Vapaa kuvaus

mies Koulutus: Ammattikoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä

Aloituksia

1

Kommenttia

6

1. Samat sanat perhanan pahanmakuinen ja kurkku ja nenän limakalvot ärtyivät, kallistakin oli, kävin apteekissa antamassa palautetta tuotteesta, sanoivat että jokkut asiakkaat olivat kovin kiitelleet, tiedä sitten, ei skulaa meikäläisellä.
  2. Moi Jussi! Ilmeisesti raparperin oksaalihappo toimii muurahaiskarkottimena. Hyvä, ilmeisesti vanha konsti, joka luonnonmukaisena meikäläisen mieleen. Myös käenkaalinlehtiä voisi samaan tapaan hyödyntää murskattuna... Oli muuten minulle uusi konsti, joten suurkiitos sen jakamisesta! > > Alkuperäinen kysymys Suomi24-keskustelupalstalta: > > "hei > > > laitoimme jo muurahaisrasioita ( valkoisia, merkki raid, yht 6 kpl ) > keittiöön ja sen ansiosta pienet muurahaiset ovat selvästi vähentyneet > keittiöstä. Mutta niitä on vielä vähän ja ne tulevat keittiön pöydälle > ja työtasolle. Olemme myös sirotelleet kanelia. Saakohan ilmojen > lämpeneminen ne katoamaan vai pitääkö vielä itse tehdä jotain? > > Rivitaloasunto, ja koskaan muulloin ei ole näitä kuin keväällä > jonkun aikaa. Pitäisikö yksi laittaa ulko-oven ulkopuolelle, jolloin > yksi rasia olisi ulkona? > Nimim. Miten muurahaisista eroon?" > > vastaukseni > > "Toimiva karkoituskeino on oman kokemuksen mukaan raparperi, jota ei > tällä hetkellä varmaan saa muuta kuin omasta tai mummun pakastimesta. > Luin raparperikonstin jostain lehdestä takavuosina ja se on todella > toimiva konsti. Raparperiä pilkotaan paikalle jossa muurahaiset > liikkuvat. Raparperi ei tapa muurahaisia, mutta ilmeisesti se häiritsee > huomattavasti niiden keskinäistä viestintää tms. Raparperistakin menee > teho pilkottuna jonkin ajan kuluttua ja silloin pilkotaan vain lisää > tuoretta tavaraa murkuille. Olen itse käyttänyt raparperia monet kerrat > ja ainakin itselläni se on lähettänyt murkut etsimään siedettävämpää > asuinpaikkaa. Kaikki ihmiset joille olen neuvonut tuon saman konstin, > ovat olleet tyytyväisä ja kertoneet sen toimivan. > "