Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5105

1. "Aina vedotaan lajin sisäiseen muuttumiseen, jolloin kissa on edelleen kissaeläin.'

Kreationistit tosiaan alkavat aina vedota lajinsisäiseen muunteluun, mutta kukaan heistä ei osaa kertoa, miten tuo kreationismin mukainen käsite "laji" oikein määritellään. Millä perusteella määrittelet kissaeläimet omaksi lajikseen? Miten voidaan päätellä kuuluvatko jotkin eliöt yhteen vai samaan lajiin?
    Tuon määrittelyn ongelma on se, että kreationistien täytyy vetää täysin mielivaltainen raja siihen, mihin asti eri eliöiden yhteiset ominaisuudet todistavat yhteisestä kantamuodosta ja minkä jälkeen yhteiset ominaisuudet ovatkin vain selittämätön Jumalan oikku.

Jos et noita osaa kertoa, kaikki puhe lajinsisäisestä muuntelusta on tyhjää sanahelinää.

"että näemme kuinka jokin eläin muuttuu täysin toiseksi eläimeksi."

Mitä tarkoitat "täysin toiseksi eläimeksi" muuttumisella?

Tuossa on esimerkkejä havaitusti tapahtuneesta lajiutumisesta:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Havaittu_uusien_lajien_synty
  2. "Sana "sinuttelu" ei kyllä liity siihen onko kyseessä kieliopillisesti yksikön tai monikon ensimmäinen, toinen vai kolmas persoona."

Kyllä se nimenomaan liittyy. Voit tietenkin keksiä vakiintuneille sanoille uusia merkityksiä, mutta ei kannata ihmetellä kun muut eivät tajua niitä.

"Sana "sinutella" kuvaa toisen aliarvioimista, väheksymistä, pilkaamista ymv. Lisäksi sille on tyypillistä se, ettei toisen vakuuttavia todisteita oteta vastaan/vakavasti yksinkertaisesti siitä syystä, että ne horjuttaisivat kuulijan uskoa. "

Eikö tämä "sinuttelu" sitten kuvaa juurikin sitä, mitä sinä harrastat ateisteja kohtaan?

"Samoin ateisti ei usko kristittyjen todisteisiin."

Miksi valehtelet? Totta kai uskon, jos ne todella ovat päteviä todisteita. Ei minulla ole mitään ongelmaa uskoa esim. kristityn Matti Leisolan todisteisiin siitä, että "darwiniaaniset" mekanismit ovat tehokkaita ja että suunnattu evoluutio toimii paremmin kuin "järkiperäinen" suunnittelu.
    https://www.researchgate.net/publication/51386157_Protein_engineering_Opportunities_and_challenges

"Ateisteilla on siihen syynsä, vaikka uskovat todistavat vakuuttavasti esim. paranemisihmeillä, rukouvastauksilla, henkilökohtaisilla todistuksillaan.... "

Todistus ei ole todiste. Ei sinullekaan varmasti kelpaa hindujen todistukset heidän jumaltensa muka suorittamista ihmeparanemisista?

"Ateisti ei voi olla 100-varma koskaan aatteestaan"

Niin. Tavallisesti ihmiset myöntävät, että on mahdollisuus on väärässä oloon, ja yleensä he ovat valmiita korjaamaan näkemyksiään, jos siihen ilmenee hyvä syy. Kiihkouskovaiselle tällainen ajatustapa on varmaankin vieras.

"Olen sanonut joskus ateisteilta, että hänelle annetaan 1/2 h aikaa kertoa ne todisteet ja vakuuttavuudet mikä saa hänet olemaan ateisti. "

Vaikuttaa että olet ollut tekemisissä aika outojen ateistien kanssa. Mitä minä olen näitä keskusteluja seutrannut ja itse käynyt, niin tuohon vastaaminen vie pari sekuntia:
    Olen ateisti todisteiden puutteen takia. Koska mistään jumalasta ei ole mitään uskosta riippumatonta näyttöä, ei yhteenkään jumalaan ole perusteltua syytä uskoa.

"Usein ateistit eivät tiedä mitään vakuutavaan todistetta darwinismin paikkaansapitävyydestä."

En ole ihan varma mitä tarkoitat darwinismilla, mutta oman kokemukseni perusteella ateistit yleensä tietävät evoluution todisteista ja osaavat esim. linkata tämän yleistajuisen esimerkkilistan niistä:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Esimerkkejä_uusien_eläinlajien_synnystä
    En osaa sanoa mikä olisi vakuuttavin todiste, mutta oma suosikkini on tämä tutkimus jossa yksisoluinen hiiva muuttui monisoluiseksi organismiksi kirjaimellisesti tutkijoiden silmien edessä:
    https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/
    (Linkki varsinaiseen tutkimukseen on jutun alussa.)

"Eikä useat ateistit eivät olen edes lukeneet Darwinin kirjaa Lajien synty. "

Ei meistä suurin osa tosiaan ole lukenut sitä. Ja miksi pitäisikään. En vain näe mitä tarkoitat tuolla huomautuksella.

"Ja turvaahan Darwinkin noin 70 kertaa sanaan "uskoa" eli kehoittaa uskomaan todistamattomiin asiohin. "

Eihän se, että käyttää sanaa "uskoa" tarkoita sitä että kehottaa uskomaan todistamattomiin asioihin. On perusteltua uskoa ja on sokeaa uskoa. Ehkäpä tieteentekeminen on sinulle hieman vieras asia. On aivan normaalia, että tieteessä ei puhuta varmoista totuuksista, vaan nöyrrytään epävarmuuden edessä.

"Mutta miksi ateisti on ateisti? Miksi ihmiset eivät halua kääntyä kristityksi ja ottaa Jeesusta Vapahtajakseen?
    Siihen on yksi pääsyy: Ateistin oma syntisyys. "

Ainoa syy, miksi olen ateisti, on se, että yhdestäkään jumaluudesta ei ole mitään uskosta riippumatonta näyttöä. Tästä olen tehnyt johtopäätöksen, ettei yhtäkään jumalaa ole.

"Saatana on kaiken valheen isä. "

Saatanako sinut laittoi valehtelemaan ateimin syistä? Eikö kielto antaa väärää todistusta lähimmäisestä merkitse sinulle mitään?

"Lue Raamattua."

Luettu moneen kertaan. Juuri Raamatun lukeminen oli yksi keskeisiä syitä sille miksi aloin epäillä uskoani.
  3. "Evoluution paikkansapitävyyden sen sijaan voi tarkistaa ja onkin tarkistettu. Tulokset eivät anna mitään tukea evoluutiolle so. uusien lajien syntymiselle nykyisistä lajeista."

Voihan nyt sentään, unohdit kokonaan kertoa että millä lailla tuo tarkistettu.

"Näin yksinkertainen ja epätieteellinen teoria oli tiedemaailman ulkopuolella helppo ymmärtää ja hyväksyä, ja niinpä siitä tuli nopeasti tieteen valtavirtaa. "

Ei, vaan evoluutioteoriasta tuli tieteen valtavirtaa, koska sitä tukee valtava todistusaineista. Tässä joitain yleistajuisia esimerkkejä:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet

"Kaikki mitä Darwin - ja darvinistitutkijat viimeisten 163 vuoden aikana - havaitsivat oli vain lajien sisäistä sopeutumismuuntelua."

Olet väärässä:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Havaittu_uusien_lajien_synty

" niin miksi he eivät pysty laboratorioissa tuottamaan evoluutiota so. uusia eliölajeja olemassa olevista lajeista"

Miksi sitä laboratoriossa pitäisi kokeilla, kun sitä voi havaita muutenkin, ks. ylempänä oleva linkki.

"Evoluutioteoria on polkenut paikallaan "

Miten niin? Sen pohjalta on tehty sovelluksia ja se on muuttunut koko ajan vastaamaan entistä paremmin todellisuutta.

"Evoluutioteoria jos mikä on evolutionistien kokoelma "pyhiä kirjoituksia"."

Jaa, tämä on minulle uusi tieto. Mitä nämä evolutionistien pyhät kirjoitukset mahtavat olla?

Unohdit vastata kysymykseen, jonka esitin viestissä, jota kommentoit.
    Ovatko kristilliset kirkot olleet väärässä sellaiset parituhatta vuotta?