Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Jos Pyhä Henki asuu vain oikeissa uskovaisissa, niin miten nämä oikeat uskovaiset sitten voivat turmella tätä Pyhää Henkeään? ** Joten vaara ei VL suhteen ole, koska Henki ei asu teissä. Vain onko jotain jolla sen todistat, vaikka armolahjat.

Siis me olemme sinun käsityksesi mukaan kolmiuloitteisia, meillä on Pyhä Henki, sielu ja ruumis. Ainoastaan ruumis häviää olemattomiin ja Pyhä henki kuljettaa sielun taivaaseen. ** Näytätkö miten, sillä Raamatun mukaa sinne menee ylösnousemusruumis, kuten silloin kun Jeesus kuoli ja myös Hän lähti, lähtikö Hän sieluna vai ylösnousemusruumiina;; näytä paikka Raamatusta.
    Mukavaa kun näin on ja näinhän sitä on aina opetettu, että kannattaa olla uskovainen, niin pääsee heti taivaan ihanuuksiin, missä vajavainen lakkaa. ** Vai että oikein sielu temmataan haudoista?? Aika outoa.

Siellä ne sielut sitten ovat ja kun Kristus lähtee tulemaan takaisin tänne maan pinnalle, niin kaipa hänellä on ne sielut mukanaan, jotka istutetaan takaisin ruumiisiin.** Jeesus ei tule hakemaan sieluja vaan PYHIÄ ylösnousemaruumiita.
    Eikö teillä ole edes alkeellista opetusta seurakunnassanne?
    Sielut jäävät manalaan odottamaan Herran tuomiota sitten tuhannen vuoden päähän.

Kyllä tämän täytyy olla iso prosessi, sillä arvelisin maailmassa olevan vähintään puoli miljoonaa hautausmaata. ** Eihän teidän uskonne tunne muuta kun VL haudat? mitä muista huolehtia.

Jos Jeesuksen tytyy vierailla joka hautauumaalla erikseen, tässä herätysbuumissa menisi aikaa vähintään 200 000 päivää.** Jos luet Raamattua, hän tulee vastaan PILVIIN, ei hautumalle. Oletko todella lukenut koskaan Raamattua?
    Kun Jumala teki ihmisen, niin menihän siinä nyt jonkin aikaa. Jos nyt tuhansia miljoonia ihmisiä pitää alkaa koota ja puhaltaa niihin uudestaan elämän henkeä, niin aikaa siinä menisi rutosti.** Hän kokoaa vain ne jotka ovat Pyhiä ja uudestisyntyneitä, sekä jotka tunnustivat Jeesuksen Herrakasi ihmisten edessä.

Uskosta osattomat ihmiset eivät siis kanna Pyhää Henkeä.** Eikä siitä ole näyttöä, että se olisi lestadiolaisellakaan, vai onko löytynyt jotain uutta viime viikolla?

Kesitas on aivan eri meiltä uskosta meidän kanssa ja silti hänellä on hurjasti Pyhää Henkeä, on oikein voideltu valaanrasvassa ja kieritetty höyhenissä.** Näin puhuu pakana, valaanrasvassa odottamassa jumalalattomien tuomiota.

Sanoit Pyhän Hengen vievän "elävän" sielumme taivaaseen. Onko epäuskoisilla sitten kuollut sielu. Kokoajan puhutaan kuolemattomasta sielusta, mutta eihän sellaista sielua uskosta osattomalla edes ole. ** Miten joku voi olla noin naivi.

No, sielu voi herätä kuolleista, tai uinuvasta olotilasta, näin minä sen käsitän, että kun saa parannuksen armon, sielu herää ja tulee eläväksi** Voiko parannuksen armoa syödä valaan rasvalla voideltuaan. Raamatussa niistä ei juuri puhuta.
    ja saa kumppanikseen vielä Pyhän Hengenkin, mutta minua vaivaa edelleen se, miten turmelemme ruumista, jokia on Pyhän Hengen temppeli. ** Elä hätäile, ei Henki tule VL;nään, tupakka riittää.
    Voimmekokaan turmella Pyhää Henkeä, vaan ruumista, jossa Pyhä Henki asuu. Näin se täytyy tietysti olla, ettei itse Pyhää Henkeä voikaan turmella, mutta aikmoinen sekametelisoppa tätä on käsittää.** Et todella käsitä, onneksi.
  2. Hän sanoi, että sarvesi paljastavat sinun uskosi tilan! *** Saatana näkee vain omat sarvensa. Siitä se johtuu Isäsi osalle, ilmeistsi hän on VL? Sopii niin kuvioihin.

Mitkä ihmeen sarvet? *Hänen omat saatana sarvet, ne siinä on ja näkyy!!

Isä sanoi, että sarvet on vertauskuva siitä, millaiset elämän tavat minulla on.** Teoillako Isäsi sitten pääsee Taivaaseen, kysy Häneltä?
    Hän on nähnyt, että minuun on tarttunut niin paljon likaisia asioita, jotka hän näkee sarvina minun päässäni. Itse tunnustan olevani heikko uskovainen, mutta raamatussa sanottiin, että riittää, kuin uskoa on edes sinapin siemenen verran. Millä oikeudella isä voi pidättää syntien anteeksiantamisen?** Mikä Isäsi on sinua arvostelemaan, itse ollessa saatana, muulla kun omalla saatana luvallansa. Lähde meneen siletä käärmeen pesästä, voit vielä löytää Jeesuksenkin. Sieltä sitä ei löydy.
    Olisikohan minun aika ottaa, ja muuttaa kotoa, että voin edes jotenkin jatkaa uskomista.** Mitä uskomista?? Tarkenna vähän?? Mihin???
    Kotona tunnen olevani niin paha piru, ettei minulla ole oikeutta uskoa, vaikka halua siihen olisi. ** Uskoithan sinä niihin sarviinkin, mihin sinä sitten muka USKOT?
    Miksi isä tekee minusta pirun, ihmetyttää! ** Seura tekee kaltaisekseen.
    Itse olen kompuroiva ja vikoihin joutuva, tunnustan. Eikö minullekin pitäisi silti kuulua armo? ** Riippuu mihin olet uskomassa, vastaa ensin siihen IHMISTEN EDESSÄ!
    Katsotaan sitten, olenko kummempi kun piru isäsi.
  3. yyleri:
    "Kukkaan uskovainen ei voi olla ymmärtämättä insesti ja pedofilia synniksi. ** Lyyleri on todella tynnyrinihminen. Hän sekoittaa uskovaiset ja lestadiolaiset täysin.
    JOKAINEN USKOVAINEN TIETÄÄ, mikä on syntiä ja väärin. Mutta vaikuttaa ettei kaikki lestadiolaiset sitä ymmärrä, insesti KULUU ILMEISESTI VL perheen KATTAUKSEEN. Koska sitä ei ole oikeasti parannuksella poistettu ja uhreja on suunnattomasti.
    Asia pyritään hämärtämään, siirtelemällä vastuuta. Mm. sanomalla. - Ilman , että siitä edes erikseen seuroissa mainittais..** Vai ei sanota, mikä ON OIKEA KASVATUS, mitä siellä sitten kasvatuksesta opetetaan, tai sukupuolisesta suuntautumisesta?
    Ylleensäkkään seurapuheissa ei luetella syntejä, vaan ne "luettelee " jokkaisen omatunto."** Seurapueet koostuu aina SRK;N jutuissa synnin ympärille, ei Kristuksen kirkastuksen ympärille, joten lyyleri, älä viitti.
    Vl käsitys synnistä on vain HEIDÄN LAKINSA JOUKKOJEN KURITTAMISEKSI JA YHDESSÄ PYSYMISESKI. Jos joku asia on Raamatun mukaan synti, se on selitettävä Raamatulla, eikä lihalla, kuten VL. Koko synti käsite heille on vain koossapitävä voima.
    Synti ON AINAOSTAAN ASIA, JOKA TULEE IHMISEN JA JUMALAN VÄLILLE, eli erkaannuttaa Jumalasta, kuten tupakan himo, kaikki muu saa syrjämäntyä, jopa Jumala, jos pitää saada huoltikselta tupakkaa. Kysyä voi, onko tupakanhimossa Jeesuksen teot mielessä, vaan uusi aski.
    Syntiä ei ole itsensä kaunistaminen, vaan sen ARVOSTELEMINEN, ei arvosteta sitä, mitä Jumalan kaunis ihmisessä voi parhaillaan näkyä. Tekee mieli kysyäkin, loiko Jumala naisen sellaiseksi, että hänellä on lätsähtäneet hiukset ja ylispainoa 15 lapsen jälkeen? Tämän saa aikaan vain VL miehet.

Vl-uskovaisille on pitänyt kirjoittaa omat synnit; TV, teatteri, oppera, urheilukilpailut jne. joista raamattu ei puhu mitään.** Juuri näin, näitä ”SYNTEJÄ” ei voikaan selittä Raamatulla, vaan VL soopalla.

Todellisuudessa, seuroissa ei haluta puhua oikeista raamatun mukaisista synneistä, koska se olisi liian kauheaa tajuta, että "me ainoat oikeat uskovaiset" olemmekin ihan samanlaisia syntisiä ihmisiä kuin kaikki muutkin.** Juuri se on syntiä, lahkolaisuus
    Tämä on todella vakava asia, koska vl-liikkeessä ei myöskään ole insestiä, eikä pedofiliaa, kun niistä ei puhuta, että ne on syntiä. ** Siellä ei ole juuri mitään pahaa, ei kotijuopottelua, eikä muuta, mikä Heille ei ole sopivaa. Näin elää valhe.
    Mitään SRK ei voi tunnustaa, vaikka ihmisiä suljetaan mielisairaaloihin ja osa tapaa itsensä tuskissaan, sillä MITEN JUMALAN HUONEEN HALLITUS ON VÄÄRSSÄ? Ei mitenkään?? Sehän hajoiltaisi koko lahkon.
  4. Maailman alusta astihan ihmiset ovat pelastuneet nimenomaan Kristuksen sovitustyön kautta. ** Niinkö? Miksi sitten tuli vedenpaisumus, miksi sitten Jumala käski uhrata?

Jo ennen aikojen alkua Poika lupasi Isälleen lunastaa maailman.** Kerta olen pöljä, kerro sinä se MISSÄ Poika näin sanoi, jatketaan sitten yhdessä.

Jumala katseli tätä lupausta pitkin tunnettua ja tuntematonta maan ja ihmisen historiaa ikään kuin se olisi jo täytetty.** Mitä mieltä olet niistä Jumalan vaatimista uhreista.

Raamatussa niitä on n 70, mutta otan muutaman.
    2. Moos. 29:38
    "Sinun tulee joka päivä uhrata alttarilla kaksi vuoden ikäistä urospuolista karitsaa.

3. Moos. 1:10
    "Jos hän tahtoo uhrata pikkukarjaa, lampaan tai vuohen, hän tuokoon virheettömän pässin tai pukin

3. Moos. 1:14
    "Jos joku tahtoo uhrata Herralle polttouhrina linnun, hän tuokoon uhrilahjaksi metsäkyyhkyn tai muun kyyhkysen.

3. Moos. 9:4
    Tuokaa myös sonni ja pässi, jotka tulee uhrata yhteysuhrina Herran edessä, sekä ruokauhri, johon on sekoitettu öljyä, sillä tänään Herra ilmestyy teille.'"

3. Moos. 22:23
    Viallisen tai kitukasvuisen sonnin tai lampaan voitte uhrata vapaaehtoisena lahjana, mutta se ei kelpaa Herralle tehdyn uhrilupauksen täyttämiseen.

Miten se Kristuksen veri ei pätenyt silloin? Valaise hieman.

Vain Kristuksen sovituksen kautta ihmiset Vanhan Liiton ajallakin saattoivat pelastua.** Kerro myös se, missä tämä esiintyy Raamatussa??

Vaikutat kovin fiksulta.
  5. Onko usko sellisena kun sinä sen näet Jumalan lahja. * On ja se on vain tykökalu, kuten auto. Uskon kohden ratkaisee, kuten minulla Jeesukseen Messiaana, ei mihinkään seurakuntaan eikä lahkokoon, sinne vie uskon työkalu, kuten auto perille.

Jorina uskosta vailla Fokusta, on kun siivetön lintu.

Tämän lahjan antaa vain Isä Jumala. Joh 6;43,44. 43 Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko! EI KUKAAN VOI TULLA MINUN LUOKSENI ellei Isä, joka minut on lähettänyt, VEDÄ HÄNTÄ. Sen, joka tulee, MINÄ HERÄTÄN viimeisenä päivänä päivänä.

Ehkä se on lahja epätoivoiselle jolla elämä on päin helvettiä. Ja joku lahkopappi tulee sekoittamaan hänen päänsä hypnoosillaan. Sen jälkeen pitää häntä jatkuvasti "raudoissa" kieltoineen ja syytöksineen.** Hänelle se on suuri lahja.

Kyllä silloin myös hän on menettänyt jotain. Vapauden itsenäisyyteensä.** Useassa tapauksessa myös iankaikkisuuden.

Tilalla on jatkuva ahdistus, siitä olenko Jeesuksen lapsi todella. Laput ohimoilla kuin kilpahevosella, katso vain eteenpäi, älä vilkuile syntiselle sivulle. ** Sen kyllä näkee.

Valitettavasti sinun toiveesi yksinäisen rukoilijan kohdalta rauhan löytämisestä menee metsään. ** Mutta jos sinun osalle menee, monta se on pelastanut, kasteelle on hakeutunut useita.

Rauhaa on, ja se ilmenee tasapainoisena kanssakäymisenä kaikkien ihmisten kanssa, jopa hyvien lestaadiolaistenkin. ** Kahden kesken heidän kanssa kyllä pärjää, kunhan ei tee businesta, silloin pitää olla varovainen.

Sinulla lienee ei koskaan ole oikeata rauhaa.** Itse asiassa minulla on nyt Rauha, ollut kasteen jälkeen.

Sinullekkin lapsesta saakka päähän päntätyn Helvetin pelko.** Sen kanssa kamppailu todella kesti kauna, mutta kaste pelasti siitäkin.

Ja vierelläolevien "uskovaisten" aisoissa pysyminen. Minulla niitä ongelmia ei ole. Jokainen on sitä mitä nenä näyttää. Myös sinä ja minä, synteinemme kanssa. Vai oletko synnitön,ja miten se ilmenee? * En, vaan armahdettu, tunnustamalla Jeesus Messiaaksi.

Hyvä kommentti. Kiitos.

Shalom
  6. (Martti Kupsala) sitten sanoikin eräälle läheiselleni, että kyllähän minä edelleen uskomassa olen, mutta olen vain elämässä niin kovin rasitettu. Eikö ollutkin kauniisti sanottu! Kas kun usko on Jumalan lahja. Ei Jumala ainakaan hevin sitä lahjaa ole riistämässä.** Usko Jeesukseen on Jumalan lahja, ei usko SRK;n.

Sitten aikana hortoiltuani ja harhailtuani päätin vain raa"asti alkaa uskomaan ja pyysin siunausta eräältä uskovaiselta.** Aloit uskomaan. Mihin???

Tavallista tyhmepi tyyppi taisi olla, mutta väliäkö hällä - eihän se tyypin tyhmyydestä riipu, vaan voiva on Jumalan Hengessä.** Varmaan VL?

Sitten on jatkuvasti tullut vikoja ja virheitä, syntejä ja lankeemuksia. Olen halunnut uskoa. Hyvää uskovaista minusta ei ole tullut. ** Hieman epäselvä, keneen uskot???

Josko seuroista (jossa käyn harvoin) en aina paljoa saakaan irti, sen ainakin kuulen, että laitimmaisen tuntoisena ja viheliäisenäkin raahustajana saa kaltaisenaan uskoa.** Älä jännitä meitä, mihin SAAT USKOA?? SRK;hon, vai mihin.

Mikset Sinäkin uskoisi näin?** Miten, kerro ihmeessä. Vaikuttaa, että sinulla on hyvä usko, mutta mihin??? Satalinilla se vasta vahva olikin, uskotko samoin.

Ei siinä ainakaan mitään voi menettää. Paljon voi voittaa; ei tosin omilla ansioillaan, omalla yrittämisellään ja omalla hyvällä kilvoituksellaan, mutta Kristuksen sovitustyöllä.** Sovitustyöllä. Kerrotko Raamatusta missä se on kerrottu, että pelkkä sovittutyö pelastaa. Miten se pelasti Ristin ryövärin, EIHÄN SOVITUTYÖTÄ OLTU VIELÄ TEHTY,, eli naurettavaa.

Lukaisin tätä ketjua, puolenkymmentä vastausta oli äsken. Älä nyt sentään Hakomajaan mene keskustelemaan. Ne siellä ovat kyllä järkevämpiä ja varmaan viisaampiakin kuin me tyhmät uskovaiset, mutta valitettavasti sieltä ei löydä rauhaa eikä siellä ole Jumalan voimaa.** Onko sinulla, miten se ilmenee.
  7. Tällainen kahdella tuolilla istuminen ei voi onnistua. ** Koko VL systeemi on kahdella tuolilla istumista, rahastaa Evlut kirkkoa ja saarnata sitä vastaan.

Kertoa olevansa raitis, ja vetää kännit.

Kertoa olevansa uskovainen, vaikka ei ole kristitty.

Petät sillä sekä itseäsi että vl-kavereitasi. ** Jospa HE PETTÄVÄT koko ajan aloittajaa, joka on vilpitön ongelmassaan.

1. Etsi käsiisi joku kunnollinen saarnamies, jolla on kärsivällisyyttä ja lempeyttä. ** Mitäh, EYSI KUNNOLLINEN saarnamies. Eikö keskiverto saarnamies ole saanut palaamisen armoa, vai juoko ja huoraako Hän vieläkin, kuten -70 luvulla.

Pui hänen kanssaan perusteellisesti oma tilasi. *’ Eikö voi puida SRK;n tilaa mistä aloittaja peräänkuuluttaa?? Onko niin LUOTETTAVAA SAARNAAJAA enää kuvioissa.

Muussa tapauksessa tee totinen parannus ja jää porukkaan täydellä sydämelläsi.** Valaise, parannus mihin?????

2. Jos tunnet, että olet jo täysin kypsä, niin irtaudu ilman sen kummempia seremonioita. Vaihda paikkakuntaa tai ainakin asuntoa.** Mitäh taas. Onko pakko muuttaa OIKEIN MUUALLE, ETTEI VAIN OLE HAITAKSI. Olette te saatanan lahko. Jos ei nuole, on kuoltava.

Pane puhelinnumerosi salaiseksi.** Miten se auttaa pelastusessa???

Torju puhuttelijat määrätietoisesti. Riittää kun ilmoitat asian yhdelle henkilölle. Tieto leviää kyllä salamannopeasti kaikille muillekin.** Niin satana on nopea. Kuinka naivia, ÄLÄ KERRO KUN YHDELKLE, KYLLÄ VL SANA LEVIÄÄ.

NAURETTAVAA.