Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5112

1. "Kun tulokset tulivat, virallisen version mukaan juuri näytepalan kohtaan oli lisätty paikka 1300 luvulla (miksi?)"

Mitä ihmettä selität? Ne olivat nimenomaan liinan aitouteen uskovat, jotka keksivät hätäselityksen paikkamateriaalista. Tutkimuksen tehneet eivät sellaista väittäneet "virallisessa versiossa" eivätkä muutenkaan. Ja koska palo tapahtui 1500-luvulla, sen aikainen paikka olisi antanut nuoremman tuloksen kuin 1300-luku, joten selitys paikkapaloista on aivan älytön.
  2. "Tämä piste, josta universumi on, on Herra Jumala, Kaikkivaltias."

Voithan sinä määritellä, että Jumala on sama asia kuin alkuräjähdyksen alkupiste, mutta jos määritelmää paikkansapitävyyttä ei voi mitenkään tarkistaa, kyseessä on vain tyhjä sanahelinä.

Kiistätkö muuten sen tieteen havaitsemaan asian, että alkuräjähdys tapahtui noin 14 miljardia vuotta sitten? Olen kuvitellut sinua nuoren maan kreationisiksi.

"Kait sinä olet lukenut Raamattua, tai tätä ketjua, jossa on todistettu,
    ja todistetaan, Raamatun Sana, että kaikki on syntynyt Hänestä,"

Olen lukenut tämän ketjun ja Raamatun, mutta multa meni ohi se missä tuo todistettiin. Olen törmännyt vain perusteettomiin väittämiin, jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.

"Ennen Jumalaa ei ole ollut toista Jumalaa, joka olisi luonut Luojan."

Eli kaikki mitä aiemmassa viestissäsi kirjoitit siitä miten asiat vaativat luojaa ja suunnittelijaa, olikin pötypuhetta. Nyt vain hylkäsit kaikki perustelusi, kun puhe tuli sinun jumalastasi. Jos Jumalan voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamokasi, niin aivan samalla lailla maailmankaikkeuden voi vaan määritellä alkusyyttömäksi ja luomattamaksi. Voit keksiä jumallesi niin paljon määritelmiä kuin jaksat, mutta pelkkä määrittely ei tee siitä sen todempaa.

"Käsitätkö, että Jumala on? "Minä Olen".
    Hänen nimensä on "Minä Olen" koska Hän ON! (2 Ms 3:14)."

Eihän tuota väitettä ole vaikea käsittää. Mutta se, että käsittää, mitä jokin väite tarkoittaa, ei merkitse, että uskoisin että väite pitää paikkansa.
  3. Sinulla tuntuu olevan lapsellinen käsitys, että kaikki tarvitsee tekijän. Tiedän kyllä että teidän uskovien yleissivistys on surkea ja että teille tulee toistuvasti yllätyksenä, että tähtien, planeettojen, maanmuotojen tai luonnon monimuotoisuuden selittämiseksi ei tarvita mitään luojia.

Ei ole mitään luonnonprosesseja, jotka tuottaisivat Volvoja itsestään, joten vertauksesi on surkea.

"joka on luomakuntaa paljon yksinkertaisempi"

Luonto on tosiaan ihmisten suunnitelemia asioita monimutkaisempi. Suunnittelijat kun pyrkivät yksikertaisuuteen. Jos "luomakunta" on suunniteltu, sen suunnittelija on huono hommassaan.

Esimerkiksi se, miten miltei 80 prosenttisen typpiseoksen keskellä kasvava lihansyöjäkasvi ei ota typpeä suoraan ilmasta, vaan joutuu pyydystämää hyönteisiä sitä saadakseen, on aivan älytöntä suunnittelua ja tarpeettoman monimutkaista.

"Silloin luonnollisestikin käsitämme, tai tulisi ymmärtää järjellä, ettei luomakunta ole voinut syntyä itsestään ilman älykästä suunnittelijaa ja rakentajaa."

Mutta eikös niin että hylkäät tuon logiikan sillä sekunnilla, kun puheeksi tulee luoja: vielä paljon ihmeellisempi luoja ei sitten yht'äkkiä muka vaadikaan omaa luojaansa, vaan monimutkaisuutta tuottava asia voikin olla olemassa itsestään. Eli toisin sanoen perusteen, johon vetoat, voi hylätä halutessaan.

Ja vaikka leikittäisiin, että maailma on luotu, niin eihän se vielä millään lailla todistaisi että luoja on juuri se jumala, johon sinä uskot. Kaikki väitetyt luojajumalat ovat uskottavuudessaan tismalleen samalla viivalla Raamatun Jumalan kanssa, sillä yhdenkään olemassaolon tueksi ei ole näyttöä.
  4. "Raamatussa vedenpaisumusvuosi oli 300 vrk:n pituinen.
    Eli Maan täytyi olla puolivälissä Venusta,"

Miten sinä saat vedenpaisumuksen pituudesta pääteltyä maan kiertoradan etäisyyden auringosta? Ja miten maan rata päätyi nykyiselle etäisyydelleen?

"Tämä tiesi muutoksen Termosfäärissä, jossa vesi oli kuumana höyrynä, muodostaen vaipan, joka esti haitallisen avaruussäteilyn tulon ilmakehään."

Jos maata ympäröi vesikehä, joka riitti peittämään maan neljän kilometrin syvään veteen, se ei olisi peittänyt estänyt vain "avaruussäteilyä" vaan auringon valonkin.

"Kilpikonnatkin, jotka elävät maan päällä n. 40 v. Elävät meressä yli 100 vuotta kauemmin, samasta syystä."

Pitkäikäisimmät kilpikonnat, jättiläiskilpikonnat, ovat maaeläimiä.

"Tämä selittää myös höyryn kylmenemisen vedeksi, jäärakeiksi, joista Raamattu mainitsee leiviskän painoisiksi, eli 8,5 kg."

Eihän vedenpaisumustarussa kerrota mitään tällaista.

Kun joka tapauksessa joutuu vetoamaan siihen että Jumala teki yliluonnollisia ihmeitä (esim. siirsi Maan paikkaa, taikoi vuoret korkeiksi ilman että mannerlaatat sulivat kitkan takia) miksei voi vain sanoa että Jumala loi lisää vettä vedenpaisumukseen ja sitten antoi se raueta takaisin tyhjyyteen?