se "jokin".

• Boheemi oman tiensä kulkija? Yritän piirtää päässäni kuvaa tyypistä.

• Tarvitseeko taiteilijasielun olla aina taiteilija?

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Tarvitseeko taiteilijasielun olla aina taiteilija?

Sivusta ...

Ei tietenkään. Kyllä taiteellinen voi olla olematta taiteilija. Itse ainakin tunnen tosi taitaviakin piirtäjiä ym. jotka eivät ole mitään virallisia taiteilijoita. Eikä taiteellisuus välttämättä ilmene minään tyypillisenä "taiteiluna".

• Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

Tarvitseeko taiteilijasielun olla aina taiteilija?

Ei tarvitse, riittää että on sielultaan sellainen. Ja toki on monia tapoja ilmaista itseään taiteellisesti, paljon muitakin kuin perinteinen taidemaalaus. Toki taiteilijaluonteeseen varmaankin kuuluu että jollakin tapaa itseään myös taiteellisesti ilmaisee, ainakin jossakin kohtaa elämäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse, riittää että on sielultaan sellainen. Ja toki on monia tapoja ilmaista itseään taiteellisesti, paljon muitakin kuin perinteinen taidemaalaus. Toki taiteilijaluonteeseen varmaankin kuuluu että jollakin tapaa itseään myös taiteellisesti ilmaisee, ainakin jossakin kohtaa elämäänsä.

Esim. kirjoittamalla sinkkupalstalle?

-flowersreally-

• Anonyymi

Ajattelen samoin kuin sinä. Ole itse boheemi taiteilijasielu, vaikka (vielä) en olekaan koulutukseltani taiteilija (muusikonkin koulutusta ajatellut). Ole muutakin ja "älyllinen ruokahaluni" on erittäin laaja, mikä tulee itseni toteuttamiseen, oppimiseen, opiskeluun ja kouluttautumiseen. Musiikki on siis oma sielunkieleni ja haluaisin jakaa tuon "kielen" myös miehen kanssa, koska se on itselleni "elämä" tai asia, joka on erottamaton osa itseäni ja jota ilman en voi elää. Tietysti taide merkitsee eri ihmisille eri asioita ja monella voi olla tarve laaja-alaiseen taiteelliseen ilmaisuun. Usein ihmisellä on kuitenkin yksi vahva taiteenlaji, joka tuntuu omalta. Itse olen avoin oppimaan ja tutustumaan muihin taiteiden aloihin, vaikka ne ovat itselleni toissijaisia musiikkiin nähden. Muusikkomiehet tai muuten syvästi musikaaliset miehet vetoavat itseeni eniten. Tietysti paljon muutakin täytyy olla, jotta kiinnostus syntyy.

Nuo adjektiivit, joita luettelet liittyvät sigmamieheen. Nuo liittyvät myös itseeni, koska olen sigmanainen, jos nuo luokitukset ovat sinulle yhtään tuttuja.
        https://www.youtube.com/watch?v=Pt1NVj80IyE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen samoin kuin sinä. Ole itse boheemi taiteilijasielu, vaikka (vielä) en olekaan koulutukseltani taiteilija (muusikonkin koulutusta ajatellut). Ole muutakin ja "älyllinen ruokahaluni" on erittäin laaja, mikä tulee itseni toteuttamiseen, oppimiseen, opiskeluun ja kouluttautumiseen. Musiikki on siis oma sielunkieleni ja haluaisin jakaa tuon "kielen" myös miehen kanssa, koska se on itselleni "elämä" tai asia, joka on erottamaton osa itseäni ja jota ilman en voi elää. Tietysti taide merkitsee eri ihmisille eri asioita ja monella voi olla tarve laaja-alaiseen taiteelliseen ilmaisuun. Usein ihmisellä on kuitenkin yksi vahva taiteenlaji, joka tuntuu omalta. Itse olen avoin oppimaan ja tutustumaan muihin taiteiden aloihin, vaikka ne ovat itselleni toissijaisia musiikkiin nähden. Muusikkomiehet tai muuten syvästi musikaaliset miehet vetoavat itseeni eniten. Tietysti paljon muutakin täytyy olla, jotta kiinnostus syntyy.

Nuo adjektiivit, joita luettelet liittyvät sigmamieheen. Nuo liittyvät myös itseeni, koska olen sigmanainen, jos nuo luokitukset ovat sinulle yhtään tuttuja.
        https://www.youtube.com/watch?v=Pt1NVj80IyE

Tässä vielä sigmanaisista erinomainen tietoisku! ;) ;)
        https://www.youtube.com/watch?v=tM5VzzcFrzM

• Anonyymi

Noin minullakin, ihan ongelmaksi asti. Ihastun ja rakastunkin boheemiin mieheen, oman tiensä kulkijaan.

Silti jo vuosikymmenet sitten ymmärsin parisuhteen realiteetit. Vaikka rakkaus on elämän varrella pariin otteeseen roihahtanut kunnolla tuolta boheemilta pohjalta, täytyy sanoa, ettei kummastakaan ko. miehestä ole parisuhteeseen ja perheen perustamiseen asti.

Itselläni on onni olla monipuolinen. Pystyn ihastumaan kaikenlaisiin miehiin - vaikka helposti en ihastu ensinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin minullakin, ihan ongelmaksi asti. Ihastun ja rakastunkin boheemiin mieheen, oman tiensä kulkijaan.

Silti jo vuosikymmenet sitten ymmärsin parisuhteen realiteetit. Vaikka rakkaus on elämän varrella pariin otteeseen roihahtanut kunnolla tuolta boheemilta pohjalta, täytyy sanoa, ettei kummastakaan ko. miehestä ole parisuhteeseen ja perheen perustamiseen asti.

Itselläni on onni olla monipuolinen. Pystyn ihastumaan kaikenlaisiin miehiin - vaikka helposti en ihastu ensinkään.

Hyvä, että pystyt ihastumaan monenlaisiin miehiin. Silloin on varmaan helpompi löytää parisuhde. Oletko itsekin kuitenkin boheemi taiteilijaluonne, vai ihastutko vain muuten tuollaisiin miehiin? En tiedä miksi en itse ihastu koskaan muunlaisiin. Tai voihan sitä jollain tavalla jotain positiivisia tuntemuksia herätä toisenkinlaiseen mieheen, mutta silloin tuntuu että siitä puuttuu se jokin olennainen, jokin maagisuus ja yhteys. Tulee tunne että toinen ei jaa minun maailmaani, ja siksi en ihastu.

• Positiivisuuteen, nauruun ja hassutteluun.

Siihen, miten hän kohtelee itseni lisäksi muita (hyvin).

• Tykkäät pirtsakoista? :)

• JanK kirjoitti:

Tykkäät pirtsakoista? :)

Mjoo, kai vissiin niin.

Yhdessä hassuttelu ja nauraminen on ihan parasta. Hellyydestä ja huomionnista.

• elisakettu kirjoitti:

Mjoo, kai vissiin niin.

Yhdessä hassuttelu ja nauraminen on ihan parasta. Hellyydestä ja huomionnista.

Tää on kyllä totta, mä tykkään myös hassutella ja hömpötellä yhdessä, nauraa ja kyllä itkeäkin yhdessä riti rinnan kylki kyljessä.

Kunnon lumipesut, lumisota ja lapsellinen riekkuminen on välillä mahtavaa. :D
        Kuten ylempänä :o) kuvaili hienosti.

• JanK kirjoitti:

Tää on kyllä totta, mä tykkään myös hassutella ja hömpötellä yhdessä, nauraa ja kyllä itkeäkin yhdessä riti rinnan kylki kyljessä.

Kunnon lumipesut, lumisota ja lapsellinen riekkuminen on välillä mahtavaa. :D
        Kuten ylempänä :o) kuvaili hienosti.

Siis tää on just noin. Ja :o).kin tietää sen :) Niinkun siekin.

Olen huomannut että olemme kumppanuksen kanssa huomion kohteena liikkuessamme jossain. Just se yhdessä nauraminen, kohteliaisuus, hassuttelu ja mitä vielä. Ehkei aina olla kovin korrekteja (tai ei ikinä). Ja kun keski-ikäisistä kysymys, moni ei osaa edes odottaa sellaista hulluttelua ja räkätystä. Mutta huomannut, että monet hymyilee meille. Ja joskus nauraakin :)

Hellyyden osoittaminen julkisesti tai yksityisesti ei vain kaikilla onnistu. Kerran pieni tyttö katseli kummissaan kun halailimme ja pusuttelimme. Hänen vanhemmat eivät kuulemma koskaan tehneet niin, isänsä sanoi. Ei koskaan.

Mä olen nähnyt niin paljon naama nurinpäin yhdessä jurnottavia pariskuntia jotka eivät edes puhu toisilleen, senkun jurnottavat. Nuorempia ja vanhempia. Joskus sitä ihmettelee, minkä helvetin liima noitakin pitää yhdessä?

• elisakettu kirjoitti:

Olen huomannut että olemme kumppanuksen kanssa huomion kohteena liikkuessamme jossain. Just se yhdessä nauraminen, kohteliaisuus, hassuttelu ja mitä vielä. Ehkei aina olla kovin korrekteja (tai ei ikinä). Ja kun keski-ikäisistä kysymys, moni ei osaa edes odottaa sellaista hulluttelua ja räkätystä. Mutta huomannut, että monet hymyilee meille. Ja joskus nauraakin :)

Hellyyden osoittaminen julkisesti tai yksityisesti ei vain kaikilla onnistu. Kerran pieni tyttö katseli kummissaan kun halailimme ja pusuttelimme. Hänen vanhemmat eivät kuulemma koskaan tehneet niin, isänsä sanoi. Ei koskaan.

Mä olen nähnyt niin paljon naama nurinpäin yhdessä jurnottavia pariskuntia jotka eivät edes puhu toisilleen, senkun jurnottavat. Nuorempia ja vanhempia. Joskus sitä ihmettelee, minkä helvetin liima noitakin pitää yhdessä?

Aijai, huokaus. Kuulostaa ihanalta teidän yhdessä olo ja elo, tuollasta sen soisi muillakin olevan. Kertakaikkisen ihanalta kuulostaa. :)

Halailu ja pussailu on niitä asioita, joita mä vaalin ja harrastan jatkuvasti. Eri asia sitten miten se saajaan vaikuttaa. Vaihtelevasti.

Mut tuli hyvä mieli tuosta mitä nyt kerroit teistä. 🤗👍❤️

• JanK kirjoitti:

Aijai, huokaus. Kuulostaa ihanalta teidän yhdessä olo ja elo, tuollasta sen soisi muillakin olevan. Kertakaikkisen ihanalta kuulostaa. :)

Halailu ja pussailu on niitä asioita, joita mä vaalin ja harrastan jatkuvasti. Eri asia sitten miten se saajaan vaikuttaa. Vaihtelevasti.

Joo, kyllä ja kiitos :)

Olen ehkä rakastanut kolmea ihmistä. Tämä on se syvin, ehdottomin. Kun siis kumppanuudesta puhutaan. 10 v tulee ensi kesänä. Eikun paranee päivä päivältä. Eiks ole kummallista? :-D

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Ei minulle halailua ja pussailua, kiitos 😁 kaikkea muuta kuin ihanaa yhdessäoloa, jos fyysinen kosketus läsnä kokoajan.

Kaikenlainen fyysinen läheisyys "säästetään" seksiin.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Minusta hellyydenosoittaminen julkisilla paikoilla ja yleensä äänen pitäminen itsestään on huonoa käytöstä. Jurottaa ei tietenkään tarvitse, mutta kanssakulkijat pitää huomioida.

Hellyyttä voi myös osoittaa ihan pienillä valituilla sanoilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minulle halailua ja pussailua, kiitos 😁 kaikkea muuta kuin ihanaa yhdessäoloa, jos fyysinen kosketus läsnä kokoajan.

Kaikenlainen fyysinen läheisyys "säästetään" seksiin.

Hmph. :''(

Mööh. No ei vainekaan. Eihän kaikki kaikille sovi. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta hellyydenosoittaminen julkisilla paikoilla ja yleensä äänen pitäminen itsestään on huonoa käytöstä. Jurottaa ei tietenkään tarvitse, mutta kanssakulkijat pitää huomioida.

Hellyyttä voi myös osoittaa ihan pienillä valituilla sanoilla.

Minusta taas tunteissa ei ole mitään hävettävää. Eri asia kaikki härski mikä on muutenkin jo mautonta toisen ihmisen esineellistämistä julkisesti. Pusut ja halit, käsi kädessä kulkeminen, rakastuneet silmäilyt ja hymyt..Aijai ja huh huh. Kaunista.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Minusta taas tunteissa ei ole mitään hävettävää. Eri asia kaikki härski mikä on muutenkin jo mautonta toisen ihmisen esineellistämistä julkisesti. Pusut ja halit, käsi kädessä kulkeminen, rakastuneet silmäilyt ja hymyt..Aijai ja huh huh. Kaunista.

Ei nimenomaan tunteissa mitään hävettävää olekaan, ei ollenkaan.

Silti ajatuksenani on, että useasti toistuvat pusut ja halit julkisesti ovat vain erittäin impulsiivisten ja dramaattisten ihmisten toimintaa. Voi mennä esittämisen puolelle.

Mauttomuuteen ja härskiyteen menee minuutteja kestävät kuolasuutelot ja kopeloinnit esim. junassa. Näistä olen kärsinyt 🤷‍♀️. Erityisesti jotkut maahanmuuttaja mies/suomalainen nuori nainen -parit harrastavat tätä kyseenalaista lajia.

• Anonyymi

Ensteks tietenkin ihastutaan ulkoiseen olemukseen. Pyydetään ulos tai panolle.
      Sen jälkeen vasta katsotaan tulisiko jutusta mitään. Kaikenlainen sisäisen kauneuden näkeminen ensitapaamisella on hurskastelua.

• Anonyymi

Enstex on sellainen luja kangas, jota käytettiin 70-luvulla ulkoiluasujen polvissa ja perseissä vahvikkeena :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enstex on sellainen luja kangas, jota käytettiin 70-luvulla ulkoiluasujen polvissa ja perseissä vahvikkeena :)

Minulla oli kokonaiset Enstex housut, oranssit. Aivan mahtavat.

• ihastun useimmiten ystäviini, tänäkin vuonna kahteen eri mieheen joita molempia yhdistää ainakin lempeys ja taiteellisuus ja vasemmistolaiset arvot, että ne taitaa ainakin olla sellasia ihastuttavia piirteitä! vielä kun antaa mulle huomiota niin ollaan jo hyvin vahvoilla...

• Onko se platonista ihastumista? :)

• Anonyymi

MInäkin arvostan miehen lempeyttä ja taiteellisuutta... vasemmistolaisten arvojen sijaan oikeistolaisia arvoja.

• Ihastun joihinkin seikkoihin olemuksessa, joita en tiedä ja tietysti ulkomuodon täytyy viehättää riittävästi. Olemuksessa lienee sellaisia asioita, jotka ovat lähellä itseäni, samankaltaisuutta, mutta myös niitä elementtejä, jotka itsessäni vaativat kehittämistä ja siksi kutsuvat itseäni.

Rakastuminen on sitten edellisten osalta summa, ne elementit tulevat todennetuiksi, kosketuiksi, jaetuiksi ja omasta mielestä ei niin miellyttävät elementit saadaan todettua vähemmiksi. Mutta käytännössä lopulta rakastun siihen persoonaan, johon ensin ihastuin ja johon saa syvemmän kontaktin, löytää lisää itselle mieluisia asioita.

Kuulostaapa taas hiton kliiniseltä, mutta eron myötä tuotakin on tullut pohdittua aika pirusti.

Ei ollut helppo kysymys, mutta just ne on ne parhaat eli lisää, kiitos :)

• Varmasti esitän jatkokysymyksiä, jos sellaisia tulee mieleen. :)

Nyt vaan luen läpi, mitä on ihmiset kertoneet. ja näppään muuten noita peukkuja sen mukaan mitkä olen lukenut. :)

• JanK kirjoitti:

Varmasti esitän jatkokysymyksiä, jos sellaisia tulee mieleen. :)

Nyt vaan luen läpi, mitä on ihmiset kertoneet. ja näppään muuten noita peukkuja sen mukaan mitkä olen lukenut. :)

Tulee sulle, olet sen tyyppinen ja se on hiton hyvä, laitat pohtimaan asioita :)

• randombypasser kirjoitti:

Tulee sulle, olet sen tyyppinen ja se on hiton hyvä, laitat pohtimaan asioita :)

No kiitos, hyvä tietää että kysymykset kirvoittaa pohtimaan. Kai niitä kaikkea tulee mieleen, kun ei itsellä ole tässä vielä työt alkaneet ja helposti lähtee ajatus rallattamaan. :D

• Laaja kysymys :) Mutta yritän miettiä.
      Itse olen tykästynyt jo lapsena luonnossa viihtyviin ja pärjääviin miehiin. Olin alakoulussa se, joka lähti viikonloppuisin linturetkille, joita johti mukava miesopettaja. Olin joukossa joskus ainoa tyttö, kun lintubongarit olivat siihen aikaan enemmän poikia. Myöhemmin sitten huomasin ihastuvani miehiin, jotka jotenkin muistuttivat tuota miesopettajaa, joka muutenkin oli hyvä opettaja ja kannusti myös luovuuteen ja taiteellisuuteen:)

Miehessä viehättää myös vastakohtaisuus. Olen itse aika kömpelö kädentöissä, mutta se, että mies osaa tehdä jotain käsillään, viehättää. Oli se sitten veistotöitä tai jonkun instrumentin hallintaa.

Luonteessa minua viehättää rauhallisuus ja tasaisuus. Silti olen päätynyt aika temperamenttisten ja lyhytpinnaisten (en väkivaltaisten onneksi) miesten kanssa yhteen. Isäni luonne on sellainen ihanne,; huolehtiva, vakaa ja turvallinen:) Ehkä se on vähän epäreiluakin, että vertaan kumppania isääni. Isä on aina isä, voittamaton:)

Ulkoisesti olen kai mieltynyt sellaiseen laihan sitkeisiin. Esim. Ismo Alanko (vielä edelleenkin) on ulkoisesti kovin itseä miellyttävän oloinen ja näköinen. sellainen sitkeä kuikelo <3 Myös Teemu Brunila ja Tommi Korpela viehättävät silmää. Korpela on ehkä vähän liiankin komea ja raamikas, mun makuun.

Miehessä viehättää myös se, että hänellä on oma elämä ja omat kiinnostuksen kohteet. On todella okei, että mies viettää pitkiä aikoja harrastuksissaan (mihin mun ei tarvitse osallistua) ja on innostunut asioista, mitkä ei mua innosta. Kuitenkin yhteisiä juttuja ja kiinostuksen kohteita pitää myös olla, sekä suunnilleen samanlaiset arvot . Hyvä mies kohtelee ainakin lapsia, eläimiä ja vanhuksia hyvin. Mieluiten mahdollisimman monia ihmisiä. Ja totta kai myös minua.

• Mua nauratti jo kymmenisen vuotta sitten jossain vastaavassa kyselyssä, kun heitit aika vastaavan kuvailun ja osuu itteeni hyvin :)

Laihan sitkeä kuikelo, tasainen kuin ratakisko, tykkää käsitöistä (niii siis...), huolehtiva ja ylläpitävä. Jotain vastaavaa taisin sillonkin kommentoida, mutta mikä olis muuttunut.

Mua nauratti jo kymmenisen vuotta sitten jossain vastaavassa kyselyssä, kun heitit aika vastaavan kuvailun ja osuu itteeni hyvin :)

Laihan sitkeä kuikelo, tasainen kuin ratakisko, tykkää käsitöistä (niii siis...), huolehtiva ja ylläpitävä. Jotain vastaavaa taisin sillonkin kommentoida, mutta mikä olis muuttunut.

Joo, mulla tuntui jo kirjottaessa siltä, että taas mä toistan itseäni, tehnyt sitä kymmenen vuotta putkeen 😄 Tänään tuntui vaan, että täällä oli niin Miehen Logiikka-tyylisiä kyselyitä, pitkästä aikaa. Oli nostalgista vastailla niihin.

• Anonyymi

"Miehessä viehättää myös vastakohtaisuus"

Sama, mutta miesten kesken. Siis miesihastukseni voi olla taiteellinen, järjestelmällinen, sosiaalinen - tai sitten jotain aivan muuta. Mies voi olla myös pitkä, lyhyt, hoikka, lihaksikas, nallemahainen.

Yksi ainoa miehen "väärä" sana tai teko voi pilata fyysisen ja muunkin miellyttävyyden.

• Anonyymi kirjoitti:

"Miehessä viehättää myös vastakohtaisuus"

Sama, mutta miesten kesken. Siis miesihastukseni voi olla taiteellinen, järjestelmällinen, sosiaalinen - tai sitten jotain aivan muuta. Mies voi olla myös pitkä, lyhyt, hoikka, lihaksikas, nallemahainen.

Yksi ainoa miehen "väärä" sana tai teko voi pilata fyysisen ja muunkin miellyttävyyden.

Viimeiseen kappaleeseen; mulla ei kaadu ihastus yhteen tai kahteenkaan sanaan tai tekoon (paitsi jos kyse väkivallasta tai vastaavasta vakavasta asiasta). Paitsi jos se kertoo jotain oleellista luonteesta tai halusta vaikka käyttää valtaa minuun.
        Kyllä voin ihastua myös itseni kaltaiseen, esim.luovan alan ihmiseen. Mutta aika pian oivallan sen, että oikeastaan ihastun/rakastun silloin hänen tekemisiinsä ja siihen, mitä saan hänen tekemisistään henkisesti. Silloin se ei ole ihan aitoa rakastumista ihmiseen, vaan rakastumista taiteeseen. Ja saattaa hiipua, kun henkilö tekeekin jotain, mitä en itse pidä kiinnostavana tai arvokkaana:/
        Tästä syystä en ole koskaan seurustellut/ollut parisuhteessa luovan alan ihmisen kanssa, vaikka ihastumista onkin ilmassa ollut, puolin ja toisin. En halua sotkea rakkautta ja taidetta keskenään. Oikeastaan outoa, ehkä vähän nynnyäkin.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Joo, mulla tuntui jo kirjottaessa siltä, että taas mä toistan itseäni, tehnyt sitä kymmenen vuotta putkeen 😄 Tänään tuntui vaan, että täällä oli niin Miehen Logiikka-tyylisiä kyselyitä, pitkästä aikaa. Oli nostalgista vastailla niihin.

Juu, oli nostalgista, hyvin vanhan ajan ML:n oloista, tuli lämmin ja pörröinen olo 🤗

Juu, oli nostalgista, hyvin vanhan ajan ML:n oloista, tuli lämmin ja pörröinen olo 🤗

Ihmekös tuo. Samat tyypit. Kukas sinä olet? Richard? Frederico?

• Thymallus kirjoitti:

Ihmekös tuo. Samat tyypit. Kukas sinä olet? Richard? Frederico?

Etäisesti tutunoloisia nikkejä nuo, ainakin olen joskus nähnyt mainittavan jossain yhteydessä aikanaan. Kuten omasikin, muistan havainneeni palstalla ja tietysti hieman erilainen nikki jää mieleen, laittaa pohtimaan syitä sille ja sen mahdollisia viittauksia henkilöön itseensä.

Minä nyt olen vain yksi tilapäinen höpöttäjä vuosikymmenen takaa, nikki vain vaihtui matkalla kun 24:sta uudistettiin ja vähäiselle käytölle jääneitä surutta siivottiin bittien roviolle. Mutta hyvä niin, on taho tai toinenkin, jotka oletettavasti edelleen käyvät paikalla toisinaan ja voisivat riemastua negatiivisessa mielessä vanhasta nikistä.

Etäisesti tutunoloisia nikkejä nuo, ainakin olen joskus nähnyt mainittavan jossain yhteydessä aikanaan. Kuten omasikin, muistan havainneeni palstalla ja tietysti hieman erilainen nikki jää mieleen, laittaa pohtimaan syitä sille ja sen mahdollisia viittauksia henkilöön itseensä.

Minä nyt olen vain yksi tilapäinen höpöttäjä vuosikymmenen takaa, nikki vain vaihtui matkalla kun 24:sta uudistettiin ja vähäiselle käytölle jääneitä surutta siivottiin bittien roviolle. Mutta hyvä niin, on taho tai toinenkin, jotka oletettavasti edelleen käyvät paikalla toisinaan ja voisivat riemastua negatiivisessa mielessä vanhasta nikistä.

Ok, et halua kertoa. Mitäpä noista vanhoista. Tämä nikki on jotain puolitoista vuotta vanha, kun sinkut-palstalle parkkeerasin. Nyt siitä on jo n. vuosikymmen, kun ml-palstalla viimeksi naputtelin. Bittien roviolle on omakin vanha nikki jäänyt, kun käyttämättömänä ja salasana unohtunut. Yb vetää tuolla jo legendaarisella edelleen.

• Thymallus kirjoitti:

Ok, et halua kertoa. Mitäpä noista vanhoista. Tämä nikki on jotain puolitoista vuotta vanha, kun sinkut-palstalle parkkeerasin. Nyt siitä on jo n. vuosikymmen, kun ml-palstalla viimeksi naputtelin. Bittien roviolle on omakin vanha nikki jäänyt, kun käyttämättömänä ja salasana unohtunut. Yb vetää tuolla jo legendaarisella edelleen.

Juu, en nostele sitä vanhaa näkösälle, vaikken usko, että siitä mitään haittaa olisikaan, mutta turha kiusata karmaansa. Jutut on samat kuin silloin toisella nikillä, tosin toivottavasti jotain kehitystä olisi tapahtunut.

YB on palstan elävä legenda, mutta hyvästä syystäkin. Oli kuin kotiin olisi tullut, kun näki YB:n nikin ja tunnisti kirjoituksesta että sama ihminen on sen takana 😄
        Kai noita on muitakin, muttei ole vielä osunut kohdille.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Juu, en nostele sitä vanhaa näkösälle, vaikken usko, että siitä mitään haittaa olisikaan, mutta turha kiusata karmaansa. Jutut on samat kuin silloin toisella nikillä, tosin toivottavasti jotain kehitystä olisi tapahtunut.

YB on palstan elävä legenda, mutta hyvästä syystäkin. Oli kuin kotiin olisi tullut, kun näki YB:n nikin ja tunnisti kirjoituksesta että sama ihminen on sen takana 😄
        Kai noita on muitakin, muttei ole vielä osunut kohdille.

"Kai noita on muitakin, muttei vielä osunut kohdalle". Kai nyt aloittajan kuitenkin tunnistit? Heppamattilan Jazulihan se siinä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kai noita on muitakin, muttei vielä osunut kohdalle". Kai nyt aloittajan kuitenkin tunnistit? Heppamattilan Jazulihan se siinä.

On meillä ollut siitä jo juttua aiemmin. Olen vaan tainnut radikaalimmin muuttua matkan varrella. :D

Ehkä?

• Anonyymi kirjoitti:

En voi sanoa noinkaan.

Luen sen mitä on kirjoitettu sellaisenaan. Sitten luen sen uudelleen kuten voisin lukea sen, jos yritän olla olematta itseni, vaan yleisemmin, huomatakseni olenko oman ajattelutapani takia oikaissut, jos teksti ei ole aukottoman yksiselitteistä. Ja sitten luen sen vielä kerran yrittääkseni havaita, yritetäänkö siinä viestiä jostain laajemmasta kokonaisuudesta kertomatta heti kaikkea. Suunnilleen noin pääni tekee sen ja loppusumma määrittää sen, miten lähden vastaamaan. Paitsi kun olen väsynyt tai muuten idiootti.

Jos kirjoituksella on selkeästi rekattu nikki, niin aiemmat keskustelut tulevat määrittämään vastaustani, anojen osalta eivät, ei ole suoraa tartuntapintaa, tulkinnat eivät kuulu repertuaariin.

Joten ei, en todellakaan etsi anojen tai rekkujen kirjoituksista joiden muiden sanomaa, koska sille ei ole perusteita. On vain viesti, vastaan siihen, riippumatta kuka ehkä jopa mahdollisesti voisi sen taustalla olla. Se ei minua kiinnosta, vain viesti, vastaukseni ja mahdollinen keskustelu kiinnostavat.

Jazu saa kirjoitella mitä haluaa, anona, kuulloisellakin omallaan tai toisella nikillä, se ei kuulu minulle, se on Jazun oma asia.

Ja ei, rekku JanK ei ole Jazu, sen voin sanoa varmaksi yhden ainoan yksityiskohdan perusteella aiempien keskustelujen osalta, jos sitä kannanottoa kaipasit. Ja vaikka olisinkin väärässä, en kanna huolta siitä, virheet kuuluvat ihmisluontoon eikä virheeni lähde ole vähimmissäkään määrin minun ongelmani.

• Anonyymi

Nauraviin silmiin ja maanläheiseen erämieheen, joka ymmärtää jo katseesta huumorin. Kaataa karhun, tukin...heh, ehkä minutkin :)

• Anonyymi

Eli erittäin helppo kysymys; mulla on tarkka standardi. Ja sitten siihen, että hän paikkaa mun heikot kohdat ja näyttää sen varmasti.

• Aikoinaan Katjasta tuli vainaa. :(

• Ei tosiaan helppo kysymys. Mä en edelleenkään tarkkaan tiedä mihin ihastun. Kohteet voi olla aika erilaisia. Se on yhteistä, että tarvitsen jonkinlaisen kontaktin tai reaktion. Se toinen ei siis voi olla vain objekti.

En ehkä ole koskaan rakastunut. Olettaisin että sen pitäisi olla niin kokonaisvaltaista ja jotain sellaista, että toisen kokisi jotenkin täydellisenä, edes jonkin aikaa.

• Anonyymi

Ihastuminen on kemiaa, ja siksi selittämättömältä tuntuvaa, feromonit sun muut siinä vaikuttaa. Geneettinen yhteensopivuus taustalla lymyää. Ja leimaantuminen myös ihastumista selittää, siis toisen kasvoissa jotain lapsuudenperheen läheistä muistuttavaa, jokin piirre sama kuin itselläkin. Toisesta syntyy siksi,ehkä tiedostamatonkin, turvallisuuden kokemus. Näitä tutkittu kokeellisesti, evoluutiobiologista siis. Rakastuminen sitten tutustumisen myötä, siinäkin kuitenkin rakkaushormonien aikaansaamat ruusunpunaiset linssit himmentävät näkymää sopivan romanttiseksi. Ja se Rakkaus sitten vuosien päästä kun toisen hyväksyy kaikkine vikoine päivineen.

• Nämä tuoksu hommelit varmaan pitää kyllä paikkansa. Mä ainakin allekirjoitan, että tuoksuilla on iso merkitys omassa elämässä. Myös kumppanin tuoksulla. Siihen liittyy ihan tunnetiloja. Niin ihmekkö se sitten, jos se vaikuttaa viehtymykseenkin.

Samoin omien lasten ihon tuoksu on aivan euforinen, herättää suuria tunteita ja suojelunhalua.

• Anonyymi

Kyllä se on enemmänkin kuin pelkkää "kemiaa". Koko fyysinen todellisuus on muutenkin pelkkä illuusio.

• Mä en tuossa laajuudessa usko noihin feromoneihin. Monilla nisäkkäillä tietty on hyvä hajuaisti ja ne sen varassa haistelevat itsensä parittelemaan. Mutta kun me olemme vähän eri lailla tietoisia itsestämme, niin parittelukumppania katsoo vähän silläkin tavalla, että mitä se sanoo ja mitä se tekee ja että onko tuoksu nyt kuitenkaan niin ihana, että sen vuoksi kestäisi vuosikausien mäkätyksen.

• Anonyymi

Veikkaisin että voi ihastua haistamatta ihastuksen kohdetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Veikkaisin että voi ihastua haistamatta ihastuksen kohdetta.

Todellakin voi.

• JanK kirjoitti:

Todellakin voi.

Mutta sitä olis ehkä kiva sitten haistellakin. ;)

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Mä en tuossa laajuudessa usko noihin feromoneihin. Monilla nisäkkäillä tietty on hyvä hajuaisti ja ne sen varassa haistelevat itsensä parittelemaan. Mutta kun me olemme vähän eri lailla tietoisia itsestämme, niin parittelukumppania katsoo vähän silläkin tavalla, että mitä se sanoo ja mitä se tekee ja että onko tuoksu nyt kuitenkaan niin ihana, että sen vuoksi kestäisi vuosikausien mäkätyksen.

Ei feromoneihin tarvitse uskoa. Ne vaan on. Toisilla herkemmässä kuin toisilla.

Itselläni on feromonit ja muut hajut/tuoksut hallussa paremmin kuin monella koiralla :). Ja voin kertoa, ettei kumppanin ominaistuoksu välttämättä niin ihanan mystinen ole, se on vain vetävä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei feromoneihin tarvitse uskoa. Ne vaan on. Toisilla herkemmässä kuin toisilla.

Itselläni on feromonit ja muut hajut/tuoksut hallussa paremmin kuin monella koiralla :). Ja voin kertoa, ettei kumppanin ominaistuoksu välttämättä niin ihanan mystinen ole, se on vain vetävä.

Kyllä mä feromoneihin yhdisteinä uskon, mutta en siihen että niiden merkitys olisi oleellinen. Ei siis ainakaan omalla kohdalla.

Oletko sä siis löytänyt kumppanin tuoksun perusteella? Jos siis prisman hevi-osastolla joku nuuskuttelee, niin se ei välttämättä arvuuttelemaan sitä onko appelsiinit makeita vai ei.

• Noh joo. Elämä on.

• Elämä on, viddu se vaan on. Hähääh. :)

• Anonyymi

Varmaan kaikkein mukavin persoonallisuus ominaisuus on ystävällisyys. Sellaiset ihmiset jotka tulevat toimeen melkein kaikkien ihmisten kanssa hyvin suhtein.

En tarkoita tällä mitään extroverttiutta ja laaja ystäväpiiri ei suinkaan kerro sitä että ihminen olisi ystävällinen.

Melkein englannin kielen sana Kindness kattaisi paremmin sillä se sisältää kiltteyden, hyvyyden ja hyväntahtoisuuden ystävällisyyden lisäksi.

Tälläiset ihmiset ovat melkein aina myös varattuja koska kukaan ei ole niin tyhmä että heistä eroaisi :).

• Kindness kuvastaa hyvin, uskoisin. Joo, se on melko tärkeää miten ihminen kohtelee muita. Kertoo paljon asenteista, joko hyvää tai huonoa. :)

• Anonyymi

Kuulostaa sydämellisyydeltä ❤️

-flowersreally-

• Nyt on kyllä syväluotaavaa. Mahdotonhan tätä on tietää, mutta veikkaan että kyllä se siihen kuuluisaan samaan aaltopituuteen liittyy. Joku tuolla oli maininnutkin itseensä ihastumisen, ja myönnettävä se on, että jotain sen suuntaista siihen liittyy. Kun ymmärrät toista puolesta sanasta ja sama toisinpäin, niin siitä se alkaa.

• Minusta toisama aallonpituus on varsin kuvastava sana. Sitä pitäisi käyttää enemmän kuvaamaan ihmisen välistä synkkaa, kemiakaan ei aina ole välttämättä yhtä hyvä sana.

Kyllähän se kummasti helpottaa, kun puhuu niin ikään samaa kieltä. :)

• JanK kirjoitti:

Minusta toisama aallonpituus on varsin kuvastava sana. Sitä pitäisi käyttää enemmän kuvaamaan ihmisen välistä synkkaa, kemiakaan ei aina ole välttämättä yhtä hyvä sana.

Kyllähän se kummasti helpottaa, kun puhuu niin ikään samaa kieltä. :)

*Sana korjaus.

• Anonyymi

Sama aallonpituus kyllä. Silti voi olla "vaarallista", jos ymmärretään tosia puolesta sanasta. Siitä voi seurata, ettei suhde edisty eikä kehity millään tavalla.

Se missä ihmisessä ihastutaan ei koskaan ole parisuhteen kantava voima, vaikka pitkään voi siltä tuntua. Olenpa kuullut, että juurikin se ihastuttava asia, on vuosien kuluessa ärsyttävin - ja voi johtaa eroon tai vaikeisiin vaikeuksiin 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Sama aallonpituus kyllä. Silti voi olla "vaarallista", jos ymmärretään tosia puolesta sanasta. Siitä voi seurata, ettei suhde edisty eikä kehity millään tavalla.

Se missä ihmisessä ihastutaan ei koskaan ole parisuhteen kantava voima, vaikka pitkään voi siltä tuntua. Olenpa kuullut, että juurikin se ihastuttava asia, on vuosien kuluessa ärsyttävin - ja voi johtaa eroon tai vaikeisiin vaikeuksiin 🙄

Enemmän vääntöä ja vänkäystä tuntuu tulevan, jos ei ymmärretä pidemmästäkään sepustuksesta ja vielä vaarallisempaa on se, kun aletaan olettamaan että kyllähän sen pitäis jo osata lukea ajatukseni.

Tuota suhteen edistymistä en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Ilmeisesti tämä on niille samoille ihmisille jotka "haluavat poistua mukavuusalueeltaan" jotta kehittyisivät. Olen aina viihtynyt mukavuusalueella, eli tykännyt helposta. Kun puolesta sanasta ymmärtää, niin se on helppoa. Nytkin huomaan olevani tilanteessa, jossa toivon että suhde ei "kehittyisi" yhtään minnekään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehittyä mihin? Miksi pitäisi kehittyä yhtään mihinkään? Eikö voisi vaan olla ja elää?

• Anonyymi

Kunnollisiin ja kummallisiin miehiin. Tarkemmin on mahdotonta määritellä.

• Anonyymi

Nimenomaan. Oudosti kunnollinen... juuri kuten minä itsekin, on ihastuttava 😍. Mutta sopivasti erilainen myös pitäisi olla. Siksi meneekin haasteellisemmaksi. Kuinka paljon erilainen ja missä asioissa 🙄 Kun noita alkaa miettimään, niin siinähän saa miettiä.

• Ihastun yksinkertaisuuteen; ihmisen ei tarvi olla yksinkertainen mutta jos pystyy pitämään asiat yksinkertaisena niin itse arvostan. Ainahan kaikki asiat ei ole yksinkertaisia mutta edes pyrkimys siihen suuntaan on minusta ihailtavaa.

Rakastuminen tulee siitä tunteesta että jos oltaisiin yhdessä niin olisiko meillä vielä kymmenen vuoden päästä sellainen keskinäinen luottamus ja ilmapiiri jossa sanastosta löytyy sanat anteeksi ja kiitos. Niitä pitäisi myös pystyä käyttämään ilman pelkoa että toinen voisi käyttää niitä toista vastaan.

Ihan kiteytettynä; anteeksi kiitos=rakastan sinua.

• Hieno kiteytys ja arvotan näitä samoja asioita, kun sinäkin. Käytän omassa suhteessani näitä sanoja aika paljon. En nyt joka käänteessä, mutta aika usein.

Puoliso taas ei käytä näitä sanoja ollenkaan. Mutta kyllä varmaankin osaa antaa anteeksi, arvostaa ja rakastaa sanoittamattakin.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe