Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

261

Kommenttia

2108

1. pitkästä aikaa fiksu avaus. Tämä on täyttä asiaa. Seuraavassa onkin minun poimintoja tekstistä ja niihin annetut lyhyet kommentit. Ikäänkuin lyhyt tiivistelmä:

"Suomessa on eniten metsästäjiä koko Euroopassa" VALITETTAVA TOSI ASIA

"hirvestäjä ampui kaverinsa" VOI VOI

"ihmisiä on ammuttu muun muassa metsäkanalintuna ja hanhena" HEH HEH

"ihmiset jättävätkin sieni- ja marjareissunsa väliin metsästäjien pelossa" HUONO JUTTU

"Metsästäjien keskusjärjestö perustelee metsästystä luonnonhoitona ja kantojen säätelijänä"

HEH HEH MITÄ PASKAA JA VALETTA

"Jos susilauma hajotetaan esimerkiksi tappamalla osa laumasta, joutuu yksinäinen susi tyytymään pienempiin saaliisiin"

MAHDOLLISIMMAN ISOJA SUSILAUMOJA METSÄT TÄYTEEN NIIN REKKUKIN VOI SÄILYÄ HENGISSÄ

"Suomessa voisi olla biologisesti 3000-4000 sutta, eikä se olisi vielä ongelma"

SUSIANALYYSIIN PEREHTYNYT EI-HYSTEERIKKO YMMÄRTÄÄ TÄMÄN JA HYVÄKSYY VIELÄPÄ SUUREMMAN SUSIMÄÄRÄN

"Susi on viimeksi tappanut ihmisen Suomessa vuonna 1883 eikä tästäkään tapauksessa ole varmuutta..."

SUSIUSKOVAISUUS KUKOISTAA SUOMESSA

"Myös sellaiset linnut ovat saalistuslistalla, joiden lihaa pidetään pahanmakuisena"

RAIVOHULLUN JA AHNEEN IHMISPORSAAN TAPPAMISEN HIMO

"Metsästys myös osaltaan lisää hirvikolareiden määrää"

MINÄHÄN OLEN JOSKUS VERRANNUT HIRVESTYSTÄ KANNIBALISMIIN, KUN LIHANHIMOISET APINAT MÄSSÄILEVÄT HIRVILIHALLA VÄLITTÄMÄTTÄ PÄTKÄÄKÄÄN TÄYSIN SIVULLISISTA IHMISUHREISTA

"Samaan aikaan kun hirviä tapetaan kolareiden pelossa, tapetaan susia ja muita suurpetoja, jotka voisivat rajoittaa hirvikantojen kasvua"

KUIN SUORAAN SUSIANALYYSISTANI

"Keniassa metsästys on ollut kiellettyä yli kymmenen vuotta"

SUOMI ON AFRIKKAANKIN VERRATTUNA TAKAPAJULA JA APINOITTEN VALTAKUNTA
  2. usein sanonut, mitä mieltä olen irrallaan olevista poroista. Ne joutaisivat ilman muuta susien raatelemiksi. Pitäisivät poropaimenet karjansa aidatulla alueella. Lisäksi valtion massiivisista petokorvauksista tulisi luopua.

En minä väitä, etteikö kuolemaa siellä surtaisi ihan samalla lailla kuin täälläkin. Turha hysteria petojen osalta vain on pientä Suomeen verrattuna. Toki Kodiakin saarellakin jollain lailla rajoitetaan karhukantaa. Vuosittain siellä metsästetään noin 180 kodiakin karhua. Erona Suomeen on mm se, jotta täällä räkä poskella rehvastellaan kaadetun karhun ympärillä hätäpaskan hajuisen hien valuessa samalla selkärankaa pitkin. Kodiakin saarella taas lähinnä kyynel silmässä ammutaan noita hirmuisia ja yleviä petoja.