Vapaa kuvaus

Olen Markku Korpinen Lieksasta Harrastan musiikkia Kuorossa sekä yksinlaulua. Olen menestynyt joissakin laulukilpailuissa Kultakurkku karaokekisan finalisti 2008 Lieksan karaokemestari 2008 Kainuun Tangolaulun Finalisti 2008 sekä seniorilaulukisan semifinalisti toinen kierros 2007 aikanaan myös Pohjois-Karjalan karaokemestari.Senioritangokisan semifinalisti 2010 ja EL piirinmestari 2009 ja 2011 edustan nyt Oulussa PK piiriä ja olen toistamiseen mukana karaokelegenda semifinaalissa Olen työskennellyt kehitysvammaisten hoitajana sekä ohjaajana eri laitoksissa viimeksi Lieksan TEEKOO tuotteen johtavana ohjaajana. Harrastuksiini laulun lisäksi on kuulunut urheilutoimitsijan tehtävät ajanotossa tuloksia lukiessa sekä myös kuuluttajana,Toimin myöskin järjestyksenvalvojana eri tilaisuuksissa. Olen nykyään kihloissa ja elän avoliitossa jäin leskeksi ja siitä avioliitosta aikuiset lapset poika ja tyttö Suosikkibändit/artistit: Kuuntelen erilaista musiikkia Lempikirjat: Raamattu Vapaa-aikanani: Kuorotoiminta yksinlaulu ulkoilu marjastus sienestys.matkailu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Lieksa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset luonto dokumentit elokuvat Kotieläimet: Kotieläimiä ei tällä hetkellä pidän eläimistä aikanaan koita kalat ja kilpikonnat En pidä: Hyttysen pistot jos paljon, siihen mäntysuopa hyvä Parhaat matkakohteet: Unkari mutta olen käynyt eri valtioissa useamman kerran mutta, kaikkiaan 17 maassa diakuvia esim egypti israel Ruoka & juoma: Keitot maito piima kivennäisvesi Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Mieskotiteollisuuskoulu puutyö 2 v hitsaus ja levyseppä 6 kk kansankorkeakoulu ja vajaamielishoitajakoulu erikoistuminen ohjaaja Ammatti: Terveydenhuolto Työskentelen: entinen johtava ohjaaja Ase tai siviilipalvelus: säkylä korpraali Yhdistykset/kerhot: Hengitysyhdistys Diabetes.SPR.Kehitysvammayhdistys.venäjäseura suomen latu.Sotaveteraanit.Lieksan urheilijat Siviilisääty: Varattu Lapset: --- Skype: Minulla on skype ja kamera Email: OYK.fi

Aloituksia

288

Kommenttia

12377

1. Et sitten tajunnut asiaa. lainasit tekstiäni.
    Kukaan selkeästi ns puli ei ole käyttäytynyt tuolla tavalla kuin nämä jopa julkisessa palvelutehtävässä toimivat henkilöt kännipäissä.
    Otin kyllä heti yhteyden asian selvittämiseksi mutta apua ei tullut joten jälkeenpäin seli seli vaikka pysäytin jopa poliisiauton olin itse selvinpäin ja todistajia on.
    Mitä tulee sitten järjestyssääntöön se ei ole enää kunnallinen vaan koko valtakuntaa kattava järjestyslaki.
    Moninainen olisi joukko jotka tarvitsevat toimeentulotukea elantoonsa eli se jolloinkin oli 1552 perhekuntaa joten ei pidä yleistää.
    Porttikieltoa ei nykyisin edes ravintolaan voidan antaa vaan harkitaan tapauskohtaisesti ja viitaten edelliseen käyttäytymiseen ja mahdolliseen uuteen ongelmaan henkilön taholta.
    Mielestäni näiden herrojen osalta olisi myös ollut puhuttelu paikallaan mutta sitä ei ole tapahtunut joten miten lienee syrjintä kohtaani jopa viranomaisten taholta.Tokko tuo kamera olisi asiaa ratkaisut jo filmi voisi viuhahtaa tai ei tunnisteta
    Sinänsä toisen otin puhutteluun ja olipa hieman nolona myöhemmin.
    Mitä tulee tuohon suolen toimintaan niin kyllä se osaa toimia Herroillakin sanon kuin kartanon omistaja aikanaan samoin ne herrat oksentaa kuin tavan kansalaiset ja paikkoja sotkevat.
    Joskus olen laittanut jonkun herran nukkumaan ja todennut tässä sitä hullu hoitaa herraa.Osaa ne herratkin torkahdella mutta eikö niitä nähdä meidän Puustellissa mutta minua katsotaan kuin hyena välillä siksi käyn selvinpäin ettei takki lennä silmille silloin on vaikea löytää ovea ja kädestä voidaan vääntää kuin vanhaa autoa veivillä.MK
  2. Kaikkien pitäisi päästä kulkemaan paukkuraudat käsissä siihenkö ollaan menossa?

Olen tässä suhteessa kyllä vanhanaikainen ja varmaan moni muukin ikäluokkani ihminen.
    Kyllä jokaisella ihmisellä pitäisi olla tieto siitä mikä on oikeaa ja mikä väärää,sekä jo lapsesta asti opetettu ettei lapsi saa kauppojen hyllyltä ottaa kaikkea tavaraa huudon perään.Myöskin kotona jo opetetaan se seikka mikä on toisen tavaraa ja mikä on omaa mihin saa koskea ja mihin ei.
    Ilmeisesti nyt opettajat ovat väsyneitä niissä suurissa oppilasmääristä tai muuten veteliä etteivät ehdi enää valvoa ja opastaa hyviin tapoihin vaan asia sysätään muille viranomaisille.
    Perään myöskin yhteisvastuuta asioiden hoidossa,eli sitä että myöskin ympäristö ohjaisi siinä ettei paikkoja rikota.Toisaalta joskus poliisien toiminta on leväperäistä jos on ilmoituksen tehnyt ,mutta ainakin juuri urheilupuiston osalta aikanaan huomasin mitä on tekeillä ja tei siitä ilmoituksen ja näin poliisit toimivat ja jopa saivat nämä meidän kullannuput ja alkoholin välittäjän kiinni.
    Samoin oli sataman osalta näissä pileissä missä tunnistin tulevat tapahtumat järkkärinä jo aluillasta mistä häiriö tulee.
    Mutta on aivan aikuisia työssäkäyviä arvostettuja henkilöitä jotka eivät myöskään kännipäissä osaa käyttäytyä sen osaan sanoa viime kesän osalta koska kimppuuni käytiin ja poliisilta oli seli seli asiaan jälkeenpäin,eli näin pitkälle tämä muukalaisviha on mennyt Lieksassa.
    Mielestäni jonkun valvontakameran avulla kyllä saatiin tuhopolttaja tunnistettua, mutta mitä tulee sitten noihin paivittäin vortoilijoihin niin meidän tulisi tunnistaa mitä voitaisiin tehdä alkoholistien kanssa mihin suuntaan toimintaa voisi kehittää,Joku kiitti pois lähtevää lääkäriä siitä että hän sai elämän takaisin.
    Onko sitten niin, että liian nopeasti tuupataan lääkkeitä ja ongelma jää siten hoitamatta sekakäyttö itse tietämättä on vaarallinen yhdistelmä aikuisellekin, siinä persoona kärsii.
    On tietysti hyvä kelle tuo valvonta riittää ,mutta kaikille se ei tehoa.Ainoastaan toisen ihmisen läheisyys ja lämpö,mutta jos se toinen ihminen on kuin kylmä muuri niin se ei paljon auta ,silloin on kulkijan kaivo tuttu paikka.MK
  3. Jos nyt ilmeiseti olisi haettu valtiolta ylimääräistä avustusta niin valtiovallan taholta oltaisiin ryhdytty toimenpiteisiin talouden tasapainottamiseksi,
    Tuo valtion rahastus ei liene oikea tapa hoitaa kunnan taloutta.sellaista toimintaa harjoitaa kyllä jotkut yksityiset tahot hakiessa jatkuvasti joitakin RAY tukea ja monia muita talkoita vaikka kirkon penkin kautta.
    Toisaalta sitten valtiovalta olisi hieman katsellut paremmin miten näitä palkankorotuksia jaellaan,silloin oltaisiin hieman kuin holhouksessa ja se voisi käydä jo arvovallalle joten joskus annetaan investointien repsottaa valillä pidetaan taukoa ja sitten taas ollaan pulassa ja hakemassa rahaa.
    Tämä on tätä minun kuvitelmaa mutta kuitenkin koettu ja nähty.MK
  4. Onko valtuustotyöskentely nuorallatanssimista vai yhteisten asioiden hoitamista?

Tässä hieman huvittaa toisaalta olen murheellinen ja tietoinen siitä mitä on yhteisten asioiden hoitaminen ja mitä se toisaalta vaatisi valtuutetulta.
    Valtuutettu tulessaan valituksi valtuustoon edustaa sen jälkeen kuntalaisia sillä valtuutuksella mitä äänestäjät ovat hänelle antaneet.
    Toisaalta olen nähnyt näitä monella tuolilla istujia tuuliviiriää joo joo henkilöitä joskus ainakin taannoin ja tiedän sen millaista toimintaa ryhmäkuria voidaan tehdä mutta olen kyllä toiminnassani antanut takaisin ns isokekäisille.
    Kyllä valtuutetulla on oikeus saada nähtäväksi ne asiakirjat mitä hän toimessaan tarvitsee.
    Olen tehnyt esityksiä ja aloitteita myöskin melko runsaasti enemmän yksityisenä kuntalaisena kuin valtuutetut yhteensä? Jotkut aloitteista on vuosien saatossa toteutuneet kun asia on ymmärretty ja sitä jatkuvasti seurannut mm aikanaan Partalanmäen vanhainkodin kattoikkunaremontti ,että lämpötilat olisivat suotuisat valtuusto myönsi rahat ja taas uusia suunnitelmia ja konsulttia ja suunnitelmia taisi mennä teknisen viraston pyörteissä 6 vuotta saamatonta porukkaa on tälläinen touhu.
    Nyt on kansalaisaloitteesta rauhalan alueen leikkikentästä kulunut jo 11 vuotta.
    Mitä tekee nyt sitten syrjälainen kun niin kehutaan ja on kaupunginhallituksessa saako mitään äntiin.Mitä tekee sitten nämä meidän muut äitee ihmiset Oravalahti ja Riikonen joo joo ko.
    Kuulehan Kolin Eskelinen oletko mies paikallaan tässä asiassa kaupunginhallituksessa kysynpä vaan,olen oppinut sinut tuntemaan yhteistyökykyisenä.samoin Reijon, akat on akkoja. Markku Korpinen