Saako Lieksan kaupunki ketjuttaa työsuhteita

pätkätyöläinen

Oli Ossi Muikulla Karjalaisessa mielenkiintoinen näkökulma työsuhteiden ketjuttamiseen. Hän kehoitti varomaan! Ilmeisesti viesti oli tarkoitettu kaupungin päättävissä viroissa oleville henkilöille.

Valitettavasti myös työntekijätkin lukevat lehtiä. Tuli varsin kummallinen olo. Kun koulusta valmistutaan, ollaan valmiita vastaanottamaan lyhyitäkin työsuhteita. Sanotaan, että näin saadaan jälka työpaikan ovenväliin. On kuvitelma, että jos osoitat olevasi hyvä työntekijä, on mahdollisuus saada seuraava esim. sijaisuus. Esimies on monesti sanonut, että on hyvä, että on nuoria kasvamassa ja päteviä henkilöitä on heti saatavilla kun paikka avautuu.

Nyt Muikun näkemyksen mukaan, tämä on suuri riski ja vaaratilanne. Hyviä työntekijöitä ei pidä ottaa uudestaan kaupungille töihin, vaan on palkattava joku toinen, huonompikin käy. Onko tämä todella Lieksan kaupungin henkilöstöpolitiikkaa. Kuitenkin on puhuttu, että työvoimapula on tulossa ja kaupungin on pystyttävä säilyttämään hyvät kasvot kilpailutilanteessa. Voi olla, että parempi työnantaja vie parhaat työntekijät.

Nuoret, älkää siis yrittäkö jäädä kärkkymään paikkaa Lieksan kaupungilta, koska olette vaaratekijä, jota kaupungin tulee välttää.

Sosiaali- ja terveyspuolella on jo monta vaaratekijää, työntekijöitä jotka ovat vuosikauden olleet ketjutettuina. Eikö Muikku ole aikaisemmin ohjeistanut kaupungin johtoporrasta, onko herääminen tapahtunut nyt puolustellessa Määttästä.

5

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö sijaisia kaivata

Eikö kaupunki tarvitse vuosi- tai sairaslomien sijaisia. Jos nämä eivät saa olla samoja työntekijöitä, niin on outoa. Kouluttaako kaupunki aina mielellään uudet työntekijät. Eikö se vie aikaa. Hoitotyössä varsinkin sijaisenkin tulee olla hyvä ja luotettava työntekijä. Eikö maailma ole tätä asiaa opettanut

• pöllikkä

Näin on tainnut valitettavasti Muikulle käydä. Puhuu yhtä ja tekee toista. Rehtori Turpeisen mukaan Muikku olisi voinut puuttua topakammin Määttäsen päätökseen vaihtaa viranhaltijaa. Näin ei tehnyt. Olet oikeassa siinä, että näitä ketjuttamisia on vaikea vältää., koska ei ole järkeä vaihtaa hyvää työntekijää yksi siksi, että ketjutus uhkaa. Muikun kannattaisi tutustua hieman tarkemmin työlainsäädäntöön ennen kuin ohjeitaan jakelee. Ihmettelen muutenkin demareiden ja kepun liittoa Määttäs asiassa. Tämä on sarjassamme harakiri toimintaa ja tulos näkyy eu vaaleissa. Kansa antaa äänensä soinislaisille ja Lieksassa saastamoislaisille.

• mutta otto-oikeus

Rehtori Arto Turpeinen olisi palkannut kyseisen ammattitaitoisen ja pätevän opettajan. Lisäksi opettajalla oli tarvittava työkokemus. Tämä työkokemus katsottiin ilmeisesti esteeksi ja tilalle Määttäsen johdolla palkattiin toinen.

• mutta otto-oikeus kirjoitti:

Rehtori Arto Turpeinen olisi palkannut kyseisen ammattitaitoisen ja pätevän opettajan. Lisäksi opettajalla oli tarvittava työkokemus. Tämä työkokemus katsottiin ilmeisesti esteeksi ja tilalle Määttäsen johdolla palkattiin toinen.

Kyllä joka on aikanaan ketjuttanut asioita niin varmaan tämä seikka oli tiedossa.
        Miten sitten opettajan kohdalla on toimittu ja miten ammattiliitto luottamusmiehet on asiaan reakoineet sitä minä en tiedä.
        Sitävastoin tiedän sen seikan ,että aikanaan olen itse ollut tekemässä tai hyväksymässä päätöstä jolloln kaikki seikat eivät olleet tiedossa, ketjuttamisen osalta,näin ollen lautakunta teki uuden päätöksen, siis itseoikaisun koska muuten kaupunki olisi joutunut maksamaan myös huomattavan summan asian vuoksi.Mikäli niin olisi toimittu kuin ensin oli esitetty.
        Oliko sitten nyt joitakin jukuripäitä asialla, joka halusi saada tahtonsa läpi hinnalla millä hyvänsä välittämättä kustannuksista? taustoja en tiedä mutta veronmaksajana oudoksun asiaa. Markku Korpinen

• ei seuraa

muuta kuin piloille keitetty kalasoppa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      1011
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      871
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      810
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      796
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe