Palstan naisille kysymystä

Miten vaikeaksi olet kokenut suhdetta halutessasi löytää sopivaa kumppania?

Missä mielestäsi on syy, jos koet kumppanin löytymisen vaikeaksi ja miten olet ratkaissut tilanteen?

Sitten seksuaalisesti jotain muuta kuin hetero, naisille kysymys, onko sateenkaaren alla helpompaa pariutuminen. Kysyn syystä, että olen kuullut väittämän, jonka mukaan on helpompaa. Mutta en halua uskoa väitettä todeksi. :)

Lisäkysymys kaikille naisille, miten suosittelet naista lähestyttäessä kertomaan, jos on jotenkin valtavirrasta poikkeava? Vaikkapa transmies, aseksuaali mies, biseksuaali mies tms?

Kun nämäkin ihmiset sitä rakkautta silti kaipaa ja saattaa lähestyä teitäkin. Neuvot ja näkemykset kehiin, kiitos. :)

93

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan se hankalaa, kun Harvemmin kenestäkään kiinnostuu ja sitten kun niin käy, toinen ei olekaan kiinnostunut. Sitten se pettymys onkin suuri.

En koe tarpeelliseksi etsiä ketään, kun elämässä on muutoin kaikki hyvin, ja en jaksa turhanpäiväisiä deittailuja ja pelkät seksijutut ei ole minua varten.

Yksin olen ollut jo tovin aikaa ja se on ihan mukavaa. Läheisyyttä tietysti välillä kaipaa.
      Uskon muutoinkin siihen, että etsimällä ei sitä sopivaa löydy, se tulee sitten joskus vastaan, jos niin on tarkoitettu.

Valtavirrasta poikkeava.. Hmmm. Siihen en osaa sanoa oikein mitään, koskaan ei tiedä kehen sitä rakastuu. 🤔
      Kaikilla on kuitenkin sama oikeus saada kokea rakkautta.

Mielessäni tällainen ajatus, että itseään täytyy ensin rakastaa/arvostaa ennenkuin kukaan muukaan voi sitä sinulle tehdä.

Elämä voi joskus yllättää.

• Kiitos vastauksesta. :)

Lisäkysymys, tarkentava, jos sallit?

"koskaan ei tiedä kehen sitä rakastuu"

- Pidätkö mahdollisena sitten itse rakastua sukupuolineutraalisti tai asenteista vapaammin ihmiseen, joka poikkeaa valtavirrasta? Avoimin mielin?

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. :)

Lisäkysymys, tarkentava, jos sallit?

"koskaan ei tiedä kehen sitä rakastuu"

- Pidätkö mahdollisena sitten itse rakastua sukupuolineutraalisti tai asenteista vapaammin ihmiseen, joka poikkeaa valtavirrasta? Avoimin mielin?

Viehätyn kyllä vain miehistä,
        Mutta koskaan ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan.

Niinkuin sanoin, niin harvemmin tykästyn kehenkään, tiedä sitten onko mun aivoissa jotakin vikaa. 😅

Kaikki saa olla sellaisia kuin haluaa ja arvostan ihmisissä sitä, että uskaltaa olla aito oma itsensä.

Rakkaus on hieno asia, jos sen saa kokea. Ja nyt puhun sellaisesta rakkaudesta, jota ei pysty sanoilla kuvailemaan, kun sen vain tietää.

Moni elää sellaisissa "kaveriliitoissa", sitä en ymmärrä. Se on just sitä kun ei uskalla elää elämää niinkuin oikeasti haluaisi.

Taas meni pahasti sivusta mun vastaus, tyypillistä mulle. Sunnuntain syvä analyysi. ☺️

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin sanoin, niin harvemmin tykästyn kehenkään, tiedä sitten onko mun aivoissa jotakin vikaa. 😅

Kaikki saa olla sellaisia kuin haluaa ja arvostan ihmisissä sitä, että uskaltaa olla aito oma itsensä.

Rakkaus on hieno asia, jos sen saa kokea. Ja nyt puhun sellaisesta rakkaudesta, jota ei pysty sanoilla kuvailemaan, kun sen vain tietää.

Moni elää sellaisissa "kaveriliitoissa", sitä en ymmärrä. Se on just sitä kun ei uskalla elää elämää niinkuin oikeasti haluaisi.

Taas meni pahasti sivusta mun vastaus, tyypillistä mulle. Sunnuntain syvä analyysi. ☺️

Ei haittaa, vaikka rönsyää. Se on vaan kivaa, kun heräilee ajatuksia mitkä kulkee ja polveilee. Kiitos. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Ps. Ja mulla on sama vika aivoissa, kun sulla, sen lisäksi vielä toinenkin vika. En tahdo kyetä unohtamaan niitä, joihin edes silloin harvoin tykästyn. Raff.. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Ps. Ja mulla on sama vika aivoissa, kun sulla, sen lisäksi vielä toinenkin vika. En tahdo kyetä unohtamaan niitä, joihin edes silloin harvoin tykästyn. Raff.. :)

Tuo kyllä pätee myös minuun.
        Ehkäpä sitä sitten on vain suurien tunteiden ihminen. ☺️

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Ei haittaa, vaikka rönsyää. Se on vaan kivaa, kun heräilee ajatuksia mitkä kulkee ja polveilee. Kiitos. :)

Jotka.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo kyllä pätee myös minuun.
        Ehkäpä sitä sitten on vain suurien tunteiden ihminen. ☺️

Huh, joku kohtalotoveri. Nyt ei enää tunnu ihan niin orvolta oloni. :D

• JanK kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa tutulta. En mä yhdenkään exän perään enää haikaile, mutta muutama on jäänyt hyvällä tavalla mieleen. En ole heidän kanssaan enää tekemisissä ollut ties kuinka pitkään, ja itse sössin aina välit eron jälkeen. En mä kyllä heitä vihaakaan saati että pahaa sanaa sanoisin heistä, ja varmasti moikkaisin jos joskus tulisi vastaan. Paitsi "tuorein" exä. Hän on ainoa ketä vihaan ja hän itse aiheutti sen käytöksellään. Enkä todellakaan halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

En mä jatkuvasti exiäni mieti, mutta aina satunnaisesti tulee mieleen et mitä heille mahtaa kuulua.

• Ihan_sivusta kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa tutulta. En mä yhdenkään exän perään enää haikaile, mutta muutama on jäänyt hyvällä tavalla mieleen. En ole heidän kanssaan enää tekemisissä ollut ties kuinka pitkään, ja itse sössin aina välit eron jälkeen. En mä kyllä heitä vihaakaan saati että pahaa sanaa sanoisin heistä, ja varmasti moikkaisin jos joskus tulisi vastaan. Paitsi "tuorein" exä. Hän on ainoa ketä vihaan ja hän itse aiheutti sen käytöksellään. Enkä todellakaan halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

En mä jatkuvasti exiäni mieti, mutta aina satunnaisesti tulee mieleen et mitä heille mahtaa kuulua.

Mä en haikaile yhdenkä exän perään, mutta joku ihastus voi jäädä kummittelemaan. Luulen, että se liittyy siihen, koska nothing ever happened. :)

• JanK kirjoitti:

Minä en usko kenenkään todella rakastavan samaa sukupuolta olevaa henkilöä. Asia, josta ei keskustella paljon on yleensä varattuun mieheen oletettavasti yksipuolisesti rakastuminen. Varatut miehet eivät eroa yleensä entisestä ja heillä voi olla rakastajatar. Luin nuorena kirjan toinen nainen, ystävä vai vihollinen. Siinä pohdiskeltiin onko toinen nainen ystävä vai vihollinen. Nuorena olin kiinnostunut jätkästä jolla oli tyttöystävä, sain itse häneltä pakit joten minun oli pakko luovuttaa. Olen mieluummin vapaa kuin varatun miehen huora. Halusin unohtaa hänet, itse olen pysynyt vapaana näihin päiviin asti.. Itselleen on vaikea saada ketään jos on käynyt huonosti rakkausasioissa, se teki minusta vaatimattoman ihmisen. Ja pakko on ollut oppia olemaan ilman paria, yksin..

• Mantsuria kirjoitti:

Minä en usko kenenkään todella rakastavan samaa sukupuolta olevaa henkilöä. Asia, josta ei keskustella paljon on yleensä varattuun mieheen oletettavasti yksipuolisesti rakastuminen. Varatut miehet eivät eroa yleensä entisestä ja heillä voi olla rakastajatar. Luin nuorena kirjan toinen nainen, ystävä vai vihollinen. Siinä pohdiskeltiin onko toinen nainen ystävä vai vihollinen. Nuorena olin kiinnostunut jätkästä jolla oli tyttöystävä, sain itse häneltä pakit joten minun oli pakko luovuttaa. Olen mieluummin vapaa kuin varatun miehen huora. Halusin unohtaa hänet, itse olen pysynyt vapaana näihin päiviin asti.. Itselleen on vaikea saada ketään jos on käynyt huonosti rakkausasioissa, se teki minusta vaatimattoman ihmisen. Ja pakko on ollut oppia olemaan ilman paria, yksin..

Ai. Mä taas tiedän, että samaa sukupuolta voi rakastaa, mutta heilläkin yleensä toinen on juuri vastakohtainen. On myös femmejä lesbopareja, mitä niistä tuumaat?

Mä luulen, että naiseen rakastuisin myös fyysisesti syvemmin, kun mieheen. En koe miehiä kovin haluttaviksi. Henkinen ja fyysinen puoli on yhdessä hyvä paketti.

• Anonyymi

Sopivan löytäminen on tosi vaikeaa. Jonkun minkä tahansa miehen löytäminen ei tietenkään ole vaikeaa, mutta itselle sopivan miehen löytäminen on. Itselläni ei oo tarvetta (eikä halua) ottaa elämääni jotakin, mitä tahansa miestä ja siksi miestä ei ole.

Syistä ... osasyy on tietysti se, että mahdollisia tilanteita siihen löytämiseen ei ole nyt ollut kauheasti. En ole baarikärpänen, enkä bilehile. Mä en juuuri juo alkoholia ja eipä tuo kapakoissa pyöriminen sillon kovin mielekkäältä tunnu. Mä viihdyn kotona ja harrastusteni parissa, enkä harrasta mitään erityisen sosiaalista. Vielä vuosi sitten oli vielä joitain säännöllisiä sosiaalisia tilanteita, joihin osallistuin ja siellä tapasin miehiä. Jostain sellaisesta paikasta varmasti sen omani löydän aikanaan, samanhenkisten joukosta.

Lisäksi olen (kai) hieman erikoinen tapaus. Ulospäin näytän suht naiselliselta. Laittaudun oikeastaan aina ihmisten ilmoille mennessäni ja pukeudun suht naisellisesti. Mulla on naisellinen kroppa ja esim. mun ylävarustustani luullaan usein silikonisiksi. Se tietysti taas luo tiettyä mielikuvaa. Toisaalta (yksityiseltä) käytökseltäni, ajatuksiltani ja harrastuksiltani en ole erityisen naisellinen. Tämä luo usein sen ristiriidan, että minua lähestyvät ne miehet, jotka etsivät naisellisuutta ja siihen minä taas en todellisuudessa sovi. Ne miehet, joista voisin oikeasti olla kiinnostunut, taas eivät helposti usko minun voivan kiinnostua heistä (näin minulle on kerrottu).

Miten lähestyä jos on "poikkeava" ... itselleni esim. trans- statuksella ei ole suurta merkitystä. Ainoa on se, että pidän miehistä. Jos "transformaatio" 😉 on täydellinen, niin sitten sillä ei ole väliä. Naisen kroppa ei kuitenkaan minua kiinnosta, eli siinä voi olla ongelma. Tavallaan minulle asiaa ei edes välttämättä tarvitsisi kertoa, mutta tokihan se varmasti on syytä aina kertoa. Biseksuaalisuudellakaan ei ole minulle suurta väliä. Siinä tosin jäisin luultavasti pohtimaan, että kuinka riittävä minä sitten loppupeleissä olisin ja mitä tehdä niiden tarpeiden kanssa, joita en ehkä kykene tyydyttämään. Se asia pitäisi jossain kohtaa keskustella läpi, jotta ei jäisi vaivamaan. Seksuaalisuus ja seksi on mulle tärkeää, joten en luultavasti kykenisi suhteeseen aseksuaalin kanssa. Mutta miten lähestyä ... minua voisi kyllä lähestyä ihan "normaalilla" tavalla. Juttelen kyllä oikeastaan lähes kenen tahansa kanssa.

• Kiitos rehellisestä vastauksesta. :)

"Biseksuaalisuudellakaan ei ole minulle suurta väliä. Siinä tosin jäisin luultavasti pohtimaan, että kuinka riittävä minä sitten loppupeleissä olisin ja mitä tehdä niiden tarpeiden kanssa, joita en ehkä kykene tyydyttämään"

-En voi tietenkään kaikkien suulla ja puolesta puhua, kun ihmiset on yksilöitä ja elää miten elää kukin. Mutta, jos olet biseksuaalin kanssa, joka on sinuun sitoutunut ja tosissaan susta tykkää, niin tuskin tarvit miettiä riittämistäsi. Eri asia, jos teidän suhteessa on hämminkiä ja tuolla herää mielenkiinto siksi mitähän tuolla aidan toisella puolen olisi mulle.

Ei kai onnellinen ihminen tavallisesti mieti muuta, kun kumppaniaan, jos kumppanin kanssa kaikki toimii?

Toki seksuaalisuuden oivaltamisen aika on kriittistä aikaa ja voi myös aiheuttaa mielenkiinnon heräämistä toisaalle, puhun kokemuksesta. Muut saa puhua omilla suillaan, kun itsensä tuntevat. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Kiitos rehellisestä vastauksesta. :)

"Biseksuaalisuudellakaan ei ole minulle suurta väliä. Siinä tosin jäisin luultavasti pohtimaan, että kuinka riittävä minä sitten loppupeleissä olisin ja mitä tehdä niiden tarpeiden kanssa, joita en ehkä kykene tyydyttämään"

-En voi tietenkään kaikkien suulla ja puolesta puhua, kun ihmiset on yksilöitä ja elää miten elää kukin. Mutta, jos olet biseksuaalin kanssa, joka on sinuun sitoutunut ja tosissaan susta tykkää, niin tuskin tarvit miettiä riittämistäsi. Eri asia, jos teidän suhteessa on hämminkiä ja tuolla herää mielenkiinto siksi mitähän tuolla aidan toisella puolen olisi mulle.

Ei kai onnellinen ihminen tavallisesti mieti muuta, kun kumppaniaan, jos kumppanin kanssa kaikki toimii?

Toki seksuaalisuuden oivaltamisen aika on kriittistä aikaa ja voi myös aiheuttaa mielenkiinnon heräämistä toisaalle, puhun kokemuksesta. Muut saa puhua omilla suillaan, kun itsensä tuntevat. :)

Olen aikanaan käynyt kouluni kouluissa, joissa oli suhteessa paljon "poikkeavaa" väkeä (jos ilmaus sallitaan). Olen siis tuntenut useammankin mm. biseksuaaliksi tunnustautuvan. Heitä(kin) todella on moneksi. Tarkoitin riittävyydellä lähinnä ihan käytännön juttuja, en niinkään sitä tulisiko katseltua muita. Ihmisellä kuitenkin on asioita, joita seksissä kaipaa ja on asioita, joihin itse en ole valmis. Ei koske mitenkään pelkästää seksuaalista suuntautumista, vaan on paljon kaikenlaista, mikä ei vaan todellakaan kiinnosta. Nämä seksuaaliset jutut ovat myös sellaisia, jossa pidän rajani. Jos jotakin en halua. niin todellakaan en sitä tee. Mä myös kunnioitan toisen rajoja ja inhoan esim. ihmisiä jotka hokee "kyllä kaikkea kerran pitää kokeilla". Mitään itsestä epämiellyttävää ei tosiaan tarvitse kokeilla. Nämä viimeiset nyt ei mitenkään liittyneet esim. biseksuaaleihin, vaan kaikkeen yleensä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen aikanaan käynyt kouluni kouluissa, joissa oli suhteessa paljon "poikkeavaa" väkeä (jos ilmaus sallitaan). Olen siis tuntenut useammankin mm. biseksuaaliksi tunnustautuvan. Heitä(kin) todella on moneksi. Tarkoitin riittävyydellä lähinnä ihan käytännön juttuja, en niinkään sitä tulisiko katseltua muita. Ihmisellä kuitenkin on asioita, joita seksissä kaipaa ja on asioita, joihin itse en ole valmis. Ei koske mitenkään pelkästää seksuaalista suuntautumista, vaan on paljon kaikenlaista, mikä ei vaan todellakaan kiinnosta. Nämä seksuaaliset jutut ovat myös sellaisia, jossa pidän rajani. Jos jotakin en halua. niin todellakaan en sitä tee. Mä myös kunnioitan toisen rajoja ja inhoan esim. ihmisiä jotka hokee "kyllä kaikkea kerran pitää kokeilla". Mitään itsestä epämiellyttävää ei tosiaan tarvitse kokeilla. Nämä viimeiset nyt ei mitenkään liittyneet esim. biseksuaaleihin, vaan kaikkeen yleensä.

Aa, nyt taisin ymmärtää. Tarkoitat siis seksuaalisia mieltymyksiä, kuten vaikka seksilelut, oraalinen seksi yms? Tai kaipais miestä välillä?

Mutta joo, itse ajattelen ettei mitään ole pakko tehdä mitä ei halua.

Esim. Joku suuseksi ei ole kaikkien juttu. Niin meinaatko, että jos esim. tuosta kiikastais, kumppani ettis toisen tekemään sen mitä sä et suostu tekemään?

Tai bi-nainen ettis miehen, jos et suostuis penetroitumaan häneen dildolla tms?

Vaikea uskoa, että niin kävis jollet ole ihan ehdoton kaikkeen fyysiseen kanssakäymiseen. :)

Eiköhän nuo ole asioita mistä voi neuvotella?

• JanK kirjoitti:

Aa, nyt taisin ymmärtää. Tarkoitat siis seksuaalisia mieltymyksiä, kuten vaikka seksilelut, oraalinen seksi yms? Tai kaipais miestä välillä?

Esim. Joku suuseksi ei ole kaikkien juttu. Niin meinaatko, että jos esim. tuosta kiikastais, kumppani ettis toisen tekemään sen mitä sä et suostu tekemään?

Vaikea uskoa, että niin kävis jollet ole ihan ehdoton kaikkeen fyysiseen kanssakäymiseen. :)

Itellä taas vois olla ongelma, jos päätyisin suhteeseen naisen kanssa ja hän ei tykkäisi ottaa vastaan suuseksiä. Kun mulle se on jotenkin taas ihan melkeinpä must. :P

Oikeastaan ainoa asia mikä vois ottaa aivoon, jos siinä torjutaan. Onko jo liian avointa?:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisia kouluja olet käynyt?

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Itellä taas vois olla ongelma, jos päätyisin suhteeseen naisen kanssa ja hän ei tykkäisi ottaa vastaan suuseksiä. Kun mulle se on jotenkin taas ihan melkeinpä must. :P

Oikeastaan ainoa asia mikä vois ottaa aivoon, jos siinä torjutaan. Onko jo liian avointa?:D

AAAAAAAPUAAA! 🌸

• Anonyymi kirjoitti:

AAAAAAAPUAAA! 🌸

Saa huutaa apuakin, kunhan se tarkoittaa että tykkää.

👀
        👅💦

Mutta nyt morjes! :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Onhan niitä heteroillakin välillä sellaisia mieltymyksiä, joihin ei kykene toinen taipumaan. Ymmärrän kyllä, että joku tietty asia voi olla tärkeä ja jos toinen ei sitä halua, niin se on ongelma. Siksipä niistä pitäisikin puhua, jotteivät jää vaivaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaisia kouluja olet käynyt?

Mitäs tää nyt mihinkään liittyy? Peruskoulua ja lukiota ja sitten siitä ylöspäin. En mä lähde kertomaan missä kouluissa olen ollut. Luulen, että jos paikalla on samantyyppisissä paikoissa olleita, niin tietävät kyllä kertomattakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs tää nyt mihinkään liittyy? Peruskoulua ja lukiota ja sitten siitä ylöspäin. En mä lähde kertomaan missä kouluissa olen ollut. Luulen, että jos paikalla on samantyyppisissä paikoissa olleita, niin tietävät kyllä kertomattakin.

Puhut "poikkeavasta" väestä. Ihan vaan kiinostaisi tietää, mikä ala on kyseessä. Ei tarvitse tarkkaa oppilaitosta mainita. Tuli mieleen taidealat ensimmäisenä. Tosin tiedän, että teekkareissakin on kaikenlaista väkeä. Ei se "poikkeavuus", mihin viittaat, mitään tiettyä alaa katso. Kaikenlaisia ihmisiä on kaikkialla.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä heteroillakin välillä sellaisia mieltymyksiä, joihin ei kykene toinen taipumaan. Ymmärrän kyllä, että joku tietty asia voi olla tärkeä ja jos toinen ei sitä halua, niin se on ongelma. Siksipä niistä pitäisikin puhua, jotteivät jää vaivaamaan.

Totta. Ei tee eroa seksuaalinen suuntautuminen, välttämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut "poikkeavasta" väestä. Ihan vaan kiinostaisi tietää, mikä ala on kyseessä. Ei tarvitse tarkkaa oppilaitosta mainita. Tuli mieleen taidealat ensimmäisenä. Tosin tiedän, että teekkareissakin on kaikenlaista väkeä. Ei se "poikkeavuus", mihin viittaat, mitään tiettyä alaa katso. Kaikenlaisia ihmisiä on kaikkialla.

No enköhän mä ihan itse tiedä millaisten "poikkeavien" kanssa olen kouluja käynyt. Kuten taisin sanoa, niin ihan itse ovat itsensä kuka miksikin nimenneet. Taidealoja kyllä.

• Anonyymi

Mieheni kuoli v.2012 enkä ole löytänyt ketään jonka kanssa jatkuisi.
      Kaikki keiden kanssa olen yrittänyt 3kpl
      Niin he tuntuvat kiinnostuvan vaan sittä seksistä joka ei minua niin paljoa kiinnosta
      Olen jo 51 v.
      Ehkä olen liian vanha, kaipaan seksin lisäksi yhteistä juttelua, ulkoilua ja kaikkea muuta mikä ei seksiin liity.
      En onnistu sellsista löytämään.
      Heillä sepalus ja vehe esillä alta aikayksikön.
      Kaipaan neuvoja miten kunnollisen miehen löydän.

• Otan osaa, vaikka ollaan 2021. Puolison menettäminen on varmasti ollut kova paikka..

Ikävä lukea, että ikäisesi miehet menevät vielä lerssi edellä. :(

Neuvoja en osaa antaa, mutta kiitän sinua kommentista ja toivon, että löydät vielä kivan miehen jolla on yhtenevät elämänarvot kanssasi. :)

• Anonyymi

kuullostaa että tarvit ystävän etkä miestä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuullostaa että tarvit ystävän etkä miestä...

Eiköhän leskirouvalle riitä niitä ystävämiehiä. Ei siinä ole mitään pahaa, että haluaa parisuhteen ja rakkautta, muttei välttämättä seksiä. Useimmissa suhteissahan se seksi kuitenkin loppuu noin puolen vuoden kuluttua, kun ensihuumakin.

Kannattaa varmaan deitti-ilmoituksessa jotenkin korostaa, että hakee esim "rauhallista kumppanuutta mukaviin hetkiin", niin saa sitten huomiota vastaavilta miehiltä.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Otan osaa, vaikka ollaan 2021. Puolison menettäminen on varmasti ollut kova paikka..

Ikävä lukea, että ikäisesi miehet menevät vielä lerssi edellä. :(

Neuvoja en osaa antaa, mutta kiitän sinua kommentista ja toivon, että löydät vielä kivan miehen jolla on yhtenevät elämänarvot kanssasi. :)

Kiitos sanoista,😶

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän leskirouvalle riitä niitä ystävämiehiä. Ei siinä ole mitään pahaa, että haluaa parisuhteen ja rakkautta, muttei välttämättä seksiä. Useimmissa suhteissahan se seksi kuitenkin loppuu noin puolen vuoden kuluttua, kun ensihuumakin.

Kannattaa varmaan deitti-ilmoituksessa jotenkin korostaa, että hakee esim "rauhallista kumppanuutta mukaviin hetkiin", niin saa sitten huomiota vastaavilta miehiltä.

Joo pitääkin laittaa tarkemmin se asia, hyviä ohjeita😶

• Anonyymi

Ei ole ollut liiemmin hakua päällä. Viihdyn niin hyvin yksin omassa rauhassani. Silti kumppaneita on aina jostain tullut vastaan.

Mitä näistä palstan kirjoituksista kun on selvinnyt, jokaisella on omanlaisensa suhtautuminen mahdolliseen kumppaniehdokkaaseen. Mä ihastun ihmiseen. Uskoisin että normaalisti tuttavuutta tekemällä, omaa agendaa liikaa piilottamatta tai tykyttämättä selviää kyllä miten kenenkäkin kanssa natsaa. Varmasti saa vastareaktiota aikaiseksi.

xLiner

• Joo, eli rehellisesti edeten sillaisena millaisena on? :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Joo, eli rehellisesti edeten sillaisena millaisena on? :)

Niin, ja vähän tilannetajua 😄

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja vähän tilannetajua 😄

xLiner

Heh heh hee, lainataan Gempsulta. ;}

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Joo, eli rehellisesti edeten sillaisena millaisena on? :)

Kaipaan ihmistä, vaikka minulla asberger
        vaikeuttaa tutustumista kun se alku onmistuisi niin loppu tulee perässä.
        Ja että kohtais sen ystävämiehen ilman seksiä
        sekin onnistuu jos ei miehellä niin kiire ja se asia olis vaan sivuseikka, joskus harvoin.
        Kertominen ja lukeminen auttoi aivoni järjestykseen😶

• Anonyymi

Lentokapteeneja on niin vähän vapaalla jalalla, varsinkin ulkomaalaiset kiinnostaa parisuhdemielessä.
      Siksi sanon aina etten etsi mitään koska mikään muu ei kelpaa ellei sitten ole tosi rikas.
      Palstanainen

• No shit? Kai sä olet itse lentoemo? :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

No shit? Kai sä olet itse lentoemo? :)

Olen hakenut lentoemokurssille mutta en päässyt. Sääli koska olisin päässyt lähemmäs lentokapteeneja, pyysivät laihduttamaan ensin 100 kg ja sitten hakemaan kurssille uudestaan.

Palstanainen

• Anonyymi kirjoitti:

Olen hakenut lentoemokurssille mutta en päässyt. Sääli koska olisin päässyt lähemmäs lentokapteeneja, pyysivät laihduttamaan ensin 100 kg ja sitten hakemaan kurssille uudestaan.

Palstanainen

Haha. Läppä? :)

• Anonyymi

Älyttömän vaikea löytää. Itselläni loppui tässä juuri 2v suhde. Edellinen suhteeni oli 25v. Enää en jaksa edes toivoa. Tyydyn tästä eteenpäin olemaan paska erakko sinkku.

• Äää, et ole paska. 25 vuotta on pitkä aika, nyt on hyvä hetki elää itselle? :)

• Anonyymi

"Missä mielestäsi on syy, jos koet kumppanin löytymisen vaikeaksi ja miten olet ratkaissut tilanteen?"

Jos naisella näin niin syynä on yksiselitteisesti ulkonäkö joka ei miehiä miellytä. Tähän liittyen myös liian korkea ikä, joka tietenkin huonontaa ulkonäköä kaikilla.

• Okei. Tätä täytyy vähän pureskella.

• Anonyymi

Seksiin käytän vaan miehiä enää. T nainen 43v.

• No ei varmaan heitäkään yhtään haittaa, jos niin helpolla pääsee. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

No ei varmaan heitäkään yhtään haittaa, jos niin helpolla pääsee. :)

Niinpä. Joskus on perään joku soitellut,mutta kohteliaasti sanon,että se oli vain tämä kerta👍

• Ensimmäinen kommentti on kuin mun kynästä -mitä se ei ole, koska hyvin samanlainen ajatusmaailma on itselläni.

En ole koskaan etsimällä etsinyt kumppania ja suhdetta, mutta jos aikanaan lähdin viihtelle miehen pokaaminen ykkössijalla, harvemmin sitä kenenkään kainalosta itseään löysi. Ristiriitaista. Selvennys lienee paikallaan. Eli suhdetta en etsinyt, mutta yhdenillanjuttua sen sijaan etsinyt kerran tai pari. Deittisovelluksia inhoan, enkä yhdessäkään ole saati suostu sellaiseen profiilia tekemään. Kerran kokeilin reilut 13 vuotta sitten, ja totesin ettei ole mun juttu.

Pääosin olen todennut, että mahdollisen kumppanin ja sitä mukaa suhteen "löytää" parhaiten silloin kun ei etsi ketään, ja yllättävistä paikoista. Jopa epätodennäköisistä paikoista mistä voisi vähiten kuvitella ketään löytävänsä, kuten sairaalasta ollessani osastolla potilaana.

Suurimman osan ajasta pidän yksin olosta ja jopa tarvin sitä, mutta kuten yllä oleva toteaa, välillä itsekin kaipaan läheisyyttä. Edellisestä suhteesta on mennyt yli vuosikymmen, mutta en edes kaivannut ketään tai ylipäätään kiinnostunut kenestään, vaikka tiesin ainakin yhdestä itseeni kohdistuneesta ihastuksesta, jonka kyseinen henkilö aikanaan itse siitä mulle kertoi.

Olin vuosia tyytyväinen yksin oloon, eikä läheiseni koskaan sitä mitenkään kyseenalaistanut tai udellut miksen ole löytänyt kumppania, saati että olisivat yrittäneet naittaa mua jollekulle tuntemalleen sinkulle. Onneksi.

Tilanne on tällä hetkellä toinen, ja yksi syy jatkuvaan vitutukseen kipeänä olosta on se, että vuosi sitten kiinnostuin eräästä miehestä, ja lopulta ihastuin häneen. Mikäli vointini ei olisi keväällä selkeästi huonontunut siihen mitä se on tällä hetkellä, hyvin todennäköisesti olisin sanonut tai tehnyt jotain hänen suhteensa. Ehkä vielä teenkin jos ja kun hänet kasvotusten seuraavan kerran tapaan, mutta aika näyttää saanko kerättyä tarpeeksi rohkeutta, vai pysynkö edelleen vaiti. Tunteet eivät ole muuttuneet tai hävinneet mihinkään.

Jokaisella on oikeus ihastua/rakastua kehen "haluaa" tämän sukupuolesta riippumatta, sillä ei tunteita voi vaan napista painamalla laittaa päälle tai katkaista. Jokainen ihminen on ainakin omissa silmissäni samanarvoinen, eikä tämän suuntautuminen vaikuta siihen mitä hänestä ajattelen tai käyttäydyn häntä kohtaan, vaan tämän oma käyttäytyminen itseäni ja toisia kohtaan.

Ehkä avoimempi ajattelutapani johtuu siitä, että yksi parhaimmista ja luotetuimmista ystävistäni on bi, ja tunnen ainakin yhden niin lesbon kuin homon, vaikken heitä ole vuosiin tai vuosikymmeniin tavannut.

• Anonyymi

Luulen, ett seon sun kynästä. Sama ihminen on vaan eri kuvan takana. Lopeta tuo samojen asioiden höpöttäminen. Tämä on trolli, näiden ku vien takana ja eri kuvia on kymmeniä........

• Kiitos seikkaperäisestä kommentista. :)

"Ehkä vielä teenkin jos ja kun hänet kasvotusten seuraavan kerran tapaan, mutta aika näyttää saanko kerättyä tarpeeksi rohkeutta, vai pysynkö edelleen vaiti. Tunteet eivät ole muuttuneet tai hävinneet mihinkään."

- Kerro tunteistasi, vaikket saisi vastakaikua saat kuitenkin tyhjennettyä mieltäsi. Vaikka eihän sekään aina kauheeta ole, että pitää itsellään tunteen ja nauttii perhosista vatsassa. :)

• Ihan_sivusta
        JanK kirjoitti:

Kiitos seikkaperäisestä kommentista. :)

"Ehkä vielä teenkin jos ja kun hänet kasvotusten seuraavan kerran tapaan, mutta aika näyttää saanko kerättyä tarpeeksi rohkeutta, vai pysynkö edelleen vaiti. Tunteet eivät ole muuttuneet tai hävinneet mihinkään."

- Kerro tunteistasi, vaikket saisi vastakaikua saat kuitenkin tyhjennettyä mieltäsi. Vaikka eihän sekään aina kauheeta ole, että pitää itsellään tunteen ja nauttii perhosista vatsassa. :)

No jaa, katotaan nyt. Voi olla vaan mun omaa kuvitelmaa ja itsepetosta, kun ajattelen toisella olevan myös kiinnostusta, kun sen pää kääntyy selkeesti muhun päin joka kerta kun tää tyyppi kulkee ohi.

Mutta eipä musta tällä hetkellä hirveesti ole mihinkään, kun voimat on jatkuvan kipuilun takia vähissä, enkä pysty liikkumaan niin paljon kuin haluaisin. Mut hullun on hyvä unelmoida. 😉

No jaa, katotaan nyt. Voi olla vaan mun omaa kuvitelmaa ja itsepetosta, kun ajattelen toisella olevan myös kiinnostusta, kun sen pää kääntyy selkeesti muhun päin joka kerta kun tää tyyppi kulkee ohi.

Mutta eipä musta tällä hetkellä hirveesti ole mihinkään, kun voimat on jatkuvan kipuilun takia vähissä, enkä pysty liikkumaan niin paljon kuin haluaisin. Mut hullun on hyvä unelmoida. 😉

Hassu. Mutta sulla on tunne ja se tuntuu kuitenkin hyvältä? Mä vähän yllytän sua silti, anna mennä, anna mennä, kerro, kerro. 😛🤗

• JanK kirjoitti:

Hassu. Mutta sulla on tunne ja se tuntuu kuitenkin hyvältä? Mä vähän yllytän sua silti, anna mennä, anna mennä, kerro, kerro. 😛🤗

Jos olisin varma asiastani, niin ottaisin yhteyttä. En ole varma, ja vaikka ikä onkin pelkkiä numeroita, olen häntä toistakymmentä vuotta vanhempi. Siksi arvelluttaa. Olen yhteydenottoa kyllä paljon miettinyt, mutta tällä hetkellä en valitettavasti kestä pakkeja kaiken sen muun pettymyksen lisäksi, mistä jouduin elämässäni syksyllä luopumaan pakosta.

Jos olisin varma asiastani, niin ottaisin yhteyttä. En ole varma, ja vaikka ikä onkin pelkkiä numeroita, olen häntä toistakymmentä vuotta vanhempi. Siksi arvelluttaa. Olen yhteydenottoa kyllä paljon miettinyt, mutta tällä hetkellä en valitettavasti kestä pakkeja kaiken sen muun pettymyksen lisäksi, mistä jouduin elämässäni syksyllä luopumaan pakosta.

Okei. Ymmärrän. Terveydentila ottaa voimia muutenkin. Pettymys ei ainakaan auttaisi asiassa. Tsemiä sulle ihanalle sisupussille. 🤗

• JanK kirjoitti:

Okei. Ymmärrän. Terveydentila ottaa voimia muutenkin. Pettymys ei ainakaan auttaisi asiassa. Tsemiä sulle ihanalle sisupussille. 🤗

Kiitos. Kyllä tää pieni masis taas tästä kohenee. Noi vitun lumisateet ja jatkuvasti vaihtuvat lämpötilat vaan pahentaa oloa tällä hetkellä. Hyvä vaan että tulee lunta, niin auton valotkin näyttää pimeellä paremmin.

• Anonyymi

Ei ollut vaikeeta koska päätin rakastua kaveriini jonka kanssa henkailin jo lapsena. Se tuntui parhaalta mieheltä. Meni siinä sitten aikaa kyllä koska mies kävi armeijaa niin en nähnyt sitä liki vuoteen ja kerran sitten törmäsin siihen ekaksi baarissa 20 vuotiaana koska oli just päässyt armeijasta ja myöhemmin sain selville että se pelaa salibandya. Menin sitten katselemaa kaverini kanssa sitä pelaamassa ja kävin juttelemassa. Mies on jalat maassa aina, Luonne on tosi rauhallinen ja kiva. Tosi turvallinen mies. Ei ulkonäkö herätä mitään kiinnostusta mutta erilaisten vaiheiden jälkeen päätin ottaa siitä miehen itselleni. Ollaan oltu yhdessä 22 vuotta.

• Demiseksuualinen lähestyminen ihmistä, jonka tuntee on oikeasti hirmu hyvä perusta suhteelle. Hienon pitkä aika yhdessä. Hieno homma. :)

• Anonyymi

En ollenkaan vaikeaksi.

Missä mielestäsi on syy, jos koet kumppanin löytymisen vaikeaksi ja miten olet ratkaissut tilanteen?

En mitenkään, kts ed vastaus.

Sitten seksuaalisesti jotain muuta kuin hetero, naisille kysymys, onko sateenkaaren alla helpompaa pariutuminen.

Olen hetero (bi-curious), mutta myös muut kiinnostuvat minusta, eli olettaisin pariutumisen olevan siellä suunnalla ainakin yhtä helppoa.

Lisäkysymys kaikille naisille, miten suosittelet naista lähestyttäessä kertomaan, jos on jotenkin valtavirrasta poikkeava? Vaikkapa transmies, aseksuaali mies, biseksuaali mies tms?

Suoraan

-flowersreally-

• Aaaa, susta aukeaa luukku luukulta uutta informaatiota. ;]

Suoraan on minustakin parasta.

• Anonyymi

Miehen kuoltua tein päätöksen lapsen vuoksi, ettei puoliorvon tarvitse jakaa minuakin, huomioimatta huomioita. Kiireisenä ei parisuteet kiinnostaneet, kun jäi lopulta yksin, lapset ja vanhemmat menneet, eri suuntiinsa, oli aikaa itselle. Toteamus neulaa en heinäsuovasta lähde hakemaan, jos on tullakseen, tulee vastaan. Pieni kateuden häivähdys,kauan yhdessä eläviä pariskuntia kohtaan, vanheneminen yhdessä.

• Toivotaan, että tulee vastaan vielä se jonka kanssa saat vanhuudenkin jakaa. 🤗

• Anonyymi

-No olen erittäin sinkku nainen, en ole koskaan hakenut ja etsinyt parisuhdetta koska haluan elää hyvin itsenäisesti.

-Uskoisin, että jos oikeasti jotain pitempiaikaista ja vakavaa haluaisin, voisi joutua kyllä etsimään aika tatkkaan. Siinä mielessä että vaatisin mieheltä paljon, ja havaintojeni perusteella mitä miehiä tunnen, sellaista joka olisi minulle sopiva ei helposti löydy.
      En halua alkoholiriippuvaista enkä sellaista miestä jolle alkoholi kuuluu normaaliin arkipäivään ja joka juo humaltumistarkoituksessa. Olen itse ihmisten kanssa toimeen tuleva ja avomielinen, ja sitä edellytän myös mieheltä, Terve itsetunto on ehdottomasti oltava, on arvostettava itseään ja muita.
      En halua avioitua enkä asua kenenkään kanssa enkä halua myöskään lapsia. Mieheltä edellytän samaa. Tässä joitain syitä, ja kuten huomaaa, tällaista miestä ei helpolla löydy.

Sitten seksuaalisesti jotain muuta kuin hetero, naisille kysymys, onko sateenkaaren alla helpompaa pariutuminen.
      -Olen seksuaalisesti melkoisen vapaamielinen ja olen tuntenut kiinnostusta joihinkin naisiin. En voi kuitenkaan sanoa olevani bi, mutta sitäkin minusta löytyy. Olen kohdannut naisia jotka ovat osoittaneet selvää merkkiä kiinnostuksesta mutta en ole mennyt sen pitemmälle. Mielestäni naiskumppani voisi olla ideaali, koska nainen ymmärtää naista ja naisen kanssa voisi olla helpompi tehdä kompromisseja yllämainituissa asioissa. Oma oletukseni siis.

-Sanoisin kyllä, että asia on tehtävä selväksi heti alussa. Silloin ei myöhemmin tule hankaluuksia ja probleemia asian suhteen. Jos nainen ei yllämainitun laisia miehiä voi hyväksyä, on paras että tiet eroaa ennenkuin on alkaneetkaan.
      Trans- tai biseksuaali tuskin haittaisi jos muuten sellainen ihminen jonka kanssa haluaisin ja voisin olla. Aseksuaali voisi olla toinen ideaali! Ei mitään typerää säätöä ja mustasukkaisuuskohtauksia ja kyttäilyä, enemmän hyvä ystävä-pohjalta. Sellaista voisin varmaan harkita. Kunhan erilläänasuminen ja se muu sopisi myös hänelle.

• Tuo tekee vaikutuksen, kun ihminen tietää selkeät rajansa ja ehtonsa. Siinä on jotain jämeryyttä mihin aina lumpsahdan ihmisissä. Ehkä se on just se selkeys, tietää arvonsa ja vahva itsetunto. Ne wau elementit mitkä pompsahtaa pintaan. :)

Kiva, että avarakatseisia ihmisiä on. Se tekee tavalla ja toisellakin elämästä vähän mukavempaa ja helpompaa, kun kuulee ettei nämä asiat ole ihan kaikille järkytys ja no away.. 😊 Kiitos.

• Anonyymi

Olen tunteileva nainen, täysin hetero, eikä mikään lesbous, trans tai muu ole edes tuttavana mahdollista, vaikka yritän heitä ymmärtää. Miehen pitää olla mies, haluan olla, en kana, mutta heikompi.

• Jämäkkä vastaus, arvostan. Kiitos. :)

• Anonyymi

Kumppani löytyy kun tekee päätöksen juoda viinaa ja mennä baariin tutustumaan miehiin. Toisinaan päätös on vaikea mutta se pitää vaan tehdä.

T viinanainen

• Anonyymi

Mille kippis ja kulaus.

• Anonyymi

Vaikeinta on nämä hemmetin korona rajoitukset. Harrastukset tauolla ja uusia ihmisiä ei tapaa. Jos olis kaikki ruokainen, olisin saanut kumppanin kyllä viimeisimmän pitkän parisuhteen loputtua. Minua on yrittänyt iskeä niin harrastusten kuin muiden arjen paikkojen yhteydessä niin mies kuin nais henkilötkin. Ei nyt ruuhkaksi asti, mutta useampi kuitenkin ja nyt korona aikanakin. Valitettavasti vaan itse en ole kokenut vetoa tai henkilössä oli muuta haastetta kuten liika alkoholin käyttöä. Ketään ei siis ole pakko olla rinnalla. Mitään deitti sovelluksia en ole kokeillut. Pitkään jopa nautin yksinolosta. Nykyisin kaipaan suhdetta. Eri juttu sitten tuleeko sellaista koskaan enää kohdalle. Kuitenkin suurimman osan aikuiselämästä olen ollut parisuhteessa ja jopa toisen henkilön kanssa yhdessä asuen.

Riippuu täysin henkilöstä millainen on ja herääkö tunteet, että kiinnostun. En ole tiukan heteronormien mukaan menevä. Aseksuaalin kanssa vois tulla ongelmaa, koska pidän seksistä vaikka muu yhdessäolo vielä tärkeämpää.

• Aika monelle aseksuaalisuus on vaikea paikka. Useimmat on seksuaalisia ja pitää seksistä.

• Anonyymi

Jaa-a lesboista en tiedä mutta homomiehistä olen kuullut että vaikea löytää monogaamipartnereita että nekin harvat jotka suhteen ryhtyvät niin pelaavat sitten jonkun asteista avointa setuppia.

• Yym, avoin setuppi taitaa olla aika tavallista, ainakin piirissä pyörivien kesken.

• En ole kokenut kumppanin löytymistä vaikeaksi. Nämä harvat mutta pitkät suhteet, joita elämäni aikana on olleet, ovat löytyneet hetkellä, jolloin en vielä ole etsinyt suhdetta, mutta olen jo antanut periksi ajatukselle, että suhde voisi olla ihan kivakin asia elämässä.Olen yksin viihtyvää tyyppiä, joten se ei ole ollut itsestäänselvyys.

Tuntemani bi-seksuaalit, lesbot tai homot ovat pariutuneet jopa helpommin ja nopeammin kuin heteroksi itsensä määrittävät, joten oma näkemykseni on, että ei olisi heille vaikeampaa. Tietysti silloin, jos on kaapissa, tilanne on toinen. Itseä on lähestynyt suhdemielessä muutama kaveri joskus, jonka olen tiennyt lesboksi tai bi:ksi. En voi tietää, olenko umpihetero, mutta heitä kohtaan olen tuntenut vain kaveruutta, ja tuonut sen ilmi.Nuorena ja vanhempanakin olen kyllä parhaiden kavereiden kanssa joskus pussaillut, se kuului jossain vaiheessa "etkojen" vakio-ohjelmaan, mutta sen pidemmälle ei ole koskaan ollut houkutusta mennä.Ehkä jo siksikin, etten ole kavereihini ollut mitenkään ihastunut saati rakastunut.

En ajattele, että miehen kannattaisi välittömästi kertoa olevansa bi tai trans, koska tutustumistilanteessa olisi naisen ehkä helppo laittaa mies nopeasti kaverisektoriin, antamatta edes mahdollisuutta ihastumiselle. Mutta aika nopeasti se olisi kuitenkin hyvä tuoda ilmi. Kunhan tuo esiin sen, että miehen tunteet ovat aidot ja seksuaalista kiinnostusta löytyy naista kohtaan. Aseksuaali on vähän hankalampi. Se on minusta hyvä tuoda hyvin nopeasti ilmi. Muuten nainen voi jäädä helposti "kitumaan" suhteeseen, jossa odottaa rakastamaltaan mieheltä seksiä. Tai toisaalta se voi olla iloinen yllätys naiselle, joka on myös itse aseksuaali. Molemmat ovat oleellisia asioita tulevaisuuden kannalta.

• Tuo kaverisektori se onkin se mihin ei ehkä huvita niin joutua. Eri asia jos kaverisektorille on aikomuskin. :)

Mutta juu, minustakin pian on syytä kertoa. Tosi ikävää, jos toisen sydän murtuu, kun on ehtinyt olettaa jotain muuta. Ihan sydänsurujen välttämiseksi reilua. Mitä noita lueskellut yhdellä palstalla missä välillä käyn vähemmistöjen keskuudessa jakamassa asioita, on tuota vissiin aika moni kohdannut. Että on ehditty jo ties mihin saakka, kun pommi tippuu niskaan.

Se on valitettavaa, mutta tässä saa itsekin helposti kylmää kyytiä, ne ketkä sinkkumarkkinoillakin kulkee. Siihen saa tottua varmaan, että rukkasia satelee, kun ei ole ns. normi.

• JanK kirjoitti:

Tuo kaverisektori se onkin se mihin ei ehkä huvita niin joutua. Eri asia jos kaverisektorille on aikomuskin. :)

Mutta juu, minustakin pian on syytä kertoa. Tosi ikävää, jos toisen sydän murtuu, kun on ehtinyt olettaa jotain muuta. Ihan sydänsurujen välttämiseksi reilua. Mitä noita lueskellut yhdellä palstalla missä välillä käyn vähemmistöjen keskuudessa jakamassa asioita, on tuota vissiin aika moni kohdannut. Että on ehditty jo ties mihin saakka, kun pommi tippuu niskaan.

Se on valitettavaa, mutta tässä saa itsekin helposti kylmää kyytiä, ne ketkä sinkkumarkkinoillakin kulkee. Siihen saa tottua varmaan, että rukkasia satelee, kun ei ole ns. normi.

Varmaan näin. Toisaalta olen havainnut että vähemmistöillä on aika tiiviitä yhteisöjä, joissa eri vähemmistöihin kuuluvat, vähemmistöihin kuuluvien ystävät, sukulaiset ym. ymmärtävät toisiaan ja tutustuvat toisiinsa helposti. Eli porukoissa on aika sekalaista sakkia heteroista moneen eri vähemmistöryhmään kuuluvaan. Esim. tää sinkut-palsta on melkeinpä toinen ääripää sellaisille ryhmille. Toisaalta täällä voi tietysti "karaista" itseään, kuten oletkin sanonut tekeväsi. Mutta täällä moni myös purkaa pahaa oloaan aiheetta, vaikka sitten vähemmistöihin. Kuka nyt tulilinjalle sattuu osumaan.

• Anonyymi

Minun on helppo pitää miehistä ja ihastuakkin, kun tiedostan meidän kaikkien syntisen luonteen, enkä vaadi liikoja.

Tarjontaa riittää yliäyräiden, olen jo vanha ämmä ja siltikin, kyllästymiseen saakka saan aina miesten huomion. Tuntuu vapauttavalta vaan rojahtaa sohvalle meikittömänä kaiken sen jälkeen, yksin.

Miehistä valitsen lähinnä ulkonäön ja henkilökemian takia, en tarvitse laskujen jakajaa. Yhteiset mielenkiinnonkohteet ja joku yhteinen harrastus plussaa. Sekin on helppoa, koska nyt on terveysbuumi ja kaikki liikkuvat.

Nyt on ollutkin yksi, joka on ajatuksissani sitkeästi. En silti haaveile loppuelämän suhteesta, koska viihdyn niin hyvin omissa oloissani. Mielestäni tämä asenne helpottaa suhdetta, eihän sitä voi tietää etukäteen, mitä suhteesta kehittyy.

Koen ihmissuhteet yleensä rasittaviksi ja ajanhaaskaukseksi, miehet pidän pienen välimatkan päässä, mikä ärsyttää heitä ihan tolkuttomasti. Nykyään monet miehetkin haluavat jotain jännittävää menoelämää sekä huikeaa somehehkutusta ja tekevät usein sen väärän johtopäätöksen, että minuakin se kiinnostaa. Tämä on haitannut suhteiden alkua, ei kiinnosta alkaa pettymykseksi kenellekkään. Olen ehdottomasti koti-ihminen henkkoht elämässä enkä välitä somesta.

Sateenkaariporukan pidän friendzonella, tykkään persoonallisista ihmisistä, varsinkin transmiehistä, heihin on ollut hyvää ystäväkemiaa. Homojen kanssa en ikinä tulee toimeen, lesbojen kyttäys joskus ärsyttää, heidän maailma ei muutenkaan ole omani. Minusta on kiva katsella kauniita ihmisiä ja ihaile mielelläni naisiakin, melkeimpä seksuaalisesti, mutta suhde ei kiinnosta, tykkään miehestä kokonaisuutena.

Kannattaa sanoa mielestäni suoraan, ei kuitenkaan töksäyttää, vaan jotenkin hienovaraisesti hyvällä hetkellä, niin toisen on helpompi hyväksyä yllätys. Itse en järkyttyisi.

• Taas tämä friendzone. Heh, sitä on täällä viljelty aika sakeaan. Mutta sinnehän sitä aika armotta joutuu, veikkaan että helpommin vielä kun lesbot ja homomiehet tai biseksuaalit, jotka ei ole transsukupuolisia.

Voi olla melkein helpompaa todeta olevansa vaan rekkalesbo ja unohtaa koko transpuheet, jos ei halua ihmisiä loittonemaan? Vaan nyt on niin paljon luettu tekstiä taas, että hetken huili paikallaan. :)

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Taas tämä friendzone. Heh, sitä on täällä viljelty aika sakeaan. Mutta sinnehän sitä aika armotta joutuu, veikkaan että helpommin vielä kun lesbot ja homomiehet tai biseksuaalit, jotka ei ole transsukupuolisia.

Voi olla melkein helpompaa todeta olevansa vaan rekkalesbo ja unohtaa koko transpuheet, jos ei halua ihmisiä loittonemaan? Vaan nyt on niin paljon luettu tekstiä taas, että hetken huili paikallaan. :)

No et kai voi ketään heteroa pakottaa???

On siinäkin asenne! Tuohon muuten usein nykyään törmää, että jos tykkää ihan perinteisistä kuvioista, niin tulee suorastaan tuomituksi ja vähekdytyksi.

Moni vielä kivasti sanoi hyväksyvänsä täysin jopa lähipiiriinsä...

Aika vähän omasn silmään eroaa rekkalesbo ja trans, onko edes pakko lokeroida? Ei kai niillä aidoilla vehkeillä ole niin suurta merkitystä, strapparilla saa kummankin edut.

Jos oot kivan näköinen, niin varmasti naisia saat, jos oot ätmitrans, saat kitua kuten muutkin puutteessa.

• Anonyymi

Tuo "tarjonta yli äyräiden" tulee vähenemään ja loppuu kokonaan, toisilla aikaisemmin, toisilla myöhemmin. 55 - 60v. lähestyttäessä ja yli mentäessä pääsee viimeistään nainen kuin nainen eroon tarjonnasta.
        Parisuhde ei kuitenkaan kaikille ole onnellisen elämän edellytys.

• Anonyymi kirjoitti:

No et kai voi ketään heteroa pakottaa???

On siinäkin asenne! Tuohon muuten usein nykyään törmää, että jos tykkää ihan perinteisistä kuvioista, niin tulee suorastaan tuomituksi ja vähekdytyksi.

Moni vielä kivasti sanoi hyväksyvänsä täysin jopa lähipiiriinsä...

Aika vähän omasn silmään eroaa rekkalesbo ja trans, onko edes pakko lokeroida? Ei kai niillä aidoilla vehkeillä ole niin suurta merkitystä, strapparilla saa kummankin edut.

Jos oot kivan näköinen, niin varmasti naisia saat, jos oot ätmitrans, saat kitua kuten muutkin puutteessa.

En tietenkään voi pakottaa, enkä haluaiskaan mitään pakotettua, hyi yök.

Tuo kyseinen frienzone sana vaan pyörii täällä jatkuvasti, se on jo ns. puhkinus. ttu. :)

No onhan ne eri asia. Trans kun nimenomaan kokee olevansa mies/nainen "väärässä" kropassa, monilla on dysforiaa, kehon ja sosiaalisten tilanteiden suhteen, eikä sitä ajattele olevansa lesbo, vaikka tuntee vetoa naisiin. Toki kun ymmärtää, että biologinen sukupuoli anatomian osalta on naisen tajuaa, että teknisesti ottaen seksi kahden naiseksi syntyneen välillä on kuiten lesboutta.

Transsukupuolet kun perustuu aivojen sukupuolelle. Wikipediasta.

"Hormonaaliset tekijät

Sukupuoli-identiteetin kehityksen uskotaan määräytyvän ainakin osittain sikiönaikaisen testosteronipitoisuuden ohjaaman aivorakenteiden maskulinisaation tai sen puuttumisen tuloksena. Ulkoiset sukupuolielimet kehittyvät aivorakenteista itsenäisesti eri vaiheessa sikiönkehitystä, eikä aivojen maskulinisaation astetta voida päätellä ulkoisten sukuelinten perusteella. Normaalia alhaisempi testosteronipitoisuus tietyssä sikiönkehityksen vaiheessa johtaisi tällöin miespuolisen sikiön aivojen maskulinisaation estymiseen ja feminiinisen sukupuoli-identiteetin kehittymiseen. Naispuolisilla sikiöillä normaalia korkeampi testosteronipitoisuus aiheuttaisi vastaavasti aivojen maskulinisaatiota ja maskuliinisen sukupuoli-identiteetin.[43][44][45][46]

Poikkeavaa hormonitasapainoa on selitetty esimerkiksi lisämunuaishyperplasialla transmiesten tapauksessa sekä tiettyjen hormonireseptorigeenien alleeleiden aikaansaamilla muutoksilla hormoneiden vaikutusmekanismeissa.[47][48][49]

Käsitystä tukevat sikiöajan testosteronialtistukseen liittyviä piirteitä kartoittavat tutkimukset. Esimerkiksi etusormen ja nimettömän välinen suhde (2D:4D) vastaa transnaisilla keskimäärin cissukupuolisten naisten keskimääräistä suhdetta. Transmiehillä vastaavaa eroa ei ole kuitenkaan havaittu ja myös täydellisestä androgeeniresistenssistä (CAIS) kärsivillä henkilöillä on todettu maskuliinista sukupuoli-identiteettiä, viitaten myös muiden tekijöiden, kuin vain sikiöajan testosteronialtistuksen, vaikuttavan erityisesti maskuliinisen sukupuoli-identiteetin kehittymiseen."

Se on miten sen ajattelee. Jos ajattelee, henkisen/aivojen sukupuolen kautta on hetero, aina kun henkinen kumppani on vastakkaista sukupuolta. Jos henkiset olennot rakastelee, henkisen psyykkisen sukupuolen kanssa.

Lesbo taas ei välttämättä koe olevansa muuta, kuin maskuliininen, feminiininen lesbo ja nainen. Eli cis kuitenkin.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

Tuo kyseinen frienzone sana vaan pyörii täällä jatkuvasti, se on jo ns. puhkinus. ttu. :)

No onhan ne eri asia. Trans kun nimenomaan kokee olevansa mies/nainen "väärässä" kropassa, monilla on dysforiaa, kehon ja sosiaalisten tilanteiden suhteen, eikä sitä ajattele olevansa lesbo, vaikka tuntee vetoa naisiin. Toki kun ymmärtää, että biologinen sukupuoli anatomian osalta on naisen tajuaa, että teknisesti ottaen seksi kahden naiseksi syntyneen välillä on kuiten lesboutta.

"Hormonaaliset tekijät

Sukupuoli-identiteetin kehityksen uskotaan määräytyvän ainakin osittain sikiönaikaisen testosteronipitoisuuden ohjaaman aivorakenteiden maskulinisaation tai sen puuttumisen tuloksena. Ulkoiset sukupuolielimet kehittyvät aivorakenteista itsenäisesti eri vaiheessa sikiönkehitystä, eikä aivojen maskulinisaation astetta voida päätellä ulkoisten sukuelinten perusteella. Normaalia alhaisempi testosteronipitoisuus tietyssä sikiönkehityksen vaiheessa johtaisi tällöin miespuolisen sikiön aivojen maskulinisaation estymiseen ja feminiinisen sukupuoli-identiteetin kehittymiseen. Naispuolisilla sikiöillä normaalia korkeampi testosteronipitoisuus aiheuttaisi vastaavasti aivojen maskulinisaatiota ja maskuliinisen sukupuoli-identiteetin.[43][44][45][46]

Poikkeavaa hormonitasapainoa on selitetty esimerkiksi lisämunuaishyperplasialla transmiesten tapauksessa sekä tiettyjen hormonireseptorigeenien alleeleiden aikaansaamilla muutoksilla hormoneiden vaikutusmekanismeissa.[47][48][49]

Käsitystä tukevat sikiöajan testosteronialtistukseen liittyviä piirteitä kartoittavat tutkimukset. Esimerkiksi etusormen ja nimettömän välinen suhde (2D:4D) vastaa transnaisilla keskimäärin cissukupuolisten naisten keskimääräistä suhdetta. Transmiehillä vastaavaa eroa ei ole kuitenkaan havaittu ja myös täydellisestä androgeeniresistenssistä (CAIS) kärsivillä henkilöillä on todettu maskuliinista sukupuoli-identiteettiä, viitaten myös muiden tekijöiden, kuin vain sikiöajan testosteronialtistuksen, vaikuttavan erityisesti maskuliinisen sukupuoli-identiteetin kehittymiseen."

Se on miten sen ajattelee. Jos ajattelee, henkisen/aivojen sukupuolen kautta on hetero, aina kun henkinen kumppani on vastakkaista sukupuolta. Jos henkiset olennot rakastelee, henkisen psyykkisen sukupuolen kanssa.

Lesbo taas ei välttämättä koe olevansa muuta, kuin maskuliininen, feminiininen lesbo ja nainen. Eli cis kuitenkin.

En mä ajattele kokoajan olevani hetero tai kumppania miehenä, että kokoajan olisin se on mies, se on mies, mies, mies...ei ole tervettä. Se osa kyllä menee ihan autopilotilla, kun on varma omista mieltymyksistään ja siten vapautuu kokemaan toisen ensisijaisesti persoonana.

Voisin uskoa, että nämä seksuaaliryhmäläiset aika paljon ottaa oman sukupuoli suuntautumisensa ensisijaiseksi osaksi persoonaansa, mikä on itseasiassa hyvin alkukantainen asenne ja tapahtuu ihan varmasti sen ihmisen muita ominaisuujsia väheksyvästi.

Sullekkin voi tehdä hyvää välillä unohtaa koko sukupuolikysymys ja vaan pistellä sträppärillä muijia menemään, pardon me saying, mut välittävästi sanon. Jos tunnet itsesi mieheksi, niin sehän on tärkeintä.

Nyt ollaan kuitenkin jo tasaantumisvaiheessa yhteiskunnallista muutosta tässä asiassa, eikä kenenkään sukupuolisuuntautuminen olevenään sen pahemmin neutraali tuntematon, kuin erikoisuuskaan.

"You're not special"😘😂😂😂😆🌹😈

• Anonyymi kirjoitti:

En mä ajattele kokoajan olevani hetero tai kumppania miehenä, että kokoajan olisin se on mies, se on mies, mies, mies...ei ole tervettä. Se osa kyllä menee ihan autopilotilla, kun on varma omista mieltymyksistään ja siten vapautuu kokemaan toisen ensisijaisesti persoonana.

Voisin uskoa, että nämä seksuaaliryhmäläiset aika paljon ottaa oman sukupuoli suuntautumisensa ensisijaiseksi osaksi persoonaansa, mikä on itseasiassa hyvin alkukantainen asenne ja tapahtuu ihan varmasti sen ihmisen muita ominaisuujsia väheksyvästi.

Sullekkin voi tehdä hyvää välillä unohtaa koko sukupuolikysymys ja vaan pistellä sträppärillä muijia menemään, pardon me saying, mut välittävästi sanon. Jos tunnet itsesi mieheksi, niin sehän on tärkeintä.

Nyt ollaan kuitenkin jo tasaantumisvaiheessa yhteiskunnallista muutosta tässä asiassa, eikä kenenkään sukupuolisuuntautuminen olevenään sen pahemmin neutraali tuntematon, kuin erikoisuuskaan.

"You're not special"😘😂😂😂😆🌹😈

Joo, tuntuu vaan etten pysty keskittymään, kun aina on niin paljon ihmettilijää. Ja mun tänne asettuminen noin, kun kuvast ja toivot on aika haastavaa, kun olen niin kauan ollut oletuksella jotain ihan muuta.

Muutenhan oot kyllä oikeessa. Tilanne vaan on täällä palstalla vähän kimurantti. Jos olisin ihan tuntematon uusi, eikä historiaa olisi tiedossa, se olis helpompaa.

Mut en mä kärsi. :)

Kyllästyn vaan välillä aukomaan. Oikomaan.

• Anonyymi
        JanK kirjoitti:

"Hormonaaliset tekijät

Jostain vanhasta tutkimuksesta luin, että kaikki hedelmöittyneet alkiot ovat alussa naispuolisia ja kehittyvät siitä sitten jompaan kumpaan suuntaan.

Sitten, että osalla naisista on naiskromosomi ja pienemmällä osalla naisia on sekä naiskromosomi, että mieskromosomi, mutta kehittyvät naisiksi. Tämä selvittää myös paljon transsukupuolisuuden lähtökohtia.

Kaikelle on luonnollinen selitys.

• JanK kirjoitti:

Joo, tuntuu vaan etten pysty keskittymään, kun aina on niin paljon ihmettilijää. Ja mun tänne asettuminen noin, kun kuvast ja toivot on aika haastavaa, kun olen niin kauan ollut oletuksella jotain ihan muuta.

Muutenhan oot kyllä oikeessa. Tilanne vaan on täällä palstalla vähän kimurantti. Jos olisin ihan tuntematon uusi, eikä historiaa olisi tiedossa, se olis helpompaa.

Mut en mä kärsi. :)

Kyllästyn vaan välillä aukomaan. Oikomaan.

En mä irl mieti asiaa yhtään näin, kun täällä. Mä vaan elän. :)

Täällä törmää vääriin käsityksiin ja tekee mieli oikoa niitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jostain vanhasta tutkimuksesta luin, että kaikki hedelmöittyneet alkiot ovat alussa naispuolisia ja kehittyvät siitä sitten jompaan kumpaan suuntaan.

Sitten, että osalla naisista on naiskromosomi ja pienemmällä osalla naisia on sekä naiskromosomi, että mieskromosomi, mutta kehittyvät naisiksi. Tämä selvittää myös paljon transsukupuolisuuden lähtökohtia.

Kaikelle on luonnollinen selitys.

Mulle on tehty kromosomitesti, sen mukaan olen täysin nainen. Mutta mieshormoonia mun kroppa tuottaa välillä liikaa, siksi kuukautisetkin on olleet aina epäsäännölliset ja jopa yli 6 kk poiskin eri pätkissä.

Hormoneilla sitten pakotettu kuukautiset alkamaan jne. Pcos ja endometrioosi diagnosoitu. Myös äidilläni.

Kiva, kun tietää että niissä se syy todennäköisesti on. Hormoneissa.

• JanK kirjoitti:

Mulle on tehty kromosomitesti, sen mukaan olen täysin nainen. Mutta mieshormoonia mun kroppa tuottaa välillä liikaa, siksi kuukautisetkin on olleet aina epäsäännölliset ja jopa yli 6 kk poiskin eri pätkissä.

Hormoneilla sitten pakotettu kuukautiset alkamaan jne. Pcos ja endometrioosi diagnosoitu. Myös äidilläni.

Kiva, kun tietää että niissä se syy todennäköisesti on. Hormoneissa.

Raskaussaikana äidin kroppa on tuottanut androgeenejä ja vaikuttaa sikiön aivojen kehitykseen. Minusta se kuulostaa loogisimmalta. Plus, että on ollut aina isään enemmän kietoutunut ja yhdessä isän kanssa on varmasti osaltaan vaikuttanut oppimisen ja omaksumisen kautta paljon myös.

Kasvanut manhood ilmapiirissä, vaikutuksessa voimakkaasti.

• Anonyymi

Ei ollenkaan vaikeaa. Kumppani löytyy todennäköisemmin, jos ei etsimällä etsi, vaan ajattelee "ans kattoo nyt" - periaatteella. Tietysti vähän riippuu. Aivan varmasti kumppania ei löydä vain yksin kotona istumalla. Tarvitaan työ- ja sosiaalisesti vilkkaampaa elämää.

Sateenkaarista. Heitä tunnen useita. Kaikki ovat pariutuneita. Joten väittämässä "helpompaa" saattaa olla perää.

"miten suosittelet naista lähestyttäessä kertomaan, jos on jotenkin valtavirrasta poikkeava? "

Naisista vähintään herkimmät yleensä tietävät heti paikalla, tapaako transmiehen, aseksuaalin miehen, biseksuaalin tms. Naisen vaisto. Sama toimii suhteiden kartoituksessa esim. työpaikalla. Sen vain tuntee, jos joillain (miehellä/miehellä, naisella/naisella, naisella/miehellä) on säpinää keskenään. Jos taas oletetaan, ettei kaikilla naisilla ole ko. vaistoa, niin parempi suoraan sanoa, millainen tapaus on.

• Anonyymi

Pidän kaikki hörhöt friendzonella :) jep

• Hörhöt on housussas. :P

• Anonyymi

Naisille on vaikeaa löytää se komein mies.

• Haluaako ne sitten komeimman?

• Anonyymi

En ihan ajatuksella jaksanut kaikkia kommentteja lukea.. Vaan atm koen yllättävänkin vaikeaksi löytää haluamaani suhdetta. Kaipaisin vain hyvää seksiä, läheisyyttä ja ilman sitoumuksia. Itselle ei lopen edes sukupuolella tai seksuaalisella suuntautumisella olisi väliä (mutta homot nyt ehkä ei naisesta niin kiinnostu), kunhan synkkais. Periaatteessa selviäisin myös aseksuaalin kanssa, jos läheisyys tuntuisi hyvältä jo sekin. Vaan en tiedä, ehkä olen liian paljon omassa kuplassani, etten vain yksinkertaisesti törmää tarpeeksi ihmisiin..

• Anonyymi

Heräsin vasta lopussa, kauamko tämä kyselevä JanK on ollut ja kenen tilalle, vilahti , kuin nainen olisi. Joskus joutuu miettimään sanomisiaan, ettei voisi olla tuttavakaan transun kanssa. Sattuuhan kehityksessä monenlaista epämuodostumaa, mikä on yksilölle järkyttävää. Yhden ihmisen mielipiteellä ei ole paljoakaan merkitystä. En varmaan voisi olla tuttavakaan, koska en ymmärtäisi sellaisia vaikeuksia. Lesbot ja bi-miehet saavat pysyä kaukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      42
      5831
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4565
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4332
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4121
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      87
      3710
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      61
      3245
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2423
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2329
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2069
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1179
    Aihe