Vapaa kuvaus

Olen Markku Korpinen Lieksasta Harrastan musiikkia Kuorossa sekä yksinlaulua. Olen menestynyt joissakin laulukilpailuissa Kultakurkku karaokekisan finalisti 2008 Lieksan karaokemestari 2008 Kainuun Tangolaulun Finalisti 2008 sekä seniorilaulukisan semifinalisti toinen kierros 2007 aikanaan myös Pohjois-Karjalan karaokemestari.Senioritangokisan semifinalisti 2010 ja EL piirinmestari 2009 ja 2011 edustan nyt Oulussa PK piiriä ja olen toistamiseen mukana karaokelegenda semifinaalissa Olen työskennellyt kehitysvammaisten hoitajana sekä ohjaajana eri laitoksissa viimeksi Lieksan TEEKOO tuotteen johtavana ohjaajana. Harrastuksiini laulun lisäksi on kuulunut urheilutoimitsijan tehtävät ajanotossa tuloksia lukiessa sekä myös kuuluttajana,Toimin myöskin järjestyksenvalvojana eri tilaisuuksissa. Olen nykyään kihloissa ja elän avoliitossa jäin leskeksi ja siitä avioliitosta aikuiset lapset poika ja tyttö Suosikkibändit/artistit: Kuuntelen erilaista musiikkia Lempikirjat: Raamattu Vapaa-aikanani: Kuorotoiminta yksinlaulu ulkoilu marjastus sienestys.matkailu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Lieksa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset luonto dokumentit elokuvat Kotieläimet: Kotieläimiä ei tällä hetkellä pidän eläimistä aikanaan koita kalat ja kilpikonnat En pidä: Hyttysen pistot jos paljon, siihen mäntysuopa hyvä Parhaat matkakohteet: Unkari mutta olen käynyt eri valtioissa useamman kerran mutta, kaikkiaan 17 maassa diakuvia esim egypti israel Ruoka & juoma: Keitot maito piima kivennäisvesi Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Mieskotiteollisuuskoulu puutyö 2 v hitsaus ja levyseppä 6 kk kansankorkeakoulu ja vajaamielishoitajakoulu erikoistuminen ohjaaja Ammatti: Terveydenhuolto Työskentelen: entinen johtava ohjaaja Ase tai siviilipalvelus: säkylä korpraali Yhdistykset/kerhot: Hengitysyhdistys Diabetes.SPR.Kehitysvammayhdistys.venäjäseura suomen latu.Sotaveteraanit.Lieksan urheilijat Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Skype: Minulla on skype ja kamera Email: OYK.fi

Aloituksia

288

Kommenttia

12377

1. On aivan selvää että vaatii uskallusta omalla nimellä kirjoittaa asioista. Kuitenkin on muistettava se seikka ,että asioista tulee keskustella ja asioista voidaan olla eri mieltä politiikka on yhteisten asioiden hoitamista.
    Kuitenkin on niinkin,että on tiettyä asioiden salailua joka ei ole aina tarpeen kun asioissa on laajempi merkitys,kaikki päätökset eivät ole siis yksilöasioita.
    Kunnalle kuuluu tiedotusvelvollisuus jo lain mukaan, mutta miten se tapahtuu on sitten eri asia ja siitä on myös virinnyt keskustelua.
    On kuitenkin muistettava kaikessa hyvät tavat arvosteluissa,ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin, vaikka asioissa olisi eri mieltä,on aivan selvää jo näiden keskustelupalstojenkin osalta,että myöskään julkisuuden henkilö ei tarvitsee kaikkea niellä ja sellainen toiminta ei näiden sääntöjen mukaan ole sallittua.

Mitä tulee sitten tuohon viimeiseen asiaan ei monestikkaan ole kaikilla päätöksentekijöillä vielä tietoa miten lainsäädäntö toteaa ja miten päätökset tehdään sellaista tietoa ei aina ole kuntalaisilla myöskään,asioita tarkastellaan "mutu tuntumalla" eli minusta tuntuu ja se tuntuma ei liene aina hyvä joskin joskus tarpeellinen.

Tasa-arvolailla on romutettu myöskin jopa useasti meidän kunnassakin asiantuntevuus mutta on on kuitenkin hyvä,että asiantuntevuutta voinee olla kokemuksessa,ei kaikki viisaus ole kirjoissa ja polittisissa ohjelmissa siksi on tarpeen olla myöskin kansalaiskeskustelua ja jopa muitakin vaikutuskanavia kuin ainoastaan satamaparlamentti ja peliautomaattien luona olevat keskustelut jotka ovat useasti keskusteluja mutta lähinnä vain siellä mutta asioiden viesmistä eteenpäin ei sitten tapahtu niissä keskusteluissa saattaa mukana olla joo jo henkilöitä mutta kun on politrukkien kokous niin siellä sitä jää jyrän alle ja saattaa olla peräpenkin valtuutettu tämän uskallan varsin sanoa koska olen ollut mukana valtuustossa aikanaan 4 kautta ja millaista selkärankaa tarvitaan itsenäiseen ajatteluun. Aikanaan oli seteliselkärankaisia, mutta taitaa niittä olla nytkin eduskunta täynä noiden vaalirahasotkujen takia ja mikä on sitten vielä edessä?
    Markku Korpinen
  2. Jos lautakunta todella on kuten olettaa saattaa muuttanut viran määräaikaiseksi ellei sitä ole auki julistettaessa mainittu,asia on syntynyt virheellisessä järjestyksessä,eli ei aikanaan ole asiasta keskusteltu vaan ollaan oltu hieman leväperäisiä,mikä on tarkoitus.Joka tapauksessa töpätty tässä asian valossa.
    Lautakunta noin ajatellessa olisi voinut palauttaa asian uuteen valmisteluun ja siten julistaa uuteen hakuun niillä perusteilla mitä he ovat tarkoittaneet.
    Tarkoitus lienee jälleen olla ajamassa kuntien yhdistämistä ja jotakin hallintovirkaa sille taholle?
    Jotenkin nämä kahden lautakunnan yhdistäminen ei ole onnistunut vaan paljon asioita yhdelle lautakunnalle joka joutuu istumaan useita tunteja ja silloin yli kolmen tunnin kokouksen loppu on paskan jauhantaa.
    Markku Korpinen
  3. Kuntalaiset ovat jo toistakymmentä vuotta sitten tehneet asiasta esityksen ja minäkin olen asiaa tiedustellut ja jopa saanut oikein kauniita kirjeitä kaupungin johdolta.
    Kuitenkaan asiasta ei voinut aikanaan keskustella ja tiedustella kun oli teknisessä lautakunnassa varajäsenenä mukana sen esti demari pj
    On käsittämätöntä ettei asiaa ole saatu aikanaan käsittelyyn vaan asia on maannut vuosia valmistelussa teklassa.
    Alueen perhepäivähoitajat ovat asiasta todenneet, ettei tarve ole huvipuistoa perustaa vaan edes hiekakasa ja jokin paikka lapsille.
    Luin nyt että asia on ollut kaupunginhallituksessa käsittelyssä ja asiasta ovat kirjelmöineet perhepäivähoitajat.Aika näyttää mikä on poliittinen tahto ja poliittisen muistamisen merkitys muistaen vaalilmainosten lupauksia kodista ja perheestä.
    Mitä tulee noihin leikkivölineisiin niitä luvattiin siirtää lakkautetuilta kouluilta mutta niin ne vaan meni sivu suun kun hallintokulttuuri on sitä mitä se on ja tässä yhteydessä jokaisessa lautakunnassa on kaupunginhallituksen edustus mutta istuvatko vaan muodon vuoksi,muodon vuoksihan vanhalla piijalla on tissit.

On kuitenkin ihmeellistä että tuo sama summa on kyllä osoittaa kahdeksaan pölökkyyn ABC aseman luokse,Osoittaako se sitä että lautakunnan jäsenet ovat siellä suorana katsomassa liikennetä sitä se mielestäni osoittaa mitkä asiat koetaan tärkeiksi.
    Moni kansalainen asiaa ihmettelee ja näiden arvovaltaisen raadin menettelyä jotka valinnan suorittivat. ja jakoivat palkintorahat Lieksan ulkopuolelle.
    Ovat ihastuneita uppotukkeihin.Markku Korpinen