Vapaa kuvaus

Hiljainen, rauhallinen ja rehellinen oman polkuni kulkija sinkkumies. Harrastukseni ovat musiikki (Mike Oldfield, klassinen ja vanhempi progressiivinen rock), koira, luonto ja uinti. Vihaan eläinrääkkäystä, väkivaltaa, pedofiliaa ja kaiken maailman sotahulluja johtajia. Henkiset asiat ovat myös tärkeitä. Urantia. Email: [email protected] Linkit: http://www.mikeoldfield.com, http://www.tubular.net, http://levypulju.nettisivu.org/etusivu/ Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Sinkku Lapset: --- Email: [email protected]

Aloituksia

11

Kommenttia

141

1. ... on edelleen, mutta tarkoitus olisi irtisanoa se heti, jos 'pakkomaksuun' tulee vielä yksikin korotus. Ja sen tulen tekemään! Ja tuleehan se korotus, se on selvä se!! Yritän vain nyt ottaa asioista etukäteen selvää, että ns. luvattomana en tunne sitten itseäni rikolliseksi ja vainotuksi. Ovikin on tarkoitus avata lupatarkastajalle ja näyttää, että omistan vain ja ainoastaan analogisen televisiovastaanottimen siihen liitettynä scartilla DVD-soitin.
  2. Kiitos vastauksesta. Joo... ei minunkaan mielestä ole tarvis maksaa mitään lupia, jos kanavien seuraamisen sijasta katselen vain kaupasta ostettuja DVD levyjä. Siinä on vaan sellainen juttu, että televisiossa on scart, johon DVD-soitin liitetään. Samoin televisioon voidaan liittää digiboxi scartilla vaihtoehtoisesti. Tai sitten molemmat liitetään sellaisella jakajalla. Oletetaan, että minulla on oikeasti sellaiset systeemit, että en voi vastaanottaa kanavia. Päästän lupatarkastajan kotiini ja sitten aluksi toteaa, että en voi todellakaan vastaanottaa kanavia. Sitten pirulainen keksiikin jotain älytöntä ja alkaa väittämään, että minulla on digiboxi ja liikuteltava antenni jossain piilossa ja että heti kun hän lähtee muita kiusaamaan, niin kuulemma otan vermeet piilosta ja alan vastaanottamaan kanavia (mitä siis en todellakaan tee). Voiko lupatarkastaja antaa ukaasia/laskua jo pelkästä epäilystä vastaanottaa kanavia?

Se miksi olen edelleen ihan luvallinen, niin ihmettelen sitä itsekin näin nettiaikana?!? Suurin osa tarjonnasta on pelkkää 'suhinaa' ja tositveetä, johon alkaa kyllästymään. Kieltämättä YLETeemasta tulee välillä ihan katsottavia elokuvia ja musiikkia, mutta vähiin se silti jää. Jos katson mainoskanavia, niin tuo tahohan ei saa lupamaksuista senttiäkään. Kaikkinensa tarjonta on huonoa ja lupamaksu ihan liian korkea siihen nähden, mitä sillä saa. V***uun valtioneuvosto ja sen politiiikka.

Laitan uutta palautetta virastolle jossain vaiheessa ja ilmoitan sitten tähän ketjuu vastauksia. Jos vaan raasut osaavat vastata. Aaarrgghh!!!!
  3. Laitoin viestintävirastolle palautetta lupamaksukäytännöstä ja tulevasta lupamaksukorotuksesta. Alla palaute, jonka kirjoitin...

"Tervehdys! Jos tuo lupamaksu vielä kerrankin nousee entisestään, niin irtisanon lupani. Tiedoksi vain etukäteen! Elokuvani ja musiikkini katselen jatkossa sitten kaupasta ostetuista virallisista DVD-levyistä. Pistäkää tuo YLEn tarjonta maksukortin taakse tai alentakaa lupamaksua senkin ahneet..."

Seuraavaksi viraston vastaus...

"Kiitos viestistänne.
    Televisiomaksu perustuu voimassaolevaan lakiin (laki valtion televisio- ja radiorahastosta 745/1998), jossa maksuvelvollisuus määritellään ja siitä päättää valtioneuvosto. Viestintäviraston tv-maksuilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa televisiomaksun suuruuteen.

Televisiomaksu ei perustu Yleisradion lähettämien kanavien seuraamiseen, vaan television käyttämiseen ja se on riippumaton siitä mitä kanavia tai ohjelmia katsotaan ja kuinka paljon niitä katsotaan.

Ystävällisin terveisin"

Eli onko tosiaan näin, että luvaton ei saa edes katsella kaupasta ostettuja DVD-levyjä televisiossaan? DVD-soitin olisi scartilla kiinni televisiovastaanottimessa pakostakin. Viittaan tarkennuksena vastauksessa ilmoitettuun 'television käyttämiseen'. Minähän ilmoitin palautteessa, että käytän edelleen televisiota, mutta YLEN kanavien seuraamisen sijasta pyhitän aikani kaupasta ostettuihin DVD-levyihin, eikä antennia tai muuta kanavien vastaanottamiseen tarkoitettua laitetta ole tarkoitus käyttää. Irtisanottuani lupani on OIKEASTI tarkoitus heittää antennit, vahvistimet ja digiboxit romukoppaan, mutta riittääkö se mahdolliselle lupatarkastajalle, jos joskus tulee kenties tsekkaamaan tilanteeni. Mitäs mieltä muut ovat viraston vastauksesta?
    Alkaa vaan pikkuhiljaa ottamaan päähän tämä YLEn 'pakkomaksukäytäntö'.
  4. Tämä on vaan maallikon neuvo, jota itse olen välillä kokeillut, kun sama juttu mulla täällä, ei näy tekstityksiä. Kokeile sellaista, että menet digiboxivalikkoon/kokoonpano. Sieltä etsit versiopäivitys kohdan ja etsit uutta päivitystä. Mun oma boxi (Matsui perusmalli) ei ainakaan ole löytänyt päivityksiä, mutta mielestäni se vähän riippuu digiboximallista. Auttaisiko tuo? Jos boxi löytää uuden päivityksen, niin jotain sen pitäisi parantaa/korjata tai ainakin tarkoitus on.

(ei viitsisi maksaa televisiolupaa ellei saa täyttä palvelua!)

Joo... olen kanssasi samaa mieltä. Lupamaksu on jo muutenkin noussut ihan älyttömyyksiin. Ja tulevaisuudessa nousee entisestään.