Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

144

Kommenttia

13835

1. Kysymys on evankeliumin tuontia, siis suoraan Jeesuksen käsky, tuoda Hänet teille, joilla sitä ei vielä ole.
    Te pidätte elämäänne Jumalassa oikeassa, kuten juutalaiset. Heidänkin elintavat ovat teille ihmetyksen aihe, Heillehän ei ole Jeesus Herra.
    Olette todenneet usein, että ei se Israelin kansa enää ole mikään omaisuuskansa, kun tarpoi Jeesuksenkin. Kysymys kuuluu, tappoiko? ja toinen kysymys, miksi sitten ette käy heille viemässä evankeliumia, Jeesusta Messiasta.
    Mutta jos mennään siihen haukkumiseen. Juutalaiset ovat sen verran fiksumpia kun VL;t, etteivät koe sitä haukkumisena, vaan muuten vaan vääränä uskona, uskona Jeesukseen Jumalana, ei aika ei ole heidän osaltaan vielä täynnä. Raamatun lupaus Messiaasta ei ole heille toteutunut Jeesuksessa ja jäljelle jää vain Jumala.
    Tilanne on sama SRK;ssa. Rukoillaan Jumalalaa ja Jumala armahtaa? Mutta Jumalalaa ei ole ennen Jeesuksen sisäistä tuntemusta, ja kastetta Häneen. Isä tulee vasta parannuksen teon jälkeen Jeesukseen, ei lahkoihin.
    Matt. 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
    Jumala ei edes kuule ketään, ennekuin Jeesus on Hänelle ihmisestä Hänelle kertonut.
    Miten tämä sitten vaikuttaa ”haukkumiseen”? Kaikki tuntuu haukkumiselta, kun ei itsellä ole itsetunto ja usko Jeesukseen selvää. Siitä seuraa se valehtelu, siitä seuraa ihmisten säännöt, ja kun Jeesus tekee kuitenkin työtä myös lestadiolaisuudessa, ja sielunvihollinen pitää omalta osaltaan kiinni, HE KOKEVTA KEIKEN HAUKKUMISENA.
    Suuri epävarmuus uskosta tekee sen, että oma lestadiolaisuus salataan, viimeiseen asti. Muut uskovat kulkevat kaduilla ja aitavierillä kertomassa Jeesuksesta, he TODISTAVAT HÄNESTÄ, PANEMALLA ISTENSÄ LIKOON, MUTTA MITEN ON VL, polttaa vain tupakan ja on hiljaa. Toteaa mielessään, -vääräuskoinen, menee helvettiin?
    On vääjäämätöntä, että tällä itsetunnolla ja vääryydessä, sekä epävarmuudessa elävä kokee, MEITÄ HAUKUTAAN.
    Etsikää ensin Jeesus, muu tulee kaupantekijäisenä.

Shalom
  2. Olen tosissani HUOLESTUNUT kristillisyyden tilasta. ** Minun mielestä kristillisyydellä menee hyvin. Tälläkin vuosikymmenellä on kastettu yli 60 miljoonaa ihmistä Jeesukseen, ja He ovat luvanneet seurata Herraa Messiasta.

Siionimme on vakavasti sairas. * Se taas, jos puhutaan SRK;sta on totisinta totta.

Joten jatketaan tutkimalla vain SRK;ta, eikä yleensä kristittyjä.

Ongelmallisin kysymys näyttää tällä hetkellä olevan, MITEN sisäisiin erimielisyyksiin REAGOIDAAN. Pahin vaihtoehto mielestäni on se, että SULJETAAN SILMÄT ja ollaan kuin niitä ei olisikaan. Muutetaan saarnat sen verran ympäripyöreiksi, ettei niistä kukaan pahennu, jos nyt ei saa niistä hirveästi ravintoakaan. ** Tämä on todella puute. Kaikesta näkee, ettei ole mitään Raamattu- piirejä, ei kirjoitusten opiskelua, ainoastaan saarnat, Rikas mies ja Lasarus, sekä Tuhlaajapoika.

Kristityn pitää vain etsiä lisää suhdetta Kristukseen ja syventää sitä, ja kun näin ei käy, tulee muuta tilalle, ja se on ne yökylät.

VALHEELLISUUTEEN? On todella vakava juttu, jos kasvava lapsi tai nuori oppii siihen, että synti-käsite on suhteellinen sen mukaan, kenen seurassa satutaan olemaan! ** Tämä on merkittävä asia, sillä VALEHTELU ON JO VL TAVARAMERKKI, lapsesta lähtien.

Kun kerran asia on niin, että me olemme erimielisiä siitä, mikä on väärin ja mikä ei, niin asiat TÄYTYY käsitellä ja puhua halki, niin vaikeaa kuin se onkin. Jollemme sitä tee, niin kaksinaismoralismi MÄDÄTTÄÄ tämän liikkeen, niin pelkään.** Nyt on jo kiire.

Shalom
  3. Olen tässä vuosien saatossa ihmetellyt syvästi tätä vl-kulttuuria(itse olen myös uskovainen).

On iso ero olla uskovainen ja vl. On myös eri uskoja, jopa rautakankiin, mutta jos on Kristitty, ollaan jo oikeilla jäljillä. On mahdollisuus pelastumiseen, pelkkä usko ja uskon kohteen tunnustamisen pois jättäminen ei tee kenestäkään vanhurskasta.

Kristitty sisävatsoin tunnustaa Jeesuksen Herraksi jopa ihmisten edessä, tämä johtaa pelastukseen ja tätä MAHDOLLISUUTTA EI VL IHMISELLÄ OLE.

Kaksinaismoraali on leimaava piirre VL uskossa. Saarnaajat olivat suurimmat siementäjät vielä -60/70 luvulla ja joka kylällä oli heidän jälkeläisiään. Ja tyhmät Isät vain hyväksyivät äitinsä huoraamisen, kunhan kysymyksessä oli puhuja.

Vl liikkeessä, kuten kommunismissa on sama tendenssi. Kun olet pinnalla, saat tehdä mitä itse haluat, muuten tee, mitä pinnalla olija ohjaa. Olet liikuttavan oikeassa.

Näistä keskustellaan vain lähipiirin kanssa, mutta rauhanyhdistyksellä näistä ei julkisesti uskalleta puhua. ** Juuri näin, usko on todellinen supattelu- usko.

Alettiin puhumaan, että oletko katsonut viimeisen kotikadun tai katsoitko sen ja sen jäkispelin. Muutamaan otteeseen on saanut hieraista silmiä jossakin urheilutapahtumassa kun tauolla vastaan saattaa kävellä puhujamies tai suuren perheen isä tai äiti. Joskus katsekontaktia on vältelty tai oltu huomaamattomia, mutta muutamaan otteeseen on ihan reilusti morjestettu ja käyty urheilutapahtumaa läpi. Näistä ei kuitenkaan jälkeenpäin seurojen väliajalla tai pyhäkoulussa ole voitu puhua muiden kuullen. ** Tulee mieleen ne ajat, ollessa kuusivuotias, ja ajatus myös samalla tasolla.

Miksi sitten tämän haluan tuoda esille tälle palstalle on se, että haluan tuottaa keskustelua siitä, että mihin tämä vanhoillislestadiolaisuus on mennyt ja miksi? ** Niin se on merkittävä kysymys, ja se alkoi hoitokokouksista, jolloin edeltävät ajat olivat seurakunnalle vielä Jumalan vuosia Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä. Nyt on jäljellä vain Jumala, ja Jeesuksen veri, sekin pelkän ”eppäilyksenkin ” voimalla.

Miksi salataan, kielletään, valehdellaan ja eletään kahta eri elämää? ** Juuri näin, siksi ihmiset elävät tuskassa.

Mitä mieltä te muut olette tästä, että hyvin suuri osa vanhoillislestadiolaisista elää näin? Hyväksyttekö te tämän? Miksi näin tehdään? Ovatko nämä oikein uskomassa ja vanhoillislestadiolaisia? Ja jos eivät ole niin montako "oikeaa" vanhoillislestadiolaista on Suomessa ja koko maailmassa? Kuinka moni teistä kieltää, että tällaista tapahtuu ollenkaan tai vain erittäin vähän?** Tämä jatkuu niin kauan, kunnes lahko tekee parannuksen JEESUKSEEN MESSIAANA.

Shalom
  4. Etkö itse muka todella näe tätä.
    Aina, aina menet sille puolelle tukea syleillen antaen, missä härskeimmin hyökätään uskovaisia vastaan. ** Voi hyvänen aika, onko tämä niin mielestäsi, että jos hyväksyy toisen kirjoituksen, joka ei ole varmuudella leimautunut VL;si, on heitä vastaan. Pienet on ajatuksesi ja mielsi.
    Oliko Jeesus jotain seurakuntaa vastaan, ei vaan kuten Paavalikin, - Heille oli kaikki yhtä. jotka kirkastivat Jeesusta Messiaana.
    Puhut, uskovaisia vastaan? Eikö muita ole uskossa kun vain VL?

Farisealaiselta ja valheelliselta tuntuu puolustelusi, syytöksesi, ettei tänä aikana vl- liikkeessä saarnata muka raamatunmukaisesti.** Siinä iveta on luvattoman oikeassa, suuressa osassa saarnoja ollaan aivan pielessä, pakanallisessa soopassa.

Vastakysymyksenä voisi esittää, missä enemmän saarnataan raamattuun pitäytyen, raamattua raamatulla selittäen. ** Tuo olisi hauska kuulla, Vl –saarnaaja selittää Raamatulla. Hui sentään, selitys on joko Luther, kirkkosäännöt tai Laestadius.
    Voi vain ihmetellä millaisilla korvilla saarnoja kuuntelet, kun väitteesi ovat , mitä ovat ?** Amen. Voi ihmetellä.

Kirjoituksistasi lukiessa tulee mieleeni joku vapaitten suuntien hurahtanut mummo, joka koettaa olla äiti teresa- tyylinen täällä esiintyen. Toki en usko helposti sieltäkään näin vahvasti näyttelevää persoonaa löytyvän . Lisäksi voisi sanoa, Äiti Teresa ilmeisesti sentään rakastaa ja halaisi jopa vl- uskoisiakin. ** Miten se hairahdus on jos löytää Jeesuksen VL evankeliumin jälkeen. Tuntuuko se sinusta luvattomalta. Siellä on kuitenkin itse Herra Jeesus paikalla, Pyhän Hengen kassa ja ne teiltä uup8uvta armolahjat on ihmisten ja seurakunnan käytössä.

Kaikesta huomaa, että olet pesunkestävä VL, kaikki muu on pahaa.
    Vielä sen varalle, jos oikeasti olisit sitä mitä esität, mitä en voi mitenkään uskoa, mene livenä keskustelemaan uskomisenasioista uskovaisten kanssa. Vaikka otat talteen tuon Melperin listan, olen varma, että esim. puhujaveljet kohta kohdalta purkavat nuo vääristellyt väitteet ne raamatulla todistaen.** Missä ja milloin?? Aivan outoa juttua Sinulta.
    Ei tämä ole uskoa tunnustavan kysymyspaikka , mistä haetaan, löydettään oikeita vastauksia uskonelämään.** Niin, se on vain Jeesus, kaikki muu sen jälkeen sinullekin annetaan. Ole hyvä.

Tämä on enimmäkseen käärmeitten pesä. ** Näin se on tuo SRK. Ole sinäkin varovainen.
    Joka teihin sattuu, se minuun sattuu, -- jos on sillä paikalla kuin oli Saulus Tarsolainen, että hyökkää Jumalanlasten päälle , sanoo Jeesus = " Miksis minua vainoat ?** Niin, tämänkin te vääristelette ”puhujaveljien suulla” – JUMLALA KUTSUI SAULUKSEN JA ANANIAS SAARNASI SYNNIT ANTEEKSI.

Olen pahoillani puolestasi.

Shalom
  5. pieleen.
  6. Jumalan lupuksella on vain yksi ehto. Ehto uskoa tähän lupaukseen, Jeesukseen Kristuksena, ei mihinkään sellaiseen, että - SAAT USKOA SYNNIT ANTEEKSI, kaikkihan sen saa uskoa? Hieman kornia.
    Perustavanlaatuinen ero luterilaisen tunnustuksen ja SRK:n opin välillä on se, että luterilainen käsitys Jumalan sanasta perustuu “päättyneeseen ilmoitukseen”, kun taas SRK:n käsitys Jumalan sanasta perustuu päinvastaiseen ajatukseen: ajatukseen “jatkuvasta ilmoituksesta”. ** Jumala on SANASA SANONUT JA LUOVUTTANUT VALLAN JEESUKELLE. Turhaa vaahdota sitä, että Jumala ilmoitti sitä ja tätä. Hän ei ilmoita enää mitään, ilmoittaja on Kristus Jeesus ja Pyhä Henki.

Myös katolisen kirkon opetus, mormonien oppi, eräät kristinuskon karismaattiset suuntaukset (ja islamin jotkin suuntaukset) lähtevät siitä, että Jumala lähettää jatkuvasti ilmoituksia maan ihmisille. Raamattu ei olisikaan kaikki mitä Jumala sanassaan ihmisille on ilmoittanut. ** Täysin pakanallista, tähän ei Raamattu yhdy.

”Erityinen ilmoitus on annettu Kristuksessa ja vain hänessä. Siksi ilmoitus on päättynyt. Henki ei siis ilmoita seurakunnalle ainuttakaan uutta asiaa. Henki vain kirkastaa Kristusta ja Kristuksen. Kukaan puhuja ei voi sanoa, että hänen kauttaan henki ilmoittaa nyt jotain seurakunnalle. Siis jotain sellaista, jota ei voida yksinkertaisen Raamatun sanan avulla arvioida.” ** Kyllä Henki puhuu. Henki ohjaa ihmistä, jonka Hän on voidellut. Siksi Henkiä tulee koetella.

Meillä on hyviä esimerkkejä, hoitokokoukset, jolloin Henki lähti SRK,sta, eikä ole palannut. Sama on monessa muussakin seurakunnassa, ihan viime vuosina, kun ei kuunnella, mitä Henki sanoo.

Opillisesti on siis erotettava yhtäältä sellainen opetus, jonka mukaan Jumalan sana on tallella Raamatussa ja ilmoitus on siten päättynyt. Jumala ei enää lähetä uusia ilmoituksia, eli Hän ei tiedota tahdostaan maailmaan enää, Raamatussa olevan sanoman lisäksi.** Ei niin. Hän on luovuttanut vallan pojalleen. Poika taas KÄSKEE TUTKIA AIJAN MERKKEJÄ, ISRAELIN KEHITYSTÄ, mutta kysyä voi, milloin niitä on tutkittu seurakunnissa?

Uskotaan, että uskon, sananjulistuksen ja Raamatun tulkinnan ylin ohje on yksin Raamattu. *** Amen. Raamattua pitää selittää Raamatulla eikä Laestadiuksella, ei myöskään Lutherilla, tai kirkko säännöillä.

Sen sijaan perimätieto tai “seurakunnan neuvot” eivät ole uskomisen kohde eivätkä auktoriteetin lähde. Ne ovat syntyneet ihmisten tuottamana, ne eivät ole enempää Jumalan kuin “Pyhän Hengenkään” ilmoituksia.*** Ne on ihmis- sääntöjä, pakanallisia.

1) Jumalan ilmoitus on päättynyt Kristukseen. *** JUURI NÄIN; EI SIIHEN OLE LISÄTTÄVÄÄ:

Pyhä Henki ilmoittele uskovaisillekaan ihmisille uusia asioita. ** Kyllä Henki ilmoittelee. Jeesushan itse sanoi; Joh. 14:16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka ON KANSSAMME IKUISESTI "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
  7. Jumalan ilmoitus on eri, kun Jumalan lupaus.

Jumala ilmoitti Abramille, 1 Moos 12;1- 3. Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille.
    Tämä oli ilmoitus siitä, että Hän on todellinen Jumala, jota kutsuttiin ja kutsutaan vieläkin Abrahamin ja Isakin, sekä Israelin Jumalaksi, Abbaksi, Jahweksi, Isäksi.
    Samalla Hän myös ilmoitti, että Israel tulee olemaan aina Hänen omaisuuskansansa, ja hallitsi tulee sieltä (Daavid) joka tulee myös Hallitsemaan iankaikkisuudessa.
    Tämä on ilmoitus, jota on ilosanoman mukana opetettava, sillä kirjoitusten tunteminen on hyvästä, jopa niin, että Jeesus paheksui ihmistä, joka ei tuntenut kirjoituksia. Kirjoituskissa OLI SE LUPAUS, joka Jeesus on itse.

Joten Jumalan ilmoitus on pantu liikkumaan profeettojen kautta, ja sen tulee liikkua, mutta MITÄÄN ILMOITUSTA EI ENÄÄN TULE, eikä sitä ole tullut 2400vuoteen. Sen jälkeen ei ole Raamattua täydennetty profeettojen toimista, eli Jumala ei ole puhunut. Hän ei ole tuon Abramin lupauksen jälkeen puhunut kenellekään muulle kun juutaslaille.

Lupaus on se, jonka lanseeraamisaikana Jumala oli viimeksi äänessä. - Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."
  8. Vl käsitys siitä, että iankaikkisuuteen mennään ylös, johonkin avaruuteen, on heille tietämättään oikein, sinne menee Saatana Herran päivän jälkeen, sillä mitään pahaa ei jää Tuomion jälkeen maan päälle.

On tosi kornia, mennä Kristusta vastaan ja ajaa jopa ohi, kun HÄN TULEE TAKAISIN, ja minne, Öljyämälle, Israeliin.

Tämän tietää vian ihminen, jolle sen on Pyhä Henki kirkastanut Raamatusta, jonka yhteydessä hänen on määrä täyttää loput messiaanisesta ennustuksesta. Toisesta tulemisesta käytetään myös kreikkalaista sanaa Parousia (kreik. παρουσία), joka tarkoittaa ilmestymistä ja sen jälkeistä läsnäoloa. Jeesus tulee tuomitsemaan maailman (viimeinen tuomio) ja perustamaan Jumalan valtakunnan eli täyttämään messiaasta annetun profetian.
    On huomioitava, että Jeesuksella on apuna ne jo nousseet Pyhät, sekä 144,000 juutalaista, ja maanpäällisenä kuninkaana Daniel.

Tuomiot ovat seuraavat. Kansojen tuomio; - Miten He ovat suhtautuneet Israeliin. Pyhien tuomio; - Palkkatuomio. Jeesukseen uskomattomien tuomio; - Kadotustuomio.

Paikka;

Ilm 21
    1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
    2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten
    3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,

Tuomarit;
    Jeesus;

Room. 12:19
    Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" -- näin sanoo Herra. ”Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle” (Joh 5:22).

Muut tuomarit;
    Jeesuksella on apuna 24 vanhimman neuvosto, sekä aiemmin ylöstemmatut Pyhät ja messiaaniset juutalaiset ( 144th )

Miksi Pyhiä ei tuomita, - sikisi kun heidän rikoksensa on sovitettu Golgatalla, Miksi he saavat palkan – siksi, kun heidän tekonsa on ollut Jumalalle ja Jeesukselle mieleen. Usko ilman tekoja on turhaa. Näistä suurin on ilosanoman julistaminen ja vieminen pakanoille.
  9. Vain suoraan saatana oppien mukaan, koska Paavali kieltää nimenomaan asian arvioimisen.
    Hän kirjoittaa Rooman juutalaisille siitä, että PELASTUS KUULUU KAIKILLE.
    Pelastus on tarkoitettu kaikille
    5 Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: "Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
    6 Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: "Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?"

Tässä kielletään edes sydämessä ajatella, kuka pääsee taivaaseen. Saatikka puhua.

-- nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle – ** Sillä vain Kristus, ei edes Jumala sitä vielä tiedä.

Samoin on myös helvettiin menoiät, minäkin siihen syyllistyn, valitettavasti, mutta jos luette tarkoin, se kuuluu – VL oppi vie helvettiin!! Mistä minä sen tiedän kuka todella on opin takana, kuka olosuhde- VL? Niitä on RY;t väärälään.

7 "tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?" -- nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista.

Raamattu sanookin, kuten kylväjä vertaus kertoo, Tuomari tulee kun tulee.

8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
    9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.

10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.

Tämä vaan jää heiltä lukematta, joka on koko asian ydin.

11 Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."
    12 Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.

Mutta VL;n ja muiden välillä on, mikäli Wehaa ja VL;iä on uskomista.

13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
    14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?

Iveta on ainoa, joka uskoo Jeesukseen tuntemistani VL;istä, muut vain SRK;hon.

15 Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"

Onneksi tämä on heillä edessä, me saamme jo tuntea ne ASKELEET.
    Joten VL hautajaiset ovat pakanallisia peijaisia.
  10. Hieman ihmetyttää, kun kysytyt vain VL;iltäö, vaikka elät heidän seassaan? Mitä oikeasti haet?

Meikäläiset eivät nyt ihan täysin ymmärtäneet ongelmaa, eli tiedän aivan hyvin ettei ole sopivaa harrastaa esiaviollista seksiä, koska esim. tällaiset toimenpiteet ovat tunnetasolla niin vahvoja, että tulevaisuudessa ne voivat aiheuttaa paljon negatiivisia tunteita mahdollisissa uusissa seurustelukumppaneissa(pystyn itse hyvin kuvittelemaan miltä tuntuisi olla naimisissa tytön kanssa, joka muistelee vanhoja hyviä aikoja paremman miehen kanssa.) ** Niin, kaikki puut eivät kasva taivaaseen. On kaukaa haettu esimerkki, näytä itse olevasi parempi ja kenen kanassa Hän on mannut enenin sinua? Jos on, se on Hänen, ei sinun asiasi.

Tuon kysymistä VL piireissä on sama kun sokean taluttaminen sokealta, EIHÄN HEILLÄ OLE KOKEMUSTA, kun ovat täydellisiä.

Mutta ongelma ei siis ollut se, ettenkö tietäisi mitä "saa" seurustelunaikana tehdä, vaan ennemminkin se, mitä tehdä kun ei yksinkertaisesti pysty kontrolloimaan itseään. ** Miksi sinä sitten kysyt, kun on vain kysymys omasta kontrollista, hieman nyt haisee.

Mulle vastattiin, että parasta olisi oottaa naimisiin menoon asti, jos haluaa pysyä Jumalassa.** Mihin se Jumala karkaa, se on sama muslimeillekin, mutta etsi Jeesusta Hän ei karkaa. Jehovan todistajat voisivat olla myös hyvä vaihtoehto.

Kysymys kuuluu, mitä jos ei pysty vaikka kuinka haluaisi - Jumala antaa voiman vastustaa kiusasta ja ihminen ei itse koskaan omalla voimalla voita yhtä ainutta kiusausta tai tee yhtä ainutta hyvää tekoa. *’ Elätkö Vahana Testamentin aikaa, Lain alla, kun Jumalasta puhut, kuten muslimi. Saattaa olla hyvä, sillä sinulla vois tulevaisuudessa olla vaikka haaremi, useampia naisia, jos tällä linjalla jatkat.

Käy joskus kristillisessä seurakunnassa, siellä ohjaa Jeesus ja Pyhä Henki. Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen, joten se muslimi voisi sinulle olla sopiva.

Mitä teen, jos ei voimaa ole? Kokoelämäni ajan olen halunnut tehdä oiken(huonolla menestyksellä kuitenkin), mutta nyt on paljon vaikeuksia ja sen takia olen miettinyt tätä naimisiin menoa. ** Jos hiemankaan sinua puhuttelee joku muu kun ”jumalasi” etsi Jeesus, ja jätä asia Hänelle. kaikista näkee, ette t todella etsi ratkaisua, ainoastaan nuolet VL;Iä jutuillasi. Lue se, auttoiko Jumala Saulusta, joka Paavalina kuoli, ei edes puhut Hänelle kertaakaan, puhujana oli Jeesus Kristus, mutta sinähän olet VL, ehkä hän kuitenkin sinulle puhuu……

Paavalikin oli uskossa Jumalaan, kuten sinä, mutta löysi Jeesuksen, ja VASTA SITTEN TODELLA LÖYSI ISÄN.
    Eli nyt olisi tällainen teologinen kysymys, mitä Raamattu puhuu naimisiin menosta(ja siihen liittyvät rituaalit/pakolliset toimenpiteet) ja miten laajassa mitta kaavassa avioliittoon pyhittäminen joudutaan tekemään? ** Raamattu puhuu parisuhteesta, mutta avioliitto on juridinen toimenpide, jonka voi suorittaa vain valtion siihen osittama henkilö. Jos ole maannut, kuten ole, ja toisellenne luvanneet, olette jo yhtä, jonka vahvistaa vain tuomari tai pappi.

Kysy tummilta, miten se tehtiin Abrahamin aikaan, heillä se menettely on vieläkin voimassa. Sovitaan keskenään ja kysytään vahvemmilta, siunaatteko, siinä se. Siitä uupuu vain tuo juridinen sidos, ja siksi heillä erossa lapset aina jää Isälle, perinteen mukaan. Jos käy niin, ettei jommankumman vahvemmat siunaa, he häipyvät 30 vuorokaudeksi piiloon, jolloin aika on täysi, ja he ovat yhtä. Tämä on juutalaisen perintö, jonka he ovat säilyttäneet ykienkertaisena.

Voiko esim. autiolla saarella asuvat kaksi ihmistä mennä naimisiin, jos ei ole pappia paikalla? ** Lue tuo edellinen, Herra siunaa ja sade vahvistaa. Toisaalta ei se papin yksin ole, siinä voi olla tuomarikin.

Kuten sanon, papin rooli on juridinen, saarella ei tarvitse maallista lakia, siellä on saaren laki, se riittää, mutta siellä ei ole myöskään vilkuttelua.

Mutta kiitokset vastauksista myös ei-vl:lle, vaikka en pystykään ajattelemaan, että esim. esiaviollinen seksi olisi oikein, koska se loukkaa mun omaa oikeudenkäsitystä ja omaatuntoa. ** Mutta miten se Jeesus, Jeesushan sanoi kun edes ajattelet, ole jo tehnyt sen. Sinun käsitys on laki- VL käsitys, ei Jeesuksen armoa käsitys. Kysymys on sinun jääräpäisyydestä, ei liitostanne.

Tule pois sieltä lain alta.

Shalom
  11. Niin lähes kaikki on sen ulkopuolella, jopa Jeesus ja Pyhä Henki.

Oletko tunnistanut yhtään armolahjaa edes VL piireissä? Se kertoo Hengettömästä uskosta.