Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. "Mitä teette tällä palstalla?"

Yritän käydä keskustelua. Hankalaa se toki on kun vastapuoli ei näytä millään suostuvan keskustelemaan.

"Täällä täytyy olla oikeus tuoda julki myös muunlaisia selityksiä"

Tietenkin on. Onko joku kieltänyt vai miksi katsot tarpeelliseksi ilmoittaa tuollaisesta itsestäänselvyydestä?

"kuin idioottimainen evoluutioteoria,"

Mistä tiedät että evoluutioteoria on idioottimainen kun kerran et tiedä mikä on evoluutioteorian sisältö?

"jossa henkeä/tietoisuutta ei huomioida ollenkaan."

Onko sinulla todisteita hengen huomioiville väitteillesi?
  2. "Jumalan sana ja rangaistus on pyhä ja niiden on toteuduttava."

Mutta kaikkivaltiaan Jumalan ei olisi ollut mikään pakko määrätä että hänen sanansa mukaan Jeesus täytyy uhrata Jumalalle syntien sovitukseksi. Hän olisi voinut jo ennen aikojen alkua säätää, että syyntakeettomassa tilassa tehty hedelmän syönti ei vaadi ristiinnaulitsemisnäytelmää, jotta se voitaisiin sovittaa.

"Aatami ja Eeva hylkäsivät Jumalan käskyn, mutta toteuttivat saatanan ovelan käskyn."

Mutta koska he saivat käsityksen hyvästä ja pahasta vasta sen jälkeen kun söivät hedelmän, Heidän ei ollut mahdollista tajuta että Jumalan sääntöjen rikkominen oli paha juttu. Heillä ei ollut mahdollisuutta tehdä arviota siitä, kenen neuvoja noudattaa, koska sekin olisi edellyttänyt tietoa siitä, mitkä seurauksen ovat hyviä ja mitkä pahoja. He olivat siis syyntakeettomia.

"Jeesus teki maailman suurimman rakkaustyön, kärsimällä seurauksena tulleet ikuisen Jumalanlapsen elämän statuksen menettänisen, liharuumiin kuolemisen ja sielun tuonelaan joutumisen."

Mutta eihän hän menettänyt ikuista elämäänsä, hänen sielunsa ei jäänyt Tuonelaan, eikä hän menettänyt edes liharuumistaan, sillä Raamatussahan painotetaan että Jeesuksen ruumis ylösnousi, ei vain sielu. Etkö ole lukenut Raamattua?

"Siare, harkitse tarkoin, ennenkuin alat opettaa ja arvostella maailmankaikkeuden suurinta viisautta."

Miksi? Ethän sinäkään näytä hetkeäkään miettimeen ennen kuin olet alkanut sanella että mitä Jumalan on tehtävä. Et ole hetkeäkään näyttänyt miettineen ennen kuin aloit esittää väitteitä, jotka kiistävät Jumalan kaikkivaltiuden. Jos kerran sinä, joka uskot Jumalaan, et pelkää sanella mitä Jumala voi tehdä, miksi minun ateistina pitäisi pelätä sen huomion lausumasta että kaikkivaltias Jumala ei joutuisi uhraamaan itse itseään itselleen sovittaakseen synnit.

"mutta kovin helppoheikkimäiseltä sinun viisautesi vaikuttavat"

Mitä tämä kertoo sinusta? Vaikka viisauteni on vain heppoheikkimäistä, se ei mitenkään estä minua vastaamasta suoraan ja kiertelemättä kysymyksiisi. Sen sijaan sinulle on ylivoimaista vastata edes "kyllä" tai "ei" minun tarkentaviin kysymyksiini, niin ylivoimaisen vaikeita ne sinulle ovat. Minä pystyn perustelemaan kantani ja syytökseni, sinä joudut vain heittelemään epämääräisiä syytöksiä etkä pysty edes pyydettäessä perustelemaan niitä. Minä en joudu turvautumaan valheiden keksimiseen sinusta, sinä turvaudut valehteluun. Minä uskallan ottaa vastuun sanomisistani, sinä et.

Voihan nyt sentään, unohdit taas jälleen kerran vastata kysymyksiin:
    Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
    Eikö harrastamasi valehtelu minun väitteistäni ole mielestäsi asiatonta?
    Eikö Jumala ole mielestäsi kaikkivaltias?
  3. "et tunne minua"

En niin. Entä sitten. Ei minun tarvitse tuntea sinua tietääkseni, että väitteensä siitä, että minulla on saatana, on valheellinen. Ei minun tarvitse tuntea sinua todetaksesi, että väitteesi siitä, että olen muka väittänyt, että "saatanani" on kristinuskon Jumala, on valheellinen. Niin kuin jokainen voi todeta, en ole esittänyt tuollaista väitettä yhdessäkään viestissäni.

Ja koska et lukuisista tilaisuuksista huolimatta ole mitenkään vastannut syytökseeni esim. kertomalla että kysymys oli erehdyksessä, minulla ei ole ollut mitään syytä korjata käsitystäni siitä, että valehtelit. Perusteettomasti valehtelusta syytetyt kun yleensä pyrkivät korjaamaan väärinkäsityksen.

"on asiatonta väittää minua valehtelijaksi"

Mikä minun syytöksessäni oli asiatonta? Osoitin selkeästi missä sinä valehtelit. Perusteltu valehtelusyytös ei ole asiaton.

"visertääkö sinulla???"

Ei. Sen sijaan sinulla ilmeisesti visertää kun uskosi on tehnyt sinusta niin moraalittoman, että törkeä valehtelu uskon puolesta ei näytä haittaavan sinua mitenkään. Uskosi on tehnyt sinusta halveksittavan pelkurin joka ei uskalla ottaa minkäänlaista vastuuta sanomisistaan vaan pakenee raukkamaisesti kysymyksiä.

Voihan nyt sentään, unohdit taas vastata kysymyksiin:
    Ja jos vielä kertoisit mikä siinä, että tulin tälle sivulle, oli asiatonta?
  4. "Miksi ihmisestä ei ole merkkejä maapallolla ennen 4200 eKr paitsi ne mitkä mainitaan Jobin kirjassa,"

Kysymyksesi on järjetön, koska ihmisistä on merkkejä yli 200 000 vuoden ajalta.

"Miksi kuussa ja Mars planeetalla ei ole kerrostumia joissa ilmenisi niiden koon kasvaneen miljardien vuosien aikana."

Siksi että niiden koko ei ole kasvanut (ellei nyt lasketa meteoriittien ym. avaruudesta tulleen aineksen aiheuttamaa pienen pientä kasvua)

"Mitä maapallon biosfääristä ja geologisesta aktiivisuudesta mahdollisesti syntyneet kerrostumat osoittaa."

Sen että maapallo on miljardien vuosien ikäinen ja että sen eliöstö on aikojen kuluessa muuttunut useaan kertaan.

"Miksi raamattu mainitsee että Melkisedekillä ei ole alkua eikä loppua."

Taas kerran mahdoton kysymys, sillä Raamattu ei tuollaista mainitse.

"Vasta 1800 luvulla löydettiin dinosaurukset ja öljy."

Öljy kyllä tunnettiin jo muinaisten kulttuurien aikana.
  5. "Missä väität uskovasi Jeesuksen uhraukseen, kun kerran vastustat kristinuskoa?"

En missään. Kysymykseni on hämmentävä sillä en näe miten se liittyy mihinkään.

"eikö sekin ole uskoa?"

Jos tarkoitat että Jeesukseen uhraukseen uskominen on uskoa, niin kyllä, uskoa se on.

"Jo siinä, että ennenkuin sinä avasit tietokoneen, etsit juuri tämän paikan huolellisesti, koska ei kristinusko paikkaan heti löydä"

Ja jos vielä kertoisit mikä tässä oli asiatonta? (Itse asiassa käyn täällä sen verran usein että löydän tänne kirjoittamalla selaimen osoitekenttään "yleistä" ja tätä sivua tarjotaan ehdotuksensa, eli kyllä löysin tänne heti.)

"Minulla on uskoa, että Raamattu on oikeassa, ja se, että väität omaa saatanaasi kristinuskon jumalaksi, on asiatonta,"

A: minulla ei ole saatanaa.
    B: en ole väittänyt yhtäkään saatanaa kristinuskon jumalaksi.

"Lisäksi se, että jos järkesi sanoo miten tärkeä henkilöon Jumalan ainoa poika, et sinä jankuttaisi minulle tässä paikassa vastaan,"

Niin. Ja koska en ole törmännyt ensimmäiseenkään perusteltuun syyhyn uskoa Jumalaan tai hänen poikaansa, järkeni ei sano että kumpikään olisi tärkeä. Ja jos asiaa tarkastelee asiaa sen kristinuskon opinkappalen kautta, että Jumala on kaikkivaltias, niin silloin Jeesuksen uhrinäytelmä oli tyystin tarpeeton.

"Vieläkö sinulla on kysyttävää tässä kristinusko nimisessä paikassa?"

Kyllä. Kysymykset esitin edellä tässä viestissä.